လတ္တေလာေလးပဲ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႕ဆံုျဖစ္တယ္။ သူကအလုပ္ထြက္ျပီး နားေအးပါးေအး လက္လီစတိုးဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ ဖြင့္မလို႕လုပ္ေနတယ္။ စဥ္းစားေနတုန္းကေတာ့ အလြယ္သား၊ တကယ္ဖြင့္မယ္လည္း လုပ္ေရာ ဘယ္ကဘယ္လို စရမလဲ၊ ဘာေတြ အေရးပါလဲ ဆိုတာမသိေတာ့ဘူး၊ အၾကံေလးဘာေလး ေပးပါဦးလို႕ဆိုလာတယ္။
တစ္ခါ ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ ကိုယ္၀ယ္ေနက် အေရာင္းသြက္စတိုးဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ရဲ႕ ဆိုင္ရွင္ကျငီးျငီးျငဴျငဴ ေျပာတယ္၊ အနားမွာ ဒီလို လက္လီဆိုင္ေတြမ်ားလာလို႕ အရင္ကလို တြက္ေခ်မကိုက္ေတာ့ဘူးလို႕ဆိုတယ္။ သည္၀န္းက်င္က ဆိုင္ေတြထက္ သူ႕ဆိုင္က ကုန္ ပစၥည္းေတြက အရည္အေသြးမွန္သလို ေစ်းႏႈန္းကလည္း သင့္တင့္တယ္။ ဘာလို႕မ်ား အျခားဆိုင္ေတြထက္ ၀ယ္သူစိတ္မ၀င္စားရ တာလဲ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႕ဆိုရင္ ၀ယ္သူစိတ္၀င္စားမလဲဆိုတာမ်ားသိရင္ အၾကံဥာဏ္ေကာင္းေလး ေပးပါအံုးလို႕ ဆိုလာျပန္တယ္။
သည္လိုဆိုေတာ့ အေရာင္းသြက္ လက္လီစတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္ျဖစ္ဖို႕ ဘယ္အခ်က္ေတြက အေရးပါသလဲဆိုတာေတြက အေရးပါ (အေရးၾကီး)လာတယ္ေပါ့။ အမ်ားစုက စတိုးဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ဖြင့္မယ္ဆိုတာ လြယ္လြယ္ပဲလို႕ ေတြးမိတတ္ၾကတယ္။ ဖြင့္ေန တဲ့သူေတြကို ေမးၾကည့္ေတာ့လည္း သည္လိုပဲဖြင့္လိုက္တာပဲလို႕ ဆိုၾကပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ကအရင္းအႏွီးေလးနည္းနည္းရွိလာတယ္။ အိုးမကြာအိမ္မကြာ အလုပ္ေလးလုပ္ခ်င္လာတယ္ဆိုတာနဲ႕ သည္လို လက္လီစတိုးဆိုင္ ေလး ဖြင့္မလို႕ဆိုျပီး စဥ္းစားလာၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာပီပီ စိတ္ျမန္လက္ျမန္ဖြင့္ပစ္လိုက္တယ္။ အျမန္ဆံုး ေစ်းဆိုင္တစ္ဆိုင္ျဖစ္ သြားတာပဲ။ အားလံုးျပီးမွ ၀ယ္သူစိတ္၀င္စားပါမလားလို႕ စဥ္းစားတတ္ၾကတယ္။
သည္ေတာ့ လက္လီစတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္အျဖစ္ ရပ္တည္ခ်င္တဲ့သူေတြ အားလံုးအတြက္ရယ္၊ လက္လီစတိုးဆိုင္ ပိုင္ရွင္အေနနဲ႕ တခ်ိဳ႕ အခ်က္ေတြက သိျပီးသားဆိုသူေတြအတြက္ရယ္ေပါ့။ မသိေသးရင္ သိေအာင္၊ သိျပီးသားဆိုလည္း ဂရုျပဳမိေအာင္ မွတ္သား မိသ ေလာက္ ေ၀မွ်ခ်င္မိတယ္။
လက္လီဆိုင္ဆိုတာ ေန႕စဥ္အေရာင္းသြက္ ကုန္စည္ေတြကို စားသံုးသူေတြနဲ႕တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႕ေရာင္းခ်ေပးေနတဲ့ဆိုင္လို႕ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ သည္ေတာ့လက္လီစတိုးဆိုင္ဆိုရင္ စတိုးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ကုန္စည္ေတြကို စားသံုးသူေတြဆီ တိုက္ရိုက္ေရာင္းေနတဲ့ ဆိုင္ ေပါ့။
အေရာင္းသြက္ လက္လီစတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္ျဖစ္ဖို႕ ေနရာ၊ ေရာင္းတဲ့ ကုန္စည္၊ သတ္မွတ္တဲ့ ေစ်းႏႈန္း ေဖာက္သည္နဲ႕ ကိုက္ညီမႈစတဲ့ စံႏႈန္းေတြနဲ႕ေတာ့ ေရွးဦးစြာ ကိုက္ညီဖို႕ လိုပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ လုပ္ငန္းလို႕ အားလံုးထင္ထားၾကတဲ့ စတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္အေနနဲ႕ ေအာက္ပါအခ်က္ေတြဟာလည္း အေရး ပါတဲ့ အခ်က္ေတြဆိုတာကိုေတာ့ ဂရုျပဳမိဖို႕ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္ -
(၁) ဆိုင္ေနရာခ်ထားတဲ့ အခင္းအက်င္း
(၂) ကုန္ပစၥည္းေတြ ေနရာခ်ထားတဲ့အခင္းအက်င္း
(၃) အေရာင္းသမားမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရး (၀န္ေတာင္မႈအပိုင္း)
(၄) ေဖာက္သည္တို႕ လိုအင္ဆႏၵ၊ အေလ့အထကို သိရွိျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေရး စတဲ့အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုင္ေနရာခ်ထားတဲ့ အခင္းအက်င္း
ဆိုင္ကို အလွဆင္ ခင္းက်င္းတဲ့အခါမွာ က်ဥ္းတာက်ယ္တာ အဓိကမထားဘဲ ၀ယ္သူေတြ ၀င္ထြက္သြားလာတဲ့အခါမွာ မ်က္စိပႆဒ ျဖစ္ဖို႕ရယ္၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႕ ကိုယ့္ဆိုင္ကို ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ကုန္စည္ေတြကို ျမင္သာဖို႕ကို အေလးထားသင့္တယ္။
ေကာင္တာတစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုအၾကား အကြာအေ၀းကို ညႇိထားပါ
လူသြားလမ္း က်ဥ္းလြန္းရင္ ေဖာက္သည္အခ်င္းခ်င္း ေရွာင္တိမ္းရျခင္း၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေစာင့္ရျခင္းမ်ိဳး၊ က်ယ္လြန္းရင္ အျခားတစ္ဖက္ မွ ကုန္စည္မ်ားကို သတိမမူမိတာမ်ိဳး၊ မျမင္ရျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖို႕ပါ။
ကုန္ပစၥည္းမ်ားအလြယ္တကူရွာေဖြလို႕ရႏိုင္ေအာင္ေနရာခ်ထားပါ
ေဖာက္သည္က သူ၀ယ္လိုတဲ့ ကုန္ပစၥည္းကို တစုတေ၀းတည္း ျမင္သာေအာင္ထားပါ။ ဆိုင္ကို၀င္လာတာနဲ႕ ေဘးမွာ၊ အေရွ႕တည့္တည့္၊ အလယ္မွာ စသည္ျဖင့္ ျမင္သာလြယ္ရမယ္။ ဥပမာ အေဖ်ာ္ယမကာ၊ စားေသာက္ကုန္စသျဖင့္ ခြဲျခားထားျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။
သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္စြာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ေနရာခ်ထားပါ။
ဆိုင္ခန္း အျပင္အဆင္ သပ္ရပ္သန္႕ရွင္းျခင္းဟာ ၀ယ္သူေဖာက္သည္ရဲ႕ အေကာင္းျမင္တုန္႕ျပန္မႈကို ရေစတတ္ပါတယ္။ ညစ္ပတ္ ရႈပ္ပြေနရင္ သင့္ဆိုင္ကို အထင္အျမင္ေသးတတ္တာမို႕ ဒါကို ဂရုစိုက္ရပါမယ္။ ေန႕စဥ္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြကို ဖုန္သုတ္ျခင္း၊ ေရပတ္သုတ္ေပးျခင္းမ်ိဳးေဆာင္ရြက္ပါ။
ညဘက္မွာ ဆိုင္အမည္ဆိုင္းဘုတ္ေသာ္လည္းေကာင္း
ဆိုင္တြင္းအခင္းအက်င္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း လင္းလင္းရွင္းရွင္းထားပါ
ေမွာင္ရိပ္က မသမာသူေတြအတြက္ အျပစ္က်ဴးလြန္မိေအာင္ အခြင့္အေရးမရေစဖို႕ တစ္ဆိုင္လံုး မီးေရာင္ ထိန္လင္းေအာင္ထားပါ။
ကုန္ပစၥည္းအခင္းအက်င္း
ကုန္ပစၥည္းေတြကို ေဖာက္သည္မ်က္စိပသာဒက်ေအာင္ ခင္းက်င္းထားသို ေနရာခ်ထားေရးကလည္း အေလးထားသင့္တယ္။
ေဖာက္သည္ေတြ စိတ္၀င္စားေလ့ရွိတဲ့ ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားေတြကို ျမင္သာေအာင္ ေရွ႕တန္းမွာထားပါ
ေဖာက္သည္ေတြ ၀င္လာတာနဲ႕ သညဆိုင္မွာ သူတို႕လိုခ်င္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ အကုန္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈရွိပါေစ။ ဥပမာ - ေက်ာင္းနဲ႕ အနီးတ၀ိုက္မွာဆိုရင္ ေကာင္းသားသံုးပစၥည္း စာေရးကိရိယာေတြ တြဲဖက္ေရာင္းခ်တာမ်ိဳးေပါ့။
ေရာင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို မၾကာခဏ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ေပးပါ
အျမဲတေစ ေျပာင္းလဲရန္မလြယ္ကူေပမဲ့ ေဖာက္သည္ရဲ႕ အသြားအလာမ်ားတတ္တဲ့ ေနရာေတြကို ဂရုစိုက္ျပီး အသြားမ်ားတဲ့ဘက္ကို လိုက္ေလ်ာ ညီေထြကုန္စည္ေတြေျပာင္းေပးျခင္းမ်ိဳး မၾကာခဏျပဳလုပ္ပါ။ ဥပမာ - အမ်ိဳးသမီးေတြ အသြားမ်ားတဲ့ေနရာမွာ အမ်ိဳးသမီး သံုးကုန္ပစၥည္းေတြ ေနရာခ်ထားဖို႕ ပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။ အေဖ်ာ္ယမကာထားတဲ့ေနရာဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေတြ အသြားမ်ားေလ့ရွိေတာ့ အဲဒီနားမွာ အျခားအမ်ိဳးသားသံုးပစၥည္းေတြ ထားသင့္တယ္။
ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာမ်ားရွိရင္လည္း ဆိုင္ရဲ႕ျမင္သာတဲ့ေနရာမွာ ခ်ိတ္ဆြဲပါ
တခ်ိဳ႕ေဖာက္သည္ေတြက ေၾကာ္ျငာကပ္ထားတာျမင္မွ ၀ယ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵျဖစ္ေပၚတတ္ၾကတဲ့အတြက္ အေလးထားခ်ိတ္ဆြဲသင့္ပါတယ္။
တစ္ခုခုေရာင္းလိုက္လို႕ လစ္လပ္သြားတိုင္း ျပန္လည္ျဖည့္ဆည္းေပးပါ
ေခါက္ဆြဲေျခာက္ေရာင္းလိုက္လို႕ အဲဒီေနရာ လစ္ဟာသြားရင္ ခ်က္ခ်င္း အစားထိုးျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းျဖင့္ ၀ယ္သူေဖာက္သည္အတြက္ အဆင္ေျပေစပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္းကိုလည္း ငါးေပထက္ မျမင့္ေအာင္ထားပါ
ေဖာက္သည္ေတြ ေျခဖ်ားေထာက္ၾကည့္ရျခင္းမ်ိဳး ငံု႕ၾကည့္ရျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ကုန္ပစၥည္းစင္ကို ထားသင့္ပါတယ္။
ရက္လြန္ကုန္ပစၥည္းမ်ား မျဖစ္ေစဖို႕ အျမဲဂရုျပဳၾကည့္ရႈပါ
ေဖာက္သည္ေတြက သည္ဆိုင္မွာ ရက္လြန္ကုန္ပစၥည္းေတြေရာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးဆိုးမျဖစ္ရေအာင္ ဂရုျပဳေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္းေတြ ထားသိုတဲ့အခါ တူရာကုန္ပစၥည္းမ်ား တြဲဖက္ျပီးထားပါ
ေဖာက္သည္ေတြအေနနဲ႕ လက္လွမ္းမီတဲ့ေနရာေတြ တူရာကုန္စည္ေတြရွိေနတဲ့အတြက္ အလြယ္တကူ ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ - ေကာ္ဖီမစ္အထုပ္ေတြအနား သၾကား၊ႏို႕ဆီ၊ႏို႕စိမ္းစတဲ့ပစၥည္းေတြ အတူရွိသင့္သလို မီးဖိုေခ်ာင္သံုး ဆန္၊ဆီ၊ဆား ၊ငရုတ္ ၊ၾကက္သြန္တို႕ တြဲဖက္အတူ ရွိေနသင့္ပါတယ္။
အေရာင္း၀န္ထမ္းမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရးနဲ႕၀န္ေဆာင္မႈ
ကုန္ပစၥည္းေတြ အရည္အေသြးေကာင္းရုံ၊ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာရုံတင္မကပါဘူး။ ဆိုင္မွာေရာင္းေနတဲ့ အေရာင္းသမားမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရး၊ ၀န္ေဆာင္မႈအပိုင္းကလည္း အေရးၾကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းပါ။ အခ်ိဳ႕ကဆိုင္ရွင္ကိုယ္တိုင္၊ ဒါမွမဟုတ္ မိသားစု၀င္ေတြက ေရာင္းခ်ၾက ေပမဲ့မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀န္ထမ္းခန္႕ထားျပီး ေရာင္းခ်ေစၾကတာပါ။ သည္ေတာ့ သူတို႕အခန္းက႑ကလည္း အေရးပါေနပါတယ္။
အေရာင္း၀န္ထမ္းမ်ားကို သပ္ရပ္စြာ၀တ္စားဆင္ယင္ဖို႕ညႊန္ၾကားပါ
အေရာင္း၀န္ထမ္းေတြ ဖိုသီဖတ္သီ ၀တ္ဆင္ထားပါက ေဖာက္သည္အထင္အျမင္ေသးတတ္ပါတယ္။
ကြၽမ္းက်င္မႈ ဧရိယာအလိုက္ေနရာခ်ထားပါ
အေရာင္း၀န္ထမ္းေတြကို သူတို႕ရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈအလိုက္ ေကာင္တာအသီးသီးမွာ ေနရာခ်ထားေပးမွ သူတို႕က သက္ဆိုင္ရာ ကုန္ပစၥည္း အေပၚ ေဖာက္သည္ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေရာင္းခ်ေပးႏိုင္မွာပါ။ ဥပမာ - လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းအေၾကာင္း နားလည္တဲ့၀န္ထမ္းကို လွ်ပ္စစ္ အေရာင္းေကာင္တာမွာထားျခင္းမ်ိဳးေပါ့။
၀န္ထမ္းကို ကုန္ပစၥည္းနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ သေဘာသဘာ၀ကို မျပတ္သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္
ေဖာက္သည္က ကုန္ပစၥည္းနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေမးျမန္းစံုစမ္းတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္၀န္ထမ္းက သည္ပစၥည္းေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ကြၽမ္းက်င္စြာ ရွင္းျပႏိုင္ရပါမယ္။
ေဖာ္ေရြရႊင္ျပေသာ အမူအရာ ရွိေနပါေစ
၀န္ထမ္းမ်ားကို ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ ဆက္ဆံတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးသင့္ပါတယ္။ တာ၀န္တစ္ခုေၾကာင့္ ေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေစတနာပါပါနဲ႕ ေဆာင္ရြက္တတ္ဖို႕လိုပါတယ္။ တတ္ႏိုင္ရင္အ၀င္အထြက္ တံခါးေတြမွာ မဂၤလာပါ၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ စသည္ျဖင့္ ဧည့္ၾကိဳ၀န္ထမ္းမ်ိဳး ထားသင့္ပါတယ္။ ေဖာက္သည္က ကုန္ပစၥည္းေတြ မႏိုင္မနင္းသယ္လာတာေတြ႕တာနဲ႕ ကူညီျပီး အျပင္ေရာက္ ေအာင္၊ ကိုယ္ပိုင္ကားပါရင္ ကားေပၚေရာက္ေအာင္ လိုက္လံကူညီေပးျခင္းမ်ိဳး ဒါမွမတုတ္ အငွား ကားငွားခ်င္ရင္ ကူညီေပးတာမ်ိဳး လုပ္သင့္ပါတယ္။
၀န္ထမ္းမ်ားကို နာမည္၊ရာထူး ေရးသားထားေသာ ၀န္ထမ္းကဒ္မ်ား ခ်ိတ္ေပးထားသင့္တယ္
ေဖာက္သည္က ၀န္ထမ္းမ်ားကို ခ်က္ခ်င္းမွတ္သားမိဖို႕အတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္တို႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵ၊ အေလ့အထကို သိရွိျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေရး
ေဖာက္သည္ေတြဆိုင္ကို ၀င္လာတာနဲ႕ ၾကည့္တတ္တဲ့စင္၊ ၾကည့္တတ္တဲ့ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ႏွစ္သက္တတ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြအေၾကာင္း အျမဲတမ္းအကဲခတ္ေလ့လာဖို႕ကလည္း အေရးၾကီးတဲ့ က႑တစ္ရပ္ပါ။
ေဖာက္သည္ရဲ႕ အေလ့အထကို အကဲခတ္ပါ
ေဖာက္သည္ေတြ ၀င္ထြက္တိုင္း အကဲခတ္ေနရင္ ဘယ္ေဖာက္သည္က ဘာေတြလိုအပ္ေနတယ္၊ ဘယ္လို အေလ့အထေတြရွိတယ္ ဆိုတာကို သိရွိအေလးထားႏိုင္တယ္။ အမ်ိဳးသမီးေဖာက္သည္ေတြက ဘယ္စင္ကိုသြားေလ့ရွိျပီး အမ်ိဳးသားေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ အေလ့ အထက ဘယ္ေနရာကို သြားေလ့ရွိတယ္ဆိုတာ အျမဲအကဲခတ္ရမယ္။
ေဖာက္သည္ေတြက ေ၀ဖန္ျခင္းမ်ိဳး၊ အၾကံျပဳျခင္းမ်ိဳးရွိပါကလည္း အခ်ိန္ေပးနားေထာင္သင့္တယ္၊ ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာသင့္တယ္
အခ်ိဳ႕ေဖာက္သည္မ်ားဟာ ကိုယ့္ဆိုင္နဲ႕ပတ္သက္လို႕ တစ္ခုခုကိုေတာ့ ေ၀ဖန္ခ်င္တယ္။ အၾကံျပဳခ်င္တယ္ဆိုရင္ လိုလိုလားလား လက္ခံေပးသင့္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳသင့္ပါတယ္
ဒါေတြဟာ အေရာင္းသြက္စတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္အေနနဲ႕ သတိျပဳဆင္ျခင္ ေဆာင္ရြက္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြထဲက အေရးပါတဲ့ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ပါ။ လက္လီစတိုးဆိုင္ေလးဖြင့္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ေရာ၊ အေရာင္းသြက္စတိုးဆိုင္ျဖစ္ဖို႕ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြေတြအတြက္ေရာ ထိုက္သင့္သေလာက္ အက်ိဳးျပဳခြင့္ရပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment