Monday, December 29, 2014

ဆရာ ဒကာ ဆက္ဆံေရး - ပဋိသေႏၶတားလွ်င္ အျပစ္ရွိသလား အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခုအား ဘာသာေရးအျမင္ျဖင့္ ေမးျမန္းေျဖၾကားမႈ



ဆရာ ဒကာ ဆက္ဆံေရး
▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေတာ္ၾကီး ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကိီး အရွည္ခံ့တည္တံ့ႏိုင္ရန္ သာသနုာ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း အလုပ္မ်ားကို ဆရာ ဒကာလက္တြဲညီစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကဖို႔ လုိအပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ ဒကာ မျဖစ္မေန ဆက္ဆံၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို လူ၀တ္ေၾကာင္ ဒကာ ဒကာမ်ားအား သာသနာတိုးတက္ႀကီးပြားေၾကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ထြန္ရာ ကို ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပ ဆုံးမေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဆရာ ဟူ တင္စားေခၚေ၀ၚ ၾကပါသည္။ အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူတို႔ေဘာင္ေန၌ ေနထိုင္ၾကေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားကိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ကို
တိုးတက္ႀကီးပြားေအာက္ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ ေပးကမ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ ဒကာ ဟု ေခၚပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ ဟု ေခၚေ၀ၚေျပာဆိုလိုက္လွ်င္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳ ေခၚေ၀ၚၿပီး ဒကာ ဟုေခၚေ၀ၚေျပာဆို လွ်င္လည္း ဒကာ ဒကာမအေပါင္းတို႔ ကို ေခၚေ၀ၚၾကေၾကာင္း မွတ္သားၾကရေပသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုရာတြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဆုံးမေတာ္ (သာသနာေတာ္) မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တိုးတက္ျပန္ပြားေအာင္ ျပဳမူေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္ တိုးတက္ႀကီးပြားေသာ္ တရားစစ္ တရားမွန္ကို သိလို က်င့္လိုသူမ်ားထံ လြယ္လြယ္ကူကူ ေရာက္ရွိၿပီး က်င့္ႀကံႏိုင္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ေလာကႀကီးပြားေရး၊ ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ေရး စေသာ အကိ်ဳးတရားမ်ားကို ရရွိဖို႔ အတြက္သာ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ထို႔သို႔ ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးမေတာ္ သာသနာေတာ္ တိုးတက္ႀကီးပြားဖို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ ဆရာ ဒကာလက္တြဲ ညီညာစြာ `` ဆရာ ဒကာ ေရနဲ႔ ၾကာ ပမာကဲ့့သုိ႔ ကိုင္းကြ်န္းမွီ ၊ကြ်န္း ကိုင္းမွီ ဆိုသကဲ့သို႔ ဆိုင္ရာ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားကို ေကြ်ပြန္ေအာင္ ေမတၱာတရား အေျခခံထား၍ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ၾကရန္လိုအပ္ပါသည္။ တာ၀န္ ႏွင့္ ၀တၱရားမ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆိုပါက အေနလည္း ေပ်ာ္ ၊ အေသလည္းေတာ္ကာ လိုလားရာ ခရီး အေရာက္လွမ္းႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ၀တ္ ဒကာ၀တ္မ်ားကို သိထားဖို႔ အေရးၾကီးလွပါသည္။

ဆရာ့ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ား
------------------------------
၁) မေကာင္းေသာ ကာယကံ ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ အမႈတို႔ကို မျပဳလုပ္ မေျပာဆို မႀကံစည္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆို ဆုံးမ တားဆီး ပိတ္ပင္ေပးၾကရမည္။

၂) ေကာင္းေသာ အမူအရာ ႏွင့္ သုစရိုက္ တို႔ကို ျပဳမူ က်င့္ႀကံႏုိင္ေအာင္ လမ္းညႊန္ျပသ ဆုံးမ ေဟာၾကားေပးရပါမည္။

၃) အသစ္အသစ္ျဖစ္ေသာ မနာၾကားရေသးေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကား ဆုံးမေပးၾကရမည္။

၄) ေဟာဘူး ၾကားနာဘူးျဖစ္ေသာတရားေတာ္မ်ားကို ထပ္မံသိရွိႏိုင္ရန္ မေမ့ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေဟာေျပာျပသ ဆုံးမေပးၾက၇မည္။

၅) မိမိတို႔ဒကာ ဒကာမမ်ားကို အနည္ဆုံး နတ္ျပည္နတ္ေလာက သုဂတိဘုံဌာနေလာက္ေတာ့ လားေရာက္ႏိုင္ေအာင္ က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ေစရန္ နည္းေပးလမ္းျပ ဆုံးမေပးၾကရပါမည္။

၆) မိမိတို႔ အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားၾကေသာ ဒကာဒကာမမ်ားကို ေမတၱာနဲ႔ ျပဳမူေျပာဆို
ေဆာင္ရြက္ ေမတၱာပြားမ်ားေပးၾကရပါမည္။

ဒကာ၊ ဒကာမ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ား
---------------------------------------
၁) ခ်စ္ၾကည္ျမတ္ႏိုင္းေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ဆရာ့အပၚ အၿမဲထားႏိုင္ၾကရပါမည္။

၂) ေဆာင္ရြက္ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ တာ၀န္ ၀တၱရား ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္မ်ာကို အစဥ္မျပတ္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရမည္။

၃) ဆရာ ( ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား)ႏွင့္ေတြ႔ဆုံေသာအခါ ခင္ခင္မင္မင္ ရင္းႏွီး ခ်ိဳသာစြာ ႏွင့္ က်န္းမာ ခ်မ္းသာေၾကာင္း စေသာ စကားမ်ားကို ေျပာၾကား ႏႈတ္ဆက္္ႏိုင္ၾကရပါမည္။

၄) ဆြမ္းသကၤန္းေက်ာင္းေဆး စေသာ ပစၥည္းေလးပါး ျဖင့္ လိုအပ္ေသာအခါ အလွဴခံႏိုင္ေအာင္ ၀ိနည္းကံအားေလ်ာ္စြာ ဖိတ္ၾကားထားၾကရမည္။

၅) မိမိ သဒၶါ ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ မိမိတတ္အားသမွ် ေပးလွဴပူေဇာ္ႏိုင္ၾကရမည္၊

အထက္ပါ ဆရာ့တာ၀န္ ဒကာတာ၀န္မ်ားကို္ ၾကည့္ပါက အေျခခံသည္ ေမတၱာတရားျဖစ္ေၾကာင္းကို သိၾကရေပသည္။ ဆရာကလည္း ဆရာအလုပ္ ဆရာ့တာ၀န္ ကို ေကြ်ပြန္ေအာင္လုပ္၊ ဒကာကလည္း ဒကာတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆိုပါက ဆရာဒကာ ေပါင္းစုအားျဖင့္ ျမတ္ဘုရား သာ သနာေတာ္လည္း တုိးတက္ ၊ ဆရာ ဒကာ အေနတတ္ျပီး အေသျမတ္ကာ လိုရာခရီး ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာ ဒကာ ညီညြတ္စြာျဖင့္ မိမိသူတပါး ႏွစ္ဦးသား၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ က်ိဳးႏွစ္ျဖာကုိ ေကာင္က််ိဳးေ၀ဆာ အဆင္ေျပၾကပါေစ…….

====ေမတၱာမ်ားစြာျဖင့္===___________________________________

Ashin Zawana ၏ စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

ပဋိသေႏၶတားလွ်င္ အျပစ္ရွိသလား

ေလွ်ာက္ထားပါရေစ အရွင္ျမတ္ဘုရား။
ဗုဒၶဘာသာမွာ ထာဝရတည္ၿမဲေနသည့္ အသက္ေကာင္ ဝိညာဥ္ေကာင္ သုိ႔မဟုတ္ လိပ္ျပာေကာင္မရွိဟု ဆုိပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ေနာက္ဘဝ၌ ပဋိသေႏၶေနၿပီး သံသရာလည္သည္မွာ မည္သည့္အရာျဖစ္ပါသနည္း။ ေနာက္ဘဝ၌ ပဋိသေႏၶသြားတည္သည္မွာ မည္သည့္အရာျဖစ္ပါသနည္း။ ေနာက္ဘဝပဋိသေႏၶေနၿပီး သံသရာလည္ပုံကို မရွင္းလင္းပါဘုရား။ လူမႈစီးပြားအေျခအေနအရ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ပဋိသေႏၶတားလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ႐ႈေထာင့္မွ အျပစ္ရွိပါသလား။ မည္သုိ႔ယူဆပါနည္း အရွင္ဘုရား။

( သတုိးလွ )

ဝိညာဥ္ေကာင္မရွိ (အနတၱ)

စိတ္ပညာရွင္ ပါေမာကၡဂ်ိမ္းစ္က ဝိညာဥ္ေကာင္(ွသကူ)ကုိ ရွာမရတဲ့ ေနာက္ The thoughts themseives are the thinkers = အေတြးေတြ ဟာ ေတြးသူေတြပါပဲ'လုိ႔ အေျဖထုတ္ဖူးပါတယ္။ (Principles p.215)။ သမၼဳတိသစၥာ(ေခၚေဝၚသုံးစြဲမႈအမွန္)နယ္မွာ ပုဂိၢဳလ္သတၱဝါရွိတယ္ဆုိ တာကုိ ဗုဒၶဝါဒမျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပရမတၱသစၥာ(သဘာဝရွိအမွန္)နယ္ မွာေတာ့ ေျပာင္းလဲမသြားတဲ့ ထာဝရတည္ၿမဲေနတဲ့ အထည္ ကုိယ္ျဒပ္ တစ္ခု မရွိဘူးလို႔ျငင္းပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒက လူေတြ သတၱဝါေတြကုိ သႏၲတိ(ျဖစ္စဥ္)လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ႐ုပ္တရားေတြဟာ စကၠန္႔ပုိင္းအတြင္းမွာ အႀကိမ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ အေဟာင္းေတြခ်ဳပ္ၿပီး အသစ္ေတြျပန္ျဖစ္ေနသလို နာမ္ တရားေတြဟာလဲ ႐ုပ္ထက္ျမန္တဲ့ႏႈန္းနဲ႔ အႀကိမ္ေပါင္းကုေဋကုဋာခ်ီၿပီး အေဟာင္းခ်ဳပ္ အသစ္ေပၚ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို တရစပ္ျဖစ္ေနေအာင္ ကမၼစြမ္းအားအလ်ဥ္က တြန္းပုိ႔ပါတယ္။

'ကမၼ(စြမ္းအား)ကုိ ျပဳလုပ္သူ အတၱ(ဝိညာဥ္ေကာင္)မရွိ၊ အက်ဳိးကုိခံစားသူ အတၱေကာင္ လည္းမရွိ၊ အမွန္မွာ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼပရမတၱတရားတုိ႔သက္သက္သာ (ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ကာ) ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ဤသုိ႔႐ႈျမင္မႈသည္ မွန္ကန္ေသာအျမင္ျဖစ္၏ (ဝိသုဒိၶ ႒ ၂၊ ၂၃၇)

အနတၱ သံသရာလည္ပုံ
*****************
ၿမိဳ႕ျပေၾကာ္ျငာေတြမွာ ေရာင္စုံလွ်ပ္စစ္မီးလုံးေလးေတြ ဆုိင္းဘုတ္ကုိပတ္ေျပးေနတာကုိ ေတြ႕ ဖူးပါလိမ့္မယ္။ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္အလ်ဥ္တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံးစီးခုိက္ ဆုံစည္းခုိက္မွာ တစ္လုံးလင္း တစ္လုံး မွိတ္ျဖစ္ေနတာကုိ အေဝးကၾကည့္ေတာ့ မီးလုံးေတြလည္ေနတာေပါ့။ အမွန္ေတာ့ လည္ေနတာက လွ်ပ္ စစ္စြမ္းအင္ပါ။ ေဘာလုံးတစ္လုံးကုိ လိွမ့္လုိက္လို႔ ေနာက္ေဘာလုံးကုိသြားထိရာမွာ ပထမေဘာလုံးက ရပ္ေနခဲ့ၿပီ၊ ဒုတိယေဘာလုံးက ဆက္လိမ့္ၿပီး ေနာက္တစ္လုံးကုိထိမယ္၊ လိမ့္မယ္။ ေဘာလုံးေတြ ေရြ႕ လ်ားမႈကုိျဖစ္ေပၚေစတာဟာ အရွိန္ သုိ႔မဟုတ္ သတိၱပဲ။
ေမြးဖြားျခင္းဆုိတာ ဗုဒၶဝါဒအလိုအရ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ေပၚလာျခင္း (ခႏၶာနံ ပါတုဘာေဝါ)ျဖစ္ ပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္႐ုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ဟာ ထာဝရဝတၱဳမရွိဘဲ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုျဖစ္ေပၚသလို ဘဝခႏၶာအသစ္ ျဖစ္စဥ္မွာလဲ ဒီဘဝကေန ေနာက္ဘဝကုိကူးသြားတဲ့ ထာဝရဝတၴဳမရွိပါဘူး။ ေနာက္ဘဝ ခႏၶာသစ္ထပ္ ျဖစ္ဖုိ႔ တြန္းပုိ႔တာက အဲဒီကမၼစြမ္းအင္အလ်ဥ္ပါပဲ။ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ေရြ႕လ်ားမႈေတြက မ်က္စိနဲ႔မျမင္ႏိုင္တဲ့ ႐ုပ္ စြမ္းအင္ေတြျဖစ္သလို ကမၼဟာလဲ မျမင္ႏိုင္တဲ့နာမ္စြမ္းအင္ျဖစ္ပါတယ္။

ပဋိသေႏၶတည္ပုံ
************
ဗုဒၶက်မ္းဂန္အလုိ -
၁ ) မိဘေလာင္းတုိ႔ သံဝါသျပဳ၊
(၂) မိခင္ေလာင္းဥတုပန္းပြင့္ဆဲ၊
(၃) ပဋိသေႏၶေနမယ့္သတၱဝါ အဆင္ သင့္ျဖစ္ (မ ၁၊ ၃၃၂)'လုိ႔ ပဋိသေႏၶမႈအတြက္ အဂၤါသုံးမ်ဳိးရွိပါတယ္။

အဲဒီပါဠိေတာ္ကုိ အ႒ကထာဋီကာေတြနဲ႔အညီ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ရင္ -
၁ ) မိဘႏွစ္ဦး သံဝါသျပဳမႈေၾကာင့္ ဖခင္ရဲ႕သုက္ေသြးမွ ဖုိမ်ဳိးဥရၿပီး
၂ ) မိခင္ရဲ႕ဥတုေသြးစင္ၿပီးစ မမ်ဳိးဥရခ်ိန္နဲ႔ႀကံဳလို႔ အဲဒီမ်ဳိးဥႏွစ္ခုေပါင္းစပ္ၿပီး တစ္ခုတည္းျဖစ္သြားတဲ့ ေနာက္ (သားအိမ္၌ ဥတုေသြးစင္ၾကယ္ေသာအခါ မိဘႏွစ္ဦးတုိ႔ တစ္ႀကိမ္သံဝါသျပဳထားလွ်င္ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး သေႏၶတည္ႏိုင္ေသာေခတ္ခ်ည္းျဖစ္၏။ မ-႒ ၂၊ ၂၁ဝ)။
၃ ) အဲဒီမိခင္ရဲ႕ဝမ္းမွာ ျဖစ္ထုိက္တဲ့သတၱဝါက ဘဝေဟာင္းကေသလာတဲ့အခ်ိန္ဟာ သေႏၶဦးအစပါပဲ။
ေဆးသိပၸံအလို(မွတ္ဖူးသမွ်) မိဘေလာင္းတုိ႔ သံဝါသျပဳရာမွ ေအာင္ျမင္တဲ့ ဖုိမ်ဳိးဥ(Spermatozoa
) ႏွင့္ မမ်ဳိးဥ(Ova) တုိ႔ သားအိမ္ေၾကာ(Fallopian Tube) အတြင္းမွာ ေပါင္းစပ္မႈနဲ႔ သေႏၶဦးအစ ျဖစ္ၿပီး ေလးလေလာက္အၾကာမွာ သေႏၶသားစတင္လႈပ္ရွားတယ္ သုိ႔မဟုတ္ အသက္ဝင္တယ္လို႔ဆုိ ပါတယ္။

ပဋိသေႏၶတားျခင္း
*************
စိတ္ဝိညာဥ္ဆုိတာ အင္မတန္သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ မုိက္ခ႐ုိစကုပ္နဲ႔ၾကည့္လို႔ မျမင္ရပါဘူး။ ဗုဒၶ ရွင္ေတာ္ျမတ္က်ေတာ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ အသိဥာဏ္ ဝိပႆနာဥာဏ္ေတြနဲ႔ သိျမင္ေတာ္မူလို႔ 'မိဘတုိ႔၏ သုက္ေသြး ဥတုႏွင့္တကြ ကမၸဇ႐ုပ္သုံးဆယ္ဟူေသာ ကလလေရၾကည္ထဲမွာပင္ ပဋိသေႏၶဝိညာဥ္ စ၍ ျဖစ္၏' လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒအလို ပဋိသေႏၶတည္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးျဖစ္ေနၿပီ သုိ႔ မဟုတ္ အသက္ဝင္ေနၿပီလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အသက္ရွိေနတဲ့အဲဒီသေႏၶကုိ ဖ်က္ဆီးရင္လည္း လူသတ္တယ္လို႔ဆုိရပါတယ္။ အျပစ္ကင္းတဲ့နည္းကေတာ့ အဖရဲ႕သုက္ေသြးကုိဖ်က္ဆီးထားရင္ သုိ႔မဟုတ္ အမိရဲ႕မ်ဳိးဥကုိ ဖ်က္ဆီးထားရင္ သုိ႔မဟုတ္ မ်ဳိးဥႏွစ္ခုမဆုံစည္းေစႏိုင္တဲ့ ေဆးကုိသုံးစြဲထားရင္ သုိ႔မဟုတ္ မ်ဳိးဥႏွစ္ခုမဆုံစည္းႏိုင္ေအာင္ ေခတ္ေပၚနည္းနဲ႔ ကာကြယ္ထားႏိုင္ရင္ အဲဒါကုိ ပဋိသေႏၶတားတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ယူၿပီး ဗုဒၶတရားေတာ္အရ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ဆုိႏိုင္မွာပါ။

( အရွင္ေကလာသ ဆရာေတာ္၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ )

No comments: