သုညဆိုသည်မှာဘာမှမရှိသော(nothing)မဟုတ်။နိဗ္ဗာန်သည်လဲသုညမဟုတ်။
နောက်တစ်ပါတ်ကျွန်တော်နဲ့ဆရာကြီးပြန်ဆုံတဲ့အချိန်မှာဆရာကြီးက၊ကတိပေးထားတဲ့အတိုင်းကျွန်တော်မေးထားတဲ့မေးခွန်းတွေကိုပြန်ဖြေပေးပါတယ်။
ဆရာကြီးရဲ့အဖြေကတော့၊လောကနိယာမအရ၊လောကမှာ(ဘာမှမရှိတဲ့သဘောတရား)တစ်နည်းအားဖြင့်(Non Existence)သဘောမျိုးဆိုတာမရှိနိုင်လို့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေရဲ့နိဗ္ဗာန်ဆိုတာ(ဘာမှမရှိတဲ့သဘောတရား)မျိုး၊တနည်းအားဖြင့်သုညသဘောမျိုးဘယ်လိုမှမဖြစ်နိုင်ဘူးဆိုတာကိုသူလက်ခံပါပြီတဲ့။
လောကမှာတစ်ခုချုပ်သွားရင်သူ့နေရာမှာအခြားတစ်ခုရှိနေရမယ်၊အထူးသဖြင့်ဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေဘယ်လိုမှတစ်ပြိုင်တည်းမချုပ်ငြိမ်းနိုင်ဘူးဆိုတော့၊နိဗ္ဗာန်ဟာဒုက္ခတွေအားလုံးချုပ်သွားတဲ့အတွက်၊သုခတွေပဲကျန်နေတယ်ဆိုတာကိုလဲသူလက်ခံနိုင်သွားပါပြီတဲ့။
ကျွန်တော်တို့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေဟာ(ဘာမှမရှိတဲ့သုည)သဘောကိုအဓိပ္ပါယ်မဲ့လိုချင်နေကြတာမဟုတ်ပဲ၊ဒုက္ခတွေအားလုံးချုပ်ငြိမ်းပြီးသုခချမ်းသာသက်သက်သာကျန်ရှိနေတဲ့တစ်ကယ့်ချမ်းသာအစစ်ကိုလိုချင်နေကြတာဆိုတာကိုလဲသူနားလည်သွားပါပြီတဲ့။သူအရင်တုံးကဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေရဲ့နိဗ္ဗာန်ကိုအထင်အမြင်မှားခဲ့တာတွေကိုလဲမှားကြောင်းဝန်ခံပါတယ်တဲ့။
ဒါပေမယ့်သင်္ချာဘာသာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(Zero)သုည(0)ဆိုတာကိုတော့သူအခုချိန်အထိဘာမှမရှိတော့တဲ့(nothing)သဘောမျိုးအဖြစ်ယုံမှားသံသယကျန်နေတုန်းပဲလို့ဆရာကြီးကဆက်ပြောပါတယ်။
ဒါကြောင့်သင်္ချာဘာသာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(Zero)သုည(0)ဆိုတာဟာဘာမှမရှိတဲ့သဘော(nothing)မဟုတ်ပဲ၊တစ်ခုခုရှိနေတယ်ဆိုတာကိုမင်းအနေနဲ့သင်္ချာနည်းအရသက်သေပြပေးနိုင်မလားလို့ကျွန်တော့်ကိုထပ်မေးပါတယ်။
သင်္ချာဆရာကြီးတစ်ယောက်အနေနဲ့၊သင်္ချာပညာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(zero)သုည(0)ဆိုတာ၊ဘာမှမရှိတဲ့သဘောမျိုးမဟုတ်ပဲ၊တစ်ခုခုရှိနေတယ်ဆိုတာ၊သူ့ကိုသင်္ချာနည်းနဲ့သက်သေပြနိုင်တော့မှသာလက်ခံနိုင်မယ်ဆိုတာကလဲသဘာဝကျတဲ့တောင်းဆိုမှု့တစ်ခုပါပဲ။
ဒီနေရာမှာစာဖတ်နေသူတွေနားလည်မှု့မလွဲဖို့လိုပါတယ်။ဒီ(Post)မှာဆရာကြီးလိုချင်တာကဘာမှမရှိတဲ့သုညဆိုတာမရှိဘူး၊တစ်ခုခုရှိနေတဲ့သုညပဲရှိတယ်လို့သက်သေပြရမှာဖြစ်ပါတယ်။နိဗ္ဗာန်ကိုသုညဖြစ်ကြောင်းသက်သေပြခိုင်းနေတာမဟုတ်သလို၊နိဗ္ဗာန်ဟာသုညလုံးဝမဟုတ်ဘူးဆိုတာကိုလဲအကြိမ်ကြိမ်ရှင်းပြပြီးသားဖြစ်နေလို့အားလုံးနားလည်ပြီးသားဖြစ်နေလောက်ပါပြီ။
ကျွန်တော်ကကောင်းပါပြီဆရာကြီး၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာဘာသာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(zero)သုည(0)ဆိုတာဘာမှတန်ဖိုးမရှိတဲ့(nothing)သဘောမျိုးမဟုတ်ပဲတစ်ခုခုရှိနေပါတယ်။အထူးသဖြင့်စွမ်းအားတွေလဲရှိနေတယ်ဆိုတာသက်သေပြပေးပါမယ်။ဆရာကြီးအခန်းထဲက(White Board)နဲ့(Marker)တွေကိုအသုံးပြုခွင့်ပေးပါလို့ခွင့်တောင်းလိုက်တော့၊ဆရာကြီးကကောင်းပြီဆိုပြီးတော့(White Board)ကိုသေချာဖျက်ပြီးသန့်ရှင်းရေးလုပ်ပေးပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဆရာကြီးကို၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(zero)သုညဆိုတာကိုသင်ပုန်းပေါ်မှာဆရာကြီးကိုယ်တိုင်ရေးပြပါလို့တောင်းဆိုလိုက်တော့၊ဆရာကြီးက(White Board)ပေါ်မှာ(Marker)အနက်ရောင်နဲ့
(0)
ဆိုပြီးတော့ရေးပြပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဆရာကြီးခင်ဗျာလို့၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာအသုံးပြုနေတဲ့(zero)သုညဆိုတာဟာဘာမှမရှိတဲ့သဘောမျိုးမဟုတ်ပဲ၊အရှိသဘောမျိုးဖြစ်နေလို့သာဆရာကြီးကိုယ်တိုင်(0)ဆိုပြီကျောက်သင်ပုန်းပေါ်မှာရေးချလို့ရတာဖြစ်ပါတယ်။
တစ်ကယ်လို့သာ(zero)သုညဆိုတာဟာဘာမှမရှိတဲ့သဘောမျိုးဆိုရင်ဆရာကြီးအနေနဲ့သူ့ကိုသင်ပုန်းပေါ်မှာဘယ်လိုမှရေးလို့မရနိုင်ပါဘူး။ဘာမှမရှိတဲ့သဘောမျိုးကိုရေးပါဆိုရင်၊ဆရာကြီးအနေနဲ့ဘာမှမရေးပဲနေမှသာလျှင်အဓိပ္ပါယ်ရှိပါလိမ့်မယ်လို့ကျွန်တော်ကစောဒကတက်လိုက်ပါတော့တယ်။
ကျွန်တော်စောဒကတတက်တဲ့စကားကြောင့်ဆရာကြီးအလွန်အံ့သြသွားပါတယ်။ဆရာကြီးကတစ်ချက်စဉ်းစားလိုက်ပြီး၊ခဏကြာတော့ကျွန်တော့်ကို၊မင်းပြောတာလဲဟုတ်နေတာပါပဲ။မင်းပြောသလို၊ဘာမှမရှိလို့ရေးလို့မရကြေးဆိုရင်၊ရေးလို့မရနိုင်တဲ့အရာကိုလူတွေနားလည်အောင်ဘယ်လိုလုပ်ပြီးရှင်းပြလို့ရနိုင်တော့မှာလဲ။တစ်နည်းအားဖြင့်မရှိတဲ့အရာကိုအသုံးပြုပြီးဘယ်လိုသင်္ချာတွက်လို့ရနိင်မလဲလို့ကျွန်တော့်ကိုတန်ပြန်မေးခွန်းပြန်ထုတ်ပါတော့တယ်။
ကျွန်တော်ကဆရာကြီးကို၊ဘာမှမရှိဘူးဆိုတဲ့(zero)သုညဆိုတာတစ်ကယ်တော့၊မရှိတဲ့အတွက်ရေးလို့ကိုမရဘူးဆိုတာမှန်ပါတယ်။ဒါပေမယ့်လူတွေနားလည်အောင်ရှင်းပြချင်တယ်(ဒါမှမဟုတ်)သူ့ကိုသုံးပြီး၊သင်္ချာတွက်ပြချင်တယ်ဆိုရင်တော့၊ဘာမှမရှိတဲ့(Zero)နေရာမှာကွက်လပ်ကလေးချန်ထားပြီးလူတွေနားလည်အောင်ရေးလို့ရပါတယ်ဆိုပြီးတော့အောက်ပါအတိုင်းကွက်လပ်ကလေး၊ကျွန်တော်ရေးပြလိုက်ပါတယ်။
ဘာမှမရှိတဲ့ကွက်လပ်=> ( )
ဒီနေရာမှာဆရာကြီးရေးသွားတဲ့သင်္ချာ(zero)ကတော့(0)ဖြစ်နေပြီး။ကျွန်တော်ရေးပြလိုက်တဲ့(nothing)ကတော့၊
ကွက်လပ်=> ( ) ကလေးဖြစ်နေပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဒီလိုရေးပြီးဆက်ရှင်းပြမယ်ဆိုရင်ဆရာကြီးအနေနဲ့အဆင်ပြေမလားလို့မေးလိုက်တော့၊ဆရာကြီးကသိပ်သဘောကျသွားပါတယ်။(This is perfect)လို့ပြန်ပြောပါတယ်။ကျွန်တော်ကလဲဆရာကြီးလက်ခံပြီဆိုရင်ဆက်သွားကြပါစို့လို့ပြောလိုက်ပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဆရာကြီးခင်ဗျာလို့၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာရှိတဲ့(0)ကို(2)နဲ့မြှောက်ကြည့်မယ်ဆိုရင်ဘာရမလဲခင်ဗျားဆိုပြီးတော့၊ကျွန်တော်သင်ပုန်းပေါ်မှာအောက်ပါအတိုင်း(equations)တစ်ကြောင်းကို(?)လေးပြထားပြီးဆရာကြီးကိုမေးလိုက်ပါတော့တယ်။
(2) x (0) = ?
ဆရာကြီးကမဆိုင်းမတွ၊ချက်ခြင်းပဲ၊မင်းကလဲကွာ၊သင်္ချာပညာမှာဘာကိုပဲဖြစ်ဖြစ်သုညနဲ့မြှောက်လိုက်ရင်အဖြေကသုညပဲရမှာပေါ့ဆိုပြီးတော့(Marker)အနက်ကိုကိုင်ပြီး(?)နေရာမှာအဖြေမှန်(0)ကိုရေးပေးလိုက်တော့အဖြေကအောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သွားပါတယ်။
(2) x (0) = 0
ကျွန်တော်က၊ကောင်းပါပြီဆရာကြီးလို့၊အခုတစ်ခါ(2)ကိုဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာရှိတဲ့(0)နဲ့စားကြည့်ရအောင်ဆိုပြီးတော့သင်ပုန်းပေါ်မှာအောက်ပါအတိုင်း(equations)တစ်ကြောင်းထပ်ပြီးချရေးပေးလိုက်ပြီး၊အဖြေကဘာဖြစ်မလဲလို့ထပ်မေးလိုက်ပါတယ်။
(2) /(0) = ?
ဆရာကြီးကဘာကိုပဲဖြစ်ဖြစ်သုညနဲ့စားရင်၊တနည်းအားဖြင့်သုညဟာအပိုင်းကိန်းတစ်ခုရဲ့ပိုင်းခြေကိုရောက်သွားမယ်ဆိုရင်အဖြေက(Infinity)လို့ခေါ်တဲ့အနန္တပဲရပါမယ်ဆိုပြီးတော့ချက်ခြင်းပဲ(Marker)အနက်ကိုကိုင်ပြီး(?)နေရာမှာအဖြေမှန်(Infinity)ကိုရေးပေးလိုက်တော့အဖြေကအောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သွားပါတယ်။
-
(2) /(0) = Infinity
ကျွန်တော်က၊ကောင်းပါပြီဆရာကြီးလို့၊အခုတစ်ခါ(2)နောက်ကနေ(0)တစ်လုံးလောက်ကပ်ရေးမယ်ဆိုရင်ဘာရမလဲလို့ထပ်မေးလိုက်ပါတယ်။ဆရာကြီးက(2)နှောက်ကနေ(0)တစ်လုံးကပ်ရေးရင်(20)ရမှာပေါ့လို့ပြန်ဖြေပါတယ်။
တစ်ဆက်တည်းပဲဆရာကြီးက၊သင်္ချာမှာသုညနဲ့အမြှောက်ခံလိုက်ရရင်အရာအားလုံးဟာ(သုည)ဖြစ်သွားကြရတယ်။သုညနဲ့အစားခံလိုက်ရရင်အရာအားလုံးဟာ(Infinity)ဖြစ်သွားကြတယ်၊ဒါတင်မကသေးပဲကိန်းဂဏန်းတစ်ခုခုနောက်ကနေသုညတစ်လုံးလိုက်ရေးတိုင်းဆယ်ဆတန်ဘိုးတိုးသွားစေနိုင်တယ်လို့ထပ်ပြောပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဒါဆိုရင်ကောင်းပါပြီဆရာကြီးလို့၊ဒီတစ်ခါတော့ကျွန်တော်
( )ကွက်လပ်ကလေး
ထားပြီးရေးထားခဲ့တဲ့၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)ဆိုတဲ့အရာနဲ့သင်္ချာတွက်ကြည့်ကြရအောင်လို့ပြောပြီးတော့။(2)ကို(Nothing)ဆိုတဲ့ကွက်လပ်ကလေးနဲ့မြောက်မယ်ဆိုရင်ဘာရမလဲဆရာကြီးခင်ဗျားလို့အောက်ပါ(Equation)လေးတစ်ကြောင်းရေးပြီးမေးလိုက်တော့။
(2) x ( ) = ?
ဒီတစ်ခါတော့သင်္ချာဆရာကြီးချက်ခြင်းမဖြေနိုင်တော့ပဲတွေဝေသွားပါတော့တယ်။ဆရာကြီးမျက်မှောက်ကုပ်ပြီးသေချာစဉ်းစားနေရပါပြီ။
အချိန်ကြာကြာစဉ်းစားပြီးတော့မှဆရာကြီးကမင်းရဲ့(Equations)အရဆိုရင်၊(2)ကိုဘာမှမရှိတဲ့(nothing)နဲ့မြှောက်တယ်ဆိုတဲ့သဘောက၊တစ်ကယ်တော့(2)ကိုဘာနဲ့မှမမြှောက်ဘူးဆိုတဲ့အဓိပ္ပါယ်ဖြစ်သွားပါတယ်။ဒါကြောင့်ဘာနဲ့မှအမြှောက်မခံရတဲ့(2)ဟာ၊ဘာမှပြောင်းလဲသွားစရာအကြောင်းမရှိပါဘူး။အဖြေကနဂိုအတိုင်း(2)ပါပဲတဲ့။ဆရာကြီးအဖြေကအောက်ပါအတိုင်းဖြစ်ပါတယ်။
(2) x ( ) = 2
ကျွန်တော်ကဒါဆိုရင်ကောင်းပါပြီဆရာကြီးလို့၊ဒီတစ်ခါတော့(2)ကိုကျွန်တော်ကွက်လပ်ကလေးထားပြီးရေးထားခဲ့တဲ့၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)ဆိုတဲ့အရာနဲ့စားကြည်မယ်ဆိုရင်အဖြေကဘာရမလဲဆရာကြီးခင်ဗျာလို့အောက်ပါ(Equation)လေးတစ်ကြောင်းရေးပြီးမေးလိုက်တော့။
(2) / ( ) = ?
ဒီတစ်ခါတော့ဆရာကြီးကချက်ခြင်းပြန်ဖြေပါတယ်။ဒါလဲအတူတူပါပဲတဲ့၊မင်းရဲ့(Equations)အရဆိုရင်၊(2)ကိုဘာမှမရှိတဲ့(nothing)နဲ့စားတယ်ဆိုတဲ့သဘောကတစ်ကယ်တော့(2)ကိုဘာနဲ့မှမစားဘူးဆိုတဲ့အဓိပ္ပါယ်ဖြစ်သွားပါတယ်။ဒါကြောင့်ဘာနဲ့မှအစားမခံရတဲ့(2)ဟာဘာမှပြောင်းလဲသွားစရာအကြောင်းမရှိပါဘူး။အဖြေကနဂိုအတိုင်း(2)ပါပဲတဲ့။ဆရာကြီးအဖြေကအောက်ပါအတိုင်းဖြစ်ပါတယ်။
(2) / ( ) = 2
ကျွန်တော်က၊ကောင်းပါပြီဆရာကြီးလို့၊အခုတစ်ခါ(2)နောက်ကနေဘာမှမရှိတဲ့(nothing)ကိုကပ်ရေးမယ်ဆိုရင်ကောဘာရမလဲလို့ထပ်မေးလိုက်တော့။ဆရာကြီးက(2)နောက်ကနေဘာမှမရှိတဲ့(nothing)ဆိုတာကိုကပ်ရေးမယ်ဆိုတဲ့သဘောက၊(2)နောက်ကနေဘာမှကပ်မရေးဘူးဆိုတဲ့အဓိပ္ပါယ်ပဲတဲ့။(2)နောက်မှာဘာမှကပ်မရေးရင်(20)ဖြစ်လာစရာအကြောင်းမရှိဘူး။(2)က(2)ပါပဲလို့ပြန်ဖြေပါတယ်။
ဒါဆိုရင်ဟုတ်ပြီဆရာကြီး၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)နဲ့မြှောက်လိုက်တဲ့အရာရာတိုင်းဟာဘာမှပြောင်းလဲမသွားနိုင်သလို၊သူနဲ့အစားခံလိုက်ရတဲ့အရာရာတိုင်းဟာလဲဘာမှပြောင်းလဲမသွားနိုင်ဘူး၊သူများနောက်မှာသူ့ကိုကပ်ရေးရင်လဲ(၁၀)ဆတိုးမသွားနိုင်ပြန်ဘူးဆိုရင်၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)မှာဘာစွမ်းအားတွေမှမရှိလို့ပေါ့၊မဟုတ်ဘူးလားဆရာကြီးလို့မေးလိုက်တော့။
ဆရာကြီးကဟုတ်ပါတယ်၊မင်းပြောတာမှန်ပါတယ်တဲ့။ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့(nothing)ဆိုတဲ့သုညဟာသူ့ကြောင့်ဘယ်သူ့ကိုမှမပြောင်းလဲပြစ်နိုင်လို့သူ့မှာဘာစွမ်းအားမှမရှိဘူးလို့ပြောရင်သဘာဝကျနေလို့မှန်ပါတယ်လို့ပြန်ဖြေပါတယ်။
ဒီအချိန်ဟာဆရာကြီးကိုအရေးကြီးတဲ့မေးခွန်းမေးရတော့မယ့်အချိန်ရောက်ပါပြီ။
ကျွန်တော်က၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညနဲ့အမြှောက်ခံလိုက်ရရင်အရာအားလုံးဟာ(သုည)ဖြစ်သွားကြရတယ်။ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညနဲ့အစားခံလိုက်ရရင်အရာအားလုံးဟာ(Infinity)ဖြစ်သွားကြတယ်။ဒါတင်မကသေးပဲ၊ကိန်းဂဏန်းတစ်ခုခုနောက်ကနေသုညတစ်လုံးလိုက်ရေးတိုင်းတန်ဖိုးဆယ်ဆတိုးသွားတယ်လို့ဆရာကြီးပြောခဲ့ပါတယ်။
ဒါဆိုရင်ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညနဲ့အမြှောက်ခံလိုက်ရတဲ့အရာအားလုံးဟာသူ့အလိုကျ(သုည)ဖြစ်သွားကြရတယ်။သူနဲ့အစားခံလိုက်ရရင်လဲအရာအားလုံးဟာလဲသူ့အလိုကျ(Infinity)ဖြစ်သွားကြတဲ့အပြင်၊သူကသူများရဲ့နောက်ကနေ(Follow)လေးလိုက်ပေးလိုက်ရုံနဲ့သူ့ရှေ့ကဂဏန်းတွေဟာတန်ဖိုးဆယ်ဆတောင်တိုးမြင့်သွားစေနိုင်တယ်ဆိုတော့၊ဆရာကြီးတို့သင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညဟာသူနဲ့တွေ့လိုက်တဲ့အရာရာတိုင်းကိုသူ့အလိုကျပြောင်းလဲပြစ်နိုင်တဲ့စွမ်းအားတွေရှိမနေဘူးလားလို့မေးလိုက်တော့။
ဆရာကြီးတွေဝေသွားပါတော့တယ်။ဆရာကြီးသဘောပေါက်သွားပါပြီ။ဆရာကြီးကသင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညဆိုတာ၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)သဘောမျိုးမဟုတ်ဘူး၊စွမ်းအားတွေရှိနေတယ်ဆိုတာကိုတော့ငါကောင်းကောင်းနားလည်သွားပါပြီ။အဲဒါဆိုရင်သင်္ချာမှာသုံးနေတဲ့သုညက(nothing)သဘောမျိုးမဟုတ်ရင်ဘာဖြစ်မလဲလို့သူကဆက်မေးပါတော့တယ်။
ကျွန်တော်ကတစ်ကယ်တော့သင်္ချာပညာမှာသုံးနေကြတဲ့(သုည)ဆိုတာဘာမှမရှိတဲ့သဘော(nothing)မျိုးမဟုတ်ပါဘူး။အခြေအနေတစ်ခုမှာ၊ဆန့်ကျင်ဖက်တန်ဖိုးတွေတစ်ခုနဲ့တစ်ခုမျှတစွာနဲ့ပေါင်းစပ်ထားပြီး၊တန်ဖိုးတွေကြေပျက်နေကြတဲ့သဘောတရားတစ်ခုပါ။
ဥပမာပြောရရင်။
(1)+(2)+(3)+(-1)+(-2)+(-3)=0.
.
(-5)+(5)= 0.
.
(-1000)+(1000)=0.
.
(- Infinity)+(+ Infinity)=0.
.
(a)+(-a)= 0.
အထက်ပါ(Equations)တွေအတိုင်းဆိုရင်၊အခြေအနေတစ်ခုကြောင့်သာလျှင်၊ပမာဏတူညီနေတဲ့ဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေပေါင်းစပ်ထားပြီး၊ကြေပျက်နေကြလို့သာ(သုည)ဖြစ်နေရတာပါ။တစ်ကယ်လို့သာအဆိုပါအခြေအနေကနေ၊မတူညီတဲ့အခြေအနေတစ်ရပ်ကိုပြောင်းလည်းသွားမယ်ဆိုရင်အဆိုပါသုညဟာဆက်ပြီးသုညမဖြစ်နိုင်တော့ပါဘူးလို့ဆရာကြီးကိုရှင်းပြလိုက်တော့၊ဆရာကြီးသဘောကျသွားပါတယ်။
ကျွန်တော်ကဆက်ပြီးတော့တူညီစွာပေါင်းစပ်နေတဲ့ဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေကိုတစ်ဖက်စီပြန်ခွဲထုတ်ပြစ်လိုက်မယ်ဆိုရင်၊သုညမဟုတ်တော့ပဲ၊နှစ်ဖက်စလုံးမှာကြီးမားတဲ့တန်ဖိုးတွေရလာပါလိမ့်မယ်။
ဥပမာ
(0) - (5)= (-5)
သုညထဲကနေ(5)ကိုဖယ်ထုတ်လိုက်မယ်ဆိုရင်အခြားတစ်ဖက်မှာ(-5)ကျန်နေပါတယ်။
(0) - (1000)= (-1000)
သုညထဲကနေ(1000)ကိုဖယ်ထုတ်လိုက်မယ်ဆိုရင်အခြားတစ်ဖက်မှာ(-1000)ကျန်နေပါတယ်။
(0) - (Infinity)= (-Infinity)
သုညထဲကနေ(Infinity)ကိုဖယ်ထုတ်လိုက်မယ်ဆိုရင်အခြားတစ်ဖက်မှာ(Negative Infinity)ကျန်နေပါတယ်။
တစ်ကယ်လို့သင်္ချာပညာမှာသုံးနေတဲ့သုညဟာဘာမှမရှိဘူး(Nothing)ဆိုရင်သူ့ထဲကနေဘာမှခွဲထုတ်လို့မရနိုင်ပါဘူး။ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့နဂိုကတည်းကမှဘာမှမရှိတဲ့အရာကိုဘယ်လိုလုပ်ပြီးခွဲထုတ်လို့ရနိုင်မှာလဲ။
သုညထဲကနေတန်ဖိုးတစ်ခုကိုဖယ်ထုတ်လိုက်တိုင်း၊အခြားတစ်ဖက်မှာဆန့်ကျင်ဖက်တန်ဖိုးတွေကျန်နေတယ်ဆိုရင်၊ဒီသဘောကိုကြည့်ခြင်းအားဖြင့်သုညဆိုတာဘာမှမရှိတဲ့အရာမဟုတ်ပဲ၊ဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေညီတူညီမျှပေါင်းစပ်ထားလို့တစ်ခုနဲ့တစ်ခုကြေပျက်နေပြီးတန်ဖိုးမရှိသလိုဖြစ်နေရတာပါ။
မပေါင်းစပ်ထားပဲပြန်ပြီးခွဲထုတ်ပြစ်လိုက်မယ်ဆိုရင်နှစ်ဖက်စလုံးမှာတန်ဖိုးတွေအမျိုးမျိုးရရှိနိုင်ပါတယ်လို့ဆရာကြီးကိုသေချာရှင်းပြလိုက်တော့၊ဆရာကြီးကကျွန်တော်ပြောတာတွေကိုသူဘာမှမငြင်းတော့ပါဘူး။သူလက်ခံသွားပါပြီလို့ပြန်ပြောပါတယ်။
လောကမှာဘာမှမရှိတဲ့(Non Existence)သဘောမျိုးမရှိနိုင်သလို၊သင်္ချာမှာလဲ၊ဘာမှမရှိတဲ့(nothing)သုညဆိုတာမရှိဘူးဆိုတာကိုသူကောင်းကောင်းနားလည်သွားပါပြီလို့ဝန်ခံပါတယ်။ဆရာကြီးကသုညဆိုတာဟာ၊ဘာမှမရှိတဲ့သဘောမျိုးမဟုတ်ပဲ၊အခြေအနေတစ်ခုမှာဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေတစ်ခုနဲ့တစ်ခုမျှမျှတတပေါင်းစပ်နေပြီး၊အချင်းချင်းကြေပျက်နေလို့သာသုညဖြစ်နေရတယ်။
တစ်ကယ်လို့သာအချင်းချင်းမကြေပျက်နိုင်အောင်ပြန်ခွဲထုတ်နိုင်မယ်ဆိုရင်(၂)ဖက်စလုံးမှာကြီးမားတဲ့တန်ဖိုးတွေထွက်လာမယ်ဆိုတာကိုသူကောင်းကောင်းနားလည်သွားပါပြီလို့မှတ်ချက်ပေးပါတယ်။
နောက်ထပ်သူမေးတဲ့မေးခွန်းတစ်ခုကတော့၊ဗုဒ္ဓဘာသာတွေရဲ့နိဗ္ဗာန်ဆိုတာဟာသုညသဘောမျိုးလုံးဝမဟုတ်ဘူးဆိုတာကိုသူအရင်တစ်ခေါက်ကတည်းကလက်ခံပါတယ်တဲ့၊ဒါပေမယ့်နိဗ္ဗာန်ဆိုတာဟာသုညသဘောမျိုးမဟုတ်ဘူးဆိုရင်၊ဘယ်လိုသဘောမျိုးလဲဆိုတာသူသိချင်ပါတယ်။နိဗ္ဗာန်ဆိုတာဘယ်လိုသဘောမျိုးလဲဆိုတာကိုလဲနောက်တစ်ပါတ်ပြန်ဆုံတဲ့အခါကြရင်သင်္ချာနည်းနဲ့သက်သေပြပေးဖို့ထပ်တောင်းဆိုပါတယ်။
ကျွန်တော်ကလဲကောင်းပါပြီဆရာကြီး၊နောက်တစ်ပါတ်ပြန်ဆုံတဲ့အခါကြရင်ဆက်ဆွေးနွေးကြတာပေါ့လို့ပြောပြီး၊ဆွေးနွေးပွဲကိုရပ်နားလိုက်ပါတော့တယ်။
ဒီ(Post)ကိုအနှစ်ချုပ်ရင်၊လူတိုင်းက(zero)သုညဆိုတာကိုဘာမှမရှိတဲ့သဘော(nothing)လို့ယူဆထားကြပါတယ်။တစ်ကယ်တော့လောကကြီးမှာဘာမှမရှိတဲ့သဘောဆိုတာ၊ဘယ်လိုမှကိုမဖြစ်နိုင်ပါဘူး။တစ်ကယ်တော့သုညဆိုတာဘာမှမရှိတဲ့(nothing)သဘောမျိုးမဟုတ်ပဲ၊ဆန့်ကျင်ဖက်သဘောတရားတွေတစ်ခုနဲ့တစ်ခုအညီအမျှပေါင်းစပ်ထားပြီးကြေပျက်နေကြခြင်းသာလျှင်ဖြစ်ပါတယ်။
ဒီ(Post)ဟာနိဗ္ဗာန်ကိုသုညလို့ပြောနေတာမဟုတ်ပါဘူး။လောကမှာ(ဘာမှမရှိဘူး)ဆိုတဲ့(nothing)သုံညဆိုတာမရှိကြောင်းပြောချင်တာပါ။နိဗ္ဗာန်ဆိုတာဟာသုံည(လုံးဝ)မဟုတ်ပါ။နိဗ္ဗာန်ဆိုတာဘာလဲဆိုတာကိုတော့နောက်ပိုင်းမှာပိုပြီးနားလည်လာပါလိမ့်မယ်။
အားလုံးကျန်းမာ၍၊အသိပညာသစ်၊အမြင်သစ်တွေရရှိကြပါစေ။
Kelvin Albert Power
========
========
နိဗ္ဗာန်မြင်သွားသော၊ဘာသာခြားတစ်ယောက်။အပိုင်း(၁)။
========
=======
နိဗ္ဗာန်မြင်သွားသော၊ဘာသာခြားတစ်ယောက်။အပိုင်း(၂)။
No comments:
Post a Comment