Monday, December 19, 2011

ပေဒးကြၽန္းမွ ရခုိင္ျပည္သူမ်ားေပးစာ

သုိ႔
တာ၀န္ခံအရာရွိ
တရုတ္ေရနံကုမၸဏီ

ရက္စြဲ။ ။ ႏုိ၀င္ဘာလ (၃) ရက္၊ ၂၀၁၁။

အေၾကာင္းအရာ။ ။ စီအန္ပီပီ၏ ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ စီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္မွ လုပ္ကုိင္စား ေသာက္လာေသာ
လယ္ယာေျမမ်ား၊ဥယ်ာဥ္ၿခံမ်ား၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား
ဆုံးရႈံးပ်က္စီးေနရျခင္း၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ၏အနာဂတ္
အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးတုိ႔ကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျမန္ဆုံး
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္တင္ျပ ေတာင္းဆုိျခင္း။

စီအန္ပီပီသည္ (၂၀၀၄) ခုႏွစ္မွ စ၍ ယေန႔အထိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ပေဒးကြ်န္းေပၚတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ကမ္းလြန္ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ ဓာတ္
ေငြ႔တူးေဖာ္ျခင္း၊ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္းစီမံကိန္း
တည္ေဆာက္ျခင္းစသည့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ အေကာင္ အထည္ေဖာ္
လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါသည္။ ထုိ႔သုိ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ပေဒးကြ်န္းေန ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ အသက္ေမြး၀မ္း
ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ မွီခုိအားထားေနရေသာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္မ်ားႏွင့္
ရုိးရာဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားကုိ လုံး၀ ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္မႈမရွိဘဲ
လုပ္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက မွီခုိအားထားလာရေသာ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္မ်ားႏွင့္ ရုိးရာဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားမွာ ေရနံႏွင့္
သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔စီမံကိန္းကုိ အေကာင္ အထည္ေဖာ္လာခ်ိန္မွစ၍ လုံး၀လုံး၀
လုံၿခံဳမႈမရွိေတာ့ဘဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ဘ၀မ်ားအသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးကုိ
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စုိးရိမ္ေၾကာင့္ ၾကေနၾကရပါသည္။

ရခုိင္ျပည္၏ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ
ပေဒးကြ်န္းေတြင္ေနထုိင္သည့္ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက
ပေဒး ကြ်န္းႏွင့္ ယင္းအနီးတ၀ုိက္ရွိသဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္
ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားကုိ မွီခုိအားထား၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လုပ္ကုိင္စားေသာက္
ေနထုိင္ လာခဲ့သည္မွာ ယေန႔အထိပင္ျဖစ္ပါသည္။ ရခုိင္ျပည္၏
ပေဒးကြ်န္းေဒသခံျပည္သူမ်ားျဖစ္သည့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ေရွးဗေ၀သဏီကပင္
ဤေျမ၊ ဤေရ၊ ဤပင္လယ္ကို ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ပုိင္ဆုိင္လာၾကသည္။ ဤေျမ၊
ဤေရ၊ဤသဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္သည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ ပုိင္နက္ေနေျမျဖစ္သည္။ ယခု
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေနျပည္သူမ်ား ပုိင္ဆုိငသည့္ ေျမယာမ်ားကုိ
အတင္းအဓမၼသိမ္းယူၿပီး စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေနသည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းတြင္တရုတ္ႏုိင္ငံမွ
ေရနံတင္ဆိပ္ကမ္းမ်ားတည္ေဆာက္ေနၾကၿပီး ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္းမ်ား၊
ေရနံပုိက္လုိင္းမ်ား၊ ေရနံသုိေလွာင္ရုံမ်ားတည္ေဆာက္ရန္ စီမံကိန္းမ်ား
လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု သိရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္းထုိစီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ ဆုိးက်ဳိးသက္ေရာက္လာမည့္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ လယ္ေျမမ်ား၊ အုိးအိမ္ေသတၱာအေဆာက္ အအုံမ်ား၊
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္
အစုိးရကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကုမၸဏီမ်ားက ေသာ္လည္းကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကုိ
ႀကိဳတင္အသိေပးျခင္း၊ ပညာေပးေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား မရွိခဲ့ပါ။
ထုိထုိေသာလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ရန္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေန
ေဒသခံျပည္သူမ်ား ပုိင္သည့္လယ္ေျမမ်ား၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမ်ား၊
စုိက္ခင္းေျမမ်ား စသည့္ စီမံကိန္း၀င္ ဧရိယာရွိ ေျမမ်ားကုိကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ပေဒးကြ်န္းေဒသခံ ေျမပုိင္ရွင္မ်ား၏ ဆႏၵမပါဘဲ၊ ဆႏၵကိုမယူဘ ဲ
အတင္းအဓမၼသိမ္းယူခဲ့ၾကသည္။ ထုိက္သင့္ ထုိက္တန္ေသာ
ေလ်ာ္ေၾကးတန္ဖုိးေငြမ်ားကုိလည္း မေပးခဲ့ၾကပါ။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ အဓိကအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအျဖစ္ မွီခုိအားထားေနရေသာ
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း ထိခုိက္လ်က္ရွိၿပီး ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔၏
အနာဂတ္အတြက္ စား၀တ္ေနေရး၊အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးတုိ႔ကုိပါ
ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ရွိပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒး
ကြ်န္းေနေဒသခံျပည္သူမ်ားကုိ အတင္းအဓမၼလုပ္အားေစခုိင္းခဲ့ၾကပါသည္။
ႏုိင္ငံျခားသားတရုတ္လူမ်ဳိးကုမၸဏီ၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း ပေဒးကြ်န္းရွိ
ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္းမ်ား
က်ဴးလြန္လ်က္ရွိေနၾကပါသည္။

ပေဒးကြ်န္းေနေဒသခံျပည္သူမ်ားလယ္ေျမမ်ားဆုံးရႈံး၍
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား ဆုံးရႈံးကာ လုပ္စရာအလုပ္အကုိင္မရွိ
ေသာ္လည္း တရုတ္ေရနံကုမၸဏီ၏စီမံကိန္းလုပ္ငန္းခြင္မ်ားထဲတြင္
အလုပ္လုပ္ခြင့္မ်ား ဖန္တီးေပးမႈမရရွိခဲ့ၾကပါ။ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔
စီမံကိန္းစတင္သည့္ အေစာပုိင္းကာလမွစ၍ ထိုက္သင့္ေသာ ေလ်ာ္ေၾကးေငြမေပးဘ ဲ
အတင္းအဓမၼလယ္ေျမသိမ္းမႈမ်ား၊ အတင္းအဓမၼ လုပ္အားေစခုိင္းမႈမ်ား၊
ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားဆုံးရႈံးျခင္းႏွင့္
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ပ်က္စီးမႈ၊ လူ႔အခြင့္ အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈ ျဖစ္ေပၚရျခင္း
စသည့္ဆုိးက်ဳိးမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေနေဒသခံျပည္သူမ်ား
ရင္ဆုိင္ခံစားေနရပါသည္။ ထုိ ျဖစ္ရပ္ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ပေဒးကြ်န္းေန ေဒသခံျပည္သူမ်ားသည္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအရေသာ္လည္းေကာင္း၊
ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ ရာအရာေသာ္လည္းေကာင္းမ်ားစြာ ထိခုိက္နစ္နာခံစားရပါသည္။ ေ
ရွ႕ဆက္ၿပီး ေနာက္ထပ္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မည့္
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာတတြင္
အထက္ပါကဲ့သုိ႔အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ဆုိးက်ဳိးမ်ားကုိ
မျဖစ္ေပၚမက်ဴးလြန္ေစရန္ ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက
ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္လာခဲ့ေသာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏အသက္ေမြး၀မ္း
ေက်ာင္း လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္အလုိ႔ငွာ
ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကုိ ေလးစားစြာျဖင့္ အေလးအနက္ ေတာင္းဆုိအပ္ ပါသည္။

(၁) ပေဒးကြ်န္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ယခုလုပ္ကုိင္ေနေသာလယ္ေျမမ်ားသည္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ပုိင္ဆုိင္ၿပီး သားစဥ္ေျမးဆက္ လုပ္ကုိင္လာေသာ
လယ္ေျမမ်ားျဖစ္ပါသည္။ဤလယ္ေျမမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ျခင္းသည္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေနျပည္သူ မ်ား၏
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤလယ္ေျမမ်ားသည္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အသက္ရွင္ရပ္တည္ရန္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္သည့္ အဓိကအားထားစရာမ်ား
ျဖစ္သည္။ဤလယ္ေျမမ်ားမရွိပါက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးအတြက္
အလြန္တရာအခက္ အခဲရွိပါသည္။ လုပ္စရာအလုပ္အကိုင္မရိွဘ ဲ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀
ျဖစ္ရပါမည္။

ယခုပေဒးကြ်န္းေနျပည္သူမ်ားျဖစ္သည့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ လယ္ေျမမ်ားကို ကုမၸဏီက
အတင္းအဓမၼ လုိက္သိမ္းၾကပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ လုပ္စရာေျမလည္းမရွိ၊
အလုပ္လည္းမရွိျဖစ္၍ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရး အလြန္ပင္အခက္အခ ဲ ႀကံဳေနရၿပ ီ
ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေန ေဒသခံျပည္သူမ်ားပုိင္
ဆုိင္သည့္ လယ္ေျမမ်ားကုိ သိမ္းပိုက္ျခင္းအတြက္ လယ္ေျမတန္ဖုိးအျဖစ္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏မိသားစုမ်ားစား၀တ္ေနေရး ႏွစ္ (၃၀)စာႏွင့္ ညီမွ်ေသာ
ပမာဏာကုိ ေလ်ာ္ေၾကးေပးပပါရန္ ေလးစားစြာ ေတာင္းခံအပ္ပါသည္။ထို႔အျပင ္
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေရနံႏွင ့္ ဂတ္စ္ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္မ်ား၏ ေနာက္ဆက္တ ြဲ
လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ လယ္ေျမမ်ားႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း
လုပ္ငန္းမ်ားကုိမထိခုိက္ မဆုံးရႈံးရေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္
ေလးစားစြာေတာင္းဆုိအပ္ပါသည္။

(၂) ပေဒးကြ်န္းေဒသခံျပည္သူမ်ားျဖစ္သည့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္
ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ကပင္ဤပင္လယ္၊ ဤျမစ္ေခ်ာင္းတြင္ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း ျဖင့္
အသက္၀မ္းေက်ာင္း ျပဳလုပ္လာသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းသည္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေန ျပည္သူမ်ား၏ အသက္ရွင္ ဘ၀ရပ္တည္ေရးအတြက္
မရွိမျဖစ္လုပ္ငန္း ျဖစ္ပါသည္။ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းသည္သာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ဘ၀၊
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏အားထားမွီခုိရာ အသက္ဆက္ရာအလုပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမရွိလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ အားထားရာမွီခုိရာ
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း လုပ္စရာ လုပ္ငန္းမရွိေတာ့ပါ။ ဘ၀ရင္သန္ရပ္တည္ေရးအတြက္
လြန္စြာအခက္အခဲရွိပါသည္။ ယခုစီအန္ပီစီ၏ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေရနံႏွင့္ဂတ္စ္
ပုိက္လုိင္းစီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ပေဒးကြ်န္းေဒသခံ
တံငါသည္မ်ားမွာ ငါးဖမ္းဧရိယာေနေျမမ်ား က်ဥ္းလာၿပီး အသက္ေမြး၀မ္း
ေက်ာင္းလုပ္ငန္းကုိ ထိခုိက္နစ္နာခဲ့ရပါသည္။ထုိ႔အျပင္
ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေရေအာက္တြင္ မုိင္းခြဲျခင္း၊ ဓာတုပစၥည္းမ်ား
သုံးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ငါးမ်ားေသေၾကပ်က္စီးျခင္း၊ ငါးမ်ဳိးပြါးမႈကို
ထိခုိက္ျခင္းမ်ားစသည့္ ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးမ်ားသည္လည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ေပေဒးကြ်န္းေန ေဒသခံ တံငါသည္မ်ား၏ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ
ထိခုိက္ေစပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ထိခုိက္ဆုံးရႈံးရ၍
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ဘ၀ရပ္တည္ေရးအတြက္ အလြန္တရာ အခက္ အခဲႀကံဳေနရပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေဒသခံ တံငါသည္မ်ား
ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္မွီခုိအားထား လုပ္ကုိင္စားေသာက္ လာခဲ့ေသာ
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းကုိ လြတ္လပ္လြတ္လပ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိႏုိင္ရန္ႏွင့္
စီအန္ပီစီ၏ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ေရနံႏွင့္ ဂတ္စ္ပုိက္လုိင္းစီမံ ကိန္းမ်ား၏
ေနာက္ဆက္တြဲလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ မထိခုိက္အေႏွာင့္ အယွက္ မရွိေအာင္ ေလးစားစြာ
ေတာင္းခံအပ္ပါသည္။

(၃) ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေန နယ္ေျမေဒသသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအလြန္ေနာက္က်ေသာ
ေဒသတခုျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈ ေရး၊ စီးပြါးေရး အစစအရာရာ
မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးပါ။ကုမၸဏီမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒးကြ်န္းေဒသကုိ
အေျခခံၿပီးအက်ဳိးအျမတ္အေျမာက္ အျမားရရွိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ
လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရွိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီမ်ား အက်ဳိးအျမတ္မ်ားစြာ
ရရွိေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပေဒး ကြ်န္းေဒသခံျပည္သူမ်ားမွာ
မည့္သည့္အက်ဳိးအျမတ္မွ် မရရွိပါ။ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ပေဒးကြ်န္းေနေျမကုိ
အေျချပဳ၍ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ရရွိေနေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ေပဒးကြ်န္းေနေျမေဒသကုိ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစုံတရာ
လုပ္ေပးသင့္ပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
ပေဒးကြ်န္းနယ္ေျမႏွင့္နယ္ေျမေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊
လူမႈေရး၊ စီးပြါးေရး စသည္တုိ႔ကုိတတ္အား သေရႊ႕ အားသြန္ခြန္စုိက္
လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ ေလးစားစြာ ေတာင္းဆုိ ေတာင္းခံအပ္ပါသည္။

ပေဒးကြ်န္းနယ္ေျမ ေသခံျပည္သူမ်ား
ပေဒးကြ်န္း၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ ရခုိင္ျပည္။

မိတၱဴကုိ
=> ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ားတုိးတက္ေရးပါတီ (RNDP)
=> ရခုိင္ျပည္အစုိးရအဖြဲ႕
Credit: Padauk Drum Vol.1, No.6, Nov 2011















No comments: