**********************
စိတ္အေၾကာင္းလူေတြခဏခဏ ေျပာၾက၊ေရးၾကပါတယ္။
ေန႔စဥ္သံုးေနတဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာဖြင့္ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း
what's on your mindဆိုတဲ့ စိတ္ထဲရွိတာ
ေရးခိုင္းတဲ့ စိတ္အေၾကာင္းပဲေတြ႕ရတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီစိတ္ဘယ္မွာရွိသလဲ
စိတ္ရဲ႕တည္ေနရာ Locationနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ဗုဒၶဘယ္လိုေဟာခဲ့သလဲေမးၾကည့္ရင္
အမ်ားစုကႏွလံုးထဲမွာလို႔ေျဖၾကပါလိမ့္မယ္။
စိတ္ႏွလံုးဆိုၿပီးေတာင္တြဲသံုးၾကပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕တည္ေနရာကိုဗုဒၶက အဲဒီအတိုင္းေဟာခဲ့တယ္ဆိုရင္
သိပၸံပညာကေတာ့ နာမ္တရားစိတ္ကို
ဦးေႏွာက္ကိုမွီၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ေျပာတဲ့အတြက္
ဗုဒၶကေျပာတဲ့စိတ္တည္ေနရာနဲ႔လြဲေနၿပီလို႔ဆိုလို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒါဆို စိတ္ရဲ႕တည္ေနရာက ႏွလံုးလို႔ဗုဒၶတကယ္ေဟာခဲ့ပါသလား။
ဟဒယဝတၳဳ-ႏွလံုးဆိုတဲ့စကားဟာ ဗုဒၶစကားမဟုတ္ေၾကာင္း
ေျပာခဲ့တဲ့သူက ျမန္မာပါဠိပညာရွင္ ဆရာဦးေ႐ႊဇံေအာင္ပါ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပါဠိေတာ္မူရင္းမွာ
စိတ္ရဲ႕တည္ရာဟာ ႏွလံုးလို႔ေဖာ္ျပထားတာမရွိလို႔ပါပဲ။
ဘာလို႔အဲဒီလို ဟဒယဝတၳဳကိုခ်န္ထားလဲဆိုေတာ့
ဗုဒၶေခတ္ကလူေတြက ရုပ္ဝါဒသမားေတြမ်ားသလို
လူရဲ႕ႏွလံုးကို စိတ္ရဲ႕တည္ရာလို႔စြဲေနၾကတဲ့အတြက္ ဗုဒၶရဲ႕စကားကိုလက္ခံမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းက်မ္းမွာ
ခ်န္ထားခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ
ယံရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတုစ မေနာဝိညာဏ ဓာတုယာစ ဝတၱႏၱိ ဆိုၿပီး ယံရူပံ-အၾကင္မွီရာျဖစ္သည့္ရုပ္ကေလးကို၊ နိႆာယ-
အမွီျပဳၿပီးမွ၊ မေနာဓာတုစ-မေနာဓာတ္ဟုေခၚသည့္
စိတ္သည္လည္းေကာင္း၊ မေနာဝိညာဏဓာတုစ-
မေနာဝိညာဏဓာတ္ဟုေခၚသည့္စိတ္သည္လည္းေကာင္း၊
ဝတၱႏၱိ-ျဖစ္ေပၚ၍လာၾကကုန္၏' လို႔ဆိုထားပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕တည္ရာဟာ ႏွလံုးအိမ္ ဟဒယဝတၳဳလို႔မဆိုဘဲ
ယံရူပံ- အၾကင္ရုပ္ဝတၳဳလို႔ပဲဆိုထားပါတယ္။
တကယ္လို႔စိတ္ရဲ႕တည္ရာဟာ ႏွလံုးလို႔ဆိုပါက
အဲဒီမွာ ရုပ္ဝတၴဳ(ရူပ)ဆိုတဲ့ စကားလံုးေနရာမွာ
ႏွလံုး(ဟဒယ)ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုသံုးခဲ့မွာလို႔ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပါဠိေတာ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့
အ႒ကထာဆရာေတြကေတာ့ ယံရူပံ ဆိုတဲ့
စကားလံုးကိုရွင္းျပဖို႔အတြက္ လူအမ်ား
လက္ခံယံုၾကည္စြဲယူၿပီးသားျဖစ္တဲ့
ဟဒယဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ႔ဖြင့္ဆိုခဲ့တာလို႔ဆိုပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ပါဠိေတာ္မူရင္းေတြအရ စိတ္ဆိုတာ
ရုပ္ဝတၳဳေတြကိုမွီၿပီးျဖစ္ၿပီး စိတ္ရဲ႕တည္ရာLocationကို
အ႒ကထာက ဟဒယ-ႏွလံုးလို႔ယူတာျဖစ္ပါတယ္။
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသကလည္း
`ျမတ္စြာဘုရားက ဟဒယဝတၳဳရုပ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုမသံုးဘဲနဲ႔
`ယံရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတုစ မေနာဝိညာဏဓာတုစ ဝတၱႏၱိ'-
အၾကင္မွီရာျဖစ္တဲ့ ရုပ္ကေလးကို အမွီျပဳၿပီးမွ မေနာဓာတ္လို႔ေခၚတဲ့ စိတ္သည္လည္းေကာင္း၊မေနာဝိညာဏဓာတ္လို႔ေခၚတဲ့
စိတ္သည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပၚ၍လာၾကကုန္၏'တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ယံရူပံဆိုၿပီးေတာ့ general စကားလံုးနဲ႔
ေဟာသြားတာ။ဟဒယဝတၳဳရုပ္မေဟာဘူး၊
ဒါေပမဲ့ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသတို႔
လက္ထက္ေရာက္တဲ့အခါ(ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ၾကာတဲ့အခါ) ယံရူပံ ဆိုတာဘယ္ရုပ္လဲစဥ္းစားၾကပံုေပၚတယ္။
စဥ္းစားၿပီး Location ရွာေတာ့ လူေတြယံုၾကည္ေနတဲ့
ႏွလံုးသားကိုယူၿပီးေတာ့ ဟဒယဆိုတဲ့စကားလံုး
ေလးထည့္ၿပီးတြင္က်ယ္လာတာ။ ဟဒယဆိုတဲ့စကားလံုးက
ႏွလံုးကိုလည္းေဟာတယ္၊စိတ္ကိုလည္းေဟာတယ္။
ႏွလံုးအေနနဲ႔ယူရင္ဟဒယဝတၳဳရုပ္ဆိုတာ ဘယ္မွာရွိတုန္းဆိုေတာ့ ညစ္အားျပဳေနတဲ့ Pump ႏွလံုးသားထဲမွာေရာက္ရွိေနတဲ့ေသြး၊
ႏွလံုးသားထဲမွာ (လက္ဖဝါးကေလးကို ျဖန္႔လိုက္ျပီးရင္
ျပန္တြန္ ့ျပီးေတာ့ ခံုးထားလိုက္ ခံုးၿပီးလို႔ရွိရင္ အဲဒီထဲမွာ
အရည္ထည့္လိုက္လို ့ရွိရင္ ဆံ့ေလာက္တဲ့ပမာဏရွိတဲ့)ႏွလံုးေသြးထဲမွာ ဟဒယဝတၳဳ တည္ရွိပါတယ္ေျပာတာ။ အဲဒီေတာ့ ေသြးကိုဟဒယဝတၳဳေခၚတာမဟုတ္ဘူး။ႏွလံုးသားကို
ဟဒယဝတၳဳေခၚတာမဟုတ္ဘူး။
ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ေပၚတဲ့ အဘိဓမၼာမူလဋီကာဆရာ အရွင္အာနႏၵာကေတာ့ အဘိဓမၼာအဖြင့္က်မ္းမွာ ဟဒယဝတၳဳဆိုတဲ့စကားလံုးကိုဘယ္လိုရွင္းသလဲဆိုရင္ ဟဒယကိုႏွလံုးသား-Heartလို႔မေျပာဘူး။ ဟဒယဆိုတာစိတ္၊ဝတၳဳဆိုတာတည္ရာ အဲဒီေတာ့ ဟဒယဝတၳဳဆိုတာ စိတ္ရဲ႕တည္ရာဆိုၿပီးဖြင့္တယ္။
ဒီကေန႔သိပၸံေခတ္က လူေတြက်ေတာ့ စိတ္ဟာ
ႏွလံုးမွာဆိုတာထက္ ဦးေႏွာက္ကိုပိုၿပီးေျပာလာၾကျပန္တယ္။
ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တာေပါ့။ ဦးေႏွာက္မပါဘဲနဲ႔လည္း
ဒီစိတ္ကျဖစ္တာမွမဟုတ္တာကိုး။
ဟဒယဝတၳဳရုပ္ရဲ႕Locationကိုႏွလံုးသားထဲကေသြးထဲမွာ
ရွိတယ္လို႔ေျပာတဲ့ အ႒ကထာဋီကာအဖြင့္ေတြစကားနဲ႔ဆိုရင္
ဦးေႏွာက္နဲ႔မသက္ဆိုင္သလိုျဖစ္သြားျပန္ေရာ။
ျမတ္စြာဘုရားက ယံရူပံဆိုၿပီး ရူပလို႔သာမန္ေဟာသြားတာ
အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။
ဟဒယလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ႏွလံုးနဲ႔ပဲသက္ဆိုင္သြားၿပီးေတာ့
ဦးေႏွာက္ကိုယူလို႔မရေတာ့ဘူး။ အခုေတာ့ ႏွလံုးပဲေျပာေျပာ
ဦးေႏွာက္ပဲေျပာေျပာႏွစ္ခုလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္သြားတယ္။'
ဆိုၿပီးေဟာထားပါတယ္။
(ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာ-
အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ-စာ၁၆၂-၁၆၅/၄၀၆-၄၁၁)
စိတ္ရဲ႕တည္ေနရာ Location ကိုဗုဒၶဘယ္လို
ေဟာသြားသလဲဆိုတာကိုဓမၼပဒမွာ႐ွာတဲ့အခါ
ဦးျမင့္ေဆြ(မဟာဝိဇၨာ)လန္ဒန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရးတဲ့
ဓမၼပဒဝတၳဳစာအုပ္ထဲမွာေတာ့
မူ႐င္းပါဠိေတာ္အာေဘာ္သတ္သတ္မဟုတ္ဘဲ
အစဥ္အလာအ႒ကထာအယူအဆအာေဘာ္ကို
ယူထားတာေတြ႕ရပါတယ္။
မူရင္းပါဠိေတာ္မွာ `ဂုဟာသယံ-လိႈဏ္ဂူတြင္းကိန္းေအာင္း´ကို
ဦးျမင့္ေဆြရဲ႕စာအုပ္ထဲမွာ
ႏွလံုးတည္းဟူေသာဂူထဲ၌ ကိ္န္းေအာင္းဆိုၿပီး
ႏွလံုးထည့္ျပန္သြားေတာ့ စိတ္ဟာႏွလံုးထဲမွာ႐ွိတယ္လို႔
ဆုိလိုရာေရာက္သြားပါတယ္။
သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနကျမန္မာျပန္တဲ့ ဓမၼပဒဝတၳဳမွာက်ေတာ့
`ဂုဟာသယံ´ကို `မဟာဘုတ္တည္းဟူေသာ
လိုဏ္လ်ွင္တည္ရာ႐ွိထေသာ´လို႔
ႏွလံုးမပါဘဲ ျပန္ေပမဲ့ ဟုိဘက္ျမန္မာလိုမွာက်ေတာ့
ဟဒယ႐ုပ္ဆိုၿပီးထည့္ျပန္ထားျပန္ပါတယ္။
အ႒ကထာအတိုင္းျပန္တာပါ။
သဂၤဇာဆရာေတာ္ရဲ႕ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္နိႆယမွာေတာ့
`ဂုဟာဟယံ-မဟာဘုတ္တည္းဟူေသာ
လိုဏ္လ်ွင္တည္ရာ႐ွိထေသာ´ ဆိုၿပီး႐ိုး႐ိုးအနက္ျပန္ထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္အ႐ွင္ေသ႒ိလ ျမန္မာျပန္တဲ့ ဓမၼပဒမွာက်ေတာ့
`ဟဒယဝတၳဳ ႏွလံုးတည္းဟူေသာ လိုဏ္ဥမင္ကိုမွီျဖစ္ေပၚ၏´ဆိုၿပီး ဟဒယဝတၳဳေရာ ႏွလံုးပါထည့္ျပန္ထားသလို ဆရာေတာ္ဗုဒၶရကၡိတအဂၤလိပ္လိုျပန္တဲ့ဓမၼပဒမွာက်ေတာ့ Dwelling in the cave(of the heart)ဆိုၿပီး heartကို ကြင္းစကြင္းပိတ္နဲ႔ထည့္ထားသလို ေနာက္ကအဖြင့္မွာလည္း Heart is the seat of consciousness ဆိုၿပီးေရးထားေတာ့ ႏွလံုးဟာစိတ္ရဲ႕စံအိမ္တည္ရာဆိုၿပီးဆိုလိုရာေရာက္ပါတယ္။
ေဒၚျမတင္ အဂၤလိပ္လိုျပန္ဆိုတဲ့ ဓမၼပဒဝတၳဳမွာလည္း
it lies in the cave(chamber)of the heartဆိုၿပီး
ႏွလံုးဆိုတဲ့လိႈဏ္ဂူကိုမွီၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ဆိုထားတဲ့အတြက္
အ႒ကထာအတိုင္းျပန္ထားပါတယ္။
အ႐ွင္ကုမာရျပဳစုတဲ့ ဓမၼပဒပန္းကံုးက်မ္းထဲမွာက်ေတာ့
`ဂုဟာသယံ-မဟာဘုတ္လိုဏ္ဂူကိုမွီေနရေသာ
ဟဒယဝတၳဳကိုအမွီျပဳကာျဖစ္ေပၚလာရ၏´ လို႔အနက္ဖြင့္ထားတယ္။
အဲဒီမွာလည္း ဟဒယဝတၳဳဆိုၿပီးထည့္ျပန္ထားျပန္တယ္။
အဲဒီျပန္ဆိုခ်က္အရလည္း စိတ္ဟာ
ႏွလံုးမွာတည္တယ္လို႔ျဖစ္သြားတယ္။
အ႒ကထာမူအတိုင္းျပန္ထားျပန္တယ္။
ဦးေ႐ႊေအာင္ျပဳစုတဲ့ ဓမၼပဒစာအုပ္ထဲမွာလည္း
`ဟဒယဝတၳဳတည္းဟူေသာ ဥမင္၌မွီ၏။စိတ္ကဟဒယဝတၳဳ႐ုပ္၌သာမွီေနၿပီး အေဝးႀကီးက အာရံုမ်ားက
စိတ္သို႔လာေရာက္ထင္ျခင္းျဖစ္၏´လို႔ေရးခဲ့တဲ့အတြက္
အ႒ကထာဖြင့္တဲ့အတိုင္း
ဂုဟာသယံကို ဟဒယဝတၳဳဆိုတဲ့ဥမင္မွာမွီတယ္လို႔
ေရးထားပါတယ္။
တကယ္က မူရင္းပါဠိေတာ္မွာ ဟဒယဝတၳဳမပါသလို
ႏွလံုးဆိုတာလည္းမပါဘဲ
`ဂုဟာသယံ-ဂူ၌ကိန္းေသာ´ လို႔ပဲအနက္ထြက္ပါတယ္။
ႏွလံုးလို႔မပါဘူး။ ဂူလို႔ပဲေဟာသြားပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕တည္ရာကို ဂူထဲမွာကိန္းေအာင္းလို႔ပဲေဟာသြားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ဓမၼပဒကိုအက်ယ္ဖြင့္ထားတဲ့
အ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသျပဳစုခဲ့တဲ့ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာေတာ့
`ဂုဟာနာမ-ဂုဟာမည္သည္ကား။ စတုမဟာဘူတဂုဟာ-
မဟာဘုတ္ေလးပါးတည္းဟူေသာတြင္းလိႈဏ္တည္း။
ဣဒဥၥ-ဤစိတ္သည္လည္း။ဟဒယ႐ူပံ-ဟဒယ႐ုပ္ကို။
နိႆာယ-မွီ၍။ပဝတၱတိ-ျဖစ္တတ္၏။
ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္။ဂုဟာသယံနာမ-ဂုဟာသယမည္သည္။´
လို႔ ဟဒယ႐ုပ္ကိုမွီၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ဖြင့္သြားတဲ့အတြက္
ေနာက္ပိုင္း ဓမၼပဒကိုျပန္ဆိုတဲ့သူေတြက အ႒ကထာဖြင့္ထားတဲ့
အတိုင္း ဟဒယဝတၳဳကိုယူၿပီး ဂူဆိုတာ ႏွလံုးလို႔ယူၾကပံုေပၚပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕
'ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားေတာ္ႀကီး' ပထမတြဲမွာေတာ့
'ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ မေနာဝိညာဏ္စိတ္၏ တည္ရာ႐ုပ္ကို ယံ႐ူပံ နိႆာယ-အၾကင္႐ုပ္ကိုမွီ၍ ျဖစ္ကုန္၏။ တံ႐ူပံ-ထိုမွီရာ႐ုပ္က မွီရာအျဖစ္ျဖင့္ စိတ္အား ေက်းဇူးျပဳတယ္လို႔ ဒီလို သာမညပဲ
ေဟာခဲ့ပါတယ္( ဤေနရာ၌ 'ႏွလုံး' ႐ုပ္ဟု ဗုဒၶသည္ မသုံးႏႈန္းဘဲ '႐ုပ္' ဟုသာ သုံးထားျခင္းကို သတိျပဳစရာျဖစ္၏) မည္သည့္ေနရာက မည္သို႔ေသာ ႐ုပ္လို႔ အထူးေဖာ္ျပၿပီး မေဟာခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္အလိုအားျဖင့္ ကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့
တစ္ေနရာရာက ႐ုပ္ဟာ စိတ္၏ မွီရာတည္ရာ ျဖစ္တယ္လို႔
ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ႏွလုံးသားထဲက ႐ုပ္လည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဦးေခါင္းထဲက ႐ုပ္လည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့
ႏွလုံးသားထဲက ႐ုပ္ကို မွီရာအျဖစ္ သေဘာမက်ရင္
ဦးေခါင္းထဲက ႐ုပ္ကိုလည္း မွီရာလို႔ ဆိုနိုင္ပါတယ္။
ဒီပါဠိေတာ္နည္းအရဆိုရင္ေတာ့ ႏွလုံးသား အသစ္လဲတဲ့
ျပႆနာနဲ႔ စပ္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးစရာမရွိေတာ့ပါဘူး။'
လို႔ေရးထားပါတယ္။
စိတ္နဲ႔ဦးေႏွာက္ဟာ အတူတူပဲလား၊ သတ္သတ္စီလားဆိုတာနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းအခံုဟာေ႐ွးေခတ္ကတည္းက႐ွိခဲ့ပါတယ္။
အရစၥတိုတယ္(၃၈၄-၃၂၂ဘီစီ)နဲ႔ပေလတို(၄၂၈-၃၄၈ဘီစီ)တို႔
ကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဝိညာဥ္ဟာ
အသိဥာဏ္ရဲ႕ဗဟုိခ်က္ျဖစ္တယ္။
ဝိညာဥ္ဆိုတာ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ စိတ္နဲ႔ဦးေႏွာက္ဟာသတ္သတ္စီပဲလို႔ဆိုပါတယ္။
ျပင္သစ္ဒႆနပညာ႐ွင္ေဒးကတ္(၁၅၉၆-၁၆၅၀)ကေတာ့
စိတ္ဟာ သိစိတ္နဲ႔ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သိျမင္မႈကိုထိန္းခ်ဳပ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္စိတ္နဲ႔ဦးေႏွာက္ဟာသတ္သတ္စီပဲ။
ဒါေပမဲ့ ဦးေႏွာက္ဟာ အသိဥာဏ္ရဲ႕စံအိမ္ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ AI နယ္ပယ္ကသုေတသနပညာ႐ွင္ မာဗင္မင္စကီ(၁၉၂၇-၂၀၁၆)ကေတာ့ ၁၉၈၆ခုႏွစ္ကထုတ္တဲ့
The Society of the Mindဆိုတဲ့သူ႔ရဲ႕စာအုပ္ထဲမွာေတာ့
`စိတ္ဆိုတာ ဦးေႏွာက္ကလုပ္တဲ့အရာသာျဖစ္တယ္´
လို႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။
နာဗ္ေၾကာသိပၸံ(Neuroscience)အရလည္း
စိတ္ကႏွလံုးမွာရွိတာမဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။
ဦးေႏွာက္ခြဲစိတ္မႈေတြလုပ္ရင္ ဦးေႏွာက္ထိခိုက္သြားရင္
လူတစ္ေယာက္ဟာ အမူအက်င့္ေရာစိတ္ပါေျပာင္းသြားပါတယ္။
သိပၸံပညာျဖစ္တဲ့ စိတ္ပညာနဲ႔ နာဗ္ေၾကာသိပၸံအရ
စိတ္ကဦးေႏွာက္နဲ႔အာရံုေၾကာထဲက နာဗ္ဆဲလ္ျဖစ္တဲ့
ႏ်ဴရြန္ထဲမွာျဖစ္တာလို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့စိတ္က
ဦးေႏွာက္လို႔ေျပာတာမဟုတ္သလို
ဦးေႏွာက္ကလည္းစိတ္လို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။
စိတ္ကဦးေႏွာက္ေၾကာင့္ျဖစ္သလို
ဦးေႏွာက္အလုပ္လုပ္ပံုကလည္းစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ။
အဲဒါေၾကာင့္လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အမူအက်င့္ေတြကို
ေျပာင္းခ်င္ရင္ ဦးေႏွာက္ကိုေျပာင္းပါလို႔ေျပာၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ ပါဠိေတာ္မူရင္းမွာ
ယံရူပံ နိႆာယ မေနာဓာတုစ မေနာဝိညာဏ
ဓာတုယာစ ဝတၱႏၱိ နဲ႔ ဂုဟာသယံဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြသာ
စိတ္ရဲ႕မီွရာ(တည္ရာ)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေဟာၾကားသြားတာေတြ႔ရၿပီး ပါဠိေတာ္ကိုဖြင့္ဆိုတဲ့ အ႒ကထာ၊ဋီကာဆရာေတြကသာ
ဟဒယဝတၳဳကိုထည္ဖြင့္တာေတြ႔ရတဲ့အတြက္
စိတ္ရဲ႕တည္ေနရာကို ႏွလံုးလို႔ေျပာသြားတဲ့ ပါဠိေတာ္မူရင္း
မ႐ွိတဲ့အတြက္ ႏွလံုးလို႔ယတိျပတ္ယူဆလို႔မရပါဘူး။
ဆက္လက္ေလ့လာသုေတသနလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ၿဖိဳးေ၀ (မဟာ၀ိဇၨာ)
ရည္ညြန္းကိုးကား
၁။ဓမၼပဒအ႒ကထာနိႆယ(ဒုတိယအုပ္)-ျပသာဒ္ေက်ာင္း
ဆရာေတာ္ အ႐ွင္သာရဒႆီ
၂။ဓမၼပဒပါဠိေတာ္နိႆယ-သဂၤဇာဆရာေတာ္
၃။ဓမၼပဒပန္းကံုး-အ႐ွင္ကုမာရ
၄။ဓမၼပဒ- ဆရာေတာ္အ႐ွင္ေသ႒ိလျမန္မာျပန္၍
ဆရာေတာ္ဗုဒၶရကၡိတအဂၤလိပ္လိုျပန္ဆိုသည္။
၅။ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားေတာ္ႀကီး
(ပထမတြဲ)မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး
၆။ဓမၼပဒ-ဦးျမင့္ေဆြ
၇။ဓမၼပဒ-ဦးေရႊေအာင္
၈။ဓမၼပဒဝတၳဳ-(ဒုတိယတြဲ)-သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန
၉။Daw Mya Tin,Dhammapada-
၁၀။S.Z.Aung,Compendium of Philosophy
၁၁။ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒ-ဦးေအးေမာင္
၁၂။ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာ-အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
၁၃။ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္
၁၄။Rick Hanson,Buddha's Brain
၁၅။David Eagleman,The Brain:the story of you
၁၆။Jennifer L.Larimore, Neuroscience Basics
၁၇။စိတ္၏စံအိမ္ဦးေႏွာက္-ဦးခင္ေမာင္ေဆြ(မန္းတကၠသိုလ္)
No comments:
Post a Comment