Saturday, September 23, 2017

ခ်င္းတြင္းဆလုံမ်ား

ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရျပင္ေပၚကုိ အိမ္ေဆာက္ၿပီး ေနၾကတဲ့ဘ၀ေတြ ( သုိ႔မဟုတ္ ) ခ်င္းတြင္းဆလုံမ်ား
■■■■■■♤■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■


ခ်င္းတြင္းျမစ္ရဲ႕အထက္ပုိင္းမွာ ဒီလုိ ေဖာင္အိမ္ေလးေတြ ေတြ႕ရစျမဲ ။ အထူးသျဖင့္ ဟုမၼလင္းနယ္နဲ႔ ခႏီၲးနယ္ၾကားမွာေပါ့။ စိတ္၀င္တစားရွိလွေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ဘ၀သူတုိ႔ရဲ႕ ေနထုိင္မႈေတြကုိ ေမးျမန္းဖုိ႔က အခြင့္မသာ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲကုိ ေနပူပူက်က္က်က္ေအာက္က ျမစ္ျပင္ကုိျဖတ္လာတဲ့ ေလေအးေတြကုိ ခံစားရတုိင္း၊  သည္းသည္းထန္ထန္ရြာတတ္တဲ့ မုိးေရေတြ၊ မုိးႀကိဳးမုန္တုိင္းေတြအတူ ျဖတ္သန္းတဲ့အခါတုိင္း ၊ ႏွင္းစက္ေလးေတြက မ်က္ႏွာကုိ လာစဥ္ရင္ ေအးစက္စက္ရာသီဥတုနဲ႕ ႏွင္းေဖြးေဖြးေတြ ပိတ္ေနေအာင္က်ေနတဲ့ မနက္ခင္းကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့တုိင္း ေဖာင္အိမ္ေလးေတြဆီကုိ စိတ္က ေရာက္လာတတ္စၿမဲ။ တက္လုိက္က်လုိက္ျဖစ္တဲ့ ျမစ္ေရ၊ ျမစ္ကမ္းေျခကုိ ႐ုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ တုိက္ခတ္တတ္တဲ့ ေလျပင္း၊ ႏွင္းမုိးသည္းသည္းနဲ႔အတူ လုိက္ပါလာတဲ့ အေအးဒဏ္စတဲ့ ေလာကဓံတရားနဲ႔အတူ ခ်င္းတြင္းျမစ္ျပင္ေပၚမွာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးနဲ႔ အတူတကြ ခံစားၾကရတဲ့ ေဖာင္အိမ္က မိသားစုေတြရဲ႕ဘ၀ကုိ အခြင့္အခါသင့္တုန္း ေမးမိတာေပါ့ေလ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚက ေသာင္ျပင္ေပၚက ဘ၀ေတြက ပြင့္လင္းရာသီမွာသာ ေတြ႕ရတတ္ေပမယ့္ ေဖာင္အိမ္ေလးေတြနဲ႔ေနတဲ့ ခ်င္းတြင္းဆလုံလုိ႔ လူအမ်ား ေခၚေနၾကတဲ့ သူတုိ႔ကေတာ့ ရာသီမေရြး ေတြ႕ျမင္ေနရတတ္ၿပီး သူတုိ႔ဘ၀ကုိ ထိန္းေက်ာင္းျဖတ္သန္းေနၾကရတာေပါ့။

“ဒီမွာေနလာတာ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ၿပီေလ။ မိဘေတြနဲ႔အတူ ေလးႏွစ္သမီးအရြယ္ကတည္းက ဒီေပၚမွာေနလာတာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အခုခ်ိန္အထိပဲ” လို႔ အသက္ ၃၀ ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ေျပာပါတယ္။ သူမဘ၀မွာ ယေန႔အခ်ိန္အထိေနခဲ့တဲ့  အိမ္ဆိုသည္မွာ အမ်ားသူငါကဲ့သို႔  ကုန္းေျမေပၚ ေဆာက္ထားေသာ အိမ္မဟုတ္၊ ၀ါးေဖာင္ေပၚ အိမ္ေဆာက္ၿပီး ေရေပၚတြင္ ေနထိုင္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ၀ါးေဖာင္ေပၚ အိမ္ေဆာက္ၿပီး ေနထိုင္ၾကေသာ မိသားစုမ်ားကို ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သူတုိ႔ကုိ ခ်င္းတြင္းဆလုံတဲ့ေလ။ “အစ္မတို႔က မံုရြာေက်ာကၠာ ဇာတိပါ။ ဟိုမွာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတာ အဆင္မေျပလို႔ ေျမပဲႏုတ္ဆိုၿပီး ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက မိဘေတြနဲ႔ ဒီဘက္ေရာက္လာတာ။ ဒီကလူနဲ႔ပဲ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မျပန္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ။ ဒီမွာက လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတာ ပိုၿပီးအဆင္ေျပတယ္။ သမီးႀကီးကေတာ့ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မံုရြာနယ္ဘက္ ျပန္ေရာက္သြားၿပီ။ အစ္မတို႔ကေတာ့ ဒီမွာပဲဆက္ေနၿပီး က်န္ခဲ့တာေပါ့” ဟု ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ေျပာျပပါတယ္။ သူမမ်က္လုံးေတြက အိမ္အျပင္ ျမစ္ျပင္ဘက္ကို ေငးၾကည့္ရင္းေပါ့။  သူမတုိ႔လို ၀ါးေဖာင္ေပၚမွာ အိမ္ေဆာက္ၿပီးေနတဲ့မိသားစုေတြအားလံုးက ေရႊ႕ေျပာင္းေတြပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က မံုရြာနယ္ဘက္၊ တခ်ဳိ႕က မန္းေလးနယ္ဘက္ကနဲ႔ တခ်ဳိ႕ဆို ရန္ကုန္ဘက္ကပင္ ပါလိုက္ေသး။  ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ ရွာေဖြစားေသာက္ လုပ္ကိုင္ရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရ ေနာက္က်ိက်ိေပၚမွာပဲ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၿပီး ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ေနၾကရတာေပါ့။ ခ်င္းတြင္းေရ ေနာက္က်ိက်ိေသာက္မိ၍ မျပန္ႏုိင္ဆုိတာ သူတုိ႔တစ္ေတြလား။

ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚမွာ အိမ္ေဆာက္ၿပီး ေနၾကတဲ့သူေတြရဲ႕အိမ္ဆိုတာ ၀ါးေဖာင္ေပၚမွာ ႐ံုးမိုး၀ါးကပ္ကာထားေသာ အိမ္ဟု မည္ကာမတၱေခၚႏိုင္ေသာ တဲသာသာ အိမ္ေလးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ထုထည္ တစ္ေတာင္ေက်ာ္ ေလာက္႐ွိၿပီး ခန္႔မွန္းေျခ ၀ါးအတိုအ႐ွည္ အလံုး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ကို ႀကိမ္ႀကိဳးေတြနဲ႔ တုပ္ေႏွာင္ၿပီး ၀ါးေဖာင္ဖြဲ႕ထားရတာေပါ့။ အဲဒီ၀ါးေဖာင္ေပၚမွာ ေလး၀ါးလုိ႔ ေဒသခံေတြေခၚတဲ့  ၀ါးႀကီးႀကီးေတြကို ကြဲထြက္မသြားေအာင္ အျပားလိုက္အစိတ္စိတ္ေလးေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး ၾကမ္းခင္းအျဖစ္ ခင္းထားရပါတယ္။  ဒီလုိခင္းထားတဲ့ ၾကမ္းခင္းေတြကို ခ်င္းေတာင္ေဒသမွာရွိတဲ့ ေတာင္ယာတဲေတြမွာလည္း ၾကမ္းခင္းအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကတယ္ေလ။  ေရေပၚေပၚေနတဲ့ ဒီလုိၾကမ္းခင္းအေပၚမွာ လူတစ္ရပ္သာသာအျမင့္ရွိတဲ့ တဲအိမ္ေလးကို ႐ံုးျဖင့္မိုးၿပီး ၀ါးကပ္ကာျဖင့္ကာထားတဲ့  အိမ္ေလးထဲမွာ ေဒၚသႏၱာ၀င္းတို႔  မိသားစုငါးေယာက္ ေနထိုင္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မလုံ႔တလုံျဖစ္ေနတဲ့ အိမ္ေလးရဲ႕ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာေတာ့ မိုးကာစျဖင့္ ကာရံထားရတာေပါ့ေလ။

အိမ္ေလးထဲမွာေတာ့ အခန္းသုံးခန္းကို ၀ါးကပ္နဲ႔ပဲ ကန္႔ထားပါတယ္။  အိမ္ေလးရဲ႕ ေခါင္းရင္းအျမင့္ဘက္မွာေတာ့ ဘုရားပန္းအိုးတစ္လံုး၊  ဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူနဲ႔ ေအာက္ဘက္မွာေတာ့  ျခင္ေထာင္ကိုလံုးေထြးၿပီး ေစာင္ေခါက္ထားေသာ အိပ္ရာခင္းတစ္ခု၊ အဲဒီေဘးမွာေတာ့ စားပြဲတစ္လံုး၊ တီဗြီအေသး၊ စီဒီစက္တစ္လံုး ဘက္ထရီအိုးအေသး တစ္လံုး သူတုိ႔ရဲ႕ ပုိင္ဆုိင္မႈေတြေပါ့ေလ။

အဲဒီအိပ္ရာေျခရင္းမွာေတာ့ ေခြးႏွစ္ေကာင္က အိပ္လ်က္သား၊  ေျခရင္းဘက္ ကန္႔ထားေသာအခန္းထဲတြင္ သံေသတၱာေလးလံုးနဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္တို႔ကို အတုိင္းသားျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။

“ဒီအိမ္က အခန္းသုံးခန္းပါၿပီး တျခားအိမ္ေတြထက္က်ယ္တယ္။ ဒါ၀ယ္တုန္းက တစ္သိန္းခြဲေပးရတယ္။ သုံးႏွစ္တစ္ခါ၀ယ္ၿပီး ေနရတယ္။ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ရင္ ေနလို႔မရေတာ့ဘူး” ဟု ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ေျပာျပပါတယ္။  သူမေျပာတဲ့ တျခားအိမ္ဆိုတာ သူမတို႔လိုပဲ ၀ါးေဖာင္ေပၚမွာေနၾကတဲ့ သူတုိ႔လုိ အျခားအိမ္ေတြကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။  သူမတို႔ အိမ္ေဘးမွာ ၀ါးေဖာင္ေပၚက အိမ္မွာပဲေနထိုင္ၾကတဲ့ မိသားစု ၁၀ စုေလာက္ရွိပါတယ္။

“ေယာက်္ားက ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္ထမ္းတယ္။ သားႀကီးက အျမန္ယာဥ္မွာ လူေခၚေပးတယ္။ သားႀကီးက ၁၄ ႏွစ္ရွိၿပီ။ ေက်ာင္း မေနခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုလို႔ ထြက္ခိုင္းလိုက္တာ။ အငယ္ႏွစ္ေယာက္က ေက်ာင္းတက္ေနတယ္။ အစ္မက အ၀တ္ေလွ်ာ္တယ္။ တစ္ဇလံုကို ၃၀၀၀ ရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ လျပတ္နဲ႔ ေပးတာ  တစ္ေန႔ကို သုံးဇလံုေလာက္ေတာ့ ေလွ်ာ္ရတယ္။ အိမ္မွာလူသုံးေယာက္ အလုပ္လုပ္ေပမယ့္ စုမိတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။  ရရစားစားပါပဲ။ ဒါေတာင္ ၿပီးခဲ့တဲ့မိုးတြင္းက အလုပ္အကိုင္ အဆင္မေျပတုန္းကဆုိရင္ ဆန္ကြဲက်ဳိၿပီး ေသာက္ခဲ့ရတယ္။ ဖ်ားနာတဲ့အခါလည္း ဗမာေဆးပဲေသာက္ၿပီး ေပ်ာက္သြားတာ။ ေရႊျမင္တင္ေဆးနဲ႔ ကြမ္းရြက္ကေတာ့  မရွိမျဖစ္ပဲ”လုိ႔  ေျပာျပေနရင္း  ကြမ္းရြက္ကုိထုတ္၊ ထံုးသုတ္၊  ကြမ္းသီးနဲ႕ ဗမာ ေဆးထည့္ၿပီး ကြမ္း၀ါးလုိက္ရင္း ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ေျပာျပေနပါတယ္။ သူမပါးစပ္အတြင္းက ကြမ္းယာကုိ တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္၀ါးၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ အိမ္ၾကမ္းျပင္က ၾကမ္းေပါက္ေလးကို လက္ႏွင့္ျဖဲကာ ေအာက္သို႔ ကြမ္းေသြးေထြးခ်လိုက္ေလရဲ႕။ သူမရဲ႕ကေလးတစ္ေယာက္က ဇလံုထဲထမင္းထည့္စားေနၿပီး နံေဘးမွ အၿမီးႏွံ႔ေနေသာ ေခြးမ်ားကို သူစားေနေသာ ထမင္းအခ်ဳိ႕ ခ်ေကြၽးေနပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚမွာေနရတဲ့ သူမတုိ႔ဘ၀ကုိ သူမတုိ႔ ေက်နပ္ေလဟန္ေတာ့ ရွိေနမယ္လုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ျပင္မွာေတာ့ ေအးစက္စက္ေျမာက္ျပန္ေလလား၊ မုတ္သုံရာသီနဲ႔အတူ ဆုတ္ခြာရင္း ထြက္ခြာမယ့္ေလေတြလားေတာ့မသိ၊ တဟူးဟူးတုိက္ခတ္ေနပါတယ္။ ျမစ္ထဲကစက္ေလွမ်ား၊ ေရွာ္တယ္၊ အျမန္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္ေမာင္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူမတုိ႔အိမ္ေလးက ငလ်င္လႈပ္တဲ့အလား တသိမ့္သိမ့္တုန္ခါလုိ႔ ယိမ္းလုိက္ ႏြဲ႕လုိက္နဲ႕ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ေဒၚသႏၲာ၀င္းႏွင့္ ကေလးမ်ားကိုၾကည့္ေတာ့ မတုန္မလႈပ္ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္မို႔ အိမ္လႈပ္သြားတာေတာင္ မသိၾကတဲ့အလား။ “ဒီကေလးေတြကိုလည္း ဒီေပၚမွာပဲ ေမြးတာေလ။ အခု အငယ္ဆံုးက ငါးႏွစ္။ သူလည္း ေရကူးတတ္ေနၿပီ”တဲ့။ ဒီေပၚမွာပဲေမြး ဒီေပၚမွာပဲႀကီးဆိုေတာ့ သူမတို႔အတြက္ ေရျပင္က ေျမျပင္သဖြယ္လုိေပါ့။  ကေလးေတြငယ္တုန္းက ေရထဲျပဳတ္မက်ဘူးလားဆိုေတာ့ တစ္ခါမွျပဳတ္မက်ဖူးဘူးတဲ့။ ေအာ္ သူ႕အရပ္နဲ႕ သူ႕ဇာတ္နဲ႔က်ေတာ့လည္း အံကုိက္လုိကုိျဖစ္လုိ႔။

အကာအကြယ္မရွိ ျမစ္ျပင္ထဲက ၀ါးေဖာင္ေလးေပၚက အိမ္ေလးထဲမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ သူတို႔အတြက္ေတာ့  မိုးရြာတာ၊  ေလျပင္းတိုက္တာ၊  ဆီးႏွင္းက်တာေတြက အဆန္းမဟုတ္ေတာ့။

“အိမ္ရဲ႕အမုိးက မိုးလံုပါတယ္။ ေဆာင္းတြင္းလည္း ထူးၿပီးေအးတယ္ မထင္ပါဘူး။ ေရႀကီးတဲ့အခါလည္း ဒီေပၚမွာပဲ ဆက္ေနတာပဲ။ ေရႀကီးရင္ ႀကီးတဲ့အလိုက္ ကမ္းကပ္ၿပီး ေရျပန္က်သြားေတာ့ ေလ်ာက်သြားတာပဲ။ ေရႀကီးလို႔ ေရေဘး ကယ္ဆယ္ေရးစခန္း သြားေနရေအာင္လည္း ကြၽန္မတို႔ကို ရပ္ကြက္စာရင္းမွာမပါလို႔ လက္မခံႏိုင္ဘူးတဲ့ေလ။ ဒီေတာ့လည္း ဒီမွာပဲ ဆက္ေနၾကတာေပါ့”ေဒၚသႏၲာ၀င္းက မဲ့ျပံဳးေလးျပံဳးၿပီး ဆက္ေျပာေနပါတယ္။ ေအာ္ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ေမြး၊ ျမန္မာျပည္ထဲမွာႀကီးျပင္းလာၾကတဲ့ သူတုိ႔တစ္ေတြက ခဏတာ ကုန္းေပၚတက္ေနဖုိ႔အတြက္ ရပ္ကြက္စာရင္းမွာ မပါၾကလုိ႔ မေနရေတာ့ဘူးတဲ့လား။ ဒါနဲ႕သူတုိ႔ကုိ တစ္ဆက္တည္း မွတ္ပံုတင္ ရွိလားေမးၾကည့္ေတာ့ သူမတို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး မွတ္ပံုတင္မရွိၾက။

အိမ္ေထာင္စုဇယားကလည္း သူမ၏ မိဘလက္ထက္က အိမ္ေထာင္စုဇယား။ မွတ္ပံုတင္ မလုပ္ဘူးလားေမးၾကည့္ေတာ့ သူမ်ားေတြက မွတ္ပံုတင္လုပ္ရင္ ပိုက္ဆံေပးရတယ္ ေျပာလို႔ မလုပ္ေတာ့ဘူးတဲ့ေလ။ မွတ္ပံုတင္မရွိလည္း ေနလို႔ရေနတာပဲဆိုၿပီး ျပန္ေျဖပါတယ္။

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက ဘယ္လို မဲေပးသလဲေမးၾကည့္ေတာ့ သူမတို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး မဲမေပးပါတဲ့။  သူမတို႔ကို ေရြးေကာက္ပြဲအေၾကာင္း၊ မဲေပးရမည့္ အေၾကာင္းရွင္းျပသူ၊ ေျပာျပသူ၊ တစ္ေယာက္မွမရွိပါတဲ့။ “အစ္မတို႔ပဲ မဟုတ္ဘူး။ ဒီနားကေတြ အကုန္လံုး ဘယ္သူမွ မဲမေပးဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း မွတ္ပံုတင္မရွိၾကဘူးတဲ့။ အနီးအနားကို လိုက္ေမးၾကည့္ေတာ့လည္း တကယ့္ကို မွတ္ပံုတင္မရွိၾက။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မိဘႏွစ္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ မရွိၾကဘူးဆိုေတာ့ မ်က္လံုးက်ဥ္းက်ဥ္း အသားျဖဴျဖဴ စကားသံ၀ဲ၀ဲႏွင့္ ျမန္မာစကားကို ပီျပင္မေျပာဆိုႏိုင္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံသားလက္မွတ္ကို တရား၀င္ ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသူေတြ၊ အေနာက္ဘက္က ခိုး၀င္လာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသားလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားၾကေသာ ဘာလက္မွတ္မွမရွိဘဲ လူ႔အခြင့္အေရး တြင္တြင္ေအာ္ေနၾကတဲ့  အခ်ဳိ႕လူမ်ိဳးေတြကုိ စာနာသနားေနတဲ့ သူေတြကုိ ေမးလုိက္ခ်င္တာက ျမန္မာႏုိင္ငံထဲ မွာ ေမြး ၊ မိဘဘုိးဘြားေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံသား စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီး မဲေပးခြင့္ေတာင္ မရွိ ၊ ႏုိင္ငံသားရယ္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳ အေထာက္အထား လက္မွတ္ေတာင္ မရွိတဲ့သူေတြအတြက္ လူ႕အခြင့္အေရးတုိ႔ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရးတုိ႔ ဆုိတာ ဘယ္လုိမ်ား စဥ္းစားထားၾကပါသလဲလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္မိပါတယ္။

ကုန္းေပၚေနဖို႔ စိတ္မကူးဘူးလား ကုန္းေပၚ မေနခ်င္ဘူးလား ေမးၾကည့္ေတာ့ မခ်ိျပံဳးေလးျပံဳးၿပီး “မေနခ်င္ပါဘူး။ ဒီမွာလည္း ေနလို႔ ရတာပဲေလ”တဲ့။  “အရင္ကေတာ့ ျခံေလးတစ္ကြက္ ၀ယ္ဖူးတယ္။ စီးပြားေရးအဆင္မေျပတာနဲ႔ ျပန္ေရာင္းၿပီး ၀ါးေဖာင္ေပၚပဲျပန္ေနၾကတာ”လို႔  ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ျပန္ေျဖပါတယ္။  ဒီေမးခြန္းကို လွ်ာရွည္ၿပီးေမးလိုက္မိတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပင္ စိတ္ထဲမွ တိုးတိုးေလး က်ိန္ဆဲလိုက္မိရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ပဲ ေဒါသထြက္မိတာေပါ့။  ဘယ္သူကမ်ား ၀ါးေဖာင္ေပၚ တစ္သက္လံုး ေနခ်င္မွာလဲ။ သူတို႔တစ္ေတြလည္း အျခားသူေတြလို ျခံႏွင့္၀င္းႏွင့္အိမ္ႏွင့္ ေနခ်င္ၾကမွာေပါ့။ စား၀တ္ေနေရးဆိုတဲ့ အထဲက ထမင္းစားဖုိ႔ကုိပဲ မနည္းႀကိဳးစား ေျဖရွင္းေနရတဲ့ သူတို႔ေတြအတြက္ ေနေရးဆိုတာက ေနာက္ဆံုးမွ ေျဖရွင္းရမည့္ အေရးမႀကီးေသာ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ေနတာ သိပ္ထူးဆန္းေတာ့တာမွ မဟုတ္တာ။ “မႏွစ္က ၀ါးေဖာင္တစ္အိမ္ ေမ်ာသြားေသးတယ္ေလ။ ညအိပ္ေနတုန္း ေမ်ာသြားတာဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွမသိလိုက္ဘူး။ ဟိုးေအာက္ဘက္အထိ ေမ်ာသြားတာ။ ဒီကေတြ အကုန္လံုးစက္ေလွစုငွားၿပီး ျပန္ဆြဲလာၾကရတယ္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ လူဘာမွမျဖစ္လို႔ “ ေဒၚသႏၲာ၀င္းက မႏွစ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ျပန္ေျပာျပေနတာေပါ့။ သူမတုိ႔အတြက္ေတာ့  စိတ္ေအးလက္ေအး ဘာမွ မထူးသလို ျပန္ေျပာျပေနေပမယ့္ နားေထာင္ရတဲ့သူအဖို႔ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားစရာ။ ဘ၀ဆုိတာ ဒုကၡေတြနဲ႔ စရန္သတ္ထားသလုိပဲ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ဒီလိုေမ်ာသြားတာမ်ဳိး သိပ္မရွိလုိ႔ သိရပါတယ္။ “ ႀကိဳးသုံးေခ်ာင္းနဲ႔  သုံးေနရာခြဲၿပီး ကမ္းဘက္မွာတိုင္စိုက္ၿပီး အိမ္ေဆာက္ထားတဲ့ ၀ါးေဖာင္ကုိ  ခ်ည္ထားတာေလ။ ညေရးညတာ တစ္ေရးႏိုးတဲ့အခါေတာ့ ထၿပီးၾကည့္ရတာေပါ့ ”။

သူတို႔ေတြအဖို႔ ဒီလို၀ါးေဖာင္ေလးထဲက အိမ္ေလးမွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး စိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္ေပ်ာ္ႏိုင္ၾကတာလဲဆုိတာ မသိႏုိင္။ ေတာ္တန္႐ံုမိုးႀကီး ေလျပင္းတိုက္ခတ္တဲ့အခ်ိန္ဆုိရင္ ကုန္းေပၚကအိမ္ထဲမွာ အိပ္ေနတဲ့လူေတြ ႏိုးလာၾကၿပီး စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကတာ။ သူတို႔ေတြကေတာ့ ဘယ္လိုအင္အား ဘယ္လိုစိတ္ဓာတ္ ဘယ္လိုသတၱိေတြနဲ႔ ေနထိုင္ႏိုင္ၾကတာလဲဆုိတာ စဥ္းစားမရ။ ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့မႈေတြေၾကာင့္ သူတို႔ ဘာကိုမွမေၾကာက္တတ္ၾကေတာ့ သလုိ ၊ ဘယ္မွသြားလုိ႔မွ မရေတာ့လည္း ရွိတဲ့သတၱိေလးအားအျဖစ္ ေမြးျမဴ ေနထုိင္ရတာ ေနမွာပါပဲေလ ။

ျမစ္ေရျပင္ကုိၾကည့္ရင္း သူမတုိ႔ အသုံးျပဳတဲ့ေသာက္သုံးေရအေၾကာင္း စပ္စုမိပါ တယ္။  “ခ်က္ျပဳတ္တာလား ဒီေရနဲ႔ပဲ ခ်က္တာေပါ့။ ေသာက္ေရကိုေတာ့ ကုန္းေပၚက တံုကင္ေရခပ္တယ္”ဟု ေဒၚသႏၲာ၀င္းက ေျပာျပပါတယ္။ သူမတို႔၏ တဲအိမ္ေရွ႕မွာပဲ အ၀တ္ေလွ်ာ္ၾက၊ ေရခ်ိဳးၾက၊ အ၀တ္လွန္းၾက၊ ေနစာလႈံၾကေပါ့။ အေပါ့အေလးအတြက္ အိမ္သာဟူ၍ မည္မည္ရရမရွိ။ ၾကည့္ရသည္မွာ အိမ္ေပၚကေနပဲ ေရထဲကို ကိစၥၿပီးလိုက္တယ္လုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့  အိမ္ေဘးမွာက ကေလးအခ်ိဳ႕ ေရခ်ဳိး ေရကူးေနၾကပါတယ္။  အျခား၀ါးေဖာင္ေပၚက အိမ္ေတြလည္း သူမတို႔ကဲ့သို႔ပင္၊  ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရထဲတြင္ ခဲဓာတ္မ်ားတာ ေသာက္သံုးရန္မသင့္တာ သိပံုမေပၚ။ ကိုယ့္မွာသာ သူတို႔ေတြကိုၾကည့္ၿပီး “ လွံဖ်ားေပၚ ပုစဥ္းနားတာ က်ီးကန္းက ေၾကာက္ေခ်းပါသလို”ျဖစ္ေနတာေပါ့ ။  သူတို႔ အတြက္က  ဒီေရေပၚမွာေန ဒီေရကိုသံုးၿပီးဘ၀ကို ေဒါင္က်က် ျပားက်က် ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ သူေတြသာ။      

ေတာင္ဘက္ဆီမွ မိုးေလးညိဳ႕လာၿပီး ျမစ္ျပင္မွာ ေလတိုက္လာေတာ့ ေဒၚသႏၲာ၀င္းတို႔ တဲအိမ္ေလးကုိ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ေရလႈိင္းေတြၾကားမွာ နိမ့္တုံျမင့္တုံျဖစ္ေနတဲ့ အိမ္ေလးအေပၚမွာ ေရေၾကာက္တတ္တဲ့သူ အဖုိ႔ ရင္ဖုိခ်င္စရာ။  မျပန္ခင္ ေဘးနားက ၀ါးေဖာင္အိမ္ေလးေတြကို လိုက္ပတ္ေမးၾကည့္ေတာ့ မိန္းမသားအမ်ားစုက အ၀တ္ေလွ်ာ္ ေယာက်္ားသားေတြက ကုန္ထမ္း အလုပ္ဆင္းၾကၿပီး တဲအိမ္ေလးေတြမွာ မိန္းမသားေတြႏွင့္ ကေလးေတြ ေခြးေတြပဲ႐ွိၾကတာေပါ့။  အခ်ိဳ႕ကေလးေတြက ေသာင္ျပင္မွာ ေဘာလံုးကန္၊  အခ်ဳိ႕က ျမစ္ထဲမွာ ေရဆင္းခ်ိဳး၊ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အမိႈက္ပံုမွာ ဘာကိုမွန္းမသိ သဲႀကီးမဲႀကီး ရွာေနၾကတာေပါ့။  ၀ါးေဖာင္ေပၚက အိမ္ေလးမွာေတာ့ မိန္းမႀကီးမ်ားက အ၀တ္ေလွ်ာ္ ထမင္းဟင္းခ်က္ အိမ္မႈကိစၥလုပ္။

ဒီလိုႏွင့္ တစ္ေန၀င္၍ တစ္မိုးခ်ဳပ္သြားလွ်င္ သူမတို႔၏ ၀ါးေဖာင္ေပၚက အိမ္ေလးမွာ ဘက္ထရီမီးေလးထြန္းၿပီး ညစာစား ၊  အခ်ိဳ႕က တီဗြီေသးေလးေတြႏွင့္ ဇာတ္လမ္းတြဲေခြၾကည့္ၾက၊ တီဗြီၾကည့္ႏိုင္ေသာအိမ္ကို ေဘးနားက အိမ္ေလးေတြကလည္း ၀ိုင္းၿပီးလာၾကည့္ၾကမယ္ေပါ့ေလ။ ညဥ့္နက္လို႔အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ အားလံုးကိုယ့္၀ါးေဖာင္ အိမ္ေလးကိုယ္ျပန္ၿပီး အိပ္စက္ အနားယူၾကၿပီး ေန႔တစ္ေန႔ကုိ အိပ္ေမာက်ကာ ကုန္ဆုံးေစမေပါ့။  တစ္ေနကုန္ ပင္ပန္းခဲ့သမွ် ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္စက္ၾကမည္မို႔ သူမတို႔၏ အေတြးထဲတြင္ ေရေပၚမွာလား ကုန္းေပၚမွာလားဆိုတာ မေတြးအား။အားလံုးက အိပ္ရာႏွင့္ေက်ာျပင္ထိလွ်င္ အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္မည္လုိ႔  ေတြးထင္မိပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ တစ္မုိးေသာက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္လည္း ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရမည့္ စား၀တ္ေနေရးေတြက သူမကုိ အဆင္သင့္ ေစာင့္ႀကိဳေနမွာေပါ့။ တစ္ရက္ၿပီးလွ်င္ ၊ တစ္လ ၊ေနာက္တစ္လၿပီးလွ်င္ တစ္ႏွစ္ ဒီလုိနဲ႔ သုံးႏွစ္ေျမာက္ဆုိရင္ေတာ့ ေဖာင္အိမ္ေလးကုိ အသစ္တစ္ခါ လဲႏုိင္ဖုိ႔ ပုိက္ဆံစုရင္း၊ တျခားလူေတြလုိ ကုန္းေပၚမွာ အိမ္ေလးေဆာက္ၿပီး ေနထုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ရင္းနဲ႕ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔စိတ္ကူးေတြက လက္ေတြ႕ျဖစ္လာမည္ေလလား။ စီးပြားမရွိေတာ့ ပညာမတတ္ၾက၊ ပညာမတတ္ၾကေတာ့ ဘ၀ကုိ တုိးတက္ဖုိ႔ကမလြယ္၊ သူတုိ႔ ရဲ႕ဘ၀အတြက္ စဥ္းစားၾကည့္ရင္း သူမတုိ႔ကုိ ေငးေမာရင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရ နဲ႕ စိတ္ကူးေတြက စီးေမ်ာလုိ႔။ အေျခခံလူတန္းစားဘ၀ေတြကုိ ေျပာင္းလဲေအာင္ မလုပ္ႏုိင္သေရြ႕ေတာ့ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈဆုိတာ စကားလုံးတစ္လုံးျဖစ္တည္မႈမွအပ ဘာမွျဖစ္လာမည္မဟုတ္လုိ႔ ေတြးေတာမိရင္း ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ရယ္ ေဖာင္အိမ္ေလးေတြရယ္ အေျခခံလူတန္းစားေတြရယ္ က်န္းမာၾကပါေစလုိ႔ တိတ္တခုိး ဆုေတာင္းရင္းျဖင့္ ...။

Writer: 
ေအာင္သူထြန္း၊ မေဖၿငိမ္း

No comments: