သင်ယူလေ့လာခြင်းအတွက် သော့ချက်🔑🔑🔑
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
📌အလုပ်တစ်ခုလုပ်တဲ့အခါမှာ ဘယ်လိုလုပ်ရမလဲဆိုတာကိုသိစေဖို့ လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးခြင်းကို လုပ်ကိုင်ကြပါတယ်။ ခက်တာက သင်တော့သင်ပေးလိုက်တယ် အရည်အချင်းကတက်မလာတဲ့ဝန်ထမ်းမျိုးတွေကို လုပ်ငန်းခွင်တွေထဲမှာတွေ့ရမှာသေချာပါတယ်။ ဘာကြောင့်ပဲဖြစ်ဖြစ် သင်ပေးလိုက်ရတဲ့အချိန်ကာလ ကုန်ကျမှုရင်းနှီးမြှပ်နှံခြင်းတွေက အဖွဲ့အစည်းဘက်ကဆုံးရှုံးသွားတာတော့အသေအချာပါပဲ...
📌ဒါနဲ့ဆန့်ကျင်ဘက်အဖြစ် တစ်ချို့ဝန်ထမ်းတွေက သင်လွယ်တတ်လွယ်မှု ရှိပြီး လေ့လာသင်ယူလိုစိတ်ပြင်းပြသူ ပြန်လည်အသုံးချသည်အထိ ဆောင်ရွက်နိုင်သည့် ဝန်ထမ်းများကိုတွေ့ရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလို အခြေအနေရှိတဲ့ဝန်ထမ်းမျိုးအတွက် သင်ကြားမျှဝေသူကော လက်ခံသူပါ အပြင်အဖွဲ့အစည်းအတွက်ပါ အကျိုးရှိစေမှာဖြစ်ပါတယ်။
☘️လေ့လာသင်ယူပြုလုပ်သူဟာ ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့ ကြိုးစားမှုနဲ့ ရလဒ်ကိုဆောင်ရွက်နိုင်မယ်ဆိုတာ အငြင်းပွားဖွယ်ရာဖြစ်မယ်မထင်ပါဘူး ။ ဒီလိုမျိုးဖြစ်လာဖို့အတွက်လည်း လုပ်ငန်းခွင်တွေမှာလေ့ကျင့်သင်ကြားပေးမှုတွေကို ဦးတည်ဆောင်ရွက်ကြတာပါ။
☘️ပညာရပ်တစ်ခု ၊ နည်းပညာတစ်ခုအတွက်လေ့လာ သင်ယူတဲ့အခါ စဉ်းစားတွေးခေါ်နိုင်စွမ်း ၊ လက်တွေ့ အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်နိုင်မှုနှင့် အကြောင်းအရာတစ်ခုအတွက်လေ့လာလိုစိတ်ကို တွန်းအားဖြစ်စေဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။
☘️ဒီလိုသာဖြစ်နေမယ်ဆိုရင်တော့ တတ်ကျွမ်းဖို့အတွက် အလွန်လျင်မြန်လွယ်ကူစေမှာဖြစ်တာကြောင့် အချိန်များစွာလေ့လာရတာမျိုးမဖြစ်ပဲ တိုတောင်းတဲ့ကာလအတွင်းမှာ တတ်မြောက်ကျွမ်းကျင်စေမှာဖြစ်ပါတယ်။ သင်တန်းတွေ ရုံးမှာစီစဉ်တဲ့အခါ ဝန်ထမ်းတစ်ချို့ကို ဒီလိုအခြေအနေ အတွင်း မှာတွေ့ရပြီး တော်တော်များများကတော့ စိတ်ပါဝင်စားမှုနည်းတာကို တွေ့ရပါတယ်။ မဖြစ်မနေတက်ရတဲ့သင်တန်းမျိုးဖြစ်တာကြောင့်လည်းပါပါမယ်။
🌟လူတိုင်းမှာ မတူညီတဲ့ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေးနဲ့ အရည်အချင်းတစ်မျိုးစီရှိကြပါတယ်။ ဒါကို မှန်ကန်တည့်မတ်စွာအကျိုးရှိအသုံးချနိုင်ဖို့လိုတာပါ။
ဒီအရည်အချင်းနဲ့ ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေးတွေကိုလည်း သူတို့ကိုယ်တိုင် သိရှိတာမျိုးလည်းနည်းပါးကြပါတယ်။
☘️ဒါတွေကိုဖော်ထုတ်ပြီး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်အောင်လုပ်မယ်ဆိုရင်ဖြင့် ပိုပြီးကောင်းမွန်တဲ့အကျိုးကျေးဇူးကို ဝန်ထမ်းကော ၊ အဖွဲ့အစည်းပါခံစားရမှာဖြစ်ပါတယ် ။ ဒီလို ဝန်ထမ်းမျိုးတွေအတွက် နဂိုရှိရင်းစွဲအရည်အချင်းကိုဖော်ထုတ်ပေးဖို့ရာ လုပ်ငန်းခွင်အတွင်းHRများရဲ့ အရေးပါတဲ့အရာဖြစ်ပါတယ် ။
🔺သူတို့တွေမှာပါလာတဲ့အရည်အချင်းကိုဖော်ထုတ်ပြီး လေ့လာသင်ယူခြင်းအားဖြင့် ပိုမိုအားကောင်းတဲ့ ကျွမ်းကျင်မှုကိုဖြစ်ထွန်းစေပါတယ်။ သူတို့တွေက တကယ်တော့ မသင်မီကတည်းကတတ်နှင့်သူတွေအဖြစ် ဖွဲ့ဆိုလို့တောင်ရနိုင်ပါတယ်။ သိလွယ် ၊ တတ်လွယ် ၊ အကျိုးပြုလွယ်သူတွေဆိုတာ တကယ်တော့ မလွယ်ကူပါဘူး။ ဒါတွေနဲ့ ပြည့်စုံတဲ့လူတစ်ယောက်ဖြစ်ဖို့ အခြေခံအချက်အလက်များစွာရှိပါတယ် ။ ဒီအချက်တွေထဲကမှတစ်ချို့ကိုတင်ပြချင်ပါတယ်။
(က) စိတ်ပါဝင်စားမှု နှင့် ဝါသနာ
စိတ်မဝင်စားရင် ဘယ်အရာမှ ပြီးမြောက်အောင်မြင်အောင် လုပ်နိုင်ဖို့ မလွယ်လှပါဘူး။ လူတစ်ယောက်ချင်းစီရဲ့ စိတ်ပါဝင်စားမှုအနည်းအများက ပညာရပ်တစ်ခုကို လေ့လာတဲ့အခါ ကျွမ်းကျင်တတ်မြောက်မှုမှာ တစ်ယောက်ချင်းစီအလိုက်ကွာခြားသွားမှာပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီတော့ သင်ကိုယ်တိုင်က ကိုယ်လေ့လာမယ့် အရာကိုစိတ်ပါဝင်စားရဲ့လားဆိုတာကို သေချာစွာ လေ့လာဆုံးဖြတ်ဖို့ လိုပါတယ်။
(ခ) ပြန်လည်အသုံးချနိုင်မှု
သင်တော့ သင်လိုက်တာပဲ ၊ပြန်လည်အသုံးချနိုင်ခြင်းမရှိတဲ့အခြေအနေ မျိုးမှာဆိုရင်တော့ အစကတည်းက သင်ယူလေ့လာလိုစိတ်နည်းပါးသွားမှာအသေအချာပါပဲ။ ဒီအချက်ကိုလည်း သင်တန်းတွေပေးတဲ့အခါ ထည့်သွင်းစဉ်းစားတာမျိုးရှိနေရမှာဖြစ်တာကြောင့် မိမိအနေနဲ့ ကိုယ်လေ့လာမယ့်အရာအတွက် ပြန်လည် အသုံးချနိုင်မှုရှိဖို့လည်းပြင်ဆင်ထားရပါမယ်။ ဒီအချက်ကလည်း သင်လွယ်သူအဖြစ်ရောက်ရှိစေမှာ အမှန်ပါပဲ။
(ဂ) ရေရှည်မျှော်မှန်းချက် နှင့် အကျိုးကျေးဇူး
အကျိုးမရှိတဲ့အလုပ်ဆိုရင် လူတွေကတော်တော်များများ စိတ်မဝင်စားကြပါဘူး။ လေ့လာသင်ယူအတွက် ဘာအကျိုးကျေုးဇူးရှိမလဲဆိုတာကို တစ်နည်းအားဖြင့် စိတ်ဝင်စားကြပါတယ်။ ရေရှည်မျှော်မှန်းချက်ရှိတဲ့အရာဖြစ်တဲ့ အရာတစ်ခုအတွက်လေ့လာသင်ယူမှုကို ပြုလုပ်ဖို့ တွန့်ဆုတ်မနေကြဘူးဆိုတာအသေအချာပါပဲ။
💠သင်လွယ်တတ်လွယ်သူဖြစ်ဖို့ တစ်နည်းအားဖြင့်
မသင်မီကတတ်နှင့်သူဖြစ်စေဖို့အတွက် အထက်ပါ အကြောင်းအရာတွေအပြင် တစ်ခြားလိုအပ်တဲ့ အရာတွေလည်း ရှိနေပါဦးမယ်။ သင်ကမျှဝေသူဖြစ်ရင်လည်း ဒီလိုလေ့လာသူမျိုးကိုလိုချင်မှာပါ။
💁♂️ရှိပြီးသားအရည်အချင်းတွေကို ဖော်ထုတ်အသုံးချနိုင်ဖို့ ပြင်ဆင်ရာမှာလည်း ဒါတွေကိုတွေ့ရှိအောင် ရှာဖွေဆောင်ရွက်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
ထိန်လင်းကျော် (HR)
#IMCM #College #Myanmar
www.imcmyanmar.org.mm
(Zawgyi)
သင္ယူေလ့လာျခင္းအတြက္ ေသာ့ခ်က္🔑🔑🔑
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
📌အလုပ္တစ္ခုလုပ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာကိုသိေစဖို့ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းကို လုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ခက္တာက သင္ေတာ့သင္ေပးလိုက္တယ္ အရည္အခ်င္းကတက္မလာတဲ့၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြကို လုပ္ငန္းခြင္ေတြထဲမွာေတြ႕ရမွာေသခ်ာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သင္ေပးလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ကာလ ကုန္က်မွုရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံျခင္းေတြက အဖြဲ႕အစည္းဘက္ကဆုံးရွုံးသြားတာေတာ့အေသအခ်ာပါပဲ...
📌ဒါနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္အျဖစ္ တစ္ခ်ိဳ့၀န္ထမ္းေတြက သင္လြယ္တတ္လြယ္မွု ရွိၿပီး ေလ့လာသင္ယူလိုစိတ္ျပင္းျပသူ ျပန္လည္အသုံးခ်သည္အထိ ေဆာင္ရြက္နိုင္သည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကိုေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနရွိတဲ့၀န္ထမ္းမ်ိဳးအတြက္ သင္ၾကားမၽွေဝသူေကာ လက္ခံသူပါ အျပင္အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ပါ အက်ိဳးရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
☘️ေလ့လာသင္ယူျပဳလုပ္သူဟာ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ႀကိဳးစားမွုနဲ႔ ရလဒ္ကိုေဆာင္ရြက္နိုင္မယ္ဆိုတာ အျငင္းပြားဖြယ္ရာျဖစ္မယ္မထင္ပါဘူး ။ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္လာဖို့အတြက္လည္း လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးမွုေတြကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ၾကတာပါ။
☘️ပညာရပ္တစ္ခု ၊ နည္းပညာတစ္ခုအတြက္ေလ့လာ သင္ယူတဲ့အခါ စဥ္းစားေတြးေခၚနိုင္စြမ္း ၊ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္နိုင္မွုႏွင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအတြက္ေလ့လာလိုစိတ္ကို တြန္းအားျဖစ္ေစဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။
☘️ဒီလိုသာျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တတ္ကၽြမ္းဖို့အတြက္ အလြန္လ်င္ျမန္လြယ္ကူေစမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အခ်ိန္မ်ားစြာေလ့လာရတာမ်ိဳးမျဖစ္ပဲ တိုေတာင္းတဲ့ကာလအတြင္းမွာ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ သင္တန္းေတြ ႐ုံးမွာစီစဥ္တဲ့အခါ ၀န္ထမ္းတစ္ခ်ိဳ့ကို ဒီလိုအေျခအေန အတြင္း မွာေတြ႕ရၿပီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ စိတ္ပါ၀င္စားမွုနည္းတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ မျဖစ္မေနတက္ရတဲ့သင္တန္းမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္လည္းပါပါမယ္။
🌟လူတိုင္းမွာ မတူညီတဲ့ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးနဲ႔ အရည္အခ်င္းတစ္မ်ိဳးစီရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို မွန္ကန္တည့္မတ္စြာအက်ိဳးရွိအသုံးခ်နိုင္ဖို့လိုတာပါ။
ဒီအရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြကိုလည္း သူတို့ကိုယ္တိုင္ သိရွိတာမ်ိဳးလည္းနည္းပါးၾကပါတယ္။
☘️ဒါေတြကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီး ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ပိုၿပီးေကာင္းမြန္တဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးကို ၀န္ထမ္းေကာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းပါခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလို ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြအတြက္ နဂိုရွိရင္းစြဲအရည္အခ်င္းကိုေဖာ္ထုတ္ေပးဖို့ရာ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းHRမ်ားရဲ့ အေရးပါတဲ့အရာျဖစ္ပါတယ္ ။
🔺သူတို့ေတြမွာပါလာတဲ့အရည္အခ်င္းကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေလ့လာသင္ယူျခင္းအားျဖင့္ ပိုမိုအားေကာင္းတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မွုကိုျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ သူတို့ေတြက တကယ္ေတာ့ မသင္မီကတည္းကတတ္ႏွင့္သူေတြအျဖစ္ ဖြဲ႕ဆိုလို့ေတာင္ရနိုင္ပါတယ္။ သိလြယ္ ၊ တတ္လြယ္ ၊ အက်ိဳးျပဳလြယ္သူေတြဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဒါေတြနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို့ အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားစြာရွိပါတယ္ ။ ဒီအခ်က္ေတြထဲကမွတစ္ခ်ိဳ့ကိုတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
(က) စိတ္ပါ၀င္စားမွု ႏွင့္ ဝါသနာ
စိတ္မ၀င္စားရင္ ဘယ္အရာမွ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္နိုင္ဖို့ မလြယ္လွပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ့ စိတ္ပါ၀င္စားမွုအနည္းအမ်ားက ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာတဲ့အခါ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္မွုမွာ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီအလိုက္ကြာျခားသြားမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သင္ကိုယ္တိုင္က ကိုယ္ေလ့လာမယ့္ အရာကိုစိတ္ပါ၀င္စားရဲ့လားဆိုတာကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာဆုံးျဖတ္ဖို့ လိုပါတယ္။
(ခ) ျပန္လည္အသုံးခ်နိုင္မွု
သင္ေတာ့ သင္လိုက္တာပဲ ၊ျပန္လည္အသုံးခ်နိုင္ျခင္းမရွိတဲ့အေျခအေန မ်ိဳးမွာဆိုရင္ေတာ့ အစကတည္းက သင္ယူေလ့လာလိုစိတ္နည္းပါးသြားမွာအေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကိုလည္း သင္တန္းေတြေပးတဲ့အခါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားတာမ်ိဳးရွိေနရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ မိမိအေနနဲ႔ ကိုယ္ေလ့လာမယ့္အရာအတြက္ ျပန္လည္ အသုံးခ်နိုင္မွုရွိဖို့လည္းျပင္ဆင္ထားရပါမယ္။ ဒီအခ်က္ကလည္း သင္လြယ္သူအျဖစ္ေရာက္ရွိေစမွာ အမွန္ပါပဲ။
(ဂ) ေရရွည္ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ ႏွင့္ အက်ိဳးေက်းဇူး
အက်ိဳးမရွိတဲ့အလုပ္ဆိုရင္ လူေတြကေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူး။ ေလ့လာသင္ယူအတြက္ ဘာအက်ိဳးေက်ုးဇူးရွိမလဲဆိုတာကို တစ္နည္းအားျဖင့္ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ေရရွည္ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ရွိတဲ့အရာျဖစ္တဲ့ အရာတစ္ခုအတြက္ေလ့လာသင္ယူမွုကို ျပဳလုပ္ဖို့ တြန္႔ဆုတ္မေနၾကဘူးဆိုတာအေသအခ်ာပါပဲ။
💠သင္လြယ္တတ္လြယ္သူျဖစ္ဖို့ တစ္နည္းအားျဖင့္
မသင္မီကတတ္ႏွင့္သူျဖစ္ေစဖို့အတြက္ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြအျပင္ တစ္ျခားလိုအပ္တဲ့ အရာေတြလည္း ရွိေနပါဦးမယ္။ သင္ကမၽွေဝသူျဖစ္ရင္လည္း ဒီလိုေလ့လာသူမ်ိဳးကိုလိုခ်င္မွာပါ။
💁♂️ရွိၿပီးသားအရည္အခ်င္းေတြကို ေဖာ္ထုတ္အသုံးခ်နိုင္ဖို့ ျပင္ဆင္ရာမွာလည္း ဒါေတြကိုေတြ႕ရွိေအာင္ ရွာေဖြေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ထိန္လင္းေက်ာ္ (HR)
#IMCM #College #Myanmar
www.imcmyanmar.org.mm
No comments:
Post a Comment