Thursday, July 4, 2019

၀န္ထမ္းေတြကို မွားခြင့္ျပဳလိုက္ပါ ….


▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

Htain Lin Kyaw (HR)

စာဖတ္သူတို႔ အမွားဆိုတဲ႔ အရာနဲ႕ ကင္းကြာၾကမွာ မဟုတ္ၾကပါဘူး ။ လူဆိုတာ အမွားနဲ႔မကင္းၾကတာေၾကာင့္ ငယ္ငယ္ကတည္းက သံုးခဲ့တဲ႔ ခဲတံမွာေတာင္ ေနာက္ပိတ္ကေလးက ခဲဖ်က္ကေလး ပါလာေသးတာေပါ႔ ။

ဒီေတာ့ လူတိုင္းမွားဖူးမယ္၊ အမွားအယြင္းေတြက တဆင့္ ျပသာနာေတြကို ၾကံဳေတြ႕ရသလို ၊ သင္ခန္းစာရ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ႔တဲ႔သူေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဆိုခ်င္တာက မွားတာက ျပသာနာမဟုတ္ မျပင္တာက ျပသာနာပါ။ အက္ဒီဆင္ က တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြက မေအာင္ျမင္တဲ႔ မွားယြင္မႈေတြဆီကေန  လာတာလို႕ဆိုပါတယ္။

မိတ္ေဆြ သင္ေကာ ဘယ္ႏွစ္ခါ မွားဖူးျပီလဲ ?

အိုင္းစတိုင္းက ေျပာဖူးပါတယ္ 👇🏻👇🏻

အမွားမလုပ္ဘူးတဲ႔သူဆိုတာ ၊ ဘာမွ မလုပ္တဲ႔သူပါတဲ႔ ။

ဒီေတာ့ မွားတာ ေကာင္းလားဆိုေတာ့ လြယ္လြယ္ေျပာရင္ ေကာင္းပါတယ္လို႕ ဆိုရမွာပါ။ အလုပ္ထဲမွာ ၊အိမ္မွာ ၊ ဆက္ဆံေရး ပတ္၀န္းက်င္ မွာ အမွားလုပ္မိၾကမွာပါပဲ။

သူတို႕ေတြကို မွားခြင့္ျပဳလုိက္ပါ။ အမွား ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္ ဘာလဲဆိုေတာ့ 🤔🤔🤔

🔹ကုစားလုိ႕မရတဲ႔ အမွားနဲ႕
🔹ကုစားလို႕ရတဲ႔ အမွားလို႕ ဆိုပါတယ္။

ဒါက ဥပေဒ သေဘာ သဘာ၀ ပိုဆန္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီႏွစ္ပိုင္းကို သိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားႏိုင္ရင္ မွားခြင္႔ျပဳလိုက္ပါ။

လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အမွားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဘာေၾကာင့္လက္ခံသင့္တာလဲ ဆိုေတာ႔ ဒီအေပၚကေန ရႏိုင္တာေတြရွိလို႕ပါ။ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့

ေကာင္းမြန္တဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳ ✔️

ဘာမွ မလုပ္ဖူးရင္ ေတာ့ ဘာအေတြ႕အၾကံဳမွ မရႏိုင္ပါဘူး၊ အလုပ္ဆိုတာလည္း လုပ္ရင္မွားမွာပါပဲ ။ ဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ ရလာႏိုင္တဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳ ကို ၀ယ္ယူလို႕မရႏိုင္ပါဘူး ။ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ပဲ ႏွစ္ေတြသာ ၾကာသြားတယ္ ၊ အရည္အခ်င္းတက္မလာဘူးဆိုရင္  မိတ္ေဆြ သင္မွား မွာေၾကာက္လာလို႕ ပဲ ျဖစ္မွာပါလို႕ ဆိုပါရေစ။

မိမိကိုယ္ ကိုယ္ယံုၾကည္ခ်က္ ✔️

ယံုၾကည္မႈရွိျခင္းကလည္း အလုပ္အတြက္ အေရးပါတဲ႔ အရာတစ္ခုပါ၊ ကိုယ္လုပ္ေနရတဲ႔ အလုပ္အေပၚမွာ ယံုၾကည္စြဲျမဲစြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္။  မွားခဲ႔ဖူးတဲ႔ အလုပ္ေတြမွာ ဒါလုပ္ရင္ မွားႏိုင္တဲ႔ဆိုတဲ႔ ေပ်ာ႕ကြက္ဟာကြက္ ေတြကို သင္ၾကိဳတင္ သိရွိႏိုင္တာျဖစ္တဲ႔ အတြက္ ဒီအပိုင္းကို ေရွာင္ဖယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာပါ။ ကိုယ္႔ ယံုၾကည္မႈဟာ လုပ္ငန္းအတြက္ အားေဆးျဖစ္ပါတယ္။

တာ၀န္ခံလိုတဲ႔စိတ္ ✔️

ဒီအခ်က္ကို မရွိေသးရင္ ရွိေအာင္ လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မွားတယ္ ၊မွားပါေစ .. ကုစားလို႕မရတဲ႔အမွား မျဖစ္ေအာင္သာ ေဆာင္ရြက္ထိန္းေက်ာင္းေပးႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ တာ၀န္ခံလိုတဲ႔စိတ္ကေလး ထည့္ေပးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါက တည္ေဆာက္ေမြးျမဳရမယ့္ အခ်က္ပါ။

 ဒီအခ်က္ေတြက အမွားအယြင္းေတြဆီကေန ရလာႏိုင္တဲ႔ အေျခအေနေတြပါပဲ။  ဒါေပမဲ႔ အမွားအယြင္းဆိုတာ အျမဲရွိေနလို႕ေကာင္းတဲ႔ အရာမဟုတ္လို႕ ခဏတာ အမွား မခံႏိုင္တဲ႔ အေျခအေနေတြရွိေနတယ္ဆိုတာလည္း သတိျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိေသးခင္ မွားတဲ႔ အမွားက အေလ့အက်င့္မရွိေသးတဲ႔ ျဖစ္တဲ႔ အမွားပါ။

ကၽြမ္းက်င္သူ အေနအထားမွာ မမွားသင့္တဲ႔ အမွားမ်ိဳးကေတာ့ ေပါ႔ဆမႈလို႕ ဆိုလိုရပါတယ္။ လူေတြက ဒီအမွားအယြင္းကို လက္မခံၾကပါဘူး ။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက မွားယြင္းမႈေတြက ရွိေနဦးမွာပါ၊ ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲသူေတြ အေနနဲ႕ မွားခြင္႔ေပးသင့္ပါတယ္။

 လတ္တေလာ ေတြ႕ၾကံဳေနရတာက မွားမွာေၾကာက္လို႕ မလုပ္ရဲ ၊မခိုင္းရဲ ျဖစ္ေနတာေတြေၾကာင့္ အလုပ္ၾကန္႔ၾကာေနရတာေတြက မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ႔ မလုပ္လို႕မတက္ ၊မတက္ေတာ့ မလုပ္နဲ႕ ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ေနရင္း အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ၾကီးအျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။

ဆက္ျပီးေတာ႔ မမွားေအာင္ ဘယ္လို လုပ္သင့္သလဲဆိုတာကိုလည္း ေခါင္းစဥ္နဲ႕ တစ္ဆက္တည္းမို႕ တင္ျပပါရေစဦး ။ မွားခြင္႔ျပဳတာေတာ႔ ဟုတ္ပါျပီ  ၊ ခဏခဏမွားေနရင္ မျဖစ္ေခ်ေသးဘူးဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔၀န္ထမ္းေတြအေပၚ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲသင့္တဲ႔ဆိုတဲ႔ အပိုင္းပါ။

🔹Pre guide line  

ဒါကအေရးၾကီးပါတယ္ ၊ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာကို ေသခ်ာစြာမသိပဲလုပ္လို႕ျဖစ္လာတဲ႔အမွားေတြက မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္တာ၀န္ေပးေတာ့မယ္ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို သူေသခ်ာသိရဲ႕လား၊ ေသခ်ာေကာ နားလည္ရဲ႕လား ဆိုတာေသခ်ာသိေစဖို႕လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းေတြမွာျဖစ္ေနတာက ေသခ်ာစြာနားလည္းမွန္း မသိ၊ ရွင္းျပေတာ့လည္း ျပီးျပီေရာ၊ ၀န္ထမ္းကလည္း ျပန္မေမးရဲ ၊ ဒီေတာ့ တာ၀န္တစ္ခုကို နားလည္သလိုလုပ္မိတယ္။ ျပသာနာျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဆံုးရွံးတာက အဖြဲ႕အစည္းပါပဲ ။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအတြက္ ေသခ်ာစြာ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပဖို႕လိုပါတယ္။

🔹Re -Watch

 ကိုယ္က အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တာ၀န္တစ္ခုခုေပးျပီးျပီဆိုရင္ ဆက္လက္ေစာင့္ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတတကယ္ေကာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက မွန္ေနရဲ႕လား ဆိုတာပါ၊ ဒီေနရာမွာ နည္းနည္း ေရာေထြး တက္တာက ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းေက်ာင္းတာနဲ႕ ၀င္ေရာက္ျခယ္လွယ္တာမ်ိဳးကို ကြဲျပားေစဖို႕လိုပါတယ္။ သူကို ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ပါေစ၊ ၾကီးမားတဲ႔ အမွားအယြင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး   ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေစႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္။ဒါက ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းေက်ာင္း ရတဲ႔ အပိုင္းပါ။

🔹Recognition & Job Enlargement

အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဒါက စိတ္တြန္းအား တစ္ရပ္လို႕ဆိုလို႕ရပါတယ္၊ ျဖစ္ေနတာက ဒီအပိုင္းမွာ ျပသာနာေတြ တက္ေနတာပါ။ တကယ္တမ္း ကိုယ္က ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေက်ာင္းခဲ႔တာ မွန္ေပမဲ႔ သူ႕အတြက္ စိတ္တြန္းအားတစ္ရပ္ကို ျဖစ္ေစဖို႕ပါ။ ထက္ျပီးေတာ့ ဒိထက္ပိုျပီးၾကီးမားတဲ႔ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြ ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ ေပးလိုက္ဖို႕လည္းလိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္က ဒါေတြပဲ ထပ္ခါထပ္ခါခိုင္းေနရယံုနဲ႕ သူ႕ဆီက ပိုမိုတိုးတတ္ေကာင္းမြန္တဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြ ေမွ်ာ္လင့္လို႕မရပါဘူး ။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ တင္ျပခ်င္တာက ၀န္ထမ္းေတြကို အမွားအယြင္းေတြျဖစ္မွာေၾကာက္ေနတဲ႔ လုပ္ငန္းအမ်ားစုက  ေအာင္ျမင္ဖို႕အလားအလာ နည္းပါတယ္။ မွားတယ္ဆိုတာက အမွန္ကိုမေရာက္ေသးခင္ အခ်ိန္ကာလပါ ၊ ဒါကိုျဖတ္ေက်ာ္ျပီးမွသာ မွန္ကန္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရာက္ရွိမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြကို မွားခြင့္ျပဳလုိက္ဖို႕လိုပါတယ္။

ထိန္လင္းေက်ာ္(HR)

No comments: