Monday, April 1, 2019

Bad Employees


▪️▪️▪️▪️▪️▪️

Htain Lin Kyaw (HR)

မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ေလးစားရတဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္က မန္ေနဂ်ာဆိုးေတြ အေၾကာင္းေရးထားတာ ဖတ္ျပီး ျပင္ဆင္သင္႔တာ ေလးေတြကို ျမင္ေတြ႕လာပါတယ္ ။

ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ေလးစားရတဲ႔ ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ ကလည္း ၀န္ထမ္းဆိုးေတြ အေၾကာင္း အလုပ္ရွင္ေတြ စိတ္ပ်က္တဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြ၊ျပသာနရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ
အေၾကာင္းလည္း ေရးၾကပါဦးလို႕ ေျပာထားတာ ေတြ႕ေတာ႔

ဒီအေၾကာင္းေလးကို စိတ္၀င္တစားနဲ႕ ေလ႔လာမိတာေတြ ကို ဆရာမ်ားကို ဦးထိပ္ထားျပီး နားလည္ၾကံဳေတြ႕ခဲ႔ရသေလာက္ျပန္လည္ မွ်ေ၀ခ်င္ပါတယ္ ။

လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ခပ္ဆိုးဆိုးမန္ေနဂ်ာေတြနဲ႕အတူ ျပသာနာရွိမယ္႔ ၀န္ထမ္းေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္ ၊  လုပ္ကိုင္ေနရတဲ႔ လုပ္ငန္းပတ္၀န္းက်င္ေပၚ မူတည္ျပီး အေျခအေန ခ်င္းေတာ႔ ကြာေကာင္းကြာပါလိမ္႔မယ္ ၊  အေျခခံ အလုပ္သမားေတြ မ်ားတဲ႔ လုပ္ငန္းပတ္၀န္းက်င္နဲ႕ ရံုးလုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္က ၀န္ထမ္းေတြ ခ်င္းေတာ႔ နည္းနည္း ကြာပါ လိမ္႔မယ္ ။ ( ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကေတာ႔  အလုပ္ရွင္ေတြ စိတ္ပ်က္ေၾကာက္ရြံ႕ရတဲ႔  ျပသာနာရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြ ပါပဲ )

လူတစ္ဦးခ်င္းစီတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို မေကာင္းဘူးလို႕ ေျပာတာထက္ လုပ္ေဆာင္ျပဳမူခ်က္ေတြက အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ သြားေနတဲ႔ လမ္းေၾကာင္းကို အတူတကြရွိမေနတာ ၊ တာ၀န္ေက်ပြန္မႈ မရွိတာေတြက အစခ်ီလို႕  အလုပ္မွာ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္မေနတဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြ အေၾကာင္းကို ဆိုလိုခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္ ။  တနည္းအားျဖင္႔ ဘယ္၀န္ထမ္းေတြက ျပသာနာရွိသလဲ ဆုိတာကို ညြန္ျပခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ အဲ႕လို ၀န္ထမ္းမ်ိဳးကို ၾကံဳေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ၊ ကိုယ္က  စီမံခန္႔ခြဲသူ ျဖစ္လာခဲ႔ရင္လည္း သင္႔ဘယ္လို စီမံခန္႔ခြဲ သင္႔သလဲဆိုတာ ေဆာင္ရြက္ဖို႕အတြက္ သင္႔လုပ္ငန္းအတြင္း ျပသာနာရွိ ႏိုင္မယ္႔  ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ အျပဴအမူ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္၊ အခုေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေတြက သင္သူတို႕ကို စီမံခန္႔ခြဲရတဲ႔ အခါ  အေထာက္ အကူျဖစ္ေစမွာပါ ။

❌ Poor job performance

အေရးအၾကီးဆံုး တစ္ခ်က္နဲ႕စရရင္  စြမ္းေဆာင္ရည္မေကာင္းတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္ပါတယ္ ၊  လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္  မေကာင္းတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို သင္ေစာင္႔ၾကည္႔ေလ႔လာဖို႕လိုပါတယ္ ။ ဒါကလည္း လုပ္ငန္းတိုင္းအတြက္ အေရးၾကီးတဲ႔ တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီတစ္ခ်က္တည္းနဲ႕ေတာ႔ ျပသာနာရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းလို႕ေတာ႔ သတ္မွတ္လို႕မရေသးဘူးဗ်။

❌ Doesn't work well with others

တစ္ျခားလူေတြနဲ႕အလုပ္တူတူ  တြဲလုပ္ရင္ အဆင္မေျပတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို သင္ေလ႔လာဖို႕လည္း လိုအပ္ပါတယ္ ။ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ေယာက္တည္း လုပ္လို႕ အဆင္ေျပခ်င္ ေျပေပမဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာေတာ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ေယာက္တည္း လုပ္လို႕ရတာ နည္းပါတယ္ ။ ဒီေတာ႔ တစ္ျခားသူနဲ႕ အလုပ္အတူတူတ တြဲလုပ္တိုင္း ျပသာနာ တစ္ခုခု ရွိေနတဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးကိုလည္း သတိျပဳသင္႔ပါတယ္ ။

❌ Not responsive to coaching

လုပ္ငန္းနဲ႕သက္ဆိုင္တဲ႔ တစ္စံုတစ္ခုအတြက္ နည္းလမ္းျပေဆာင္ရြက္ေပးတဲ႔အခါမွာျဖစ္ေစ ၊ မွ်ေ၀ သင္ၾကား ေပးတဲ႔အခါမွာျဖစ္ေစ သူတို႕ဆီက ဘာမွ တံုျပန္မႈ ေတြျပန္မရတတ္သလို ၊ ျပန္လည္ေမးျမန္း အၾကံဳျပဳတင္ျပခ်က္ေတြလည္း ထြက္မလာပါဘူး၊ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးက ေကာင္းမြန္တဲ႔ အေျခအေန မဟုတ္တာေၾကာင္႔ ဒီလို ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြကိုလည္း သင္ကိုင္တြယ္ဖို႕ခက္ခဲပါမယ္ ။

❌ Resistant to change

ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရတဲ႔အရာျဖစ္ပါတယ္ ၊ မေျပာင္းခ်င္ဘူးလို႕ မေျပာေပမဲ႕ အေျပာင္းအလဲကို  ခုခံခ်င္တဲ႔ ပံုစံနဲ႕ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိတဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးက သင္႔ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုတာ အေျဖရွာဖို႕လိုအပ္သလို ၊ အဲ႕လို ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြကိုလည္း ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားဖို႕လိုပါတယ္ ။

❌ Never takes ownership (or) Not Responsible for own actions

သင္သာ အလုပ္ရွင္ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ကို ၾကိမ္းေသ လိုခ်င္မွာပါ ။ သင္႔အလုပ္မွာ  Ownership ရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳး ရွိေနတာကအားသာခ်က္ျဖစ္သလို ၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ ရွိေနေစမွာအမွန္ပါပဲ ၊  တစ္ခ်က္ျဖည္႔ေျပာ လို တာ ကေတာ႔ ပိုင္ရွင္စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးဆိုတာထက္ မိမိအလုပ္ကို မိမိတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရတဲ႔အခါ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ေယာက္ကဲ႔သို႕ ေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ကို ရည္ညြန္းခ်င္တာပဲျဖစ္ပါမယ္ ။ အလုပ္ရွင္ တစ္ေယာက္လို စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႕ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပဲ မိမိေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ အလုပ္အေပၚမွာ တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ တာ၀န္ယူတတ္တဲ႔ သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ လိုခ်င္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ႔လို အေျခအေန မရွိရင္ေတာ႔  သင္သတိထားေလ႔လာသင္႔တဲ႔အေျခအေနမွာ ရွိပါတယ္ ။

❌ Negative attitude

ဘာလုပ္လုပ္အေကာင္းမျမင္တတ္တဲဲ႔ သူေတြ မ်ားေနရင္ ျပသာနာ ရွိပါတယ္ ၊  လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္းက အေကာင္းပဲရွိတာ မဟုတ္သလို ၊ မေကာင္းတာလည္းျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္ ၊ ေသခ်ာတာကေတာ႔ အလုပ္မွာ ဘယ္သူမွ မေကာင္းတာကို ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ဖို႕ စဥ္းစားၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ေဆာင္ရြက္ခ်က္တိုင္းက မေကာင္းနဲ႕ ရွျမင္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေ၀ဖန္ေနတတ္တဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြဆီက သင္ ဘာအၾကံညဏ္ေကာင္းမွ ရမွာမဟုတ္သလို ေမွ်ာ္လင္႔ထားလို႕လည္း မရပါဘူး ၊ သူတို႕ေတြက သင္႔အတြက္ သတိထားရမယ္႔ သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ ေ၀ဖန္တာနဲ႕ အေကာင္းမျမင္တာကိုေတာ႔ သင္ေသခ်ာ ကြဲလြဲဖို႕ လိုပါလိမ္႔မယ္။

❌ Poor work Ethic

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႕ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ Work Ethic ေတြ ရွိပါတယ္ ။ ဥပမာ - Always Professional , High Productivity , Teamwork and Cooperation အစရွိတဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ အရာေတြပါ ။  ဒီအခ်က္အလက္ေတြအေပၚမွာ နည္းပါးေနရင္ လည္း စြမ္းေဆာင္ ရည္ဆိုင္ရာ ျပသာနာ ေတြ ျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္ ၊ ဒီလုိ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြကိုလည္း သင္အေနနဲ႕ ေစာင္႔ၾကည္႔ထားဖို႕လိုပါတယ္။

❌ Arrogance

တစ္ျခား၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ ျပသာနာ မၾကာခဏျဖစ္တတ္တဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါတယ္ ၊ မိမိ သိေၾကာင္း ေတာ္ေၾကာင္း တတ္ေၾကာင္း မာနေထာင္လႊား တတ္ျခင္းက တရားေဟာအရေျပာရင္ ပ်က္စီးရာပဲျဖစ္ပါတယ္ ၊ သူတို႕နဲ႕အတူတြဲဖက္လုပ္ကိုင္လိုသူေတြ နည္းပါးၾကတာလည္းေတြ႕ရပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ သင္ကိုယ္တိုင္ ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ေနဖို႕လည္း အေရးၾကီးပါတယ္ ။

❌ Poor Communication Skill

ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မရိွျခင္း ၊ တြဲဖက္လုပ္ကိုင္လိုမႈအားနည္းျခင္း ၊  အသင္းအဖြဲ႕စိတ္မရွိျခင္းေတြကလည္း Employee Relationships နည္းပါးရျခင္းရဲ႕ အေျခခံ ျပသာနာတစ္ခုလို႕ ေျပာလို႕ရပါတယ္ ။၀န္ထမ္းေတြၾကားေကာင္းမြန္တဲ႔ ဆက္ဆံေရးမရွိတဲ႔အခါ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းရဲ႕ ရလာဒ္မ်ိဳးကို ရရွိေစမွာ မဟုတ္သလို ၊ တစ္ဦးနဲ႕ တစ္ဦး ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုတတ္တဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ျပသာနာေတြ အစပဲျဖစ္ပါတယ္။

❌ Skill don't match job

ကိုက္ညီမႈ မရွိတဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြေၾကာင္႔ သင္ဦးေဆာင္တဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းမွာ ေခါင္းခဲရတဲ႔ ျပသာနာမ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ဖူးမွာပါ ။ အရည္အခ်င္းမရွိတာေတာ႔ မဟုတ္ေပမဲ႔ ရွိတဲ႔ အရည္အခ်င္းက ကိုက္ညီမႈ မရွိတာေၾကာင္႔ သင္႔လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ အဆင္မေျပျဖစ္တတ္တာပါ ။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ရမလဲ ဆိုတာကို ေသခ်ာစြာစဥ္းစားဖို႕လိုပါတယ္ ။

❌ “ Yes  , But ………… weakness ”

အျမဲတမ္း ဟုတ္ကဲ႕လိုေျပာတတ္တယ္ ၊သူတို႕ေတြကိုေတာ ့အလြယ္ဆံုးမွတ္ရရင္ “Yes people”. လို႕ ေျပာလို႕ရပါတယ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္ေျပာသမွ် အရာအားလံုးကိုေထာက္ခံမယ္ ၊  ခိုင္းတာ အကုန္လုပ္မယ္ ၊ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးေျပာဆိုတာေတြ မလုပ္ၾကတဲ႔ သူေတြပါ ။ သူတို႕ဆီက အၾကံညဏ္ေတြကိုလည္း ရႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို ၊ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမယ့္အပိုင္းအတြက္ သူတို႕ေတြက ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ကို ဘာေျပာေျပာ ဟုတ္ကဲ႔လို႕ ေျပာမယ့္သူေတြျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးက အလုပ္မွာဆိုရင္ လူၾကီးအၾကိဳက္ လုပ္တတ္သူေတြ ၊ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုခု ခ်တဲ႔အေပၚမွာ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္ ၊အၾကံညဏ္ ေပးတာေတြ မလုပ္ပဲ အျမဲေကာင္းပါတယ္ ေျပာတတ္တဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြမွာ ရွိတတ္ပါတယ္ ။  ခက္တာက လူၾကီးတစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီအေျခအေနအေပၚမွာ အကဲျဖတ္မႈေတြ မွားယြင္းစြာ ဆံုးျဖတ္ၾကျပီး သူတို႕ေတြကို ေနရာေပးတတ္ၾကပါတယ္ ။ သူတို႕ေတြက ျပသာနာျဖစ္မွာ ေၾကာက္ၾကတယ္ လည္းျဖစ္ၾကပါတယ္ ။ ျပန္မေျပာတာ ၊အျမဲ ဟုတ္ကဲ႔ ေျပာေနတာေတြကို  အမွန္ထင္ျပီး ဆက္လုပ္ ရင္း အဖြဲ႕အစည္းက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အမွားေတြနဲ႕ က်ရွံးဖို႕ အရွိန္အဟုုုန္နဲ႕ ျပင္ဆင္ေနသလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္ ။ ဒီလိုအေျခအေနေတြ သင္႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ျပသာနာ ရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ ။

အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာ လူေပါင္းစံုရွိေနတဲ႔ ေနရာျဖစ္လို႕ သင္ၾကံဳေတြ႕ရတာက အမ်ားၾကီးျဖစ္ေနမွာ တစ္ခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြက တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာ နည္းနည္းခ်င္းစီရွိေနျပီး ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ကလည္း (၁) (၂) ခ်က္ေလာက္ပဲ ရွိေနတတ္သလို ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတတ္ပါတယ္ ။


( အားလံုးရွိေနရင္ ေတာ႔ သင္ဘာလုပ္သင္႔သလဲ ဆုိတာ သိမွာပါ 😁😁)

အေကာင္းဆံုးျပင္ဆင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရင္းနဲ႕ပဲ အခ်ိန္ကုန္မေနရေအာင္ သင္႔လုပ္ငန္းခြင္ထဲက ျပသာနာ ရွိႏိုင္တဲ႔ သူေတြကို အလ်င္အျမန္ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိ ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါေစ ….

ထိန္လင္းေက်ာ္ (HR) 

Ref :  :11 behaviors that indicate you're a 'problem employee' (Ruth Umoh)

No comments: