Wednesday, February 27, 2013

ခေရပန္းဟာ အႏြမ္းပန္း မဟုတ္ပါ


ဒီမုိကေရစီရဲ႕ ဧရိယာထဲကို ေျခတစ္လွမ္းစလုိက္တာနဲ႔ NGO အဖြဲ႕၊ ဘာအဖြဲ႕၊ ညာအဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ လုိက္ၾကတာ။ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္လုပ္တာ ဝမ္းသာစရာ၊ ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ ေဟာ … ခုတစ္ခါ ၾကားရျပန္ၿပီ၊ ခေရကြန္ရက္တဲ့၊ Sex Worker တဲ့။ ဒီအဖြဲ႕ေတြကို တရားဝင္ လုိင္စင္ေပးသင့္ မေပးသင့္ စဥ္းစားၾကျပန္ၿပီ။ အကယ္၍ တရားဝင္ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ေပးလိုက္ေသာ္ ဝမ္းသာရမွာလား၊ ဝမ္းနည္းရမွာလား၊ ႀကိဳဆိုရမွာလား၊ ကန္႔ကြက္ ရမွာလား ဆုိတာ စဥ္းစားလုိ႔ပင္ မရ။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ျပည့္တန္ဆာဆုိတာ ဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ ကတည္းက ရွိခဲ့သလို ႏုိင္ငံတုိင္းမွာလည္း တရားဝင္ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း တရားဝင္ ခြင့္ျပဳ ေစခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာသူေတြ ေျပာၾကေတာ့ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စဥ္းစားစရာ ရွိပါတယ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္မွာ ျပည့္တန္ဆာ ရွိခဲ့တာလည္း အမွန္ပါ။ အဲဒီတုန္းက ျပည့္တန္ဆာလုိ႔ မေခၚဘဲ ‘ျပည္တန္ဆာ’ လုိ႔ ေခၚတယ္ဆိုတာကလည္း အေထာက္အထားနဲ႔ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီေခတ္က ျပည္တန္ဆာအိမ္ သြားခြင့္ရသူမ်ားက သူေဌး၊ သူၾကြယ္၊ မင္းညီ မင္းသားမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ ျပည္တန္ဆာအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရသူမ်ား ကလည္း ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲစင္ အေခ်ာအလွျဖစ္သူ မ်ဳိး႐ိုးေကာင္းသူ မ်ားသာ လုပ္ခြင့္ရတယ္။ အခုေခတ္လုိ အေၾကြပန္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ အႏြမ္းပန္းလည္း မျဖစ္ပါ။ ဘဝတိုက္ပြဲ စိန္ေခၚမႈမ်ားေၾကာင့္ စားဝတ္ေနေရးေၾကာင့္၊ အေျခအေနေၾကာင့္ လုပ္ကိုင္ စားရသူ မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္၍ မရပါ။ ယခုအခါ အေျခအေနအရ လုပ္ကိုင္ေနေသာ မိန္းကေလးမ်ားကို ေမးၾကည့္ရင္ ဒီလုိ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာအလုပ္ကို ခံုမင္ႏွစ္သက္လုိ႔ လုပ္ခ်င္သူရွိမွာမဟုတ္ပါ။ ဘဝအေမာေတြ ၾကားမွာ ေငြေၾကးေနာက္လုိက္ရင္း လင္ေကာင္းသားေကာင္းမရဘဲ HIV ႏွင့္ညားၾကေလေတာ့ ရင္နာ စရာေကာင္းလွတယ္။

ဒီလုိ အေၾကာင္းတရားနဲ႔ တုိက္ဆုိင္မႈရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အျဖစ္ အပ်က္တခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပခ်င္ပါ တယ္။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ သာဝတၴိ ျပည္၊ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွာ အလြန္ေခ်ာ အလြန္ လွတဲ့ ျပည္တန္ဆာမေလး တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီေခတ္က ျပည္တန္ဆာဆုိတာ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရင္မင္းျမတ္က ေရြးခ်ယ္တဲ့ လူမွ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရတာ။ ျပည္တန္ဆာ မေလးအိမ္ကို မင္းညီ မင္းသားမ်ားနဲ႔ သူေဌးသူၾကြယ္တို႔ လာၾကတယ္။ ျပည္တန္ဆာ မေလးရဲ႕ အလွမွာ ယစ္မူးစြဲလန္းၿပီး အိမ္ကို လူအဝင္မ်ားလာေတာ့ ျပည္တန္ဆာမေလးက စိတ္ကူးတယ္။ လူဝင္ လူထြက္မ်ားတဲ့ အတြက္ အိမ္နီးခ်င္းနဲ႔ မိဘမ်ားပါ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသူ မနီးတဲ့ ၿမိဳ႕စြန္ တစ္ေနရာမွာ အိမ္တစ္ေဆာင္ေဆာက္ျပီး အေစအပါး တစ္ေယာက္နဲ႔ သြားေနတယ္။ ျပည္တန္ဆာမေလးနဲ႔ မနီးမေဝးမွာ ရေသ့ႀကီး တစ္ပါးရဲ႕ေက်ာင္းသခၤမ္း ရွိတယ္။ 

နည္းနည္း အလွမ္းေဝးေပမယ့္ ရေသ့ႀကီးက ျပည္တန္ဆာမေလး ေက်ာင္းသခၤမ္းရဲ႕ အနီးအနား ေရာက္လာ ကတည္းက အကုသိုလ္ စိတ္ေတြကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ေတာ့ဘူး။ လူေတြကို ေၾကာက္လုိ႔ တစ္ပါးထဲ တရား အားထုတ္ဖို႔လာခါမွ အခုလို ျပည္တန္ဆာမေလး ေရာက္လာတာကို ဘယ္လုိမွ မခံစားႏုိင္ဘူး။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သစ္ပင္ေတြၾကားက ျပည္တန္ဆာမေလးရဲ႕ အိမ္ကိုပဲ လွမ္းၾကည့္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ ဝင္လာလုိက္ တုတ္ေခ်ာင္း တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ တာလီမွတ္သလို မွတ္ေနခဲ့ရာ တရားအားထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္ေတာင္ ေလ်ာ့သြားေတာ့တယ္။ ရေသ့ႀကီးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနတဲ့ ျပည္တန္ဆာမေလးကို မုန္းတီးၿပီး အကုသိုလ္ ေစတသိက္ေတြ ပြားၿပီးရင္း ပြားေနေတာ့တယ္။

ရေသ့ႀကီး ဒီလို စိတ္ခံစားေနရတာကို ျပည္တန္ဆာမေလးက လံုးဝမသိဘဲ ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေပ်ာ္ပါးၿပီး ရရွိတဲ့ အသျပာေငြေၾကးကို သံုးပံုခြဲတယ္။ တစ္ပံုက ဘုရားအမွဴးရွိေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို လွဴဒါန္းဖို႔ အတြက္ ဦးစြာ ဖယ္ထားတယ္။ ဒုတိယ တစ္ပံုကိုေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးအတြက္ ဖယ္ထားတယ္။ တတိယ တစ္ပံုကို ျပည္တန္ဆာမေလးက မနက္ဘက္ ထမင္းဟင္းခ်က္ၿပီး ရေသ့ႀကီးကို ဆြမ္းအုပ္နဲ႔ လွဴဒါန္းၿပီး က်န္တာကို လုိရာသံုးရန္ ခြဲထားတယ္။ ဒါတင္ မကေသးဘူး။ တစ္ေန႔တာ ေဖ်ာ္ေျဖေပးရတဲ့ လူဦးေရကို တြက္ၿပီး ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြ ပံုၿပီး လွဴဒါန္းမႈ အစုစုအတြက္ ေမတၱာပို႔ၿပီး ေမတၱာေရစင္ ေလာင္းေပးတယ္။ မင္းညီမင္းသား လူကုံထံ သူေဌးမ်ား ဤကဲ့သို႔ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘမ်ားကို လွဴဒါန္းႏုိင္ေအာင္ အသျပာမ်ားေပးတဲ့ အတြက္ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား က်န္းမာေစေၾကာင္း ဘုရားဝတ္ျပဳၿပီးတိုင္းလည္း ေမတၱာပို႔တယ္။

တစ္ေန႔မွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား အမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္အပါး ၅ဝဝ ကို ဆြမ္းေလာင္းလွဴတယ္။ အနီးမွာရွိတဲ့ ရေသ့ႀကီးကိုလည္း ဆြမ္းပို႔တယ္။ ရေသ့ႀကီးက ျပည္တန္ဆာမေလး လွဴဒါန္းတဲ့ ဆြမ္းဒါနမ်ားကို ဘယ္ေသာ အခါမွ ဘုန္းေပးေတာ္ မမူဘဲ အၿမဲ သြန္ပစ္ေလ့ ရွိတယ္။ ျပည္တန္ဆာမေလးကေတာ့ ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကို လွဴဒါန္းရတဲ့ ကုသိုလ္ဒါန အစုစုကို အမွ်ေပးေဝၿပီး တစ္ရပ္စာျမင့္မားေနတဲ့ ခဲပံုေပၚကို ေပးကမ္းသြားတဲ့ မင္းညီမင္းသား လူကံုထံမ်ားကို ရည္စူးၿပီး ေမတၱာေရနဲ႔ ေလာင္းခ်လုိက္တာနဲ႔ ခဲပံုႀကီးဟာ ေရႊတံုးေရႊခဲမ်ား ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ျပည္တန္ဆာမေလးဟာ အရမ္း အံ့ၾသၿပီး အဲဒီေရႊတံုးမ်ားကို ေရာင္းခ်ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းေဆာက္ လွဴဒါန္းလုိက္တယ္။ အဲဒီ အက်ဳိးေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ အခါ အထက္ဘံုေရာက္ၿပီး အကုသိုလ္ စိတ္ေမြးျမဴမိတဲ့ ရေသ့ႀကီးက အပါယ္ငရဲ က်သြားတယ္လုိ႔ မွတ္သားဖူးတယ္။ (ျပည္တန္ဆာမေလးေသေတာ့ ဘာေရာဂါနဲ႔ ေသတယ္ဆုိတာ အေထာက္အထားမ ေတြ႕ရပါ။)

အခုေခတ္ ျပည့္တန္ဆာမေလးေတြ ေသဆံုးေသာ္ ဘယ္ဘံုသို႔ေရာက္မည္ မသိေသာ္လည္း မေသခင္ ေရာဂါဆုိးႀကီးနဲ႔ သူႏုိင္ကိုယ္ႏုိင္ အေသအလဲ လြန္ဆဲြရမွာ မလြဲဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ခုတစ္ခါ ျပည့္တန္ဆာ အခန္းမ်ား ႏုိင္ငံတကာမွာ ဖြင့္ခြင့္ျပဳလို႔ ျမန္မာျပည္မွာလည္း လုိင္စင္ခ်ေပးဖို႔ ေတာင္းဆို ေနၾကၿပီ။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳတုိင္း ျမန္မာျပည္မွာေရာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရေတာ့မွာလား။ အကယ္၍ ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ္ ေကာင္းက်ဳိးထက္ ဆုိးက်ဳိးသာ မ်ားေတာ့မယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည့္႐ံုနဲ႔ သိႏုိင္ နားလည္ႏုိင္ၾကမွာပါ။

သမင္လည္ျပန္ၾကည့္ရင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ေဝသာလီၿမိဳ႕အနီးတြင္ အမၺပါလီ အမည္ရွိတဲ့ ျပည္တန္ဆာရဲ႕ အမၺဝနရွိတယ္။ အမၺဝနဆိုတာ သရက္ေတာျဖစ္၍ အမၺပါလီလည္း သရက္ေတာပိုင္ရွင္ ျဖစ္တယ္။ ေဝသာလီၿမိဳ႕ဟာ အမၺပါလီရဲ႕ စြဲမက္ဖြယ္ရာ အာ႐ံုငါးျဖာေၾကာင့္ ပိုၿပီး ထင္ရွား လာခဲ့တယ္။ အမၺပါလီဟာ အလွၾကြယ္သူျဖစ္လို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါ၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ရတနာ တန္ဆာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ‘ျပည္တန္ဆာ’ လုိ႔ ဂုဏ္ျပဳခံရသူ ျဖစ္တယ္။ အမၺပါလီဟာ သူမရဲ႕ အလွအပကို လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈအားေပးသူထံမွ တစ္ဦးလွ်င္ အသျပာ က်ပ္ငါးဆယ္ ေကာက္ခံ ရရွိသူျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေငြသံုးျဖဳန္းႏုိင္တဲ့ မင္းညီ မင္းသား လူကံုထံ မ်ားက ခဏတာမွ် ေပါင္းသင္းအပ္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖသမႈ မယားအလွကို အလိုရွိရင္ အမၺပါလီအိမ္သို႔ သြားၾကတယ္။ ေဝသာလီၿမိဳ႕ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံက မဂဓတုိင္း ဘုရင္ ဗိမၺိသာရမင္းဟာ အမၺပါလီအား ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖရင္ အခေၾကးေငြ ႏွစ္ဆတုိးေပးၿပီး ျပည္တန္ဆာလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေပးရန္ အလုိရွိခဲ့တယ္။ သို႔ရာတြင္ ရာဇ ၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္သူေဌးတို႔ ဘုရင့္ အစီအမံကို လက္မခံဘဲ ရာဇ ၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သူ သာလာဝတီ အမည္ရွိတဲ့ အလွၾကြယ္သူ အမ်ဳိးသမီးကို ”ျပည္တန္ဆာ” ဘြဲ႕ေပးကာ လုပ္ကိုင္ေစတယ္။ အျဗဟၼစရိယ သီလအက်င့္ က်င့္ကုန္ေသာ ပုဏၰားတို႔က ဘုရင့္ အမိန္႔အရ ဖြင့္လွစ္တဲ့ ထုိျပည္တန္ဆာ လုပ္ငန္းကို ဘုရင္အား ပိတ္ပင္ခုိင္းခဲ့တယ္။

အမၺပါလီဟာ သိခီျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္တြင္ ရဟန္းမ တစ္ေယာက္ကို ျပည္တန္ဆာ အက်င့္ရွိသူဟု စြပ္စြဲေျပာဆုိခဲ့တဲ့ အတြက္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာ ျပည္တန္ဆာျဖစ္လာ ရတယ္လု႔ိ ဆုိတယ္။ တစ္ေန႔မွာ အမၺပါလီဟာ မွန္ထဲမွာ မိမိမ်က္ႏွာ အသားအေရ တြန္႔လာတာကိုျမင္ၿပီး ဘိကၡဳနီ သံဃာေဘာင္ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳရာ မိမိရဲ႕သား ဝိမလေကာ႑ညေထရ္ထံမွ တရားနာယူၿပီးေနာက္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ကာ ”ရဟႏၲာမ” ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ သာဝတၴိ ျမန္မာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသ၏ မဇၩိမၿမိဳ႕ေက်းရြာမ်ားမွ သမုိင္း႐ုပ္ၾကြင္း ပံုရိပ္လႊာမ်ား စာအုပ္တြင္ေဖာ္ျပထားတယ္။

သမုိင္းပံုရိပ္မွာ ျပည့္တန္ဆာမ်ားကို တရားဝင္ခြင့္ျပဳသလို ကန႔္ကြက္သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့တယ္။ သို႔ ေသာ္ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ေထရဝါဒေၾကာင့္ တရားဝင္ခြင့္ျပဳရင္ ဘယ္လို အေျဖရွာမလဲ။ ခုခ်ိန္မွာေတာင္ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ ေရာဂါသည္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ ျမန္မာ လူမ်ဳိး အမ်ားစုကလည္း ျပည့္တန္ဆာ အလုပ္ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾကပါ။ ျပည့္တန္ဆာ ဘဝ HIV ႏွင့္ AIDS ခြဲမရဘူးလုိ႔ ျမင္သူကလည္း ရွိေသးတယ္။ အေၾကြ ပန္းလုိ႔ပဲ ေခၚေခၚ၊ အႏြမ္းပန္းလို႔ပဲ တင္စားပါေစ အေကာင္းျမင္သူ နည္းပါေသးတယ္။ တစ္ခါက မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွာ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ အဂၤလိပ္စာ အထူးတန္းကို တက္ေရာက္သင္ၾကားေနတဲ့ အိမ္က ကေလးေတြကို သြားႀကိဳေတာ့ သင္တန္းေက်ာင္းနဲ႔ မနီးမေဝးမွာ ပညာေပး ေဟာေျပာပြဲ တစ္္ခု ျပဳလုပ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္မ စိတ္ဝင္စားသြားၿပီး အေၾကာင္းရင္း ေမးၾကည့္ေတာ့ NGO အဖြဲ႕က HIV ေဝဒနာ ရွိသူေတြကို ႏွစ္သိမ့္ ေဆြးေႏြးပညာေပးရင္း ေဆးနဲ႔ဆန္ အခမဲ့ ေဝငွတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ကြၽန္မ စိတ္ဝင္စားသြားပါၿပီ။ မသိ မသာ ထုိလူမ်ားကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အသက္ေလးဆယ္ေအာက္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး မ်ားသာ တစ္ဦးခ်င္းလည္း ပါသလို လင္မယားစံုတြဲေတြလည္း ပါတယ္။ မၾကာပါဘူး ဆန္ထုပ္ ကိုယ္စီထမ္းၿပီး ထြက္သြား ၾကေတာ့တယ္။
ကြၽန္မ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ေမးခ်င္ေပမယ့္ အခြင့္မသာခဲ့ပါဘူး။ မၾကာပါဘူး ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ အခြင့္အေရးတစ္ခု ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔က က်ဴရွင္ႀကိဳ ၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ံုမွာ ဆန္ဝယ္ဖို႔ အတြက္ ဆန္နီ ပစ္ကပ္ေလး ယူလာတယ္။ တစ္ပတ္ တစ္ႀကိမ္လား။ ႏွစ္ပတ္ တစ္ႀကိမ္လား။ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးပြဲ၊ ဆန္၊ ေဆးေထာက္ပံ့တဲ့ အခမ္းအနားလည္းၿပီးလို႔ ဆန္ထုပ္ ကိုယ္စီ ထမ္းၿပီး ျပန္ၾကၿပီ။ ဒီေန႔မွ ကေလးေတြ ႀကိဳဖို႔ ေနာက္က်ေနတာ။ ကြၽန္မတို႔ လမ္းသြယ္ထဲက ျပန္ထြက္ေတာ့ လမ္းၾကားထဲက အရိပ္ေလး တစ္ေနရာမွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္၊ ဆန္ထုပ္ေလးခ်ၿပီး ေခြၽး သုတ္ေန တယ္။ ေတာ္ေတာ္လည္း ပိန္ခ်ဳံးၿပီး နဂို႐ုပ္ရည္က မစိုျပည္ေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္မက ေနာက္ခန္းက စီးလာတာမို႔ ကားေမာင္းတဲ့ တူေလးကို ကားရပ္ခုိင္းလုိက္ ပါတယ္။ ကြၽန္မနဲ႔ သူနဲ႔စကား ေျပာခဲ့ပံု အေမးအေျဖကို မျခြင္းမခ်န္ ေရးျပပါရေစ။

”ဟဲ့ … သမီး ဘယ္သြား မလုိ႔လဲ။ လုိက္ပို႔ေပးမယ္ေလ”
အမ်ဳိးသမီးေလးက အံ့ၾသသြားဟန္နဲ႔ ဝမ္းသာသြားပံုရတယ္။


”ကားဂိတ္ကို ပို႔ေပးရင္ ရပါတယ္ အန္တီ။ ေက်းဇူးပါပဲရွင္”
ေျပာေျပာဆုိဆို မႏုိင့္တႏိုင္ ဆန္အိတ္ကို ကားေပၚတင္ရင္း လုိက္လာခဲ့တယ္။ ျပည္လမ္းမေပၚေရာက္ေတာ့ ကြၽန္မက သူ႔ကို စပ္စုမိျပန္တယ္။


”သမီး .. ဘယ္ကိုျပန္ရမွာ လဲ”


”လႈိင္သာယာကိုပါ အန္တီ။ ဒီေန႔ အမ်ဳိးသားက ဖ်ားေနေတာ့ သမီးတစ္ေယာက္တည္း လာရတာ။ 


သမီးလည္း ေကာင္းေကာင္းေနမေကာင္းဘူး”

”ဒါဆို အေတာ္ပဲ အန္တီတို႔လည္း ဘုရင္ေနာင္သြားမလုိ႔ အိမ္အထိ လုိက္ပို႔ေပးမယ္”


”အားနာစရာ အန္တီရယ္”


”အားမနာပါနဲ႔၊ ဟဲ့ … ေအာင္ေအာင္ေရ၊ လႈိင္သာယာကို ေမာင္းေဟ့”


ကြၽန္မက သူမကို အင္တာဗ်ဴး လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ ေရငတ္တုန္းေရတြင္းထဲ က်သြားပါေတာ့တယ္။


”အားနာနာနဲ႔ပဲ ေမးရဦးမယ္။ သမီးက ေဝဒနာရွင္လား။ ေယာက်္ားရွိတယ္ဆို ကေလးေရာ ရွိလား”


”ကေလး မယူပါဘူး အန္တီ၊ လက္ထပ္ကတည္းက ပညာေပးေဆြးေႏြးပြဲ လာၾကရင္း ဘဝတူခ်င္း ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး လက္ထပ္တာပါ။ သမီးကလည္း မိဘမရွိေတာ့ အေဖာ္လုိတယ္ေလ”


ကြၽန္မ ရင္ထဲမွာ နင့္ခနဲျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ဒီလင္မယားဟာ မၾကာခင္ လူ႔ေလာကထဲက ထြက္ခြာသြားၾကေတာ့မွာလား လုိ႔ေတြးရင္း သိခ်င္တာ တခ်ဳိ႕ကို ဆက္ေမးမိျပန္တယ္။


”သမီး အရင္က ဘာအလုပ္ …”

”ေအာ္ … အန္တီရယ္ သမီးအရင္တုန္းက ျပည့္တန္ဆာေပါ့။ ဒီဘဝကို သမီးျမတ္ႏုိးခံုမင္လုိ႔ လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သမီးတို႔ ဆင္းရဲသူေတြရဲ႕ အဓိက ရန္သူဟာ ႐ုပ္လွျခင္းပဲ အန္တီ၊ သမီး ငယ္ငယ္ကတည္းက မိဘေတြ ဆံုးသြားေတာ့ အေဒၚနဲ႔ေနခဲ့ရတယ္။ သမီး ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္မွာ အေဒၚေယာက်္ား အမူးသမားရဲ႕ ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံရတယ္။ အေဒၚကလည္း ေယာက်္ားေၾကာက္ရသူ ဆုိေတာ့ မေျပာရဲဘူး။ တစ္ေန႔ အေဒၚ ညအိပ္ ခရီးသြားတုန္း အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ အရက္ဝိုင္းဖြဲ႕ ေသာက္စားၿပီး လူသံုးေယာက္နဲ႔ လႊတ္ေပးတယ္။ ေနာက္ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကိုညိဳႀကီး ဆိုတဲ့ လူနဲ႔ ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ ကိုညိဳႀကီးက ”ေခါင္း”ေပါ့ အန္တီရယ္။ သမီးလည္းေျပးစရာ ေျမမရိွေတာ့ အဲဒီ ဘဝထဲမွာပဲ က်င္လည္ ခဲ့ရေတာ့တယ္” ၾကားရတဲ့ စကားေၾကာင့္ ကြၽန္မရင္ထဲမွာ နင့္နင့္စူးစူး ခံစား လုိက္ရေတာ့တယ္။


”သမီး အဖမ္း ခံရဖူးလား”

”ခံရဖူးတာေပါ့ အန္တီရယ္။ လြတ္လာေတာ့လည္း သြားစရာ မရွိေတာ့ ဒီႏြံထဲပဲ ျပန္ေရာက္တာေပါ့”


”သမီးေရာဂါ မရေအာင္ အကာအကြယ္ ပစၥည္း ကြန္ဒံုးလို ဟာမ်ဳိး မေဆာင္ဘူးလား”


ကြၽန္မ အေလာတႀကီးေမးမိတယ္။


”သမီး ဒီေလာကထဲေရာက္ေတာ့ သမီးကို အစစအရာရာ သင္ေပးတဲ့ အစ္မ မရီေဝက ပညာ ေပးႏႈိးေဆာ္ခ်က္ေတြကို သိထားၿပီး သမီးကို ကြန္ဒံုးေဆာင္ခုိင္းတယ္။ အမ်ဳိးသား အခ်ဳိ႕က ကြန္ဒံုးမပါရင္ သမီးကေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အန္တီရယ္ အခ်ဳိ႕ အမ်ဳိးသားေတြက သမီး ကြန္ဒံုးေပးရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ ခံစားမႈ မဲ့တယ္ေပါ့။ အဲဒီလုိ လူမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ အျပန္အလွန္ေရာဂါ ေပးေနသလိုေပါ့။ အစ္မ မရီေဝက သမီးတို႔ကို ေျခာက္လ တစ္ခါ ေဆးစစ္ခုိင္းတယ္။ သမီး လုပ္သက္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ အထိ ဒီေရာဂါ မရေသးဘူး။ ေနာက္သမီး အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ က်န္းမာေရးမေကာင္း ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေဆးစစ္လုိက္ေတာ့ သမီးမွာ HIV ပိုးေတြ႕ေနၿပီ။ အစ္မ ရီေဝက မထူးဇာတ္ ခင္းဖို႔ေျပာၿပီး ဒီအလုပ္ ဆက္လုပ္ခိုင္းတယ္။ သမီးက ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူတစ္ပါး ပုိးကူးမွာစုိးလုိ႔ လံုးဝ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ စားဝတ္ေနေ၇း ခက္ခဲသြားတာေပါ့။


အဲဒီမွာ အခုလာတဲ့ ပညာေပး ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးတဲ့ အဖြဲ႕နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိ သြားတာေပါ့။ ေဆးလည္းေပးတယ္။ ဆန္လည္းေပးတယ္။ သမီး လက္ထပ္ၿပီးေတာ့ လႈိင္သာယာမွာ အေဆာင္ငွားေနတယ္။ ပလတ္စတစ္ ပစၥည္းေလးေတြ ေရာင္းတယ္။ တစ္ေန႔ သံုးေလးေထာင္ ျမတ္တယ္။ ေသေန႔ကိုေစာင့္ရင္း စားဝတ္ေနေရးကို ႐ုန္းကန္ေနရ တာေပါ့ … အဲ … အန္တီ ဟိုေရွ႕က ဆုိက္ကားဂိတ္မွာ ရပ္ေပးပါ။ သမီး ဒီကပဲ ဆုိက္ကား ငွားစီးသြားမယ္။ လုိက္ပို႔ေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္” 

ကားရပ္ေပးေတာ့ သူေလးက ဆန္ထုပ္ကို မႏိုင္မနင္း ဆြဲခ်ၿပီး ဆိုက္ကားနဲ႔ ထြက္သြားေတာ့တယ္။ ကြၽန္မ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ လုိရာ ခရီးႏွင္ရျပန္တယ္။ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သူလုိ ကေလးမ်ဳိး ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ။ လက္မႈ ပညာသင္ၿပီး စက္ခ်ဳပ္ အလွျပင္လုပ္ငန္း ေနာက္ဆံုး လမ္းေဘးမွာ ေစ်းေရာင္းရင္ေတာင္ ရႏုိင္ပါလ်က္နဲ႔ ”အေျခအေနအရ” ဆိုတဲ့ စကား နဲ႔ ဘဝကိုေရစုန္မေျမာေစခ်င္ပါ။

ခေရပန္းဟာ ေတာ္ဝင္ပန္း မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ခေရပန္းဟာ အဖူးက စၿပီး ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ အထိ ေမႊးေနတုန္းပါ။ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္တုိင္းမွာ ခေရပင္ မရွိမျဖစ္ စိုက္ပ်ဳိးထားပါတယ္။ ခေရ ရိပ္ဟာ အၿမဲေအးျမ ပါတယ္။ အၿမဲစိမ္းလန္းတဲ့ အပင္မ်ဳိးပါ။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စိမ္းလန္းေနတာပါ။ ေၾကြလည္း တစ္ရြက္စႏွစ္ရြက္ စေၾကြပါတယ္။ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက မိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။ ပင္လံုး ကြၽတ္မေၾကြတဲ့ အပင္ဆုိလုိ႔ ခေရပင္နဲ႔ အုန္းႏွဲပင္သာ ရွိတယ္။ ဒီလို အပင္မ်ဳိးကို စိုက္သင့္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အေၾကြပန္းေပမယ့္ ခေရပန္းကို လူတုိင္းႏွစ္သက္ၾက ပါတယ္။ သီကံုးၿပီး ပန္ရင္ေတာင္ ဆံေကသာမွာ အနံ႔စြဲၿပီး ေမႊးပ်ံ႕ သင္းႀကိဳင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခေရပန္းကိုေတာ့ Sex Worker မ်ား အေနနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ပန္းလို႔ မယူဆေစခ်င္ပါ။ အပြင့္ေသးၿပီး သဘာဝ အေလ်ာက္ေၾကြက်ေပမယ့္ ရနံ႔သင္းတဲ့ ခေရပြင့္မ်ားကို မက္ေမာၾကပါတယ္။ အကယ္၍မ်ား လုိင္စင္တစ္ခု ခ်ေပးၿပီး တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခဲ့ရင္ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ရင္ေလး ရပါလိမ့္မယ္။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ဖြဲ႕လုိက္ရင္ အဖြဲ႕ဝင္ေသာင္းဂဏန္းမွ သိန္းဂဏန္းျဖစ္လာမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒီလုိျဖစ္ရင္ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာသလို ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံ ”....” ႏုိင္ငံ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

နီနီႏိုင္(သထံု)

No comments: