Sunday, February 17, 2013

မည္သို႕ပင္ဆိုေစ……



ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္တြင္ သူ႔သက္ဆုိင္ရာအလုိက္ သံုးစဲြေနၿပီးသားစကားလံုးမ်ားရွိသည္။ သမီးရည္းစား၊ ခ်စ္သူ၊ေမာင္ႏွမ၊ လင္မယား၊ မိဘ၊ သားသမီး၊ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္း၊ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျခင္း စသျဖင့္အသံုးအႏႈန္းမ်ားရွိခဲ့သည္။ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္စာေရးဆရာမဂ်ဴး၏ ပထမဦးဆံုးလံုးခ်င္းျဖစ္သည့္အမွတ္တရ၀တၳဳႏွင့္အတူ ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္ တြင္စကားလံုးအသစ္တစ္ခု က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၾကားလာရခဲ့သည္။

ယင္းမွာ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနျခင္း။ Living Together ။

ျမန္မာ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ အျငင္းပြားဖြယ္ရာေကာင္းသည့္ လူမႈပံုစံတစ္ခုျဖစ္သည့္ Living Together သည္ မိသားစုႏႈန္းစံ ျမင့္မား ဆဲျဖစ္သည့္၊ 
အစဥ္အလာယဥ္ေက်းမႈႏႈန္းစံမ်ားျမင့္မားဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္တြင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ မေတြ႕ျမင္ရေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ရွိသည္ကို သိရွိရန္မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သို႔ေသာ္ မိသားစုႏွင့္အေ၀း၊ ယဥ္ေက်းမႈႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ အေ၀းျဖစ္သည့္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္သြားသည့္အခါ Living Together ဟူသည့္အသံသည္ ပိုက်ယ္လာသည္။ ထင္သာျမင္သာရွိလာသည္။

ကိုထြန္းဦးသည္ လုပ္သားေပါင္း ၁၀၀၀ေက်ာ္ရွိသည့္ စင္ကာပူဆိပ္ကမ္းတြင္ အလုပ္လုပ္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္၌ ျပန္ အေျခခ်ေနသူျဖစ္သည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္သူမ်ားသည္ ပထမအဆင့္အြန္လုိင္းတြင္ေတြ႕၊ ေနာက္မွ အျပင္မွာခ်ိန္း ေတြ႕ၾကၿပီးမွ ေနထိုင္ၾကသည္ကမ်ားသည္။
“ဒီႏုိင္ငံမွာက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေႏြးေထြးမႈမရွိဘူး။ အဲဒါက Living Together ေနျဖစ္ဖုိ႔ကို တြန္းအားေပးတယ္”ဟု ကိုထြန္းဦး ကသူ႔အျမင္ကိုဆုိသည္။

ထို႔အတူ စင္ကာပူတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ အသက္ ၁၈ မွ ၂၀ အရြယ္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း Living Together ေနထိုင္သူအမ်ားအျပားရွိၿပီး အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားထက္ပင္မ်ားႏုိင္ေၾကာင္း ကိုလႈိင္စိုးကဆုိသည္။
မိဘႏွင့္ေ၀းေနျခင္း၊ အခ်ိန္အားမ်ားျခင္း၊အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္လုပ္ခြင့္ရျခင္း၊ ပိုက္ဆံကိုအလြယ္တကူရႏုိင္ျခင္းႏွင့္ အင္တာနက္တုိ႔ေၾကာင့္ Living Together ေနသူ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူပိုမ်ားေၾကာင္း စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ ၂ ႏွစ္ၾကာ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုလႈိင္စုိးကဆုိသည္။

ကိုထြန္းဦး အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္ျဖစ္ရန္ ေငြေၾကးအရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လူမႈေရးအရ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေသြးသားဆႏၵအရ ၃၀ရာခိုင္ႏႈန္း တြန္းပို႔သည္။

ေငြေၾကးအရ အကူအညီေတာင္းရင္း Living Together ေနျဖစ္သြားသည္မ်ားရွိသလုိ ေရာမေရာက္ေရာမလုိက်င့္ဟူသည္ ပတ္၀န္းက်င္ ေၾကာင့္ေနျဖစ္သြားသည္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ကိုထြန္းဦးကဆုိသည္။

ကိုလႈိင္စိုး၏အဆုိအရ ငွားေနသည့္အိမ္သည္ျမန္မာအိမ္ဆုိလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္ရန္နည္းသည္။ အိမ္ရွင္က စင္ကာပူျဖစ္ ေနလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္သြားသည္ကမ်ားသည္။

စင္ကာပူကဲ့သို႔ပင္ မေလးရွားတြင္လည္း Living Together ေနသည့္ ျမန္မာအမ်ားအျပားရွိသည္ဟု ကိုခန္႔မင္းကဆုိသည္။
“ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မေလးေရာက္ၿပီးမၾကာခင္မွာ ရည္းစားေတြရၾကၿပီး Living Together ေနသြားၾကတာမ်ားတယ္” ဟု သူျမင္ ေတြ႕ေနရသည့္အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။

သူအျမင္အရ လက္ထပ္မည္ဟု ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားၿပီး Living Together ေနလွ်င္ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ မေလးေရာက္ ျမန္မာမ်ားသည္တျခားေငြေၾကးႏွင့္ ေသြးသားဆႏၵအေပၚတြင္ အေျခတည္ၿပီး ေနသည္ကမ်ားသည္။ ယင္းသို႔ေနထုိင္မႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိုခန္႔မင္းက “ကိုယ္ေကာင္းတယ္ထင္ရင္လုပ္၊ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ” ဟုဆုိသည္။

စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေၾကာင့္ Living Together ေနတယ္ဆုိတာအေပၚ အုပ္စု အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားသြားၾကသည္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္အေတာ္ေကာင္းသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္ကို USA TODAY တြင္ေဖာ္ျပသည္။
Living Together ကိုလက္ခံသူမ်ားသည္ “လက္ထပ္ၿပီးကာမွ မွားမွန္းသိရက္ ေနာက္ဆုတ္ရခက္သည္ထက္စာလွ်င္ လက္မထပ္ဘဲ အတူတူေနၿပီး တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေလ့လာၿပီးကာမွ လက္ထပ္သည္က ပိုေကာင္းသည္” ဟူသည့္အယူအဆရွိၾကသည္။

ယင္းအယူအဆကို လက္ခံသူမ်ားထဲတြင္ထိုင္းႏုိင္ငံ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္တြင္ စီးပြားေရးပညာသင္ယူေနသည့္ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ မ၀င္းေမာ္ေအးလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ သူမကလက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမွာ အလြန္တရာ႐ႈပ္ေထြးၿပီး တရား၀င္ လိင္ဆက္ဆံခြင့္ျပဳ လုိက္ျခင္းသက္သက္မဟုတ္။ 
လူႏွစ္ဦးအတူေနတာလည္းမဟုတ္။မိသားစုေဆြမ်ဳိးအသုိင္းအ၀ိုင္းႏွစ္ခု ေပါင္းစည္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိသည္။သူမအေနျဖင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာဘာသာတရားက်င့္၀တ္မ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားတာမ်ဳိးမဟုတ္လွ်င္ေနမည္။ ထုိင္းတြင္လည္း Living Together ေနသူမ်ားစြာရွိသည္ဟုဆိုသည္။ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခုခုကိုမူ သူမ မခန္႔မွန္းေပးႏုိင္ေပ။

မိမိခ်စ္သူႏွင့္အတူ Living Together ေျခာက္လေနခဲ့သည့္ သတင္းေထာက္တစ္ဦးျဖစ္သူကိုဆန္းေမာင္အျမင္မွာ Living Together သည္အိမ္ေထာင္ေရးမူႀကိဳျဖစ္သည့္အတြက္ ေနသင့္သည္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ဆုိလွ်င္ Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ေဖာင္ဖ်က္လုိက္သည္ႏွင့္တူသည္ဟု သူကဆုိသည္။

ကိုဆန္းေမာင္၏အျမင္ႏွင့္ကြဲျပားသည္မွာစက္မႈအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုစိုးေအာင္ျဖစ္သည္။ သူ႔အျမင္အရ တကယ္လုိ႔သာ ႏွစ္ဖက္ စလံုး၏မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားတြင္ ပြင့္လင္းမႈရွိလွ်င္ Living Together ေနစရာမလိုဘဲ ေလ့လာႏုိင္သည္ဟုဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ စင္ကာပူ ကဲ့သို႔ေသာျပည္ပႏုိင္ငံသို႔ေရာက္လွ်င္ Living Together ေနျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟုဆုိသည္။ သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ “ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကတုိင္းတဲ့ေပတံပါ။ ကိုယ္က်င့္တရားကေတာ့ ကိုယ့္ရင္ထဲကေပတံ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တုိင္းတဲ့ေပတံ” 

University of Denver ရွိ The Center for Marital and Family Studies ၏တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာျဖစ္သူ စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ေရရွည္ဆက္ဆံေရးအတြက္ မည္သည့္ေကာင္းက်ဳိးမွ်မရွိဟု ဆုိသည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထုိင္ျခင္းသည္ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဆက္ဆံေရးကို မျဖစ္ေစျခင္း၊ အိမ္ေထာင္မႈဘ၀အေပၚ စိတ္ေက်နပ္မႈနိမ့္ပါးျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရးမၿငိမ္မသက္မႈမ်ားျခင္း၊ အမ်ဳိးသားမ်ား ခင္ပြန္းျဖစ္မႈနည္းျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ၿပိဳကြဲမႈအတြက္ အလားအလာမ်ားျခင္းတုိ႔ကို ျဖစ္ေစသည္။

ကိုလံဘီယာတကၠသိုလ္၏ လူေပါင္း၁၃ç၀၀၀ ကိုေမးျမန္းခဲ့သည့္ ေလ့လာမႈအရ Living Together ေနသူ အမ်ဳိးသား ၁၉ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္းသာလွ်င္ သူတုိ႔ Living Together ေနသူႏွင့္ လက္ထပ္ျဖစ္ၾကေၾကာင္း www.leaderu.com တြင္ေဖာ္ျပသည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္ထုတ္ သင့္ဘ၀မဂၢဇင္းပါေမာင္ရဲသူ(မဟာဥပေဒ)၏လက္မထပ္ဘဲ အတူေနျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္းပါးတြင္ Living Together ေနသူမ်ားသည္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ပိုသိသည့္အတြက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ အခြင့္အလမ္းနည္းသည္ဟု ထင္ၾကေသာ္လည္း Living Together ေနၿပီးမွ လက္ထပ္သူမ်ားသည္၊ ႐ိုး႐ိုးလက္ထပ္သူမ်ားထက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ ၃၃ရာခုိင္ႏႈန္း ပိုမ်ားသည္ဟုဆုိသည္။

သို႔ေသာ္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာေကာင္းသည္မွာသုေသတနျပဳသူမ်ားၾကားတြင္လည္း ၀ိ၀ါဒကြဲျပားစရာ ရလဒ္မ်ား၊ အျမင္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကသည္။

USA TODAY တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္းထြက္လာသည့္ စာတမ္းတစ္ေစာင္က Living Together သည္ အိမ္ေထာင္ ေရးအတြက္အနည္းငယ္အေထာက္အပံ့ျဖစ္သည္ဟူ၏။ ယင္းအေပၚတြင္လည္း ပညာရွင္မ်ားက အျငင္းပြားခ်က္မ်ားစြာ ထုတ္ျပန္ထား ၾကသည္။

လက္ရွိတြင္ ဖခင္ေလာင္းတစ္ဦးျဖစ္ေနသည့္ ကိုထြန္းဦးက Living Together ေနမည္မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။ “ႏွမခ်င္းစာနာလုိ႔၊ ကိုယ္ခ်င္းစာလုိ႔” ဟု ၎ကဆိုသည္။

Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ မည္သည့္တုပ္ေႏွာင္မႈမွမရွိသည့္အတြက္ Living Together ေနသည့္ သက္တမ္းၾကာေလ လက္မထပ္ျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားေလဟု ကိုထြန္းဦးကသူ႔အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ယွဥ္၍ ဆုိသည္။ယင္းသို႔ Living Together ေနရာတြင္
အႀကီးမားဆံုး ရင္ဆုိင္ရႏုိင္သည္မွာ ကေလးျပႆနာျဖစ္သည္ဟု ကိုထြန္းဦးကဆုိသည္။ Living Together ေနရင္း ကေလးရလာသည့္ အခါ ေငြေၾကးႏွင့္ မိမိေရာက္ေနသည့္ႏုိင္ငံ၏ ကေလးဖ်က္ခ်ခြင့္ရွိ၊ မရွိအေပၚ မူတည္၍ အဆင္ေျပသည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ၀ိုင္းဖ်က္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕မွာ ကေလးရခ်ိန္တြင္ ပစ္သြားသည္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ကုိထြန္းဦးက စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏အေျခအေနကိုေျပာျပသည္။

ဆရာျမသန္းတင့္ဘာသာျပန္သည့္ မိန္းမတို႔အေၾကာင္း (မူရင္း- The Second Sex, Written by Simone de Beauvior) စာအုပ္တြင္ “အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာေနထိုင္ျခင္းသည္ အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ပ်က္စီးေစသည္။ ေန႔စဥ္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာတြင္ျဖစ္ ေစ၊ ပထမဆံုးနမ္းၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ျဖစ္ေစ၊ မဂၤလာဦးည လြန္ေျမာက္သြားၿပီးသည့္အခါျဖစ္ေစ ေယာက်္ား၏ဂုဏ္သိကၡာၿပိဳက်သြား ေလ့ရွိသည္” ဟု သံုးသပ္ေဖာ္ျပသည္။ယင္းမွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွာလည္း ယင္းႏွင့္မျခားရွိသည္ကို ေမးျမန္းမႈမ်ားအရသိရသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ Living Together ေနျခင္းတြင္မ်ားျပားလွစြာေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရသည့္အခါ အားသာခ်က္မ်ားေကာ မရွိ ဘူးလားဟု ေတြးစရာေပၚလာသည္။ အားလံုးတညီတညြတ္တည္း ေျပာၾကသည္မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွ ကြဲသြားတာထက္စာရင္ ေကာင္း တယ္။ တျခားေကာ ...ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားတြင္ လူပ်ဳိလူလြတ္မ်ားက Living Together မ်ားရွိသလုိ မိမိခင္ပြန္းျဖစ္ေစ၊ ဇနီးျဖစ္ေစ ျမန္မာျပည္တြင္ က်န္ခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားလည္း Living Together ေနထိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ အိမ္ေထာင္ရွိသူမ်ား Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ သိကၡာပုဒ္အရ ကာမဂုဏ္မ်ားေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ ျပဳျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖစ္သည့္ ကာေမသုမိစၦာသိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ရာေရာက္ေၾကာင္း အရွင္၀ိစိတၱ(မနာပဒါယီ)၏ Living Together ႏွင့္ကာေမသုမိစၦာစာရ ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသားထားသည္။ ယင္းကို ပါရာဇိကဏ္အဌာကထာတြင္ ဖြင့္ထားသည္။

ယင္းသိကၡာပုဒ္သည္ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ၿပီး မိမိ၏လင္ေယာက်္ား၊ မိမိဇနီးမယားမွလြဲ၍ မည္သူ႔ကိုမွ်၊ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ်ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္မျပဳရဟု တားျမစ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားမ်ား အတြက္ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္မျပဳအပ္သည့္ မိန္းမ၊ မသြားလာအပ္သည့္ မိန္းမ(အဂမနီယ) (၂၀) ရွိၿပီးပထမရွစ္ဦးမွာ ကာမပိုင္မရွိသည့္ အပ်ဳိစင္မ်ား ျဖစ္ကာ ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးမွာ ကာမပိုင္ေယာက်္ားရွိသည့္ မိန္းမမ်ားျဖစ္သည္။ ပထမရွစ္မ်ဳိးႏွင့္ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ျပဳလွ်င္ ေဖာက္ျပန္သူေယာက်္ားက ကာေမသုမိစၦာစာရကံထိုက္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမိမိကာမ မိမိသာပိုင္သည့္အတြက္ ကံမထုိက္ေပ။

ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးသည္ ကာမပိုင္ရွိသည့္အတြက္ေယာက်္ားတြင္လည္း ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္သလုိ မိန္းမသည္လည္း မိမိကာမပိုင္ မဟုတ္သည့္ အျခားေယာက်္ားႏွင့္ ေဖာက္ျပန္သည့္အတြက္ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ေျမာက္ေပသည္။သို႔ေသာ္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံေျမာက္ေစသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမွသာ ယင္းကံထုိက္သည္ကို မေမ့အပ္ေပ။ ယင္းကံကိုထုိက္ေစသည့္ အဂၤါရပ္တစ္ခုခု ခြၽတ္ယြင္းေနလွ်င္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထိုက္ေပ။ အထူးသတိထားရမည္မွာ ေယာက်္ားေလးကလည္း တရား၀င္ကာမပိုင္ ရွိေန ႏုိင္သလို၊ မိန္းကေလးမွာလည္းတရား၀င္ကာမပိုင္ရွိေနႏုိင္သည့္အတြက္ မိမိဴငလငညါ ႊသါနအ့နမ သည္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္ မထိုက္ကို အထူးဆင္ျခင္ သတိျပဳသင့္ေပသည္ဟု အရွင္၀ိစိတၱ၏ Living Together ႏွင့္ကာမသုမိစၦာစာရေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

အားလံုးကုိၿခံဳၾကည့္လွ်င္ ပညာရွင္မ်ားၾကားတြင္လည္း အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနသည့္ ေနထိုင္မႈပံုစံတစ္ခုျဖစ္ေသာ Living Together ေနထုိင္သူမ်ားသည္ မိမိ၏လက္တြဲေဖာ္ျဖစ္ရန္ သင့္ မသင့္စဥ္းစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ေနသည္မ်ားရွိသလုိ၊ ေငြေၾကးအေျချပဳ၊ ေသြးသား ဆႏၵအေျချပဳ ေနထိုင္သူမ်ားလည္းရွိသည္။ အားလံုးတစ္သံတည္းထြက္သည္မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွမွားမွန္းသိတာထက္စာရင္ ေတာ့ ေကာင္း သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳရသူမ်ား၊သုေသတနပညာရွင္မ်ား၏ အဆုိအရ ျပႆနာမ်ားစြာရွိေနသည္။ ဘာသာေရးအရလည္း စည္းက်ဳိးမႈမ်ားျဖစ္ႏုိင္သည္။ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္သည့္အခါအစမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကည့္ျခင္းရွိသည္။ သူ႔တြင္ဖလင္သာကုန္၍ က်န္သည့္ျပႆနာ မရွိေပ။

သို႔ေသာ္ လူ႔ျဖစ္တည္မႈ အေရးႀကီးဆံုးမ်ားထဲတြင္တစ္ခုျဖစ္သည့္ အိမ္ရာထူေထာင္ျခင္းတြင္ အစမ္းျပဳလုပ္သင့္ပါသလား။ ျပႆနာ မ်ားစြာရွိသည္မွာအေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အစမ္းအိမ္ေထာင့္ျပဳသင့္ပါသလား။

စာၾကြင္း  - ေဆာင္းပါးပါအမည္မ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ား၏ဆႏၵအရ ေျပာင္းလဲထားပါသည္။

ဟန္ထက္

Credit: The Voice Weekly Journal – Vol.9, No.7 (18 Feb 2013) Page 18

No comments: