Wednesday, May 8, 2019

<<< Professional ကို လက္မခံခ်င္တဲ႔ အဖြဲ႕အစည္း >>>




လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ကၽြမ္းက်င္တဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ  ၊ သစၥာရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ   ရွိေနယုံနဲ႕ မိမိ အဖြဲ႕အစည္းမွာ တိုးတတ္ ဖြံ႕ျဖိဳးႏိုုင္လိမ့္မယ္လို႕ တထစ္ခ် သတ္မွတ္ထားလိုက္တဲ႔ လုပ္ငန္းဟာ ေအာင္ျမင္ဖို႕ အလားအလာ နည္းသြားတယ္ ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ ။   ဒီဘက္ေခတ္မွာ လိုအပ္လာတာက  သစၥာရွိမႈ ထက္ အရည္အခ်င္းရွိျပီး
မိမိ အလုပ္အေပၚ တိက်ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ႔ ၀န္ထမ္းမ်ိဳး ေတြကိုပဲ အဖြဲ႕အစည္းေတြ  အတြက္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။  ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆီမွာက ေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ား ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းကို အေျခတက် လုပ္ကိုင္ရင္းတိုးတတ္ဖြံ႕ျဖိဳးလာတ မ်ားပါတယ္ ။ ေနာက္ေတာ့ လုပ္ငန္းေတြ ခ်ဲ႕ထြင္ရင္း တစ္စ တစ္စ ၾကီးထြားလာ လိုက္တာမွ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေတြ လုိအပ္လာေၾကာင္း သိလာတဲ႔ အေျခအေနေတြျဖစ္လာၾကေတာ့တာပါပဲ ။

ဒီလိုအေျခအေနေတြမွာ လုပ္ငန္းနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႔ ကၽြမ္းက်င္ရာ နယ္ပယ္က Professional ေတြကိုေခၚယူျပီး လုပ္ငန္းနယ္ပယ္အတြင္းသက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္အသီးသီးေတြ
 ေပးလို႕ အဖြဲ႕အစည္းကို စနစ္တက် ေမာင္းႏွင္ဖို႕ၾကိဳးစားၾကပါတယ္ ။ မၾကိဳးစားလို႕လည္း မရျပန္ဘူး ၊ ႏိုင္ငံတကာ လုပ္ငန္းစုေတြ ၀င္လာဖို႕ ျပင္ဆင္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ မွာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းက အားနည္းေနရင္ျဖစ္ေစ ၊ စနစ္တက်မရွိရင္ျဖစ္ေစ ၊ ခိုင္မာတဲ႔ Policy , Vision  , Mission , Planning ေတြ ခ်မျပႏိုင္ရင္  ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လို႕ရတဲ႔ အေျခအေန နည္းပါသြားပါတယ္ ။

ဒီေတာ့ အလုပ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူေတြက နဂိုမူလ အဖြဲ႕အစည္းထက္ ပိုမိုေတာင့္တင္းခိုင္မာတဲ႔ အေျခအေနတစ္ရပ္အျဖစ္ အဖြဲ႕အစည္းကို ဖန္တိးခ်င္ၾကတယ္ ။ ဒါကလည္း ဒီဘက္ေခတ္မွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ အေနနဲ႕ တစ္ေယာက္တည္း ရပ္တည္ဖို႕ ဆိုတာ ခက္ခဲလာသလို ၊ တစ္မ်ိဳးတည္း လုပ္ဖို႕ ဆိုတာလည္း ေရရွည္  မလြယ္ကူႏိုင္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ လုပ္ငန္းတိုင္းလိုလို  တစ္မ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးမက လုပ္ေဆာင္ေနရတဲ႔ အေျခအေနျဖစ္ေနပါျပီ ။

အထက္က အေၾကာင္းအရာကို ဆက္ရရင္ ဒီလို အေျခအေနေတြေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္တဲ႔ နယ္ပယ္အစံုက Professional ေတြကို ေခၚျပီး အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ထည့္သြင္းတဲ႔အခါ   ၾကံဳေတြ႕လာရႏိုင္ တာေတြနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ေရးခ်င္တာပါ ။  ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကုမၼဏီ ၀န္ထမ္းေလာကမွာ ဒါမ်ိဳးေတြက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳလာရတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အဖြဲ႕အစည္းေတြက သူတို႕ကို လက္မခံခ်င္ၾကပါဘူး ( အဖြဲ႕အစည္းလို႕ သံုးလိုက္တာက ျခံဳငံံုမိေအာင္ပါ ၊ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ ေတာ္ေတ္ာ မ်ားမ်ားေပါ႕) ။ ဘာေၾကာင့္လဲ လို႕ ေမးရင္ အေျဖက စဥ္းစားစရာ အနည္းငယ္ရွိပါတယ္ ။ႏိုင္ငံတကာ လုပ္ငန္းစုေတြ ၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံ႕မႈ ေတြနဲ႕ လာတဲ႔ လုပ္ငန္းေတြမွာ ဒါက ျပသာနာ မျဖစ္ပါဘူး ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႕က အလုပ္နဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ခံစားခ်က္ကို ခြဲျခားထားႏိုင္သလို ၊ professionalism ဆိုတာကိုလည္း ေသခ်ာစြာသေဘာေပါက္နားလည္ၾကပါတယ္ ။

 ဒီလိုမွသာ မိမိအဖြဲ႕အစည္း တိုးတတ္ေရးကို အဓိကထား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာကို နားလည္လက္ခံထားလို႕ပါပဲ ။
 ဒါေပမဲ႔  အထက္က တင္ျပခဲတဲ႔ လုပ္ငန္းေတြမွာ ၀န္ထမ္းေဟာင္း ေတာ္ေတ္ာ မ်ားမ်ားက Professional   ေတြကို လက္မခံခ်င္ၾကဘူး ၊ ဆရာလုပ္တယ္ ၊လူတတ္ၾကီး အစရွိသည္မ်ားနဲ႕  ရုန္းကန္ျငင္းခုန္ရင္း  အေျပာင္းအလဲကို ခံုခံမႈ ေတြျပဳၾကတဲ႔အခါ ေတြ႕ၾကံဳရတာေတြ ကို မတူညီတဲ႔ အတြက္ အေျခခံ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ တူညီတာကိုပဲ တင္ျပပါရေစ ။

Professional ဆိုတာ မိမိ တတ္သိေသာ ပညာ ႏွင့္ အသက္ေမြးသူ ျဖစ္ၿပီး မိမိ အလုပ္အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈ အျပည့္ရွိကာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အားထည့္လုပ္ၿပီး တန္ဖိုး၊ စံ၊ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို မည့္သည့္ အခါမွ အေလွ်ာ႔မေပးဘဲ မည္သည့္ အလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ ထူးထူး ခၽြန္ခၽြန္ ေဆာင္ရြက္လိုသူကို ေခၚပါတယ္ ( ဆရာရဲျမင့္ -စြန္႔ဦးတီထြင္ ) ၊ ဒီစာသားေလးက အထိေရာက္ဆံုးနဲဲ႕ အထိအမိဆံုးမို႕လို ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေတာ္ေတ္ာေလး ၾကိဳက္ပါတယ္ ။
 ေနာက္တစ္ခ်က္က Professional ေတြမွာ ရွိထားတာက ကၽြမ္းက်င္မႈတစ္ခုတည္းမဟုတ္သလို ၊လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမယ့္  လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာက်င့္၀တ္ေတြရွိတယ္ ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ ထားေစ ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္ ။

အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ Professional ေတြကို ဘာေၾကာင့္လက္မခံခ်င္တဲ႔ အေျခအေနေတြက ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးေတြမွျဖစ္တတ္သလဲ ? ဘယ္လို ၀န္ထမ္းေတြက လက္မခံခ်င္ၾကတာလဲ ?  ဒါေတြကို အေျချပဳျပီး မိမိအဖြဲ႕အစည္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ လို႕ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ဆိုတာကို အလုပ္ရွင္ေတြ အေနနဲ႕ အေကာင္းဆံုး စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္ၾကေစဖို႕ လိုပါတယ္ ။

((ကာလၾကာရွည္စြာ လုပ္ကိုင္လာတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ မ်ားတဲ႔အခါ ))

ဒါက တစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္းစီနဲဲ႕ပိုျပီး သက္ဆိုင္ပါတယ္ ။ SME လုပ္ငန္းေတြကေန ၾကီးလာတဲ႔ လုပ္ငန္း မ်ိဳးေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္  ၊ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မဆိုလိုေပမဲ႔  လုပ္ငန္းေတြမွာ ေတြ႕ေနရတာက ကာလရွည္ၾကာ စြဲျမဲလာတဲ႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပံုအမွားေတြ ၊ ပိုမိုရႈပ္ေထြးေစတဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေျပာင္းလဲ ဖို႕ လုပ္ေဆာင္တဲ႔အခါ သူတို႕ေတြက ဆီက မတူညီတဲဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႕ ခုခံမႈ တြန္းအားေတြ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္ ။ ၾကာလာရင္ ဒီခုခံမႈေတြကေန တစ္ဆင့္  ဒီအေျပာင္းအလဲအေပၚမွာ ေဖာ္ေဆာင္သူေတြကို  လက္မခံခ်င္တဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးေတြ ေတြ႕လာရတတ္ပါတယ္ ။

((ေနရာတစ္ခုမွာ စြဲျမဲေနတဲ႔ သူေတြ မ်ားတဲ႔အခါ))

ဒါကလည္း အထက္က အခ်က္နဲ႕ တူသလိုလိုနဲ႕ မတူျပန္ပါဘူး ။၀န္ထမ္းအၾကီးေတြမွာျဖစ္တတ္တာပါ ၊ ေနရာတစ္ခုကို လုုပ္သက္ကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ရလာတဲ႔အခါမွာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုျဖစ္မွာကို စိုးရြံ႕ေနသလို ၊ေျပာင္းလဲသြားမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ားကို လိုက္မမီႏိုင္တာကို သိသြားမွာလည္း စိုးရိမ္တတ္ၾက သူေတြ မ်ားလာတဲ႔အခါမွာလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။

((။ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ လုပ္ငန္းေဆာင္ခ်က္ကိုနားလည္မႈ နားလည္းပါတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြမ်ားတဲ႔အခါ))

ဒီအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ကနဦးမွာ လက္ခံခ်င္ၾကတဲ႔ အမ်ိဳးအစားထဲမွာပါ၀င္ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကဗ်ာ ေကာင္းတဲ႔ ေျပာင္းလဲ ျခင္းကို ၾကိဳဆိုပါတယ္လို႕  အျမဲ ေျပာတတ္ၾကသူေတြပါ။ ဒါေပမဲ႔ လုပ္သာ လုပ္ေနရတယ္ ဘာေၾကာင့္ လုပ္ေနရတာလဲ ဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္မသိသလို ၊ သိေအာင္လည္း မၾကိဳးစားၾကပါဘူး ။ ၾကာလာတဲ႔အခါ သူတို႕ ရဲ႕ နားမလည္မႈေတြကို ေသခ်ာစြာ ရွင္းမျပႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ သူတို႕က Professional ေတြကို လက္မခံခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး ။

((နည္းပညာ အသစ္အဆန္းေတြရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ ))

ဒါက ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈ ေၾကာင့္ျဖစ္လာတာေတြျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ရံုးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ နည္းပညာေတြကို အလ်င္မီေအာင္ လိုက္ေနရတဲ႔ေခတ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ၀န္ထမ္းေတြက  လုိက္ပါႏိုင္ေအာင္  ေဆာင္ရြက္ရတာလည္း ခက္ခဲပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ ေဆာင္ရြက္သူကို အေျခခံအက်ဆံုး ျပသာနာအရင္းအျမစ္အျဖစ္ ရွျမင္လာတတ္ပါတယ္ ။ အရင္တုန္းက ပံုမွန္လုပ္ေနတာ ျမန္ပါတယ္ ၊ အခု ဒါေတြ လုပ္လိုက္ေတာ့မွ ပိုျပီး အလုပ္ရႈပ္လာတယ္ဆိုတဲ႔ စကားသံေတြက ၾကားဖူးၾကမွာပါ ။ေနာင္ အနာဂတ္ကာလအတြက္ နည္းပညာအေျပာင္းအလဲကို ပိုျပီးလ်င္ျမန္ေစဖို႕ အစပ်ိဳးခ်ိန္မွာ ခက္ခဲမႈ ေတြကို ရင္မဆိုင္ခ်င္တဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ ရွိေနတတ္တာေၾကာင့္လည္း Professional ေတြကို ပိုျပီး အလုပ္ရႈပ္သူေတြလို႕ ျမင္ေတြ႕လာတာပါ ။

((လတ္တေလာ အေကာင္အထည္မေဖာ္ေသးတဲ႔ စီမံကိန္းေတြ))

တစ္ခ်ိဳ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက ကာလတိုတစ္ခုအေနနဲ႕ ခ်က္ျခင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္လို႕မရတာ ေတြ ၊အခ်ိန္ကာလ အတိုင္းအတာတစ္ခုရွိ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ အေျခအေနေတြရွိေနတတ္ပါတယ္ ။ ဒါကို အားမလို ၊အားမရျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္  Professional ေတြကို လက္မခံခ်င္တာလည္းပါပါတယ္။ Change Management မွာ ေအာင္ျမင္ေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ဖို႕အတြက္ လိုအပ္တာေတြျဖစ္တဲ႔ Skill ,Incentives, Resource, Leadership , Action Plan ,Strategy  ေတြမျပည့္စံုေသးတဲ႔ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုမွာျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲကာလမွာလည္း  Short-team  Success ျဖစ္ေအာင္ျပသႏိုင္ဖို႕လိုပါတယ္ ။ ဒီအေျခ အေနေတြ မရွိရင္ေတာ့ သူတို႕အေနနဲ႕ လက္မခံခ်င္ၾကပါဘူး ။
ဒီအေျခအေနကိုအလုပ္ရွင္ေတြကိုယ္တိုင္လည္းျဖစ္ၾကတာရွွွိတာေၾကာင့္  သတိထားေဆာင္ရြက္ရတဲ႔ အပိုင္း လည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ အလုပ္ရွင္ကို မိမိလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ အေသအခ်ာခ်ျပႏိုင္ရမွာျဖစ္သလို ၊ ကာလတို ၊ကာလရွည္ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြနဲ႕  သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ အမွန္ တကယ္ျဖစ္ေအာင္လည္း ခ်ျပႏိုင္ရင္ေတာ့ အဆင္ေျပႏိုင္မွာပါ ။

((တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚမွီတည္လြန္းတဲ႔ သူေတြ))

ဒါကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ မိမိရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္  ၊ဦးေဆာင္သူ တစ္ေယာက္ ေယာက္အေပၚ မီွတည္လြန္းၾကသူေတြ ၊သူတို႕ေတြရွိစဥ္တုန္းကေတာ့ အဆင္ေျပေနေပမဲ႔ အဖြဲ႕အစည္း အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္  အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားခဲ႔ရင္ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းမသိဘူးျဖစ္သလို ၊ ဦးေဆာင္မႈ ေပ်ာက္ႏိုင္ပါတယ္ ။ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ရဲ႕ ဦးေဆာင္သူေတြ မရွိတဲ႔အခါ သူတို႕ေတြက Professional ေတြကို လက္ခံဖို႕ သိပ္ျပိး အဆင္မေျပလွတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခ်က္ ၀င္ျဖည့္ ေျပာခ်င္တာက သူတို႕ေတြကို ကိုင္တြယ္ရာမွာ အရင္ဆံုး တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ကို မွီတည္လြန္းတဲ႔ အတြက္ သူတို႕ ကို ဦးေဆာင္သူကိုပဲ ကိုင္တြယ္ လုိက္တာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ရပါတယ္ ။ကာလတိုတစ္ခုအတြင္းမွာ အဆင္ေျပႏိုင္ေပမဲ႔ ေရရွည္မွာ မွန္ကန္တဲ႔ နည္းလမ္းေတာ့ မဟုတ္တာေၾကာင့္ သတိထားကိုင္တြယ္သင့္ပါတယ္ ။

ဒီအခ်က္ေတြက ေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရလာတဲ႔ အေျခအေနေတြကို မူတည္ျပီး အေျခခံက်တဲ႔ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကို တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒီအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးတဲ႔အခါ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ အရည္အခ်င္း ၊အသိညဏ္ ၊စိတ္ဓာတ္အစရွိတာေတြနဲ႕ သက္ဆိုင္တယ္ ဆိုတာ ေမ႕ထားလို႕မရပါဘူး ။လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔အတြက္ လူသားဆန္စြာ မနာလိုမႈ ၊ အေရးေပးခံရျခင္း ၊ ပိုမိုလာတဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာေတြမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ ့ စိတ္ေတြကလည္း ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ခ်င္းစီတိုင္းမွာ မတူညီႏိုင္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ အေရးၾကီးဆံုးက မိမိ လုပ္ရမယ့္လုပ္ငန္းနဲ႕ပတ္သတ္တာေတြကို နားလည္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္သလို ၊သူတို႕ေတြ ကိုလည္း ထိုက္တန္သေလာက္ အသိအမွတ္ျပဳ ၊ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမွာသာ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အက်ိဳးကို ေရရွည္ၾကည့္ရွႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္ ။

#ထိန္လင္းေက်ာ္ (HR)

No comments: