Saturday, May 15, 2021

ရောင်းမစွံတဲ့ Dead Stock ပြသနာ ကို ဖြေရှင်းကြမယ် .

 [Unicode]ရောင်းမစွံတဲ့ Dead Stock ပြသနာ ကို ဖြေရှင်းကြမယ်




စီးပွားရေး လုပ်ငန်းတစ်ခုအနေနဲ့ Product တစ်ခုခုကိုကိုယ်တိုင် ထုတ်လုပ်ပြီး ရောင်းချ တော့မယ်ဆိုရင်ပဲ ဖြစ်ဖြစ် လက်ကား အနေနဲ့ယူပြီး ပြန်လည်ရောင်းချမယ် ဆိုရင်ပဲ ဖြစ်ဖြစ် ကြုံရတတ် တဲ့အခက်အခဲက Dead Stock လို့ ခေါ်တဲ့ ရောင်းမစွံပဲ ကျန်နေခဲ့ တဲ့ Product တွေ ပဲဖြစ်ပါတယ်။ Dead Stock တွေ ရှိနေပြီ ဆိုတာဟာ မိမိ လုပ်ငန်းအတွက် ဆိုးကျိုးတွေကို သာ ဖြစ်စေလေ့ရှိပါတယ်။ရောင်းမထွက်တော့တဲ့ Dead Stock ရှိနေခြင်းအတွက်အဓိက ပြသနာ ကတော့ ငွေလည်ပတ်မှု က Dead stock ရှိရင် ရှိသလောက်ပမာ ဏ နည်းသွားတာဖြစ် တဲ့အတွက် လုပ်ငန်းရဲ့အမြတ်ကို ကျဆင်းစေပါတယ်။ ဒါ့အပြင် အဲဒီ Dead stockသာ ရောင်းထွက် လို့ရတဲ့ ငွေနဲ့Product ထပ်ဝယ်ပြီး ထပ်ရောင်း ရင် ရမယ့် အမြတ် ကို ပါ ဆုံးရှုံး နေတာဖြစ်တဲ့အတွက် မိအေးနှစ်ခါ နာ ဆိုသလို ရမယ့် အမြတ် လဲ မရတဲ့ အပြင် ငွေ အိပ် သွားတဲ့ ပြသနာကိုပါကြုံရတာဖြစ်ပါတယ်။

.

ဥပမာဆိုရရင် အထည် ၁ထည်ကို ၁၀၀၀၀ ကျပ်နဲ့ အထည် ၁၀၀ ဝယ်ကာ တစ်ထည်ကို ၁၀၀၀ အမြတ်တင်ပြီး ၁၁၀၀၀ နဲ့ ရောင်းမယ်ဆိုပါတော့။ ဒါဆိုရင် ၁ ထည်ကို အမြတ် ၁၀၀၀ ကျပ်နဲ့ ၁၀ ဆိုရင် ၁၀၀၀၀ ကျပ် အထည် ၁၀၀ ကို ၁၀၀၀၀၀ ကျပ် အမြတ် ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် အဲဒီ အထည် တစ်ရာ မှာ တစ်ထည် တည်းသော အထည်လေးကပဲ ရောင်းမထွက်ပဲ Dead Stock ဖြစ်သွားတယ်ဆိုပါတော့ ဒါဆိုရင် အဲဒီတစ်ထည် စာ ၁၀၀၀၀ ကျပ်က ငွေအိပ်သွားတာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ရောင်းမထွက်ပဲ ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် ရောင်းထွက် ထားတဲ့ အထည် ၁၀ ထည်စာ အမြတ် ဟာလုပ်ငန်းအတွင်း ဝင်မလာတော့ပဲ ဖြစ်တာပါပဲ။ ဒီတော့ ဒီလုပ်ငန်းမှာ အထည်လေး ၁၀ ထည်လောက်ပဲ Dead Stock ဖြစ်သွားမယ်ဆိုရင် ကျန်တဲ့ အထည် ၉၀ ရောင်းထားတဲ့ အမြတ်အားလုံး ဟာ ပလုံ သွားတယ်ဆိုတဲ့ သဘောပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလောက်ဆိုရင် Dead Stock ဟာ ဘယ်လောက်ကြောက်ဖို့ကောင်းတယ်ဆိုတာ သိရှိရိပ်စား မိလောက်ပြီထင်ပါတယ်။

.

ဒီထက်ပိုပြီး စိုးရိမ်ရတာကတော့ Expired Date ရှိတဲ့ သက်တမ်းကုန်ဆုံးတတ်တဲ့ Product တွေ သာ ဖြစ်လို့ကတော့ ငွေအိပ်ရုံတင်မကပဲ မြတ်ပြီးသာ အမြတ် ထဲကနေပါ ပြန်လည် ဆုံးပါး သွားနိုင်တာ မျိုးတွေ ဖြစ်လာနိုင်တဲ့အတွက် လုပ်ငန်းတစ်ခု အတွက် Dead Stock ရှိနေတဲ့ ပမာဏ ဟာ သိပ်ကို အရေး ကြီး လှပါတယ်။ ဒီပိုစ့်မှာတော့ ဒီလို ရောင်းမစွံတဲ့ ကုန်ပစ္စည်းတွေ ရှိမနေအောင် ဘယ်လို ဆောင်ရွက်သင့်တယ်ဆိုတာကို မျှဝေပေးမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

.

အရင်ဆုံး အနေနဲ့ Dead stock ဆိုတာ ကိုဖြစ်မလာအောင် ကြိုတင်ကာကွယ် လို့ ရမယ့် နည်းလမ်းလေးတွေကို အရင်ပြောပြချင်ပါတယ်။ ဒီလို လုပ်ငန်းကို အထိနာစေတဲ့ ရောင်းမစွံ ပစ္စည်းတွေ ဟာ ဖြစ်ပေါ်မလာဘူးဆိုရင်တော့ အကောင်းဆုံး ပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီတော့ ဒီလို ရောင်းမစွံ Dead Stock တွေ ဖြစ်မလာအောင် ဒီလိုအချက်လေးတွေကို လုပ်ဆောင် ကြည့်နိုင်ပါတယ်။

.

Warehouse and Inventory Analysis တွေ ပြုလုပ် ပြီး သုံးသပ်မယ်။

.

လုပ်ငန်းတွေ အတွက် ပြန်လည်ရောင်း ချမယ့် Product တွေကို WH မှာ သိုလှောင် ထားပြီး Inventory တွေ အနေနဲ့စာရင်းသွင်းထားရလေ့ရှိပါတယ်။ ဒီလို စာရင်းသွင်း ရာမှာ ပုံမှန် အဝင် အထွက် စာရင်း မှတ် ရုံလောက်သာ မဟုတ်ပဲ ဒီ ပစ္စည်း အဝင် အထွက်တွေကို Analysis တွေ ပြုလုပ်ပြီး လစဉ် Report တွေ ထုတ်ဖို့ လိုပါတယ်။ အဓိ ကအားဖြင့်တော့ Fast Moving Items, Slowing Moving Items and Deadstock Report စတာတွေကို လစဉ် အတွက် သုံးသပ်ထုတ်လုပ်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။

.

Fast Moving Items Report ဆိုတာကတော့ တစ်လ အတွင်းမှာ အရောင်းရ အကောင်း ဆုံး Product တွေကို ဆွဲထုတ်ပြီး လေ့လာတာပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီနေ ရာ မှာ တစ်ခါ ပြန်ပြီး သုံးသပ်ဖို့လိုတာက ဒီလအတွက် အရောင်း ရဆုံးတွေက ဟိုးအရင် လတွေ တုန်းကရော အရောင်း ရဆုံးတွေ ဖြစ်ရဲ့လားဆိုတာပါပဲ။ အစဉ် အမြဲ အရောင်းရ ဆုံး စာရင်းဝင်နေတယ် ဆိုရင်တော့ ဒါဟာ မိမိcustomer တွေ ရဲ့ပုံမှန် အားပေးတဲ့product တွေ အဖြစ်သတ်မှတ် နိုင်ပြီး အရေအတွက်များများ လက်ကား ဈေးနဲ့ ရအောင်ဝယ်တာ၊ ပိုဝယ်ယူ သိုလှောင်ထားတာတွေကို ရဲ ရဲ ကြီးလုပ်နိုင်ပါတယ်။ ဒါမှ မဟုတ် ဒီ တစ်လ အရောင်းရဆုံးတွေဟာ အရင်တုန်းက အရောင်း ရဆုံး စာရင်း ဝင်တွေ မဟုတ်ပဲ ခုတလောမှ အရောင်းသွက်လာတာတွေ ဆိုရင်တော့ Product တွေဟာ ရာသီ အချိန်ကာလ ပွဲတော် တစ်ခုခုကြောင့်လား ၊ ဒါမှ မဟုတ် မိမိတို့လုပ်ငန်းက အပြောင်းအလဲ တစ်ခုခု လုပ်ဆောင်လို့လား Marketing စနစ် အသစ် တစ်ခု လုပ်ဆောင်ခဲ့တာလား Promotion and discount တွေ ကြောင့်လား ဆိုတာကို ပြန်သုံးသပ်ဖို့လိုပါတယ်။

.

Slow Moving Items တွေ အဖြစ်သတ်မှတ် ဖို့ကတော့ စံနှုန်းတွေ Standard တွေ မိမိ သက်ဆိုင်ရာ Product nature အလိုက် ချမှတ် ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ Purchase ဝယ်ယူ ပြီး inventory အဖြစ် စတင်ရောင်းချ တဲ့ အချိန် ကနေ ဘယ်နှစ်လ အတွင်း စုစုပေါင်း ဝယ်ယူ ထားတဲ့ ပမာ ဏ ရဲ့ ရာခိုင်နှုန်းမည်မျှသာ ရောင်းထွက်မယ် ဆိုရင် ဒါကို Slow moving items အဖြစ်သတ်မှတ် မယ်စသဖြင့် ဖြစ်ပါတယ်။

.

Slow Moving Items တွေကို ကြိုတင်သိမြင်နေနိုင်ပြီး Slow Moving Items အဖြစ်မှာ ပဲ ရောင်းစွံအောင် လုပ်နိုင်မယ်ဆိုရင် Dead stock ဘဝ ကို Product တွေ ကမရောက် ရှိနိုင်ပါဘူး။ ဒီအတွက် Slow Moving Items တွေ ဘယ်လောက်ပမာဏ ရှိ ရင် ဘယ်လို နည်းလမ်းတွေ သုံး ပြီး Slow Moving Items တွေကို ထုတ်မလဲ ဖြို မလဲ ဆိုတာ သတ်မှတ် ထားပြီး အဲဒီ ပမာဏကိုရောက် တာနဲ့သတ်မှတ်နည်းလမ်းတွေကို လုပ်ဆောင် ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။

.

.

Supplier ရဲ့New Product Information တွေကို အချိန် နဲ့တပြေးညီ ရယူနေမယ်။

.

တစ်ခါတစ်လေကျတော့ မိမိ လုပ်ငန်းရဲ့Dead stock တွေ ဟာ. Supplier ကြောင့် လဲ ဖြစ်ပေါ် တတ်ပါသေးတယ်။ ဥပမာ မိမိ က supplier ဆီက. Product တစ်ခုကို လက်ကား ရယူပြီး ဖြန့်နေတယ်ဆိုပါစို့။ ဖြန့်နေဆဲ ကာလမှာ ပဲSupplier က ပိုကောင်းတဲ့ ပိုဈေးသက်သာ တဲ့ အမျိုးအစား တူ. Product တစ်ခုကို သာ version မြင့်ထုတ်လိုက်မယ် ဆိုရင် မိမိ လက် ဝယ် ရှိနေတဲ့Version အနိမ့် Product က ရောင်းအား ကျသွားကာ Dead stock. တွေ ဖြစ်လာ ဖို့ အလားအလာ မြင့်မားလာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

.

ဥပမာ မိတ်ဆွေ ကဖုန်းအရောင်းဆိုင် တစ်ဆိုင် ဖွင့် မယ်ဆိုပါစို့။ အခုလို ဖုန်းအမျိုးအစားတွေ မကြာခဏ ထွက်နေတဲ့အချိန်မှာ ဘယ်ဖုန်းအမျိုးအစား အသစ် ထွက်တော့မယ်ဆိုတဲ့ information ကို မရထားပဲ Stock တွေ ပိတ်မိထားမယ်ဆိုရင်.Dead stock ပြသနာကို ကြုံ ဖို့အတော်နီး စပ်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

.

.

Customer တွေ ရဲ့အကြိုက်တွေ၊ Behavior တွေ ကိုသေချာ လေ့လာထား ပြီး Demand အများ ဆုံး Product များကိုသာ တင်သွင်းမယ်။

.

စီးပွားရေး စလုပ်မယ်ဆိုရင် အရေးတကြီး စဉ်းစားရတဲ့ မေးခွန်း တစ်ခု ရှိပါတယ်။ ဒါကတော့ ဘာကို ဘယ်သူ့ ကိုရောင်း မှာ လဲ ဒါမှမဟုတ် ဘယ်သူ့ ကို ဘာရောင်းမှာ လဲ ဆိုတာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီနှစ်ခုမှာ မှ customer တွေ ရဲ့ အကြိုက်နဲ့ Behavior ကိုသေချာလေ့လာပြီး demand များနေတဲ့ Product အမျိုးအစား ကို တင်သွင်း ရောင်းချတာက ပို ပြီးရောင်း စွံ ဖို့ လွယ်ကူ စေမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒ့ါအပြင် ဒါဟာ Dead Stock တွေ ဖြစ်ပေါ်မှုကို လည်း လျော့နည်းစေပါလိမ့်မယ်။

.

.

.

ကြိုတင်ကာကွယ်လို့ မရပဲ Dead Stock တွေ ဖြစ်လာပြီဆိုရင်တော့…

.

တကယ်လို့ နည်းအမျိုးမျိုးနဲ့ ကာကွယ် ဆောင်ရွက်ပါလျက်နဲ့ Dead stock တွေ ဖြစ်ပေါ်လာပြီ ဆိုရင်တော့ Dead Stock တွေကို ဖြို ဖို့ လုပ်ဆောင်ရတော့မှာဖြစ်ပါတယ်။

.

အရင်ဆုံး ဘယ်လို အချက်တွေ နဲ့ ကိုက် ညီသွား ပြီဆိုရင် Dead Stock အဖြစ် သတ်မှတ် မလဲဆိုတာကို အရင် Policy သတ်မှတ်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ဥပမာ စတင်ဝယ်ယူ ထားချိန်ကနေ အချိန်ကာလ မည်မျှကြာသည် အထိ ရောင်းမထွက် ရင်၊ ဝယ်ယူထားတဲ့ ပမာဏ ရဲ့ ဘယ်လောက်ရာခိုင်နှုန်းသာ သတ်မှတ် အချိန်ကာလအတွင်းရောင်းထွက် သေးရင် စသဖြင့် ဖြစ်ပါတယ်။

.

ဒီလို Policy တွေ နဲ့ ကိုက်ညီလို့Dead Stock ဖြစ်သွားပြီ ဆိုရင်တော့ ဒီ Dead stock ကိုဖြို ဖို့ နည်းလမ်းတွေ အဆင့်ဆင့် ဆက်လက်သတ်မှတ်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

.

ရုံးခွဲတွေ ဆိုင်ခွဲတွေ ကို ဖြန့်ပို့မယ်။

.

တကယ်လို့ မိမိ လုပ်ငန်းက ဆိုင်ခွဲတွေ ရုံးခွဲတွေ ရှိတယ်ဆိုရင်တော့ တစ်ဆိုင်က Dead Stock ကို ရောင်းထွက်နိုင်မယ့် အခြား ဆိုင် တစ်ခုခုကို ပြောင်းရွေ့ပြီး ရောင်းချစေတာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ နေရာ မတူ တဲ့ အတွက် Customer အမျိုးအစား မတူ ပဲ တစ်ဆိုင်မှာ ရောင်းမထွက် တဲ့ Product တွေ ဟာနောက် ထပ် တစ်နေရာမှာ ရောင်းထွက်သွား နိုင်ခြေလဲ ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဒီလို လုပ်ဆောင် အောင်မြင်ဖို့ကတော့ ပြောင်းရွေ့ ရောင်းချမယ့် ဆိုင်က ရရှိထားတဲ့ customer အမျိုးအစား ကိုလည်း နားလည်ထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

.

.

အရင်က ဝယ်ဖူးတဲ့ customer တွေကို ဆက်သွယ် ကြည့်မယ်။

.

အရင်တုန်းက ကိုယ့်ဆိုင် ကနေ Dead Stock ဖြစ်နေတဲ့ Product အမျိုးအစားကို ဝယ်ယူ ဖူး တဲ့ customer တွေကို ဆက်သွယ်ကြည့်ကာ ရောင်းချ ဖို့ ကြိုးစားတာမျိုးဖြစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဒီလို လုပ်ဆောင်ဖို့ ကတော့ မိမိ ဆိုင်က customer တွေ ရဲ့Data တွေ ရှိနေဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

.

.

Supplier နဲ့ ညှိနှိုင်း ချိတ်ဆက် ပြီး Stock တွေ ပြန်လဲလှယ်မယ်။

.

ကျွန်တော် အထည်တွေ ရောင်း တုန်းက လဲ ဒီလို Dead Stock ဖြစ်လို့ အခက်အခဲတွေ့ရတဲ့ အခြေအနေကို ကြုံခဲ့ရဖူးပါတယ်။ နောက်ဆုံးမှာတော့ အထည် ချုပ်တဲ့ Supplier နဲ့ ညှိနှိုင်း ချိတ်ဆက်ပြီး လစဉ် ကျန်ရှိနေတဲ့ Dead Stock တွေကို အရောင်းသွက်တဲ့ အထည်တွေ နဲ့ ပြန်လည် လဲလှယ်ပေးတာမျိုး ရရှိခဲ့ကာ ဖြေရှင်းနိုင်ခဲ့ပါတယ်။ Supplier ကလဲ ကိုယ်စားလှယ်တွေ နယ်အနှံမှာ ရှိတဲ့အတွက်တစ်နေရာက မကြိုက်တဲ့ အထည်ဒီဇိုင်းကို ကြိုက်လောက်တဲ့ အခြား တစ်နယ်ကို ပို့ ပေးပြီး ရောင်းပေးနိုင်တဲ့အတွက် ဒီလို Dead Stock ကို လဲလှယ်နိုင် ဖို့ ခွင့်ပြု ပေးနိုင်တာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလို ဖြေရှင်းဖို့ ကလဲ ဆိုခဲ့သလို Supplier က အင်အားတောင့်တင်း ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ သိုမ့ဟုတ် Supplier နဲ့Relation ကောင်းမွန်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

.

.

Customer တွေ ရဲ့Demand တွေ တက်လာအောင် လုပ်ပြီး ရောင်း ထုတ်မယ်။

.

ဒါကတော့ အတော်များများ ကလုပ်လေ့ရှိတဲ့ နည်းလမ်းပဲဖြစ်ပါတယ်။ customer တွေ ရဲ့demand ဝယ်လိုအား ဆိုတာက Price ဆိုတဲ့ဈေးနှုန်းနဲ့ ချိတ်ဆက်နေတာဖြစ် ပါတယ်။ ဒီတော့ ဈေးလျော့ပေးတာ Discount ပေးတာ Buy 1 get 1ပေးတာ အစရှိတဲ့ Promotion နည်းလမ်းတွေ ကိုသုံး ပြီး Dead Stock တွေကို ထုတ်ဖို့ ဆောင်ရွက်နိုင်ပါတယ်။ အချို့ တွေ မှာတော့ ဂိုဒေါင် ရှင်း အနေနဲ့ ကြိုက်တာယူ ဘယ်လောက် ဆိုပြီး လုပ်ဆောင်တာမျိုးတွေ ဟာလည်း Dead Stock ရှင်းတဲ့ နည်းလမ်းတစ်ခု ဖြစ်ပါတယ်။

.

.

Bundling လုပ်တာ သိုမ့ဟုတ် အရောင်းသွက် ပစ္စည်းတွေ နဲ့ တွဲရောင်းတာ

.

ဒါကတော့ Marketing နည်းစနစ် တစ်ခုလဲဖြစ်ပါတယ်။ဥပမာ မီးဖိုချောင်သုံး ပစ္စည်း တွေ ဖြစ်တဲ့ လျှပ်စစ်မီးဖို ၊ ဇွန်း၊ ပန်းကန် စတာတွေကို set လိုက်ဖြစ်စေ Package အလိုက်ဖြစ်စေ တွဲ ပြီး ရောင်းချ တာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလို Set ထဲမှာ Dead Stock ကိုပါ ငွေရင်း ဈေးလောက်နဲ့ ထည့် ပေးပြီး ရောင်းချ စေတာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီအခါမှာအရောင်းသွက် ပစ္စည်း လူကြိုက်တဲ့ ပစ္စည်းတွေ လဲပါ set လိုက်ဖြစ်တဲ့အတွက် ဈေးလဲသက်သာ တဲ့အခါမှာ customer တွေက ဝယ်ယူတတ်ကြလေ့ရှိပါတယ်။

.

.

CSR လုပ်ပြီး Brand ကိုမြှင့်တင်တာ..

.

တကယ်တော့ Dead Stock တွေကို အမြတ် မထိ ပဲ ရှင်းထုတ် နိုင်တာကတော့ အကောင်းဆုံး ဖြစ်ပါတယ်။ ဒုတိယ ကတော့ အမြတ်တော့ မရဘူး ဒါပေမယ့် အရင်း ပြန်ရတဲ့ နည်းက လဲ သိပ်မဆိုးလှပါဘူး။ ဒါပေမယ့် တစ်ခါတစ်လေမှာ ဘယ်လို မှ ရောင်းထွက်ဖို့လဲ မသေချာ တော့သလို Expired date လို မျိုး သက်တမ်း ကုန်ဆုံး ပျက်စီးတော့ မယ်အခါ မှာတော့ CSR အနေနဲ့ အလှူဒါန လိုအပ်သူတွေကို ပြုလုပ်ပေးပြီး လုပ်ငန်းရဲ့Brand ကို မြှင့်စေတာဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ ငှက်ဖျား ဆေးတွေတင်သွင်းတဲ့ လုပ်ငန်းက ဆေးတွေ မရောင်း ရလို့ ပျက်စီးတော့မယ့် သက်တမ်းကုန်ခါနီးမှာ ငှက်ဖျားရောဂါ ဒေသ ကလူတွေကို အခမဲ့ ထိုးပေး တာမျိုးဖြစ်ပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ သတိပြုရမှာက သက်တမ်းကုန် ပျက်စီးတော့ မှ လှူတာမဟုတ်ပဲ တကယ်အသုံးဝင်နေသေးတဲ့ အခြေအနေမှာ လှူဒါန်းမှ သာ အဆင်ပြေမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ မဟုတ်ရင် တော့ ဒါဟာ Business Ethic အရ ဆိုးကျိုးများသာ ဖြစ်ပေါ်စေမှာပါ။

.

.

ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Dead stock တွေနဲ့ ပတ်သတ်ပြီး ဘယ်လို ရှင်းထုတ်နိုင်မယ်ဆိုတာကို ကြံဆနိုင်လောက်ပြီလို့ ယူဆပါတယ်ခင်ဗျား။

.

.

.

Kaung Hein Soe – Strategic

Professional Management Trainer



[Zawgyi]ေရာင္းမစြံတဲ့ Dead Stock ျပသနာ ကို ေျဖရွင္းၾကမယ္




စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုအေနနဲ႔ Product တစ္ခုခုကိုကိုယ္တိုင္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ေရာင္းခ် ေတာ့မယ္ဆိုရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လက္ကား အေနနဲ႔ယူၿပီး ျပန္လည္ေရာင္းခ်မယ္ ဆိုရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႀကံဳရတတ္ တဲ့အခက္အခဲက Dead Stock လို႔ ေခၚတဲ့ ေရာင္းမစြံပဲ က်န္ေနခဲ့ တဲ့ Product ေတြ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Dead Stock ေတြ ရိွေနၿပီ ဆိုတာဟာ မိမိ လုပ္ငန္းအတြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြကို သာ ျဖစ္ေစေလ့ရိွပါတယ္။ေရာင္းမထြက္ေတာ့တဲ့ Dead Stock ရိွေနျခင္းအတြက္အဓိက ျပသနာ ကေတာ့ ေငြလည္ပတ္မႈ က Dead stock ရိွရင္ ရိွသေလာက္ပမာ ဏ နည္းသြားတာျဖစ္ တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းရဲ့အျမတ္ကို က်ဆင္းေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဲဒီ Dead stockသာ ေရာင္းထြက္ လို႔ရတဲ့ ေငြနဲ႔Product ထပ္ဝယ္ၿပီး ထပ္ေရာင္း ရင္ ရမယ့္ အျမတ္ ကို ပါ ဆံုးရႈံး ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မိေအးႏွစ္ခါ နာ ဆိုသလို ရမယ့္ အျမတ္ လဲ မရတဲ့ အျပင္ ေငြ အိပ္ သြားတဲ့ ျပသနာကိုပါႀကံဳရတာျဖစ္ပါတယ္။

.

ဥပမာဆိုရရင္ အထည္ ၁ထည္ကို ၁၀၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ အထည္ ၁၀၀ ဝယ္ကာ တစ္ထည္ကို ၁၀၀၀ အျမတ္တင္ၿပီး ၁၁၀၀၀ နဲ႔ ေရာင္းမယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါဆိုရင္ ၁ ထည္ကို အျမတ္ ၁၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ ၁၀ ဆိုရင္ ၁၀၀၀၀ က်ပ္ အထည္ ၁၀၀ ကို ၁၀၀၀၀၀ က်ပ္ အျမတ္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အထည္ တစ္ရာ မွာ တစ္ထည္ တည္းေသာ အထည္ေလးကပဲ ေရာင္းမထြက္ပဲ Dead Stock ျဖစ္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့ ဒါဆိုရင္ အဲဒီတစ္ထည္ စာ ၁၀၀၀၀ က်ပ္က ေငြအိပ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေရာင္းမထြက္ပဲ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေရာင္းထြက္ ထားတဲ့ အထည္ ၁၀ ထည္စာ အျမတ္ ဟာလုပ္ငန္းအတြင္း ဝင္မလာေတာ့ပဲ ျဖစ္တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းမွာ အထည္ေလး ၁၀ ထည္ေလာက္ပဲ Dead Stock ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့ အထည္ ၉၀ ေရာင္းထားတဲ့ အျမတ္အားလံုး ဟာ ပလံု သြားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ Dead Stock ဟာ ဘယ္ေလာက္ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္ဆိုတာ သိရိွရိပ္စား မိေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။

.

ဒီထက္ပိုၿပီး စိုးရိမ္ရတာကေတာ့ Expired Date ရိွတဲ့ သက္တမ္းကုန္ဆံုးတတ္တဲ့ Product ေတြ သာ ျဖစ္လို႔ကေတာ့ ေငြအိပ္ရံုတင္မကပဲ ျမတ္ၿပီးသာ အျမတ္ ထဲကေနပါ ျပန္လည္ ဆံုးပါး သြားႏိုင္တာ မ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းတစ္ခု အတြက္ Dead Stock ရိွေနတဲ့ ပမာဏ ဟာ သိပ္ကို အေရး ႀကီး လွပါတယ္။ ဒီပိုစ့္မွာေတာ့ ဒီလို ေရာင္းမစြံတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ ရိွမေနေအာင္ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္ဆိုတာကို မ်ွေဝေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

.

အရင္ဆံုး အေနနဲ႔ Dead stock ဆိုတာ ကိုျဖစ္မလာေအာင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ လို႔ ရမယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြကို အရင္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီလို လုပ္ငန္းကို အထိနာေစတဲ့ ေရာင္းမစြံ ပစၥည္းေတြ ဟာ ျဖစ္ေပၚမလာဘူးဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုး ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလို ေရာင္းမစြံ Dead Stock ေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ဒီလိုအခ်က္ေလးေတြကို လုပ္ေဆာင္ ၾကၫ့္ႏိုင္ပါတယ္။

.

Warehouse and Inventory Analysis ေတြ ျပဳလုပ္ ၿပီး သံုးသပ္မယ္။

.

လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ ျပန္လည္ေရာင္း ခ်မယ့္ Product ေတြကို WH မွာ သိုေလွာင္ ထားၿပီး Inventory ေတြ အေနနဲ႔စာရင္းသြင္းထားရေလ့ရိွပါတယ္။ ဒီလို စာရင္းသြင္း ရာမွာ ပံုမွန္ အဝင္ အထြက္ စာရင္း မွတ္ ရံုေလာက္သာ မဟုတ္ပဲ ဒီ ပစၥည္း အဝင္ အထြက္ေတြကို Analysis ေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး လစဉ္ Report ေတြ ထုတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဓိ ကအားျဖင့္ေတာ့ Fast Moving Items, Slowing Moving Items and Deadstock Report စတာေတြကို လစဉ္ အတြက္ သံုးသပ္ထုတ္လုပ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

.

Fast Moving Items Report ဆိုတာကေတာ့ တစ္လ အတြင္းမွာ အေရာင္းရ အေကာင္း ဆံုး Product ေတြကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ေလ့လာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန ရာ မွာ တစ္ခါ ျပန္ၿပီး သံုးသပ္ဖို႔လိုတာက ဒီလအတြက္ အေရာင္း ရဆံုးေတြက ဟိုးအရင္ လေတြ တုန္းကေရာ အေရာင္း ရဆံုးေတြ ျဖစ္ရဲ့လားဆိုတာပါပဲ။ အစဉ္ အၿမဲ အေရာင္းရ ဆံုး စာရင္းဝင္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ မိမိcustomer ေတြ ရဲ့ပံုမွန္ အားေပးတဲ့product ေတြ အျဖစ္သတ္မွတ္ ႏိုင္ၿပီး အေရအတြက္မ်ားမ်ား လက္ကား ေဈးနဲ႔ ရေအာင္ဝယ္တာ၊ ပိုဝယ္ယူ သိုေလွာင္ထားတာေတြကို ရဲ ရဲ ႀကီးလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ ဒီ တစ္လ အေရာင္းရဆံုးေတြဟာ အရင္တုန္းက အေရာင္း ရဆံုး စာရင္း ဝင္ေတြ မဟုတ္ပဲ ခုတေလာမွ အေရာင္းသြက္လာတာေတြ ဆိုရင္ေတာ့ Product ေတြဟာ ရာသီ အခ်ိန္ကာလ ပြဲေတာ္ တစ္ခုခုေၾကာင့္လား ၊ ဒါမွ မဟုတ္ မိမိတို႔လုပ္ငန္းက အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုခု လုပ္ေဆာင္လို႔လား Marketing စနစ္ အသစ္ တစ္ခု လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာလား Promotion and discount ေတြ ေၾကာင့္လား ဆိုတာကို ျပန္သံုးသပ္ဖို႔လိုပါတယ္။

.

Slow Moving Items ေတြ အျဖစ္သတ္မွတ္ ဖို႔ကေတာ့ စံႏႈန္းေတြ Standard ေတြ မိမိ သက္ဆိုင္ရာ Product nature အလိုက္ ခ်မွတ္ ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ Purchase ဝယ္ယူ ၿပီး inventory အျဖစ္ စတင္ေရာင္းခ် တဲ့ အခ်ိန္ ကေန ဘယ္ႏွစ္လ အတြင္း စုစုေပါင္း ဝယ္ယူ ထားတဲ့ ပမာ ဏ ရဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းမည္မ်ွသာ ေရာင္းထြက္မယ္ ဆိုရင္ ဒါကို Slow moving items အျဖစ္သတ္မွတ္ မယ္စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

.

Slow Moving Items ေတြကို ႀကိဳတင္သိျမင္ေနႏိုင္ၿပီး Slow Moving Items အျဖစ္မွာ ပဲ ေရာင္းစြံေအာင္ လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ Dead stock ဘဝ ကို Product ေတြ ကမေရာက္ ရိွႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ Slow Moving Items ေတြ ဘယ္ေလာက္ပမာဏ ရိွ ရင္ ဘယ္လို နည္းလမ္းေတြ သံုး ၿပီး Slow Moving Items ေတြကို ထုတ္မလဲ ၿဖိဳ မလဲ ဆိုတာ သတ္မွတ္ ထားၿပီး အဲဒီ ပမာဏကိုေရာက္ တာနဲ႔သတ္မွတ္နည္းလမ္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

.

.

Supplier ရဲ့New Product Information ေတြကို အခ်ိန္ နဲ႔တေျပးညီ ရယူေနမယ္။

.

တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ မိမိ လုပ္ငန္းရဲ့Dead stock ေတြ ဟာ. Supplier ေၾကာင့္ လဲ ျဖစ္ေပၚ တတ္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ မိမိ က supplier ဆီက. Product တစ္ခုကို လက္ကား ရယူၿပီး ျဖန႔္ေနတယ္ဆိုပါစို႔။ ျဖန႔္ေနဆဲ ကာလမွာ ပဲSupplier က ပိုေကာင္းတဲ့ ပိုေဈးသက္သာ တဲ့ အမ်ိဳးအစား တူ. Product တစ္ခုကို သာ version ျမင့္ထုတ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ မိမိ လက္ ဝယ္ ရိွေနတဲ့Version အနိမ့္ Product က ေရာင္းအား က်သြားကာ Dead stock. ေတြ ျဖစ္လာ ဖို႔ အလားအလာ ျမင့္မားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

.

ဥပမာ မိတ္ေဆြ ကဖုန္းအေရာင္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ဖြင့္ မယ္ဆိုပါစို႔။ အခုလို ဖုန္းအမ်ိဳးအစားေတြ မၾကာခဏ ထြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဖုန္းအမ်ိဳးအစား အသစ္ ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ information ကို မရထားပဲ Stock ေတြ ပိတ္မိထားမယ္ဆိုရင္.Dead stock ျပသနာကို ႀကံဳ ဖို႔အေတာ္နီး စပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

.

.

Customer ေတြ ရဲ့အႀကိဳက္ေတြ၊ Behavior ေတြ ကိုေသခ်ာ ေလ့လာထား ၿပီး Demand အမ်ား ဆံုး Product မ်ားကိုသာ တင္သြင္းမယ္။

.

စီးပြားေရး စလုပ္မယ္ဆိုရင္ အေရးတႀကီး စဉ္းစားရတဲ့ ေမးခြန္း တစ္ခု ရိွပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘာကို ဘယ္သူ႔ ကိုေရာင္း မွာ လဲ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္သူ႔ ကို ဘာေရာင္းမွာ လဲ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုမွာ မွ customer ေတြ ရဲ့ အႀကိဳက္နဲ႔ Behavior ကိုေသခ်ာေလ့လာၿပီး demand မ်ားေနတဲ့ Product အမ်ိဳးအစား ကို တင္သြင္း ေရာင္းခ်တာက ပို ၿပီးေရာင္း စြံ ဖို႔ လြယ္ကူ ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒ့ါအျပင္ ဒါဟာ Dead Stock ေတြ ျဖစ္ေပၚမႈကို လည္း ေလ်ာ့နည္းေစပါလိမ့္မယ္။

.

.

.

ႀကိဳတင္ကာကြယ္လို႔ မရပဲ Dead Stock ေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့…

.

တကယ္လို႔ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ကာကြယ္ ေဆာင္ရြက္ပါလ်က္နဲ႔ Dead stock ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ Dead Stock ေတြကို ၿဖိဳ ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။

.

အရင္ဆံုး ဘယ္လို အခ်က္ေတြ နဲ႔ ကိုက္ ညီသြား ၿပီဆိုရင္ Dead Stock အျဖစ္ သတ္မွတ္ မလဲဆိုတာကို အရင္ Policy သတ္မွတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဥပမာ စတင္ဝယ္ယူ ထားခ်ိန္ကေန အခ်ိန္ကာလ မည္မ်ွၾကာသည္ အထိ ေရာင္းမထြက္ ရင္၊ ဝယ္ယူထားတဲ့ ပမာဏ ရဲ့ ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းသာ သတ္မွတ္ အခ်ိန္ကာလအတြင္းေရာင္းထြက္ ေသးရင္ စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

.

ဒီလို Policy ေတြ နဲ႔ ကိုက္ညီလို႔Dead Stock ျဖစ္သြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ Dead stock ကိုၿဖိဳ ဖို႔ နည္းလမ္းေတြ အဆင့္ဆင့္ ဆက္လက္သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

.

ရံုးခြဲေတြ ဆိုင္ခြဲေတြ ကို ျဖန႔္ပို႔မယ္။

.

တကယ္လို႔ မိမိ လုပ္ငန္းက ဆိုင္ခြဲေတြ ရံုးခြဲေတြ ရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဆိုင္က Dead Stock ကို ေရာင္းထြက္ႏိုင္မယ့္ အျခား ဆိုင္ တစ္ခုခုကို ေျပာင္းေရြ့ၿပီး ေရာင္းခ်ေစတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာ မတူ တဲ့ အတြက္ Customer အမ်ိဳးအစား မတူ ပဲ တစ္ဆိုင္မွာ ေရာင္းမထြက္ တဲ့ Product ေတြ ဟာေနာက္ ထပ္ တစ္ေနရာမွာ ေရာင္းထြက္သြား ႏိုင္ေျခလဲ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို လုပ္ေဆာင္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ကေတာ့ ေျပာင္းေရြ့ ေရာင္းခ်မယ့္ ဆိုင္က ရရိွထားတဲ့ customer အမ်ိဳးအစား ကိုလည္း နားလည္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

.

.

အရင္က ဝယ္ဖူးတဲ့ customer ေတြကို ဆက္သြယ္ ၾကၫ့္မယ္။

.

အရင္တုန္းက ကိုယ့္ဆိုင္ ကေန Dead Stock ျဖစ္ေနတဲ့ Product အမ်ိဳးအစားကို ဝယ္ယူ ဖူး တဲ့ customer ေတြကို ဆက္သြယ္ၾကၫ့္ကာ ေရာင္းခ် ဖို႔ ႀကိဳးစားတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကေတာ့ မိမိ ဆိုင္က customer ေတြ ရဲ့Data ေတြ ရိွေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

.

.

Supplier နဲ႔ ၫွိႏိႈင္း ခ်ိတ္ဆက္ ၿပီး Stock ေတြ ျပန္လဲလွယ္မယ္။

.

ကြၽန္ေတာ္ အထည္ေတြ ေရာင္း တုန္းက လဲ ဒီလို Dead Stock ျဖစ္လို႔ အခက္အခဲေတြ့ရတဲ့ အေျခအေနကို ႀကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အထည္ ခ်ဳပ္တဲ့ Supplier နဲ႔ ၫွိႏိႈင္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး လစဉ္ က်န္ရိွေနတဲ့ Dead Stock ေတြကို အေရာင္းသြက္တဲ့ အထည္ေတြ နဲ႔ ျပန္လည္ လဲလွယ္ေပးတာမ်ိဳး ရရိွခဲ့ကာ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Supplier ကလဲ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ နယ္အႏွံမွာ ရိွတဲ့အတြက္တစ္ေနရာက မႀကိဳက္တဲ့ အထည္ဒီဇိုင္းကို ႀကိဳက္ေလာက္တဲ့ အျခား တစ္နယ္ကို ပို႔ ေပးၿပီး ေရာင္းေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒီလို Dead Stock ကို လဲလွယ္ႏိုင္ ဖို႔ ခြင့္ျပဳ ေပးႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ေျဖရွင္းဖို႔ ကလဲ ဆိုခဲ့သလို Supplier က အင္အားေတာင့္တင္း ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သိုမ့ဟုတ္ Supplier နဲ႔Relation ေကာင္းမြန္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

.

.

Customer ေတြ ရဲ့Demand ေတြ တက္လာေအာင္ လုပ္ၿပီး ေရာင္း ထုတ္မယ္။

.

ဒါကေတာ့ အေတာ္မ်ားမ်ား ကလုပ္ေလ့ရိွတဲ့ နည္းလမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ customer ေတြ ရဲ့demand ဝယ္လိုအား ဆိုတာက Price ဆိုတဲ့ေဈးႏႈန္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေနတာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေဈးေလ်ာ့ေပးတာ Discount ေပးတာ Buy 1 get 1ေပးတာ အစရိွတဲ့ Promotion နည္းလမ္းေတြ ကိုသံုး ၿပီး Dead Stock ေတြကို ထုတ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ေတြ မွာေတာ့ ဂိုေဒါင္ ရွင္း အေနနဲ႔ ႀကိဳက္တာယူ ဘယ္ေလာက္ ဆိုၿပီး လုပ္ေဆာင္တာမ်ိဳးေတြ ဟာလည္း Dead Stock ရွင္းတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

.

.

Bundling လုပ္တာ သိုမ့ဟုတ္ အေရာင္းသြက္ ပစၥည္းေတြ နဲ႔ တြဲေရာင္းတာ

.

ဒါကေတာ့ Marketing နည္းစနစ္ တစ္ခုလဲျဖစ္ပါတယ္။ဥပမာ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး ပစၥည္း ေတြ ျဖစ္တဲ့ လ်ွပ္စစ္မီးဖို ၊ ဇြန္း၊ ပန္းကန္ စတာေတြကို set လိုက္ျဖစ္ေစ Package အလိုက္ျဖစ္ေစ တြဲ ၿပီး ေရာင္းခ် တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို Set ထဲမွာ Dead Stock ကိုပါ ေငြရင္း ေဈးေလာက္နဲ႔ ထၫ့္ ေပးၿပီး ေရာင္းခ် ေစတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာအေရာင္းသြက္ ပစၥည္း လူႀကိဳက္တဲ့ ပစၥည္းေတြ လဲပါ set လိုက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဈးလဲသက္သာ တဲ့အခါမွာ customer ေတြက ဝယ္ယူတတ္ၾကေလ့ရိွပါတယ္။

.

.

CSR လုပ္ၿပီး Brand ကိုျမႇင့္တင္တာ..

.

တကယ္ေတာ့ Dead Stock ေတြကို အျမတ္ မထိ ပဲ ရွင္းထုတ္ ႏိုင္တာကေတာ့ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ ကေတာ့ အျမတ္ေတာ့ မရဘူး ဒါေပမယ့္ အရင္း ျပန္ရတဲ့ နည္းက လဲ သိပ္မဆိုးလွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ဘယ္လို မွ ေရာင္းထြက္ဖို႔လဲ မေသခ်ာ ေတာ့သလို Expired date လို မ်ိဳး သက္တမ္း ကုန္ဆံုး ပ်က္စီးေတာ့ မယ္အခါ မွာေတာ့ CSR အေနနဲ႔ အလႉဒါန လိုအပ္သူေတြကို ျပဳလုပ္ေပးၿပီး လုပ္ငန္းရဲ့Brand ကို ျမႇင့္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ငွက္ဖ်ား ေဆးေတြတင္သြင္းတဲ့ လုပ္ငန္းက ေဆးေတြ မေရာင္း ရလို႔ ပ်က္စီးေတာ့မယ့္ သက္တမ္းကုန္ခါနီးမွာ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ေဒသ ကလူေတြကို အခမဲ့ ထိုးေပး တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမွာက သက္တမ္းကုန္ ပ်က္စီးေတာ့ မွ လႉတာမဟုတ္ပဲ တကယ္အသံုးဝင္ေနေသးတဲ့ အေျခအေနမွာ လႉဒါန္းမွ သာ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ေတာ့ ဒါဟာ Business Ethic အရ ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေစမွာပါ။

.

.

ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Dead stock ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္လို ရွင္းထုတ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကို ႀကံဆႏိုင္ေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္ခင္ဗ်ား။

.

.

.

Kaung Hein Soe – Strategic

Professional Management Trainer

No comments: