Saturday, August 21, 2010

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြ အလုပ္လုပ္ၾကေစဖို႕

လူမ်ိဳးေပါင္းစံုနဲ႕ ဘာသာေပါင္းစံုပါ၀င္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့သူေတြမွာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းေတြ ျပည့္ေနတတ္ပါတယ္။

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ၾကိဳးစား အားထုတ္မႈကို ျမႇင့္တင္ေပးဖို႕ လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ တစ္ခ်က္ကေတာ့ လူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာနဲ႕ ဆႏၵမ်ားစြာဟာ အခ်ိန္နဲ႕အမွ် ေျပာင္းလဲေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားလိုစိတ္ကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးတဲ့ ဒီအေျခခံအခ်က္ေတြဟာ မန္ေနဂ်ာေတြအတြက္ မရွိ မျဖစ္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီအေျခခံအခ်က္ေတြကို မေလ်ာ့ေစဖို႕ ေအာက္မွာ အၾကံေပးလိုက္ပါတယ္။

တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္

၀န္ထမ္းေတြအားလံုးရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြဟာ တစ္ပံုစံတည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ တည္းမွာေတာင္ လိုအပ္ခ်က္ေတြက အမ်ားၾကီးပါ။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ တက္လာေအာင္ ႏႈိးဆြေပးရာမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ အက်ိဳးရွိေစ ဖို႕အတြက္ သူတို႕ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို နားလည္ထားရပါမယ္။

လူမွန္ ေနရာမွန္

လုပ္ငန္းခြင္ တစ္ခုအတြင္းမွာ ၀န္ထမ္းေတြကို ခန္႕ထားရာမွာ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးဟာ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ အရည္အခ်င္းမရွိဘူးဆိုရင္ အဲဒီ၀န္ထမ္းက အေကာင္းဆံုးလုပ္ေပးတယ္ဆိုရင္ေတာင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက သိပ္နည္းပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႕ လူသစ္စုေဆာင္း ေရးနဲ႕ ေရြးခ်ယ္ေရးနည္းပညာေတြကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ရည္မွန္းခ်က္

၀န္ထမ္းေတြဟာ သူတို႕ရဲ႕လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ကို အစြမ္းျပခြင့္ရတဲ့အခါမွာ အေကာင္းဆံုးေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုး အက်ိဳးရွိမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳးျဖစ္ရပါမယ္။ ဒီလိုတိက်ျပီး ခိုင္မာတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြဟာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားလုပ္သလဲဆိုတာကို အျမဲတမ္း စစ္ေဆးတာဟာ သူတို႕ရဲ႕ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈကို တြန္းအားေပးရာ ေရာက္ပါတယ္။

တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ ဆုခ်ီးျမင့္မႈ

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားတဲ့အတြက္ သူတို႕ရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေန နဲ႕ ဆုခ်ီးျမႇင့္ရာမွာလည္း မတူညီႏိုင္ဘူးဆိုတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ဆုတစ္မ်ိဳးဟာ တစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို တက္ေစ ႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္တစ္ဦးအတြက္ေတာ့ အရာေရာက္ခ်င္မွ ေရာက္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ျပီး သင့္ေတာ္မယ့္ ဆုလာဘ္မ်ိဳးကို ေပးသင့္ပါတယ္။

လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ေပၚမူတည္တဲ့ဆု

တစ္ဦးခ်င္းစီကို ဆုခ်ီးျမႇင့္ရာမွာ သူ႔ရဲ႕စြမ္းေဆာင္မႈေပၚမူတည္ျပီး ေပးသင့္ပါတယ္။ ဒီဆုေတြဟာ ၾကိဳးစားမႈရဲ႕ ရလာဒ္ ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း သိေစရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

မွ်တတဲ့ ဆုေပးစနစ္

ဆုေပးတဲ့စနစ္ဟာလည္း တရားမွ်တမႈရွိျပီး တစ္သမတ္တည္း ျဖစ္ရပါမယ္။

ေငြကိုေတာ့ မေမ့ပါနဲ႕

တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈမွာ ေငြဟာ အဓိကအခ်က္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ လံုး၀မေမ့ပါနဲ႕။ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စြမ္းရည္ကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးတဲ့အရာမွာ ေငြဟာတစ္ခုတည္းေသာအရာ မဟုတ္ေပမယ့္ ေငြကို မသံုးမိဖူးဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စြမ္း ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းလည္း က်သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

မ်ိဳးလြင္ ႏွင့္ သီရိမင္းထြန္း

ကိုးကား -

HRM – Decenzo & Robbins

No comments: