Tuesday, July 17, 2018

" ဗုဒၶတရားနွင့္ အဆုိးျမင္ဝါဒ "



ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား၏ သခၤါရနိမိတ္ျဖစ္ေသာ အန္ိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာေရး သံုးပါးအေပၚတြင္ ဘာ သာျခားအခ်ိဳ႕နွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕ နားလည္မႈလြဲေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။

အနိစၥ၊ ဒုကၡဆိုေသာအသံသည္ သာသနာပတြင္ ၾကားနိုင္ေသာ္လည္း အနတၱဆိုေသာအသံသည္ကား သာသနာတြင္းမွသာ ၾကားနိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သာသနာပတြင္ၾကားရေသာ အနိစၥ၊ ဒုကၡသည္ ပညတ္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ သာျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ မဖက္ေသာ ပရမတ္သေဘာ၌ အနိစၥ၊ ဒုကၡကို္ျမင္လ်ွင္ အနတၱကိုလည္း ျမင္ ပါသည္။

ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သေဘာကို ျပန္ေရး ျပပါမည္။

နိုင္ငံျခားသား ဘာသာျခားတစ္ေယာက္က ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္အား ေမးပါသည္။ " မင္းတို႔ဘာ သာက အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ႀကီးေျပာေနတယ္။ အဆိုးျမင္ဝါဒ ျဖစ္မေနဘူးလား "။

ျပန္ေျဖသည့္လူက ပညာသား ပါ၏။ နိုင္ငံျခားသားကို ျပန္ေမးသည္။

" အခုလူေတြကားမစီးၾကဘူးလား "

" စီးတယ္ေလ "

" ဒါဆိုကားပဲထုတ္ေပါ့၊ workshop ေတြမေထာင္နဲ႔၊ အပိုပစၥည္းေတြ မထုတ္နဲ႔ေလ "

ဒီေတာ့ နိုင္ငံျခားသားက " ဟ- ပ်က္ရင္ျပင္ရေအာင္လို႔ေပါ့ကြ "

အဲဒီအခါ ျမန္မာကလည္း " ဒါဆို မင္းတို႔ဟာကလည္း အဆိုးျမင္ဝါဒျဖစ္မေနဘူးလား၊ ကားပဲထုတ္ရ ေသးတယ္။ အပ်က္ကိုေတြးၿပီး workshop ေတြ၊ အပိုပစၥည္းေတြ တစ္ခါတည္းပါလာေရာ "

နိုင္ငံျခားသား နည္းနည္းေတာ့ သေဘာေပါက္သြားသည္။

" ေအး- အဲဒီ္လိုပဲ၊ ခႏၶာကိုယ္ကလည္းပ်က္တတ္တာသဘာဝပဲ၊ ဒီလိုျမင္တာကို အဆိုးျမင္သေဘာ၊ အ ပ်က္ျမင္သေဘာလို႔ ေျပာလို႔ ရပါ့မလား။ အဲဒီလိုပ်က္တတ္တဲ့သဘဝကို အမွန္အတိုင္းသိထားမွ ျပဳျပင္ေပးလို႔ ရမွာေလ၊  ေနမေကာင္းရင္ ေဆးနဲျပဳျပင္ေပးမယ္၊ အစာနဲ႔ျပဳျပင္မယ္ကြာ၊ ေနာက္ၿပီးဒီလိုေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္ တာ သဘာဝပါလားလို႔ အမွန္ကိုသိရွိလိုက္ေတာ့ စိတ္မွာ ေဒါသေတြ၊ ေသာကေတြ မလာေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒါ စိတ္နဲ႔လည္း ျပဳျပင္တာကြ။ ဒါဆိုသက္သာရာ ရတာေပါ့ကြာ။ ကဲ ဗုဒၶဝါဒဟာ အဆိုးျမင္ဝါဒလား၊ အမွန္ျမင္ဝါဒ လား "

ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ကား ဤသို႔ေပၚတင္ႀကီး မစြပ္စြဲၾကပါ။ သို႔ေသာ္ အသိလည္းမရွင္းၾကေခ်။ ဤ သို႔ မရွင္းၾကေသာေၾကာင့္ ဓမၼအေပၚ နားလည္မႈလြဲလာေပသည္။ အထူးသျဖင့္ ' ကံ ' တရားအေပၚနားလည္မႈ လြဲေနၾကသည္။ မိမိဘာသာပ်င္းလို႔၊ အရည္ခ်င္းမရွိလို႔ မေအာင္ျမင္ရင္ " ကံေပါ့ကြာ၊ အနတၱပါ့၊ ဘယ္တတ္နိုင္မ လဲ " ဟု တရားသိသလိုလိုနွင့္ ဆင္ေျခေပးတတ္ၾကသည္။ ဤသည္မွသာ အဆိုးျမင္ဝါဒ ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသထံသို႔ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမွလူမ်ား ေရာက္လာၾက၏။ လာရျခင္းအ ေၾကာင္းမွာ တံတားတစ္ခု က်ိဳးက်ၿပီး ကားေမွာက္၍ လူေတြေသၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သံဃာေတာ္မ်ားပင့္ၿပီး ပ ရိတ္ရြတ္ရန္ လာပင့္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အစိုးရလူႀကီးမ်ားက "  ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အနတၱေပါ့၊ သခၤါရတရားေတြပဲဘုရား၊ ပ်က္ၾကမွာေပါ့ " ဟု ေလ်ာက္၏။

ဆရာေတာ္က " ေအး- ဒကာတို႔၊ သခၤါရတရားေတြပဲ ျပင္လိုက္ေပါ့ " တဲ့။

လူႀကီးမ်ားေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္သြား၏။ ဆရာေတာ္ကဆက္ၿပီး " အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ပရိတ္လည္း ရြတ္ေပါ့၊ တံတားေတြ၊ လမ္းေတြကိုလည္း ဘယ္နားမွာ ဘာလိုတယ္၊ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို စစ္ေဆးၿပီး ျပဳျပင္လိုက္ၾကပါဦး " ဟု မိန္႔၏။

ဟုတ္ပါသည္။ လူအမ်ားသည္ သခၤါရဟု အသံၾကားသည္နွင့္ အပ်က္ကိုသာ ေတြးပစ္လိုက္ၾကသည္။ သခၤါရတရားဟူသည္ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ေပးမႈ၊ ျပဳျပင္ေပးရမႈတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ျပဳျပင္ေပးေနရ ေသာတရားမ်ားျဖစ္၍ မၿမဲ၊ အစိုးမရဟု ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ ျပဳျပင္ေပးမႈကိုလည္း လုပ္ရေပမည္။ မၿမဲမႈကို လည္း လက္ခံထားရမည္။

ယခုကား ထုိသို႔မဟုတ္ၾက။ ျပဳျပင္မႈကို ဉာဏ္ဝီရိယစိုက္၍ မလုပ္ခ်င္ပဲ မၿမဲမႈကိုသာ တရားသိသလိုလို နွင့္ အျပစ္ပံုခ်ၾကသည္။ လြဲၾကေလျခင္း။

လူတစ္ေယာက္ေနမေကာင္းျဖစ္မည္။ သို႔ဆိုလ်ွင္ ေနမေကာင္းျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ရွာရမည္။ အ ေၾကာင္းကိုသိလ်ွင္ ေနေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ေပး၍ ရၿပီ။ ေဆးဝါ၊ ဓာတ္စာ ျဖင့္ျပဳျပင္ေပးရမည္။ ျပဳျပင္ေပး၍ မရ ေတာ့လ်ွင္ေတာ့ ကံကိုသာပံုခ်လိုက္ပါ။ အနတၱတရားကို ဆင္ျခင္ပါ။ စိတ္သက္သာရာ ရေပမည္။ ဤသေဘာ မ်ိဳးသာ ဘုရားေဟာပါသည္။

စီးပြားေရး၊ အျခားအျခားေသာ အေရးေတြမွာလည္း ဤသို႔သာ ျဖစ္သည္။ ဘာျပဳျပင္အားထုတ္မႈမွလုပ္ ပဲ " ကံေပါ့၊ အနတၱေပါ့ " ဆိုလ်ွင္ေတာ့ အဆိုးျမင္ဝါဒသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ က်ိန္းေသ၏။ ဤလူမႀကီးပြားေပ။ ေရာဂါေသးေသးေလးနွင့္ေတာင္ ေသမည့္သူျဖစ္သည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ေထာင့္ေစ့ေအာင္ ေဟာထားၿပီးျဖစ္သည္။ အသံုးမခ် တတ္၍ မြဲေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ႀကီးပြားေၾကာင္းတရားမ်ားတြင္ ဣဒိၶိပါဒ္ေလးပါး ဆိုတာရွိ၏။ တန္ခိုးဟုလည္း ေခၚဆိုၾက၏။

(၁) ျပတ္သားေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိျခင္း ။
(၂) ဇြဲလံုလရွိျခင္း ၊
(၃) စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာျခင္း ။
(၄) အသိဉာဏ္ရွိျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

ဤေလးပါးနွင့္ျပည့္စံုလ်ွင္ မေအာင္ျမင္ပဲ ေနမည္မဟုတ္။

ကံဟုေျပာလိုက္လ်ွင္ လူအမ်ားစုသည္ အတိတ္အေၾကာင္းကို္သာ ေျပးျမင္မိတတ္သည္။ ကံ၏အက်ိဳး ေပးကား နွစ္ဌာနရွိပါ၏။ အတိတ္ေစတနာကံအေၾကာင္းနွင့္ ပစၥဳပၸန္အလုပ္ကံအေၾကာင္းလည္း ရွိ၏။ ပစၥဳပၸန္၌ ႀကိဳးစား၍မွ မေအာင္ျမင္လ်ွင္ အတိတ္ကံအေၾကာင္းကို အျပစ္ပံုခ်ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႀကိဳးစားေသာဝီိရိယ အက်ိဳးကိုကား ခံစားရပါေသးသည္။ ႀကိဳးစားျခင္းကာ းအခ်ည္းနွီးမျဖစ္ေခ်။

ေျပာစရာတစ္ခုရွိသည္မွာ မိမိသည္ မည္သည့္လမ္းကို္ေလ်ာက္ေနသာ မည္သို႔ေသာသူမ်ိဳး ျဖစ္သည္ကို ကား သိရေပမည္။ အျဖစ္ပ်က္နွစ္ခု ယွဥ္ျပပါမည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ခရီးတစ္ခုထြက္စဥ္ သေဘၤာေပၚ၌ ပစၥည္းမ်ားအခိုးခံရပါသည္။ ကပၸိယ က မေက်နပ္၍ တိုင္းတန္းမည္ျပဳေသာအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက " တိတ္တိတ္ေနပါကြယ္။ အတိတ္ဘဝက ငါသူခိုးျဖစ္ခဲ့တာ လူသိေနပါ့မယ္ " ဟု နွစ္သိမ့္ေလ၏။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ဓမၼလမ္းသက္သက္အေပၚ ၌ ေလ်ွာက္ေနေသာ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းကို ပံုခ်ၿပီး တရားနွင့္ေျဖခဲ့ေပသည္။

ဆရာဝင္းေအာင္ၾကည္စာအုပ္မွ ဥပမာတစ္ခု ထုတ္ျပပါမည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စာအုပ္၊ ေဘာ့ ပင္၊ ထီး ေပ်ာက္သည္ ဆိုပါစို႔။ အေမလုပ္သူက " သားရယ္၊ ကံေပါ့ကြယ္၊ အတိတ္ဘဝက သူမ်ားပစၥည္းခိုးခဲ့ဖူး လို႔ ေနမွာေပါ့ " ဟု နွစ္သိမ့္မည္လား။ သို႔ဆိုလ်ွင္ေတာ့ ဤကေလး ေနာက္လည္း ပစၥည္းမ်ားေပ်ာက္ေနဦးမည္ သာ ျဖစ္သည္။ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ဤသို႔သြားဆံုးမေန၍ မျဖစ္ေပ။ ကိုယ့္ပစၥည္းကို ရိုေသရေၾကာင္း၊ ဘယ္ လိုဂရုစိုက္ထိန္းသိမ္းရေၾကာင္း ဆူတန္ဆူ၊ ရို္က္တန္ရိုက္၍ ဆံုးမရမည္မဟုတ္ေလာ။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးကဲ့သို႔ တရားသြားေဟာေန၍ မရေပ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားမွာ ဤကေလးအေမကဲ့သို႔ ႀကံဳေနၾက၏။ ကိုယ့္ကို ကိုယ္ မည္သို႔ဆံုးမမည္နည္း။

မိမိတို႔သည္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို႔ ဓမၼလူသားေလာ၊ ကေလးအေမကဲ့သို႔ ေလာကလူ သားေလာ။

တရားေလးနည္းနည္းနာ၊ နည္းနည္းအားထုတ္ၿပီး ေလာကပဲၿငီးေငြ႔သလိုလို၊ တရားပဲရေတာ့မလိုလိုနွင့္ စီးပြားေရးလည္းေျဖာင့္ေျဖာင့္မလုပ္၊ တရားလည္း ေကာင္းေကာင္းအားမထုတ္၊ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္နွင့္ ေလာက၊ ဓမၼ နွစ္ဘက္လံုးနစ္နာပါသည္။

" အို..အနတၱေပါ့၊ ဒုကၡသစၥာေပါ့ " ဟု ဘုရားစကားကိုပင္ ခုတံုးလုပ္၍ ကိုယ္အသံုးမက်မႈကို ဖံုးကြယ္ ေနၾကျပန္ေသးသည္။

မိမိတို႔ေက်ာင္းသို႔ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး စကားျပန္မွတဆင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ေလ်ွာက္၏။ " ဆရာေတာ္တို႔ေျပာတဲ့ ဒုကၡသစၥာ၊ ခႏၶာကိုယ္က အခ်ည္းနွီးဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသလိုက္ရဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္ "ဟု မေက်မနပ္ေလ်ွာက္ေလ၏။

ဤဂ်ပန္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနၾက၏။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဘာေကာင္မွန္းမသိဘဲ ဓမၼကို သူလိုရာဆြဲေတြးၾကေလ သည္။ ေလာကီခ်မ္းသာကို ဘုရားမပယ္မွန္း သူတို႔မသိရွာေပ။ သနားစရာေကာင္းလွ၏။

ဆရာေတာ္ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ ( ေတာင္စြန္း ) ၏ အဆံုးအမနွင့္ ေျပာရလ်ွင္ " ေတာေၾကာင္ဆိုရင္ လည္း ေတာမွာေနၿပီး ျမက္စားရတယ္။ အိမ္ေၾကာင္ဆိုရင္လည္း ႂကြက္ခုတ္ေပါ့ " ဆိုသည့္ ဒႆနေလးကို နွ လံုးမသြင္းတတ္ၾက။

သို႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက- " ဘာသာအယူဝါဒ၊ ဝံသာနုကၡိတရားတို႔ ပ်က္ျပားဆုတ္ယုတ္ ၍ ေလာကုတၱရာလည္း မမီ၊ ေလာကီမွာလည္း မေတာက္ပဘဲ ေအာက္က်ေနာက္က်၊ က်ႀကီးက်၍၊ ျမန္မာ့တန္ ခိုး ညႇိုဳးႏြမ္းပ်က္ပ်ယ္၊ သြက္သြက္လယ္ ေမွာက္မွားေအာင္၊ ေၾကာက္မခန္းလိိလိ ျဖစ္ေလေတာ့၏ "  တဲ့။

ဆင္ျခင္နိုင္ၾကပါေစ။

အရွင္ပညာသီ္ရိ ( ရမၼာကၽြန္း )

{ ၂၀၁၅ ခုနွစ္ ၊ ဇန္နဝါရီလ ၊ အတြဲ ( ၁၆ ) ၊ အမွတ္ ( ၁) ၊ အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္း }

No comments: