Wednesday, October 20, 2021

အဘိဓမ္မာအခါတော်နေ့- သီတင်းကျွတ်လပြည့်

 အဘိဓမ္မာအခါတော်နေ့- သီတင်းကျွတ်လပြည့်





သီတင်းကျွတ်လပြည့်နေ့ အဘိဓမ္မာအခါတော်နေ့အကြောင်းကို လူအမ်ားစု သိရှိကြတာ များပါသည်။လူအများ သိရှိထားကြသလိုပင် ဗုဒ္ဓလက်ထက်တော်မှ စကာ ယနေ့အထိ အစဉ်အလာ ကောင်းခဲ့သော နေ့ထူးနေ့မြတ် တစ်နေ့လည်း ဖြစ်နေသည်။


#သီတင်းကျွတ်လပြည့်နေ့၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား


ဘုရားသားတော် ရဟန်းတော်များ ဝါတွင်းသုံးလအတွင်းမှ ဝါကျွတ်သောနေ့၊အပြစ်ရှိက ပြောကြားပါရန် ဝါဆိုသောသံဃာအချင်းချင်း ဖိတ်မာန် အမှုပြုကြသော မဟာပဝါရဏာနေ့၊ဘုရားရှင်တာ၀တိံသာနတ်ပြည်၌ အဘိဓမ္မာတရားတော်ကိုဟောကြား အောင်မြင်တော်မူ သော အဘိဓမ္မာအခါတော်နေ့၊နတ်ဗြဟ္မာအပေါင်းခြံရံလျက် တာ၀တိံသာမှ သင်္ကဿနဂိုရ်ပြည်သို့ ဆင်းသက်တော်မူသောနေ့၊ ထိုသို့ ဘုရားရှင် ဆင်းသက်တော်မူသည်ကို ရည်စူးပူဇော်သောအားဖြင့် ဆီးမီးစသည် ထွန်းညှိပူဇော်သောနေ့၊စကြ၀ဠာတိုက်တစ်သောင်းမှ လူ နတ် ဗြဟ္မာ သတ္တဝါ အားလုံးတို့သည် တဦးကို တဦးအချင်းချင်းမြင်နေကြရပြီး လူ့ပြည်၊နတ်ပြည်၊ဗြဟ္မာ့ပြည်အားဖြင့် ဒိုးယိုပေါက် ထုတ်ချင်းပေါက် ရောင်ခြည်တော်များဖြင့် လင်းထိန်နေကာ ဘုရားရှင်အား အတူတကြ ကြည်ညို ပူဇော်ရသောနေ့၊နတ်လူအများတို့သည် ဘုရားရှင်၏ တန်ခိုးတော်အနန္တကို ဖူးမြင်ကြရကား အားကျကြည်ညိုစိတ်ဖြင့် သင်္ကဿမြို့တွင် စုဝေးနေကြသော ပရိသတ်အများစု၏ ဘုရားဆုပန်သောနေ့၊.စေသာ ဂုဏ်ပေါင်းတို့ဖြင့် ပြည့်စုံသောနေ့ထူးနေ့မြတ်ပင်ဖြစ်ပါသည်။


#တာ၀တိံသာနတ်ပြည် မကြွခင် အခြေအနေများ


ဗုဒ္ဓမြတ်စွာသည် ဘုရားဖြစ်တော်မူပြီး (၇) ဝါမြောက်ဝါဆိုခါနီးတှငျ သာ၀တၳိမြို့ကဏ္႑သရက်ဥယျာဉ်အတွင်း၌ တိတၳိများ နှင့် တန်ခိုးပြိုင်မည် ဟု ကြေညာတော်မူကာရေမီးအစုံစုံ တန်ခိုးပြာဋိဟာတို့ကို ပြတော်မူခဲ့သည်။

-ဃရဏီမည်သော အနာဂါမ်ဥပါသိကာမ၊ 

-စူဠအနာထပိဏ်မည်သော အနာဂါမ်ဥပါသကာ၊ 

-ပဋိသမ်ဘိဒါပတ္တ စီရမည်သော ရဟန္တာသာမဏေမ၊ 

-စုန္ဒမည်သော ရဟန္တာကိုရင်လေး၊ 

-ဘိက္ခုနီလက်ဝဲတော်ရံတန်ခိုးအရာဧတဒဂ်ရ ရဟန္တာမ ဥပ္ပလ၀ဏ္ဏာ နှင့် 

-လက်ဝဲတော်ရံ အရှင်မဟာမောဂ္ဂလာန် မထေရ် တို့က ဘုရားရှင်ကိုယ်တော် အစား တိတၳိတို့နှင့် တန်ခိုးပြိုင်ပါမည်ဟု လျှောက်ထားကြသည်။


သို့သော်လည်း ဘုရားရှင်သည် ဤနေရာတွင် ငါဘုရား၏ တာ၀န်ဖြစ်သည်။သင်တို့နှင့် မသက်ဆိုင်ပါ။တကယ် အရေးကြုံလာလျင် ငါဘုရားထမ်းဆောင်ရမည့် တာ၀န္ကို မည်သူတဦးတယောက်ကမှ မထမ်းဆောင်နိုင်ကြပေဘူး ဟု မိန့်မြွှက်တော်မူကာ ကဏှဥသဘဇာတ်တော် (ဇာ ဋ္ဌ ၁၊ ၁၊ ၁၉) နှင့် နန္ဒိဝိသာလ ဘုရားအလောင်း နွားလားဥသဘ ဇာတ်တော် တို့ကို ဟောကြားတော်မူကာ တပည့်ပရိသတ်များကို ဖြေသိမ့်ပေးတော်မူ ခဲ့သည်။


ထို့နောက်တွင်တော့ ကိုယ်တော်တိုင် တေဇောကသိုဏ်းသမာပတ်၏ အစွမ်းဖြင့် ခန္ဓာကိုယ်အောက်ပိုင်းမှ မီးတောက် အလ်ံမ်ား ထွက်နေသော်လည်း ကိုယ်တော် အထက်ပိုင်းမှ အာပေါကသိုဏ်းသမာပတ်၏ အစွမ်းဖြင့် ရေအလျံများ ထွက်ကျနေအောင်တန်ခိုး အမျိုးမျိုးကို ဖန်ဆင်းပြတော်မူသည်။


ခန္ဓာကိုယ်နောက်ပိုင်းမှ ရေအလျံများ ကျနေလျင် ရှေ့ပိုင်းကိုယ်မှ မီးတောက်များ ထွက်နေအောင် ဖန်ဆင်း ပြတော်မူခဲ့သည်။ ပရိသတ်ထဲမှ တယောက်ချင်းစီ၏ စိတ်အလိုကို ကြည့်တော်မူကာ သူတို့စိတ် အလိုက်၊ မြင်ချင်သလို တန်ခိုးအမျိုးအစားကို ဖန်ဆင်းတော်မူပြီး၊ နှုတ်တော်မှလည်း တရားဟောတော်မူသည်။


ဘုရားရှင်၏ စိတ်ဖြစ်စဉ် လျင်မြန်လွန်းသောကြောင့် ကသိုဏ်းဈာန်များကို နိုင်နိုင်နင်းနင်း ၀င်စားကာ တန်ခိုးတော်တို့ကို တမျိုးပြီးတမျိုး မရိုးနိုင်အောင် ဖန်ဆင်းနေသည်ကို ကြည့်ရှုဖူးမြင်ရသူ လူအပေါင်းတို့၏ စိတ်ထဲတွင် တပြိုင်နက်တည်း ရေရော၊မီးရောထွက်နေသယောင် ထင်မှတ်နေကြရသည်။ ဤကား ဘုရားရှင်၏ တိတၳိတို့နှင့် တန်ခိုးပြိုင်စဉ် မြင်ကွင်း တစ်ချို့ဖြစ်ပါသည်။ 


ထိုအချိန်မှ စ၍ တိတၳိတို့လဲ ကစဥ့်ကလျား ဖရိုဖရဲ ထွက်ပြေးကြကာ ပုရာဏကဿပသည်ကား မိမိလည်ပင်းတွင် သဲအိုးကို ကြိုးချည်ဆွဲကာ မြစ်ထဲခုန်ချပြီး ဘ၀နိဂုံးအဆုံးသတ် သွားသည်ဟူ၏။ ယနေ့အထိ အဝီစိငရဲမှာရှိနေသည်ဟု ဆိုပါသည်။


ရေမီးအစုံစုံသော တန်ခိုးပြာဋိဟာတို့ကို ပြတော်မူပြီးသည်နှင့်တပြိုင်နက် ညာဖက်ခြေဖဝါးကို လှမ်းကာ ယုဂန္ဓိုရ်တောင် ထိပ်ပေါ်နင်းပြီး၊ ဘယ်ဖက်ခြေလှမ်းကို မြင့်မိုရ်တောင်ထိပ်တွင် ချတော်မူသည်။ထို့နောက် တာ၀တိံသာနတ်ပြည် ပင်လယ်ကသစ်ပင်ခြေရင်းမှ သိကြားမင်း၏ပဏ္႑ုကမ္ဗလာ မြကျောက်ဖြာထက်တွင် ထိုင်တော်မူကာ လူ့ဘ၀က မယ်တော်ဖြစ်ခဲ့ဖူးသော မယ်တော်မာယာတဖြစ်လဲ

သန္တုဿိတနတ်သား အမှူးပြုသော နတ်ဗြဟ္မာများအား အဘိဓမ္မာပဋ္ဌာန်းတရားတော်ကြီးကိုအကျယ်တ၀င့် ဟောပြတော်မူခဲ့သည်။


မြတ်စွာဘုရားရှင်သည် တာ၀တိံသာနတ်ပြည်တွင် ဝါတွင်းသုံးလ ပတ်လုံးနေ့မနား၊ညမနား ပဋ္ဌာန်းတရားတော်ကို ဟောကြားတော်မူရာ တွင် နတ်တို့အတွက် မိနစ်ပိုင်းမျှ ဖြစ်သော်လည်း လူသားဖြစ်သော ဘုရားရှင်အတွက်မူ အစာအာဟာရ မဘုန်းပေးပဲ မဖြစ်နိုင်ရကား ပုံတူနိမ္မိတ ဘုရားရှင်ကို ဖန်ဆင်းပြီး တရားကို ဒီနေရာမှ ဒီနေရာအထိ ဟောခဲ့စေသတည်း ဟု အဓိဋ္ဌာန်ကာ ကိုယ်တော်တိုင်က မြောက်ကျွန်း အနောတတ္တရေအိုင်သို့ ကြွကာ ဆွမ်းဘုန်းပေး တော်မူပြီး တဖန်ပြန်လည် ဟောကြားတော်မူခဲ့သည်၊ နတ်ဗြဟ္မာတို့၏ စိတ်တွင်ကား ဘုရားရှင်တပါးတည်း ဟောကြားနေသည် ဟု မှတ်ထင်နေကြ၏၊ ပြန်ရောက်ပါမှ တရားတော်ကို ရောက်သည့်နေရာမှ ဆက်လက် ဟောကြားတော်မူသည်။


အရှင်သာရိပုတ္တရာ သည်လည်း လူ့ပြည်မှတက်ကာ ဘုရားရှင် ဆွမ်းဘုန်းပေးနေစဉ်အတွင်း ၀တ်ကြီး၀တ်ငယ်ကို ပြုစုပေးတော်မူ၏။

ထိုအချိန်လေးအတွင်းမှာပင် သာရိပုတ္တရာ ငါဘုရားကေတာ့ ဒီနေ့မှာ အဘိဓမ္မာတရားကို ဒီနေရာကနေ၊ဒီနေရာ အထိ ဘယ္လို ဘယ္လို 

ဟောထားခဲ့တယ် ဆိုပြီး အကျဉ်းဆုံးနည်းကို လမ်းပြညွှန်တော်မူ၏။


ထိုအကျဉ်းဆုံးကိုပင် အရှင် သာရိပုတ္တရာကလည်း သူဉာဏ်ရှိသလို ချဲ့ထွင်ကာ ရှေးအခါက လင်းနို့သား ငါးရာအဖြစ်ဖြင့် အဘိဓမ္မာတရားကို နာဖူးခဲ့သော ပါရမီအထုံရှိခဲ့သည့် တပည့်သားရဟန်းနောက်လိုက် ငါးရာကို တဆင့်ပြန်လည်ဟောကြားခဲ့သည်။ ထိုရဟန်းများသည် ဝါမဆိုခင်အချိန်က ဘုရားရှင်တန်ခိုးပြသည်ကို ကြည်ညိုကာ သာသနာ့ဘောင် ၀င်ရောက်ခဲ့ကြသော လူဒကာများဖြစ် ကြ၏။


ယနေ့စာရေးသူတို့ သင်ယူလေ့လာနေကြရသော အဘိဓမ္မာ ပဋ္ဌာန်းတရားတော်များသည် အရှင်သာရိပုတ္တရာဟောကြားတော်မူခဲ့သော 

မကျဉ်းမကျယ်နည်းမျှသာတည်း။အကယ်၍သာ ဘုရားရှင်ဟောခဲ့သလို အကျယ်တ၀င့် သင်ယူရပါမူ မည်သို့မျှ ဆုံးခန်းတိုင်မည် မဟုတ်ဟု မှတ်ထင်ရပေသည်။ အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော် ဉာဏ်ရှိလျင် ရှိသလောက်၊ ချဲ့ထွင်နိုင်လျှင် ချဲ့ထွင်နိုင်သလောက် နည်းပေါင်း မ်ားစြာ နယ်ပယ်ပေါင်းများစွာကျယ်၀န်းသောကြောင့် ဖြစ်ပါသည်။ ဤသည်ကား သီတင်းကျွတ်လပြည့်မရောက်ခင်၊ တနည်းအားဖြင့် ဝါမကျွတ်ခင် နတ်ပြည်သို့တက်လှမ်းကာ တရားဟောပုံဖြစ်ပါသည်။


#သီတင်းကျွတ်လပြည့်နေ့၏ မြင်ကွင်းများ


ဗုဒ္ဓမြတ်စွာသည် အဘိဓမ္မာတရားတော်ကို ဟောပြီးသည့်အခါ အရှင်မောဂ္ဂလာန်က နတ်ပြည်တက်လာကာ မြတ်စွာဘုရား လူ့ပြည်မှာ ဘယ်နေရာမှာ ဆင်းသက်ပါမလဲ ဘုရားဟု လျှောက်ထားသောကြောင့် .. ငါ၏ သားကြီးလက်ယာတော်ရံ သာရိပုတ္တရာနှင့် တပည့်ငါးရာ ရှိနေရာ သင်္ကဿမြို့ကို ဆင်းတော်မူမယ်။ သို့သော်လည်း ယခုလက်ရှိ သာ၀တၳိကပရိသတ်တွေ အားလုံးကို တန်ခိုးတော်နဲ့ မနက်ခင်းမှာ ကျောင်းကို ဥပုသ်စောင့်သွားကြသလို သင်္ကဿမြို့ကို ခေါ်စေမယ်ဟု မိန့်တော်မူသည်။ ထိုသို့ဆင်းသက်စဉ် သိကြားမင်း သည် စောင်းတန်းသုံးမျိုးဖန်ဆင်းကာ အလယ်ပတ္တမြားစောင်းတန်းမှ ဆင်းသက်တော်မူသည်။


ဗြဟ္မာပရိသတ်များက ဘုရားရှင်၏ လက်ဝဲဘက် ငွေစောင်းတန်းမှ၄င်း၊ နတ်ပရိသတ်များက လက်ယာဘက် ရွှေစောင်း တန်းမှ၄င်း၊ 

ပဉ္စသီခ နတ္သားက ဘုရားရှင်၏ လက်ယာဘက်မှ ဗေလု၀နတ်စောင်းကို တီးခတ္ကာ ဂုဏ်တော်တို့ကို ရွတ်ဆိုသီကြူးလျက်၄င်း၊

မာတလိနတ္သားက လက်ဝဲဘက်မှ နတ်ပန်းနံ့သာများကြဲချလျက်၄င်း၊ဗြဟ္မာ့ပြည်မှ တန်ခိုးအကြီးဆုံး မဟာဗြဟ္မာကြီးသည် ဘုရားရှင်အား ထီးမိုးလျက်၄င်း၊သုယာမနတ်မင်းကြီးသည် ဘုရားရှင်အား သားမြီးယပ်ခပ်ပေးလျက်၄င်း ကြည်နူးမဆုံးနိုင်သော 

အသရေတော်ဖြင့် ရတနာစောင်းတန်းအသီးသီးမှ ဆင်းသက်တော်မူခဲ့သည်။


အထူးခြားဆုံးကား လူတွေ နတ်တွေ ဗြဟ္မာတွေ အားလုံးတယောက်မျက်နှာ တစ်ယောက် မြင်နိုင်ကြခြင်းဖြစ်ရကား အတွေးဖြင့် မြင်ယောင်ကြည့်သည်ကပင် တော်တော် ပီတိဖြစ်စရာကောင်းပါလိမ့်မည်။ ထို့ကြောင့်လည်း မြင်သမျှ ပရိသတ်များက ဆီမီးမျိုးစုံ ထွန်းညှိကာ ပူဇော်ကြိုဆိုနေကြရကား အားကျကြည်ညိုသောကြောင့် ဘုရားဆု တောင်းကြခြင်းများလည်း ဖြစ်နိုင်ပါသည်။


ဘုရားရှင် တာ၀တိံသာနတ်ပြည်မှ အဆင်းတွင် ပရိသတ်အားလုံးတို့အား တရားဟောတော်မူရာ လင်းနို့သားငါးရာ ဖြစ်ဖူးသော ရဟန်းငါးရာရဟန္တာဖြစ်တော်မူကြသည်။နောက်တဖန် ဘုရားရှင်၏ သင်္ကဿမြို့၌ လက်ယာဘက် ခြေချမိရာ ဋ္ဌာနတွင် ဘုရားအားလုံးတို့ မစွန့်လွှတ်ရာ နေရာတစ်ခုဖြစ်သော အဝိဇဟိတဋ္ဌာနအဖြစ် အစလေစတီ ဟု ယနေ့တိုင် ခေါ်ဝေါ်နေကြဆဲဖြစ်သည်။


#ယနေ့ခေတ် သင်္ကဿနဂိုရ်မြို့


ဗုဒ္ဓမြတ်စွာ ပရိနိဗ္ဗာန်စံတော်မူပြီးနောက်ပိုင်း သာသနာသက္ကရာဇ် ( ၂၁၈ ) ခုနှစ်တွင် သီရိဓမ္မာသောကမင်းကြီးသည် ဘုရားရှင် 

နတ်ပြည်မှ ဆင်းသက်ခဲ့ရာ နေရာ၌ စေတီကြီးတစ်ဆူ၊ ကျောင်းတိုက်ကြီးတစ်ခုနှင့် ဆင်ရုပ်ပါ ကျောက်တိုင်တစ်တိုင်ကို စိုက္ထူထား ခဲ့သည်။သို့ရာတွင် ခရစ်နှစ် ( ၁၁၈၃ ) တွင် ဇယချန္ဒရ Jayachandra မည်သော ဟိန္ဒူဘာသာကိုးကွယ်သောမင်းသည် သာသနာပ ပုဏ္ဏားတို့၏ စကားကို နားထောင်ကာ အစလစေတီနေရာရှိ အသောကမင်းကြီး ကောင်းမှုစေတီနှင့် ကျောင်းတိုက်ကြီးတို့ကို အစဖျောက် ဖျက်ဆီးပစ်ခဲ့လေသည်။ တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ်သော ရှင်ဘုရင် မကောင်းလျှင် သာသနာသည်လည်း ရေရှည်မတည်တံ့နိုင် ဟူသော သာဓကတစ်ရပ်ပင် မဟုတ်ပါလော။


အေသာက မင်းကြီး၏ ကောင်းမှုတော်သငေ်္ကတကို ယနေ့ခေတ် သင်္ကဿမြို့တွင် မြင်နိုင်ဦးမည်လားမသေချာတော့ပါ။သင်္ကဿမြို့ ဘုရားရှင်၏ လက်ယာ ခြေတော်ရာချနင်းရာ နေရာတွင် အစလေစတီ နေရာကို အေသာက မင်းကြီးကောင်းမှုဖြင့် ဖူးတွ့နိုင်သေးပါသည်။


1842 ခုနှစ်တွင် ဘရစ်တစ် ပညာရှင် အလက်ဇန္ဒား ချန်နင်ဂန် Alexander Cunningham မွ ရှာဖွေတွေ့ရှိခဲ့ပြီး ထိုမှနောက် နှစ်ပေါင်း ( ၈၇ ) နှစ်အကြာတွင် အနာဂါရိက ဓမ္မပါလ Sir Anagarika Dharmmapala က သီရိလင်္ကာနိုင်ငံမှ လာရောက် ရှာဖွေဖော်ထုတ်ခဲ့ပြန် သည်။


သင်္ကဿမြို့၏ မြောက်ဖက်တွင် ဂင်္ဂါမြစ်ရှိ၍၊တောင်ဘက်တွင် ယမုံနာမြစ်ရှိရကား မြစ်နှစ်ခု ကြားကထူးခြားသောမြို့ဟုပင်ဆိုရပါမည်။ မထုရာမြို့မှ ၄ ယူဇနာ ( မိုင်ပေါင်း ၂၄ မိုင် ) မွ်သာ ဝေးကွာ၏၊( ဣေတာ မထုရာယ စတူသု ယောဇနေသု သင်္ကဿံနာမ နဂရံ အတၳိ )

မှတ်ချက်-- ခေတ်သစ် အနောက်တိုင်း ပညာရှင်တို့၏ တိုင်းထွာချက်အရ တယူဇနာတွင် ( ၈ ) မိုင်မျှသာ ရှိသည်ဟု သတ်မှတ်ကြသည်။


သို့သော် အချို့သော စာပေများတွင် ၁၀ မိုင်၊ ၁၂ မိုင်စသည်ဖြင့် မူကြဲမ်ားစြာ တွေ့ရတတ်သေး၏။ ဗုဒ္ဓခေတ်က ယူဇနာအကြာအေဝးကို သုံးကြပြီး ယနေ့ခေတ်မှာတော့ မြန်မာလူမျိုးများ ရှေးခေတ်ကသုံးခဲ့ကြသလို အတောင်၊ အထြာ အသုံးအနှုံးများလဲ မသုံးတော့ပါ၊ မိုင်၊ တိုင်၊ ကီလိုမီတာ စသည်ဖြင့်သာ သုံးကြတော့သည်။တိုးတက်သော ခေတ်ကာလ ၏ ပြယုဂ်တစ်ခုပင်တည်း။


ယနေ့အချိန်တွင် သင်္ကဿမြို့Sankasyaသည် အိန္ဒိယငံ ဥတ္တရာပရာဒေရှ် (Uttar Pradesh) ပြည်နယ်၊အရှေ့ပိုင်း အိန္ဒိယရထား လမ်းပေါ်ရှိ ကိုဟာဘတ်နှင့် ဖရုခါဗဒ် (Farukhabad) မြို့အကြား ပခန (Pakhna) ဘူတာမွ ၅ မိုင်ဝေးကွာ သော ဗဆန္တပုရ် (Basantpur) ရွာအနီး၌ တည်ရှိနေဆဲ ဖြစ်ပါသည်။


ဤသို့သော အဖြစ်အပျက်များကို လေ့လာခြင်းဖြင့် သီတင်းကျွတ်လပြည့်နေ့တွင် သံဃာတော်များက ပဝါရဏာပြုရန် စုဝေးကြရခြင်း၊ 

ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င်အားလုံးတို့သည်လည်း ဘုရားရှင်အား ဆီမီးမျိုးစုံဖြင့် ပူဇော်ခြင်း၊ အဘိဓမ္မာပဋ္ဌာန်း တရားတော်ဖြင့် ရွတ်ဖတ် 

ပူဇော်ကြခြင်းဖြင့် ကောင်းမြတ်သော အထွဋ်အမြတ်ဖြစ်သော ဘုရားရှင်၏ ဂုဏ်တော်တို့ကို အာရုံပြုကာ အထူးတလည် ကြည်ညိုစရာ 

နေ့ထူးနေ့မြတ်တစ်နေ့သာ ဖြစ်ပါတော့သည်။ ။


အရှင်သုနန္ဒာလင်္ကာရ -M.A (ပန်းကမ်ဘာ)


အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕- သီတင္းကြၽတ္လျပည့္




သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႕ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕အေၾကာင္းကို လူအမ်ားစု သိရွိၾကတာ မ်ားပါသည္။လူအမ်ား သိရွိထားၾကသလိုပင္ ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္မွ စကာ ယေန႕အထိ အစဥ္အလာ ေကာင္းခဲ့ေသာ ေန႕ထူးေန႕ျမတ္ တစ္ေန႕လည္း ျဖစ္ေနသည္။


#သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႕၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား


ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝါတြင္းသုံးလအတြင္းမွ ဝါကြၽတ္ေသာေန႕၊အျပစ္ရွိက ေျပာၾကားပါရန္ ဝါဆိုေသာသံဃာအခ်င္းခ်င္း ဖိတ္မာန္ အမႈျပဳၾကေသာ မဟာပဝါရဏာေန႕၊ဘုရားရွင္တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကိုေဟာၾကား ေအာင္ျမင္ေတာ္မူ ေသာ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕၊နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းၿခံရံလ်က္ တာ၀တႎသာမွ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာေန႕၊ ထိုသို႔ ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ေတာ္မူသည္ကို ရည္စူးပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီးမီးစသည္ ထြန္းညွိပူေဇာ္ေသာေန႕၊စၾက၀ဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါ အားလုံးတို႔သည္ တဦးကို တဦးအခ်င္းခ်င္းျမင္ေနၾကရၿပီး လူ႕ျပည္၊နတ္ျပည္၊ျဗဟၼာ့ျပည္အားျဖင့္ ဒိုးယိုေပါက္ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားျဖင့္ လင္းထိန္ေနကာ ဘုရားရွင္အား အတူတကြ ၾကည္ညို ပူေဇာ္ရေသာေန႕၊နတ္လူအမ်ားတို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ တန္ခိုးေတာ္အနႏၱကို ဖူးျမင္ၾကရကား အားက်ၾကည္ညိုစိတ္ျဖင့္ သကၤႆၿမိဳ႕တြင္ စုေဝးေနၾကေသာ ပရိသတ္အမ်ားစု၏ ဘုရားဆုပန္ေသာေန႕၊.စေသာ ဂုဏ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံေသာေန႕ထူးေန႕ျမတ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။


#တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ မႂကြခင္ အေျခအေနမ်ား


ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး (၇) ဝါေျမာက္၀ါဆိုခါနီးတွင် သာ၀တၳိၿမိဳ႕က႑သရက္ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ တိတၳိမ်ား ႏွင့္ တန္ခိုးၿပိဳင္မည္ ဟု ေၾကညာေတာ္မူကာေရမီးအစုံစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔ကို ျပေတာ္မူခဲ့သည္။

-ဃရဏီမည္ေသာ အနာဂါမ္ဥပါသိကာမ၊ 

-စူဠအနာထပိဏ္မည္ေသာ အနာဂါမ္ဥပါသကာ၊ 

-ပဋိသမၻိဒါပတၱ စီရမည္ေသာ ရဟႏၱာသာမေဏမ၊ 

-စုႏၵမည္ေသာ ရဟႏၱာကိုရင္ေလး၊ 

-ဘိကၡဳနီလက္ဝဲေတာ္ရံတန္ခိုးအရာဧတဒဂ္ရ ရဟႏၱာမ ဥပၸလ၀ဏၰာ ႏွင့္ 

-လက္ဝဲေတာ္ရံ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ တို႔က ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ အစား တိတၳိတို႔ႏွင့္ တန္ခိုးၿပိဳင္ပါမည္ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။


သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္သည္ ဤေနရာတြင္ ငါဘုရား၏ တာ၀န္ျဖစ္သည္။သင္တို႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။တကယ္ အေရးႀကဳံလာလ်င္ ငါဘုရားထမ္းေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ကို မည္သူတဦးတေယာက္ကမွ မထမ္းေဆာင္နိုင္ၾကေပဘူး ဟု မိန့္ႁမႊက္ေတာ္မူကာ ကဏွဥသဘဇာတ္ေတာ္ (ဇာ ႒ ၁၊ ၁၊ ၁၉) ႏွင့္ နႏၵိဝိသာလ ဘုရားအေလာင္း ႏြားလားဥသဘ ဇာတ္ေတာ္ တို႔ကို ေဟာၾကားေတာ္မူကာ တပည့္ပရိသတ္မ်ားကို ေျဖသိမ့္ေပးေတာ္မူ ခဲ့သည္။


ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေတေဇာကသိုဏ္းသမာပတ္၏ အစြမ္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းမွ မီးေတာက္ အလ်ံမ်ား ထြက္ေနေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္ အထက္ပိုင္းမွ အာေပါကသိုဏ္းသမာပတ္၏ အစြမ္းျဖင့္ ေရအလ်ံမ်ား ထြက္က်ေနေအာင္တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူသည္။


ခႏၶာကိုယ္ေနာက္ပိုင္းမွ ေရအလ်ံမ်ား က်ေနလ်င္ ေရွ႕ပိုင္းကိုယ္မွ မီးေတာက္မ်ား ထြက္ေနေအာင္ ဖန္ဆင္း ျပေတာ္မူခဲ့သည္။ ပရိသတ္ထဲမွ တေယာက္ခ်င္းစီ၏ စိတ္အလိုကို ၾကည့္ေတာ္မူကာ သူတို႔စိတ္ အလိုက်၊ ျမင္ခ်င္သလို တန္ခိုးအမ်ိဳးအစားကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီး၊ ႏႈတ္ေတာ္မွလည္း တရားေဟာေတာ္မူသည္။


ဘုရားရွင္၏ စိတ္ျဖစ္စဥ္ လ်င္ျမန္လြန္းေသာေၾကာင့္ ကသိုဏ္းစ်ာန္မ်ားကို နိုင္နိုင္နင္းနင္း ၀င္စားကာ တန္ခိုးေတာ္တို႔ကို တမ်ိဳးၿပီးတမ်ိဳး မရိုးနိုင္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေနသည္ကို ၾကည့္ရႈဖူးျမင္ရသူ လူအေပါင္းတို႔၏ စိတ္ထဲတြင္ တၿပိဳင္နက္တည္း ေရေရာ၊မီးေရာထြက္ေနသေယာင္ ထင္မွတ္ေနၾကရသည္။ ဤကား ဘုရားရွင္၏ တိတၳိတို႔ႏွင့္ တန္ခိုးၿပိဳင္စဥ္ ျမင္ကြင္း တစ္ခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။ 


ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ တိတၳိတို႔လဲ ကစဥ့္ကလ်ား ဖရိုဖရဲ ထြက္ေျပးၾကကာ ပုရာဏကႆပသည္ကား မိမိလည္ပင္းတြင္ သဲအိုးကို ႀကိဳးခ်ည္ဆြဲကာ ျမစ္ထဲခုန္ခ်ၿပီး ဘ၀နိဂုံးအဆုံးသတ္ သြားသည္ဟူ၏။ ယေန႕အထိ အဝီစိငရဲမွာရွိေနသည္ဟု ဆိုပါသည္။


ေရမီးအစုံစုံေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔ကို ျပေတာ္မူၿပီးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ညာဖက္ေျခဖဝါးကို လွမ္းကာ ယုဂႏၶိုရ္ေတာင္ ထိပ္ေပၚနင္းၿပီး၊ ဘယ္ဖက္ေျခလွမ္းကို ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္တြင္ ခ်ေတာ္မူသည္။ထို႔ေနာက္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ေျခရင္းမွ သိၾကားမင္း၏ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ ထိုင္ေတာ္မူကာ လူ႕ဘ၀က မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ မယ္ေတာ္မာယာတျဖစ္လဲ

သႏၱဳႆိတနတ္သား အမႉးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာမ်ားအား အဘိဓမၼာပ႒ာန္းတရားေတာ္ႀကီးကိုအက်ယ္တ၀င့္ ေဟာျပေတာ္မူခဲ့သည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္တြင္ ၀ါတြင္းသုံးလ ပတ္လုံးေန႕မနား၊ညမနား ပ႒ာန္းတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ တြင္ နတ္တို႔အတြက္ မိနစ္ပိုင္းမွ် ျဖစ္ေသာ္လည္း လူသားျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္အတြက္မူ အစာအာဟာရ မဘုန္းေပးပဲ မျဖစ္နိုင္ရကား ပုံတူနိမၼိတ ဘုရားရွင္ကို ဖန္ဆင္းၿပီး တရားကို ဒီေနရာမွ ဒီေနရာအထိ ေဟာခဲ့ေစသတည္း ဟု အဓိ႒ာန္ကာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ေျမာက္ကြၽန္း အေနာတတၱေရအိုင္သို႔ ႂကြကာ ဆြမ္းဘုန္းေပး ေတာ္မူၿပီး တဖန္ျပန္လည္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္၊ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ စိတ္တြင္ကား ဘုရားရွင္တပါးတည္း ေဟာၾကားေနသည္ ဟု မွတ္ထင္ေနၾက၏၊ ျပန္ေရာက္ပါမွ တရားေတာ္ကို ေရာက္သည့္ေနရာမွ ဆက္လက္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။


အရွင္သာရိပုတၱရာ သည္လည္း လူ႕ျပည္မွတက္ကာ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းဘုန္းေပးေနစဥ္အတြင္း ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ကို ျပဳစုေပးေတာ္မူ၏။

ထိုအခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပင္ သာရိပုတၱရာ ငါဘုရားကေတာ့ ဒီေန႕မွာ အဘိဓမၼာတရားကို ဒီေနရာကေန၊ဒီေနရာ အထိ ဘယ္လို ဘယ္လို 

ေဟာထားခဲ့တယ္ ဆိုၿပီး အက်ဥ္းဆုံးနည္းကို လမ္းျပၫႊန္ေတာ္မူ၏။


ထိုအက်ဥ္းဆုံးကိုပင္ အရွင္ သာရိပုတၱရာကလည္း သူဥာဏ္ရွိသလို ခ်ဲ့ထြင္ကာ ေရွးအခါက လင္းနို႔သား ငါးရာအျဖစ္ျဖင့္ အဘိဓမၼာတရားကို နာဖူးခဲ့ေသာ ပါရမီအထုံရွိခဲ့သည့္ တပည့္သားရဟန္းေနာက္လိုက္ ငါးရာကို တဆင့္ျပန္လည္ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထိုရဟန္းမ်ားသည္ ဝါမဆိုခင္အခ်ိန္က ဘုရားရွင္တန္ခိုးျပသည္ကို ၾကည္ညိုကာ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကေသာ လူဒကာမ်ားျဖစ္ ၾက၏။


ယေန႕စာေရးသူတို႔ သင္ယူေလ့လာေနၾကရေသာ အဘိဓမၼာ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မ်ားသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ 

မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းမွ်သာတည္း။အကယ္၍သာ ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့သလို အက်ယ္တ၀င့္ သင္ယူရပါမူ မည္သို႔မွ် ဆုံးခန္းတိုင္မည္ မဟုတ္ဟု မွတ္ထင္ရေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဥာဏ္ရွိလ်င္ ရွိသေလာက္၊ ခ်ဲ့ထြင္နိုင္လွ်င္ ခ်ဲ့ထြင္နိုင္သေလာက္ နည္းေပါင္း မ်ားစြာ နယ္ပယ္ေပါင္းမ်ားစြာက်ယ္၀န္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ကား သီတင္းကြၽတ္လျပည့္မေရာက္ခင္၊ တနည္းအားျဖင့္ ၀ါမကၽြတ္ခင္ နတ္ျပည္သို႔တက္လွမ္းကာ တရားေဟာပံုျဖစ္ပါသည္။


#သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႕၏ ျမင္ကြင္းမ်ား


ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၿပီးသည့္အခါ အရွင္ေမာဂၢလာန္က နတ္ျပည္တက္လာကာ ျမတ္စြာဘုရား လူ႕ျပည္မွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဆင္းသက္ပါမလဲ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေသာေၾကာင့္ .. ငါ၏ သားႀကီးလက္ယာေတာ္ရံ သာရိပုတၱရာႏွင့္ တပည့္ငါးရာ ရွိေနရာ သကၤႆၿမိဳ႕ကို ဆင္းေတာ္မူမယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုလက္ရွိ သာ၀တၳိကပရိသတ္ေတြ အားလုံးကို တန္ခိုးေတာ္နဲ႕ မနက္ခင္းမွာ ေက်ာင္းကို ဥပုသ္ေစာင့္သြားၾကသလို သကၤႆၿမိဳ႕ကို ေခၚေစမယ္ဟု မိန့္ေတာ္မူသည္။ ထိုသို႔ဆင္းသက္စဥ္ သိၾကားမင္း သည္ ေစာင္းတန္းသုံးမ်ိဳးဖန္ဆင္းကာ အလယ္ပတၱျမားေစာင္းတန္းမွ ဆင္းသက္ေတာ္မူသည္။


ျဗဟၼာပရိသတ္မ်ားက ဘုရားရွင္၏ လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းမွ၄င္း၊ နတ္ပရိသတ္မ်ားက လက္ယာဘက္ ေ႐ႊေစာင္း တန္းမွ၄င္း၊ 

ပၪၥသီခ နတ္သားက ဘုရားရွင္၏ လက္ယာဘက္မွ ေဗလု၀နတ္ေစာင္းကို တီးခတ္ကာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ႐ြတ္ဆိုသီၾကဴးလ်က္၄င္း၊

မာတလိနတ္သားက လက္ဝဲဘက္မွ နတ္ပန္းနံ႕သာမ်ားႀကဲခ်လ်က္၄င္း၊ျဗဟၼာ့ျပည္မွ တန္ခိုးအႀကီးဆုံး မဟာျဗဟၼာႀကီးသည္ ဘုရားရွင္အား ထီးမိုးလ်က္၄င္း၊သုယာမနတ္မင္းႀကီးသည္ ဘုရားရွင္အား သားၿမီးယပ္ခပ္ေပးလ်က္၄င္း ၾကည္ႏူးမဆုံးနိုင္ေသာ 

အသေရေတာ္ျဖင့္ ရတနာေစာင္းတန္းအသီးသီးမွ ဆင္းသက္ေတာ္မူခဲ့သည္။


အထူးျခားဆုံးကား လူေတြ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြ အားလုံးတေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ျမင္နိုင္ၾကျခင္းျဖစ္ရကား အေတြးျဖင့္ ျမင္ေယာင္ၾကည့္သည္ကပင္ ေတာ္ေတာ္ ပီတိျဖစ္စရာေကာင္းပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျမင္သမွ် ပရိသတ္မ်ားက ဆီမီးမ်ိဳးစုံ ထြန္းညွိကာ ပူေဇာ္ႀကိဳဆိုေနၾကရကား အားက်ၾကည္ညိုေသာေၾကာင့္ ဘုရားဆု ေတာင္းၾကျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။


ဘုရားရွင္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ အဆင္းတြင္ ပရိသတ္အားလုံးတို႔အား တရားေဟာေတာ္မူရာ လင္းနို႔သားငါးရာ ျဖစ္ဖူးေသာ ရဟန္းငါးရာရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူၾကသည္။ေနာက္တဖန္ ဘုရားရွင္၏ သကၤႆၿမိဳ႕၌ လက္ယာဘက္ ေျခခ်မိရာ ႒ာနတြင္ ဘုရားအားလုံးတို႔ မစြန့္လႊတ္ရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေသာ အဝိဇဟိတ႒ာနအျဖစ္ အစလေစတီ ဟု ယေန႕တိုင္ ေခၚေဝၚေနၾကဆဲျဖစ္သည္။


#ယေန႕ေခတ္ သကၤႆနဂိုရ္ၿမိဳ႕


ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္း သာသနာသကၠရာဇ္ ( ၂၁၈ ) ခုႏွစ္တြင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ 

နတ္ျပည္မွ ဆင္းသက္ခဲ့ရာ ေနရာ၌ ေစတီႀကီးတစ္ဆူ၊ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတစ္ခုႏွင့္ ဆင္႐ုပ္ပါ ေက်ာက္တိုင္တစ္တိုင္ကို စိုက္ထူထား ခဲ့သည္။သို႔ရာတြင္ ခရစ္ႏွစ္ ( ၁၁၈၃ ) တြင္ ဇယခ်ႏၵရ Jayachandra မည္ေသာ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္ေသာမင္းသည္ သာသနာပ ပုဏၰားတို႔၏ စကားကို နားေထာင္ကာ အစလေစတီေနရာရွိ အေသာကမင္းႀကီး ေကာင္းမႈေစတီႏွင့္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတို႔ကို အစေဖ်ာက္ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ေလသည္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ရွင္ဘုရင္ မေကာင္းလွ်င္ သာသနာသည္လည္း ေရရွည္မတည္တံ့နိုင္ ဟူေသာ သာဓကတစ္ရပ္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။


အေသာက မင္းႀကီး၏ ေကာင္းမႈေတာ္သေကၤတကို ယေန႕ေခတ္ သကၤႆၿမိဳ႕တြင္ ျမင္နိုင္ဦးမည္လားမေသခ်ာေတာ့ပါ။သကၤႆၿမိဳ႕ ဘုရားရွင္၏ လက္ယာ ေျခေတာ္ရာခ်နင္းရာ ေနရာတြင္ အစလေစတီ ေနရာကို အေသာက မင္းႀကီးေကာင္းမႈျဖင့္ ဖူးတြ႕နိုင္ေသးပါသည္။


1842 ခုႏွစ္တြင္ ဘရစ္တစ္ ပညာရွင္ အလက္ဇႏၵား ခ်န္နင္ဂန္ Alexander Cunningham မွ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ထိုမွေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ( ၈၇ ) ႏွစ္အၾကာတြင္ အနာဂါရိက ဓမၼပါလ Sir Anagarika Dharmmapala က သီရိလကၤာနိုင္ငံမွ လာေရာက္ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ခဲ့ျပန္ သည္။


သကၤႆၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဖက္တြင္ ဂဂၤါျမစ္ရွိ၍၊ေတာင္ဘက္တြင္ ယမုံနာျမစ္ရွိရကား ျမစ္ႏွစ္ခု ၾကားကထူးျခားေသာၿမိဳ႕ဟုပင္ဆိုရပါမည္။ မထုရာၿမိဳ႕မွ ၄ ယူဇနာ ( မိုင္ေပါင္း ၂၄ မိုင္ ) မွ်သာ ေဝးကြာ၏၊( ဣေတာ မထုရာယ စတူသု ေယာဇေနသု သကၤႆံနာမ နဂရံ အတၳိ )

မွတ္ခ်က္-- ေခတ္သစ္ အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္တို႔၏ တိုင္းထြာခ်က္အရ တယူဇနာတြင္ ( ၈ ) မိုင္မွ်သာ ရွိသည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။


သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေပမ်ားတြင္ ၁၀ မိုင္၊ ၁၂ မိုင္စသည္ျဖင့္ မူကြဲမ်ားစြာ ေတြ႕ရတတ္ေသး၏။ ဗုဒၶေခတ္က ယူဇနာအကြာအေဝးကို သုံးၾကၿပီး ယေန႕ေခတ္မွာေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ေရွးေခတ္ကသုံးခဲ့ၾကသလို အေတာင္၊ အထြာ အသုံးအႏႈံးမ်ားလဲ မသုံးေတာ့ပါ၊ မိုင္၊ တိုင္၊ ကီလိုမီတာ စသည္ျဖင့္သာ သုံးၾကေတာ့သည္။တိုးတက္ေသာ ေခတ္ကာလ ၏ ျပယုဂ္တစ္ခုပင္တည္း။


ယေန႕အခ်ိန္တြင္ သကၤႆၿမိဳ႕Sankasyaသည္ အိႏၵိယငံ ဥတၱရာပရာေဒရွ္ (Uttar Pradesh) ျပည္နယ္၊အေရွ႕ပိုင္း အိႏၵိယရထား လမ္းေပၚရွိ ကိုဟာဘတ္ႏွင့္ ဖ႐ုခါဗဒ္ (Farukhabad) ၿမိဳ႕အၾကား ပခန (Pakhna) ဘူတာမွ ၅ မိုင္ေဝးကြာ ေသာ ဗဆႏၱပုရ္ (Basantpur) ႐ြာအနီး၌ တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။


ဤသို႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႕တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားက ပဝါရဏာျပဳရန္ စုေဝးၾကရျခင္း၊ 

ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလုံးတို႔သည္လည္း ဘုရားရွင္အား ဆီမီးမ်ိဳးစုံျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း၊ အဘိဓမၼာပ႒ာန္း တရားေတာ္ျဖင့္ ႐ြတ္ဖတ္ 

ပူေဇာ္ၾကျခင္းျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အထြဋ္အျမတ္ျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို အာ႐ုံျပဳကာ အထူးတလည္ ၾကည္ညိုစရာ 

ေန႕ထူးေန႕ျမတ္တစ္ေန႕သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ။


အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ -M.A (ပန္းကမၻာ)

No comments: