လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ သည္ဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ ေန႕စဥ္လူေနမႈဘ၀ထဲမွာ အေရးပါတဲ့အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္လို႕ေတာင္ ေျပာလို႕ရႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာလူငယ္နဲ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ ခြဲျခားလို႕ မရပါဘူး။ လူငယ္မွန္ရင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႕ ကင္းကြာလို႕ မရဘူးလို႕ဆိုရမွာျဖစ္သလို လူငယ္ေတြရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႕ ပတ္သက္ေနတယ္လို႕ ဆိုရပါမယ္။ မနက္ ခင္း မိုးလင္းတာနဲ႕ မနက္စာျဖည့္ဖို႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ေန႕လည္မွာလည္း ဗိုက္ျဖည့္ဖို႕၊အဆာေျပျဖည့္ဖို႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ညေန ဘက္ ေက်ာင္းဆင္း၊ ရုံးဆင္းျပန္ေတာ့ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးဖို႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ညဘက္လည္းပ်င္းေတာ့ ခဏ တျဖဳတ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ႏိုင္ငံျခားေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္ဖို႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စသျဖင့္ အိပ္ယာကႏိုးလို႕ မ်က္စိႏွစ္လံုး ပြင့္လာတဲ့အခ်ိန္ ကေန ညအိပ္ယာ၀င္ကာနီးအထိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ပတ္သက္ေနေတာ့တာကိုး။ တစ္ေန႕တာမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ မထိုင္လိုက္ရ ရင္ကို အဲသည့္ေန႕က တစ္ခုခု လိုအပ္ေနသလို ရင္ထဲမွာ ဟာတာတာနဲ႕။
လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္း အေလ့အထကို ျဗိတိသွ်လူမ်ိဳးေတြက စခဲ့ၾကတယ္ဆိုပဲ။ ကိုလိုနီေခတ္က ျဗိတိသွ်လူမ်ိဳးေတြက လက္ဖက္ ရည္ေသာက္ျခင္းအေလ့အထကို သယ္ေဆာင္လာတာကို ေတြ႕ရျပီး၊ ဂုဏ္သေရရွိ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြမွာ ဒါဘာပြဲေတြမွာ၊ လက္ဖက္ရည္ ပြဲပါတီတီးပါတီေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာကေန ေနာက္ပိုင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္း အေလ့အထကသည္မွာ ထြန္းကားလာခဲ့တယ္လို႕ ေျပာ ရပါမယ္။ ၁၉၈၅ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေစ်းကြက္က တစ္ႏွစ္ျပီးတစ္ႏွစ္ က်ယ္ျပန္႕လာခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လူငယ္ ေတြနဲ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ ခြဲျခားလို႕ မရသေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ အခုဒီဘက္ေခတ္မွာ ေကာ္ဖီဆိုင္၊ အင္တာနက္ဆိုင္၊ ဂိမ္းဆိုင္ ေတြ အမ်ားၾကီးေပၚေပါက္လာေပမဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာေတာ့ လူငယ္ေတြ စုဖြဲ႕ထိုင္ေနတုန္းပဲ။
လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ေရာက္တာနဲ႕လူငယ္ေတြ ျငင္းခုန္မယ္၊ အတင္းအဖ်င္းေျပာမယ္ စကားဖလွယ္ၾကမယ္ဆိုေတာ့ကာ လူငယ္စုရပ္လို႕ ေျပာရမလား Meeting point လို႕ပဲဆိုရမလား။ သြားသုတ္သုတ္ စားသုတ္သုတ္ ေခတ္ၾကီးမွာ နံနက္စာ၊ ေန႕လယ္စာကို သည္လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္မွာပဲ ျပီးတတ္ၾကေတာ့ Eating point လို႕ပဲဆိုရမလား။
လူငယ္ေတြရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၾကည့္လိုက္ရင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ရမွာျဖစ္သလို သူငယ္ခ်င္းေတြ တရုန္း ရုန္းနဲ႕လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာထိုင္ျပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျငင္းခံု၊ ေျပာဆိုေနတာေတြနဲ႕ ေက်နပ္ေနၾကတာပဲ။ အခ်ိန္ျဖဳန္းတီးလို႕ အျပစ္ တင္တယ္ ေျပာရေပမဲ့ သည္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ လူငယ္ေတြထဲကပဲ အတတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အသိပညာရွင္ေတြ၊ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေပၚထြက္လာမယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ဘူးေလ။
လူငယ္ေတြတင္မကဘူး လူၾကီးေတြဆိုရင္လည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ စုၾကျပီးေတာ့ ဂ်ာနယ္ေတြဖတ္၊ သတင္းထူးသတင္းဦးေတြ၊ ဘာ သာေရး၊ သာေရးနာေရးသတင္းေတြ (သူတို႕မွာလည္း အတင္းအဖ်င္းေတြ ပါတာေပါ့) သားေရးသမီးေရး၊ ေျမးေရး သူ႕ထက္ငါအျပိဳင္ ေဆြးေႏြးၾကတာပဲ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထိုင္တဲ့ အေလ့အထေတြထဲမွာ တစ္ဦးတည္းထိုင္တာနည္းတယ္ေလ။ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ေလာက္နဲ႕ ေရေႏြးၾကမ္းအိုးနဲ႕ တစ္ေနကုန္နီးနီး ထိုင္အခ်ိန္ေပးေနၾကတာေတြလည္းရွိရဲ႕။
ေနာက္တစ္ခုက သည္ဘက္ေခတ္မွာ ျမိဳ႕ေနလူတန္းစားေတြအတြက္ ဧည့္ခံစရာေနရာကလည္း က်ပ္တည္းတယ္ေလ။ ဧည့္သည္လာရင္ ကိုယ့္အိမ္မွာ တကူးတကဧည့္မခံၾကေတာ့ဘဲ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေခၚျပီး ဧည့္၀တ္ျပဳၾကတာလည္း အေလ့အထလိုျဖစ္ေနျပီ။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တတ္တဲ့ ဓေလ့ေတြ မ်ားမ်ားလာသလို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြကလည္း တစ္ေန႕တျခား မ်ားမ်ားပဲ။ လမ္းတစ္ လမ္းမွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္နဲ႕ ကြမ္းယာဆိုင္ မရွိေတာ့ရင္ဘဲ လမ္းအဂၤါရပ္နဲ႕ မညီဘူးလို႕ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနျပီ။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လမ္းတိုင္းမွာ၊ ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ေတာ့ အနည္း ဆုံးရွိတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိဳ႕လမ္းဆံုလမ္းခြေတြမွာဆို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၊ ဟိုဘက္သည္ဘက္မွာ၊ ကပ္လ်က္စသျဖင့္ ရွိေနတာပဲ။ မ်ားလာလို႕ ဘယ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာမ်ား လူမထိုင္တာေတြ႕ဖူးလဲ။ သူ႕ေဖာက္သည္နဲ႕သူဆိုင္ရွိေနတာ ေတြ႕ရတာပဲ မဟုတ္လား။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုလို႕ ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႕ ဖြင့္ၾကတာလည္း ေတြ႕ရတယ္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ မ်ားလာသလို ေဖာက္သည္ေတြကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆို ေရြးထိုင္လို႕ ရေနျပီ။ သည္ဆိုင္မၾကိဳက္ရင္ ေနာက္တစ္ဆိုင္ေပါ့။ သည္ဘက္ေခတ္ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ေက်းမႈတစ္ေခတ္လို႕ ေျပာလို႕ရေအာင္ကို လူငယ္နဲ႕ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ဟာ ဒြန္တြဲေနတာ ေတြ႕ရမွာပါ။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာတာနဲ႕အမွ် လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြကလည္း တစ္ျဖည္းျဖည္း အျပင္အဆင္ကအစ တိုးတက္လာတယ္။
ဟုိတုန္းကဆိုရင္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ ဆိုင္နဲ႕ကနားနဲ႕ မေတြ႕ရသလို သည္ေလာက္လည္း ေပါေပါမ်ားမ်ားမေတြ႕ရပါဘူး။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ျပၾကီးမွာေတာင္ တိုက္ေလွကားေျခရင္းေလာက္မွာ ေခြးေျခခံုေလးေတြနဲ႕ ခ်ေရာင္းၾကတာ ေလာက္ပဲ။ ဆိုင္ၾကီးအေနနဲ႕ အခမ္းအနားအျပင္အဆင္ၾကီးၾကီးနဲ႕မရွိသေလာက္ဘဲ။ အဲဒီလမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ သီခ်င္းဖြင့္တာတို႕၊ ေဘာလံုးပြဲျပ တာတို႕ ဘယ္လို Entertainment မွမရွိသလို ဘယ္လိုဆြဲေဆာင္မႈမ်ိဳးမွမရွိဘူး။ စီးပြားျဖစ္တဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုလို႕လည္း ထင္ျမင္ယူဆ စရာမရွိဘူး။ သည္တစ္ဆိုင္မွ မၾကိဳက္ရင္ ေနာက္တစ္ဆိုင္ ေျပာင္းေသာက္စရာဆိုင္ကလည္း နီးနီးနားနားမရွိဘူး။ ေပါ့ေပါ့ၾကိဳက္လို႕ ေပါ့ေပါ့မွာမွာ၊ ေပါ့က်ၾကိဳက္လို႕ ေပါ့က်မွာမွာ၊ က်စိမ့္မွာမွာ လက္ရာေတာ့တစ္ပံုစံတည္း။ ဘယ္လုိေဖ်ာ္ေဖ်ာ္ ေကာင္းေကာင္း မေကာင္း ေကာင္း ဒါလက္ဖက္ရည္ဆိုင္လို႕ ခံစားေသာက္ခဲ့ၾကရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
အခုေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ မ်ားလာျပီ။ ေဖာက္သည္ေတြကို ေရရွည္ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႕ အျပိဳင္အဆိုင္ေတြလည္း မ်ားလာျပီ။ ေခြးေျခ ခံုေလးေတြနဲ႕ လမ္းေဘးဆိုင္ေလးေတြလို ေလွခါးရင္းဆိုင္ေလးေတြလို အရင္းအႏွီးခပ္ပါးပါးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အရင္းအႏွီးခပ္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ရာဂဏန္း၊ ေထာင္ဂဏန္းထို ျမႇဳပ္ႏွံေဆာင္ရြက္လာတာေတြရွိလာျပီ။ စီးပြားေရးဆန္ဆန္နဲ႕ အျမတ္အစြန္းေတြရေအာင္ ၾကံဆျပီးမွဖြင့္ လာၾကတာကိုေတြ႕လာရတယ္။ သည္ေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ျဖစ္ဖို႕ ျမႇဳပ္ကြက္ေလးေတြသိဖို႕ လိုလာျပီေပါ့။
ပထမဆံုးအေရးၾကီးတာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္က လက္ဖက္ရည္ႏွစ္သက္တဲ့သူျဖစ္ဖို႕ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ကိုယ့္ လက္ဖက္ရည္အရသာ ဘယ္လုိေနတယ္။ အနံ႕အသက္ ဘယ္လုိေနတယ္။ ႏို႕ဆီႏို႕စိမ္းက ဘယ္လိုတံဆိပ္နဲ႕မွ သင့္ေလ်ာ္တယ္ဆိုတာ သိမွာေလ။ နာမည္ၾကီးတံဆိပ္ေတြသံုးတိုင္း ေကာင္းလိမ့္မယ္လို႕ မမွတ္ယူသင့္ဘူး။ အေဖ်ာ္ဆရာက လက္ဆမွန္မွန္နဲ႕ ေဖ်ာ္တတ္ပါမွ ေဖာက္သည္ႏွစ္သက္တဲ့ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ျဖစ္လာမွာ။
လက္ဖက္ရည္ ေကာင္းေကာင္းတစ္ခြက္ရွိရုံနဲ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္သြားေရာလား။ မဟုတ္ေသးဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕အခ်က္ အလက္ေတြကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္အေနနဲ႕ သတိျပဳမိမွ ေဖာက္သည္ႏွစ္သက္တဲ့ဆိုင္ျဖစ္မွာေပါ့။ သည္လိုဆို ေဖာက္သည္ေတြ ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့၊ ေဖာက္သည္ေတြ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြက ဘာေတြလဲ၊ ဘယ္အခ်က္ေတြကမ်ား ေဖာက္သည္ကို ဆြဲ ေဆာင္ေစတာလဲဆိုတာကို အေလးထားျပီး ခံစားၾကည့္ရေအာင္။
ဆိုင္ေနရာ အခ်က္အခ်ာက်ဖို႕
ေနရာ အခ်က္အခ်ာက်ျခင္းက ေဖာက္သည္စိတ္၀င္စားမႈမွာ အေရးၾကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းမွာ ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္ Target ထားတဲ့အလႊာ က ဘယ္သူေတြလဲ၊ လူတန္းစားအစံုအတြက္ဆို လမ္းဆံုလမ္းခြတို႕၊ ေစ်းနားတို႕၊ ရုံးေတြနားတို႕မွာ ဖြင့္တာေကာင္းပါတယ္။ ေက်ာင္းသား အရြယ္ လူငယ္ေတြကို ရည္ရြယ္တာဆို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအနီးမွာ စသျဖင့္ေပါ့။ သြားေရးလာေရး လြယ္ကူသင့္ျမတ္တဲ့ေနရာ၊ လမ္းမ ေပၚမွာဆို အေကာင္းဆံုးဆိုရပါမယ္။
ဆိုင္ပံုစံ အခင္းအက်င္း ေကာင္းေကာင္းေလးျဖစ္ဖို႕
ဆိုင္ပံုစံအေနအထားလို႕ ဆိုတာကလည္း အက်ယ္အ၀န္း၊ အခမ္းအနားအျပင္အဆင္အားလံုးကို ဆိုလိုတာပါ။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ရဲ႕ လူတန္း စား၊ လူေနမႈအဆင့္အတန္းကို ၾကည့္ျပီး ဆိုင္အျပင္အဆင္ရွိဖို႕လိုပါတယ္။ လူေနမႈအဆင့္နိမ့္တဲ့ေနရာမွာ ဆိုင္ၾကီးဟီးေနေအာင္ ျပင္ဆင္ ထားတာ မသင့္ေလ်ာ္သလို လူေနမႈျမင့္တဲ့ေနရာမွာလည္း ျဖစ္သလို အျပင္အဆင္နဲ႕ဖြဲ႕ရင္ မအပ္စပ္ျပန္ဘူး။ မွန္ခန္းေတြ၊ အလံုပိတ္အ ခန္းေတြ၊ ဆက္တီေတြ၊ ကုလားထုိင္လို ပံုစံေတြနဲ႕ဆိုလည္း ဘယ္ေဖာက္သည္ကမွ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္အေနနဲ႕ ထိုင္ဖို႕ မ၀ံ့ရဲ ၾကပါဘူး။ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ ဆိုင္အခင္းအက်င္းျဖစ္မွလည္း ေဖာက္သည္က ရဲရဲတင္းတင္း၀င္လာႏိုင္မွာေပါ့။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ခံအခင္းအက်င္းကလည္း စိတ္၀င္စားေအာင္ ထားတတ္ဖို႕လိုေသးတယ္။ လူငယ္အမ်ားစုက ခံုျမင့္ျမင့္ၾကီးေတြမွာ ခမ္းခမ္းနားနားထိုင္ရတာမ်ိဳး သိပ္မၾကိဳက္လွဘူး။ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ စားပြဲ၊ ခံုပုပုေလးေတြဆို အသင့္ေတာ္ဆံုးပဲ။
စားပြဲခံုေတြ ထိုင္ခံုဟာလည္း ျပည့္သိပ္က်ပ္ညပ္မေနဘဲ လူႏွစ္ေယာက္စာေလာက္ ေရွာင္လို႕တိမ္းလို႕ လြတ္ေလာက္တဲ့ လူသြားလမ္းေလးေတာ့ အေသအခ်ာ ျခားနားထားသင့္ပါတယ္။ စားပြဲခံုေတြတိုင္းမွာ နံပါတ္(သို႕) အကၡရာ အမည္ေလးေတြ ကပ္ထားတာကလည္း ေဖာက္သည္မွာတာကို ခ်ေပးရတဲ့အခါ၊ ေဖာက္သည္က ေငြရွင္းတဲ့အခါေတြမွာ သင့္ဆိုင္အတြက္ ပိုမိုလြယ္ကူအဆင္ေျပေစပါလိမ့္မယ္။ ေငြရွင္းေကာင္တာကို တစ္ဆိုင္လံုးကို စီးျပီးျမင္လို႕ရေအာင္ ေကာင္တာကို ျမင့္ျမင့္ေလးလုပ္ထားျပီး ေကာင္တာထိုင္က အဲသည္ကေန ကိုယ့္ဆိုင္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈကို အျမဲအကဲခတ္လို႕ ရတာေပါ့။
ဆိုင္နံရံေတြမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းျမင္ကြင္းပါတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ လူငယ္ေတြစိတ္၀င္စားတဲ့ ေဘာလံုးစတားေတြပံုခ်ိတ္တာတို႕နဲ႕ အလွ ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။ ဟိုဟာသည္ဟာ ေဆာင္ပုဒ္ေတြကပ္တာကေတာ့ ျမိဳ႕ျပမွာ သိပ္မနိပ္လွဘူး ထင္ပါတယ္။ ဆိုင္အျပင္ဘက္မွာ ေန ပူလို႕ ထီးေရာင္စံုေလးေတြ မိုးတာကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႕ဆို ခ်စ္စရာပံုစံေလးေတြျဖစ္တယ္ေလ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူငယ္ေတြအ တြက္ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တဲ့ Country Style အျပင္အဆင္ေလးနဲ႕ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ပံုစံေလးဆို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႕အလိုက္ေပါ့။
သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္တဲ့ အျပင္အဆင္ေလး ျဖစ္ဖို႕
သန္႕ရွင္းေရးကိုလည္း တစ္ဆိုင္လံုးူအတြက္ ေန႕စဥ္ဂရုတစိုက္လုပ္ေပးဖို႕ လိုပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆိုင္အျပင္အဆင္ ေကာင္းေပမဲ့ ဆုိင္က ညစ္ပတ္စုတ္ျပတ္ေနရင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အဂၤါရပ္နဲ႕ ဘယ္ညီညြတ္ပါ့မလဲ။ ေဖာက္သည္က၀င္လာတာနဲ႕ သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္ ေနတယ္ဆိုရင္ ထိုင္ရတာ စိတ္ေပ့ါပါး၊ ေက်နပ္စရာေပါ့။
ဆိုင္ကအခန္းဆိုရင္ ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းမြန္ျပီးလံုေလာက္တဲ့ ပန္ကာေတြ တပ္ဆင္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါမယ္။ ပန္ကာေတြက ဆိုင္ အတြက္ အနံ႕အသက္ေတြေပ်ာက္ကင္းဖို႕၊ ဆိုင္မွာ ေအးျမေနဖို႕ အမ်ားၾကီး အေထာက္အကူ ေပးပါတယ္။ သင္ကတတ္ႏိုင္လို႕ဆိုျပီး အဲယားကြန္းသြားမတပ္လိုက္နဲ႕ေနာ္။ ေဆးလိပ္ေငြ႕ေတြနဲ႕ အားလံုး ဒုကၡမ်ားကုန္မယ္။ အစားအေသာက္ေတြလုပ္တဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္ကိုလည္း ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္ ဆိုင္နဲ႕တြဲထားရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္းနဲ႕ သီးသီးသန္႕သန္႕ေလး ထားေပးဖို႕လိုပါမယ္။ မီးခိုးေတြ၊ မီးဖိုေခ်ာင္က အေၾကာ္အေလွာ္ေတြေၾကာင့္ စားသံုးသူေတြေညႇာ္ျပီး အသက္ရွဴက်ပ္ကာ မူးေနာက္ေနာက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သီးသန္႕ မီးခိုး ေခါင္းတိုင္ေလးထားရင္လည္း ပိုေကာင္းတာေပါ့။
ဆိုင္မွာ အသံုးျပဳတဲ့ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြကလည္း သင့္ဆိုင္ကို ပံုမွန္ေဖာက္သည္ျဖစ္လာဖို႕ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အထဲမွာပါ ပါတယ္။ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေလးေတြက သန္႕ရွင္းၾကည္လင္ေနမယ္ဆိုရင္ စားသံုးသူဆီက စိတ္ေက်နပ္မႈေလးတစ္ခုကို သင္ရမွာပါ။ ေသခ်ာေဆးေၾကာသန္႕စင္ထားဖို႕ေတာ့ လိုပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္တဲ့သူေတြတိုင္း တြဲဖက္ေသာက္တာက ေရေႏြးၾကမ္းဆိုေတာ့ ေရေႏြးၾကမ္းခရား၊ ဓာတ္ဗူးကအစ သပ္ရပ္သန္႕ရွင္းဖို႕ လိုပါတယ္။ ပန္းကန္ေတြပဲ႕မေနဖို႕၊ ပန္းကန္လံုးေတြ ညစ္ပတ္စုတ္ျပတ္မေနဖို႕ အေရးၾကီးလွပါတယ္။
လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖို႕၊ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ဖို႕ ပန္းကန္လံုးကို ႏႈတ္ခမ္းနားေတ႕လိုက္တာနဲ႕ ခြက္ရဲ႕ ညႇီစို႕စို႕အနံ႕ၾကီး၀င္လာတယ္ ဆိုရင္ လက္ဖက္ရည္ အရသာဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း စားသံုးသူအေနနဲ႕ ပိုက္ဆံရွင္းရမွာမို႕ ႏွေမ်ာလို႕သာ ဒီတစ္ၾကိမ္ေသာက္ရင္ ေသာက္သြားလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ကေတာ့ လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ကြၽမ္းက်င္တဲ့ စားပြဲထိုး၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ ခန္႕ထားအသံုးျပဳဖို႕
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္အေနနဲ႕က ၀န္ထမ္း(စားပြဲထိုး)ေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဟာလည္း အင္မတန္မွကို အေရးပါတယ္။ ေနရာအခ်က္ အခ်ာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေနပါေစဦး လက္ဖက္ရည္အရသာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေနပါေစဦး၊ ဆိုင္က စားပြဲထိုးေတြ လုပ္ေပါက္ ေၾကာင့္ ဆိုင္က နလံထူမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကံဳရာေနရာကေတြ႕တဲ့လူကို ဆြဲခန္႕ထားတာထက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးခ်ယ္ျပီး၊ ေသေသခ်ာ ခ်ာေလ့က်င့္ျပီးမွသာ ေဖာက္သည္နဲ႕ ဆက္ဆံတဲ့ တာ၀န္ေပးသင့္ပါတယ္။ ခ်ိဳသာေဖာ္ေရြတဲ့ မ်က္ႏွာေပးရွိဖို႕၊ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာတဲ့ အေျပာ အဆိုတတ္ဖို႕၊ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႕ရွင္းျပီး လန္းလန္းဆန္းဆန္း ရွိေနဖို႕၊ သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္စြာ ၀တ္စားဆင္ယင္ဖို႕ (အခုေနာက္ပိုင္း တခ်ိဳ႕ ဆိုင္ေတြမွာ ေဘာလံုးအသင္းလို အက်ႌမွာ နံပါတ္ေလးေတြနဲ႕ ယူနီေဖာင္းေတြ ထုတ္ေပးထား တာကလည္း ဆိုင္အတြက္လည္း အ ဆင္ေျပတယ္၊ အျမင္လည္းေကာင္းတယ္) ဒါေတြက အေရးၾကီးပါတယ္။
သူတို႕ဟာဆိုင္အတြက္ တကယ္အေရးပါတဲ့သူေတြျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႕ကိုလည္း သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္၊ စိတ္ထားေမြးျမဴ တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးထားဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ စားပြဲထိုးတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ဆီမွာ ပံုမွန္လာထုိင္ေနတဲ့ေဖာက္ သည္ဆိုရင္ သူလာထိုင္တာနဲ႕ ကိုယ္ကသူမွာမယ့္ဟာကို အရင္ေမးျပီး သူရဲ႕အတည္ျပဳခ်က္ယူျပီး မွာေပးႏိုင္ရမယ္။ ေငြရွင္းမယ္လို႕ ဆိုလိုက္တာနဲ႕ ကုန္က်စရိတ္ေတြကို ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္နဲ႕ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တြက္ခ်က္ႏိုင္ရမယ္။ ၾကိမ္ဖန္ မ်ားမ်ားလာ တတ္တဲ့ ေဖာက္သည္ဆို ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳးၾကိဳက္တတ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း လာတာနဲ႕သိေနဖို႕ လိုပါတယ္။
ေရွ႕မွာထြက္ေနတဲ့ သူေတြအျပင္ ကန္႕လန္႕ကာေနာက္ကြယ္မွာေနတဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက ဆရာေတြ(အေဖ်ာ္ဆရာ၊ အေၾကာ္ဆရာ၊ ခ်က္ ျပဳတ္သူ စသည္တို႕...) ရဲ႕အေရးပါပံုကလည္း ေမ့ထားလို႕မရပါဘူး။ ဆိုင္မွာ ေရာင္းခ်မယ့္ စားစရာ၊ ေသာက္စရာေတြကို ျပင္ဆင္ခ်က္ ျပဳတ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာလည္း သင့္ဆိုင္ရဲ႕ ေရာင္းအားကို ဖန္တီးႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ေဖ်ာ္တဲ့ အခါမွာ လက္ဆမွန္ဖို႕၊ အသံုးျပဳတဲ့လက္ဖက္ေျခာက္၊ ႏို႕ဆီ၊ႏို႕စိမ္း၊သၾကား စတာေတြက လတ္ဆတ္ ေကာင္းမြန္ေနဖို႕ စားသံုးသူမွာတဲ့အတိုင္း အခ်ိဳ၊ အစိမ့္၊အပ်စ္၊အက်ဲကို ညႇိႏႈိင္းေပးႏိုင္ဖို႕ လိုပါတယ္။ မိမိသံုးေနက် တံဆိပ္ေတြ ၀ယ္လို႕ မရခဲ့ရင္ ဒါမွမဟုတ္ အသစ္ေျပာင္းသံုးရင္ေတာင္မွ ကိုယ့္ဆိုင္က လူေတြကို အရင္ျမည္းစမ္းၾကည့္ခိုင္းျပီးမွ အခ်ိဳးအစားကို တစ္ေျပးတည္း သတ္မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။
အစားအေသာက္ စံုစံုလင္လင္ရဖို႕
သည္ဘက္ေခတ္မွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ လက္ဖက္ရည္တစ္ခုတည္းေကာင္းေနရုံနဲ႕မရ ဘူးေလ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အဂၤါရပ္နဲ႕ ညီညြတ္ဖို႕ အစားအေသာက္အမယ္ စံုစံုလင္လင္ရဖို႕ကလည္း လိုပါတယ္။
လူငယ္အမ်ားစုက နံနက္ခင္းစာအေနနဲ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို အားထားတာေလ။ သည္ေတာ့ အစားအေသာက္ေတြ စံုလင္ရမယ့္အျပင္ ကိုယ့္ဆိုင္နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ သီးသန္႕မူပိုင္ အစားအေသာက္ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ခုေတာ့ အနည္းဆံုး သင့္ဆိုင္မွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ သည္ဆိုင္က မုန္႕ဟင္းခါးေကာင္းေကာင္းရတယ္၊ အုန္းႏို႕ေခါက္ဆြဲေကာင္းေကာင္းရတယ္၊။ ပဲပလာတာ၊ ၾကက္သားပလာတာ ေကာင္း ေကာင္းရတယ္၊ အုန္းထမင္းတို႕၊ ဆိတ္စြပ္ျပဳတ္နဲ႕ နံျပား ေကာင္းေကာင္းရတယ္ဆိုတာ စားသံုးသူက လက္ခံထားဖို႕လိုပါတယ္။ ဒါမွ လည္း ေဖာက္သည္က သည္ဆိုင္မွ သည္ဆိုင္ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္လား။ ဆိုင္မွာ ရယ္ဒီမိတ္ အစားအေသာက္ေတြ (ေကာ္ဖီမစ္၊တီးမစ္၊ ေကြကာ၊ပဲႏို႕၊အခ်ိဳရည္၊ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုပ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စသည္....) တင္ေရာင္းတဲ့ အခါမွာလည္း စားသံုးသူအေမးမ်ားတဲ့ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ တံဆိပ္ေတြကို စံုစံုလင္လင္နဲ႕ေရြးခ်ယ္တင္ထားဖို႕လည္း လိုပါတယ္။ အခ်ိဳရည္ဆိုလို႕ အခ်ိဳရည္ပုလင္းေတြကိုလည္း ကားကလာခ်ရင္ ခ်ထားတဲ့အတိုင္း အေအးပံုး၊ ေရခဲေသတၲာထဲထည့္ စားသံုးသူကမွာ၊ ထုတ္ျပီးေရာင္း အဲလိုမ်ိဳးမလုပ္ဘဲ မထည့္ခင္ကတည္းက ေရနဲ႕ ပုလင္းေတြကို ေဆးေၾကာသင့္ပါတယ္။ အထဲက အရည္က ဘယ္ေလာက္ပဲ သန္႕ေနပါေစ၊ ပုလင္းက ညစ္ပတ္ေနေတာ့ အျမင္ဘယ္ ေကာင္းပါေတာ့မလဲ။
ေဖ်ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္ေတြ ျပသႏိုင္ဖို႕
အခုေခတ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားက ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္ရွိေနတာကို ႏွစ္သက္ၾကတယ္။ အရင္လို ေဆာင္း ေဘာက္ေကာင္းေကာင္းေလးနဲ႕ သီခ်င္းေလးက်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ဖြင့္ေပးထားရုံနဲ႕ မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ သီခ်င္းဖြင့္ေပးရမယ့္ အခ်ိန္ သီခ်င္းဖြင့္၊ ဗီစီဒီပါ တြဲျပသင့္ရင္လည္း တြဲျပ၊ ေဘာလံုးပြဲ (ႏိုင္ငံတကာေရာ၊ ျပည္တြင္းပြဲေတြေရာ) ခ်ိန္ဆို ေဘာလံုးပြဲ စံုလင္ေနပါမွ ေတာ္ရုံက်တာ။ အခုႏွစ္ပိုင္းေတြမွာဆို ေဘာလံုးပြဲ စေလာင္းရွိတဲ့လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ ႏိုင္ငံျခားေဘာလံုးပြဲမ်ားရွိတယ္ဆိုရင္ ေဘာလံုး၀ါသနာအိုးေတြရဲ႕ ဆံုစည္းရာနယ္ေျမ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ တီဗီ၊ ဗီစီဒီ၊ 5 Movies, 5 Series တို႕ဆိုတာ မရွိမျဖစ္ကို ရွိထားရေတာ့မယ္။
ဒါေတြက ေအာင္ျမင္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ျဖစ္ဖို႕ ေယဘုယ်သေဘာေလာက္ပဲရည္ညြန္းတာပါ။ မျမင္ရတဲ့ျမႇဳပ္ကြက္ေလးေတြေတာ့ ရွိေသးတာေပါ့။ ေနရာေဒသအလိုက္ ကြဲျပားမႈေလးေတြရွိေပမဲ့ ဒါေတြကေတာ့ သတိထားျပီးေတာ့ကို ျဖည့္ဆည္းေပးရမယ့္ အခ်က္ေတြ လို႕ဆိုရာမွာပါ။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရရင္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ေက်းမႈက ျမိဳ႕ေပၚမွာတင္သာ မကေတာ့ဘဲ ေက်းလက္အထိပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ေတြ႕လာရတဲ့အတြက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္လုပ္ငန္းဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေခတ္ေပၚေရစီး ေၾကာင္းအလိုက္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးအရ အျမတ္အစြန္း အတြက္ စိတ္ခ်ရတဲ့ လုပ္ငန္းလို႕လည္း ေျပာလို႕ရပါတယ္။
တျခား အစားအေသာက္လုပ္ငန္းေတြလို ပစ္မွတ္လူတန္းစား၊ အသက္အရြယ္ကို သိပ္ေရြးခ်ယ္စရာမလိုဘဲ လူတန္းစားစံုေစ်းကြက္ျဖစ္ သည့္အတြက္ အထက္ပါလိုအပ္ခ်က္ေလးေတြ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဟူ၍သာ။
PAOH
No comments:
Post a Comment