လူမွာအဝတ္၊ ေတာင္းမွာအကြပ္ဆိုသည့္ ဆုိ႐ိုးစကားရွိသည္။ ယခုအခါ၌ အေရးႀကီးသည္မွာ အဝတ္အစားမ်ား မဟုတ္။ တံဆိပ္မ်ား ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕လာရသည္။ နာမည္ႀကီး တံဆိပ္မ်ား၊ ဒီဇိုင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားက ေဖာက္သည္မ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ အဝတ္အထည္မ်ားကို ဝတ္ဆင္ျခင္းအားျဖင့္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာေၾကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ေၾကာင္း ျပသရာေရာက္သည္ဟု ထင္ေအာင္ လုပ္တတ္ၾကသည္။ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ မွန္လည္း မွန္ပါသည္။ ထိုကုမၸဏီႀကီးမ်ားက ၄င္းတို႔၌ တီထြင္ဖန္တီးတတ္သည့္ ပါရမီအစြမ္းအစ ရွိေနသည္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သုေတသနမ်ားအရ အေရးႀကီးသည္မွာ ဒီဇိုင္းမဟုတ္၊ တံဆိပ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
နယ္သာလန္တကၠသိုလ္မွ သုေတသီႏွစ္ေယာက္က ထင္ရွားသည့္ တံဆိပ္မ်ား ဝတ္ဆင္သူမ်ားကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုတံဆိပ္မ်ားသည္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူမ်ားသာ ဝတ္ေလ့ရွိသည္ဟု အစြဲအလန္းရွိၾကသည္။ ထိုအဝတ္အထည္မ်ားေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတုိင္း အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အျခားသူမ်ား၏ ဝိုင္းဝန္းကူညီမႈကို ရရွိျခင္း၊ အလုုပ္အကိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္အကိုင္ ပို၍ရလြယ္ျခင္း၊ အလွဴဒါနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အလွဴခံ၍ ပိုလြယ္ျခင္း ဟူသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိရာ၌ အဝတ္အစားေၾကာင့္မဟုတ္၊ တံဆိပ္ေၾကာင့္ ရရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ပထမအႀကိမ္ စမ္းသပ္မႈ ျပဳလုပ္ရာ၌ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားအား ပိုလုိရွပ္တစ္ထည္ ဝတ္ထားသည့္ လူတစ္ေယာက္၏ပံုကို ျပသည္။ ပထမဦးစြာ ထိုပံု၌ မည္သည့္တံဆိပ္မွ မေပၚရန္ ေဖ်ာက္ထားသည္။ ထင္ရွားသည့္တံဆိပ္၊ သာမန္တံဆိပ္၊ မည္သည့္တံဆိပ္ကိုမွ မေပၚေစရန္ ေဖ်ာက္ထားသည္။ ထို႔ေနာက္ တံဆိပ္တပ္ၿပီး ျပန္ျပၾကည့္သည့္အခါ အမွတ္ ၅မွတ္ေပးလွ်င္ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္ကို တပ္လိုက္သည့္အခါ ၃.၅ မွတ္ခန္႔ ရရွိၾကၿပီး နာမည္နိမ့္တံဆိပ္ကို ျပသသည့္အခါ အမွတ္ေလ်ာ့ေပးၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အဆင့္နိမ့္သည္ဟု ထင္ၾကသည္။
အလားတူပင္ ထင္ရွားသည့္ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္မ်ားကို တပ္ေပးလိုက္သည့္အခါ ၄င္းကိုပို၍ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာလာသည္ဟု ထင္ၾကသည္။ သုေတသီမ်ားက အျခားေသာ စမ္းသပ္မႈေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း လုပ္ၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီး အေရာင္းဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္ကို ၄င္း၏စတိုးဆိုင္္သုိ႔ လာေရာက္သည့္ သူမ်ားအား ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းခိုင္းသည္။ တစ္ရက္၌ သူသည္ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္ တစ္ခုကို တပ္ထားသည့္ အက်ႌကို ဝတ္ေစၿပီး ေနာက္တစ္ရက္၌ ထိုအက်ႌကိုပင္လွ်င္ တံဆိပ္မပါဘဲ ဝတ္ခိုင္းသည္။ ပထမရက္၌ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္ကို တပ္ၿပီး အက်ႌဝတ္သည့္အခါ ေဖာက္သည္ ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားရန္ လက္ခံခဲ့ၾကေသာ္လည္း မည္သည့္အမွတ္တံဆိပ္မွ မပါသည့္အခါ ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းကသာ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
အျခားစမ္းသပ္မႈ တစ္ခု၌ ေစတနာအေလ်ာက္ ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပးသူမ်ားကို ဗီဒီယိုႏွစ္ခု ၾကည့္ခုိင္းသည္။ အလုပ္အကိုင္အတြက္ လူေတြ႕စစ္ေဆးခံသည့္ ဗီဒီယိုႏွစ္ခုကို ျပၾကည့္သည္။ တစ္ခုတြင္ ထင္ရွားသည့္ တံဆိပ္ပါေသာ အက်ႌကို ဝတ္ထားၿပီး ေနာက္တစ္ခု၌ ထင္ရွားသည့္ တံဆိပ္မပါေသာ အက်ႌကို ဝတ္ထားသည္။ ထိုအက်ႌတံဆိပ္ေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးလုပ္သူမ်ားက ပို၍သင့္ေတာ္သည္၊ လခပိုေပးသင့္သည္ဟု ႐ႈျမင္ခဲ့ၾကသည္။
အလွဴဒါနျပဳသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၌လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ေယာက္ပါသည့္ အဖြဲ႕က ညေနပိုင္းမ်ားတြင္ ေလးရက္ဆက္တိုက္ အလွဴေငြေကာက္ခံၾကသည္။ ထိုသို႔ေကာက္ခံသည့္အခါ နာမည္ႀကီး တံဆိပ္မ်ား ဝတ္သည့္အက်ႌ၊ တံဆိပ္မပါသည့္ အက်ႌတို႔ကို လဲလွယ္ဝတ္ၾကသည္။ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္မ်ားကို ဝတ္ဆင္ၿပီး ေကာက္ခံသည့္အခါ အလွဴေငြႏွစ္ဆ ပိုရရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
တံဆိပ္သည္ တကယ္အေရးႀကီးပါသလား? အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း? သုေတသီမ်ားက အေရးႀကီးသည္ဟု ဆိုသည္။ သုေတသီမ်ားက အၿမီးအလွဆံုးေဒါင္းဖိုမ်ားသည္ ေဒါင္းမမ်ား ဝိုင္းဝိုင္းလည္ေနတတ္သည့္ သာဓကႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ျပတတ္ၾကသည္။ လူေတြက ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ တံဆိပ္တစ္ခုေအာက္တြင္ အရည္အေသြးမ်ား ရွိသည္ဟု အဓိပၸါယ္ေကာက္တတ္ၾကသည္။ အခ်မ္းသာဆံုး၊ အေတာ္ဆံုးသူမ်ားသည္ ထုိတံဆိပ္မ်ားကို ဝတ္ဆင္တတ္ၾကသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ထိုသေဘာထားကို စမ္းၾကည့္ရန္အတြက္ အလကားရသည့္ အက်ႌတစ္ထည္ကို ဝတ္ခိုင္းၾကည့္ၿပီး စမ္းသပ္ၾကည့္သည္။ ကစားနည္းနွစ္ခု ကစားခုိင္းကာ စမ္းသပ္ၾကသည္။ ရလဒ္မွာလည္း အလားတူပင္ျဖစ္သည္။
ဤသုေတသနမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ရလဒ္မ်ားရွိသည္။ အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခု၏ တန္ဖိုးသည္ ထုိအႏုပညာကိုယ္တုိင္က မေျပာင္းလဲသည့္တိုင္ မည္သူဖန္တီးသည္ဟူေသာ အယူအဆေပၚ မူတည္ၿပီး တန္ဖိုးသိသိသာသာ ေျပာင္းလဲတတ္ၾကသည္။ အတုပင္ျဖစ္လင့္ကစား ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္တံဆိပ္မ်ားကို လူေတြက လိုလိုလားလား ဝယ္ယူၾကသည္။ တံဆိပ္မ်ားသည္ အလြန္ဆြဲေဆာင္ႏုိင္အား ရွိသည္။
ေဒါင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အၿမီးကို အတုလုပ္၍မရ။ မက်န္းမာသည့္ ေဒါင္းငွက္တစ္ေကာင္၏ အေမြးအေတာင္မ်ားသည္ မည္သည့္အခါမွ ေတာက္ေျပာင္ေနေလ့မရွိ။ သို႔ေသာ္ လူမ်ားက အတုအေယာင္ကို ေက်ာ္၍ ျမင္ႏုိင္စြမ္း မရွိၾက။ လူသားမ်ားအေနျဖင့္ အဆင့္အတန္းကို အကဲျဖတ္သည့္ စနစ္သည္ မွားယြင္းေနပံုရသည္။ အမွန္စင္စစ္ လူ႔ေလာကတြင္ သဘာဝတရားႏွင့္ လူလုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား၏ တန္ဖိုးမ်ား ေရာေထြးေနၾကသည္။ ၄င္းတို႔ကို ခြဲျခားရန္ခက္သည္။ အၿမီး၏ အရည္အေသြးကိုသာ အကဲျဖတ္ရသည့္ လုပ္ငန္းမဟုတ္။ လူလုပ္သည့္ ပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚ မူတည္၍ လူမ်ား၏ စိတ္ကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲတတ္ၾကသည္။ တစ္စံုတစ္ရာက အဆင့္အတန္း ျမင့္သည္ဟု ယူဆသတ္မွတ္လုိက္လွ်င္ အဆင့္အတန္း ျမင့္သြားသည္။ အဝတ္အစားကို အဆင့္အတန္းဟု မသတ္မွတ္ဘဲ တံဆိပ္ကို အဆင့္အတန္းဟု ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ၾကသည္။ ေနာက္ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္အခါ ထိုအယူအဆမ်ား ေျပာင္းလဲေကာင္း ေျပာင္းလဲႏုိင္သည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္ အေရာင္းျမႇင့္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဆက္လက္၍ ေအာင္ပြဲခံေနသည္။
Credit: http://www.eastwindburma.net/bur/2010-12-26-16-17-36/2010-12-26-16-24-47/1438-2011-04-20-16-32-02
No comments:
Post a Comment