ကိုဘသစ္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာျပတာပါ။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔အဘိုးနဲ႔ေနတုန္းကေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ညမွာ ညႀကီးမင္းႀကီး သန္းေခါင္သန္းလြဲႀကီးမွာ တစ္အိမ္လံုးကိုႏိႈးၿပီး ဧည့္ခန္းမွာ မတ္တတ္ရပ္ခိုင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ကေလးပဲ ရွိေသးတယ္။ အိပ္မႈန္စံုမႊားနဲ႔ ထြက္ရပ္တာေပါ့။
အဘိုးမွာ ေျမးသံုးေယာက္၊ သားသမီး ေျခာက္ေယာက္တို႔နဲ႔ အတူေနတယ္။ အားလံုးတိတ္ေနၾကတယ္။ အဘိုးကေျပာတယ္။ ငါ့တူ ဘယ္သူယူသံုးလဲတဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္ဦးေလးက လက္ေထာင္တယ္။ သူယူတာပါတဲ့။
ေအး ယူသံုးတာကို ငါသေဘာက်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယူသံုးၿပီးရင္ သူ႔ေနရာသူထားလို႔ေျပာၿပီး ျပန္အိပ္ခိုင္းလိုက္တယ္”
“ခင္ဗ်ား ဘာကိုေျပာခ်င္လို႔လဲ”
“ႏွစ္ခ်က္ေျပာခ်င္တာပါ။ အဘိုးဟာ အင္မတန္ေတာ္တယ္”
“ခင္ဗ်ားက အဘိုးအေၾကာင္း ခဏခဏ ေျပာေနတာပဲ။ လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္အဘိုးကုိယ္ ေတာ္တယ္ပဲ ေျပာတာေပါ့”
“ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ဆရာညိဳရ၊ ကြ်န္ေတာ့္အဘိုး ေတာ္တယ္ဆိုတာက ပထမအခ်က္က သူ႔ပစၥည္းကိုယူသံုးတာ သေဘာက်တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေပါ့”
“ဘယ္လို”
“အဘိုးက သူ႔ရဲ႕လက္သမားကိရိယာေတြကို အိမ္မွာ ဗီ႐ိုႀကီးတစ္လံုးနဲ႔ထားတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ သူအားရင္ အိမ္ေတြျပင္ ျခံစည္း႐ိုးေတြကို ျပင္တယ္။ ပ်က္တာေတြကို သူ႔သားသမီးေတြ ျပင္သံုးတတ္ေအာင္လို႔ သူ႔ပစၥည္းေတြကို ေပးသံုးတယ္။ ေတာအိမ္ဆိုေတာ့ ျပင္စရာေတြလိုတယ္။ ခံုဖိနပ္ ျပတ္တာကအစ ကုိယ္တိုင္ျပင္ရတာကိုး။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယအခ်က္က သံုးၿပီးရင္ သူ႔ေနရာမွာသူ ျပန္ထားရတယ္။ ဒါကိုမလုပ္ရင္ ျပႆနာျဖစ္ၿပီပဲ”
“ကြ်န္ေတာ္တို႔အဘိုးနဲ႔ေနတုန္းကေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ညမွာ ညႀကီးမင္းႀကီး သန္းေခါင္သန္းလြဲႀကီးမွာ တစ္အိမ္လံုးကိုႏိႈးၿပီး ဧည့္ခန္းမွာ မတ္တတ္ရပ္ခိုင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ကေလးပဲ ရွိေသးတယ္။ အိပ္မႈန္စံုမႊားနဲ႔ ထြက္ရပ္တာေပါ့။
အဘိုးမွာ ေျမးသံုးေယာက္၊ သားသမီး ေျခာက္ေယာက္တို႔နဲ႔ အတူေနတယ္။ အားလံုးတိတ္ေနၾကတယ္။ အဘိုးကေျပာတယ္။ ငါ့တူ ဘယ္သူယူသံုးလဲတဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္ဦးေလးက လက္ေထာင္တယ္။ သူယူတာပါတဲ့။
ေအး ယူသံုးတာကို ငါသေဘာက်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယူသံုးၿပီးရင္ သူ႔ေနရာသူထားလို႔ေျပာၿပီး ျပန္အိပ္ခိုင္းလိုက္တယ္”
“ခင္ဗ်ား ဘာကိုေျပာခ်င္လို႔လဲ”
“ႏွစ္ခ်က္ေျပာခ်င္တာပါ။ အဘိုးဟာ အင္မတန္ေတာ္တယ္”
“ခင္ဗ်ားက အဘိုးအေၾကာင္း ခဏခဏ ေျပာေနတာပဲ။ လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္အဘိုးကုိယ္ ေတာ္တယ္ပဲ ေျပာတာေပါ့”
“ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ဆရာညိဳရ၊ ကြ်န္ေတာ့္အဘိုး ေတာ္တယ္ဆိုတာက ပထမအခ်က္က သူ႔ပစၥည္းကိုယူသံုးတာ သေဘာက်တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေပါ့”
“ဘယ္လို”
“အဘိုးက သူ႔ရဲ႕လက္သမားကိရိယာေတြကို အိမ္မွာ ဗီ႐ိုႀကီးတစ္လံုးနဲ႔ထားတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ သူအားရင္ အိမ္ေတြျပင္ ျခံစည္း႐ိုးေတြကို ျပင္တယ္။ ပ်က္တာေတြကို သူ႔သားသမီးေတြ ျပင္သံုးတတ္ေအာင္လို႔ သူ႔ပစၥည္းေတြကို ေပးသံုးတယ္။ ေတာအိမ္ဆိုေတာ့ ျပင္စရာေတြလိုတယ္။ ခံုဖိနပ္ ျပတ္တာကအစ ကုိယ္တိုင္ျပင္ရတာကိုး။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယအခ်က္က သံုးၿပီးရင္ သူ႔ေနရာမွာသူ ျပန္ထားရတယ္။ ဒါကိုမလုပ္ရင္ ျပႆနာျဖစ္ၿပီပဲ”
တို႔ျပည္သူေတြပိုင္တယ္။ ဒါေတြကို
စနစ္တက် ခြဲေ၀ေပးရမယ္။ပိုင္တာေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေၾကာင္းျပ
သိမ္းယူတယ္ဆိုတာ ႏွိပ္စက္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ခုေခတ္မွာ ခ႐ိုနီႀကီးေတြက ဘာမွမလုပ္ေတာ့ေပမယ့္
ေနာက္ခ႐ိုနီ အငယ္ေတြကလည္း ဒီလိုဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခား လုပ္လာၾကတယ္ .
. .
“ဒါကေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲ၊ ကဲ
လက္ဖက္ရည္ေလး ေသာက္လိုက္ပါဦး၊ ခင္ဗ်ားအဘိုး ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္ေနတာနဲ႔
လက္ဖက္ရည္ေတာင္ ေအးကုန္ၿပီ”
“က်ဳပ္က ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က အိမ္ေစာင့္အစိုးရ တက္တဲ့အခါ ျပည္သူေတြ အင္မတန္သေဘာက်တာကို စဥ္းစားမိလို႔ပါ”
“ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီအခ်ိန္ကိုမီပါတယ္။ သီခ်င္းေတြဆိုတဲ့အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစိုးရ အခ်ဳိးက်ကူညီဆိုတာမ်ဳိးေပါ့”
“ျမဴနီစီပယ္မင္းႀကီး ဗိုလ္မွဴးႀကီးထြန္းစိန္ဆိုတာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးအတြက္ လုပ္တယ္။ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုး သန္႔ရွင္းသြားတယ္”
“ျမဴနီစီပယ္ဟာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ျဖစ္လာတာပဲမဟုတ္လား”
ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ေျပာသည္ မဟုတ္ပါ။လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းကို ေရာက္လာသည့္ ကိုျမတ္လင္းက ဝင္ေျပာတာပါ။
“ကိုျမတ္လင္းထိုင္ပါ။ ဘာေသာက္မလဲ၊ မွာပါ”
“ဟုတ္ကဲ့ မွာၿပီးပါၿပီ၊ ဆရာတို႔ စည္ပင္သာယာေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနတာ နားေထာင္ေကာင္းလို႕ပါ။ ဆရာတို႔ ဆက္ေဆြးေႏြးပါ ဆရာ”
“ကိုလိုနီလက္ထက္က ရန္ကုန္ဟာ တကယ့္ကို သန္႔ရွင္းတာတဲ့။ အမိႈက္တစ္စ မရွိဘူး။ ညဘက္ဆို ေရေဆးတယ္။ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားက အင္မတန္ သန္႔ရွင္းတယ္။ ေျမာင္းေတြဆိုလည္း ေရေတြ ၾကည္ေနတာပဲတဲ့”
ကြ်န္ေတာ္လည္း ဝင္ေျပာပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္တာ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ပါ။ ခုထက္ထိေတာ့ သန္႔ပါတယ္။ လူေတြ စည္းကမ္းရွိတယ္ေလ။ ဟီးႏိုးကားေတြေပၚခါစေပါ့။ လူေတြဟာ တန္းစီၿပီး ကားေပၚတက္ၾကရတယ္။ ထိုင္ခံုအေရအတြက္ အတိုင္းပဲ လက္ခံတယ္”
“တကယ္လား ဆရာရယ္။ ဒါေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားမွာပဲရွိတယ္ ထင္ေနတာ”ဟု ကို ျမတ္လင္းက ေျပာပါသည္။
“ဟုတ္ပါတယ္၊ တပ္မေတာ္ဟာ တကယ့္ကိုအလုပ္လုပ္ၿပီး ျပည္သူကို အက်ိဳးရွိေစတယ္”
“အဲဒီအခ်ိန္က ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ေပါ့ေနာ္”
“ဟုတ္တယ္၊ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီ ကိရိယာေတြကို ခဏယူသံုးတယ္ေလ။ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္တယ္လို႔ေျပာႏိုင္တယ္။ ဒီလိုသံုးတာ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ၿပီးရင္ျပန္ထားေပါ့။ သူ႕ေနရာသူ ျပန္မထားေတာ့ အဆင္မေျပတာေတြ ျဖစ္ကုန္တာပဲကြ”
“ကြ်န္ေတာ္ေမးမယ္ဆရာ၊ စိတ္ေတာ့မရွိပါနဲ႕။ ဆရာတို႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဘာေတြျပန္မထားတာလဲ”
“ေျပာရမွာ အမ်ားႀကီးပါပဲ၊ တို႔ အတြင္းဝန္႐ံုးႀကီး ရွိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီ႐ံုးမွာ အတြင္းဝန္ဆိုတာေတြရွိတယ္။ အတြင္းဝန္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ကြ်မ္းက်င္တယ္။ သူတို႔ဟာ ဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ အၾကံေပးေတြသာ မကဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားကို လည္ပတ္ေစသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ဝန္ႀကီးတစ္ဦးဟာ ဘာလုပ္ခြင့္ရွိတယ္ မရွိဘူးဆိုတာ သူတို႔ေျပာျပႏိုင္တယ္။ အရင္ဝန္ႀကီးေတြ ဘာလုပ္ထားလဲဆိုတာေတြ ရွိတယ္။ စာရင္းဇယား အျပည့္အစံုေတြရွိတယ္”
“ဆရာေျပာတာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၱရားေပါ့ ဟုတ္လား”
“မွန္ပါတယ္”
“အဲဒါကို ႀကိဳးနီစနစ္လို႔ ေခၚတယ္ မဟုတ္လား”
“ဒါလည္းမွန္ပါတယ္”
“ဒီႀကိဳးနီစနစ္တို႔ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၱရားတို႔ဟာ ျပည္သူေတြကို ႏွိပ္စက္တယ္ မဟုတ္လား”
“မဟုတ္ဘူး။ မွားေနတယ္။ သူက စာရင္းဇယားက်န္ေအာင္ လုပ္ေပးတာပဲ။ ဥပမာ ေျမတစ္ကြက္ကို အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက သိမ္းပိုက္မယ္ဆိုရင္ လုပ္လို႔ရတာ မရတာေတြကို သူတို႔ေထာက္ျပလို႕ရတယ္။ အမွားအမွန္ ေဝဖန္ျပလို႔ရတယ္။ ခုလက္ရွိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ ေစာဦးပိုင္းက ေျမေတြကို ထင္ရာျမင္ရာလုပ္ၿပီး ယူလိုက္ၾကတာ ေျမတိုင္းစာေရးေတြအားလံုး သူေဌးျဖစ္ကုန္ေတာ့တယ္”
“ဒါက အေတာ္ဆိုးတာပဲေပါ့”
“ဆိုးတာေပါ့ကြာ၊ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ တို႔ပိုင္တဲ့ေျမ၊ တို႔ဆိုင္တဲ့ေျမ တို႔တစ္ေတြခံစား စံစားႏိုင္ပါေစတဲ့”
“ျပည္သူေတြ ပိုင္တာေပါ့ေနာ္”
“မွန္တယ္ တို႔ျပည္သူေတြ ပိုင္တယ္။ ဒါေတြကို စနစ္တက် ခြဲေဝေပးရမယ္။ ပိုင္တာေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေၾကာင္းျပ သိမ္းယူတယ္ဆိုတာ ႏွိပ္စက္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ခုေခတ္မွာ ခ႐ိုနီႀကီးေတြက ဘာမွမလုပ္ေတာ့ေပမယ့္ ေနာက္ခ႐ိုနီ အငယ္ေတြကလည္း ဒီလိုဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခား လုပ္လာၾကတယ္။ လယ္ေတြကုိ ေရျဖတ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေရႀကီးေအာင္လုပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စိုက္လို႔မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး သိမ္းတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ”
“တို႔ႏိုင္ငံမွာ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းေတြနဲ႔ လုပ္ျပဖို႔လိုတယ္။ မမွန္တာေတြ မလုပ္ပါနဲ႔။ သူ႔ေနရာသူ ျပန္ထားဖို႔လိုတယ္။ ၾကံဳတုန္းေျပာစရာတစ္ခုရွိတယ္”
“ဟုတ္ကဲ့ဆရာ”
“ဩစေၾတးလ်မွာ ညေနဘက္ဆို ေနေရာင္ေၾကာင့္ အနီေရာင္ေျပာင္းသြားတဲ့ ေတာင္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာင္ကို ကမၻာအရပ္ရပ္က လာေရာက္လည္ပတ္ေလ့ ရွိတယ္။ ေတာင္နံေဘးမွာ စာေရးထားတယ္။ ေက်ာက္တုံးေတြကို အမွတ္တရပစၥည္းအေနနဲ႔ မယူသြားရဘူးတဲ့”
“သူတို႔က ပစၥည္းကို တန္ဖိုးထားလိုက္ ၾကတာ”
“အင္း တန္ဖိုးထားတာထက္ ျပႆနာ ျဖစ္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီေက်ာက္တုံးေတြကို ယူသြားတဲ့လူေတြဟာ အိမ္ေထာင္ကြဲ၊ သားသမီးဆံုး၊ အလုပ္အဆင္မေျပ စတာေတြ ၾကံဳရသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေက်ာက္တံုးေတြကို ယူသြားတဲ့လူေတြဟာ သူတို႔ယူသြားတဲ့ ေက်ာက္တံုးေတြကို ျပန္ျပန္ပို႔တာ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ကို ေထာင္နဲ႔ခ်ီ ေရာက္လာသတဲ့”
“သူတို႔ ေၾကာက္သြားတယ္ေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ေလ၊ သူ႔ေနရာမွာ သူရွိေနတာ အေကာင္းဆံုးပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ကဲ့ဆရာရယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမွာလည္း အရွင္မေပးတဲ့ပစၥည္းကို ယူတာေတာင္မဟုတ္ဘူး။ ေနရာေျပာင္းထားရင္ ခိုးမႈပဲ။ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာဆို အႀကီးဆံုးျပစ္မႈ ပါရာဇိကကံ ထိုက္တယ္။ ရဟန္းမျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့”
“ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္အဘိုးေျပာတာေပါ့။ ယူေတာ့ယူသံုးပါ၊ သံုးၿပီးရင္ ျပန္ထားပါဆိုတာ”
“ဒီမိုကေရစီယူသြားတဲ့ စစ္တပ္လည္း သံုးၿပီး သူ႔အတိုင္းထားဖို႔ေပါ့”
“ေကာင္းဗ်ာ၊ ေကာင္းဗ်ာ”
“က်ဳပ္က ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က အိမ္ေစာင့္အစိုးရ တက္တဲ့အခါ ျပည္သူေတြ အင္မတန္သေဘာက်တာကို စဥ္းစားမိလို႔ပါ”
“ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီအခ်ိန္ကိုမီပါတယ္။ သီခ်င္းေတြဆိုတဲ့အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစိုးရ အခ်ဳိးက်ကူညီဆိုတာမ်ဳိးေပါ့”
“ျမဴနီစီပယ္မင္းႀကီး ဗိုလ္မွဴးႀကီးထြန္းစိန္ဆိုတာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးအတြက္ လုပ္တယ္။ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုး သန္႔ရွင္းသြားတယ္”
“ျမဴနီစီပယ္ဟာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ျဖစ္လာတာပဲမဟုတ္လား”
ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ေျပာသည္ မဟုတ္ပါ။လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းကို ေရာက္လာသည့္ ကိုျမတ္လင္းက ဝင္ေျပာတာပါ။
“ကိုျမတ္လင္းထိုင္ပါ။ ဘာေသာက္မလဲ၊ မွာပါ”
“ဟုတ္ကဲ့ မွာၿပီးပါၿပီ၊ ဆရာတို႔ စည္ပင္သာယာေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနတာ နားေထာင္ေကာင္းလို႕ပါ။ ဆရာတို႔ ဆက္ေဆြးေႏြးပါ ဆရာ”
“ကိုလိုနီလက္ထက္က ရန္ကုန္ဟာ တကယ့္ကို သန္႔ရွင္းတာတဲ့။ အမိႈက္တစ္စ မရွိဘူး။ ညဘက္ဆို ေရေဆးတယ္။ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားက အင္မတန္ သန္႔ရွင္းတယ္။ ေျမာင္းေတြဆိုလည္း ေရေတြ ၾကည္ေနတာပဲတဲ့”
ကြ်န္ေတာ္လည္း ဝင္ေျပာပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္တာ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ပါ။ ခုထက္ထိေတာ့ သန္႔ပါတယ္။ လူေတြ စည္းကမ္းရွိတယ္ေလ။ ဟီးႏိုးကားေတြေပၚခါစေပါ့။ လူေတြဟာ တန္းစီၿပီး ကားေပၚတက္ၾကရတယ္။ ထိုင္ခံုအေရအတြက္ အတိုင္းပဲ လက္ခံတယ္”
“တကယ္လား ဆရာရယ္။ ဒါေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားမွာပဲရွိတယ္ ထင္ေနတာ”ဟု ကို ျမတ္လင္းက ေျပာပါသည္။
“ဟုတ္ပါတယ္၊ တပ္မေတာ္ဟာ တကယ့္ကိုအလုပ္လုပ္ၿပီး ျပည္သူကို အက်ိဳးရွိေစတယ္”
“အဲဒီအခ်ိန္က ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ေပါ့ေနာ္”
“ဟုတ္တယ္၊ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီ ကိရိယာေတြကို ခဏယူသံုးတယ္ေလ။ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္တယ္လို႔ေျပာႏိုင္တယ္။ ဒီလိုသံုးတာ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ၿပီးရင္ျပန္ထားေပါ့။ သူ႕ေနရာသူ ျပန္မထားေတာ့ အဆင္မေျပတာေတြ ျဖစ္ကုန္တာပဲကြ”
“ကြ်န္ေတာ္ေမးမယ္ဆရာ၊ စိတ္ေတာ့မရွိပါနဲ႕။ ဆရာတို႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဘာေတြျပန္မထားတာလဲ”
“ေျပာရမွာ အမ်ားႀကီးပါပဲ၊ တို႔ အတြင္းဝန္႐ံုးႀကီး ရွိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီ႐ံုးမွာ အတြင္းဝန္ဆိုတာေတြရွိတယ္။ အတြင္းဝန္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ကြ်မ္းက်င္တယ္။ သူတို႔ဟာ ဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ အၾကံေပးေတြသာ မကဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားကို လည္ပတ္ေစသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ဝန္ႀကီးတစ္ဦးဟာ ဘာလုပ္ခြင့္ရွိတယ္ မရွိဘူးဆိုတာ သူတို႔ေျပာျပႏိုင္တယ္။ အရင္ဝန္ႀကီးေတြ ဘာလုပ္ထားလဲဆိုတာေတြ ရွိတယ္။ စာရင္းဇယား အျပည့္အစံုေတြရွိတယ္”
“ဆရာေျပာတာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၱရားေပါ့ ဟုတ္လား”
“မွန္ပါတယ္”
“အဲဒါကို ႀကိဳးနီစနစ္လို႔ ေခၚတယ္ မဟုတ္လား”
“ဒါလည္းမွန္ပါတယ္”
“ဒီႀကိဳးနီစနစ္တို႔ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီယႏၱရားတို႔ဟာ ျပည္သူေတြကို ႏွိပ္စက္တယ္ မဟုတ္လား”
“မဟုတ္ဘူး။ မွားေနတယ္။ သူက စာရင္းဇယားက်န္ေအာင္ လုပ္ေပးတာပဲ။ ဥပမာ ေျမတစ္ကြက္ကို အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက သိမ္းပိုက္မယ္ဆိုရင္ လုပ္လို႔ရတာ မရတာေတြကို သူတို႔ေထာက္ျပလို႕ရတယ္။ အမွားအမွန္ ေဝဖန္ျပလို႔ရတယ္။ ခုလက္ရွိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ ေစာဦးပိုင္းက ေျမေတြကို ထင္ရာျမင္ရာလုပ္ၿပီး ယူလိုက္ၾကတာ ေျမတိုင္းစာေရးေတြအားလံုး သူေဌးျဖစ္ကုန္ေတာ့တယ္”
“ဒါက အေတာ္ဆိုးတာပဲေပါ့”
“ဆိုးတာေပါ့ကြာ၊ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ တို႔ပိုင္တဲ့ေျမ၊ တို႔ဆိုင္တဲ့ေျမ တို႔တစ္ေတြခံစား စံစားႏိုင္ပါေစတဲ့”
“ျပည္သူေတြ ပိုင္တာေပါ့ေနာ္”
“မွန္တယ္ တို႔ျပည္သူေတြ ပိုင္တယ္။ ဒါေတြကို စနစ္တက် ခြဲေဝေပးရမယ္။ ပိုင္တာေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေၾကာင္းျပ သိမ္းယူတယ္ဆိုတာ ႏွိပ္စက္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ခုေခတ္မွာ ခ႐ိုနီႀကီးေတြက ဘာမွမလုပ္ေတာ့ေပမယ့္ ေနာက္ခ႐ိုနီ အငယ္ေတြကလည္း ဒီလိုဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခား လုပ္လာၾကတယ္။ လယ္ေတြကုိ ေရျဖတ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေရႀကီးေအာင္လုပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စိုက္လို႔မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး သိမ္းတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ”
“တို႔ႏိုင္ငံမွာ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းေတြနဲ႔ လုပ္ျပဖို႔လိုတယ္။ မမွန္တာေတြ မလုပ္ပါနဲ႔။ သူ႔ေနရာသူ ျပန္ထားဖို႔လိုတယ္။ ၾကံဳတုန္းေျပာစရာတစ္ခုရွိတယ္”
“ဟုတ္ကဲ့ဆရာ”
“ဩစေၾတးလ်မွာ ညေနဘက္ဆို ေနေရာင္ေၾကာင့္ အနီေရာင္ေျပာင္းသြားတဲ့ ေတာင္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာင္ကို ကမၻာအရပ္ရပ္က လာေရာက္လည္ပတ္ေလ့ ရွိတယ္။ ေတာင္နံေဘးမွာ စာေရးထားတယ္။ ေက်ာက္တုံးေတြကို အမွတ္တရပစၥည္းအေနနဲ႔ မယူသြားရဘူးတဲ့”
“သူတို႔က ပစၥည္းကို တန္ဖိုးထားလိုက္ ၾကတာ”
“အင္း တန္ဖိုးထားတာထက္ ျပႆနာ ျဖစ္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီေက်ာက္တုံးေတြကို ယူသြားတဲ့လူေတြဟာ အိမ္ေထာင္ကြဲ၊ သားသမီးဆံုး၊ အလုပ္အဆင္မေျပ စတာေတြ ၾကံဳရသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေက်ာက္တံုးေတြကို ယူသြားတဲ့လူေတြဟာ သူတို႔ယူသြားတဲ့ ေက်ာက္တံုးေတြကို ျပန္ျပန္ပို႔တာ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ကို ေထာင္နဲ႔ခ်ီ ေရာက္လာသတဲ့”
“သူတို႔ ေၾကာက္သြားတယ္ေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ေလ၊ သူ႔ေနရာမွာ သူရွိေနတာ အေကာင္းဆံုးပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ကဲ့ဆရာရယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမွာလည္း အရွင္မေပးတဲ့ပစၥည္းကို ယူတာေတာင္မဟုတ္ဘူး။ ေနရာေျပာင္းထားရင္ ခိုးမႈပဲ။ ရဟန္းေတာ္ေတြမွာဆို အႀကီးဆံုးျပစ္မႈ ပါရာဇိကကံ ထိုက္တယ္။ ရဟန္းမျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့”
“ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္အဘိုးေျပာတာေပါ့။ ယူေတာ့ယူသံုးပါ၊ သံုးၿပီးရင္ ျပန္ထားပါဆိုတာ”
“ဒီမိုကေရစီယူသြားတဲ့ စစ္တပ္လည္း သံုးၿပီး သူ႔အတိုင္းထားဖို႔ေပါ့”
“ေကာင္းဗ်ာ၊ ေကာင္းဗ်ာ”
Written by:
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
No comments:
Post a Comment