Wednesday, December 10, 2025

“အဖေက ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်၊ အမေက ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်”

ဘာသာရေးဆိုင်ရာ အမေးအဖြေတစ်ခု





(* ဘာသာရေးနဲ့ပတ်သက်သော ဝေမျှချက်ဖြစ်တာကြောင့် အမြင်မတူ၊ အယူအဆကွဲသူများ ဆက်လက်မဖတ်ရှုဘဲ ကျော်သွားပါရန် မေတ္တာရပ်ခံအပ်ပါသည်။)

အဖေက ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်၊ အမေက ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်”

မေး ။ အဖေက ခရစ်ယာန်၊ အမေက ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဖြစ်တာကြောင့် သူက သည်ဗုဒ္ဓဘာသာကိုရော၊ ခရစ်ယာန်ဘာသာကိုရော နှစ်ခုစလုံးကိုးကွယ်တဲ့လူတွေရှိပါတယ်။ သူတို့ကျတော့ ဘယ်လိုအကျိုး၊အပြစ်ဖြစ်နိုင်ပါသလဲဘုရား။ အကျိုးကျေးဇူးများမှာလား၊ အပြစ်ပိုပြီးတော့ များမှာလားဘုရား။

ဖြေ။ ။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ပဲဖြစ်ဖြစ်၊ ခရစ်ယာန်ဘာသာဝင်ပဲဖြစ်ဖြစ် ပါဏာတိပါတာကံ မကျူးလွန်ဘူးဆိုရင် အပြစ်မဖြစ်ဘူးဗျာ။ ကိုးကွယ်ရုံသက်သက်ကလေးနဲ့ ပါဏာတိပါတာကံ သူမလုပ်ဘူး၊ အဒိန္နာဒါနာကံ မလုပ်ဘူး၊ ကာမေသုကံ မကျူးလွန်ဘူး၊ မုသာဝါဒ၊ သုရာမေရာယ ကံတွေကို သူမလုပ်ဘူး၊ သူက ကိုယ်ကျင့်တရားကောင်းတဲ့လူကောင်းတစ်ယောက်အနေနဲ့နေတယ်။ ဘာသာတရားကလည်း ခုနလိုပဲ ကိုးကွယ်ရာတစ်ခုအနေနဲ့ထားတယ်။ ဒုစရိုက်တွေမလုပ်ဘူး။ သူက ဒါနလည်းလုပ်တယ်။ ဒါဆို သူက အပြစ်ဖြစ်စရာအကြောင်းမရှိဘူး။ ဘာအတွက်ဖြစ်နိုင်တုန်းဆိုလို့ရှိရင် ခရစ်ယာန်ကိုးကွယ်တယ် ဒီကိုးကွယ်တယ်ဆိုလို့ရှိရင် ဗုဒ္ဓဘာသာ ရဲ့ ကျင့်စဉ်ကို သူမကျင့်နိုင်ဘူး။ မကျင့်နိုင်တဲ့အတွက်ကြောင့် မြင့်မြတ်တဲ့တရားထူးတွေ အဆင့်မြင့်တဲ့တရားတွေတော့ မရနိုင်ဘူးပေါ့။ အဲဒါပဲ ဆုံးရှုံးမှာဖြစ်တယ်။

အခြေခံကတော့ ရှိကြမှာပဲလေ ကောင်းတာတွေ။ ဘယ်ဘာသာပဲဖြစ်ဖြစ် အခြေခံကောင်းတာတွေရှိတယ်။ Ethics ဆိုတဲ့ ကိုယ်ကျင့် တရားမပျက်သေးသမျှတော့ ဘယ်သူမှ သူက ခရစ်ယာန်မို့၊ သူက မူဆလင်မို့ ဘာဖြစ်တာမို့ဆိုပြီးပြောလို့တော့မရဘူး။ သူလုပ်တဲ့ လုပ်ရပ်က အကုသိုလ်တွေလား၊ ကုသိုလ်လား နော်…သူများအသက်တွေသတ်နေသလား၊ အဲသည် သတ်နေတဲ့ အကျိုးကတော့ ခံရမှာ။ မဟုတ်တာ ဗုဒ္ဓဘာသာကလည်း ငါဗုဒ္ဓဘာသာဆိုပြီးတော့ ဟိုသူများအသက်သတ်ရင် သူလည်းခံရမှာပဲ။ ကိုးကွယ်ရုံသက်သက်နဲ့တော့ ကိုးကွယ်ပါတယ်လို့ပြောရုံသက်သက်နဲ့ကတော့ ဘယ် Label ပဲတပ်ထားထား အမှတ်တံဆိပ်ဘယ်ဟာပဲ ကပ်ထားထား လုပ်ရပ်ပေါ်မှာ ပဲဆုံးဖြတ်ရမယ်။ 


မေး ။ သည်ဗုဒ္ဓဘုရားနဲ့ သည်ခရစ်ယာန်ဘာသာကို တပြိုင်နက်တည်းကိုးကွယ်ရုံနဲ့တော့ အပြစ်မဖြစ်ဘူးလို့ ဆိုချင်တာပေါ့ အရှင်ဘုရား။

ဖြေ။ ။ အပြစ်မဖြစ်ဘူးဆိုတာ ကောင်းတဲ့ဘက်ကို သူလက်ခံချင်ခံမှာပေါ့နော် (မှန်ပါ့ဘုရား)။ ဘုရားလက်ထက်တုန်းကတော့ ပရိဗိုဇ်တွေဟာ တချို့ပရိဗိုဇ်တွေက ဘုရားနဲ့တွေ့တဲ့အခါ သူတို့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဖြစ်သွားကြတယ်။ ဒါပေမယ့် ပရိဗိုဇ်မို့ သည်အတိုင်းပဲ နေကြတယ်။ (ပရိဗိုဇ်ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲဘုရား။) ပရိဗိုဇ်ဆိုတာ ဘာသာတစ်ခုပေါ့နော်။ ဘာသာတစ်ခုလို့ဆိုပါစို့။ သူက သူတို့ရဲ့အယူဝါဒတွေကိုသင်ပြီးတော့ ဟောတာပြောတာတွေလုပ်တယ်။ သူတို့အယူဝါဒတွေက ဗုဒ္ဓဘာသာနဲ့ဆန့်ကျင်တဲ့အယူဝါဒ တွေပဲ တော်တော်များများ။ သူတို့လည်း ဒါနလည်းလုပ်တယ်၊ သူတို့ရဲ့ကိုယ်ကျင့်သီလလည်း ဆောက်တည်တယ်။ တချို့ဟာတွေက အကောင်းတွေပါတယ်၊ အကောင်းအဆိုးရောနေတာပေါ့။ခုခေတ်ဘာသာတွေလည်း အကောင်းလည်းပါတယ် အဆိုးလည်းပါတယ်။ အကောင်းအဆိုးကရောနေကြတာပဲ။ သို့သော် အဆိုးလုပ်တာနဲ့ အကောင်းလုပ်တဲ့နေရာမှာ ဘာသာတရားက ညွှန်ကြားလို့ အကောင်း အဆိုးလုပ်တာလည်းရှိတယ်။ ဘာသာတရားရဲ့ညွှန်ကြားချက်မဟုတ်ဘဲနဲ့ ကိုယ်လုပ်ချင်လို့ ဝါသနာ စရိုက်အရ လုပ်တာလည်းရှိတယ်။ (မှန်ပါ့ဘုရား။)

သတ္တဝါတွေကိုသတ်ပြီးတော့ ယစ်ပူဇော်ရမယ်လို့ ဘာသာတရားကဆုံးမသည့်အတွက်ကြောင့် အဲ့လိုသတ်ပြီးပူဇော်ရင်တော့ ဒါဘာသာ တရားရဲ့အဆုံးအမလို့ခေါ်ရမှာပေါ့။ (မှန်ပါ့ဘုရား။) အားလုံးအပေါ်မှာ မေတ္တာတရားထားရမယ်လို့ ဘာသာတရားက ဆုံးမတယ်၊ ဘာသာတရားကဆုံးမသည့်အတွက် မေတ္တာထားတယ်။ အဲတော့ မေတ္တာက အကောင်း(မှန်ပါ့ဘုရား)၊ အသက်သတ်တာကျတော့ ခုန မကောင်းတာ။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ကောင်းမကောင်းက အဆိပ်နဲ့ (ဥပမာ) အားဆေးလိုပဲ။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ဒါက သဘာဝစစ်စစ်ပဲ။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ဘုရားဟောတာ ပြောတာနဲ့လည်းမဆိုင်ဘူး။ (မှန်ပါ့ဘုရား) မကောင်းတာလုပ်ရင် အဆိပ်စားရင် အဆိပ်ပဲနော်။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ကောင်းတာစားရင် ကောင်းတာပဲ။ ဒါဖြင့်မယ် ဘာသာတရားဆိုတာ အပေါ်ကခေါင်းစီးတပ်လိုက်တာ။ သို့သော် သံသရာ ဝဋ်ကလွတ်ဖို့ နိဗ္ဗာန်ရဖို့ကျင့်ကြံတဲ့အခါကျတော့ သည်စွန့်လွှတ်ရမယ့် အခြေခံကြီးတွေရှိတယ်။ အဲ့ဒါမလွတ်ရင်တော့ သူတို့က မရဘူး။ ဥပမာ - နိဗ္ဗာန်ရချင်တယ်ဆိုရင် ဘုရားသခင်တို့ ဖန်ဆင်းတယ်ဆိုတဲ့ ယုံကြည်ချက်ကြီးနဲ့လုပ်လို့မရဘူး။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ဘုရားသခင် ဖန်ဆင်းတယ်ဆိုကတည်းက သူနိဗ္ဗာန်ရောက်အောင်လုပ်စရာမလိုဘူး ဘုရားသခင်ပဲသွားပြီးတော့ တောင်းပန်ပြီးတော့ သူ့ကိုဖန်ဆင်း ပေးပါ နိဗ္ဗာန်ရောက်အောင် အဲလိုဖြစ်မနေဘူးလား။ အဲတော့ လက်တွေ့ကျင့်ရမယ့်အကျင့်မပါတော့ဘူးလေ။ (မှန်ပါ့ဘုရား) ဆိုလိုတာက အဆင့်မြင့်….ဗုဒ္ဓဘာသာမှာလည်း အခြေခံရှိတယ်၊ အဆင့်မြင့်တွေရှိတယ်။ အခြေခံမှာ တချို့ဟာတွေတူတယ်။ တူရုံနဲ့ဒါ သည်ဟာလို့ ပြောလို့မရဘူး။ သူက  ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်အစစ်လို့  ဗုဒ္ဓဘာသာတရားတော်ရဲ့ အဆင့်မြင့်ဖြစ်ဖို့ရာအတွက်ကျတော့ ဘာတုံးဆို ဝိပဿနာ တရား အားထုတ်ပြီးတော့ ကိလေသာကုန်အောင် လုပ်တာ၊ ဆင်းရဲဒုက္ခတွင်းကထွက်အောင်လုပ်တာ။ အဲ့ဒါမှ  ဗုဒ္ဓဘာသာက ဟို အဆင့်မြင့်ဖြစ်တာ။ (မှန်ပါ့ဘုရား။) ဘုရားပွင့်မှပေါ်တာ အဲ့ဒါ။ (မှန်ပါ့ဘုရား။) 

ဝိပဿနာတရားကျင့်ပြီး သံသရာဝဋ်ကလွတ်တာ ဘုရားပွင့်မှ။ ခုနက ဒါနတို့ သီလတို့ဆိုတာ ဟိုးရှေးတုန်းကတည်းကရှိတာ။ ဘာသာတိုင်းလည်းရှိတယ်။(မှန်ပါ့ဘုရား။) သည်ဗုဒ္ဓဘာသာရဲ့ဦးတည်ချက်ကျတော့ ခုနက နိဗ္ဗာန်ဆိုတာ ဦးတည်တာကျတော့ ဝိပဿနာတရားမပါဘဲနဲ့မရဘူး။ သမထထိအောင် တခြားဘာသာတွေမှာရှိတယ်။ ဝိပဿနာတစ်ခုပဲမရှိတာ။ ဘုရားပွင့်လို့ပေါ်တာ ဝိပဿနာတစ်ခုတည်းပဲ။ သံသရာဝဋ်ကလွတ်နိုင်တာ သည်တစ်ခုပဲ။ ကျန်တဲ့နတ်ပြည်ရောက်တာတို့ဘာတို့ နတ်ဖြစ်တာတို့က အခြားဘာသာတွေမှာလည်းရှိတယ်။


စာကြွင်း ။ ပါချုပ်ဆရာတော်ကြီး အရှင်နန္ဒမာလာ ဘိဝံသအား ဖိုးလပြည့် (ခ) နေရွှေသွေးအောင် မေးမြန်းထားမှု ဗီဒီယို Clip တစ်ခုမှ ကူးယူဖော်ပြခြင်းဖြစ်ပါသည်။ အမှားအယွင်းရှိပါက ကူးယူဖော်ပြသူမှာသာ ရှိပါကြောင်း။

No comments: