Sunday, September 1, 2019

ဘာလဲဟဲ့ ISO


▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

ISO လို႕ International Organization for Standardization ေခၚတဲ႔ ကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ Geneva,Switzerlandမွာ စတင္တည္ေထာင္ဖြဲ႕စည္းခဲ႔တယ္လို႕ မွတ္သားရပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ISOကႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ စံခ်ိန္စံညြန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႕အတူ တိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးေရးကို ဦးတည္ပါတယ္။Standardသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကိုအဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္လာခဲ႔ရာက ေန ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာ အဓိကထား သိၾကတဲ႔ (ISO 9001 ) ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါကိုအဓိကထား ေျပာရရင္ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ ISO 9001 ေတြကေတာ႔

(ISO 9001:1987) Quality Assurance -20 Elements
(ISO 9001:1994) 20 Elements (Minor Change)
(ISO 9001:2000) Quality Management-process Approach
(Major Change)
(ISO 9001:2008) Process Approach (Minor Change)
(ISO 9001:2015)High Level Structure
(Revision Planned -Major Change)
ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာလက္ရွိျမင္ေတြ႕ေနရတာကေတာ႔
ISO 9001:2008နဲ႕ 9001:2015 ပဲျဖစ္ပါတယ္။
2015 ကေတာ႔ မစေသးပါဘူး။
2016 လာမယ္႔စက္တင္ဘာလ မွာစတင္ပါေတာ႔မယ္ ။
ဒီေတာ႔ အဲ႔အေၾကာင္းေတြကိုပဲဦးစားေပးတင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ISO 9001:2008 မွာဆိုရင္ေတာ႔အဓိကအား Clause ၾကီး (၈) ခုခြဲျခားထားပါတယ္။

ဒါေတြကေတာ႕
Clause 1. Scope
Clause 2. Normative reference
Clause 3. Terms and Definitions ဆိုျပီးကနဦး မွာပါပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ လႊမ္းျခံဳႏိုင္မလဲ ၊စံခ်ိန္စံညြန္းကိုးကားခ်က္ေတြနဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ
႕အနက္ဖြင္႔ဆိုခ်က္မ်ားဆိုျပီးကနဦးအပိုင္း(၃)ပိုင္းမွာပါလာပါတယ္။
က်န္တဲ႔အပိုင္းေတြမွာေတာ႔ ISO ရဲ႕အေရးၾကီးတဲ႔အပိုင္းျဖစ္တဲ႔
Quality Management Systemsဆိုျပီး စတင္ပါဝင္လာျပီျဖစ္ပါတယ္။

Clause 4. Quality Management Systems
ဒိအပိုင္းမွာေတြမွာေတာ႔ General Requirement (အေထြေထြလိုအပ္ခ်က္) Documentation Requirement (စာရြက္စာတမ္း ျပင္ဆင္လိုအပ္မႈ) Quality Manual(အရည္အေသြးထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းစဥ္၊မွတ္တမ္းမ်ား
ထိန္းသိမ္းျခင္းေတြပါဝင္လာပါတယ္။ဒါေတြကို ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ရမယ္ ၊ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းေတြကို အဓိကထား ပါဝင္ပါတယ္။

Clause 5.Management Responsibility
စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ားရဲ႕ တာဝန္ရွိမႈ၊တာဝန္ယူမႈအပိုင္းအေနနဲ႕ ပါဝင္ပါတယ္။စီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ႕ ကတိဂဝတ္ေတြ ၊ေဖာက္သည္မ်ားအေပၚအားရံုစူးစိုက္မႈ ၊အရည္အေသြးဆိုင္ရာ ေပၚလစီေတြအျပင္ အပိုင္းေတြပါ ထည္႔သြင္းထားပါတယ္။ေနာက္ျပိး အရည္အေသြးဆိုင္ရာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၊ရည္မွန္းခ်က္မ်ားပါ Planning ပါပါတယ္။ေနာက္ျပီးတာဝန္ခံမႈႏွင္႔အတူ လုပ္ပိုင္ခြင္႔ အခြင္႔အာဏာမ်ား၊အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ဆက္ဆံေရး Management Review လုပ္ရမယ္႔အစီအမံေတြလည္းထည္႔သြင္းထားပါတယ္။

Clause 6. Resource Management
အပိုင္း (၆)မွာေတာ့ အရင္းအျမစ္မ်ား အတြက္စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြပါဝင္ပါတယ္။ အရင္းအျမစ္မ်ားအတြက္ျပဌာန္းခ်က္မ်ား (Provision of Resources ) (Human Resources ) (လူသားအရင္းအျမစ္) G(Infrastructure)(အေျခခံအေဆာက္အအံုေတြ) (Work environment) (လုပ္ငန္းခြင္ဆိုင္ရာပတ္ဝန္းက်င္ )ဆိုတဲ႔ အပိုင္းေတြပါဝင္ပါတယ္ ။ဒါေတြကို ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲရမလဲဆိုတဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြ ေရးဆြဲရမွာပါျဖစ္ပါတယ္။

Clause 7. Product Realization
ဒီအပိုင္းကေတာ့ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ေလ႔လာသံုးသပ္ရတဲ႔အပိုင္းပါ။ဒီအတြက္ အစီအစဥ္ေတြခ်မွတ္ေရးဆြဲရပါတယ္၊ေနာက္ျပီး သံုးစြဲသူမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံေရးထုတ္ကုန္ရဲ႕အျပင္အဆင္ အပိုင္းေတြ ၊ကုန္ၾကမ္း ဝယ္ယူေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ၊ထုတ္လုပ္မႈနဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ဘယ္လိုအရည္အေသြးျပည္႔မီေအာင္ သတ္မွတ္မလဲဆိုတာေတြပါ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရမယ္႔အပိုင္းပါ။ လိုအပ္တဲ႔ ကုန္ၾကမ္းေတြ ၊ေထာက္ပံေရးပစၥည္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ကိုင္တြယ္ဖို႕ အစီအမံမ်ားလည္း လိုအပ္ပါတယ္။

Clause 8. Measurement , Analysis and Improvement
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ႔ တိုင္းတာေလ႔လာမႈေတြ၊ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းနဲ႕ တိုးတတ္ေရးအတြက္ အစီအမံမ်ားပါဝင္ပါတယ္။ ဝယ္ယူသူမ်ားရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈအတြက္စံႏွဳန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းလုပ္ငန္း စဥ္မ်ားအားစိစစ္စစ္ေဆးျခင္း၊လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို တိုင္းတာေဆာင္ရြက္ျခင္းအျပင္ ထုတ္ကုန္မ်ားအေပၚ အရည္အေသြးသတ္မွတ္တိုင္းတာျခင္းေတြပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးအရည္အေသြးျပည္႔မီေၾကာင္းသက္ေသျပလို႕မရႏိုင္တဲ႔ထုတ္ကုန္မ်ားကိုဘယ္လိုကိုင္တြယ္ထိန္းသိမ္းမလဲဆိုတာေတြ၊အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသံုးသပ္ေလ႔လာျခင္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ဆံုးအဆင္႔အေနနဲ႕စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတတ္ျဖစ္ထြန္းေစဖို႕ေဆာင္ရြက္ရမယ္႔အစီအမံေတြ၊ အမွားအယြင္းျပင္ဆင္ခ်က္ေတြအျပင္ ၾကိဳတင္ ကာကြယ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔
အပိုင္းေတြပါ ထည္႔သြင္းေရးဆြဲထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ႔ ISO Procedure ဟာေဆာင္ရြက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္တိုင္းအတြက္ တိက်တဲ႔စနစ္တက်စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားနဲ႕အရည္အေသြးျပည္႔မီတဲ႔ ထုတ္ကုန္နဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ျဖစ္ေစဖို႕
QMS (Quality Management Systems) အျဖစ္ထိန္းေၾကာင္းတည္ေဆာက္ထားတာပါ။
ဒါကိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ရင္ အရည္အေသြးမီတဲ႔ ထုတ္ကုန္နဲ႕
ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ISO အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ရယူထားတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းမွာ ဒီစနစ္အေၾကာင္းအရာေတြကို အေျခခံျပီး ကိုယ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာဝနဲ႕လိုက္ျပီး ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ျပဌာန္းေရးဆြဲထားရပါတယ္။အဓိက က်တဲ႔ Main Clause
မ်ားအတိုင္း အစီအစဥ္တက်ေဆာင္ရြက္ျခင္းရွိမရွိ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း Internal Auditထားရွိျပီး ႏွစ္ဝတ္တစ္ၾကိမ္ေလာက္စစ္ေဆးပါတယ္

။ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ISO အဖြဲ႕အစည္းက လာေရာက္စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ လႊဲမွားေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊လိုအပ္ေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္ေဆးမႈေတြျပဳလုပ္ျပီးအသိေပး ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ေစပါတယ္။

ဒီအပိုင္းေတြကို စီမံေဆာင္ရြက္ထိန္းကြပ္ေပးဖို႕လည္း
QMR (Quality Management Representative ) ထားရွိေဆာင္ရြက္ေစတဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္။အခုတင္ျပခဲ႔တာေတြကေတာ႔
ISO 9001:2008 မွာပါဝင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

အေျပာင္းအလဲဆိုတာ ရွိေနသမွ် လုပ္ငန္းစဥ္တိုင္းဟာ ေျပာင္လဲလို႕ေနပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ISO ရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ ၊လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားနဲ႕ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ဟာလည္း ေျပာင္းလဲေနတာျဖစ္လို႕ ISO 9001:2015 မွာလည္း အေျပာင္းအလဲတစ္ခ်ိဳ႕ပါဝင္လာတာေတြ႕ရပါတယ္။
9001:2015 မွာေတာ႔ Clause (၈) ကေန Clause (၁၀) ခုျဖစ္လာပါတယ္။ဒီအပိုင္းမွာ Clause (၁) (၂) (၃) ကေတာ႔ ေျပာင္းလဲမႈမရွိပါဘူး ။

အေျပာင္းအလဲစျဖစ္လာတာကေတာ႔

Clause 4. Context of Organization
အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕အေၾကာင္းအရာေတြပဲပတ္သတ္ျပီးပါဝင္ပတ္သတ္သူမ်ားသိရွိေဆာင္ရြက္ရမယ္႔အပိုင္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ျပသာနာအရင္းအျမစ္တစ္ခုကိုျပီးျပတ္ေသာရလာဒ္မ်ားရရွိလာတဲ႔အထိေဆာင္ရြက္စီစဥ္ထားရွိရမယ္႔အပိုင္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ကိုယ္႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက ျပသာနာအရင္းအျမစ္ေတြ ၊အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ ဆက္စပ္ေနသူမ်ားထံ ႏွင္႔ျပင္ပက လာတဲ႔ ျပသာနာ အရင္းအျမစ္မ်ားအတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစဖို႕ လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး QMA ျဖန္႕က်က္ထားႏိုင္တဲ႔ နယ္ပယ္အက်ယ္အဝန္းကိုလည္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေစဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

Clause 5. Leadership
တစ္မူထားျခားပါဝင္လာတာက Leadership ပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီအပိုင္းမွာေတာ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႕ ကတိကဝတ္မ်ား အတြက္ျဖစ္ပါတယ္၊ေဖာက္သည္မ်ားအတြက္အာရံုစူးစိုက္မႈေတြ တိုးတတ္ျဖစ္ထြန္းလာမယ္႔ အရည္အေသြးဆိုင္ရာ ေပၚလစီေတြ၊အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အဆင္႔အတန္းနဲ႕ တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈ ေတြအျပင္ အခြင္႔အာဏာခြဲေဝသံုးစြဲေရးေတြအတြက္ပါ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္႔ အစီအမံမ်ား ေရးဆြဲရမယ္႔ အပိုင္းပါ။

Clause 6. Planning
စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲေရးအတြက္ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၊ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မယ္႔ စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲျပင္ဆင္ေရး ၊ေရးဆြဲထားတဲ႔ စီမံကိန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျပီး အမွန္တကယ္ ရယူျပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မႈရွိမရွိ၊ ရရွိေအာင္လည္း ဘယ္လိုစီမံေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတဲ႔ အပိုင္းေတြကို ျပင္ဆင္ထားရမွာပါ။plan , Do ,Check ,Action အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမယ္႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြျဖစ္ျပီး စီမံကိန္းမ်ားကိုလည္း ေျပာင္းလဲမႈအတိုင္း လိုက္ပါေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ေစရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Clause 7. Support
ပံ႔ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္႔အပိုင္းေတြအေနနဲ႕ေတာ႔ အရင္းအျမစ္ သြင္းအားစုေတြ၊အေျခခံအေဆာက္အအံုေတြ နဲ႕ အတူ
Competence , Awareness Communication , Documented information ေတြပါ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ျပီးေတာ႔ Control of documented information လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကိုပါ ထည္႔သြင္း ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ISO 9001:2008 မွာဆိုရင္ေတာ႔ Clause 6 မွာလည္း ဒီအပိုင္း ပါဝင္ပါတယ္။

Clause 8. Operation
Operation အပိုင္းအေနနဲ႕ Clause 8 မွာပါလာတာေတြကေတာ႔ Planning and Control , Requirements for Products and Serviceေတြအျပင္ ေဖာက္သည္မ်ားႏွင္႔ဆက္ဆံေရး၊ထုတ္ကုန္နဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားရဲ႕လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုအေပၚ ျပန္လည္ေလ႔လာသံုးသပ္ျခင္း၊ သတင္းအခ်က္အလက္စာရြက္စာတမ္းမ်ားထိန္းသိမ္းမႈေတြနဲ႕အတူDesign and Development for Product & Services ေတြပါဝင္ပါတယ္။ဆက္ျပီးေတာ႔ ထုတ္ကုန္နဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚမွာ ေဆာင္ရြက္ရမယ္႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ပံုေတြ အျပင္ ထုတ္လုပ္မႈနဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ျပဌာန္းခ်က္ေတြထားရွိေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားပါဝင္ပါ တယ္။ဒီအပိုင္းကထုတ္လုပ္မႈနဲ႕ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္အဓိကေဆာင္ရြက္ရမယ္႔အပိုင္းအျဖစ္အမ်ားဆံုးပါဝင္တာကိုလည္း ေလ႔လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။

Clause 9. Performance evaluation
9001:2008 မွာပါဝင္တဲ႔ Clause 8.Measurement , Analysis and Improvementကို 9001: 2015မွာ Clause 8 & 9 အျဖစ္ခြဲျခားထားတာကိုအၾကမ္းအားျဖင္႔ေတြႏိုင္ပါတယ္။ဒီအပိုင္းမွာက Monitoring , Measurement , Analysis and evaluation ေတြ အဓိကထားပါဝင္လာပါတယ္။ ေနာက္ျပီး Internal Audit , Management Review ေတြလုပ္ရမယ္႔အပိုင္းပါ။

Clause 10.Improvement
ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ႔ အပိုင္းမွာေတာ႔ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ တိုးတက္ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖို႕နဲ႕ Continual Improvement ျဖစ္ေစဖို႕ လုပ္ေဆာင္ရမယ္ Nonconformity and Corrective actionေတြေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းကို စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတတ္ေစဖို႕ လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြပါ။
ISO 9001:2008 နဲ႕ 2015 မွာ အသံုးအႏႈန္းေတြအျပင္ အေသးစိတ္ခြဲျခမ္းျပီး အက်ယ္ခ်ဲ႔ထားတဲ႔အပိုင္းေတြလည္းကြာျခားသြားပါတယ္။ေနာက္ျပီးRisk management လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ Risk base Thinking , Risk base Assessment ေတြ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမလဲ Proactive and reactive မ်ားအတြက္ေတြပါခြဲျခားထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။စနစ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရာမွာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းေရးအတြက္ ေရရွည္ေဆာင္ရြက္သြားေစႏိုင္မယ္႔လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုတကယ္႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းမြန္မွာပါ။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီမွာေတာ႔ တစ္ခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းေတြက
ISO Certificate ရရွိေရးအတြက္ အေလးထား
ေဆာင္ရြက္ျပီး ISO ကို Marketing Tools အျဖစ္အသံုးျပဳလာၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ေနာက္ျပီး ISO process ေတြေဆာင္ရြက္မယ္႔ လုပ္ငန္းစဥ္က
သီးျခား ထားရွိျပီး၊ပံုမွန္လည္ပတ္မယ္႔ SOP ေတြနဲ႔ လည္ပတ္ေနတာလည္းရွိေနတာလည္ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနေတြေၾကာင္႔လည္း ဝန္ထမ္းေတြက
ISO ဆိုအလုပ္ရႈပ္တယ္ ၊စာရြက္မ်ားတယ္ဆိုျပီး စိတ္ပ်က္ေျပာဆိုလာၾကတာလည္းရွိေနၾကတာပါ။
အခုေနာက္ပိုင္းေတာ႔ တိုးတက္လာတဲ႔ နည္းပညာအရ စာရြက္စာတမ္းစနစ္ေတြ ေလ်ာ႕ခ်ျပီး Computerized and electronic systems မ်ားအသံုးျပဳလာၾကမယ္႔လို႕ ဆိုထားေပမဲ႔ Resources & Technology အသံုးျပဳမႈစနစ္ေတြကိုဝန္ထမ္းေတြ ကြ်မ္းက်င္မႈနည္းပါးေနျခင္းနဲ႕ ခ်ိန္ထိုးၾကည္႔ရင္ လတ္တေလာ အနည္းငယ္ေတာ႔ ခက္ခဲေနဦးမွာပါ။

ဒါေပမဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းမ်ားနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအတြက္ကေတာ႔ ISO အေနနဲ႕
QMS (Quality Management Systems)လည္ပတ္ေစဖို႕
ေကာင္းစြာအေထာက္အပံ႔ျဖစ္ေစတာ
ကေတာ႔ အေသအခ်ာပါပဲ ။ TQM (Total Quality Management )
ျဖစ္ေစဖို႕ဆိုတာကအခ်ိန္၊အရင္းအျမစ္ဝန္ထမ္းမ်ား ေကာင္းမြန္စြာလည္ပတ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေစဖို႕လိုအပ္တာမို႕ ISO ဆိုတာကို စာရြက္ေပၚမွာမဟုတ္ပဲ တကယ္လက္ေတြ႕အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရင္ေတာ့တိုးတက္မယ္႔ အဖြဲ႕အစည္း
ျဖစ္ေစမွာေတာ့ ေသခ်ာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။....

#ထိန္လင္းေက်ာ္(HR)

No comments: