Sunday, April 20, 2025

မားကက်တင်းသမားများ နဲ့ ဈေးကွက်တွင်း စိန်ခေါ်မှုများ




မားကက်တင်းသမားတွေ ဆိုတာ မိမိကုမ္ပဏီရဲ့ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်တွေကို စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူ တွေကြားမှာ လူသိများရေပန်းစားပြီး ‌အရောင်းသွက်အောင် ဆောင်ရွက်ပေးရတဲ့ တာဝန်ရှိကြသူတွေ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါထက်မက မိမိ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကို အစဉ်တစိုက်အားပေး ဝယ်ယူသုံးစွဲနေသူတွေက အခြားကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကို ပြောင်းလဲ သုံးမသွားအောင်၊ အခြားကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်သုံးစွဲသူတွေ မိမိ ကိုပြောင်းလဲ သုံး စွဲသွားချင်လာအောင်၊ မိမိ အမှတ်တံဆိပ် အပေါ် သစ္စာရှိတဲ့ စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူ များသထက်များ လာအောင် ဆွဲ ဆောင်စည်းရုံးရသူတွေလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ 


သို့သော်လည်း ဒီ သဘောတရား ကို မားကက်တင်းသမားတွေ အားလုံးက ကိုင်စွဲ လုပ်ဆောင်လာ တဲ့ အခါ၊ အသုံးပြုတဲ့ နည်းစနစ်၊ ကိရိယာ စတာတွေကလည်း အားလုံးတပြေးညီသုံးစွဲလာကြတဲ့အခါ မားကက်တင်း သမား တွေကြားမှာ ဈေးကွက်တွင်း ယှဉ်ပြိုင်မှုအလွန်များလာပြီး အားလုံး လုပ်ရကိုင်ရ ကြပ်လာတဲ့ အချိန်တစ်ခု ကို ရောက်ရှိလာကြတော့ပါတယ်။ 4Ps Marketing Mix ထဲက ဘယ် P ကို အစွမ်းကုန်ပြုပြင်မွမ်းမံ ပြီး ယှဉ်ပြိုင် ရင် သူများထက်အသာရမလဲ၊ ပိုထူးခြားမလဲ လို့ ကြံကြတဲ့ အခါမှာလည်း ပညာရှိခြင်း ဉာဏ်ချင်းထပ်ကုန်တယ် လို့ ဆိုရမလောက်အောင် ထပ်တူ မရိုးစွဲ ဖြစ်ကုန်လို့ မားကက်တင်းသမားတွေမှာ အင်္ဂလိပ်လို ညည်းရရင် ဖိနပ်ကြိုး တောင် မချည်အားဘူး။ မြန်မာလို ညည်းရရင် ယားလို့‌တောင်မကုတ်အားဘူး လို့ တင်စားရမလို ဖြစ်ပြီး အကြံ အိုက်ကုန်ကြတတ်ပါတယ်။


ဆိုတော့ သင့်မားကက်တင်း လမ်းကြောင်းမှာ မိမိ ရဲ့ ပြိုင်ဖက် (Competitors) တွေ ကို ဘယ်လိုဖြတ် ကျော် အသာရအောင် လုပ်ကြမလဲဆိုတာ ကို အကြံပြုတင်ပြမှာ ဖြစ်ပါတယ်။  


၁။ "တစ်မူထူးခြားတဲ့ အရောင်းကမ်းလှမ်းမှု" (Unique Selling Proposition - USP) 


ယှဉ်ပြိုင်မှု များလွန်းတဲ့ ဈေးကွက်ထဲ မှာ မိမိရဲ့ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကဖြစ်စေ၊ မိမိ ရဲ့ ဈေးနှုန်းက ဖြစ် စေ၊ မိမိ ရဲ့ ကုန်ပစ္စည်းခင်းကျင်းမှု/ ကြော်ငြာတင်ဆက်မှု ကဖြစ်စေ၊ အရောင်းမြှင့်တင်ရေး ဆောင်ရွက်မှု/ ကမ်းလှမ်းမှု တွေကဖြစ်စေ၊ သူများ နဲ့ မရိုးရင်းစွဲ ဖြစ်နေရင် စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူတွေ ရွေးချယ် ဝယ်ယူသုံးစွဲတဲ့ ကုန် ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ် ဖြစ်လာမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ မရှိသုံးလေး နေရာ ရရင်တောင် တော်လှပြီ ဆိုတဲ့ အနေ အထား ကို ရောက်သွားမှာပါ။ ဒီတော့ မိမိ မှာ သူများထက် သာတဲ့ (မိမိရည်စူး စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူ ကို စွဲ‌ဆောင်မှု ပိုမိုအား ကောင်းတဲ့) Unique Selling Proposition – USP ဘာရှိသလဲ၊ ဒါမှ မဟုတ် ရှိလာအောင်ဘယ်လို လုပ်မလဲ ဆို တာကို အရင်ဆုံးဖော်ထုတ် ဖို့ လိုပါတယ်။ 


ဥပမာ -  အားလုံးက အရည်အသွေးနဲ့ ဆွဲဆောင်ဖို့ကြိုးစားနေတဲ့အချိန်မှာ (အပြိုင်ကြိုးစား ကြရင်း အရည် အသွေးကလည်း တစ်ခုနဲ့ တစ်ခု ပြောပလောက်အောင် မကွာခြားတော့ပါဘူး)  သင်က **"ဈေးနှုန်းချိုသာမှု + အချိန်မီပို့ဆောင်မှု"** ကို ဦးစားပေးဖို့ ဆောင်ရွက်သင့်ပါတယ်။


- ဒါမှမဟုတ် တတ်ဆင်မှု အခမဲ့။ ရာသက်ပန် ပြင်ဆင်လက်ခ အခမဲ့။ စတာတွေနဲ့ တမူထူးခြားအောင် ဆွဲဆောင်စည်းရုံးရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ 


အရေးကြီးဆုံးအချက်ကတော့ ** သင်ရဲ့ USP ကို လူတွေ သိအောင် (Awareness) ဖြစ်ပါစေ။ Facebook Ad, Facebook Reel, YouTube Shorts, TikTok,  Website Banner—စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူတွေ အသုံးများတဲ့ Web အွန်လိုင်းပလက်ဖောင်း ဘယ်နေရာမှာမဆို မြင်အောင်လုပ်ပါ။ Unique Selling Proposition – USP မိမိ ကို ဝယ်ယူချင် အောင်စွဲဆောင်တဲ့ အချက်ကို ထပ်ခါထပ်ခါ မြင်စေ ကြားပါစေ။


၂။ "ဖောက်သည်တွေ နဲ့ ဆက်ဆံရေး ကောင်းပါစေ... ဒါမှ သူတို့က သင့်ကိုချစ်မှာ" 


ဈေးကွက်ထဲမှာ ယှဉ်ပြိုင်မှုများတဲ့အခါ **Customer Relationship**လို့ပြောကြတဲ့ ဖောက်သည်တွေနဲ့ ပေါင်းသင်း ဆက်ဆံရေးကောင်းဖို့ က အရမ်းအရေးကြီးပါတယ်။ သင်ရဲ့ ဖောက်သည်တစ်ယောက်ကို သေချာဂရု စိုက်ရင် သူက နောက်ထပ် ၁၀ ယောက်ကို သင့်ဆီပို့ပေးလိမ့်မယ်။ ဆိုတော့ ဒီအချက်ဖြစ်ပေါ်အောင် ဘယ်လို လုပ်ရမလဲ  


- **Personalized Service:** ဖောက်သည်တွေရဲ့ အကြိုက်ကို မှတ်ထားပြီး "ချစ်သောတို့ရေ... မိတ်ဆွေတို့ စိတ် ကြိုက်ဖြစ်မယ့် ပစ္စည်း အသစ်လေးတစ်ခု ရောက်ရှိလာပါပြီနော်" ဆိုတဲ့ Message ကို တစ်ဦးချင်းစီ ပို့ပေးတာမျိုး ဆောင်ရွက်ပါ။  


- **Loyalty Program:** "၅ ကြိမ်ဝယ်ရင် ၁ ကြိမ်အခမဲ့ ဒါမှမဟုတ် ၁၀ ရာခိုင်နှုန်း လျော့ဈေး" ဆိုတဲ့ သစ္စာရှိ ဖောက်သည် စည်းရုံးရေး ဆောင်ရွက်ချက် လုပ်ဆောင်ပါ။  


၃။ "အွန်လိုင်းမှာ သင့်ကိုဘယ်သူမှ မမြင်ရင် သင်မရှိသလိုပဲ" ဆိုတဲ့ စကားကို အမြဲတမ်း သတိရလိုက်နာပါ။  


ဒီခေတ်မှာ အွန်လိုင်းမားကက်တင်း လို့ သိကြတဲ့ Digital Marketing မလုပ်ဘူးဆိုရင် သင်က ဈေးကွက် ထဲ မှာ ကိုယ်ပျောက်ဝိဇ္ဇာ "Invisible Man"** ဖြစ်သွားပါလိမ့်မယ်။ ခေတ်ရေစီးက အွန်လိုင်းနည်းပညာ တွေနဲ့ အရှိန်အဟုန်ပြင်းပြင်း စီးဆင်းနေတဲ့ ယခုကာလမှာ သင်က ရေစီးနောက်မလိုက်ဘူး ဆိုရင် ကျောက်ခေတ်မှာ ပြတ်ကျန်ခဲ့မယ် ဆိုတာ အမြဲ သတိထားနေပါ။ အွန်လိုင်း ဒစ်ဂျစ်တယ် မားကက်တင်းမှာ သင်က လိုက်ပါနေတယ် ဆိုရင်တောင်မှ တစ်တော့ပေါ်ရင် တစ်တော့။ Threads@ ပေါ်ရင် ဿရက် ချက်ခြင်းလိုက်လုပ်နိုင်မှ၊ trendy ဖြစ်မှ တော်ကာကျမယ် ဆိုတာ အမြဲသတိရှိ မျက်ခြေမပြတ်ဖို့ လိုပါတယ်။ 


 အဲ့ဒီတော့ အွန်လိုင်း မားကက်တင်း လုပ်ဆောင်တဲ့အခါ-  


Search Engine Optimizing (SEO) လို့ခေါ်တဲ့ Browser ထဲမှာ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ် နဲ့ ပတ်သက် တဲ့ Keyword အချက်အလက်နည်းနည်း ထည့်ပြီး ရိုက်ရှာတဲ့ အခါ (ဥပမာ - မိမိ က မားကက်တင်း အကြံပေး လုပ် တယ် ဆိုပါတော့ “အကြံပေး” ဒါမှမဟုတ် “မားကက်တင်း” လို့ အစပျိုး စာလုံးရိုက်ထည့်လိုက်တာနဲ့ မိမိ အကြံပေး အေဂျင်စီရဲ့ နာမည်က ထိပ်ဆုံးက တက်လာအောင် လုပ်ထားရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ မားကက်တင်း အကြံပေးရှာတိုင်း ရှာတိုင်း မိမိ ရဲ့ နာမည်၊ အေဂျင်စီရဲ့နာမည် ထိပ်ဆုံးက တက်လာမယ် ဆိုရင် သတိထားမိလွယ်ပြီး၊ စားသုံးသူ/ သုံး စွဲသူတို့ရဲ့ ယုံကြည်ရင်းနှီးမှု ကို ရရှိပြီး ဖြစ်လာစေနိုင်ပါတယ်။ 


         Content Marketing နည်းစနစ်ကို သုံးပါ - မိမိ ကုန်ပစ္စည်းသက်သက် ကို တိုက်ရိုက်ကြော်ငြာ တာမျိုး မဟုတ်ဘဲ ဆက်စပ်တဲ့ ဗဟုသုတ အသိပညာပေး ဗီဒီယို အတိုလေးတွေ နဲ့ ဆွဲဆောင်ကြော်ငြာ တာမျိုး Content Marketing Technic ကို အသုံးပြုပါ။ 


လူမှုကွန်ယက်ကတစ်ဆင့် ပရိသတ်နဲ့ထိတွေ့မှု များများ ရအောင်လုပ်ပါ (Social Media Engagement)- Facebook, TikTok မှာ မကြာခဏ Live ဖွင့် ပြီး သတင်းစကားပြောတာမျိုး၊ မိမိကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်နဲ့ ပတ် သက်ပြီး ပရိသတ်သိချင်သမျှကို အမေးအဖြေကဏ္ဍ (Q&A) လုပ်ပြီး ပြောပြဖြေဆိုတာမျိုး ၊ ဖောက်သည်တွေရဲ့ Comment တွေကို ချက်ခြင်းပြန်ဖြေပေးတာမျိုး လုပ်ပြီး မိမိ ကုမ္ပဏီ၊ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ် နဲ့ ပတ်သက်ပြီး Awareness & Engagement ထိတွေ့ဆက်ဆံမှု/ အသိအမြင် တိုးပွားလာအောင် ဆောင်ရွက်ပါ။ 

 

၄။ "သူများထက် ပိုမြန်မှ အနိုင်ရမယ်" 


ဈေးကွက်ထဲမှာ လက်သွက်ခြေသွက် (နုတ်သွက်) ရှိဖို့ ကလည်း ယှဉ်ပြိုင်နိုင်ခွင့် (Competitive Advantage) တစ်ခုဖြစ်တယ်။  Trend ပြောင်းတိုင်း အသစ်လုပ်တိုင်း မိမိက ရှေ့ဆုံးက ဦးဆောင်နေနိုင်ရင် ပရိသတ်က ကိုယ့်အပေါ်မှာ အာရုံစိုက်မှု နှစ်သက်သဘောကျ ရွေးချယ်မှု ပိုများလာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။


- အမြန်ဆုံးဝန်ဆောင်မှု :- ဥပမာ... ဖောက်သည်က "ဒီနေ့ညနေမှာ လိုချင်တယ်" ဆိုရင် သင်က Same-Day Delivery ပေးနိုင်ရင် သူများထက် သာတယ်။  


- အပြောင်းအလဲနောက် အမြန်လိုက်ရွှေ့ပါ :- Hot ဖြစ်တဲ့ လူမှုကွန်ယက်မှာ ပေါ်ပင်တစ်ခု ခေတ်ထပြီ ဆိုတာနဲ့ ၂၄ နာရီအတွင်း သင်ရဲ့  အမှတ်တံဆိပ်နဲ့ လိုက်လုပ်နိုင်အောင် အသင့်ရှိပါစေ။  တစ်ထပ်တည်း ပုံတူကူးချတာမျိုး တော့ မဖြစ်ပါစေနဲ့၊ လိုင်းတူ မှာ ကိုယ်က ပိုသာ ပိုဆန်းသစ်တဲ့ အိုင်ဒီယာ နဲ့ ဖြစ်ပါစေ။


၅။ "အရှုံးထဲက သင်ခန်းစာယူပါ.... အတုယူပါ၊ ဒါပေမယ့် နောက်လိုက် (Copycat) မဖြစ်ပါစေနဲ့"  

ပြိုင်ဘက်တွေကို လေ့လာပါ၊ သူတို့ရဲ့ အောင်မြင်မှု ကျရှုံးမှုတွေကို လေ့လာ သင်ခန်းစာယူပါ။ သူတို့ဘာ လို့ အောင်မြင်နေတာလဲဆိုတာ စိစစ်သုံးသပ်ပြီး သင့်ကိုယ်ပိုင်ဟန် Version နဲ့ ပိုကောင်းအောင်လုပ်ပါ။  


၆။ "ငွေကုန်သက်သာပြီး ထိရောက် အောင်လုပ်ပါ  


ငွေများများ သုံးတိုင်း ဒါမှမဟုတ် ငွေများများသုံးမှ အောင်မြင်တာမဟုတ်ပါ။ ကုန်ကျစာရိတ် နည်းနည်း နဲ့ ဘယ်လို လူသိများ အောင်မြင်အောင်လုပ်နိုင်သလဲ ဆိုတာ ကြည့်လိုက်ကြရအောင်ပါ။  


- လူမှုကွန်ယက် မျက်နှာဖုံးတွေ (Social Influencer) တွေရဲ့ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို ရယူပါ။ လူမှုကွန် ရက် မှာ လိုက်ပါကြည့်ရှူသူ (Followers) အနည်းဆုံး အယောက် တစ်သောင်း ရှိသူတွေနဲ့အလုပ်လုပ်ပါ။ သူတို့က မျက်နှာဖုံး သြဇာအတန်အသင့်ရှိသူတွေဖြစ်လို့ သူတို့ထောက်ခံတဲ့ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကို စားသုံးသူ/ သုံးစွဲ သူတွေက အလွယ်တကူ ယုံကြည်လက်ခံကြပါတယ်။  


- မိတ်ဆက် ဖိတ်ခေါ်ပေး ခြင်း အစီအစဉ် (Referral Program): လက်ရှိ ဖောက်သည်တစ်ဦးက သူ့ရဲ့ သူ ငယ်ချင်းတစ်ယောက်ကိုညွှန်းရင် ၁၀% Discount ပေးမယ် ဆိုတာမျိုး၊ မိတ်ဆက်ဖိတ်ခေါ်လိုက်တဲ့ သူငယ်ချင်းက ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကို ဝယ်ယူသုံးစွဲရင်  ပွိုင့် ၁၀၀ ပေးပြီး ပွိုင့် ၁၀၀၀ ရရင် နောက်ထပ် ၁၀ရာခိုင်နှုန်း ဈေး လျော့ပေးတဲ့ အစီအစဉ်မျိုး  စတဲ့ အစီအစဉ် ဆောင်ရွက်ပါ။  


၇။ "စိတ်ရှည်ပါ... ဘယ်သူမှ နေ့တွင်းချင်း မအောင်မြင်ပါဘူး"**  


အောင်မြင်တဲ့ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်တိုင်းက နှစ်ရှည်လများ တစိုက်မတ်မတ် ဇွဲကောင်းကောင်းနဲ့ လုပ်ကိုင် ဆောင်ရွက်ပြီးမှ အောင်မြင်ခဲ့ကြရတာပါ။ ဒီနေ့ Post တင်ပြီး၊ ဘာမှ ထူးခြားမလာလို့ မနက်ဖြန် စိတ် မပျက်ပါနဲ့ဦး။ သင်လုပ်ရမှာက သင့် မားကက်တင်း ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်ချက် ကို နေ့စဉ် တိုးတက်အောင် တီထွင် ကြံဆ လုပ်ကိုင် နေရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။  


ဈေးကွက်ယှဉ်ပြိုင်မှုဆိုတာ လမ်းပိတ်နေတာမဟုတ်ဘူး... သင့်အတွက် **အခွင့်အလမ်းတစ်ခု** ဖွင့်ပေး ထားတာပဲ လို့ ခံယူရပါမယ်။ သင့်မှာ တမူထူးခြားတဲ့ အရောင်းကမ်းလှမ်းမှု" (Unique Selling Proposition - USP ရှိရမယ်၊ ဖောက်သည်တွေနဲ့ စစ်မှန်တဲ့ ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး (Good Customer Relationship) ရှိရမယ်၊ အွန်လိုင်း မားကက်တင်း နည်းပညာကိုအသုံးချရမယ်၊ ဒါဆိုရင် ဈေးကွက်တွင်း ပြင်းထန်တဲ့ ယှဉ်ပြိုင်မှုတွေက သင့်ရဲ့ တိုးတက်မှု အခွင့်အလမ်း သစ် ဖြစ်လာပါလိမ့်မယ်။ အရေးကြီးတဲ့ တစ်ခုက - ဘယ်လောက်ခက်ခဲပါစေ “ငါမဖြစ်နိုင်ဘူး" ဆိုတဲ့စကားကို ဘယ်တော့မှမပြောနဲ့။ လိုလျင်ကြံဆ နည်းလမ်းရ ဆိုတဲ့ စကားလို ကိုယ်က ကြံဆ နေဖို့၊ ‌လေ့လာသင်ယူနေဖို့၊ တိုးတက်အောင်မြင်ချင်စိတ်ဆန္ဒ ရှိဖို့ သာလိုတာပါ။   


အပေါ်ကတင်ပြခဲ့တဲ့ နည်းစနစ် ၇ ချက်ကို အခြေခံပြီး သင်ရဲ့ မားကက်တင်း ဗျူဟာတွေ ကို တမူထူးခြား အောင် တည်ဆောက်ဖန်တီး လိုက်ပါ။ အောင်မြင်မှုက သင့်ဆီကို လာပါလိမ့်မယ်။  


        နောက်ထပ်မှာ ကြားချင်တာ မားကက်တင်း လုပ်ဆောင်ရာမှာ မိမိ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ် ရောင်းချဖို့ သာ အားစိုက်ရမှာ မဟုတ်ပါ။ အရည်အသွေးကောင်းခြင်း၊ ဈေးနှုန်းသင့်မျှခြင်း (ပေးရတဲ့ ဈေးနဲ့ ရတဲ့ တန်ဖိုး ထိုက် တန်ခြင်း) ဟာ ရောင်းကောင်းဖို့ အတွက် အရေးပါတဲ့ အချက်ဖြစ်တာ မှန်ပေမယ့် ခေတ်ကာလ ရေစီးကြောင်းအရ ပစ္စည်းထက် တန်ဖိုးကို ရရှိစေခြင်း၊ အကျိုးကျေးဇူးကိုရရှိစေခြင်း၊ စိတ်ကျေနပ်ပျော်ရွှင်မှုကို ရရှိစေခြင်း တွေက ခေတ်သစ်မားကက်တင်းရဲ့ ဦးတည်ချက်တွေ ဖြစ်ပါတယ်။ နည်းစနစ်ကောင်းတွေနဲ့ ဈေးကွက်တွင်းက ပြင်းထန် တဲ့ စိန်ခေါ်မှုတွေကို ကောင်းစွာ ကျော်ဖြတ် အောင်မြင်ပြီး စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူတွေက နှစ်သက်မြတ်နိုး လိုလားစွာ ဝယ်ယူ အားပေးကြတဲ့ ကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်တွေကို ထုတ်လုပ် ရောင်းချသူများ ဖြစ်ကြပါစေကြောင်း ဆန္ဒပြု လိုက်ပါတယ်။ 


မေတ္တာဖြင့် - 

သက်ထွန်း (သျှမ်း)


#OpinionLeadersMedia


#Article

No comments: