Sunday, November 3, 2019

အလုပ္ေျပာင္းရင္ ဘာေတြျပင္ဆင္သင့္သလဲ ?


***********************************************
တစ္ေလာက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္ အလုပ္ေျပာင္းဖို့လာတိုင္ပင္တယ္၊ အလုပ္အသစ္တစ္ခုမွာ ေနရာက်ပါ့မလား? အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ပါ့မလားဆိုၿပီး ေတာ့  စိုးရိပ္စိတ္ကေလးလည္း ပါတာေပါ့ ။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အလုပ္ေျပာင္းထားတာ မၾကာေသးေတာ့  အတတ္နိုင္ဆုံးအႀကံညဏ္ေပးလိုက္ပါတယ္။

အေကာင္းဆုံးလို့ထင္ျမင္ယူဆရင္ ေျပာင္းပါလို့၊ ဒီေတာ့ ဆက္ေမးတာက ေကာင္းမေကာင္း ဘယ္လိုသိနိုင္မလဲတဲ့ ?ဒါကလည္း တစ္ကယ္ခန္႔မွန္းရခက္တဲ့ အရာပါပဲ ၊ကိုယ္အသစ္ေရာက္ရွိမယ့္ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အသားက်ဖို့ျပင္ဆင္ရာမွာလည္း အဆင္မေျပမွုေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနမွာပါ။ ဆိုလိုတာက အေကာင္းဆုံးအေျခအေနကို တည္ေဆာက္နိုင္ဖိ်ဳြ႕န္ေတာ္တို့ေလ့လာမၽွုေတြလုပ္ဖို့လိုအပ္တယ္ဆိုတာပါ။

ဒီလိုအေျခအေနေတြမွာ ဘာေတြႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္သလဲ? ကိုယ့္အေနနဲ႔အေကာင္းဆုံး အေျခအေန တစ္ခုအျဖစ္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သင့္တာေတြက အမ်ားႀကီးရွိေနမွာပါ။

ဒီေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့အပိုင္းေလးေတြကို အရင္ဆုံးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခ်င္းစီမွာ မတူညီတဲ့ အေလ့အက်င့္ ဗီဇ စရိုက္ကိုယ္စီကြဲလြဲစြာရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကိုအရင္ဆုံးသိေအာင္လုပ္ဖို့က နံပါတ္တစ္  ဦးစား ေပး ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ဒါကို အရင္ဆုံးသိေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရပါမယ္၊ ဘယ္ကေနသိနိုင္မလဲ ?

လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြဆီကေနျဖစ္ျဖစ္သိနိုင္သလို ၊Supplier ေတြ ဆီကလည္း သိနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Corporate Branding  ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္တယ္ မျဖစ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း သူတို့ရဲ့ Westside၊ Facebook  အစရွိတဲ့ Social Media ေတြဆီကေနလည္း ေလ့လာေထာက္လွမ္းသိရွိနိုင္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ့္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္သစ္အတြက္ ေသခ်ာစြာျပင္ဆင္ထားနိုင္ဖို့ပါ။ ကိုယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေသခ်ာကြဲျပားစြာသိနိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလုပ္၀င္မွ သိၾကတာမ်ားပါတယ္၊ ေနာက္မွ အေသးစိတ္ေျပာျပမယ္ ဆိုၿပီး အလုပ္၀င္ခဲ့တယ္ အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေသခ်ာစြာသိနိုင္ဖို့ ေလ့လာၿပီးဆက္လုပ္ရတာထက္ အခြင့္အလမ္းရနိုင္ရင္ အလုပ္မ၀င္ခင္ကတည္းက ေသခ်ာစြာ သိရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ထားပါ၊ အင္တာဗ်ဴးမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာစြာသိနိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို့ အခ်ိန္ပိုရပါတယ္။

ဆက္ၿပီးေျပာခ်င္တာက အလုပ္သစ္မွာ စိန္ေခၚမွုအသစ္ေတြ၊ပတ္၀န္းက်င္အသစ္ေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အသစ္ေတြေၾကာင့္လည္း စိတ္ဖိစီးမွုေတြ ရနိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကလည္း ေသခ်ာစြာ ထိန္းသိမ္း ကိုင္တြယ္နိုင္ဖို့လိုပါတယ္။ အလုပ္အသစ္မွာ အလုပ္အဆင္ေျပေနရင္ေတာင္ အေပၚက အခ်က္ေတြ အဆင္မေျပတဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးပင္ပန္းမွုေတြ ပိုမ်ားလာနိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အလုပ္သစ္မေျပာင္းခင္ အခ်ိန္ရေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး စိတ္အပန္းေျပခရီးေလး ဘာေလးထြက္နိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔စိန္ေခၚမွုအသစ္ေတြကို ရင္ဆိုင္ဖို့ ျပင္ဆင္ထားလိုက္ပါ။

အလုပ္အသစ္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စရာေတြကို Planning ေကာင္းေကာင္းလုပ္နိုင္ဖို့လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာေတြ အစီအစဥ္ဆြဲရမလဲ ဆိုေတာ့  ေနာက္ကာတစ္ခုအတြက္ ဘာဆက္လုပ္မလဲဆိုတာကိုပါ။ အလုပ္အသစ္မွာကိုယ္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းအတြက္ လုပ္မယ့္အရာေတြကို ႀကိဳတင္ စိတ္ကူး စီမံထားဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းမွာ လက္ေတြ႕အသုံးခ်လို့ရမရ ကို ခ်ိန္ညႇိုၿပီး လုပ္ေဆာင္နိုင္မယ့္အရာေတြရွိရင္ ႀကိဳတင္စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ထားနိုင္ဖို့ပါ။

ေနာက္ထပ္အေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔  အခုအသစ္ေရာက္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမတူကြဲျပားတာကို နားလည္လက္ခံထားဖို့လိုပါတယ္။

အရင္အလုပ္မွာ ဘယ္လိုေအာင္ျမင္ခဲ့ ေအာင္ျမင္ခဲ့ လက္ရွိအလုပ္မွာ ေအာင္ျမင္ဖို့က မေသခ်ာပါဘူး၊ ဒီေတာ့ မတူညီတာေတြရွိလာရင္ ဇြတ္အတင္းမလုပ္ပါနဲ႔ ၊ အသားက်ေအာင္ လုပ္ၿပီးမွ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးေဖာ္ေဆာင္ျခင္းကို လုပ္ေဆာင္ပါ။


ပထမဆုံးေန႔မွာ ကိုယ့္အတြက္အေရးအႀကီးဆုံး ပါ၊ အလုပ္သစ္မွာ ပထမဆုံးေန႔က ကိုယ့္ရဲ့ပတ္၀န္းက်င္ အသစ္နဲ႔    စတင္ထိေတြ႕တဲ့ ေန႔မို့ အထူးသတိထားရပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တာက အားမနာမိေစဖို့ လိုအပ္ပါတယ္ ၊မလုပ္နိုင္တာေတြ ကိုအားနာၿပီး တာ၀န္ယူတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္မ်ိဳး ေရွာင္ရွားနိုင္ဖို့လိုပါတယ္လို့ အႀကံျပဳလိုက္ပါရေစ…..

ထိန္လင္းေက်ာ္ (HR)

No comments: