Friday, October 9, 2009

ပန္းတိုင္ခ်င္းမတူပါ

"ကို၀င္းပါလား၊ ေပ်ာက္ခ်က္သား ေကာင္းလွခ်ည္လားဗ်"
"ေပ်ာက္ဆို သမုဒၵရာ၀မ္းတစ္ထြာအတြက္ လႈပ္ရွားေနရလို႔ေပါ့ဗ်ာ"


"မသိပါဘူးဗ်ာ၊ ခုတေလာ စာေရးဆရာေတြ ေတာထြက္တာေခတ္စားေနလို႔ ခင္ဗ်ားလည္း ဟိုဆရာလို ပါဂ်ဲရိုးစီးျပီး ေတာထြက္သြားျပီလားလို႔ပါ"

"ခင္ဗ်ားကလည္း စေတြ႕တာနဲ႕ မဟုတ္မဟပ္ေျပာေတာ့မယ္"
"အဲဒါ အဟုတ္အဟပ္ပါဗ်။ က်ဳပ္တို႔ဆီက ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ အဲဒီဆရာ ဘယ္ေန႔ကေတာထြက္သြားျပီ၊ ဘယ္ျမိဳ႕ကဘယ္ ထမင္းဆိုင္မွာ၀င္စားျပီး ဘယ္ေနရာမွာ တုပ္ေကြးမိေနျပီဆိုတာကအစ မဟာသတင္းထူးၾကီးတစ္ခုလို အလုအယက္ထည့္ေနၾကတာဗ်"

"ကြၽန္ေတာ္လည္း ဖတ္ရပါတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဆရာက သူ႔ကိုယ္သူ ေတာထြက္တယ္လို႔ မသံုးခဲ့ပါဘူး၊ ဂႏၶာရီခရီး ထြက္တယ္လို႔ပဲ သံုးခဲ့တာပါဗ်ာ"

"ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္အိမ္ရာနဲ႕ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကိုစြန္႔ျပီး ပိတ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႕ ထြက္သြားတာဆိုေတာ့ ေတာထြက္တယ္လို႔ ပဲ လြယ္လြယ္ ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ"

"လူေတြက လြယ္လြယ္ေျပာၾကေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ခ်င္း၊ အႏွစ္သာရခ်င္း မတူဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ ေတာထြက္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ မိမိရဲ႕ ေလာကီစည္းစိမ္ ဥစၥာေတြကို အျပီးအပိုင္စြန္႔လႊတ္၊ လူသူကင္းေ၀းရာ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ ကို ခိုလႈံျပီး သစ္တစ္ပင္ ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္မွာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား က်င့္ၾကံအားထုတ္တာကိုသာ ျမင္ေယာင္လာၾကမွာဗ်။ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ဆရာက ေလာကီသိဒၶိအ၀၀ ျပီးျပည့္စံုေရးကိုရည္ရြယ္ျပီး ဂႏၶာရီက်င့္စဥ္ေတြ က်င့္ၾကံအားထုတ္ဖို႔ ခရီးထြက္သြားတာပဲ၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသိထားတဲ့ ေတာထြက္ျခင္းဆိုတာက ပါရမီဆယ္ပါးထဲက နိကၡမပါရမီကိုျဖည့္က်င့္တဲ့ သေဘာ၊ ဒီဆရာ ခရီး ထြက္တာက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဘာမွမဆိုင္တဲ့ ဂႏၶာရီက်င့္စဥ္ က်င့္ၾကံတဲ့သေဘာမို႔ သူ႔လမ္းနဲ႕သူ တျခားစီပါဗ်ာ။ မူလဗုဒၶဘာသာ ကေန ခြဲထြက္သြားတဲ့ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းကြဲတခ်ိဳ႕ အတြက္ေတာ့ ဒီအလုပ္မ်ိဳးက မထူးဆန္းလွပါဘူး"

"ဒါဆိုရင္ အဲဒီမဟာယာန ဂိုဏ္းကြဲတခ်ိဳ႕က ယံုၾကည္လက္ခံထားတဲ့ ဂႏၶာရီခရီးထြက္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို နည္းနည္းရွင္းျပ စမ္းပါအံုး"

"ဒီလိုဗ်၊ သူတို႔က နိဗၺာန္ဆိုတာ ေနရာဌာနတစ္ခုရယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္သူေတြ လက္ခံထားတဲ့ ထာ၀ရအသက္ရွင္ရာ ေကာင္းကင္ဘံုနဲ႕ သေဘာခ်င္းအတူတူပါပဲ၊ အေနာက္အရပ္မွာ တည္ရွိျပီး အျမဲတမ္းရွင္သန္ ႏိုးၾကား သက္ရွိထင္ရွား စံပယ္ေတာ္မူေနတဲ့ အာဒိဗုဒၶလို႔ေခၚတဲ့ ထာ၀ရဘုရားသခင္ၾကီး ရွိေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္ေလ"

"ေလာကမွာ မိမိကိုယ္ကို အစိုးရေနသူ ထာ၀ရတည္ျမဲေနသူရယ္လို႔ မရွိဘူးဆိုျပီး ဖန္ဆင္းရွင္ ကယ္တင္ရွင္အယူအဆ ကို ျငင္းပယ္ခဲ့တဲ့ မူလဗုဒၶဘာသာနဲ႕ေတာ့ တျခားစီပဲဗ်"

"သူတို႔အယူအဆကေတာ့ အဲဒီ ထာ၀ရဘုရားသခင္ တည္ရွိရာဌာနမွာ အတူရွိေနတဲ့ ဘုရားအေလာင္း ေဗာဓိသတၲေတြ၊ ၀ိဇၨာဓိုရ္ေတြရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္အတိုင္း က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေသဆံုးေပ်ာက္ပ်က္ျခင္းမရွိ တဲ့ ထာ၀ရအသက္ကို ပိုင္ဆိုင္ ၾကမယ္။ ဒီလို ထာ၀ရအသက္ ပိုင္ဆိုင္သူမ်ားဟာ ကမၻာေျမရဲ႕တစ္ေနရာမွာရွိတဲ့ ထာ၀ရဘုရားသခင္ စံပယ္ေတာ္မူေနရာ နယ္ေျမေဒသ ထဲကို ၀င္ခြင့္ရသြားမယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္ဗ်၊ ဂႏၶာရီသမားေတြရဲ႕ စကားနဲ႕ေျပာရရင္ အရွင္ထြက္ ထြက္သြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ"

"ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ နယ္ေျမေဒသဆိုတာ အေနာက္တိုင္းသားေတြက သွ်မ္ဘဲလား(ရွမ္ဂရီလာ)လို႔တစ္မ်ိဳး၊ ျမန္မာတို႔က မဟာျမိဳင္ေတာ လို႔တစ္သြယ္ တင္စားေျပာဆို ေရးသားေနၾကတဲ့ ေနရာပဲမဟုတ္လား"

"အမွန္ပါပဲဗ်ာ၊ သွ်မ္ဘဲလားပဲေျပာေျပာ၊ မဟာျမိဳင္လို႔ပဲဆိုဆို လိုရင္းကေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားကိုးကြယ္သူ ေတြ ယံုၾကည္ထား တဲ့ ေကာင္းကင္ဘံုအယူအဆနဲ႕ အတူတူပါပဲ။ ဂႏၶာရီသမားေတြကေတာ့ သူတို႔ကိုးစားရာ ထြက္ရပ္ေပါက္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားဟာ အဲဒီေဒသ ကို အရွင္ထြက္ ထြက္သြားတယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္"

"အင္း.... ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ၾကံဳဖူးသေလာက္ ဘိုးေတာ္ဂိုဏ္းေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ လူတကာျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္သြား ျပီး ေသသလား၊ ရွင္သလား မသိရေတာ့ရင္ တို႔ဆရာၾကီး၊ တို႔ရဲ႕အေဖၾကီး အရွင္ထြက္ထြက္သြားျပီ လို႔ေၾကြးေၾကာ္ၾကတယ္။ တကယ္လို႔ မမာမက်န္းျဖစ္ျပီး သူတို႔ေရွ႕တင္ ကြယ္လြန္ အနိစၥေရာက္သြား ျပန္ေတာ့လည္း အေသထြက္ထြက္သြားတာ လို႔ေျပာၾကျပန္သဗ်"

"ဂႏၶာရီလမ္းလိုက္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေလာကီသိဒၶိေတြ ျပီးေျမာက္ျပီး သွ်မ္ဘဲလား သို႔မဟုတ္ မဟာျမိဳင္ေတာဆီ အရွင္ထြက္ ထြက္သြားႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကတာပဲ။ ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရဆိုရင္ ဘယ္သတၲ၀ါမွ ေလာကရဲ႕ နိယာမတရား ေတြကို လြန္ဆန္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ၾကပါ ဘူး။ နိယာမငါးပါးထဲက ဗီဇနိယာမနဲ႕အညီ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ လူ႔သက္တမ္းေစ့ သာေနခြင့္ရျပီး အခ်ိန္တန္ရင္ ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္ၾကရမွာပါပဲ။ လူ႕ဗီဇ လူ႔သဘာ၀ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး ထာ၀ရရွင္သန္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနၾကတဲ့ ဂႏၶရီဆရာေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကေတာ့ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ အခ်ည္းႏွီွး အဓိပၸာယ္မဲ့တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈ တစ္ခုပါပဲဗ်ာ"

"ဒါဆို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ အို၊နာ၊ေသေဘးကင္းရာ နိဗၺာန္ဆိုတာကေရာ စိတ္ကူးယဥ္ရာ မေရာက္ေပဘူးလား"
"မေရာက္ပါဘူးဗ်ာ။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားအားထုတ္တာဟာ ထာ၀ရအသက္ကိုရဖုိ႔ မဟုတ္သလို ထာ၀ရသုခနယ္ေျမထဲ ေရာက္သြားဖို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး"

"နိဗၺာန္ေရာက္ရပါလို၏လို႔ ဆုေတာင္းၾကတာကေရာ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေနရာေဒသတစ္ခုရယ္လို႔ ဆိုလိုရာမေရာက္ေပဘူးလားဗ်"
"နိဗၺာန္ဆိုတာ ေရာက္ေအာင္သြားရတဲ့ အရပ္ေဒသတစ္ခု မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ေလ့လာသူတိုင္း သိၾကပါတယ္။ လူျပိန္းနားလည္ေအာင္ ေရးၾကေျပာၾကရာက နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆိုတဲ့စကားက တြင္က်ယ္ေနတာပါ။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတာကပိုျပီး အမွန္တရားနဲ႕ နီးစပ္ပါတယ္"

"နိဗၺာန္ဟာ ဘုံဌာနေနရာေဒသတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့ရင္ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးလဲဗ်"
"စစ္မွန္တဲ့ အသိတစ္ရားတစ္ခုကို သိျမင္လိုက္တဲ့အတြက္ အယူအျမင္စင္ၾကယ္မႈ ျဖစ္သြားတာနဲ႕တျပိဳင္နက္ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျပီး လြတ္ေျမာက္မႈရသကို ခံစားလိုက္ရတာပဲဗ်'

"စင္ၾကယ္စြာသိျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ လြတ္ေျမာက္မႈရသကို ခံစားရတာဆိုပါေတာ့၊ ဟုတ္လား"

"ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ အရိုးစင္းဆံုး ဥပမာေလးနဲ႕ေျပာရရင္ ခင္ဗ်ားမွာ ျပည္တန္ပတၲျမား တစ္လံုးရွိေနတယ္ ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီပတၲျမားၾကီးကို သူမ်ားခိုး၀ွက္လုယူသြားမွာ မစိုးရိမ္ဘူးလား"
"စိုးရိမ္မွာေပါ့ဗ်"

"ငါ့ပတၲျမားၾကီး သူမ်ားေတြ လာလုေလမလား၊ ခိုးသြားေလမလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႕ ထိန္းသိမ္းထားေနရခ်ိန္မွာ အျဖစ္မွန္ကိုသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပီး 'စိုးရိမ္မေနပါနဲ႕ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ပတၲျမားက အစစ္မဟုတ္ပါဘူး၊ အတုၾကီးပါ၊ ဘာမွမက္ေလာက္စရာ မရွိပါ ဘူး'လို႕ လာေျပာရင္ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႕ ဒီပတၲျမားတုၾကီးအတြက္ စိုးရိမ္ေသာကေတြ ရွိပါအံုးမလား"

"ဘယ္စိုးရိမ္ေတာ့မလဲဗ်။ ပတၲျမားကအတုၾကီးမွန္း သိလိုက္ရေတာ့ မက္ေမာတြယ္တာစိတ္ေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ပ်က္စီးဆံုးရႈံး မွာလည္း မေၾကာက္ေတာ့ဘူး၊ ၀န္ထုပ္ၾကီးတစ္ခုက်သြားသလို ေပါ့ပါးလြတ္ေျမာက္သြားမွာ အမွန္ပဲ"

"ဒါဟာ အမွန္ကိုသိျခင္းအားျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကို ရရွိခံစားလိုက္ရတာပဲ မဟုတ္လား"

"ဒါေတာ့ဟုတ္ပါျပီ၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ဆက္ပါအံုး"
"ဒီသေဘာအတိုင္းပါပဲ၊ သတၲ၀ါေတြဟာ မိမိတို႔ကိုယ္ကို အစိုးရမႈမရွိဘဲ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ျပီး ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္း သက္သက္ပါပဲလား။ ငါရယ္၊သူရယ္၊ေယာက္်ားရယ္၊မိန္းမရယ္လို႔ ပညတ္ခ်က္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဘာမွမရွိပါလားဆိုတာ သိသြားျပီဆိုရင္ မိမိကုိုယ္ကို တြယ္တာငဲ့ကြက္တဲ့စိတ္ေတြ ရွိပါဦးမလား"
"ဘယ္ရွိေတာ့မလဲဗ်ာ"

"ဒီလိုတြယ္တာငဲ့ကြက္စိတ္ေတြ မရွိေတာ့ရင္ ငါအိုသြားမွာ၊ ငါနာလာမွာ၊ ငါေသရမွာေတြကို ေတြးေတာျပီး ပူပင္ေသာကေရာက္စရာ ရွိပါဦးမလား"
"ငါဆိုတာမရွိမွန္း ကိုယ္ေတြ႕သိျမင္လိုက္ရျပီဆိုရင္ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး 'အို'မွာလည္းမေၾကာက္၊ 'နာ'မွာလည္းမေၾကာက္၊ 'ေသ'မွာလည္း မေၾကာက္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အိုျခင္း၊နာျခင္း၊ေသျခင္းဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြက 'ငါ'ဆိုတာ မရွိမွန္းသိထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို မေခ်ာက္ခ်ားေစႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့"

"ကဲ....ဒါဆိုရင္ အိုျခင္း၊နာျခင္း၊ေသျခင္းတို႔မွ လြတ္ေျမာက္သြားတာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ"
'ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ- ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆိုတာ အိုျခင္း၊နာျခင္း၊ေသျခင္းတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ရာရယ္လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကတာကိုး။ မဟာယာနဂိုဏ္း တခ်ိဳ႕က ယံုၾကည္ထားတဲ့ အေနာက္ဘက္က ထာ၀ရသုခဘုံတို႔၊ ဂႏၶာရီဆရာၾကီးမ်ားေမွ်ာ္မွန္းရာ သွ်မ္ဘဲလားတို႔နဲ႕ ဘာမွမဆိုင္ဘူးဆို တာ ထင္ရွားေနတာပဲ'

"ေစာေစာက ဥပမာအတိုင္းေျပာရရင္ ေထရ၀ါဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾက တယ္ ဆိုတာဟာ ျပည္တန္ပတၲျမားလို႔ မိမိထင္မွတ္မွားေနတဲ့အရာဟာ ဘာမွတန္ေၾကး မရွိတဲ့ ေက်ာက္နီတံုး တစ္ခု သာျဖစ္ေၾကာင္း မွန္ရာကိုအရွိအတိုင္း သိျမင္လာေအာင္ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၾကတာနဲ႕ အလားသ႑ာန္တူပါတယ္။ ေလာကီဂႏၶရီလမ္း လိုက္သူေတြကေတာ့ ဘာမွတန္ေၾကးမရွိတဲ့ ေက်ာက္နီတံုးကို ျပည္တန္ပတၲျမားရယ္လို႔ စြဲပိုက္မွတ္ယူျပီး မိမိလက္ထဲမွာ မေပ်ာက္မပ်က္တည္တံ့ေနေအာင္၊ သက္တမ္းရွည္ၾကာ ခိုင္ခန္႔ေနေအာင္ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းေနသူမ်ားနဲ႕ အလားသ႑ာန္တူပါတယ္။"

"ေအးဗ်ာ... ခင္ဗ်ားနဲ႕ေဆြးေႏြးလိုက္မွပဲ ဂႏၶာရီခရီးဆိုတာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္လာ ေတာထြက္ျခင္းနဲ႕ က်င့္စဥ္ေရာ ပန္းတိုင္ပါ အျခားနားၾကီး ျခားနားေနမွန္း သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သေဘာေပါက္သလို ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရယ္လို႔ ခံယူ ထားသူတိုင္းနားလည္ သေဘာေပါက္ျပီး အမွန္နဲ႕အမွား ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္ဗ်ာ"

၀င္းသိန္းဦး
(၆-၈-၉၇)
ဓမၼရံသီ၊ ၁၉၉၇ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ။

No comments: