Tuesday, August 27, 2019

မန္ေနဂ်ာေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္တာ ေသခ်ာျပီလား ?

▪️▪️▪️▪️▪️▪️

❗️သင္ ... တိုင္းတာႏိုင္မယ့္ အခ်က္ (၁၃) ခ်က္❗️

Htain Lin Kyaw (HR)

စီမံခန္႔ခြဲမႈနယ္ပယ္က က်ယ္ဝန္းပါတယ္။သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ၊ဌာနအလိုက္အမူအက်င္႔ေတြ ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားေနပါလိမ္႔မယ္။ဒါေပမဲ႕ ကိုယ္႔နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႔ ဌာေန ဝန္ထမ္းေတြကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္းကေတာ႔ ဘယ္နယ္ပယ္မွာမဆိုတူညီေနမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္က စီမံခန္႔ခြဲတဲ႔သူျဖစ္လာတဲ႔အခါ တနည္းအားျဖင္႔ မန္ေနဂ်ာ ျဖစ္လာတဲ႔အခါ ကိုယ္တိုင္ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ရတဲ႔အခါမ်ိဳးမွာေတာ႔ မန္ေနဂ်ာ ေကာင္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြျပည္႔ဝေစဖို႕လိုပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ႔ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္း လိုက္နာရမယ္႔ နည္းနာနိသရေတြ ေဖာ္ျပမွာေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး၊

အခုေဖာ္ျပေပးမယ္႔အခ်က္အလက္ေတြကမန္ေနဂ်ာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ ဖို႕လိုအပ္ေနေသးတယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္အလက္မ်ားကို သာေဖာ္ျပေပးမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင္႔ မန္ေနဂ်ာ ေကာင္းမျဖစ္ ေသးတဲ႔ အားနည္းခ်က္ေတြကိုတင္ျပေပးသြားမွာပါ။

<<< Warranting signs (You need to be better Manager) >>>


1.You’re never ever wrong.

လူတိုင္းအမွားနဲ႕မကင္းႏိုင္ပါဘူး၊မမွားဘူးတဲ႔လူလည္းမရွိဘူး။လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္လာလို႕ အမွားခံလို႕မရတာေတြ ရွိေကာင္းရွိမယ္ ၊ဒါေပမဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕မိမိမွားယြင္းတဲ႔ အခါဝန္ခံရဲတတ္တဲ႔စိတ္ကေလးလည္းရွိတတ္ေစဖို႕လိုပါတယ္။ တာ၀န္ခံမႈေတြ ရွိတဲ႔ ေနရာတစ္ခုကို ရလာျပီဆုိတာနဲဲ႕ တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ ထိပ္ဆံုးကပါလာပါျပီး အလုပ္ လုပ္လာတဲ႔ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဘယ္ေတာ႔မွ မမွားဘူးေသးဘူးလို႕ ေၾကြးေၾကာ္မိရင္ ေတာ႔ သင္က မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။

2. You over –Promise

ကတိေတြ လြယ္လြယ္ေပးသလို ၊ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေတြေပးတာ ၊ေက်ာ္လြန္တဲ႔ ကတိစကားေတြ ေပးတတ္ေနတုန္းပဲဆိုရင္ သင္မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ဝန္ထမ္းေတြက ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကိုယ္စီနဲ႕ ေရာက္လာၾကတာပါ။ဒါကို ကိုယ္က လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရာထူး၊လစာ ၊တာဝန္ေတြကို ေပးမယ္လို႕ ေက်ာ္လြန္တဲ႔ ကတိစကားဆိုခဲ႔မိရင္ေတာ့ေနာက္ပိုင္း ပိုမိုမ်ားျပားတဲ႔ ျပသာနာေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ဒိကေနတဆင္႔ အဖြဲ႕အစည္းပါ ထိခိုက္ႏိုင္တဲ႔အထိ ျဖစ္လာေစတတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း မန္ေနဂ်ာေကာင္းတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးၾကီးတဲ႔အခ်က္ပါပဲ ။

3.You expect your employees to be just like you.

လူတိုင္းက မတူညီမႈေတြမ်ားစြာကေန ေရာက္လာၾကတာပါ ၊ဒီေတာ႔ လူတိုင္းကိုယ္လို အယူအဆ အေတြးအေခၚ ရွျမင္ပံုနဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ကြဲျပားေနမွာပါ။မတူညီတာေတြကို ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလို ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ထားျခင္းဟာ မိုက္မဲတဲ႔လုပ္ရပ္ပါပဲ။ ဝန္ထမ္းတိုင္းက ကိုယ္႔လိုခ်င္တဲ႔ပံုစံျဖစ္ေနဖို႕၊ကိုယ္လိုျဖစ္ေနဖို႕ ေတြးေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ သင္မန္ေနဂ်ာျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ေနတဲ႔အခ်က္တစ္ခ်က္ပါပဲ။ သူတို႕ေတြရဲ႕ မတူညီတဲ႔ အရည္အခ်င္းကေန အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တိုးတတ္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လို ဖန္တီး ယူမလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားဖို႕လိုပါတယ္ ။ အေတြးအေခၚေတြ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက မတူညီေနဘူးဆိုတာကို သင္လက္ခံ ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။

4.You have a pesky habit of calling employees on their day off.

ကိုယ္က ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ပိတ္ရက္ေတြ၊အနားယူေနတဲ႔ အခ်ိန္ေတြမွာ မလိုအပ္ပဲ အလုပ္ကိစၥေတြေမးျမန္း ေဆာင္ရြက္ခိုင္းတာအေရးမၾကီးတဲ႔ ကိစၥေတြကို အေရးတၾကီး လုပ္ေဆာင္ခိုင္းတာေတြက သင္႔အေပၚ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ေလးစားအားကိုးမႈ ေလ်ာ႕နည္းေစပါတယ္။ပိတ္ရက္ေတြ ၊အနားယူခ်ိန္မွာ အေႏွာင္႔အယွက္ေပးတတ္လို႕ သင္႔အေပၚေတာင္ စိတ္ပ်က္လာတတ္သလို ၊အေရးတၾကီး ကိစၥရွိခဲ႔လာရင္ေတာင္အေလးထား ေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းသြားတတ္ပါတယ္။ဒီလိုအမူအက်င္႔မ်ိဳးရွိရင္ေတာ႔ ျပဳျပင္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါမွလည္း မန္ေနဂ်ာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

5.You’re a Micro manager

အေသးစိတ္ကအစ အရာအရာ လိုက္ၾကည္႔ေနတတ္တဲ႔ အထက္လူၾကီးမ်ိဳးကို ဝန္ထမ္းအမ်ားစုက မၾကိဳက္ၾကပါဘူး။ကိုယ္႕ရဲ႕အဆင္႔အတန္း တနည္းအားျဖင္႔ Manager Role အရ ဝန္ထမ္းေတြကို ရလဒ္ေကာင္းေတြ ရယူႏိုင္ဖို႕ ဘယ္လိုအားေပးအားေျမွာက္ျပဳရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႕ အေရးၾကီးတဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ဆံုးျဖတ္ေပးရမယ္႔ေနရာပါ။Day to Day process ေတြမွာ အေသးစိတ္ကအစမလိုအပ္ပဲ ဝင္မပါသင္႔ပါဘူး ။ခုခ်ိန္ထိ သင္ကဒါကိုလုပ္ေဆာင္ေန ေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ေနပါ ေသးတယ္။

6.You don’t want to hear your employee’s view point

တစ္ခါတစ္ေလမွာ အလုပ္နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ကိုယ္ျမင္တာကတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပမဲ႔ ၊ဝန္ထမ္းရဲ႕ အျမင္က လည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုကြဲျပားေစႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာ ေအာက္လူေပးတဲ႔ အၾကံညာဏ္ကို မယူခ်င္ၾကတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕လာရျပန္ပါတယ္။ဒီေတာ႔ ဝန္ထမ္းေတြက အေရးၾကီးတဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အၾကံျပဳစကားေတြ ၾကားရေတာ႔မွာ မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါကို ေသခ်ာစြာျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္ ။

7.Your feedback isn’t relevant

ကိုယ္႔ေအာက္က ဝန္ထမ္းကအလုပ္တစ္ခုလုပ္ျပီးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေနဆဲပဲျဖစ္ျဖစ္ သင္ကတစ္ခုခုျပန္လည္တံုျပန္ေျပာဆိုေပးရေတာ႔ မယ္ဆိုရင္ သင္႔ရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္က သက္ဆိုင္သင္႔ေလ်ာ္မႈရွိဖို႕လိုပါတယ္။ feedback ေတြက တကယ္တမ္းဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ ဆက္ဆံတဲ႔ အခါ Effective ျဖစ္ေစဖို႕လိုပါတယ္။ျပီးျပီးေရာ ေျပာလိုက္တာမ်ိဳးေတြ ၊ဘာလာလာ ဒါပဲေျပာတတ္တာေတြကို ကိုယ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ျပသေနတာပဲျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ သူတို႕ အတြက္ တိက်တဲ႔ ညြန္ၾကားခ်က္ ၊ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႕ျဖစ္ႏိုုင္ေခ် ရွိတာေတြ ကို ေျပာျပေပးႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္ ။

8.you’re passive aggressive or ignore employees.

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေလးစားမႈကို ရရွိဖို႕ကလည္း မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာက္အတြက္အေရးၾကီးတဲ႔ အခ်က္ပါပဲ။ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဆီမွာက ေလးစားမႈကို အေၾကာက္တရားနဲ႔ တည္ေဆာက္ခ်င္ၾကတယ္။ ဝန္ထမ္းက အထက္လူၾကီးကို ေၾကာက္ေနမွ ခိုင္းတာလုပ္မယ္ဆိုတဲ႔ အစြဲအလန္းေတြေၾကာင္႔လားမသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ေလးစားမႈကေတာ႔ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္၊မဟုတ္ရင္ ဝန္ထမ္းက ကိုယ္႔အေပၚလစ္လ်ဴရွလာတတ္တယ္ ၊အလုပ္ခိုင္းရင္ တာဝန္ေပးရင္ တေလးတစား မေဆာင္ရြက္ခ်င္ေတာ႔ဘူး ။ဒါေတြက ကိုယ္စီမံခန္႔ခြဲတဲ႔ အလုပ္အတြက္ အေရးပါတဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြပါပဲ ။ သင္႔လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြ ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္ေနရင္ေတာ႔ သတိထားကိုင္တြယ္ဖို႕ စီမံေဆာင္ရြက္ထားပါလို႕ အၾကံဳျပဳခ်င္ပါတယ္။

9.you hog the limelight

အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြရလာခဲ႔ရင္ ဒါဟာဝန္ထမ္းအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဒါကိုကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေမာင္ပိုင္စီး၊လက္ဝါးၾကီးအုပ္ထားရင္ေတာ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈရွေထာင္အေနနဲ႕ ေျပာရင္က်င္႔ဝတ္မရွိဘူးလို ႕ေတာင္ စြပ္စြဲလို႕ရပါတယ္။ကိုယ္႔ရဲ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြထဲမွာ ဒီအခ်က္က အဆိုးဝါးဆံုးအေျခအေနျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ေအာင္ျမင္မႈကို ခြဲေဝတတ္ေအာင္အသံုးခ်ပါ။

10.You constantly change your mind

စိတ္အေျပာင္းအလဲမ်ားတဲ႔၊အေျပာင္းအလဲျမန္တဲ႔အထက္လူၾကီးေတြကို လက္ေအာက္ငယ္သားဝန္ထမ္းေတြကစိတ္ပ်က္ၾကတတ္ပါတယ္။ အခုဒါလုပ္ ၊ခဏေန မလုပ္နဲ႕ ၊တေအာင္ေနေတာ႔ ဒါျပန္လုပ္နဲ႕ ခဏခဏစိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္တဲ႔ အထက္လူၾကီးေတြကို အားကိုးဖို႕ရာ သင္ကိုယ္တိုင္ေရာ ယံုၾကည္လို႕ရပါ႕မလားဆိုတာ ေတြးဖူးပါရဲ႕လား။ ဦးတည္ခ်က္ကဘာမွန္းမသိရင္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ပါေဝးဝါးလာတတ္ပါ တယ္။ ဒီအခ်က္သင္မွာ ရွိေနရင္ေတာ႔ မန္ေနဂ်ာေကာင္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။

11.You’re quick to blame employees for mistakes ,but rarely express gratitude when they succeed.

၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာ အမွားေတြအတြက္ အလ်င္အျမန္အျပစ္တင္မယ္၊ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ရင္ေတာ႔ မရွိသေလာက္ေက်းဇူးကို အက်ယ္တဝင္႔ေဖာ္ျပတတ္ျခင္း ဟာလည္း မန္ေနဂ်ာေကာင္း ျဖစ္ေစဖို႕ ဟန္႔တားေနတဲ႔ အခ်က္အလက္တနည္းဆိုရရင္ (သတိေပးေနတဲ႔ လကၡာတစ္ရပ္) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အမွားအယြင္းအတြက္ တာဝန္ယူမႈအေၾကာင္းေျပာရရင္ ကိုယ္ကအရင္ဆံုးတာဝန္အရွိဆံုးဆိုတာကလက္ခံထားေစခ်င္ပါတယ္အဆင္ေျပမွငါဘယ္လို သြန္သင္ျပသလမ္းညြန္မႈေပးခဲ႔တာဆိုတာမ်ိဳးကေတာ႔ တာဝန္ခံမႈ နည္းပါးေနတာပါပဲ။ ဒီအခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီက အဖြဲ႕အစည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိေနၾကပါတယ္။

12.You don’t discuss your employees’ future

လူတိုင္းမွာအနာဂတ္ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေတြ၊ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကိုယ္စီ ရွိေနၾကတာပါ။ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဝန္ထမ္းေတြကေကာ ဘဝအတြက္အလုပ္အတြက္ ၊မိသားစုအတြက္ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကိုယ္စီရွိၾကျပန္ေတာ႔ ကိုယ္႔ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ အလုပ္အကိုင္အတြက္ သူတို႕နဲ႕ မၾကာခဏဆိုသလို ေဆြးေႏြးေပးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ အနာဂတ္ကာလအတြက္ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္စရာေတြလုပ္ငန္းနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႔ သင္တန္းေတြ ျပင္ဆင္ဖို႕ ေဆြးေႏြးစီစဥ္ေပးရပါမယ္။ဒီအခ်က္ေတြကို မလုပ္မိေသးဘူးဆိုရင္လည္း အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ေကာ ဝန္ထမ္းအတြက္ပါ မန္ေနဂ်ာေကာင္း တစ္ေယာက္မျဖစ္ေသးပါဘူး။

13.You throw tantrums easily

စိတ္မထင္သလို စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ ၊ဝိုင္းဒိုင္းၾကဲျခင္းကလည္း စီမံခန္႔ခြဲမႈတာဝန္ယူထားတဲ႔ သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မလုပ္သင္႔တဲ႔ အျပဳအမူလို႕ပဲ ယူဆပါတယ္။ခုထက္ထိ ဒီအျပဳအမူမ်ိဳး ရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႕ မလြယ္ေသးပါဘူး။

ဒီအခ်က္ေတြသင္မွာအနည္းငယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ရွိေနခဲ႕ရင္ေတာင္ ျပင္ဆင္ဖို႕ စတင္ေဆာင္ ရြက္သင္႔ပါျပီ။ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြ အနည္းငယ္သာ ရွိေနခဲ႔ရင္ျပသာနာၾကီးၾကီးမားမားမရွိႏိုင္ေပမဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြမ်ားေနခဲ႕ ရင္ေတာ႔သင္ကိုယ္သင္ျပန္ေမးျပီး သံုးသပ္သင္႔တဲ႔အခ်ိန္ေရာက္ျပီလိုေျပာခ်င္ပါတယ္။

ထိန္လင္းေက်ာ္ (HR)

No comments: