Friday, June 4, 2010

ျပိဳင္တူအေျဖရွာ ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈပုစၧာ

"တို႔ႏိုင္ငံက ပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသားေတြ ျပီးသြားရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ္ျပန္မလာၾကဘူးကြ" ဟု ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ အာဆီယံႏိုင္ငံ တစ္ခုမွ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက ေျပာဖူးပါသည္။ ပညာေရး စနစ္တြင္ နာမည္ၾကီးသည့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပညာေတာ္သင္ဆုရျပီး ပညာထြက္ သင္ၾကားၾကသည့္ လူငယ္၊ လူလတ္မ်ား ဒီဘက္ႏွစ္ပိုင္းတြင္ မ်ားလာေသာ္လည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ္ျပန္ျပီး ထိုပညာကို ျပန္အသုံးခ်သည့္ ဦးေရက အခ်ဳိးက်က် လိုက္ျပီး မ်ားျပားမလာသည့္အေပၚ သူကညည္းတြားျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအ၀င္ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ တိုင္းျပည္ကို ဖြံ႕ျဖိဳးမႈ နိမ့္ပါးျခင္းမွ ဆြဲတင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွာ ပညာေရးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား ျပည္ပထြက္ ပညာသင္ခြင့္ ရလာျခင္းမွာ ေမွာင္မိုက္ေနေသာ လႈိဏ္ေခါင္း၏ အဆုံးရွိ အလင္းေရာင္ကို ျမင္ရသလို ျဖစ္ပါေသာ္လည္း ပညာေတာ္သင္ အမ်ားစု အိမ္ျပန္ေရာက္မလာၾကျခင္းေၾက
ာင့္ အဆိုပါ အလင္းေရာင္မွာ ျမင္သာျမင္ျပီး မၾကင္ရသည့္ ဘ၀မွာသာ ရွိေနရသည္။

ပညာေတာ္သင္ဆု ခ်ီးျမွင့္သည့္ ေက်ာင္းမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ ပညာသင္ကာလ ျပီးဆုံးပါက မိမိႏိုင္ငံသို႔ မျဖစ္မေန ျပန္ရမည္ဆိုသည့္ စည္းကမ္းခ်က္ကို မထည့္ၾကေသာ္လည္း ပညာေတာ္သင္ဆု ေပးရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုမွာ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားအား ပညာေရႊအိုး ျမွဳပ္ႏွံႏိုင္ရန္ အကူအညီေပးျခင္း ျဖစ္ေလရာ ပညာသင္ခြင့္ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ မိမိဆည္းပူးထားသည့္ ပညာရပ္မ်ားအား မိမိႏိုင္ငံအတြက္ ျပန္အသုံးခ်ေပးဖို႔ လိုသည္ဟုေတာ့ နားလည္သေဘာေပါက္ရမည္သာ။


အစိုးရက ခ်ီးျမွင့္သည္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုခုက ေထာက္ပံ့သည္ျဖစ္ေစ ပညာသင္ဆု ေပးရျခင္း၏ေနာက္တြင္ အဆိုပါ ေက်ာင္းသားသည္ ပညာသင္ ျပီးဆုံးပါက မိမိေနရပ္သို႔ျပန္ျပီး ဆည္းပူးခဲ့သည့္ ပညာတို႔ကို ျပန္အသုံးခ်လိမ့္မည္ဆိုသည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာသင္ဆု ေပးရန္အတြက္ စိစစ္ရာတြင္ ေလွ်ာက္ထားသူသည္ ပညာထူးခြၽန္ရုံသာမက လူမႈအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္း လုပ္လိုစိတ္လည္း ရွိမရွိကိုပါ ၎တို႔၏ ကိုယ္ေရး ရာဇ၀င္ႏွင့္ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္အေၾကာင္း ေရးသားခ်က္မ်ား၊ လူေတြ႕ေမးျမန္းခန္းမ်ား စသည္တို႔မွတစ္ဆင့္ ေလ့လာ အကဲခတ္တတ္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ပညာေတာ္သင္ဆု ရသူတိုင္းသည္လည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို မဟုတ္ဘဲ ပညာေတာ္သင္ဆု ရျခင္းကိုပဲ ဘ၀အတြက္ အျမင့္သို႔ တက္လွမ္းစရာ တုံးတစ္ခုလို ခုခ်င္သူမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနတတ္ပါသည္။ မခ်မ္းသာသည့္ မိသားစုမွ ေပါက္ဖြားလာသူ တစ္ဦးအတြက္ ျပည္ပတြင္ ပညာေတာ္သင္ခြင့္ရဖို႔ ဆိုသည္မွာ အိပ္မက္တစ္ခုလို ျဖစ္ေလရာ အဆိုပါ အခြင့္အေရးကို အသုံးခ်ျပီး မိမိ၏ဘ၀ကို ဒီထက္ျမင့္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္သည္မို႔ မိမိစိတ္ထဲ ရွိတဲ့အတိုင္း မဟုတ္ဘဲ စကားလုံးလွလွမ်ားသုံးျပီး ေရးသြားေျပာသြားသည့္အခါ ေရြးခ်ယ္သူမ်ားဘက္က တကယ္ထုိက္တန္သူကို မ်က္စိလွ်မ္း ေက်ာ္သြားျပီး အေျပာေကာင္းသူကို ေရြးမိသြားႏိုင္ပါသည္။

အစိုးရ အစီအစဥ္ျဖင့္ ပညာသင္ သြားသူတို႔မွအပ မိမိအစီအစဥ္ျဖင့္ မိမိသြားေရာက္ၾကသူမ်ားအဖို႔ ခ်ည္ေႏွာင္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေတာ္ျပန္လာျခင္း၊ ျပန္မလာျခင္းမွာ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္ေနေလရာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပန္မလာဖို႔လမ္းကိုသာေရြးျပီး ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ အေျခခ်ၾကသည္က မ်ားပါသည္။

ဒီအထဲ ေငြေၾကးေၾကာင့္အျပင္ ဘ၀အဆင့္အတန္း ျမင့္မားမႈကို မက္ေမာ၍ မျပန္ခ်င္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ မိမိေနထုိင္ၾကီးျပင္းခဲ့ရာ ဘ၀အေျခအေနထက္ အဆမ်ားစြာသာသည့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ေရာက္သည့္အခါ အိမ္မျပန္ခ်င္ပါဟု ဆိုလွ်င္လည္း လူ႔သဘာ၀မို႔ အျပစ္တင္ရန္လည္း ခက္လွပါသည္။ ေရဆိုသည္က ျမင့္ရာမွ နိမ့္ရာသို႔သာ စီးတတ္ေသာ္လည္း လူဆိုသည္က နိမ့္ရာမွ ျမင့္ရာသို႔သာ သြားတတ္ခ်င္ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။

ပညာသင္ျပီးေနာက္ ျပန္လာျခင္း၊ ျပန္မလာျခင္းမွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ တစ္ဖက္က တိုင္းျပည္အေနျဖင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ ျပႆနာကို စဥ္းစားဖို႔လည္း လိုပါသည္။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ အေနျဖင့္ ေတာ္ေပ့ဆိုေသာ ကာယလုပ္သား၊ ဉာဏလုပ္သား အင္အားစုမ်ား အထြက္သာရွိျပီး အ၀င္မရွိခဲ့လွ်င္ လူ႔အရင္းအျမစ္ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ၾကံဳျပီး မုန္႔လုံးစကၠဴကပ္ သံသရာမွ ထြက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဖြံ႕ျဖိဳးျပီး ႏိုင္ငံၾကီး တစ္ခုအတြက္ အရည္အခ်င္းရွိသည့္ ဦးေႏွာက္ပိုင္ရွင္မ်ား အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ဆုံးရႈံးရုံျဖင့္ တိုင္းျပည္မသိသာသြားေသာ္လည္း ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံတစ္ခု အတြက္မူ ပညာရွင္ ေခါင္းတစ္ေခါင္း ဆုံးရႈံးလွ်င္ကို သိသိသာသာ အထိနာပါသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးျပီး ႏိုင္ငံမ်ားေနာက္ အမီလိုက္ဖို႔ ၾကိဳးစားရင္း ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ဒုံရင္းဒုံရင္း ဘ၀က မတက္ႏိုင္ ျဖစ္ရတာ မ်ားပါသည္။


ပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသားတို႔က 'ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ ဒီပညာေတြကို အသုံးခ်စရာ ေရခံေျမခံေကာင္းမ်ား မရွိလို႔ပါ'ဟု တိုင္းျပည္အေပၚ လႊဲခ်ေလ့ ရွိသလို တိုင္းျပည္ဘက္က ၾကည့္လွ်င္လည္း ပညာတတ္ေတြ ဆုံးရႈံးေနရလို႔ တိုင္းျပည္သည္ ေရွ႕သို႔မဆက္ႏိုင္ဟု လက္ညိႇဳးထိုး ႏိုင္ပါသည္။ ဒီေနရာတြင္ တစ္ဖက္တည္းကိုခ်ည္း ေမးေငါ့လွ်င္လည္း တရားမည္ မထင္ပါ။ ႏွစ္ဖက္စလုံးက မွန္ေနသည္ခ်ည္း မဟုတ္ပါလား။

လူဆိုသည္မွာ ပရဟိတထက္ အတၱဟိတကို ပိုဦးစားေပးတတ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း လူငယ္ႏိုင္ငံသားတို႔ အေနျဖင့္ အတၱထက္ ပရကို ပိုဦးစားေပးခဲ့ၾကေသာ၊ (တစ္နည္း)ျမင့္ရာမွနိမ့္ရာသို႔ ျပန္လာျပခဲ့ၾကဖူးေသာ သူရဲေကာင္းတို႔ကို အနည္းအက်ဥ္းမွ်ျဖစ္ေစ အတုယူ အားက်တတ္ဖို႔ လုိသလို တိုင္းျပည္ဘက္ကလည္း တိုင္းျပည္၏ အဖူးအပြင့္ကေလးမ်ား တိုင္းျပည္ကို စြန္႔ခြာမသြားခ်င္ေအာင္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ အေျခအေနေကာင္းမ်ား တတ္ႏိုင္သမွ် မ်ားမ်ားဖန္တီးေပးေရး ျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းျပည္၏ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈဆီသြားရာ လမ္းခရီးတြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာ 'လူသားအရင္းအျမစ္မ်ား ဆုံးရႈံးမႈ'ဆိုသည့္ ေက်ာက္တုံးၾကီး ေရြ႕ေစရန္ အစိုးရကေရာ ႏိုင္ငံသားမ်ားကပါ ႏွစ္ဘက္စလုံးက ျပိဳင္တူတြန္းဖို႔ လိုပါသည္။

ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္ခြင့္ ရျခင္းသည္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ အက်ဳိးမ်ားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုအက်ဳိးေက်းဇူးကို မိမိတစ္ဦးတည္းသာ မခံစားဘဲ မိမိလို အခြင့္အလမ္း မရသူမ်ားႏွင့္ပါ မွ်ေ၀ခံစားဖို႔ လိုပါသည္။ မဟုတ္လွ်င္ 'မရွိလို႔မလွဴ၊ မလွဴလို႔မရွိ'ဆိုသည့္ စကားအတိုင္း ပညာတတ္တို႔ကလည္း မိမိႏိုင္ငံမွာ မက္လုံးေတြ မရွိလို႔ ျပန္မလာခ်င္၊ ပညာတတ္တို႔ ျပန္မလာသျဖင့္လည္း မိခင္ႏိုင္ငံတို႔မွာ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဆိုသည့္ အရႈံးသံသရာသာ လည္ေနလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေ၀ယံဘုန္း

SG Cute Guy

No comments: