နိဗ္ဗာန်မြင်သွားသော ဘာသာခြားတစ်ယောက်။
အပိုင်း(၁)။
(နိဒါန်း၊တရားထူးရဖို့အရေးကြီးပုံ။)
-
လူတစ်ယောက်ဟာကျန်းမာရေးရဲ့လှို့ဝှက်ချက်တွေကိုသေချာနားလည်သွားမယ်ဆိုရင်ဘဝတစ်ခုလုံးမှာကျန်းကျန်းမာမာနဲ့ရောဂါကင်းပြီး၊အသက်ရှည်ရှည်နေလို့ရနိုင်ပါတယ်။ဒါကြောင့်ကျွန်တော်အရင်ကကျန်းမာရေးပညာပေး(Post)တွေကိုသာအဓိကထားပြီးရေးပေးခဲ့ပါတယ်။
-
တစ်ကယ်တော့ကျန်းမာရေးဆိုတာဟာတစ်ဘဝစာအတွက်တော့အသက်လောက်အရေးကြီးတယ်ဆိုတာမှန်ပေမယ့်၊ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေအတွက်ကြတော့၊ကျန်းမာရေးထက်ပိုပြီးအရေးကြီးတာတစ်ခုထပ်ရှိနေသေးပါတယ်။အဲဒါကတော့ဒီဘဝ၊ဒီခန္ဓာနဲ့တရားထူးရရှိနိုင်ဖို့ပါပဲ။
-
တရားထူးရရှိလိုက်တယ်ဆိုတာဟာတစ်ဘဝစာအတွက်မဟုတ်ပဲ၊သံသရာတစ်ခုလုံးစာအတွက်ဖြစ်နေလို့ကျန်းမာရေးထက်ကိုပိုပြီးတောင်အရေးကြီးပါတယ်။ကျွန်တော်ဆိုလိုတာကကျန်းမာရေးမကောင်းရင်ဒီတစ်ဘဝပဲရောဂါရမယ်။ဒီတစ်ဘဝပဲသေရမှာပါ။ကိုယ့်အသိဉာဏ်ကသံသရာအတွက်ဘာမှအာမခံချက်မရှိသေးဘူးဆိုရင်တော့ဘဝအဆက်ဆက်မဆုံးနိုင်အောင်အကြိမ်ကြိမ်ထပ်သေရပါဦးမယ်။
-
သေပြီးအပါယ်အကြိမ်ကြိမ်ထပ်ကျနိုင်ပါသေးတယ်။ဘယ်တော့မှမဆုံးနိုင်တဲ့အိုနာသေဘေး၊အပါယ်ဘေးတွေကိုဘဝဆက်တိုင်းရင်ဆိုင်ကြရပါဦးမယ်။ဒီနေရာမှာသေသွားတဲ့လူအများစုဟာအပါယ်ဘုံတွေကိုပဲရောက်ကြတယ်ဆိုတာကျွန်တော့်စကားမဟုတ်ပါ။အပါယ်လေးဘုံဆိုတာသတ္တဝါတွေအတွက်အမြဲတမ်းနေအိမ်ဆိုတာမြတ်စွာဘုရားရှင်ရှင်ကိုယ်တော်တိုင်ဟောထားတာရှိပါတယ်။
-
သေပြီးရင်သုဂတိရောက်သွားသူတွေထက်အပါယ်ကျသွားသူတွေဟာဘယ်လောက်တောင်အဆမတန်များနေတယ်ဆိုတာကိုမြတ်စွာဘုရားရှင်ကိုယ်တော်တိုင်ကလက်သည်းခွံပေါ်မှာတင်နေတဲ့မြေမှုန့်နဲ့ကမ္ဘာမြေကြီးတစ်ခုလုံးမှာရှိတဲ့မြေမှုန့်တွေဘယ်လောက်တောင်ပမာဏချင်းကွာခြားတယ်ဆိုတာဥပမာပြု၊နှိုင်းယှဉ်ပြီးဟောထားခဲ့တာလဲရှိပါတယ်။
-
မြတ်စွာဘုရားဟောထားတဲ့ကာလာမသုတ္တန်အတိုင်း၊အရာရာတိုင်းမှာ၊ဘယ်သူ့စကားကိုမှမယုံကြပါနှင့်။မိမိတို့ရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့စဉ်းစားဆုံးဖြတ်ပါဆိုသည့်အတိုင်း၊မြတ်စွာဘုရားရှင်ရဲ့စကားဟာ၊မှန်ကန်ပြီးသဘာဝယုတ္တိလဲရှိတယ်ဆိုတာကိုအောက်ပါနည်းလမ်းအတိုင်းမိမိတို့ရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့စဉ်းစား၊ဆန်းစစ်ကြည့်ကြပါစို့။
-
စိတ်၊စေတသိတ်တွေနဲ့ပါတ်သက်ပြီး၊စိတ္တနိယာမဆိုတာရှိပါတယ်။သတ္တဝါတွေဟာဘဝကူးကြတော့မယ်ဆိုရင်၊စိတ်တစ်ခုနဲ့စုတေကြရပါတယ်။သမုတိသဘောအရအဲဒီစုတေစိတ်ကပဲနောက်ဘဝတစ်ခုမှာပဋိသန္ဓေစိတ်ပြန်ဖြစ်ကြရပါတယ်။
-
ဆိုလိုတာက၊ပရမတ္တသဘောအရဆိုရင်တော့၊ဒီဘဝစုတေစိတ်နဲ့နောက်ဘဝပဋိသန္ဓေစိတ်ဟာ၊အကြောင်းအကျိုးဆက်စပ်ပြီးစိတ်အစဉ်တန်းတစ်ဆက်တည်းဖြစ်နေတယ်လို့ဆိုပေမယ့်၊သမုတိသဘောအရပြောမယ်ဆိုရင်တော့တစ်စိတ်တည်းလို့ဆိုနိုင်ပါတယ်။
-
တစ်ဖက်ကနေပဌာန်းဒေသနာတော်ကိုပြန်ကြည့်ရင်(ဟေတုပစ္စယော)ဆိုတာလူတိုင်းကြားဖူးကြမှာပါ။(ဟေတုပစ္စယော)ဆိုတာဟိတ်စိတ်(၆)ပါးကိုဆိုလိုတာပါပဲ။သတ္တဝါတွေရဲ့သဏ္ဍန်မှာအမြဲဖြစ်နေတတ်တဲ့ဟိတ်စိတ်(၆)မျိုး၊စုတေစိတ်နဲ့ပဋိသန္ဓေစိတ်တွေမှာအမြဲမပြတ်ဦးဆောင်ပါဝင်နေတဲ့ဒီဟိတ်စိတ်(၆)မျိုးရဲ့အကျိုးသက်ရောက်မှု့ကို(ဟေတုပစ္စယော)လို့ခေါ်တာပါပဲ။
-
သတ္တဝါတွေအားလုံးဟာဒီဟိတ်စိတ်(၆)ပါးနဲ့ပဲစုတေကြရသလို၊ဒီဟိတ်စိတ်(၆)ပါးနဲ့ပဲပဋိသန္ဓေပြန်ယူကြရပါတယ်။ဒီနေရာမှာအဓိကပြောချင်တာကအပါယ်ဘုံတွေရဲ့ပဋိသန္ဓေတွေဟာအမြဲတန်း(ဒေါသ၊လောဘ၊မောဟ)ဆိုတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့သာပဋိသန္ဓေယူကြရပြီး၊သုဂတိဘုံတွေမှာကြတော့အမြဲတန်း(အဒေါသ၊အလောဘ၊အမောဟ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့သာပဋိသန္ဓေယူကြရပါတယ်။
-
ကျွန်တော်ဆိုလိုချင်တာက၊သမုတိသစ္စာအရ၊စုတေစိတ်နဲ့ပဋိသန္ဓေစိတ်ဟာတစ်ခုတည်းဆိုရင်(တနည်းအားဖြင့်)ပရမတ္တသစ္စာအရ၊စုတေစိတ်နဲ့ပဋိသန္ဓေစိတ်ဟာစိတ်အစဉ်တန်းတစ်ခုတည်းဆိုရင်၊(ဒေါသ၊လောဘ၊မောဟ)ဆိုတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့စုတေစိတ်ကျတဲ့သူဟာ၊ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်တဲ့(အဒေါသ၊အလောဘ၊အမောဟ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့ပဋိသန္ဓေပြန်ပြီးယူနိုင်ဖို့ဆိုတာစိတ္တနိယာမအရဘယ်လိုမှကိုမဖြစ်နိုင်ပါ။
-
နောက်ဘဝပဋိသန္ဓေစိတ်ဟာဒီဘဝစုတေစိတ်နဲ့တစ်ဆက်တည်း၊တစ်ခုတည်းဖြစ်နေလို့၊ (ဒေါသ၊လောဘ၊မောဟ)ဆိုတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့စုတေမယ်ဆိုရင်အပါယ်ဘုံမှာသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရကြရမှာဖြစ်ပြီး။(အဒေါသ၊အလောဘ၊အမောဟ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့စုတေမယ်ဆိုရင်၊သုဂတိဘုံတွေသေချာပေါက်ရောက်ပါလိမ့်မယ်။ဒါဟာလဲအကြောင်းအကျိုးညီညွတ်တဲ့သဘာဝနိယာမပါပဲ။
-
လောကမှာအကြောင်းတရားကိုသာပြုပြင်လို့ရနိုင်ပါတယ်။အကျိုးတရားကိုဘယ်လိုမှပြုပြင်လို့မရနိုင်ပါဘူး။ဥပမာပြောရရင်မွေးဖွားလာခြင်းကအကြောင်းတရားဆိုရင်၊သေဆုံးခြင်းကအကျိုးတရားပါပဲ။မွေးဖွားလာပြီဆိုတာနဲ့သေခြင်းတရားကဘယ်လိုမှမလွတ်မြောက်နိုင်တော့ပါဘူး။နောက်ထပ်ပြန်ပြီးမမွေးဖွားတော့အောင်လုပ်နိုင်မှသာလျှင်သေခြင်းတရားကနေလွတ်နိုင်ပါလိမ့်မယ်။
-
ဒီသဘောအတိုင်းပါပဲ၊အကြောင်းအကျိုးနဲ့ဆက်စပ်ပြောရမယ်ဆိုရင်၊နောင်ဘဝပဋိသန္ဓေစိတ်ဟာအကျိုးတရားဖြစ်နေလို့ကျွန်တော်တို့ဘယ်လိုမှပြုပြင်ပြောင်းလဲလို့မရနိုင်ပါဘူး။လူတစ်ယောက်အတွက်ဘဝကူးကောင်းဖို၊အဓိကအကျဆုံးအရာကတော့အကြောင်းတရားဖြစ်တဲ့စုတေစိတ်ပဲဖြစ်ပါတယ်။
-
ဒီနိယာမကိုသေချာသိထားပြီဆိုရင်၊ကိုယ်သေတဲ့အချိန်မှာလဲအဲဒီအကြောင်းတရားဖြစ်တဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့စုတေနိုင်ဖို့အတွက်ကြိုတင်ပြင်ဆင်၊ကြိုးစားထားဖို့အတွက်အလွန်အရေးကြီးပါတယ်။။ဒါပေမယ့်လက်တွေ့လွယ်ပါ့မလားဆိုတာကိုတော့ဆက်ပြီးလေ့လာကြရအောင်။
-
အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးဆိုတာတွေကဘာတွေလဲဆိုတော့။
-
(၁)လောဘစိတ်။
လောဘစိတ်ဆိုတာအလိုရမက်ကြီးတာတစ်ခုတည်းကိုပြောနေတာမဟုတ်ပါဘူး။မိမိကိုယ်ကိုချစ်ခင်တာ၊မိမိရဲ့မိသားစု၊သားသမီး၊မြေး၊မြစ်၊ဆွေမျိုး၊မောင်နှမ၊မိတ်ဆွေတွေအပေါ်တွယ်တာတာ။မိမိပိုင်ဆိုင်တဲ့အိမ်၊ခြံ၊မြေ၊ရွှေ၊ငွေ၊ကား၊အစရှိတဲ့ဥစ္စာပစ္စည်းတွေကိုတွယ်တာတာတွေအားလုံးအကျုံးဝင်ပါတယ်။
-
(၂)ဒေါသစိတ်။
ဒေါသစိတ်ဆိုတာစိတ်ဆိုးတာတစ်ခုတည်းကိုဆိုလိုတာမဟုတ်ပါဘူး။စိတ်မချမ်းသာတာ၊ဝမ်းသာပီတိမဖြစ်နိုင်တာ၊စိတ်ဆင်းရဲတာ၊စိတ်ညစ်တာ၊မပျော်တာ၊ကြောက်ရွံ့တာ၊စိုးရိမ်ပူပန်တာတွေအားလုံးကိုဆိုလိုတာပါ။
-
(၃)မောဟစိတ်။
မောဟစိတ်ဆိုတာအမှန်ကိုမသိတာတစ်ခုတည်းမဟုတ်ပါဘူး။တွေဝေတာ၊ထိုင်းမှိုင်းနေတာ၊သတိလက်လွတ်ဖြစ်တာ၊မေ့လျှော့တာ၊ကိုယ်နဲ့စိတ်မကပ်တာ။သတိလစ်မေ့မျှောနေတာ၊အားလုံးအကျုံးဝင်ပါတယ်။တစ်နည်းအားဖြင့်သတိနှင့်ပညာဦးဆောင်မထားတဲ့အချိန်တိုင်းမှာမောဟစိတ်တွေဖြစ်နေတတ်ပါတယ်။
-
ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်တဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေကတော့အထက်မှာဖေါ်ပြထားတဲ့အကုသိုယ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့တိုက်ရိုက်၊ပြောင်းပြန်၊ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေလို့မှတ်ရတာလွယ်ကူပါတယ်။ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးကတော့(အလောဘ၊အဒေါသ၊အမောဟ)စိတ်တွေပါပဲ။
-
ဒီနေရာမှာစာဖတ်သူကိုယ်တိုင်မိမိရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့သေချာစဉ်းစားကြည့်ပါ။လူတစ်ယောက်ဟာသေတော့မယ်ဆိုရင်၊ရောဂါနဲ့သေတာပဲဖြစ်ဖြစ်၊သူတပါးသတ်လို့သေတာပဲဖြစ်စေ၊မတော်တစ်ဆကားမှောက်လို့၊ထိခိုက်ဒဏ်ရာရလို့သေတာပဲဖြစ်စေ။သေချင်တဲ့နည်းနဲ့သေပါစေ။သေခါနီးအချိန်မှာဘယ်စိတ်နဲ့သေကြမှာလဲ?။
-
သာမာန်ပုထုဇဉ်တစ်ယောက်ဟာ၊မိမိကိုယ်ကို(ငါသေရတော့မှာပါလားလို့)သိနေတဲ့သေခါနီးအချိန်တစ်ခုမှာ
-
(၁)မကြုံဖူးလောက်အောင်ဆိုးဝါးတဲ့၊အဆိုးဝါးဆုံး၊အနာကျင်ဆုံး၊ဒုက္ခဝေဒနာနဲ့ရင်ဆိုင်ခံစားရမှာအလွန်သေချာပါတယ်။စိတ်ချမ်းသာပြီးနေလို့ထိုင်လို့သိပ်ကောင်းတဲ့သုခချမ်းသာတွေနဲ့ကြုံတွေ့ရမှာတော့မဟုတ်ပါဘူး။ဒုက္ခဝေဒနာနဲ့သေရမယ်ဆိုရင်စုတေစိတ်က(ဒေါသဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အဒေါသဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ဘူး။
-
(၂) သေရမှာကိုသိနေတဲ့ဒီလိုအချိန်မျိုးမှာဝမ်းသာနေမှာလား၊ဝမ်းနည်းနေမှာလား။ဝမ်းနည်းစွာနဲ့သေရမယ်ဆိုရင်လဲစုတေစိတ်က(ဒေါသဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အဒေါသဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပါဘူး။
-
(၃)သေရမှာကိုသိတော့ကြောက်နေမှာလား၊ရဲဝံ့နေမှာလား။ကြောက်ကြောက်နဲ့ သေရမယ်ဆိုရင်လဲစုတေစိတ်က(ဒေါသဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အဒေါသဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပါဘူး။
-
(၄)ဒီအချိန်မှာခိုကိုးရာမဲ့ဖြစ်ပြီးစိတ်ဆင်းရဲနေမှာလား၊သေရမှာကိုပီတိဖြစ်ပြီးပျော်ရွင်နေမှာလား။ခိုကိုးရာမဲ့၊စိတ်ဆင်းရဲပြီးသေရမယ်ဆိုရင်ရင်လဲစုတေစိတ်က(ဒေါသဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အဒေါသဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပါဘူး။
-
(၅)မိမိရဲ့မိသားစု၊သားသမီး၊မြေး၊မြစ်၊ဆွေမျိုး၊မောင်နှမ၊မိတ်ဆွေတွေအပေါ်မှာသံယောဇဉ်တွေချက်ခြင်းဖြတ်ပြစ်လို့ရနိုင်မှာလား၊သံယောဇဉ်တွေကျန်နေဦးမှာလား။သံယောဇဉ်တန်းလန်းနဲ့သေရမယ်ဆိုရင်တော့စုတေစိတ်က(လောဘဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အလောဘဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပါဘူး။
-
(၆)မိမိပိုင်ဆိုင်တဲ့အိမ်၊ခြံ၊မြေ၊ရွှေ၊ငွေ၊ကား၊အစရှိတဲ့ဥစ္စာပစ္စည်းတွေကိုလဲဘာဖြစ်ဖြစ်ကွာဆိုတဲ့စိတ်နဲ့ပြစ်ထားလို့ရနိုင်မှာလား။ဒါမှမဟုတ်ဥစ္စာပစ္စည်းတွေအတွက်စိုးရိမ်ပူပန်နေရဦးမှာလား။မပြစ်ထားနိုင်ပါဘူး၊မစွန့်နိုင်သေးပါဘူး၊စိုးရိမ်ပူပန်နေဦးမယ်ဆိုရင်တော့၊သေရရင်တော့စုတေစိတ်က(လောဘဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အလောဘဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပြန်ပါဘူး။
-
(၇)သေခါနီးမှာတွေဝေတာ၊ထိုင်းမှိုင်းတာ၊သတိလက်လွတ်တာ၊မေ့မျောတာ၊ကိုယ်နဲ့စိတ်မကပ်တာတွေအားလုံးတစ်ခုမှမဖြစ်ပဲ၊သတိ၊သမာဓိနဲ့သေနိုင်မှာလား?။မေ့မေ့လျော့လျော့နဲ့သေရမယ်ဆိုရင်တော့စုတေစိတ်က(မောဟဟိတ်စိတ်)ဖြစ်နေတော့၊စိတ္တနိယာမအရဒီစိတ်နဲ့ပဲသေချာပေါက်ပဋိသန္ဓေပြန်ရမှာပါပဲ။ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့(အမောဟဟိတ်စိတ်)နဲ့တော့ဘယ်လိုမှပဋိသန္ဓေပြန်ရဖို့မဖြစ်နိုင်ပြန်ပါဘူး။
-
အထက်ပါအချက်တွေကိုပြန်ကြည့်ရင်(အဒေါသ၊အလောဘ၊အမောဟ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့စုတေစိတ်ကျဖို့ဆိုတာမဖြစ်နိုင်လောက်အောင်ကိုခက်ခဲပါတယ်။သတ္တဝါအများစုဟာ(ဒေါသ၊လောဘ၊မောဟ)ဆိုတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့ပဲစုတေကြပြီး၊အဆိုပါအကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့ပဲပဋိသန္ဓေပြန်ရကြတာများပါတယ်။
-
ဒါကြောင့်မြတ်စွာဘုရားရှင်ကသမုဒ္ဒရာလေးစင်းပေါ်မှာမျောနေတဲ့အပေါက်တစ်ခုသာပါတဲ့လှည်းတံပိုးအကျိုးတစ်ချောင်းမှာရှိတဲ့အပေါက်ဝနဲ့၊နှစ်တစ်ရာမှတစ်ခါရေပေါ်ကိုပေါ်လာတတ်တဲ့လိပ်ကြီးရဲ့ဦးခေါင်းနဲ့တိတိကျကျသွားပြီးစွတ်မိဖို့ဆိုတာမဖြစ်နိုင်လောက်နီးပါးကိုခဲယှဉ်းပါတယ်။ဒီဥပမာအတိုင်းပါပဲ၊သေသွားတဲ့လူတစ်ယောက်သုဂတိဘုံပြန်ရောက်ဖို့ဆိုတာမဖြစ်နိုင်လောက်အောင်ကိုခဲယှဉ်းပါတယ်လို့မြတ်စွာဘုရားဟောခဲ့ပြီးသားပါ။
-
မြတ်စွာဘုရားရှင်အဆူပေါင်းဂင်္ဂါဝါလုသဲစုမကပွင့်ခဲ့ပြီးပြီ၊အဂ္ဂသာဝက၊မဟာသာဝကဆိုတာကတော့ရေတွက်လို့မရနိုင်အောင်ပါပဲ။ဒီလိုပုဂ္ဂိုလ်ထူးတစ်ဆူ၊တစ်ပါးလောက်ဟောခဲ့တဲ့တရားတစ်ပိုဒ်လောက်တောင်ကျွန်တော်တို့တွေမနာခဲ့ရရှာပါဘူး။တစ်ကယ်လို့သာဒီသူတော်ကောင်းတွေနဲ့တစ်ခါလောက်ကြုံတွေ့၊တရားနာခဲ့ရမယ်ဆိုရင်ကျွန်တော်တို့ကျွတ်တန်းဝင်သွားတာကြာပါပြီ။အမြဲတန်းလွဲနေခဲ့လို့သာအခုထက်ထိမကျွတ်ပဲကျန်နေရတာပါ။
-
ဒါဆိုစာဖတ်သူတွေကိုကျွန်တော်မေးခွန်းတစ်ခုမေးပါရစေ။မရေမတွက်နိုင်အောင်များတဲ့ဘုရားရှင်တွေပွင့်ခဲ့တာ၊အဂ္ဂသာဝက၊မဟာသာဝကတွေပေါ်ထွန်းခဲ့တဲ့အချိန်မှာကျွန်တော်တို့ဘာကြောင့်အမြဲလွဲခဲ့ရတာလဲ?။ကျွန်တော်တို့ဘယ်ရောက်နေကြလို့လဲ?။
-
မရေမတွက်နိုင်အောင်များတဲ့ဘုရားရှင်တွေပွင့်နေတဲ့အချိန်မှာကျွန်တော်တို့တွေအပါယ်ဘုံမှာရှိနေကြပါတယ်။ကျွန်တော်တို့တွေအပါယ်ဘုံမှာအမြဲရှိပါတယ်။အပါယ်ဆိုတာကျွန်တော်တို့ရဲ့အမြဲနေအိမ်ပါ။လူ့ဘဝ၊နတ်ဘဝဆိုတာကကျွန်တော်တို့အတွက်အလွန်ရောက်ခဲတဲ့နေရာတွေပါ။
-
ဂင်္ဂါဝါလုသဲစုမကပွင့်ခဲ့ပြီးပြီဖြစ်တဲ့ဘုရားတွေကိုတောင်လွဲခဲ့ပြီးပြီဆိုရင်နောင်ပွင့်မယ့်အရိမေတ္တယျမြတ်စွာဘုရားကိုဖူးမြင်ရဖို့၊တရားနာပြီးအကျွတ်တမ်းဝင်ရဖို့ထိုင်ဆုတောင်းနေမယ်ဆိုရင်ဘယ်လောက်သေချာနိုင်မှာလဲ။အကြိမ်တစ်သန်းထိုးလို့မပေါက်တဲ့ထီဟာ၊ဆက်ထိုးလို့ကောပေါက်နိုင်ချေဘယ်လောက်ရှိမှာလဲ။
-
ထိုင်စောင့်ရမယ့်အချိန်မဟုတ်ပါဘူး။လူလဲဖြစ်လာ၊သာသနာနဲ့လဲကြုံတွေ့နေတဲ့အချိန်မှဝိပဿနာတရားအားထုတ်ရမယ့်အချိန်ပါ။မိုးကုတ်ဆရာတော်ဘုရားကြီးဟောထားတဲ့အတိုင်းပါရမီမလိုဘူး၊ကျင့်ရင်ရနိုင်တယ်ဆိုတာအလွန်မှန်ပါတယ်။
-
ဆရာတော်ကြီးဆိုလိုတဲ့၊ပါရမီမလိုဘူးဆိုတဲ့သဘောက၊ပါရမီကရှိနေပြီးသားဖြစ်နေလို့ပါ။ကျွန်တော်တို့တွေအပါယ်ကနေခေတ္တလွတ်မြောက်လာပြီးဒီလိုအချိန်အခါကောင်းတစ်ခုမှာလူလာဖြစ်နေတယ်။မြတ်စွာဘုရားရဲ့သာသနာတော်နဲ့လဲတိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင်ကြုံတွေ့နေရပြန်တယ်။ကျွန်တော်တို့လောက်ပါရမီကောင်းတဲ့သူဆိုတာရှိပါဦးမလား။ဝိပဿနာအလုပ်တစ်ကယ်စလုပ်ဖို့ပဲလိုပါတယ်။
-
ဒီဘဝရဲ့စုတေစိတ်ဟာနောင်ဘဝပဋိသန္ဓေစိတ်နဲ့တစ်ဆက်တည်းဖြစ်နေလို့သေပြီးအပါယ်ပြန်မရောက်ဖို့ဆိုတာကိုယ်သေမယ့်စုတေစိတ်ကအလွန်အရေးကြီးပါတယ်။ကျွတ်တော်တို့တွေ၊ကိုယ့်ကိုကိုယ်(ငါသေရင်ဟိတ်စိတ်(၆)ပါးထဲကဘယ်လိုစိတ်မျိုးနဲ့စုသေမလဲ)ဆိုတာကိုတစ်ခါလောက်ပြန်တွေးကြည့်ကြဖူးကြသလား။ဒီနေရာမှာကိုယ်လုပ်ထားတဲ့ကုသိုလ်တွေကိုထည့်မတွက်ပါနဲ့ဦး။ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့များသောအားဖြင့်၊စုတေစိတ်မမှန်ရင်လုပ်ထားတဲ့ကုသိုလ်တွေဟာပဋိသန္ဓေကောင်းကျိုးမပေးနိုင်ပါဘူး။စုတေစိတ်ကသာလျှင်ပဋိသန္ဓေအကျိုးပေးနိုင်တာပါ။
-
ပုထုဇဉ်တွေမှာ(အဒေါသ၊အလောဘ၊အမောဟ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့စုတေစိတ်ကျဖို့ဆိုတာလူတစ်ထောင်မှာတစ်ယောက်တောင်မရှိနိုင်ပါဘူး။လူတစ်သောင်း၊တစ်သိန်းမှာတောင်တစ်ယောက်ရှိဖို့မလွယ်ပါဘူး။
-
အခုစာဖတ်နေသူဟာဟိတ်စိတ်(၆)ပါးအကြောင်းနဲ့၊စုတေ၊ပဋိသန္ဓေ၊စိတ္တနိယာမသဘောတွေကိုနားလည်သွားပြီဆိုရင်၊သေသွားလို့သုဂတိပြန်ရောက်ဖို့ဘယ်လောက်တောင်ခက်ခဲသလဲဆိုတာကို၊ဥပမာတွေပေးပြီးဟောထားတဲ့မြတ်စွာဘုရားရှင်ရဲ့တရားတွေဟာအလွန်မှန်ကန်နေတယ်ဆိုတာကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့ပြန်ပြီးဆန်းစစ်ကြည့်လို့သဘောပေါက်လက်ခံသွားလောက်ပါပြီ။
-
ကိုယ်သေရင်လဲအပါယ်ကျဖို့များသလား၊လူ့ပြည်၊နတ်ပြည်ပြန်ရောက်ဖို့များသလားဆိုတာကိုကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့စဉ်းစားဆုံးဖြတ်လို့ရသွားပါပြီ။လူဆိုတာဘာကောင်ကြီးပဲဖြစ်ဖြစ်၊ဘယ်လောက်ပဲချမ်းသာ၊ရာထူးကြီး၊ပညာတတ်နေပါစေ၊ပုထုဇဉ်မှန်ရင်၊များသောအားဖြင့်(ဒေါသ၊မောဟ၊လောဘ)ဆိုတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်(၃)ပါးနဲ့သာစုတေစိတ်ကျကြလို့၊အဲဒီအကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့ပဲပဋိသန္ဓေပြန်ယူကြရပါတယ်။ဒါဟာသဘာဝတရားပါ။
-
ဝေသာလီပြည်မှာကပ်ဘေးဆိုက်တုံးက၊အရိယာတို့ရဲ့မဂ်သမာဓိကို၊သေပြီးအခြားမဲ့၌မိမိနှင့်အတူတကွလိုက်ပြီးအကျိုးထူးပေးတတ်တယ်လို့၊လောကမှာရှိတဲ့ရတနာတွေအားလုံးနဲ့မနှိုင်းယှဉ်အပ်လောက်အောင်မြင့်မြတ်ထူးခြားလွန်းတယ်လို့မြတ်စွာဘုရားရှင်ကိုယ်တော်တိုင်ရတနာ့သုတ်မှာသစ္စာဆိုပြီးသတ္တဝါတွေကိုကပ်ဆိုးဘေးကနေကယ်တင်ခဲ့ဘူးပါတယ်။
-
သောတာပတ္တိမဂ်ဆိုတာဟာအလွန်ရခဲတဲ့ရတနာပါ။ရတနာ့သုတ်မှာသောတာပန်တွေနဲ့ပါတ်သက်လို့မြတ်စွာဘုရားရှင်ကိုယ်တိုင်သစ္စာဆိုပြီးချီးကျူးထားတဲ့သစ္စာစကားတွေအများကြီးပါနေပါတယ်။မြတ်စွာဘုရားရှင်ကိုယ်တော်တိုင်ရတနာ့သုတ်မှာသစ္စာဆိုပြီးချီးမွမ်းခဲ့တဲ့အရိယာတို့ရဲ့မဂ်သမာဓိဆိုတာတစ်ခြားမဟုတ်ပါဘူး။အရိယာတိုရဲ့ဖိုလ်စိတ်နဲ့ယှဉ်ပြီးဖြစ်လာတဲ့လောကုတ္တရာသမာဓိကိုဆိုလိုတာပါပဲ။
-
သေပြီးအခြားမဲ့၌မိမိနှင့်အတူတကွလိုက်ပြီးအကျိုးထူးပေးတတ်တယ်ဆိုတဲ့အဓိပါယ်ကတော့၊အရိယာတွေဆိုတာသေခါနီးမှာလောကုတ္တရာသမာဓိ(သို့မဟုတ်)ဖိုလ်ဇောကအမြဲဦးဆောင်ပြီးစုတေစိတ်ကျပါတယ်။တစ်နည်းအားဖြင့်၊ဖိုလ်စိတ်နဲ့ယှဉ်ပြီးဖြစ်ပေါ်လာတဲ့(အဒေါသ၊အမောဟ၊အလောဘ)ဆိုတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့သာလျှင်အမြဲစုတေစိတ်ကျပြီး၊အမြဲပဋိသန္ဓေပြန်ယူကြရပါတယ်။သောတာပန်တွေအပါယ်တံခါးလုံးဝအပြီးတိုင်ပိတ်သွားပြီဆိုတာဟာဒီသဘောသဘာဝကြောင့်ပါ။
-
အရိယာတို့ရဲ့ဖိုလ်ဇောတွေဟာဘယ်တော့မှဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်နေတဲ့အကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်တွေနဲ့ယှဉ်တွဲပြီးမဖြစ်နိုင်ပါဘူး။ဥပမာအားဖြင့်သောတာပန်ပုဂ္ဂိုလ်ဟာဖိုလ်ဝင်စားတော့မယ်ဆိုရင်၊မဝင်စားခင်မှာဝိပဿနာပြန်ရှုကြရပြီး၊ဝိပဿနာဉာဏ်နဲ့(ဒေါသ၊မောဟ၊လောဘ)တွေကိုအရင်ပြန်ပါယ်ကြရပါတယ်။ပြီးမှဖိုလ်ဝင်စားနိုင်ကြပါတယ်။ဒါဟာတွဲပြီးမဖြစ်နိုင်တဲ့စိတ်သဘောသဘာဝပါ။
-
ဖိုလ်ဇောတွေဟာဘယ်တော့မှအကုသိုလ်ဟိတ်(၃)ပါးနဲ့ယှဉ်ပြီးမဖြစ်နိုင်သလို၊အရိယာပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာလဲဖိုလ်ဇောတွေနဲ့ကင်းပြီးဘယ်တော့မှစုတေစိတ်မကျနိုင်ပါဘူး။တစ်ကယ်လို့သာအရိယာပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာဖိုလ်ဇောတွေနဲ့ကင်းပြီးစုတေစိတ်ကျခဲ့မယ်ဆိုရင်၊စိတ္တနိယာမအရ၊နောက်ဘဝ၊နောက်ပဋိသန္ဓေတွေမှာအရိယာမျိုးစေ့ပြန်ပါလာဖို့အကြောင်းမရှိနိုင်တော့ပါဘူး။
-
အရိယာပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာဖိုလ်ဇောတွေနဲ့ယှဉ်နေတဲ့ကုသိုလ်ဟိတ်(၃)ပါးနဲ့သာအမြဲစုတေစိတ်ကျကြရလို့သာမြတ်စွာဘုရားကိုယ်တိုင်ကနောင်ဘဝဆက်တိုင်းမှာသေချာပေါက်အရိယာမျိုးစေ့ပြန်ပါလာတယ်လို့အာမခံချက်ပေးခဲ့တာဖြစ်ပါတယ်။ဒီအရိယာမျိုးစေ့ကြောင့်အရိယာသေရင်၊နောင်ဘဝမှာဘယ်လိုမှပုထုဇဉ်ပြန်ဖြစ်မသွားနိုင်ပါဘူး။
-
ဆိုလိုတာကဖိုလ်စိတ်ဦးဆောင်ပြီးကုသိုလ်ဟိတ်စိတ်(၃)ပါးနဲ့သာလျှင်စုတေစိတ်ကျတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ၊ဘဝဆက်တိုင်းဖိုလ်စိတ်နဲ့စုတေတယ်၊ပြီးရင်ဖိုလ်စိတ်နဲ့ပဲပဋိသန္ဓေပြန်ယူတယ်ဆိုတော့၊အရိယာမျိုးစေ့ဟာနောင်ဘဝအဆက်ဆက်တွေမှာမွေးကတည်းကပါလာတဲ့မွေးရာပါပစ္စည်းဖြစ်သွားပါတော့တယ်။
-
ဒီသဘောသဘာဝ၊နိယာမတွေအတိုင်းဆိုရင်၊
-
နံပါတ်(၁)။အရိယာသေရင်ဘယ်တော့မှအပါယ်ဘုံမှာပဋိသန္ဓေပြန်မရနိုင်ပါဘူး။
-
နံပါတ်(၂)။ အရိယာသေရင်၊ဘယ်ဘဝမှာမှပုထုဇဉ်ပြန်မဖြစ်နိုင်တော့ပါဘူး။နောက်ပြန်လှည့်တယ်ဆိုတာထုံးစံမရှိပါဘူး။
-
နံပါတ်(၃)။
အရိယာသေရင်ဘဝဟောင်းကရပြီးသားမဂ်၊ဖိုလ်အဆင့်အတွက်နောက်ဘဝမှာပြန်ပြီးကျင့်ရတယ်၊ပြန်အားထုတ်ရတယ်ဆိုတာလဲထုံးစံမရှိပါဘူး။အဆင့်ပိုမြင့်တဲ့နောက်ပိုင်းမဂ်တွေအတွက်ပဲဆက်ကြိုးစားအားထုတ်ရပါတယ်။
-
သောတာပန်တွေအတွက်၊နိဗ္ဗာန်မရောက်ခင်ကျင်လည်ရမည့်ဘဝတိုင်းမှာဖိုလ်စိတ်နဲ့ယှဉ်ပြီးစုတေစိတ်ကျ၊ဖိုလ်စိတ်နဲ့ယှဉ်ပြီးပဲပဋိသန္ဓေပြန်ရနိုင်တဲ့သဘောရှိလို့၊မြတ်စွာဘုရားကိုယ်တော်တိုင်ကလဲအရိယာမဂ်သမာဓိကိုသေပြီးအခြားမဲ့၌မိမိနှင့်အတူတကွလိုက်ပြီးအကျိုးထူးပေးတတ်တယ်ဆိုပြီးသေသေချာချာဟောထားပါတယ်။
-
အရိယာမျိုးစေ့ဆိုတာမိမိရဲ့သေရာပါပစ္စည်းနဲ့မွေးရာပါပစ္စည်းတစ်ခုဖြစ်သွားလို့၊ဒီသဘောသဘာဝဟာသံသရာတစ်ခုလုံးအတွက်ဘယ်လောက်တောင်တန်ဖိုးရှိသလဲဆိုတာစာဖတ်သူကိုယ်တိုင်မိမိရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့သေချာစဉ်းစားကြည့်စေချင်ပါတယ်။
-
သေရာပါ၊မွေးရာပါဖြစ်သွားတဲ့အရိယာမဂ်သမာဓိဟာဘယ်လောက်အဖိုးတန်သလဲဆိုရင်စင်္ကြာဝတေးမင်းတွေရဲ့စင်္ကြာရတနာတွေနဲ့လဲယှဉ်လို့မရနိုင်ပါဘူး။သိကြားမင်းရဲ့နတ်စည်းစိမ်ထက်လဲတန်ဖိုးပိုကြီးပါတယ်။ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့၊သိကြားမင်းနဲ့စင်္ကြာဝတေးမင်းတွေသေရင်အပါယ်ကျနိုင်ပါသေးတယ်။သံသရာအတွက်ဘာမှအာမခံချက်မရှိသေးပါဘူး။
-
အပါယ်ဘုံဆိုတာသောတာပန်တွေအတွက်ကတော့လုံးဝကိုမပါတ်သက်နိုင်တော့တဲ့အရာဖြစ်သွားပါပြီ။ဒီရတနာမျိုးဆိုတာသာသနာနဲ့ကြုံမှသာလျှင်ရနိုင်တဲ့ရတနာမျိုးပါ။ဒီလိုရတနာမျိုးကိုယ်နဲ့အမြဲတွဲပါနေမှတော့သံသရာဆိုတာကြောက်နေစရာ၊အားငယ်နေစရာမလိုတော့ပါဘူး။
-
သောတာပန်တွေအတွက်သံသရာမှာဗုဒ္ဓဘာသာပြန်မဖြစ်မှာလဲစိုးရိမ်နေစရာမလိုတော့ပါဘူး။သာသနာကွယ်သွားလဲကိုယ့်အတွက်ကတော့သာသနာဘယ်တော့မှမကွယ်ပါဘူး။နိဗ္ဗာန်ချမ်းသာကိုမျက်မှောက်ပြုပြီးခံစားနိုင်တဲ့ဖိုလ်ဇောကမိမိမွေးရာပါပစ္စည်းဖြစ်သွားလို့၊သာသနာဆိုတာကလဲမိမိအတွက်တော့မွေးရာပါပစ္စည်းဖြစ်သွားပါပြီ။
-
သောတာပန်ဆိုတာ၊ဒီလောက်တောင်တန်ဖိုးကြီးပါတယ်။သံသရာအတွက်ဒီလောက်တောင်အားကိုးရပါတယ်။ဒီလိုရတနာမျိုးကိုရွှေ၊ငွေနဲ့လဲဝယ်လို့မရပါဘူး။ဉာဏ်ပညာနဲ့ပဲရယူနိုင်ပါတယ်။(ဝိပဿနာ)ဉာဏ်နဲ့ပဲရနိုင်ပါတယ်။(သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ)ဆိုတဲ့မဂ္ဂင်ရှစ်ပါးအကျင့်နဲ့ပဲရနိုင်ပါတယ်။ဒီဘဝ၊ဒီသာသနာမှာပဲရနိုင်ပါတယ်။တစ်ကယ်လက်တွေ့လဲရနိုင်ပါတယ်။
-
ဒီစာကိုဖတ်နေတဲ့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေအတွက်၊အခြေခံသဘောတရားတွေကိုသေချာနားလည်သွားပြီဆိုရင်၊၊ငါဒီဘဝ၊ဒီခန္ဓာနဲ့အနည်းဆုံးတစ်မဂ်၊တစ်ဖိုလ်လောက်တော့မရ၊ရအောင်ကြိုးစားရမယ်ဆိုတဲ့အသိစိတ်မျိုးဝင်လာကြပြီး၊ဝိပဿနာတရားအားထုတ်ဖို့စိတ်အားထက်သန်လာကြမယ်ဆိုရင်တော့ကျွန်တော်ဒီစာအရှည်ကြီးကိုရေးရကျိုးနပ်သွားပါပြီ။
-
ဒါကြောင့်ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေအတွက်ကျန်းမာဖို့ထက်၊မဂ်ဖိုလ်နိဗ္ဗာန်ကိုမျက်မှောက်ပြုနိုင်ဖို့ကပိုပြီးအရေးကြီးတဲ့အတွက်၊ကျန်းမာရေး(Post)တွေရေးနေရာကနေဘာသာရေး(Post)တွေကိုပါအပိုင်းဆက်တွေခွဲပြီးရေးပေးဖို့ဆုံးဖြတ်လိုက်ရခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
-
ဒီနေ့ကတော့ဒီလောက်ပါပဲ။နောက်နေ့တွေမှာဗုဒ္ဓဘာသာတွေရဲ့နိဗ္ဗာန်အကြောင်းကို(အနုမာနဉာဏ်)နဲ့သိမြင်သွားတဲ့၊အမေရိကန်နိုင်ငံသား၊ဘာသာခြားတစ်ယောက်အကြောင်းအပိုင်း(၂)ကိုဆက်ရေးပေးပါဦးမယ်။
-
စာဖတ်သူများအားလုံး၊ဒုက္ခငြိမ်းနိုင်ကြပါစေ။
====================
No comments:
Post a Comment