Tuesday, July 12, 2011

ဖူးငုံတုိ႔ႏွင့္ သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း Learning Society

၁။
ဒီကေန႔ေခတ္ ကမာၻႀကီးမွာ သင္ယူမႈ (Learning)က အစစ အရာရာကို ဦးေဆာင္ ေနပါတယ္။

ကမာၻ႔ ႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္ရင္လည္း ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ မွန္သမွ်ဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း (Learning Society) အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြခ်ည္းပါပဲ။ Globalization (ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္း) ေခတ္ႀကီးမွာ ႏိုင္ငံ တစ္ခုရဲ႕ ဖြ႔ံၿဖိဳး တုိးတက္မႈ၊ ေအာင္ျမင္ ထင္ရွားမႈေတြကို အဆံုးအျဖတ္ ေပးတာဟာ သဘာ၀ သယံဇာတလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စက္မႈ နည္းပညာေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္လက္နက္ အင္အားေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ယေန႔ ကမာၻေပၚမွာ ရိွတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အၾကား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အနိမ့္အျမင့္ကို ကြဲျပား ျခားနားေစတဲ့ အခ်က္က တစ္ခုတည္း ရိွပါတယ္။ အဲဒါက သင္ယူမႈ(Learning)ပါပဲ။ သင္ယူမႈI(Learning Concept)ရိွတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ၊ လူမ်ဳိးေတြကသာ ယေန႔ ကမာၻႀကီးကို အဘက္ဘက္က ဦးေဆာင္ ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။
ကဲ- ဒီလုိဆုိရင္ ဖူးငံုတုိ႔ဘက္က သင္ယူမႈႈ(Learning)ဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ ေမးစရာရိွပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ သင္ယူမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကမာၻေက်ာ္ Management ဂု႐ုႀကီး တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ပီတာဒရက္ကာ (Peter Drucker)က ခုလိုေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
"All Development is self development. People can teach, train and coach yoy, but nobody can learn for you" (peter Drucker,1977)     "ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ မွန္သမွ်ဟာ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္လုပ္ၾကတာပါ။ အျခား သူေတြက သင့္ကိုယ္စား သင္ေပး၊ ေလ့က်င့္ေပး၊ လမ္းညႊန္ ေပးလို႔ပဲ ရပါတယ္။ သင့္ကိုယ္စား ဘယ္သူကမွ သင္ယူေပးလို႔မရပါဘူး"(ပီတာဒရက္ကာ၊ ၁၉၇၇)

သူေျပာသလိုပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ သင္ယူတတ္(Self Learning) လုပ္တတ္ဖုိ႔ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ သင္တန္းေတြတက္၊ ဘြဲ႔ဒီဂရီေတြ ရတိုင္းလည္း သင္ယူတယ္လုိ႔ မဆိုႏိုင္ေသးပါဘူး။ တကယ့္တကယ္မွာ "သင္တန္းတက္မယ္" "Trained"ဆုိတဲ့စကားလံုးဟာ "သင္ယူတယ္" "Learned" ဆုိတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်  မတူညီဘူး ဆိုတာ ဖူးငံုတုိ႔ အေနနဲ႔ အထူး သတိခ်ပ္ ၾကဖို႔ လုိပါတယ္။

သင္ယူမႈ လူအဖြဲ႔အစည္း (Learning Society) တစ္ခု ဖြံ႔ၿဖိဳး ေပၚေပါက္လာဖို႔ ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ရိွတဲ့ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ (Each and Every Person)ဟာ ကုိယ့္အတုိင္းအတာနဲ႔ကိုယ္ စဥ္ဆက္ မျပတ္ သင္ယူ (Continuous Learning)လုပ္ေနၾကရပါမယ္။ အဲဒီကမွ တစ္ဆင့္ အဖြဲ႔စည္း တစ္ခုခ်င္းစီ (Each and Every Orgaization)ဟာလည္း မိမိတို႔ ရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို သင္ယူမႈ အဖြဲႊအစည္း (Learning Organization)ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား တည္ေဆာက္ၾကရပါမယ္။

အဲသလို သင္ယူမႈ အဖြဲ႔အစည္းေတြ မ်ားလာတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း (Society) တစ္ခုဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း(Learning Society)တစ္ခု အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဖူးငံုတုိ႔ အေနနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းကို Learning Society ျဖစ္လာေအာင္ ကုိယ္ကေန စၿပီး သင္ယူရမယ္။ Learn လုပ္ရမယ္ ဆုိတာကို အထူး သတိျပဳၾက ေစခ်င္ပါတယ္။

၃။
တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ သင္ယူႏိုင္စြမ္း (Learning Ability)ဆုိတာ ေနရာတစ္ခု အဆင့္ တစ္ခုမွာ ရပ္ေနတယ္ ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရိွပါဘူး။ သင္ယူႏိုင္စြမ္း ဆိုတာ တက္ရင္ တက္ေန၊ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနတာမုိ႔ ကုိယ့္ရဲ႕သင္ယူႏိုင္ မႈစြမ္းရည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ေနဖုိ႔ အတြက္ ဖူးငံုတုိ႔ အေနနဲ႔ အခ်ိန္တိုင္း သင္ယူေန Learn   လုပ္ေနဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုဟာ အဆင့္တစ္ခု၊ ေနရာ တစ္ခု၊ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခုကိုေရာက္ၿပီ ဆုိရင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပည့္စံုၿပီ၊ Perfect ျဖစ္ၿပီလုိ႔ ယူဆၿပီး သင္ယူမႈ (Learning Process)ကုိ ရပ္ပစ္ လိုက္ၾကေလ့ ရိွပါတယ္။ ဒါဟာ အလြန္ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆပါ။ တကယ္ေတာ့ ေလာကမွာ ရာထူး အဆင့္အတန္း ျမင့္လာေလေလ၊ ပုိၿပီး ေအာင္ျမင္လာေလေလ၊ ပုိၿပီး သင္ယူဖုိ႔ (Learn) လုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္ လာေလေလပါပဲ။

၄။
လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ သမုိင္းရဲ႕ အေစာပိုင္း ကာလ ေတြတုန္းက စာေရးသူတို႔ အာရွသားေတြဟာ ကမၻာႀကီးရဲ႕ အသိၪဏ္ ဆုိင္ရာ (Wisdom and Knowledge)၊ တီထြင္ ဖန္တီးမႈ ဆုိင္ရာ (Innovation) နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ အစစ အရာရာ ဦးေဆာင္ခဲ့ Lead လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အာရွသားေတြဟာ အသိၪဏ္ ဆုိင္ရာ အဆင့္တစ္ခုကို ေရာက္ရိွတဲ့ အခါမွာ မိမိတုိ႔ကုိယ္ကိုယ္ ၿပီးျပည့္စံုၿပီ၊ Perfect ျဖစ္ၿပီလုိ႔ ယူဆၾကၿပီးသူတုိ႔ရဲ႕သင္ယူမႈ (Learning Process)ကုိ ရပ္ပစ္ လုိက္ၾကပါတယ္။ (ေဂါတမဗုဒၶ၊ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္စသည့္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မွ အပ) ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အေနာက္ တုိင္းသားေတြကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ သင္ယူမႈ (Learning Process)ေတြကို မရပ္ပစ္လုိက္ၾကဘဲနဲ႔ ယေန႔အထိ စဥ္ဆက္ မျပတ္သင္ယူ (Continuous Learning) ျပဳလုပ္ လာခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ လက္ရိွ အခ်ိန္မွာ သူတို႔အေနနဲ႔ ကမာၻ႔နယ္ပယ္ အရပ္ရပ္မွာ ဦးစီးဦးေဆာင္ ျပဳေနႏုိင္ ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၅။
သင္ယူတယ္ Learn လုပ္တယ္ဆုိတာဟာ သင္တန္းေတြတက္၊ ဘြဲ႔ဒီဂရီေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ယူၿပီး Formal Learning ေတြ လုပ္ေနမွ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ စာအုပ္ ဖတ္တာတုိ႔၊ TV အစီအစဥ္ၾကည့္ တာတုိ႔၊ ေဟာေျပာပြဲ ေဆြးေႏြးပြဲ (Seminar and Forum)ေတြကို တက္ေရာက္တာတုိ႔ စတဲ့ (Informal Learning)ေတြလည္း အက်ံဳး ၀င္ပါတယ္။ တစ္ခါ တေလမွာ ဖူးငံုတုိ႔ ဘ၀ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆံုး႐ႈံးမႈစတာေတြကုိ (Formal Learning) ေတြထက္ (Informal Learning) ေတြကေတာင္ပုိၿပီး အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း (Learning Society) တစ္ခု ေပၚေပါက္ လာဖို႔ဆုိတာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ရိွတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတြ တစ္ေယာက္ ခ်င္းစီ စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူေနၾကဖုိ႔ လုိအပ္႐ံု သာမက သက္ဆုိင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔လည္း သင္ယူမႈ (Learning)အေပၚ တန္ဖိုးထား ေလးစားၿပီး သင္ယူမႈ အခြင့္အေရး (Learning Opportunities) ေတြကို စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ ကမာၻမွာ ဖြ႕ံၿဖိဳး တိုးတက္ ထြန္းကားေနတဲ့ သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ စာေပ Industry ေတြ အထူး တိုးတက္ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီး လူေတြရဲ႕ စာဖတ္ႏႈန္း (Reading Rate) ေတြလည္း အထူး ျမင့္မားၾကပါတယ္။ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိတဲ့ အုပ္ေရ (Book Copies Quantity)ေတြက သက္ဆုိင္ရာ လူဦးေရရဲ႕ အနည္းဆံုး ႏွစ္ဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀%ေလာက္ ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရ တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ (ဥပမာ စာေရးသူတုိ႔ ႏုိင္ငံဆုိရင္ လူဦးေရ သန္း ၆၀ ရိွသျဖင့္ ၂၀%၊ အုပ္ေရ= ၁၂ သန္း)

ဒါေၾကာင့္မို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ  (Future Development)အတြက္ သင္ယူမႈ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ေပၚေပါက္ေရးဟာ မ်ားစြာ အေရးပါ လာတာမုိ႔ ဖူးငံုတုိ႔အေနနဲ႔လည္း မိမိတုိ႔ တတ္ႏိုင္ရာ တစ္ပုိင္တစ္ႏိုင္ သင္ယူမႈ (Learning) အေလ့အထ မ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းပါ၀င္ တည္ေဆာက္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္း ေရးသား လုိက္ရပါတယ္။  


Lets Go To Learning Society!

လင္းသုိက္ညြန္႔၊ျမန္မာ့ေျမ၊
(Teen မဂၢဇင္း၊ဇူလိုင္လ ၂၀၁၁)

No comments: