အဆိုးေတြကို ျမင္တတ္တဲ့ သဘာဝဟာ တခါတရံမွာ ေလာကကို ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေစတဲ့ အထဲက အေျခခံအခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါဝင္ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕အဆိုးေတြကို ေတာ္ေတာ္ျမင္တတ္တဲ့သူေတြကို ႀကံဳဖူးပါတယ္။ တစ္ဖက္သားရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ၊ လြဲတာ မွားတာေတြ ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ျမင္တတ္တဲ့ သူေတြရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေဆြးေႏြးစကားေျပာတဲ့အခါ သူ႔စကားရဲ႕ အားနည္းခ်က္က ဘယ္ေနရာမွာ႐ွိသလဲ ဆိုတာကို ေသခ်ာျမင္ေအာင္ႀကည့္ၿပီးေတာ့ ေထာက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ နဲ႔လည္း ျပည့္စံုၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ ပင္ကိုယ္သဘာဝက debate လုပ္ရတာကိုလည္း သိပ္ဝါသနာပါတယ္။
အေတြးအေခၚ အယူအဆ တစ္ခုကို ၾကားရတဲ့အခါ၊ ဒီအေတြးအေခၚ အယူအဆရဲ႕ အားနည္းခ်က္က ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနသလဲ၊ သဘာဝက်ရဲ႕လားဆိုတာကို အၿမဲတမ္းျမင္တတ္တယ္။ ဘယ္ေနရာမွားေနသလဲ။ လြဲတာ မွားတာကို ရွာတယ္။ ရွာလည္းရွာသင့္တယ္။ ျမင္ေအာင္လည္း ၾကည့္သင့္တယ္။ ဒါဟာ အားသာခ်က္ တစ္ခုပါပဲ။ လြဲေနတာ၊ မွားေနတာ ကိုျမင္တတ္တာ။ အဆိုးနဲ႔အျပစ္ကို ျမင္တတ္တာ ဒါဟာ သိပ္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလို ေျပာလို႔ အဆိုးျမင္ရမယ္၊ မေကာင္းျမင္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ မေကာင္းကို ျမင္မွ ေကာင္းေအာင္ ျပင္ႏိုင္မယ္။ ျမင္ႏိုင္မွ ျပင္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။
ေလာကႀကီး ၊ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းႀကီးကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဘာေတြျဖစ္ေနလဲ၊ ဘာေတြ လုပ္ေနၾကသလဲ၊ ဘယ္လို စနစ္နဲ႔ လုပ္ေနၾကသလဲ၊ ဘယ္ေနရာေတြ ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေနရာေတြ မေကာင္းဘူးဆိုတာ ရႈျမင္ရပါမယ္။ ဒီလို ၾကည့္တဲ့အခါ ေကာင္းတာေတြကိုလည္း ခ်န္မထားသင့္ပါဘူး။ ေကာင္းတာေတြကိုလည္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ အဆိုးေတြကိုလည္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။
အဆိုးေတြကို ျမင္တဲ့အခါမွာ ထားရွိရမယ့္ ေစတနာက ျပဳျပင္ေစခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေစတနာျဖစ္ရပါမယ္။ မေကာင္းတာေတြ ျမင္တဲ့အခါ ေကာင္းေစခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေစတနာပါရပါတယ္။ ဒါမွာလည္း အဆိုးျမင္ရတာ၊ မေကာင္းျမင္ရတာ က တန္ဖိုးရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုးကိုျမင္တ့ဲ အခါ ျပဳျပင္ေစခ်င္တယ္။ အဆိုးကို အေကာင္းဘက္ေရာက္ေအာင္ ေျပာင္းေစခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ထားဟာ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ထားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ျပဳျပင္ေစခ်င္တဲ့အခါမွာလည္း တစ္ခါတေလ သူတစ္ပါးကို ျပဳျပင္ေစခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ငါသိ၊ ငါတတ္ ဆရာလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္က ပါေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ အမွားကို ေထာက္ျပရတာကိုပဲ အရသာ ေတြ႕ေနတတ္ပါတယ္။ အဲ့လိုက်ေတာ့ ဘယ္လို စိတ္ထားမ်ိဳးျဖစ္သြားၿပီလဲ။ ဒီလို စိတ္ရဲ႕ ေနာက္မွာ ပါလာတဲ့ သေဘာက မာနဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါသြားပါတယ္။ ဒါဟာ အလြန္သိမ္ေမြ႕တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ရႈျမင္ႏိုင္မွ ေတာ္ကာၾကတယ္။
မင္းတို႔မွားေနတယ္၊ မင္းတို႔ လြဲေနတယ္၊ ငါသိတယ္၊ ငါတတ္တယ္။ ငါေျပာသလို လုပ္ၾက၊ ျပင္လိုက္ၾက။ ျပင္လုိက္ၾကလို႔ မေျပာရင္လည္း အဲ့လို သူမ်ားလြဲတာ မွားတာေတြကို ေထာက္ျပ၊ ေျပာျပေနရတာကိုပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ Power တစ္ခုလိုပဲ ခံစားထင္ျမင္ေနတတ္တယ္။
ဒါကိုလည္း ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေျပာတာရွိတယ္။ သူကလည္း သူတစ္ပါးရဲ႕ အျပစ္ကို ေတာ္ေတာ္ျမင္တတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုဆိုးတာက သူက ေကာင္းတာကို ရွာမၾကည့္ေတာ့ဘူး။ အျပစ္ကိုပဲ ရွာၾကည့္ၿပီး စိတ္ဆိုး ေဒါသေတြ ထြက္ေနတတ္တယ္။ ေကာင္းတာေလးေတြလည္း ရွာၿပီးေတြးပါဦးလို႔ သတိေပးရတယ္။ အဲ့ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္က balance ျဖစ္တယ္။ မဟုတ္ရင္ အစြန္းေတြေရာက္ကုန္ေရာ။ သူက ဘာေျပာလဲဆိုရင္ ရွာမေတြးခ်င္ဘူး။ ေကာင္းတာေတြ တစ္ကြက္မွကို မရွိဘူး။ အကုန္ဆိုးက်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ လို႔ ပိတ္ေျပာတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူဒီလို ျဖစ္ရတာကိုပဲ သူ႔ကိုယ္သူ ေက်နပ္ေနတယ္။ အဲ့လို မေကာင္းျမင္ၿပီး စိတ္ဆိုး ေဒါသျဖစ္ေနရတာကိုပဲ power ႀကီးတာတဲ့။ တစ္ဖက္သား အေၾကာင္း မေကာင္းေျပာေနရတာပဲ power ေတာ္ေတာ္ျဖစ္တယ္တဲ့။ ခြင့္လႊတ္ေပးလိုက္ရင္ ၊ သည္းခံေပးလိုက္ရင္ စိတ္ဆိုးလို႔ မရေတာ့ဘူး၊ power မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။
ဒီေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ေအာ္ .. တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ အျပစ္ရွာေနရတာ စိတ္ဆိုးေနရတာကိုပဲ သူတို႔ရဲ႕ power လို႔ သူတို႔ ယူဆၾကတာကိုး။ ဒါဟာ power မဟုတ္ဘူးလားဆိုေတာ့ ၊ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ negative power ျဖစ္ေနတယ္။ ေကာင္းတာေရာ ဆိုးတာပါ ျမင္ေအာင္ႀကည့္ရင္ မွ်တတဲ့ အျမင္ ရမယ္။ အဲ့သလိုဆိုရင္ စိတ္ဆိုးရခက္သြားေတာ့မွာ။
အဆိုးကို အျပစ္ရွာခ်င္လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေကာင္းေစခ်င္လို႔၊ ျပဳျပင္ေစခ်င္လို႔ ေျပာတာဆိုရင္ေတာ့ သေဘာထားက မွန္ေနတယ္။ သေဘာထားမွန္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ positive power လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။
ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနရင္ ေနမေကာင္းတာကို ေထာက္ျပၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေနေကာင္းသြားမယ္၊ ေရာဂါေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ ရွင္းျပ၊ ကုသေပးလိုက္ရင္ ဒါဟာ သူ႔ကို အက်ိဳးျပဳလုိက္တာပါပဲ။ Postive ျဖစ္သြားတယ္ေနာ္။
ေလာကမွာ အေကာင္းအဆိုးက အၿမဲတမ္း ဒြန္တြဲေနတာပါ။ ျပဳျပင္ဖို႔ကလည္း လိုပါတယ္။ မျပဳျပင္လို႔ မျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သင္တန္းေတြ၊ ေဟာေျပာပြဲေတြတုိင္းမွာ အၿမဲထည့္ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ျပဳျပင္ မွ ေျပာင္းလဲ မယ္လို႔၊ မျပဳျပင္ သေရြ႕ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲ ပါဘူး။ ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္လည္း ထိုင္ေအာ္ ေနလို႔ ဘာမွ ျဖစ္မလားပါဘူး။ ျပဳျပင္မွာသာ ေျပာင္းလဲ မွာပါ။ ျပဳျပင္ရမယ္ဆိုရင္လည္း ဘယ္ေနရာ လြဲေနတယ္၊ မွားတယ္၊ ဘယ္လို ျပဳျပင္ရမယ္၊ ဘယ္လို ျပဳျပင္သင့္တယ္ဆိုတာေတြ နည္းလမ္းရွာ၊ အျပဳသေဘာ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္၊ ညွိႏိႈင္း ဒါမ်ိဳးေတြ လုပ္ရမွာပါ။
အျပစ္ကို ေထာက္ျပေနရံုနဲ႔ မၿပီးေသးပါဘူး။ မေကာင္းတာကိုပဲ ရွာေဖြၿပီး အဲ့မေကာင္းတာကိုပဲ ဖိေျပာေနလို႔ ခရီးမတြင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုျပဳျပင္ရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာရပါမယ္။ ျပႆနာရွိရင္ အေျဖဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ျပႆနာ ေတြ႕ရင္ အေျဖေတြ႕ေအာင္ရွာရပါမယ္။ ေတြ႕ေနၿပီးသား ျပႆနာကိုပဲ ထပ္ထပ္ရွာေနရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြပဲ ေတြ႕ေတြ႕ေနၿပီး အေျဖနဲ႔ေတာ့ ေဝးေနဦးမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ နည္းလမ္းကို သိဖို႔ဆိုရင္ အသိဉာဏ္ အမ်ားႀကီးရွိမွာ ျဖစ္ပါမယ္။ ဉာဏ္ပညာ နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရပါမယ္။ ဉာဏ္ဦးစီးျပီး လုပ္မွ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေတြ႕ျမင္မယ္။ အတၱစြဲ ၊ မာနစြဲ နဲ႔ ေဒါသအစြဲေတြနဲ႔ လုပ္လို႔ လံုးဝကို မရပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက တရားမွ်တ တဲ့ အျမင္ဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို အျပစ္ျမင္ခ်င္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီ အျပစ္မ်ိဳး၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ိဳး ငါ့မွာေရာ မရွိဘူးလား ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲ့လို စဥ္းစားလိုက္ ရင္ တရားမွ်တတဲ့ သေဘာထား ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္မွာလည္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ရွိဖို႔လည္း မ်ားပါတယ္။ ေလာကမွာ အျမဲမွန္ေနတဲ့ သူဆိုတာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ သတိေလးလည္း ထားေစခ်င္ပါတယ္။
သူတစ္ပါး ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ကို သတိထားမိတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မွန္ထဲ ျပန္ၾကည့္ေနရသလို သေဘာထားၿပီး ငါ့မွာလည္း အဲ့သလို ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ိဳးရွိေနတတ္တယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပဳျပင္ရပါမယ္။ သူ႕ကို ျပင္ေစခ်င္ရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ျပင္ပါ။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မျပင္ဘဲ သူမ်ားကိုပဲ ျပင္ေစခ်င္ေနရင္ ဒါဟာ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ သေဘာထားမဟုတ္ပါဘူး။ အႏိုင္ယူခ်င္တဲံ သေဘာထားျဖစ္ပါတယ္။
အတၱစြဲ၊ မာနစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ဟာ မွန္ကန္တဲ့ အျမင္ (သမၼာဒိဌိအျမင္) ကို မျဖစ္ေစပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အမွားတစ္ခု၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ အမွားတစ္ခုကို ေထာက္ျပခ်င္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔က ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတၱအစြဲႀကီး နဲ႔ ႏွိမ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ၊ ႏိုင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိေနရင္ ခက္သြားမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ငါပဲ သိတယ္၊ ငါတတ္တယ္၊ ငါတို႔က အမွန္၊ ငါေျပာတာ အဟုတ္၊ ငါ တို႔က ျမတ္တယ္၊ ငါ့လုပ္ရပ္မွန္တယ္ စတဲ့ ငါ ၊ ငါ ၊ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱစြဲႀကီးနဲ႔ ေျပာေနရင္ လံုးဝ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
သူတစ္ပါးက အမွန္တကယ္ပဲ မွားလို႔၊ မေကာင္းလို႔ ျပင္ခ်င္တဲ့အခါေတာင္မွ သူ႔ကို ႏွိမ္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ အႏိုင္ယူခ်င္တဲ့ စိတ္ မရွိမွ ရမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ငါဆိုတဲ့ မာနႀကီးနဲ႔ ငါဆိုတဲ့ အတၱႀကီးနဲ႔ ငါျပင္တာ၊ ငါေျပာတာ၊ ငါေထာက္ျပတာ လက္ခံရမယ္၊ ငါ့ကို ဘယ္သူမွ မယွဥ္ႏိုင္ဘူး၊ ငါသာ ဆရာႀကီးဆိုတဲ့ အထက္စီး ကေန ေျပာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ သြားလုပ္လို႔ မရဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ လူတိုင္းမွာ သူ႔အတၱ၊ သူ႔မာနေတြ ကိုယ္စီ တင္းခံေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ကလည္း ကိုယ့္အတၱ၊ ကိုယ့္မာန နဲ႔ သြားျပဳျပင္ရင္ အဆင္မေျပဘူး။ အဓိက ကေတာ့ အတၱေလးေတြ ေလ်ာ့ရမယ္။ မာနေလးေတြေလ်ာ့ရမယ္။ အစြဲေတြ ျဖဳတ္ရမယ္ေပါ့။ ဒါမွ လည္း ေအးခ်မ္းမယ္၊ သာယာမယ္။
ဒီေတာ့ တစ္ဖက္သားကို မျပဳျပင္ခင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ဆံုးျပဳျပင္ပါ။ သူတစ္ပါးကို မဆံုးမခင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္ဆံုး ဆံုးမပါ။ တျခားသူရဲ႕ အျပစ္ကို ျမင္ေအာင္ ႀကည့္ႏိုင္တာထက္ ကိုယ့္ အျပစ္ကို ကိုယ္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ျခင္းက ပညာရွိ ပိုပီသပါတယ္။ တရားရွိတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ အျပစ္ကိုယ္ျမင္တာပါ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲကို ကိုယ္ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာကိုပဲ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ မာနေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ေနရပါလိမ့္မယ္။
သူမ်ား ေလာဘႀကီးတာ၊ ေဒါသႀကီးတာ ၊ မာနႀကီးတာေတြကို အျပစ္ဆိုမေနပါနဲ႔ဦး။ အရင္ဆံုး ကိုယ့္ရင္ထဲက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန တရားဆိုးေတြကို အရင္ဆံုး အျပစ္ျမင္ပါ။ လူေတြရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ သဘာဝကိုယ္က ကိုယ့္စိတ္ထဲက ကိုယ့္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ဆိုရင္ေတာ့ မသိမသာေလး ဖံုးလိုက္ခ်င္ၾကတယ္။ သူမ်ားခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ဆိုရင္ေတာ့ ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ျပလိုက္ခ်င္ၾကတယ္။ လူတစ္ကာကို လိုက္ေျပာခ်င္ၾကတယ္။ Social Media ေတြမွာ ေရးသားၾကတယ္။ Share လုပ္ၾကတယ္။ ဒီလို စိတ္ကေလးေတြ ရွိၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ကိုယ့္စိတ္ကလည္း ဒီလို ျဖစ္ေနပါလားဆိုတာကို ရိုးရိုးသားသား လက္ခံႏိုင္တဲ့အခါ သူမ်ားစိတ္ထဲမွာ ေလာဘႀကီးေနတာကို ျမင္ရလို႔ရွိရင္လည္း ဒီလူက ေလာဘႀကီးလိုက္တာလို႔ အျပစ္မတင္ေတာ့ဘူး။ ေလာဘ မႀကီးဘူးလား ဆိုေတာ့ ႀကီးပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို ေလာဘႀကီးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အျပစ္တင္၊ ေျပာဆို၊ ရႈတ္ခ် ၿပီး အကုသိုလ္မယူေတာ့ဘူး။ သူ႔ေလာဘနဲ႔ သူ ဒုကၡေရာက္ေနတာ ျမင္ရတယ္။ သူ႔ကို ၾကည့္ရတာ ပူေလာင္လုိက္တာ။ ဆင္းရဲလိုက္တာ။ အဲ့ေလာဘေလး နည္းနည္းမ်ား ေလွ်ာ့ႏိုင္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ ဆိုၿပီး ဆင္ျခင္တံုတရား၊ သံေဝဂ ဝင္မိရင္ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ကုသုိလ္တရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုလည္း အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား သူ႔ရင္ထဲက ေလာဘမီးကို ကိုယ္က ၿငိမ္းေပးႏိုင္ဖုိ႔ ၊ ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ဖို႔ အေျဖရွာေပးရင္ သူလည္း ေအးခ်မ္းသြားမွာပါ။ မွန္ကန္တဲ့ စိ္တ္ထား ၊ အသိဉာဏ္နဲ႔ ေလာကႀကီးမွာ ေနထိုင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
Let’s Fly Together!
#ဖူးေက်ာ္ဇင္ (Future Wave)
Author & Motivational Speaker
FUTURE WAVE
SUCCESS & MOTIVATION TRAINING CO.,LTD
Article on Job Seekers Journal
က်မ္းကိုး ; ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက (သူ႔ကိုျပင္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္အရင္ျပင္)
Credit: ဆရာ ဖူးေက်ာ္ဇင္ရဲ႕ Page
No comments:
Post a Comment