Tuesday, December 25, 2018

HR ကေကာ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္ဦးပါမည္နည္း



=========================
အလယ္လူ

HRM ရဲ႕ အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္ Facilitate လုပ္တာ၊ ပံ့ပိုးေပးရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီလိုလုပ္ရၿပီဆိုကတည္းက ဘက္ (၂) ဘက္ၾကားကို အထစ္အေငါ့ မရွိတဲ့၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးရရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါေတာ့မယ္။ ဒီ (၂)ဘက္စလုံးက လူေတြကို လူသားေတြျဖစ္တဲ့ HR Staff ေတြကပဲ ထိေတြ႕ေဆာင္႐ြက္ရတာဆိုေတာ့ တစ္ခါတရံမ်ာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ့ အ ခ်ိန္ကာလေတြကို ျဖတ္သန္းရတတ္ပါတယ္။

HR ေတြဟာလည္း သာမန္လူသားေတြပဲမို႔ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြရွိတတ္ ၾကေသာ္လည္း အာဃာတရယ္လို႔ေတာ့ မရွိတတ္ၾကပါဘူး။ မိမိေဆာင္႐ြက္ ခ်က္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ခႏၲီပါရမီကိုလည္း မၾကာခဏျဖည့္ဆည္းၾကရပါေသး တယ္။ အလုပ္ရွင္နဲ႔ အလုပ္သမားဆိုတာ အလႊာ (၂)ခုကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး နီးကပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးေနရတဲ့ သူေတြလို႔ဆိုရင္လည္း မမွားေလာက္ပါ ဘူး။ အလုပ္ရွင္ Empolyer နဲ႔ အလုပ္သမား Employee ဆိုတာက လည္း "၃" နဲ႔ "၄" လို နီးကပ္ေသာ္လည္း တစ္ဘက္နဲ႔ တစ္ဘက္ေက်ာ ေပးေနရတတ္တဲ့က အခိုက္ အတန္႔မ်ိဳးရွိတတ္တာမို႔ HR Staff ေတြအေနနဲ႔က ဘယ္ ဘက္ကိုမွ အေလးမသာေစ ရဘဲ လုပ္ငန္းမထိခိုက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးၾကရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္ခ်က္ သြားေတြ႕ရတာကေတာ့ HR ေတြေဆာင္႐ြက္ေပးေနရတဲ့ အလုပ္ရွင္ေရာ အလုပ္သမားပါ (၂) ဘက္စလုံးမွာ အသီးသီးရွိေန ၾကတဲ့ ကုမၸဏီ/စက္႐ုံေပၚမွာ ထားရွိတဲ့သေဘာထား Mind-Set ပဲျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဘက္ႏွင့္ တစ္ဘက္ အညမညဆန္တဲ့ Mutual Reliance အ ျပန္အလွန္အားထားရာလို႔ ခံယူတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ HR ေတြအေနနဲ႔က ေဆာင္႐ြက္ရတာပိုမိုလြယ္ကူလ်င္ျမန္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ တစ္ဘက္ဘက္က ခံယူခ်က္သေဘာထား အားနည္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ "အလယ္လူ" ကိုယ္တိုင္ႀကဳံေတြ႕ရဖူးတဲ့ HRM အေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္း အခက္အခဲႀကဳံခဲ့ရတာေလးတစ္ခုကို စာ႐ႈသူတို႔ ရင္ထဲမွာ HR ေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ဘ၀မွာ ဒါမ်ိဳးေလးေတြလည္း ေတြ႕ရႀကဳံ ရခံစားၾကရပါလားဆိုတာ ၾကားဖူးေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ တင္ျပေရးသားပါရ ေစခင္ဗ်ား။

ရန္ကုန္ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ထဲက စက္႐ုံႀကီးတစ္႐ုံမွာျဖစ္ပါတယ္၊ အမ်ိဳး သားအင္အားစုကို အေျခခံ ထားၿပီး ထုတ္လုပ္ရတဲ့ လုပ္ ငန္းသဘာ၀ေၾကာင့္ စက္႐ုံရဲ႕ လုံၿခဳံေရးဌာန Security Section ကို ဝန္ထမ္းအင္ အားအျပည့္ နဲ႔ Day Shift ၊ Night Shift ဆိုၿပီး (၂) ဆိုင္းခြဲတာ ၾကပ္ၾကပ္မတ္ မတ္ေဆာင္႐ြက္ရပါတယ္။
စက္႐ုံ/ကုမၸဏီတစ္ခု မွာ Security Function ေတြအရ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ ဝန္ထမ္းေတြထက္စာရင္ အ သက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ (၄၅) နဲ႔ (၆၀) ၾကားထဲကို အမ်ားအားျဖင့္ ခန္႔ထားေလ့ရွိပါတယ္။

ဒီအသက္အ႐ြယ္ေတြဟာ ဘ၀မွာလည္း အထိုက္အေလ်ာက္အ ေတြ႕အႀကဳံေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ စိတ္ရွည္တယ္၊ သည္း ခံမယ္၊ လူကဲခတ္ေကာင္းမယ္၊ ႐ိုးသားမႈရွိမယ္ဆိုရင္ Security တစ္ဦးအ တြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြ ျပည့္စုံၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီကုမၸဏီရဲ႕ က်န္ခဲ့တဲ့မႈတစ္ခုက ဝန္ထမ္းလုပ္သားေတြရဲ႕ က်န္းမာ ေရးအေျခအေနကို အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္ (၄) ခ်က္ျဖစ္တဲ့ HIV၊ DV၊ B ပိုး C ပိုးနဲ႔ TB စတာေတြကိုသာ စစ္ေဆးၿပီး ခန္႔အပ္ခဲ့တာမို႔လို႔ လူ ႀကီးေရာဂါေတြျဖစ္တဲ့ ဆီးခ်ိဳ၊ ေသြးခ်ိဳ၊ ႏွလုံးနဲ႔ အသဲေရာဂါေတြကိုေတာ့ မစစ္ေဆးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ တစ္ရက္သားက်ေတာ့ Security ဝန္ထမ္းထဲက အသက္ (၆၀) ေက်ာ္ အမ်ိဳးသားဝန္ထမ္းတစ္ဦး က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ဆိုတာနဲ႔ HR Manager ကိုယ္တိုင္ အဲဒီခ႐ိုင္ထဲမွာရွိတဲ့ SSB-Care Well ေဆး ခန္းကို လိုက္ပို႔ၿပီးျပသေစပါတယ္။ ျဖစ္တာက လူႀကီးေရာဂါတစ္မ်ိဳးဆိုေတာ့ လိုအပ္တဲ့ေသြးစစ္တာ၊ ဆီးစစ္တာေတြသာမက Ultra Sound တို႔ X Ray Check Up ပါမက်န္ SSB-Care Well ရဲ႕ စီစဥ္လမ္းၫႊန္မႈနဲ႔ ေဆး ကုသမႈ၊ ေဆးဝါးအစရွိသည္တို႔ကို ေငြေၾကးတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မကုန္ဘဲ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈကို ခံယူရရွိခဲ့ပါတယ္။

ေဆးကုသမႈခံယူရတဲ့ Security ဝန္ထမ္းဟာ လူမႈဖူလုံေရးအာမခံ ေၾကးကို မွန္မွန္ထည့္ဝင္လာခဲ့တဲ့အတြက္ ခံစားရရွိျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီဘက္ကလည္း ခြင့္ခံစားခြင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို လုပ္ခလစာအျပည့္နဲ႔ ခြင့္ ျပဳေပး႐ုံသာမက ေဆးခန္းရက္ခ်ိန္းေတြမွာ စက္႐ုံပိုင္ကားနဲ႔ လိုက္ပို႔တာကို ေတာင္ ကူညီေပးပါေသးတယ္။
ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ HRM ထဲက Function ေတြပဲဆိုေတာ့ စက္႐ုံ HR Dept: မွာရွိတဲ့ HR Manager ေတြ၊ HR Staff ေတြကပဲ ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီ Security ဝန္ထမ္းဟာ ေရာဂါသက္သာလာလို႔ ရက္အနည္းငယ္နားၿပီး အလုပ္ျပန္ဝင္တာ တစ္ပတ္ ေလာက္လည္းၾကာေရာ တစ္ခါေနမေကာင္းလို႔ဆိုၿပီး ခြင့္ျပန္ယူပါေလေရာ။ SSB-Care Well ေဆးခန္းက ေဆး႐ုံတက္ဖို႔ ၫႊန္ၾကားတာကို လူနာျဖစ္ တဲ့ဝန္ထမ္းက သူတက္ေရာက္ကုသရမယ့္ ဗဟိုအလုပ္သမားေဆး႐ုံႀကီးကို တက္ေရာက္ကုသျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ သူ႕မိသားစုရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ ျပင္ပပုဂၢလိက ေဆးခန္းေတြမွာ ကုသျခင္းျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။

ဒါကို HR Dept: ကလူေတြသိလို႔ မူလကုသေရးလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ျပန္လည္ျပသဖို႔ အသိေပးေပမယ့္ လူနာမိသားစုဆႏၵအတိုင္းသာ ျပင္ပ ပုဂၵလိကေဆးခန္းမွာသာ ကုသရင္းကေန လူနာရဲ႕ အေျခအေနက ပိုပိုဆိုး လာပါေတာ့တယ္။

စက္႐ုံ HR Dept: ကေတာ့ ေဆးခြင့္ဆက္ၿပီး တင္ေပးထား႐ုံသာမက ဘ၀တူနီးစပ္ရာ ဝန္ထမ္းေတြ စုေဆာင္းၿပီး ေထာက္ပံ့ေငြကိုေတာင္ သြား ေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ လူနာကေတာ့ အေျခအေန တျဖည္းျဖည္းဆိုးလာေန တယ္လို႔ သတင္းရတာနဲ႔ HR Manager က SSB-Care Well ေဆး ခန္းကို ျပန္သြား၊ လူမႈဖူလုံေရးက်န္းမာေရး ခံစားခြင့္ရရွိႏိုင္မယ့္နည္းလမ္း ကို စုံစမ္းၾကည့္ေတာ့၊ လူနာကို တစ္ႀကိမ္ျပန္လာျပၿပီးတာနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာဝန္ရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ လူမႈဖူလုံေရးက်န္းမာေရးေထာက္ပံ့ေငြကို ခံစား ခြင့္ရရွိပါမယ္တဲ့။
ဒါနဲ႔ပဲ လူနာမိသားစုကို ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္ နည္းလမ္းကို ေျပာျပေပးေပ မယ့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္တယ္လို႔ေတာ့ မၾကားမိပါဘူး။

အဲ့တစ္ရက္မွာေတာ့ HR Staff အမ်ိဳးသမီးကေလးက Manager ကို သတင္းပို႔ပါတယ္။ လူနာျဖစ္တဲ့ Security မိသားစုက ဖုန္းဆက္ၿပီး ဒီလူနာအတြက္ ဘယ္လိုေဆာင္႐ြက္ေပးမွာလဲလို႔ ေမးတာနဲ႔ အထက္က တင္ျပေရးသားခဲ့တဲ့အဆင့္ေတြအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ပါလို႔ အေၾကာင္းျပန္တာ ကို လူနာရွင္မိသားစုက အျပစ္တင္ေျပာဆို႐ုံတင္မက ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း တဲ့ စကားေတြကိုပါ ေျပာပါတယ္လို႔ Manager ကို ေျပာပါေလေရာ။

အဲဒီလူနာဝန္ထမ္းသည္ လုပ္ငန္းခြင္ေၾကာင့္ ထိခိုက္အနာတရျဖစ္တာ မဟုတ္ နာမက်န္းျဖစ္တာမဟုတ္တဲ့အတြက္ အခုလို HR Staff ရဲ႕ ျပန္ ၾကားခ်က္က မွန္ကန္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း Manager က ေျပာဆိုႏွစ္ သိမ့္လိုက္ရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ တစ္ပတ္ေလာက္လည္းၾကာေရာ HR Manager ဆီကို အဲဒီလူနာမိသားစုဝင္ဆီက ဖုန္းဆက္လာျပန္ပါေရာ။ HR Manager က ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒီဝန္ထမ္းရဲ႕ ခြင့္ (၃) မ်ိဳးစလုံး (Casual Leave ၊ Earned Leave နဲ႔ Medical Leave) ကို လုပ္ခလစာအျပည့္နဲ႔ ခံစားခြင့္ေပးထားတဲ့အတြက္ ကုမၸဏီ၏ တာဝန္ ယူရတဲ့က႑အျပည့္အစုံျဖစ္တဲ့အျပင္ SSB ရဲ႕ က်န္းမာေရးခံစားခြင့္ကိုပါ ဆက္လက္ရယူခံစားခြင့္ရွိေတာ့တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ လိုအပ္တဲ့ ေထာက္ခံခ်က္ ေတြကို ကုမၸဏီ/စက္႐ုံမွ ျပဳလုပ္ေပးမည့္အေၾကာင္းနဲ႔ ယခုမက်န္းမာမႈ သည္ ဝန္ထမ္းရဲ႕ အသက္အ႐ြယ္အရျဖစ္ရျခင္းသာျဖစ္ၿပိး ကုမၸဏီ၏ လုပ္ ငန္းခြင္အတြင္း မက်န္းမာမႈ၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈမဟုတ္တဲ့အတြက္ ထိ ခိုက္နစ္နာမႈ ေလ်ာ္ေၾကးစသည္တို႔ ရပိုင္ခြင့္မရွိေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံရွည္ လ်ားစြာ ရွင္းျပလိုက္ရပါတယ္။

အဲဒီမွာတင္ လူနာဝန္ထမ္းရဲ႕ ဇနီးဆိုသူက HR Manager ကို ႐ိုင္း ႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းစကားလုံးေတြသုံးၿပီး ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းပါေတာ့တယ္။ ၎ဝန္ ထမ္းရဲ႕သားဆိုသူကပါ အမ်ိဳးမ်ိဳးအျပစ္တင္ရင္း စက္႐ုံကိုလာေရာက္ရန္ျပဳ မယ္ဆိုတာေတြေရာ မ်ိဳးစုံႀကိမ္းေမာင္းပါေသးတယ္။

ကိုင္း ဒီေလာက္ HRM Function ေတြအတိုင္းသာမက Social Ethic ေတြအရကိုပါ (စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ) ဝန္ထမ္းလုပ္သား အခြင့္အေရး အတြက္ ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့တဲ့ HR Dept: က လူေတြအတြက္ ဘယ္လို ေသာ ကူညီထာက္ပံ့မႈေတြကိုမ်ား ထပ္မံေဆာင္႐ြက္ေပးစရာရွိေတာ့လို႔လဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ေျပာဆိုခ်င္တဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ အခုလိုအေျခအေနမွာ "HR ကေတာ့ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ဦးပါမည္နည္း" . . .လို႔။
===================


HR Journal မွကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။


No comments: