Saturday, October 1, 2022

စိုင်းထီးဆိုင် @ ရင်ထဲက ဦးထီးဆိုင်

 “တေးသံသွင်းများမှ စီးရီးရောင်းရငွေသိမ်းရတာ ညည အိပ်ရေးပင်ပျက်သည်” ဟု ဆိုရသည် အထိ အောင်မြင်ခဲ့သော အဆိုတော်တစ်ယောက် အကြောင်း

★★★★★★★★★★★★★★★★★




စိုင်းထီးဆိုင်သည် မြန်မာပြည်တွင် ကျော်ကြားသော ရှမ်းလူမျိုး တေးရေးဆရာ၊ အဆိုတော်တစ်ဦးဖြစ်သည်။ သူ၏ ဂီတခရီးတစ်လျောက်လုံးတွင် ရှမ်းဘာသာဖြင့် သီဆိုသော သီချင်းအယ်ဘမ် ၃ ခွေ မှ ၄ ခွေနှင့် ဗမာဘာသာဖြင့်သီဆိုသော သီချင်းခွေ ၃၀မှ ၄၀ အထိ ထွက်ရှိခဲ့သည်။ သူသည် ကန်ထရီးဂီတကိုသာ အထူးအသားပေး ရေးသားခဲ့လေသည်။ စိုင်းထီးဆိုင်နှင့်အတူ တေးရေးဆရာ၊ ဒေါက်တာ စိုင်းခမ်းလိတ်နှင့် သဘာဝရင်သွေးငယ် The Wild Ones အဖွဲ့သည်လည်း မန္တလေးအခြေပြုပြီး နိုင်ငံကျော်ဖြစ်ခဲ့သည်။


စိုင်းထီးဆိုင်ကို အဖဦးနန္ဒာ၊ အမိ နန်းအိန်တို့မှ (၁၉၅၀) ပြည့်နှစ်၊ စက်တင်ဘာလ (၂၃) ရက်၊ မြန်မာသက္ကရာဇ် (၁၃၁၂) ခုနှစ်၊ တော်သလင်းလဆန်း (၁၂) ရက်၊ စနေနေ့တွင် ရှမ်းပြည်နယ်တောင်ပိုင်း၊ လင်းခေးမြို့တွင် ဖွားမြင်ခဲ့သည်။ မောင်နှမသားချင်းငါးဦးအနက် စိုင်းထီးဆိုင်မှာ သားအကြီးဆုံးဖြစ်ပြီး ညီမ နန်းဝင်းထိန်၊ နန်းမြင့်အုန်း၊ နန်းသိန်းထွေး (ခ) ယိင်းနှင့် ညီစိုင်းအောင်ထီးခမ်းတို့ ဖြစ်ပါသည်။ စိုင်းထီးဆိုင် မွေးစက ပြာနှမ်းနှမ်း မည်းတူးတူးလေးဖြစ်၍ နာမည်ကို အိုက်တူးဟု အလွယ်တကူ မှည့်ခေါ်ခဲ့ကြပြီး လသား အရွယ် အမည်မှည့်ချိန်တွင် စိုင်းတင်ဦး ဟုမှည့်ခဲ့ကြသည်။ ကိုရင်ကြီး ဝတ်ချိန်တွင် ရှင်ဓမ္မရက ဘွဲ့အမည်ဖြင့် သင်္ကန်းစည်းခဲ့သည်။


အသက် ၅ နှစ်ကျော်အရွယ်၌ လင်ခေးရှိ အလယ်တန်းကျောင်းတွင် တက်သော်လည်း စာသင်နှစ်မပြီးခင် အချိန်မှာပဲ လင်းခေး ကျောင်းမှ ထွက်ပြီး လွယ်လင်ရှိ Sacred Heart Convent High School တွင် ကျောင်းအိပ်ကျောင်းစား သွားနေရသည်။ စိုင်းတင်ဦး အမည်မှသည် ရစ်ချတ်နန္ဒာဟု ခေါ်တွင်ခဲ့သည်။ ယင်းကျောင်းတွင် စစ္စတာပီးယား လက်ဆောင်ပေးသော နိုင်လွန်ကြိုး လေးချောင်းတပ်၊ ယူကလီးလီး တူရိယာကို တီးခွင့်ရခဲ့ပြီး အဆို၊ အတီးပညာနှင့် စတင်ရင်းနှီးခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ စတုတ္ထတန်းအောင်၍ ပဉ္စမတန်းသို့ ရောက်သောအခါ တောင်ကြီး Christian High School တွင် ပြောင်းတက်ခဲ့ပါသည်။ ယင်း ကျောင်းတွင် ဂစ်တာ သေသေချာချာ တီးတတ်အောင် သင်ပြပေးခဲ့သော သူငယ်ချင်း မောင်မောင်နှင့်တွေ့ဆုံပြီး တောင်ကြီး ယဉ်ကျေးမှုတီးဝိုင်းတွင် အဖွဲ့ဝင်တစ်ဦး ဖြစ်လာခဲ့ပါသည်။ ကိုးတန်းနှစ်တွင် စာမေးပွဲကျသဖြင့် ဖခင်ဖြစ်သူက တောင်ကြီးတွင် မထားတော့ဘဲ လွယ်လင်တွင် ကျောင်းပြန်နေစေသည်။ ကိုးတန်းအောင်မှ တောင်ကြီးတွင် ပြန်နေခွင့်ပေးမည်ဟု ဆိုခဲ့သည်။ လွယ်လင် ပြန်ရောက်တော့ သွားလာ လည်ပတ်စရာသိပ်မရှိ၊ အပေါင်းအသင်းလည်း နည်းသွားသည့်အတွက် သီချင်းလေးတွေ ပိုစပ်ဖြစ်လာခဲ့သည်။ နွေရာသီ လူတိုင်းစာတတ်မြောက်ရေး လှုပ်ရှားမှုများ ပြုလုပ်ရာ ရှမ်းစာပေသင်ကြား တတ်မြောက်ရေးသည်လည်း အရေးကြီးသော အခန်းကဏ္ဍ တစ်ရပ်ဖြစ်လာသည်။ ယင်းသို့ သင်ကြားရာတွင် ရှမ်းစာရေးထုံး မူသစ်မူဟောင်းရှိရာ ဘယ်မူနှင့် သင်ကြားမလဲဆိုသည်ကို အတည်ပြုရန် ညီလာခံတစ်ခုအား တောင်ကြီးတွင် ကျင်းပခဲ့ပါသည်။ ထိုညီလာခံ၌ စိုင်းခမ်းလိတ် နှင့် စတင်တွေ့ဆုံခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ သူတို့နှစ်ယောက်၏ တွေ့ဆုံမှုမှာ မြန်မာနိုင်ငံတလွှား ကိုယ်ပိုင်သံစဉ် တေးလောကတွင် ခေတ်တစ်ခေတ်ဖြစ်စေမည့် အင်အားကြီးမားသည့် ရှေးရေစက် တစ်ခုပင်ဖြစ်ပါတော့သည်။


ကျောင်းများ ပြည်သူပိုင်သိမ်းသည့်အခါ ရစ်ချတ် နန္ဒဆိုသည့် အမည်ကို ပြောင်းရန် စိတ်ကူးရလာသည်။ တောင်ကြီးမြို့တွင် နေထိုင်သော ရှမ်းစာဆိုတော်တစ်ဦးဖြစ်သည့် ဦးခွန်မဟာကား နက္ခတ္တဗေဒ၊ မဟာဘုတ်နှင့် ဗေဒင်ကိန်းခန်း တတ်ကျွမ်းသူဖြစ်၍ သွားရောက်တွက်ချက်ပြီး အမည်မှည့်ခိုင်းရာမှ “ စိုင်းထီးဆိုင် ” ဖြစ်လာသည်။ ထီးဆိုသည်မှာ ထိပ်ဖျား၊ ဆိုင်ကစိန်ဖြစ်၍ ထိပ်တက်ဖျားက စိန်ကျောက်မျက်ဟု အဓိပ္ပာယ်ရသည်။


လွယ်လင်မှာ ကိုးတန်းအောင်တော့ တောင်ကြီးသို့ ပြန်ရောက်လာခဲ့သည်။ သို့သော် တစ်ဖက်နိုင်ငံ ချင်းမိုင်မြို့သို့ ရှမ်းဘာသာဖြင့် အသံလွှင့်နိုင်ဖို့ ကြိုးပမ်းခဲ့ရာမှ စာမေးပွဲဖြေဖို့ ဖောင်တင်ရက် နောက်ကျသွားခဲ့ရသည်။ ထို့ကြောင့် ဖခင်ဖြစ်သူကလည်း လင်ခေးမှာပဲ ဆယ်တန်းဖြေဖို့ ပြောခဲ့ရာ လင်းခေး ပြန်ရောက်လာခဲ့သည်။ စာမေးပွဲဖြေဆိုပြီးသောနေ့မှာ စိုင်းထီးဆိုင်အပါအဝင်ဖြစ်သော လင်ခေးဘောလုံးအဖွဲ့သားတွေ အရှေ့တောင်အာရှကျွန်းဆွယ် အားကစားပွဲကြည့်ဖို့ ရန်ကုန်သွားကြသည်။ အားကစားပွဲကြည့်ရင်း သူငယ်ချင်း စိုးစိုးမြင့်နှင့် တွေ့ရသည်။ စိုးစိုးမြင့်မှ မြန်မာ့အသံ ရှမ်းအစီအစဉ်မှာ သီချင်းတွေအသံသွင်းဖို့ရှိတယ်။ ဒီရက်အတွင်း အသံသွင်းမယ်ဆိုရင် ဖြစ်မလားလို့ မေးလာခဲ့သည်။ စိုင်းထီးဆိုင်အတွက် ရေငတ်တုန်း ရေတွင်းထဲ ကျသွားခြင်းပင်ဖြစ်သည်။ ယင်းတွင်မှ “အဝေးကချစ်သူ”၊ “လှေငယ်ရှင်ဆုတောင်း”၊ “အကျည်းတန်ချစ်သူ”၊ “ကိုယ်သဘော ကျသူလေး”၊ “ပန်းချယ်ရီ” စသည့် ကိုယ်တိုင်ရေး ကိုယ်ပိုင်သံစဉ် ရှမ်းသီချင်းငါးပုဒ် အသံသွင်းဖြစ်ခဲ့သည်။ ယင်းသီချင်းများသည်လည်း လူကြိုက်များပြီး ဓာတ်ပြားရကာ အမြဲတမ်း အသံလွှင့်ပေးဖို့ ဖြစ်လာခဲ့သည်။ ဆယ်တန်း အောင်သောအခါ စိတ်ပညာမေဂျာဖြင့် မန္တလေးတက္ကသိုလ်သို့ တက်ခွင့်ရခဲ့သည်။ ဤတွင် စိုင်းခမ်းလိတ်နှင့် ပြန်တွေ့ဖြစ်သည်။ စိုင်းခမ်းလိတ်မှ စိုင်းထီးဆိုင်ကို သီချင်းဝါသနာပါသောကြောင့်သာမက ညီဖြစ်သူစိုင်းခမ်းသီ၏ သူငယ်ချင်းအဖြစ်လည်း သံယောဇဉ်ရှိသူဖြစ်သည်။ မန္တလေး ရောက်တော့ ဂီတမိတ်ဆွေများ တိုးပွားလာခဲ့ရာ တေးရေးဆရာကိုနေဝင်း အပါအဝင်ဖြစ်ပေသည်။ ကိုနေဝင်း၏ “မောင့်လပြည့်ဝန်း”သီချင်းမှာလည်း မကြာခဏကြားကြားနေ၍ရနေခဲ့ရာ ညဘက်အရှေ့ဆောင်မှာအမြဲလိုလိုသီချင်းဆိုဖြစ်ခဲ့သည်။



ယင်းနောက်(၁၉၇၃)ခုနှစ်ခန့်တွင် စိုင်းခမ်းလိတ်၊ စိုင်းထီးဆိုင်၊ ခွန်မျိုးလွင်နှင့် စောသိမ်းဝင်းတို့ ပါဝင်သော The Out-siders တီးဝိုင်းဖွဲ့ခဲ့သည်။ မန္တလေးတက္ကသိုလ်နယ်မြေတွင် The Outsiders အဖွဲ့၏သီဆိုတီးခတ်မှုများ လူသိများလာခဲ့သည်။ ၎င်းအချိန်တွင် မန္တလေးစင်ထရယ် (ဗဟို) တေးသံသွင်းမှ ငွေကြေးအကုန်အကျခံပြီး အသံဖမ်း ကြည့်ကြသည်။ ပထမဆုံးရလဒ်ကတော့ စတီရီယို ဟိုင်ဖိုင်သံမထွက်၊ အတီးပိုင်းမသပ်ရပ်၊ အသံဖမ်း ကွာလတီလိုအပ်၊ အဆိုပိုင်းစကားသံများ ပီပီသသမရှိဘဲ သိပ်ဝဲနေသည့် အတွက် မအောင်မြင်ခဲ့ပါ။ ထို့ကြောင့် ရန်ကုန်မှာ အသံဖမ်းစနစ်ကောင်းကောင်း၊ စတူဒီယိုကောင်းကောင်းနှင့် အသံသွင်းမည်ဆိုပြီး ဦးဘသိန်းစတူဒီယိုတွင် အသံသွင်းခဲ့ကြသည်။ မာစတာခွေထွက်တော့ ရန်ကုန်ရှိတေးသံသွင်းတွေ လိုက်ပြရာဘယ်သူမှမယူသဖြင့် တစ်ဆိုင်ဝင်တစ်ဆိုင်ထွက် တစ်ပုဒ်နှစ်ကျပ်နှုန်းနှင့် ဖြန့်ရသည်။ တချို့ဆို ပစ်ပစ်ခါခါငြင်းဆိုသဖြင့် စိတ်ဓာတ်ကျကြရသည်။ တောင်ကြီးမှ “မောတေးသံသွင်း” တစ်ဆိုင်ပဲ လိုလိုလားလားရှိခဲ့သည်။ ဈေးမဖြတ်ဘဲ အတော်တော်များများ ယူထားလိုက်သည်။ ထိုအချိန် တွင်သူငယ်ချင်း “အောင်ခိုင်မြင့် ဂျေမောင်မောင်နှင့် တွေ့သည်။ သူကရန်ကုန်မှာ လိုက်ဖြန့်ပေးမည်ဆိုပြီး အခွေကို သေသေချာချာလိုက်ဖြန့်ပေးရာ လူကြားထဲ အတော်ပျံ့နှံ့သွားခဲ့သည်။ (၁၉၇၃)ခုနှစ်မှာ The Outsiders နှင့် The Highlanders (စိုင်းခမ်းသီ၊ စောဂျက်ဆင်၊ စောဂျော်နီတို့ စုစည်းထားသောအဖွဲ့) ဝိုင်းတော်သား များပူးပေါင်းပြီး The Wild Ones (သဘာဝရဲ့ရင်သွေးငယ်များ) တေးဂီတအဖွဲ့စတင်ဖွဲ့ခဲ့သည်။ ပြီး ရန်ကုန်ရုပ်ရှင်ခြံမှာ ဒုတိယခွေကို သွင်းဖြစ်ခဲ့သည်။ “နွေရာသီ”၊ “ချစ်တာတစ်ခုတည်းသိတယ်”၊ “စိုင်းပြန်ရဦးမယ်”၊ “ရွှေဟင်္သာနားခိုက်” ပါဝင်သောသီချင်း (၁၀) ပုဒ်ဖြစ်သည်။ ထိုအခွေမှာ တေးသံသွင်းများမှ စီးရီးရောင်းရငွေ သိမ်းရတာ ညည အိပ်ရေးပင်ပျက်သည်ဟု ဆိုပါသည်။ ထိုအခွေအား ညည်းညည်းညူညူ တဖျစ်တောက်တောက်နှင့် အသံသွင်း ပေးခဲ့သော ရွက်ဝါမောင်မောင် ပင်အံ့အားသင့်ခဲ့ရသည်အထိဖြစ်ခဲ့သည်။ ထို့နောက် တတိယခွေကို “ပန်းသာရုပ်ရှင်ခြံ” တွင် သွင်းဖြစ်ပြီး စီးရီးခေါင်းစဉ်မှာ “မန္တလေးရောက်ရှမ်းတစ်ယောက်” ဖြစ်သည်။ ဒီတစ်ကြိမ်မှာတော့စီးရီးမှာပေါက်သွားခဲ့ပြီး တေးသံသွင်းများမှ လက်မလည်အောင် ကူးနေခဲ့ရသည်။ နောက်ဆက်၍ “ခြင်္သေ့လည်ပြန် (သို့) ပြန်ညှိရမယ့်ကာရန်”၊ “စိတ္တဇအလွမ်း”၊ “ပျံသာပျံပါရွှေဟင်္သာ” ( ကျေနပ်ပါတော့ )၊ “ အိပ်စက်အနားယူပြီ” စသည့် စီးရီးများ စီကာစဉ်ကာ ထွက်လာသည်။ ယနေ့မြန်မာ ဘာသာနှင့် ရှမ်းဘာသာဖြင့် တေးသီချင်း စီးရီးခွေပေါင်းများစွာ ထွက်ရှိခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။




စိုင်းထီးဆိုင်မှာ တေးစီးရီး များသီဆိုရုံမက ဒါရိုက်တာ မောင်ငြိမ်းချမ်းစီစဉ်ပြီး ဗီဒီယိုဇာတ်ကား များဖြစ်သည့် “အချစ်အတွက် တစ်ဖန်မွေးဖွားခြင်း” (မင်းသမီးမေသန်းနုနှင့်) “မစ္ဆရိယ” (မင်းသမီးမေသန်းနုနှင့်) “မန္တလေးရောက် ရှမ်းတစ်ယောက်” (မင်းသမီး မေသဉ္ဇာဦးနှင့်) ကားများ ရိုက်ကူးခဲ့ပါသေးသည်။


စိုင်းထီးဆိုင်မဆုံးပါးခင် ဆုန်သင်းပါရ်၊ ရတနာဦးတို့နှင့် အတူသီဆိုထားသော “ ဝတ်မှုန်ခရီး” တေးစီးရီး ထွက်ခဲ့ပြီးမကြာခင် စိုင်းခမ်းလိတ်၏သမီး “နန်းခမ်းနွဲ့လိတ်”နှင့် တွဲဖက်သီဆိုထားသော “တွဲဖက်ကောင်း” စီးရီးထွက်ဖို့ရှိပါသည်။ စိုင်းထီးဆိုင်၏ နောက်ဆုံးတေးစီးရီး ဖြစ်ပါသည်။ ယင်းသို့အခက်အခဲများစွာနှင့် ရင်ဆိုင်ကြုံတွေ့ခဲ့ရသော်လည်း ဘဝကို ကြံ့ကြံ့ခံရင်ဆိုင်၍ တေးလောကသို့ တိုးဝင်လာခဲ့ရသော စိုင်းထီးဆိုင်သည် ယနေ့ဆိုလျှင် မြန်မာပြည်တနံတလျားတွင် မသိသူမရှိသလောက်အောင် ပရိတ်များထုနှင့် ထည်နှင့် အခိုင်အမာရှိခဲ့သူ ဖြစ်သည်။ မြန်မာပြည်တွင်သာမက ပြည်ပနိုင်ငံ အသီးသီးမှလည်း လေးစားစွာ ဖိတ်ကြားခြင်း ခံခဲ့ရသော တေးသံရှင်တစ်ဦး လည်းဖြစ်ပါသည်။




စိုင်းထီးဆိုင်သည် မကျန်းမမာဖြစ်လာရာ ရန်ကုန်ပြည်သူ့ဆေးရုံကြီး အစာအိမ်နှင့်အူလမ်းကြောင်းဌာနတွင် တက်ရောက်ကုသခဲ့ရာမှ (၁၀၊၃၊၂၀၀၈) ရက်နေ့ နံနက် (၅:၄၅)နာရီတွင် ကွယ်လွန်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ပါသည်။ ကွယ်လွန်ချိန်တွင် ဇနီးဒေါ်ခင်သန်းစိုး၊ သားစိုင်းခိုင်ခမ်း၊ သမီးနန်းစံဟွမ်နှင့် နန်းယုခေါင်တို့ ကျန်ရစ်ခဲ့ပါသည်။


#ထွက်ရှိခဲ့သောတေးစီးရီးများ 


သဘာဝ (၁၉၇၃)

နွေရာသီ (၁၉၇၄)

ပျောက်ဆုံးနေသော နိဗ္ဗာန်ဘုံ (၁၉၇၅)

နန်းခမ်းနွဲ့အတွက် သီချင်းတစ်ပုဒ် (၁၉၇၆)

စိတ်တဇအလှမျး (၁၉၇၇)

ကျေနပ်ပါတော့ (၁၉၇၈)

အိပ်စက်အနားယူပြီ (၁၉၇၈)

နွေနံနက်ခင်း (ဇူလိုင်၊ ၁၉၈၀)

သဘာဝရဲ့ ရင်သွေးငယ် (၁၉၈၁)

ဥပေက္ခာ လောကသား (မတ်၊ ၁၉၈၁)

လူကြမ်းမင်းသား (၁၉၈၁)

အမှတ်တရ သီချင်းများ (ဇူလိုင်၊ ၁၉၈၂)

ရန်ကုန်မှာ သာတဲ့လ (ဇူလိုင်၊ ၁၉၈၂)

ပလက်ဖောင်းမင်းသား (၁၉၈၃)

အမှတ်တရ - ၂ (စက်တင်ဘာ၊ ၁၉၈၃)

အမှတ်တရ - ၃ (၁၉၈၄)

ကိုယ့်အချစ်နဲ့ အရာရာကို အကောင်းအတိုင်းဖြစ်စေမယ် (စက်တင်ဘာ၊ ၁၉၈၄)

ရေဒီယိုကမာရွတ် (၁၉၈၅)

ချစ်အာမခံ (၁၉၈၅)

မောင့်အရိုင်းပန်း (၁၉၈၅)

သခင့်ဆီ အ‌ပြေးပြန်လာမည် (၁၉၈၆)

လေညာအရပ်က အချစ် (ဇန်နဝါရီ၊ ၁၉၈၆)

ဘဝမီးအိမ် (၁၉၈၇)

ဝေးလုခါ ဝေးနေချိန် (၁၉၈၈)

ရတနာ (ဇန်နဝါရီ၊ ၁၉၈၉)

အားလုံးကိုပျော်စေချင်ခဲ့သူ (ဩဂုတ်၊ ၁၉၈၉)

အချစ်ဆုတောင်း (၁၉၉၀)

အချစ်ဖိတ်စာ (၁၉၉၀)

ခြင်္ဿေ့လည်ပြန် (၁၉၉၀)

ဒီဇင်ဘာညတစ်ည (ဧပြီ၊ ၁၉၉၁)

ချစ်အားနည်းမှ ချစ်အားကြီး (စက်တင်ဘာ ၁၉၉၁)

လွယ်လွယ်နဲ့ မဖြစ်ဘူး လေးညှို့ရှင် (စက်တင်ဘာ ၁၉၉၁) (ခင်မောင်တိုး)

ဝမ်းရေး (၁၉၉၁) (မီမီဝင်းဖေ)

အတ္တစိတ်ကူး (ဧပြီ၊ ၁၉၉၃)

မတောင်းဘဲ ပြည့်တဲ့ဆု (ဇန်နဝါရီ၊ ၁၉၉၄)

လက်ရည်တစ်ပြင်တည်း (၁၉၉၄) (ဟေမာနေဝင်း)

အကောင်းဆုံးတေးများ (မတ်၊ ၁၉၉၄)

မေတ္တာဂုဏ် (‌ဟေမာနေဝင်း)

တစ်မူးရှိလို့ တစ်ပဲလှူ (၁၉၉၄)

မှာသူတစ်ယောက်၊ လာသူတစ်ယောက် (အောက်တိုဘာ၊ ၁၉၉၄) (မီမီဝင်းဖေ)

မိုးလုံးပတ်လည် (၁၉၉၄)

ငယ်ချစ်ဦး (ဇူလိုင်၊ ၁၉၉၄)

ဆုံးဖြတ်လိုက်ပါ၊ ဆုံးဖြတ်လိုက်ပြီ (ဩဂုတ်၊ ၁၉၉၅) (ဆွတ်ကျဲအို)

ချယ်ရီကိုသာ ပန်ပါကွယ် (ဩဂုတ်၊ ၁၉၉၅)

ငယ်ကျွမ်းဆွေနှင့် ရွှေရုပ်ရှင်သီချင်းများ (စက်တင်ဘာ ၁၉၉၅) (ဟေမာနေဝင်း)

အချစ်မျဉ်းပြိုင် (၁၉၉၅) (မေဆွိ)

ကိုယ်တစ်‌ယောက်တည်းကျန် (ဒီဇင်ဘာ ၁၉၉၅)

ကျွန်တော်ချစ်သော မှုံရွှေရည် (၁၉၉၆)

ပျံသန်းခြင်း မိုးကောင်းကင် ၁+၂ (မတ်၊ ၁၉၉၆)

အရိုင်းမာယာရှင် (စက်တင်ဘာ၊ ၁၉၉၆)

အနီးဆုံးသွေး၊ အဝေးဆုံးလူ

ရတနာနှင့် ခေါင်းစီးတေးများ

ခိုင်ထူး၊ စိုင်းထီးဆိုင် အကောင်းဆုံးတေးများ

ချစ်ခြင်းရဲ့ အဖော်မွန် (ဧပြီ၊ ၁၉၉၇)

သင်္ဘောသားတစ်‌ယောက် အကြောင်း

အာသီသ (၁၉၉၇)

အစစ်အမှတ် (နန်းနောင့်နောင့်)

အမြတ်နိုးဆုံး (နှင်း၊ မေဆွိ)

မနက်ဖြန်ဆက်ရန် MWD Live (ဇန်နဝါရီ၊ ၁၉၉၈)

အမေနေ့ (ဇန်နနဝါရီ ၁၉၉၈)

လေတံခွန်မလေး (၁၉၉၈)

သပြေညိုဆိုသော ပန်း (မတ်၊ ၁၉၉၈)

မြဲနေသေးတဲ့ လက်တွဲတစ်ခု (ဇူလိုင်၊ ၁၉၉၈) (မီမီဝင်းဖေ)

အကြိုက်ဆုံး စိုင်းထီဆိုင်တေးတွေ (အောက်တိုဘာ၊ ၁၉၉၈)

လိမ္မော်ချိန်

အချစ်ဂဟေ (၂၀၀၀)

အကျည်းတန်ချစ်သူ (ဇွန်၊ ၂၀၀၀)

သုံးရာသီ (ဇွန်၊ ၂၀၀၀)

ရွှေထာဝရတေးစု - ရွှေရတုအမှတ်တရ (စက်တင်ဘာ၊ ၂၀၀၀)

ရခွင့် (စက်တင်ဘာ၊ ၂၀၀၀)

သုံးပန်လှ (ဒီဇင်ဘာ၊ ၂၀၀၀)

ဒီဇင်ဘာ နံနက်ခင်း (ဒီဇင်ဘာ၊ ၂၀၀၀)

ရွှေလက်ဆောင် သီချင်းများ - ၁ (၂၀၀၁)

ရွှေလက်ဆောင် သီချင်းများ - ၂ (၂၀၀၁)

ရွှေလက်ဆောင် သီချင်းများ - ၃ (၂၀၀၁)

နံနက်ခင်းပေါင်းများစွာ (၂၀၀၂)

တစ်‌ယောက်သောသူ အနမ်း (စက်တင်ဘာ၊ ၂၀၀၄)

တောင်တန်း‌မြေမှ တေးမှတ်တမ်း (ဇန်နဝါရီ၊ ၂၀၀၆)

Unplugged Live( ၂၀၀၆)

ပါရမီရှင် (ဇန်နဝါရီ၊ ၂၀၀၇)

အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးတေး

အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးတေး - ၂

အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးတေး - ၃

အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးတေး - ၄

အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးတေး - ၅

The Very Best of Sai Htee Saing Vol -1

The Very Best of Sai Htee Saing Val - 2

အက်ဆစ်တစက် နှင်းတစက်

ယင်းမာရဲ့ "စိုင်းထီးစိုင်" - ၁

ယင်းမာရဲ့ "စိုင်းထီးစိုင်" - ၂

တွဲဖက်ကောင်း (နန်းခမ်းနွဲ့လိတ်)


စိုင်းထီးဆိုင် ဖြတ်သန်းခဲ့ရတဲ့ ဂီတရေစီးကြောင်း

=================================




ကျွန်တော်ဖြတ်သန်းခဲ့ရတဲ့ ဂီတရေစီးကြောင်းကို ပြန်လည်သုံးသပ်ကြည့်မယ်ဆိုရင်တော့ ....

ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်အကြောင်းကို ထည့်ပြောမှ ပြည့်စုံမယ်လို့ ထင်တယ်လေ...။

ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ် ...

စိန့်အယ်(လ်)ဘတ်ကျောင်းမှာ (၁၀)တန်း ကျောင်းသားဘဝက စ,ရလိမ့်မယ် ထင်ပါတယ်။ 

ဆရာ့မှာ ညီအစ်ကိုမောင်နှမ မွေးချင်း (၄) ယောက် ရှိတယ်။ 

နမ္မတူမြို့ရှိ ရုပ်ရှင်ရုံဘေးအုတ်ခုံပေါ်မှာ ဆရာစပ်ထားတဲ့ သီချင်း သုံး၊ လေးပုဒ်ကို သူငယ်ချင်းတွေကို ဆိုပြတယ်။ သူငယ်ချင်းတွေက အစက လက်မခံချင်ကြဘူး။ ကျွန်တော်တို့ ရှမ်းလူမျိုးတွေဟာလည်း ဂစ်တာဆိုတဲ့ ကြိုးတပ်တူရိယာပစ္စည်းကို အဲဒီကာလတစ်ဝိုက်လောက်က လက်မခံချင်ကြဘူး။ 


အောင်မြင်ဖို့အတွက် အဟန့်အတားလို့ပဲ စိတ်ထဲမှာ မှတ်ယူထားခဲ့ပါတယ်။ ဒါနဲ့ပဲ ... မန္တလေးတက္ကသိုလ်ရောက်တော့ ရည်ရွယ်ချက်က ရှမ်းစာပေပြန့်ပွားရေး၊ မတိမ်ကော မပပျောက်ရေးကိုဦးတည်ပြီး ရှမ်းစာသင်တဲ့အခါမှာ ပိုမိုစိတ်ဝင်စားမှုရှိအောင် ရှမ်းသီချင်းတွေ ညှပ်ညှပ်သင်ပေးခဲ့တယ်။ 


အဲလိုနဲ့ပဲ ... 

၁၉၇၃ ခုနှစ် အရောက်မှာတော့ မန္တလေးဗဟိုတေးသံသွင်းမှာ ... "သဘာဝ"  "ဝမ်းနည်းမိတယ်" သီချင်းတွေ အစမ်းသွင်းကြည့်ပြီး ..

၁၉၇၄ ရန်ကုန်ဆင်းလာပြီး ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်ရေးသားတဲ့ 'သဘာဝ" "ပျံသန်းတဲ့ငှက်ကို သူတို့မို့ဖမ်းချင်တယ်" အပါအဝင် သီချင်းပုဒ်ရေ (၁၇) ပုဒ်ကို THE WILD ONES တေးဂီတအဖွဲ့နဲ့ ဦးဘသိန်းစတူဒီယိုမှာ တစ်ရက်တည်းအပြတ် အသံသွင်းခဲ့ကြတယ်။ 


ရှမ်းတိုင်းရင်းသားတွေလည်းဖြစ် ... ကော်ပီသီချင်းတွေ အောင်မြင်နေတဲ့ကာလဆိုတော့ ကိုယ်ပိုင်သံစဉ်သီချင်းတွေက စမ်းတဝါးဝါးပေါ့။ PLAY BOY အောင်မြင်နေတဲ့အချိန် စိတ်ပျက်လက်ပျက်နဲ့ပဲ မန္တလေးပြန်တက်ခဲ့ရတယ်ပေါ့...ဗျာ။ 


၁၉၇၅ - ၇၆ ခုနှစ်မှာ ...

ဦးဘသိန်း စတူဒီယိုမှာပဲ နန်းအေးအေးဆွေနဲ့ တွဲဖက်ပြီး စီးရီးသွင်းဖို့ ပြင်ဆင်ခဲ့ကြတယ်။ နန်းအေးအေးဆွေက PLAY BOY တေးဂီတအဖွဲ့နဲ့ အသံသွင်းယူချင်တဲ့ ဆန္ဒကြောင့် သဘောထားချင်းမတိုက်ဆိုင်မှုကြောင့် နန်းအေးအေးဆွေကို သီချင်းတွေခွဲပေးပြီး ကျန်တဲ့သီချင်းတွေအနက် "နွေရာသီ" "ကွဲနေတဲ့ မှန်စ,များ" အပါအဝင် သီချင်း (၁၀) ပုဒ်ကို ရွက်ဝါမောင်မောင် အကူအညီနဲ့ အသံသွင်းခဲ့တဲ့ကာလမှာ .. စားမှု၊ နေမှု အားလုံးချို့ချို့တဲ့တဲ့နဲ့ အကြွေးတင်ပြီး မန္တလေး ပြန်တက်ခဲ့ရတယ်။ 


အသင့်သွင်းပြီးတဲ့ သီချင်းတွေကို လိုက်စပ်တော့လည်း ဘယ်ဆိုင်ကမှ နားထောင်ကြည့်ဖော်တောင် မရဘူး။ အဲဒီ သီချင်းတွေကို ဂျေမောင်မောင်က ဘယ်သူ့တိုက်တွန်းမှုမှမပါဘဲ သူ့ဆန္ဒတစ်ခုတည်းနဲ့ အကူအညီပေးပြီး ဆိုင်တွေကို အတင်စနစ်နဲ့ ပေးကူးခဲ့တယ်။ 


တေးချစ်ပရိသတ်ကြား အတော်အသင့်ပျံ့နှံ့ပြီးကျွန်တော့် သီချင်းလေးတွေကို နားထောင်လာကြတယ်။ အဲဒီကာလတုန်းကတော့ ကိုယ့်သီချင်း ကိုယ်ပြန်ကြားခွင့်ရရင် စိတ်ကြည်နူးရတဲ့အဆင့်။ ခုချိန်ကျတော့ ... ဘဝရပ်တည်မှုနဲ့ နှီးနွယ်လာတော့ အနုပညာခံစားမှုကွာဟချက်တွေ ရှိလာတာတော့ အမှန်ပဲ။ 




ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်နဲ့ ကျွန်တော့်ကို နောက်တစ်ကြိမ် ရန်ကုန်ဆင်း သီချင်းသွင်းဖို့ကိစ္စ တွန်းအားပေးဖြစ်တဲ့ အကြောင်းအရာကတော့ (----) ကနေပြီး ကျွန်တော်တို့ရဲ့ "လယ်သူမလေး မောင့်ချစ်သူ" သီချင်းကို မြန်မာလိုရော အင်္ဂလိပ်လိုပါ ဆိုခဲ့တယ်။ (----) သီဆိုလိုက်တဲ့အတွက် တချို့ကျောင်းသားတွေဟာ ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်အပေါ် သံသယရှိလာတယ်။ ဒီသီချင်း ဘယ်သူအရင် ရေးတာလဲဆိုတဲ့အချက်ပေါ့။ 


ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်လည်း စိတ်မကောင်းဖြစ်ပြီး ခံပြင်းတဲ့စိတ်နဲ့ သီချင်းတွေကို ပိုပြီးကောင်းမွန်အောင် ကြိုးစားဖန်တီး ရေးသားခဲ့တယ်။ မန္တလေးမှာ နာမည်ကြီးတဲ့ "ဟန်တင်" ဆိုတဲ့ အဆိုတော်က "သဘာဝ" သီချင်းကို သူ့စီးရီးမှာထည့်ဆိုလို့ မန္တလေးလက်ဖက်ရည်ဆိုင်တွေ၊ အအေးဆိုင်တွေမှာ ကိုယ်ပိုင်သံစဉ်သီချင်းကို အာရုံစိုက် နားထောင်လာတတ်တဲ့ အလေ့အကျင့်ရလာတယ်လို့ပြောရင် မှန်တယ်လို့ထင်ပါတယ်။ ကျေးဇူးတင်ရမယ့်အထဲ ကိုဟန်တင်လည်း ပါရှိပါတယ်။ 


ကိုယ်ရရှိလာမယ့် အကျိုးအမြတ်ကို မမျှော်ကိုးတတ်ဘဲ တိပ်ရီကော်တာထဲက ပျံ့လွင့်လာမယ့် ကျွန်တော့်သီချင်း တေးချစ်ပရိသတ်နားထောင်လာစေချင်တဲ့ ဆန္ဒတစ်ခုတည်းနဲ့ ရန်ကုန်တစ်ခေါက်ပြန်ဆင်းပြီး ဦးဘသိန်းမှာပဲ အသံသွင်းကြပြန်တယ်။ စကားလုံးပီသမှု၊ လူငယ်ကြိုက်ဖြစ်နိုင်မယ့် သံစဉ်အကြောင်းအရာကို ရွေးချယ်ပြီး အကြိုးစားဆုံး အနုပညာရင်ခုန်မှုမျိုးဟာ ... စိုင်းထီးဆိုင်ဟာ ... ကိုယ်ပိုင်သံစဉ် အဆိုရှင်လိုင်းမှာ ရပ်တည်နိုင်ဖို့ ခြေချခွင့်တစ်နေရာ ရရှိခဲ့ခြင်းပါပဲ။ 


"မန္တလေးရောက် ရှမ်းတစ်ယောက်" စီးရီးဟာ.. ကျွန်တော် ဂီတလမ်းမကို ခြေချခွင့်ရတဲ့ စီးရီးပါပဲ။ အဲဒီစီးရီးကို တောင်ကြီးကမိတ်ဆွေ ရှမ်းရိုးမတေးသံသွင်းနဲ့ ယင်းမာတေးသံသွင်းက ငွေရင်းတစ်ဝက်စီ စိုက်ထုတ်ခဲ့ကြပါတယ်။ မအောင်မြင်ခင်အချိန်နဲ့ အောင်မြင်လာတဲ့အချိန်ဟာ အစစအရာရာ ကွာဟလာပါတယ်။ မအောင်မြင်ခင်မှာ ကိုယ်ဘယ်လောက်ပဲ ရိုးသားစွာကြိုးစားယူပေမယ့် အထင်သေးတဲ့မျက်လုံးတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်ရတာပဲ။ 


ခုချိန်ထိ ကျွန်တော် စီးရီး (၂၀)ကျော် သီဆိုခဲ့ပြီးပါပြီ။ စတီရီယိုပန်းချင်းကြီးထဲမှာ ကော်ပီသချင်းသီဆိုသူ၊ ကိုယ်ပိုင်သံစဉ်သီချင်းသီဆိုသူ၊ ကိုယ့်နည်းကိုယ့်ဟန်နဲ့ ရင်ခုန်ခံစား နေကြပါတယ်။ ကျွန်တော့်အဖို့တော့ ... ကြိုးစားလုပ်ကိုင်ရမယ့် ဂီတလုပ်ငန်းစဉ်တွေ အများအပြားကျန်ရှိနေပါသေးတယ်။ စိတ်ကူးထဲမှာတင် ပျက်ပြယ်သွားခဲ့ရတဲ့ သံစဉ်တွေလည်း အများကြီးပဲ။ 


နိမ့်တုံ၊ မြင့်တုံ လောကဓံတရာကိုးတော့ ကျွန်တော်တို့ လွန်ဆန်လို့မရဘူးလေ။ အဟောင်းတွေနေရာမှာ အသစ်တွေအစားထိုး လက်ဆင့်ကမ်းသယ်ဆောင်ကြလိမ့်မယ်။ ကျွန်တော်တို့ ကူညီရမယ်.. အားပေးရမယ်။ အဲဒီလိုနဲ့ပဲ တေးချစ်ပရိသတ်က စိုင်းထီးဆိုင်ဆိုတဲ့ အဆိုဝါသနာပါတဲ့ လူသားတစ်ဦးကို လက်ခံနေသရွေ့ ကိုယ်ပိုင်သံစဉ်သီချင်းတွေကို နွေးထွေးစွာ ရင်ခုန်ခြင်းနှင့်အတူ ...။




ဆရာစိုင်းခမ်းလိတ်နှင့် တစ်ချိန်က အနုပညာကိုအတူတကွ မန္တလေးမှာရင်ခုန်ခဲ့ကြသော ကိုနေဝင်း၊ ကိုရဲလွင်၊ ကိုခင်မောင်တိုး တို့အား သတိတရရှိနေရင်း ...

ငွေရတုမှာ မဆုံခဲ့ရသော စတီရီယိုခေတ်ဦး ပညာရှင်များ...

ယနေ့ထိ ဝင်ရောက်လာကြသော လူငယ်စတီရီယိုအဆိုရှင်လေးများနှင့် ဆုံချင်ပါတယ်။ 

ကျွန်တော်တို့တစ်တွေရင်ခုန်နေကြတဲ့ ...ဂီတနဲ့ ပတ်သတ်၍

အမြဲတမ်း တေးချစ်ပရိသတ်ကို စေတနာမှန်ဖို့ပဲ လိုအပ်ပါတယ်။ 


စိုင်းထီးဆိုင်


------


"တေးသံသွင်းများမှ စီးရီးရောင်းရငွေ သိမ်းရတာ ညည အိပ်ရေးပင်ပျက်သည်” ဟု ဆိုရသည် အထိ အောင်မြင်ခဲ့သော အဆိုတော်တစ်ယောက် အကြောင်း

From - Myanmar Wikipedia


စိုင်းထီးဆိုင် ဖြတ်သန်းခဲ့ရတဲ့ ဂီတရေစီးကြောင်း

မဟေသီမဂ္ဂဇင်း 

Rock နှင့် ပတ်ဝန်းကျင်

Mg Mg Tin


Photo Credit & 

Source - Hseng Sam

          Saipanpha Mk

          Bohn Bon


Credit All Original Uploader 


#သိုး

No comments: