Wednesday, May 11, 2011

ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းမ်ား ႐ွိရမည္

ဦးမ်ိဳး (ဥပေဒ) | အဂၤါေန႔၊ ေမလ ၁၀ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၂၉ မိနစ္

ႏုိင္ငံသားတို႔၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ သေဘာထားမ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ျပဳျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ျဖစ္သည္။ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းတြင္ လူတိုင္းတြင္ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ယူဆ ႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ဖြင့္ဟေရးသား ေဖာ္ျပႏုိင္ခြင့္ ရွိသည္။

အဆိုပါ အခြင့္အေရးမ်ား၌ အေႏွာက္အယွက္ မရွိ ဘဲ၊ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ႏုိင္ခြင့္ ပါဝင္သည့္အျပင္
 ႏုိင္ငံနယ္နိမိတ္မ်ားကုိ ေထာက္ထားရန္မလိုဘဲ၊ သတင္း အေၾကာင္းအရာႏွင့္ သေဘာတရားမ်ားကို တနည္းနည္းျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ရွာယူဆည္းပူးႏုိင္ခြင့္၊ လက္ခံႏုိင္ခြင့္ႏွင့္ ျဖန္႔ခ်ိႏုိင္ခြင့္တို႔လည္း ပါဝင္ပါသည္။

လူတိုင္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လူစုလူေဝး စုေဝးပုိင္ခြင့္ ႏွင့္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ထူေထာင္ဖြဲ႔စည္းပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ် ၎၏ ဆႏၵ သေဘာထား မပါဘဲ၊ အဖြဲ႕အစည္း တခုသုိ႔ဝင္ေစရန္ အတင္းအက်ပ္ မျပဳရ။

ေခတ္သမုိင္းအဆက္ဆက္၌ မိမိတို႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ သေဘာထား ဆႏၵမ်ားကို ရဲဝံ့ျပတ္သား ေျပာင္ေျမာက္စြာ
 ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည့္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္႐ုံသာမက ျပည္သူမ်ားသို႔လည္း မိမိတို႔၏ အေျခခံ အခြင့္အေရးမ်ား ျဖစ္သည့္ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိခြင့္ ရွိၾကရန္ ေဆာ္ၾသခဲ့ေပသည္။အခ်ိဳ႕ ပညာရွင္မ်ားသည္ အသက္ႏွင့္ရင္းၿပီး အမွန္တရားအတြက္ မိမိဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္ကို တရားဝင္ အသိအမွတ္ ျပဳၾကရပါမည္။

လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိႏိုင္မႈ အခြင့္အေရး ဆိုရာတြင္ လြတ္လပ္စြာ စုေဝးႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ အသင္းအပင္းမ်ား ထူေထာင္ႏုိင္ခြင့္ရွိျခင္းမ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆုိင္ရာ အခြင့္အေရး၏ ပင္မေက်ာ႐ိုးလည္း ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထု၏ လြတ္လပ္ေသာ ဆႏၵမ်ားကို စုေဝးရာ၊ ေၾကာင္းက်ိဳးညီညြတ္စြာ စုစည္းႏိုင္ျခင္း၏ အမွတ္လကၡဏာ တရပ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ လူထု၊ လူတန္းစား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ရွင္သန္ၾကီးထြားရန္ ဥပေဒႏွင့္ညီေသာ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤအခြင့္အေရး ေအာက္၌ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ား၊ လယ္သမား သမဂၢမ်ား၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ထူေထာင္ႏိုင္ခြင့္သည္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္း ဖြဲ႕စည္းရမည္လည္း ျဖစ္သည္။

လြတ္လပ္စြာ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ထူေထာင္ႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကမၻာ့ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပိုဒ္ (၂ဝ) တြင္ ပါရွိသကဲ့သို႔ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား သမဂၢ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ( ILO) ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံသားႏွင့္ ႏို္င္ငံေရးဆုိင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ား စာခ်ဳပ္ အပုိဒ္ (၂၂) တြင္လည္း ပါရွိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိ္င္ငံတခုသည္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က်င့္သုံးလွ်င္ ႏို္င္ငံသားတို႔အား မိမိဆႏၵအေလွ်ာက္ အသင္းအပင္းမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဖြဲ႕စည္းခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ ရွိရပါမည္။

 ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဆုိသည္မွာ အာဏာလက္ဝယ္ ရွိေနသူမ်ား အေပၚ၌သာ တည္မီွေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ မပါဝင္သူ အတိုက္အခံ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အတိုက္အခံ
 ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား အေပၚ၌လည္း ထပ္တူထပ္မွ် တည္မီွေနပါသည္။

လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပိုဒ္ (၂ဝ) တြင္ "လူတိုင္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လူစုလူေဝး စုေဝးပုိင္ခြင့္ ႏွင့္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ထူေထာင္ဖြဲ႕စည္းပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ် ၎၏ ဆႏၵ သေဘာထား မပါဘဲ၊ အဖြဲ႕အစည္း တခုသုိ႔ဝင္ေစရန္ အတင္းအက်ပ္ မျပဳရ။"

အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံသားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆုိင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ား စာခ်ဳပ္ အပိုဒ္ (၂၂) တြင္လည္း-
"(၁) လူသားတုိင္းတြင္ မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြားကုိ ကာကြယ္ေရးအတြက္ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ား တည္ေထာင္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ေပါင္းစည္းပိုင္ခြင့္တို႔အပါအဝင္ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ အသင္းအပင္း ဖြဲ႕စည္းပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။

(၂) ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ လုံၿခံဳေရး သို႔မဟုတ္ လူထု လုံၿခံဳမႈ အႏၲရာယ္ကင္းေရး ၊ လူထု အတြင္း သဟဇာတရွိေရး၊ လူထုက်န္းမာေရး၊ လူထုအက်င့္စာရိတၱ ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ အျခားပုဂၢိဳလ္ တို႔၏ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားတို႔အား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ လိုအပ္သည္ႏွင့္ အညီ ဥပေဒအရ ခ်မွတ္ရန္ လိုအပ္ေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ိဳးမွလြဲ၍ မည္သည့္ကန္႔သတ္ခ်က္မွ ဤအခြင့္အေရးအား က်င့္သုံးျခင္းအေပၚ မခ်မွတ္ရ။ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔မ်ားတုိ႔မွ ဤအခြင့္အေရးခံစားက်င့္သုံးျခင္းအေပၚ တရားဥပေဒအရ ကန္႔သတ္ျခင္းတုိ႔ကို ဤပုဒ္မက မတားျမစ္။

(၃) ဤပုဒ္မသည္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္စြာ အသင္းအဖြဲ႕ ထူေထာင္ခြင့္ႏွင့္ အသင္းအဖြဲ႕ ထူေထာင္ခြင့္အား ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာတူ ညီခ်က္ကို ပါဝင္ လက္မွတ္ေရးထိုးၾကေသာ ႏိုင္ငံမ်ားက ဤသေဘာတူညီခ်က္ကေပးေသာ အာမခံခ်က္၏ အာနိသင္ကို ထိခိုက္ေစရန္ သို႔မဟုတ္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဥပေဒအရ ေရးဆြဲျခင္း၊ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းက်င့္သုံးျခင္းတို႔အား ခြင့္မျပဳ။" ဟုအတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

အသင္းအဖြဲ႕မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိ ေဝဖန္ႏုိင္ျခင္း မရွိပါက လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ထြန္းရန္ လမ္းေၾကာင္းမရွိေပ။ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား မရွိပါက ပါလီမန္ သို႔မဟုတ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရန္အတြက္ ျပည္သူတုိ႔၏ ဆႏၵႏွင့္ လုိလားခ်က္မ်ားကုိ ကိုယ္စားျပဳမည့္ စစ္မွန္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ အေနအထားမ်ိဳး ျဖင့္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းလုိက္ေသာ ဥပေဒမ်ားသည္လည္း ၎ဥပေဒကို လက္ေတြ႔မက်င့္သုံးေသးသည့္ တိုင္ေအာင္ ျပည္သူလူထု တရပ္လုံး၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ က်ိဳးေၾကာင္း ဆင္ျခင္မႈျပည့္စုံစြာျဖင့္ ျပ႒ာန္းျခင္းမ်ိဳး
 ျဖစ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္မႈကို မုခ်ခြင့္ျပဳရပါမည္။

ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရပါတီမွ အစိုးရဖြဲ႕ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ္လည္း အတိုက္အခံ ပါတီမွ အစိုးရ၏ လုပ္နည္းကိုင္နည္းကုိ အၿမဲတမ္း ေလ့လာသုံးသပ္ရမည္။ အစိုးရ၏ ေပ်ာ့ကြက္ ဟာကြက္ အေပၚ
 ေဝဖန္ေထာက္ျပႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရးရွိျခင္းျဖင့္ အစိုးရ၏မူဝါဒကို ၾကပ္မတ္ထိန္းေက်ာင္းခြင့္
 ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ အဂၤလန္၌ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ားအား အစိုးရက လခေပးကာ တရားဝင္ တည္ရွိခြင့္ျပဳၿပီး အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈလုပ္ငန္းအား အၿမဲေလ့လာသုံးသပ္ေစပါသည္။ ပါတီစုံ စနစ္ကို လက္ခံပါသည္ဟု စာျဖင့္ေဖာ္ျပ႐ုံျဖင့္ လက္ေတြ႔ျဖစ္မလာပါ။ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးျပမွသာ အတုိက္အခံ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈကို ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

 မိမိအာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္ မိမိကုိယ္ပုိင္ ယႏၲရားမ်ားကုိ အထူးအခြင့္အေရးေပးလ်က္ က်ားကန္ေပးေနျခင္းသည္ မတရား မမွ်တမႈႀကီးမ်ား ကုိသာ ၾကီးထြားလာေစၿပီး
 ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအားလုံးကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစပါသည္။

ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဆုိသည္မွာ အာဏာလက္ဝယ္ ရွိေနသူမ်ား အေပၚ၌သာ တည္မီွေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ မပါဝင္သူ အတိုက္အခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ႏွင့္ အတိုက္အခံ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား အေပၚ၌လည္း ထပ္တူထပ္မွ် တည္မီွေနပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတြင္ လူမ်ားစု အက်ိဳးအတြက္ လူနည္းစု၏ အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္၍ မရပါ။ လူနည္းစု၏ အက်ိဳးစီးပြားကိုလည္း တနည္းနည္းျဖင့္ အကာအကြယ္
 ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ လူနည္းစု အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေျပာဆုိပိုင္ခြင့္၊ အတိုက္အခံျပဳပုိင္ခြင့္ကို ခြင့္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ၏ သေဘာအႏွစ္သာရအရပင္ လူမ်ားစု၏ ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာ႐ုံမွ်သာမက လူနည္းစု၏ ဆႏၵကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လူအဖြဲ႕အစည္းသည္ ေလာကပါလတရားႏွင့္ ျပည့္စုံရန္ အထူးလိုအပ္လွ်က္  ရွိပါသည္။ သို႔မွသာလွ်င္ လြတ္လပ္မႈ၊ ညီမွ်မႈ၊ တရားမွ်တမႈရွိျခင္းေၾကာင့္ လူမႈေရး ပဋိပကၡမ်ားမွ ကင္းေဝးႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး အျမြာညီအကိုလို တခ်ိန္တည္း ထြက္ေပၚလာခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခုအခ်ိန္ထိ ျပည္တြင္းစစ္မီး မၿငိမ္းႏုိင္ေသးျခင္း၏ အခ်က္မွာ အခြင့္အေရးမညီမွ်ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆုိရပါမည္။ လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုေပါင္း အမ်ားအျပားတည္ရွိေနသည္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကို ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကသည္။

လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း အုပ္စု တစုစုသို႔ ဘက္လိုက္ျခင္း၊ အထူးအခြင့္အေရးေပးျခင္းျဖင့္ မညီမွ်မႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး မေက်နပ္ခ်က္မ်ားမွ တဆင့္ ထပ္ဆင့္ေပါက္ကြဲလွ်င္ တုိင္းျပည္တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ထိခိုက္ေစပါသည္။ မိမိအာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္ မိမိကုိယ္ပုိင္ ယႏၲရားမ်ားကုိ အထူးအခြင့္အေရးေပးလ်က္ က်ားကန္ေပးေနျခင္းသည္ မတရား မမွ်တမႈၾကီးမ်ားကုိသာ ၾကီးထြားလာေစၿပီး ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအားလုံးကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစပါသည္။ ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ မိမိကံၾကမၼာကုိ မိမိဖန္တီးႏုိင္ခြင့္ ရွိကုိရွိရပါမည္။ သုိ႔မွသာ တရားဥပေဒစုိးမိုးမႈကုိ ရရွိခံစားလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

Credit: http://www.mizzimaburmese.com/edop/songpa/7493-2011-05-05-09-04-24.html

No comments: