Thursday, February 9, 2017

လူေတာ္ေတြ အလုပ္ျမဲေစဖို႕ နဲ႔ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္႐ွိေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္း

လူေတာ္ေတြ အလုပ္ျမဲေစဖို႕
------------------------------



စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ လက္ရွိၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့အခက္အခဲက လူေတာ္ေတြ အလုပ္မျမဲဘဲ ထြက္ထြက္သြားေနၾကတာပါပဲ။ ဒါကေတာ့ လူေတာ္ေတြကို အျပိဳင္ လုေနၾကတဲ့ စစ္ Talent War ျဖစ္ေနလို႕ပါပဲ။ ဟိုးအရင္ကလို ေတာ္တဲ့သူေရာ မေတာ္တဲ့သူေရာ အားလံုးဟာ တေျပးတည္း သတ္မွတ္ခဲ့တာေတြမရွိေတာ့ဘဲ ေတာ္တဲ့သူကို ေတာ္သလို  ခ်ီးေျမွာက္ရမယ့္အေျခအေနကိုေရာက္ရွိေနပါျပီ။  ဒီလုိအေျခအေနမွာ လူေတာ္ေတြ မိမိတို႕လုပ္ငန္းကေန ထြက္မသြားေအာင္ အလုပ္ျမဲေနေအာင္ သင့္ေတာ္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ Retention Strategy ေတြခ်မွတ္ ရပါတယ္။ လူေတာ္ေတြမိမိလုပ္ငန္းမွာ ေနေပ်ာ္ေအာင္ ျပိဳင္ဘက္လုပ္ငန္းေတြဆီ ေရာက္မသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းအခ်ိဳ႕ကို ေဖၚျပလိုပါတယ္။

Identify and focus on your real achievers. ပထမဆံုးအေနနဲ႕လုပ္ရမွာက ၀န္ထမ္းေတြအမ်ားၾကီးထဲကမွ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားတဲ့ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ ကဘယ္သူေတြဆိုတာကို အရင္ဦးဆံုးသိေအာင္လုပ္ထားရပါမယ္။ လုပ္ငန္းအတြက္ အဓိကစြမ္းေဆာင္ေပးေနတဲ့သူေတြကို အေသအခ်ာ နားလည္ဂရုစိုက္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာသတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။

Don’t confuse activity with performance. လုပ္ေဆာင္ခ်က္ activity နဲ႕ performance စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ကြဲျပားေနဖို႕လိုပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြ အလုပ္အရမ္းရႈပ္ေနၾကတာရွိပါတယ္။ အလုပ္နဲ႕လက္နဲ႕ ျပတ္တယ္ကို မရွိဘူးဆိုတာေတြရွိပါတယ္။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြမ်ားေနတိုင္း လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိက က ရလဒ္အေပၚမွာအေျခခံတဲ့ စီမံခန္႕ခြဲမႈ Result Based Management (RBM) ပါ။ Activity မ်ားေနျပီး Result ရလဒ္မထြက္ရင္အလကားပါပဲ။

Consider performance, not noise. အလုပ္လုပ္ေနေၾကာင္း အလုပ္ေတြ မ်ားေနေၾကာင္းတဖြဖြေျပာေနတတ္တဲ့သူေတြ လုပ္ငန္းေတြမွာ ရွိပါတယ္။ အဲလိုေျပာေနတိုင္းလဲ ဒီ၀န္ထမ္းဟာ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းတယ္လို႕မဆိုလိုႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလိုေျပာမေနေပမဲ့ လုပ္ငန္းကို အက်ိဳးျပဳေနတဲ့၀န္ထမ္းေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ အလုပ္တကယ္ လုပ္တဲ့သူ အခ်ိဳ႕ဟာ အလုပ္ရႈပ္ေနေၾကာင္း ပါးစပ္ကထုတ္ေျပာဖို႕ အတြက္ အခ်ိန္မရွိေလာက္ေအာင္ကိုပဲ အလုပ္ရႈပ္ေနတတ္ၾကတာပါ။ ဒါေတြကိုကြဲျပားေအာင္ခြဲတတ္ဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။

Remember, doers come in all shapes and sizes.  အလုပ္လုပ္တဲ့ သူေတြဟာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ရာထူးငယ္တာ၊ ရာထူးၾကီးတာ၊ အသက္ငယ္တာအသက္ၾကီးတာနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး။ ဒါကိုေတာ့ သတိရဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

Know why top quality people leave. လုပ္ငန္းကိုအဓိကအက်ိဳးျပဳေနသူေတြ ကဘယ္သူလဲ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀တဲ့သူေတြကဘယ္သူလဲဆိုတာကို ၀န္ထမ္းေတြအမ်ားၾကီးထဲကေရြးျပီးတဲ့အခါမွာလုပ္ရမွာတစ္ခုက အဲဒီစြမ္းေဆာင္ရည္ ျပည့္၀တဲ့၀န္ထမ္းေတြ လုပ္ငန္းက ဘာလို႕ထြက္သြားၾကတာ လဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကိုရွာေဖြရပါမယ္။ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀တဲ့ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ အလုပ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီးစိတ္ေက်နပ္မႈျဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္ေတြ Satisfiers ေတြကဘာေတြလဲ၊ သူတို႕ရဲ႕ Needs Level ကဘယ္ေနရာမွာေရာက္ေနတာလဲဆိုတာေတြကို သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။  လူေတာ္ေတြလုပ္ငန္းကိုစြန္႕ခြာသြားရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းေတြေတာ့ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အလုပ္နဲ႕ပတ္သက္ျပီး သူတို႕ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ စိတ္ေက်နပ္မႈ ျဖစ္ေစတဲ့အခ်က္ Satisfiers ေတြဟာ လက္ရွိအလုပ္မွာ သူတို႕မရေနလို႕ပါပဲ။  စာေရးသူတို႕စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ပါ။

I’m not appreciated. ကြၽန္ေတာ့္ကို အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူးဗ်ာ။ လုပ္ငန္းအတြက္ကြၽန္ေတာ့္မွာရွိသေလာက္ ကို္ယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္း သံုးျပီး စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့တာေတာင္ အသိအမွတ္ျပဳတာ မခံရဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပါရမီ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အသိအမွတ္ျပဳမယ့္လုပ္ငန္းေနရာတစ္ခုခုေတာ့ ရွိမွာပဲ။ အဲလို အသိအမွတ္ျပဳမယ့္လုပ္ငန္းကိုပဲရွာေတာ့မယ္။

I’m bored. တစ္ေန႕လာလည္းဒီအလုပ္ေတြပဲလုပ္ေနရတယ္။ ပ်င္းလားပီမလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ စိန္ေခၚမႈအသစ္ေတြကို လိုခ်င္တယ္။ စမ္းသပ္မႈအသစ္ေတြကို လုပ္ခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာရွိတဲ့ ပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈေတြကို တေန႕လာလည္းဒီပံုစံနဲ႕ပဲ မသံုးခ်င္ေတာ့ဘူး။ ညည္းေငြ႕လာပီ။

I have no career prospects here. ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ဒီအလုပ္မွာ တိုးတက္လမ္းမရွိပါဘူး။ အေရွ႕မွာလည္း တန္းစီျပီးပိတ္ေနတာပဲ။ ဒီလို Career တိုးတက္မႈမရွိဘဲ လစာပဲရေနတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးမွာ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။

I want to get better. ဒီမွာလုပ္ရတာ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈလည္း တိုးတက္မလာေတာ့ဘူး။ သင္တန္းေပးတာေတြ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈအစီအစဥ္ေတြ လည္းမရွိေတာ့ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။

I want to work with winners. ဒီအလုပ္မွာက စနစ္မေကာင္းဘူး။ လက္တြဲလုပ္ေနရသူေတြကလည္း ဒီပုတ္ထဲက  ဒီပဲေတြပါပဲမလုပ္ခ်င္ ေတာ့ပါဘူး။ စနစ္ေကာင္းျပီး အေတြးအေခၚအသစ္ေတြနဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပည့္၀သူေတြနဲ႕ပဲ လက္တြဲ လုပ္ခ်င္တယ္။
ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္အေတာ္မ်ားမ်ားက ၀န္ထမ္းေတြ ဆီကျမင္ေတြ႕ၾကားေနရတာေတြပါ။ မိမိလုပ္ငန္းအထဲကအဓိကစြမ္းေဆာင္ ႏိုင္သူေတြဟာ ဒီလိုေတြေတြးေနျပီလား။ ဒီလိုေတြေျပာေနျပီလားဆိုတာ သိရွိေအာင္လုပ္ဖို႕ကေတာ့ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ တာ၀န္ပါပဲ။

Develop a retention plan for each top employee. ေနာက္လုပ္ရမွာတစ္ခုက အဓိကစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ ထိန္းသိန္းေရးအစီအစဥ္ Retention Plan ေတြေရးဆြဲထားဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ မတူညီတဲ့ လုိအပ္ခ်က္နဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈေတြကို သိရွိေဖၚထုတ္ႏိုင္ရံုနဲ႕ အလုပ္မျဖစ္ေသးပါဘူး။ သိေအာင္လုပ္တာဟာ Diagnose လုပ္တာျဖစ္ျပီး ဘယ္လိုကုရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းလမ္း မဟာဗ်ဴဟာကိုခ်မွတ္ရပါမယ္။ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြအေနနဲ႕ မိမိတို႕ဟာ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြအားလံုးရဲ႕ Needs ေတြနဲ႕ Satisfiers ေတြကို စိတ္၀င္စားမႈ ရွိတယ္ဆိုတာ လုပ္ငန္းနဲ႕ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ Future အတြက္ လုိအပ္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေတြ စီမံထားေၾကာင္းသူတို႕သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။ တစ္ဦးခ်င္းအတြင္ Retention plan ေတြျပင္ဆင္ထားျပီးရင္ေတာ့ အျပန္အလွန္ အေနနဲ႕ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကို ေမးသင္တဲ့ေမးခြန္းတခ်ိဳ႕ ျပန္ေမးရပါမယ္။ သူတို႕အေနနဲ႕ လုပ္ငန္းဆီက ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ရည္တို၊ ရည္ရွည္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ကဘာလဲ၊ ဘယ္လိုအရာေတြက လက္ရွိအလုပ္မွာလုပ္ေစဖို႕ တြန္းအား ျဖစ္ေစတာလဲဆိုတာေတြေမးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

Work proactively to retain your best employees.၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကို ထြက္မယ္ဆိုကာမွ ထိန္းဖို႕မစဥ္းစားပါနဲ႕။ ဘာဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္တစ္ခုမွ မရွိခင္ ကတည္းက ဘယ္လိုျမဲေအာင္ ထိန္းထားရမလဲဆိုတာကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထား ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေရးရာစီမံခန္႕ခြဲမႈအၾကံေပးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Robert Ramsey အၾကံျပဳေထာက္ခံေပးထားတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ တခ်ိဳ႕ကို ေဖၚျပေပးလိုက္ ပါတယ္။

Set challenging goals and reasonable deadline. အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိစိန္ေခၚမႈရွိမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြသတ္မွတ္ျပီး ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တဲ့ အျပီးသတ္ရမယ့္ ရက္သတ္မွတ္ခ်က္ခ်မွတ္ပါ။

Promote from within. ၀န္ထမ္းေတြကို စိတ္ဓါတ္ေရးရာတက္ေစတဲ့ အဓိနည္းလမ္းတစ္ခုပါပဲ။ လုပ္ငန္းထဲက စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀သူေတြကို ရာထူး၊ အခြင့္အလမ္းတိုးေပးပါ။

Give full credit for achievement and effort. ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ၾကိဳးစား အားထုတ္မႈေတြ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ အထက္လူၾကီးစီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးတာကို ဂုဏ္ယူတတ္တာမ်ားပါတယ္။

Delegate authority. အလုပ္နဲ႕အတူ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို တပါတည္း ထည့္ေပးပါ။

Pay attention. ၀န္ထမ္းေတြေပးတဲ့ တခ်ိဳ႕အၾကံဥာဏ္ေတြကိုယူပါ။

Let workers participate in making decisions. ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ၀န္ထမ္းေတြပါ၀င္ေအာင္လုပ္ပါ။ ဒီလိုလုပ္တာဟာ တစည္းတလံုးတည္း အတူတကြပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတဲ့ teamwork စိတ္ဓါတ္ေလးေတြျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။

Be committed to excellence. အေကာင္းဆံုးေတြကိုပဲ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ပါ။

Preach, teach, and practice teamwork. တစ္ဦးခ်င္းအားသာခ်က္ေတြဟာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုက္ရင္ လုပ္ငန္းအတြက္ အားမာန္ေတြျဖစ္ေၾကာင္းနားလည္ေအာင္ စည္းရံုးပါ။

Be open, honest, and up-front. လုပ္ငန္းနဲ႕ပတ္သက္ျပီး အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အဓိကစြမ္းေဆာင္ ႏိုင္သူေတြကို အသိေပးပါ။

Encourage experienced workers to become mentor for newcomers. အေတြ႕အၾကံဳရင့္၀န္ထမ္းေတြအေနနဲ႕ ေနာက္မွ ၀င္လာတဲ့ ၀န္းထမ္းအသစ္ေတြအတြက္ နည္းေပးလမ္းျပလုပ္ေပးသူေတြျဖစ္ေအာင္ အားေပးတိုက္တြန္းပါ။

Promote life-long learning. သင္ယူေလ့လာမႈအျမဲတမ္းရွိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းတစ္ခုဖန္တီးေပးထားပါ။
ေဖၚျပေပးခဲ့တဲ့နည္းလမ္းေတြဟာ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀သူ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ၊ လူေတာ္ေတြ အလုပ္ျမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပမဲ့ အေျခအေနအခ်ိန္အခါကို နားလည္ျပီးစီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ဖို႕ကေတာ့ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ လိမၼာပါးနပ္မႈအေပၚမူတည္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ပိုင္စိုး (Management)

Ref; The Management Bible by Neil Flanagan & Jarvis Finger

​ေငြမကုန္​ဘဲ ဝန္​ထမ္​း​ေတြ အလုပ္​လုပ္​ခ်င္​စိတ္​ရွိ​ေအာင္​​ေဆာင္​႐ြက္​ျခင္​း
----------------------------------------------------------------------
​ေငြမကုန္​ဘဲ ဝန္​ထမ္​း​ေတြ အလုပ္​လုပ္​ခ်င္​စိတ္​ရွိ​ေအာင္​​ေဆာင္​႐ြက္​တယ္​ ဆိုတာက​ေတာ့ ဝန္​းထမ္​း​ေတြကိုခ်ီးမြမ္​းတဲ့အလုပ္​ပါ။
ခ်ိီးမြမ္းတဲ့အလုပ္ဆိုတာ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြမျဖစ္မေနသံုးရမယ့္ အရိုးအရွင္းဆံုး နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ီးမြမ္းစကားဟာ သံုးတတ္ရင္ ၀န္ထမ္းအမ်ားစုအတြက္ Motivation တက္လာေစသလို ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတဲ့ စီမံခန္႕ခြဲမႈနည္းလမ္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ လစာျမင့္မားမႈဟာ အရမ္းအေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑က ရပ္တည္ေနေပမဲ့ တခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြအတြက္ေတာ့
အထက္လူၾကီး၊ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳခံရတာ၊ လူအမ်ားအၾကား ခ်ီးမြမ္းစကား အေျပာခံရတာေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Motivation ကိုဆြဲလႈပ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ iphone 6s ကိုင္ေနတာကိုရိုးအီေနျပီျဖစ္တဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို္ iphone 4 လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တာဟာ အဲဒီ၀န္ထမ္းMotivation ေတြ တက္လာမယ္လို႕မဆိုလိုႏိုင္တဲ့သေဘာပါ။

ဒါေပမဲ့ သတိျပဳရမွာတခုက လက္ေအာက္ ငယ္သား၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ Needs ေတြက ဘယ္ Level မွာ ရွိေနၾကလဲဆိုတာကို နားလည္ေနဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ Needs အေၾကာင္းေျပာရင္ အမ်ားသိျပီးျဖစ္တဲ့ Abraham Maslow ၾကီးကိုစကားထဲ ဆြဲထည့္ရပါမယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ စား၊၀တ္၊ေနေရးလိုအပ္ခ်က္၊ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈ၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရမႈလိုအပ္ခ်က္၊ လူမႈေရးလိုအပ္ခ်က္၊ အသိအမွတ္ျပဳခံလိုၾကတဲ့ လိုအပ္ခ်က္နဲ႕ Potential ရွိသေလာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ လက္ေအာက္က၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ Level အေနအထားကိုနားလည္ေနဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕လုပ္မွ တစ္ေန႕စားရမယ့္ ေန႕စားအလုပ္သမားေတြအတြက္ “ေတာ္လိုက္တာ၊ဆက္ၾကိဳးစားပါ” ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းဟာ Motivation တက္လာေစႏိုင္တယ္လို႕အာမခံလို႕မရပါဘူး။
ဒီလိုပါပဲ အသိအမွတ္ျပဳခံလိုၾကတဲ့၊ ခ်ီးမြမ္းတာကိုခံလိုၾကတဲ့၀န္ထမ္းေတြကို လစာေတြတိုးေပးရံုနဲ႕ Motivation တက္လာမွာပဲလို႕ယူဆလုိ႕မရပါဘူး။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ လစာတစ္ခုအတြက္ပဲ အလုပ္လုပ္ေနၾကတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေမ့ေနလို႕မရတဲ့အခ်က္ပါပဲ။

၀န္ထမ္းေတြကို Motivation တက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာလိုအပ္တဲ့ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္းတဲ့ နည္းလမ္းတခ်ိဳ႕ကို ေဖၚျပလိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

Find something to praise in every staff member. ၀န္ထမ္းတိုင္းမွာ ခ်ီးမြမ္းစရာတစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတာ္တဲ့၀န္ထမ္းဆိုတာ မရွိပါဘူး။ လုပ္ငန္းတာ၀န္နဲ႕ပတ္သက္တဲ့တစ္ေနရာရာမွာ ထူးခ်ြန္ေနတတ္ ပါတယ္။ ဒါကိုစီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ရွာျပီး ခ်ီးမြမ္းရပါမယ့္။ လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ အညံ့ဆံုးလို႕ယူဆခံရတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုေတာင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းနဲ႕ ေျပာင္းလဲေပးလို႕ရႏိုင္ပါတယ္။ သူထူးခြၽန္တဲ့တစ္ခုကို ခ်ီးမြမ္းေပးလိုက္ပါ။

Be specific with your praise. ခ်ီးမြမ္းတဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုခ်ီးမြမ္းလိုက္တယ္ ဆိုတာကာယကံရွင္၀န္ထမ္းနားလည္ေအာင္လုပ္ပါ။ “ကိုေအာင္ေရ အရမ္းေတာ္တာပဲ” ဗ်ာလို႕ေျပာတာဟာ သိပ္အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး။ “ကိုေအာင္ေရ ဒီေန႕လုပ္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ ကိုေအာင္အေနနဲ႕ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြး ေပး သြားတဲ့ ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး တကယ့္ကိုအႏွစ္သာရရွိပါတယ္။ တကယ္ေကာင္းတဲ့ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္ေတြကို တက္ေရာက္သူေတြအားလံုး သေဘာက်တယ္လို႕ ကြၽန္ေတာ္သိရတယ္ဗ်ာ၊ ဆက္ၾကိဳးစားပါဗ်ာ” လို႕ေျပာတာဟာ ေစာေစာကေျပာခဲ့တာထက္စာရင္ ၀န္ထမ္းကို Motivation တက္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။

Be sincere. ရိုးရိုးသားသားနဲ႕ခ်ီးမြမ္းပါ။ ဆိုလိုတာက ေျမွာက္ပင့္ခ်ီးမြမ္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ တကယ့္အစစ္အမွန္ခ်ီးမြမ္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

Praise effort, not just achievement. ဘာလုပ္လိုက္လိ္ု႕ခ်ီးမြမ္းတယ္ဆိုတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုပဲခ်ီးမြမ္းပါ၊ ရလဒ္ေအာင္ျမင္မႈကို မဟုတ္ပါဘူး။ ရလဒ္ေအာင္ျမင္မႈဟာ ၾကိဳးစားအားထုတ္လိုက္ရတဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ေနာင္လည္းဒီလို လုပ္ရပ္မ်ိဳး၊ ၾကိဳးစားမႈမ်ိဳးရွိလာေအာင္ အားေပးခ်ီးမြမ္းပါ။ ေအာင္ျမင္မႈကိုသာ ခ်ီးမြမ္းလိုက္ရင္ တခါတေလမွာ ၀န္ထမ္းေတြအေနနဲ႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ သူတို႕ေတာ္လို႕တတ္လို႕ဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္သြား တတ္ပါတယ္။

Praise individually and in public. ေ၀ဖန္စရာရွိရင္ ၂ ဦးခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ျပီးေ၀ဖန္ပါ၊ ခ်ီးမြမ္းစရာရွိရင္ အမ်ားအၾကားမွာ ခ်ီးမြမ္းပါလို႕ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိပါတယ္။ အမ်ားအေရွ႕မွာခ်ီးမြမ္းရတယ္ဆိုတာဟာလည္း တခ်ိဳ႕အေျခအေနေတြမွာ စီမံခန္႕ခြဲသူအတြက္ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္သလို ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာလည္း အသင္းအဖြဲ႕စိတ္ဓါတ္ပ်က္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျခအေနအေပၚမူတည္ျပီး ၂ ဦးတည္း ခ်ီးမြမ္းဖို႕လိုအပ္လား၊ လူအမ်ားအၾကားခ်ီးမြမ္းဖို႕လိုအပ္လားဆိုတာကို စီမံခန္႕ခြဲသူေတြအေနနဲ႕ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

Show your appreciation in many ways. စီမံခန္႕ခြဲသူေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ အျမဲတမ္း ေလ့လာအသိအမွတ္ျပဳေနေၾကာင္းသိေအာင္လုပ္ရ ပါမယ္။ တခါတေလမွာ အထက္လူၾကီးစီမံခန္႕ခြဲသူရဲ႕ အျပံဳးတခု၊ ေခါင္းတညိတ္ဟာ ၀န္ထမ္းေတြ အတြက္အားေဆးတစ္ခြက္လိုျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို နည္းလည္ျပီး အသံုးခ်တတ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္

ပိုင္စိုး (Management)
Ref; The Management Bible by Neil Flanagan & Jarvis Finger

Credit: ဆရာပိုင္စိုးရဲ႕ Page

No comments: