Thursday, February 13, 2014

အသံတိတ္ရုပ္ရွင္



“သင္ေငးၾကည့္ရာအရပ္သည္
ျပတင္းေပါက္တစ္ခုျဖစ္ပါေစ
ပိတ္ကားတစ္ခုျဖစ္လွ်င္
သင့္ကို ရုပ္ရွင္ျပေပလိမ့္ …”

(၀င္းျမင့္)

အခုတေလာ အခန္းေနာက္ဘက္ရွိ ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ တစ္စံုတစ္ခုကို ေငးၾကည့္ရတာ အရသာေတြ႔ေနသည္။ မေန႔ကေတာ့ ျခံေထာင့္က သီဟိုဠ္ပင္ေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း ကဗ်ာတစ္ပုဒ္စပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ သစ္ပင္ေတြသည္ အလြန္ပေဟဠိဆန္ပါသည္။ ၾကည့္ဖူးေသာ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲတစ္ခုမွာေတာ့ သရုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္က သူေသလွ်င္ သစ္ပင္ျဖစ္ခ်င္သည္ဟု ေျပာခဲ့တာကို အမွတ္ရမိသည္။ ကိုရီးယားကားေတြလည္း မၾကည့္ျဖစ္တာၾကာျပီပဲ။

တကၠသိုလ္တက္တုန္းက ရည္းစားေဟာင္းတစ္ေယာက္ကေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္စြပ္စြဲဖူးသည္။ “ရွင္ဟာ အရာရာကို ျငီးေငြ႔တာသိပ္ျမန္ဆန္တာပဲ … ရွင့္ဘ၀ကိုေရာ ရွင္မျငီးေငြ႔ဘူးလား …” တဲ့။

ခန္းဆီးတစ္ခုတေလမွ တပ္မထားေသာ အိပ္ခန္းထဲက ျပတင္းေပါက္ႏွစ္ခုကို တစ္လလံုးေနမွ တစ္ခါမဖြင့္ျဖစ္ေသာ ကာလမ်ားဆီက ဘာေတြလုပ္ေနခဲ့သလဲဟု ျပန္ေတြးၾကည့္မိသည္။ ေငြစကၠဴတစ္ရြက္ႏွင့္ မာလကာရြက္ေျခာက္တစ္ခုကို ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္တတ္သည္မွာ သိပ္မၾကာေသး။ သစ္သားေရစင္နားက အရိုးျပိဳင္းျပိဳင္း သရက္ပင္ေပါက္ကေလးတြင္ တစ္ေထာင္တန္ ေငြစကၠဴေတြကို စိတ္ကူးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆြဲၾကည့္မိေတာ့ အနည္းငယ္ရယ္စရာေကာင္းသြားသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုမ်ိဳး သစ္ရြက္ေတြကို ေငြစကၠဴအျဖစ္ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ အသံုးျပဳ၍ရမည္ဆိုလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းမည္။ ထိုအခါ လူေတြအားလံုး ေငြကို အသည္းအသန္မရွာၾကေတာ့ဘဲ သစ္ပင္ေတြကိုသာ အလုအယက္စိုက္ပ်ိဳးၾကလိမ့္မည္။ ရုကၡေဗဒပညာရွင္မ်ား၊ ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ားသည္ ကမာၻေပၚတြင္ ၀င္ေငြအေကာင္းဆံုးျဖစ္သြားလိမ့္မည္။ ကမာၻၾကီးကေတာ့ တစ္စတစ္စ စိမ္းလန္းစိုျပည္လာေသာ သူ႔အေရခြံမ်ားကို ၾကည့္ရင္း အလြန္စိတ္ခ်မ္းသာေနမည္မွာ ေသခ်ာသည္။

ထိုသို႔ေတြးမိေသာအခါ တစ္ေလာက ေမွာ္ဘီတြင္ရွိေသာ သရက္ျခံၾကီးကို ေရာင္းပစ္ဖို႔ ေရွ႔ေနကို အၾကံေပးခဲ့မိေသာ သူ႔ပါးစပ္ကို ေယာင္ရမ္းပိတ္မိသည္။ ျပတင္းေပါက္တစ္ခုသည္ လူတစ္ေယာက္ကို ေနာင္တရေစႏိုင္ပါသလား။

ျပတင္းေပါက္ဆီမွ အၾကည့္ကိုရုပ္သိမ္းလိုက္ျပီး ခုတင္နံေဘးက စားပြဲခံုေသးေသးေလးေပၚမွာတင္ထားေသာ ေကာ္ဖီခြက္ကို လွမ္းယူလိုက္သည္။ ေကာ္ဖီေတြက ေအးစက္ေနျပီ။ သြန္ပစ္လိုက္ရင္ ေကာင္းမလားဟု ေတြးမိေသာ္လည္း အရာရာသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေအးစက္ျငိမ္သက္ျခင္းျဖင့္သာ အဆံုးသတ္ရမည္ကို ခပ္ေရးေရး သေဘာေပါက္မိျပီး ေျခာက္ကပ္ကပ္လည္ေခ်ာင္းထဲသို႔ အညိုေရာင္ေအးစက္စက္ေကာ္ဖီမ်ားကို ခပ္ျဖည္းျဖည္းေလာင္းထည့္လိုက္ေတာ့သည္။

စကၠန္႔အနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ ၾကမ္းျပင္ကို ရွပ္တိုက္ေလွ်ာက္လာေသာ ေျခသံဖြဖြႏွင့္အတူ ႏူးညံ့ေသာလက္ႏွစ္ဖက္က သူ႔ပုခံုးကိုလာထိသည္။ “ကိုကို ေကသီ့ကို ေမွ်ာ္ေနတာ ၾကာျပီလားဟင္ … ေကသီလည္း ဒီေန႔ ေစာေစာျပန္လာမလို႔ပါပဲ … ဆိုင္ပိတ္ခါနီးမွ ေစ့စပ္လက္စြပ္ႏွစ္ကြင္းလာအပ္တာနဲ႔ ၾကာသြားတာ…” သူ႔ကို ခ်ိဳႏြဲ႔စြာျပံဳးၾကည့္ရင္း စကားဆိုေနေသာ ေက့သီကို ေစာင့္ၾကည့္မိေတာ့ သူမက မ်က္လံုးကို ဖ်တ္ခနဲလႊဲရင္း … “ဟယ္ ၾကည့္စမ္း … ကိုကိုရယ္ … ဘာလို႔ျ့ပတင္းေပါက္ကိုဖြင့္ထားတာလဲ … ေဒါက္တာက ေလစိမ္းေတြ အတိုက္မခံနဲ႔လို႔ ေျပာထားတဲ့ဥစၥာ …” ညည္းညဴသလို စကားဆိုတာ ျပတင္းေပါက္ဆီ လွမ္းေလွ်ာက္သြားေသာ ေကသီ့ေနာက္ေက်ာကိုၾကည့္ရင္း သူခပ္ယဲ့ယဲ့ျပံဳးမိသည္။

ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ထားေတာ့ မင္းမရွိတုန္း ငါရုတ္တရက္ေသသြားရင္ ငါ့လိပ္ျပာေလး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပ်ံထြက္သြားလို႔ ရတာေပါ့ကြာ။

“ေၾသာ္ ဒါနဲ႔ … ကိုကို႔ကို ေျပာရဦးမယ္ … ေဒါက္တာမိုးျမင့္ဇနီးကေလ … သူအဂၤလန္ကို မသြားခင္ ဒီည ဖဲ၀ဲလ္ပါတီလုပ္မလို႔တဲ့ … ေကသီ့ကို ဖိတ္ထားတယ္ … ေကသီအျပန္နည္းနည္းေနာက္က်မယ္ … ကုိကို ေစာင့္မေနနဲ႔ေတာ့ေနာ္ … အိပ္ႏွင့္ေတာ့ … ကိုကို႔ကို ေဆးတုိက္ဖို႔ ေကသီ ေထြးေထြးကို မွာခဲ့မယ္ေနာ္ …” ခြင့္ေတာင္းစကားမဟုတ္ေသာ အသိေပးစကားကိုဆိုရင္း ေကသီက သူ႔နဖူးကို တစ္ခ်က္နမ္းကာ အခန္းထဲမွထြက္သြားသည္။

ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် သူလက္ခံရရွိေနေသာ သူ႔ဇနီးသည္၏ ၾကင္နာယုယမွဳမ်ားသည္ ခပ္ညံ့ညံ့ဗီဒီယို ဇာတ္ကားထဲမွ မင္းသမီးတစ္ေယာက္၏ အမူအယာလို ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္မွန္း သူခံစားတတ္ခဲ့သည္မွာ ၾကာျပီ။ တစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သူႏွင့္ ေကသီသည္ ေလာကၾကီးတြင္ ရွိသမွ် ေပ်ာ္ရႊင္စရာမ်ားကို အတူတကြခံစားရင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားစြာႏွင့္ ရယ္ေမာခဲ့ၾကဖူးသည္ပဲ။ ယခုလက္ရွိအေျခအေနမ်ားအတြက္ေတာ့ ေကသီ့ကိုလည္း သူအျပစ္မဆိုခ်င္ပါ။ သူမလို ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳေသာ မိန္းမသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူ႔လို လူတစ္ေယာက္နံေဘးတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ေနကာ ျပဳစုယုယဖို႔ဆိုတာ သဘာ၀မွ မက်ဘဲေလ။ ကြာရွင္းခြင့့္ကို သူ႔ဘက္ကေတာင္းဆိုလွ်င္ေတာင္ ေကသီက ခါးခါးသီးသီးျငင္းဆန္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။

တစ္ခါတရံေတာ့ သူသည္ ေသျခင္းတရားကို အငမ္းမရ ေတာင့္တေမွ်ာ္လင့္ဖူးေလသည္။ သို႔ေသာ္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့လည္း ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ရင္မဆိုင္ရဲ။ အျမဲဒြိဟျဖစ္ေလ့ရွိေသာ သူ႔အဇၥ်တၱသည္ လက္ရွိဘ၀ကို အျမဲလိုလိုမုန္းတီးေနျပီး တစ္ဖက္ကလည္း အျပီးအပိုင္ မစြန္႔လႊတ္ခ်င္။

ဦးေခါင္းကို ခါးသီးစြာ ခါယမ္းပစ္လုိက္ကာ ေကသီပိတ္သြားေသာ ျပတင္းတံခါးဆီသို႔ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ကို အသာေရႊ႔လိွမ့္ကာသြားျပီး ျပန္ဖြင့္လိုက္သည္။ ေဆာင္းေလေအးက သူ႔မ်က္ႏွာကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပြတ္တိုက္ကာ အခန္းတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ ဆြယ္တာရင္ဘတ္ၾကယ္သီးကို တပ္ျပီးေသာအခါ အနက္ေရာင္ကားကေလး ျခံထဲမွ ေမာင္းထြက္သြားသည္ကို ျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္အထိ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ထိုအခိုက္ ေလျပင္းတစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပတင္းေပါက္တစ္ခ်ပ္က ၀ုန္းခနဲ ပိတ္သြားသည္။

တစ္၀က္သာ ပြင့္ေနေသာ ျပတင္းေပါက္မွတစ္ဆင့္ ေလာကၾကီးကို တစ္၀က္တစ္ပ်က္သာ ရွဳျမင္ႏိုင္မည္ဟု နာက်င္စြာေတြးေတာမိရင္း သူအသံထြက္ျပီး ရယ္ေမာမိေလသည္။


*******************

စိုးသူရ
(ျမင္ကြင္းမဂၢဇင္း၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၀၇)

No comments: