လုပ္ငန္းငယ္ကေလးေတြကလည္း ေၾကာ္ျငာနဲ႕ မကင္းႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ငန္းၾကီးေတြလို ေၾကာ္ျငာကို အားပါးတရမသံုးႏိုင္ၾကဘူး။ ဒီအခါမွာ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာလိုဟာမ်ိဳးနဲ႕ ေက်နပ္ၾကရတယ္။ အဲဒီလက္ကမ္းေၾကာ္ျငာေတြမွာ မျဖစ္မေနပါရမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြရွိ ေနတယ္။ မိမိကို သတိျပဳမိရုံ၊ ေက်နပ္ရုံေလာက္နဲ႕ ေၾကာ္ျငာကို ေက်နပ္မေနသင့္ဘူး။ ေၾကာ္ျငာကို ေၾကာ္ျငာေပးတဲ့ စာရြက္ျဖစ္ သင့္တယ္။
ေၾကာ္ျငာဂုရုဆရာသမားေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႕ေတြအရ လုပ္ငန္းငယ္ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာငယ္မွာ မျဖစ္မေနပါသင့္တဲ့အခ်က္ေတြမွာ ပထမ တစ္ခ်က္က ေစ်းႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကို မရွက္မေၾကာက္ေဖာ္ျပေပးရမယ္။ ပရိသတ္ကေစ်းႏႈန္းကို ဂရုမစိုက္ဘူးလို႕ထင္ရင္မွားမယ္။ ၀ယ္ယူျခင္းတစ္ခုရဲ႕ အဆံုးသတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့အခါမွာ ေစ်းႏႈန္းကို သိရျပီးမွဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၾကတယ္။ (ဆစ္လို႕ရရင္ ဆစ္ၾကည့္ျပီးမွ ခ်တယ္။) လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာဟာ ၀ယ္ပါလို႕ ကမ္းလွမ္းလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပရ မယ္။ တစ္က်ပ္သားေစ်းလား တစ္ပိႆာေစ်းလားဆိုတာ ကြဲျပားဖို႕လိုတယ္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ကမ္းလွမ္းတဲ့ကုန္စည္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀န္ေဆာင္ မႈမွာျဖစ္ျဖစ္ အပိုေဆာင္းျပီး ေပးထားတာရွိရင္လည္း တစ္ပါတည္းေဖာ္ျပေပးရမယ္။ ကိုယ့္ကမ္းလွမ္းတဲ့ကိစၥမွာ အခ်ိန္ကိုအသိေပးဖို႕လို ရင္ အခ်ိန္ကိုလည္း မလြဲမေသြေဖာ္ျပေပးရမယ္။ ဥပမာ - သင္တန္းေပးတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈအဖို႕ သင္တန္းဖြင့္ရက္၊ သင္မယ့္အခ်ိန္စတာေတြ ကို အၾကမ္းအားျဖင့္ေတာ့ ေဖာ္ျပေပးရမယ္။ ဆိုင္ဖြင့္ခ်ိန္နဲ႕ ဆိုင္ပိတ္ရက္ (ဥပမာ - တနၤလာေန႕မွအပ ေန႕တိုင္းဖြင့္သည္) စတာေတြ အသိေပးရမယ္။
၀ယ္ယူသူကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေအာင္ ဖန္တီးေပးထားတာေတြ ေၾကာ္ျငာမွာ ေဖာ္ျပေပးရမယ္။ ေရာင္းတာက ပစၥည္းတစ္မ်ိဳး တည္း ဆိုရင္ေတာင္ အထုပ္ၾကီး၊ အထုပ္လတ္၊ အထုပ္ေသး စသျဖင့္ ေရြးစရာရွိေအာင္ ရွာၾကံဖန္တီးေပးထားရမယ္။ ၀ယ္ယူသူဟာ ေရြး ရမွေက်နပ္တဲ့ သဘာ၀ရွိတယ္။ ထုပ္ပိုးပစၥည္းကိုလည္း တစ္ဖန္ျပန္သံုးလို႕ရတာမ်ိဳး သံုးလို႕ရရင္ သံုးေပးရမယ္။ ေျမကမၻာစိမ္းလန္းေရး အတြက္ တစ္ဖန္ျပန္လည္သံုးစြဲၾကပါလို႕ ကမၻာတစ္လႊားမွာ ႏႈိးေဆာ္တိုက္တြန္းတာေတြမေပၚခင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႕ဆီမွာ တစ္ဖန္ ျပန္လည္သံုးစြဲခဲ့ၾကတယ္။ အေအးဘူးခြံကို ေရဘူးအျဖစ္ တစ္ဖန္ျပန္သံုးတာမ်ိဳးကိုလုပ္ေနက် ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုတစ္ဖန္ျပန္ သံုးခြင့္ရ လိုက္တာဟာ ေျမကမၻာစိမ္းလန္းေရးအတြက္ သာမက ၀ယ္ယူသူအေနျဖင့္ အဆစ္ ရလိုက္တဲ့ခံစားမႈကိုရရွိေစတယ္။ အေအးကို ေသာက္ ျပီးခ်ိန္မွာ ေရထည့္စရာ ဘူးတစ္ဘူးအဆစ္ရလိုက္တဲ့အတြက္ ေက်နပ္မႈတစ္ခုရရွိေစတယ္။
၀ယ္ယူသူကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးတာမွာ ၀ယ္လို႕ရႏိုင္တဲ့ေနရာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြကိုလည္း မ်ားမ်ားစားစားေပးရမယ္။ တစ္ဘက္စီးနင္းမျဖစ္ ေစရဘူး။ ေရာင္းခ်င္တဲ့သူအဆင္ေျပသလို စီစဥ္ထားတဲ့ေနရာမွာပဲ လာ၀ယ္ပါဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဘူး။
ေမးခ်င္တာရွိရင္ ေမးျမန္းဖို႕အတြက္ ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးရမယ္။ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာဆိုတာမ်ိဳးက ေနရာမ်ားမ်ား မရတတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ စာတိုက္လိပ္စာကို လိုအပ္မယ္ထင္ရင္ေဖာ္ျပပါ။ ဆက္သြယ္ရန္ဖုန္းကိုေတာ့ မျဖစ္မေန ေဖာ္ျပေပးဖို႕လိုပါတယ္။ အဲဒီဖုန္းလိုင္းအားေနတတ္တဲ့ဖုန္း ျဖစ္ဖို႕လည္းလိုပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဖုန္းေျဖတဲ့သူက အေျပာအဆိုေကာင္းဖို႕လည္း လိုပါတယ္။ ၀င္လာ တဲ့ ငါးကို ပလိုင္းထဲ ထည့္လိုက္ႏိုင္ဖို႕ အေရးၾကီးပါတယ္။
ဒိုေဂ်ဆန္း
Ref: Business Magazine – Vol.11, No.1, January, 2011
No comments:
Post a Comment