Tuesday, January 19, 2016

ပေလာင္တို႕ရြာ



 ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ဒီညမွာေတာ့ ပိုျမင့္တဲ့ ေတာင္တန္းေပၚက ပေလာင္နီရြာ တစ္ရြာမွာ ညအိပ္ျဖတ္သန္းဖို႔ ျပင္ၾကတယ္။တစ္ ေနကုန္ခ်ီတက္ရတာ ေပ်ာ္စရာပါ။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေစ်းသြားၾကတဲ့ ပေလာင္ မိန္းမပ်ဳိေတြ အတန္းလိုက္ အုပ္လိုက္ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔က သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ထားၾကတာ။ ေစ်းသြားတယ္ဆိုတာကလည္း ေတာမွာေတာ့ လူမႈေရးပြဲလမ္းသဖြယ္ မဟုတ္လား။ ဒါ့အျပင္ ေစ်းသြားတယ္ ဆိုတာ ပြဲလမ္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ေစ်းသြားရင္းနဲ႔  ဖူးစာဖက္နဲ႔ ေတြ႔ႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။ေရွ႕က ပေလာင္ပ်ဳိမ တစ္ေယာက္က ပန္းေရာင္ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးထားၿပီး ပါးနဲ႔နဖူးမွာလည္း သနပ္ခါး ပါးကြက္က်ားနဲ႔။

တစ္ခါတုန္းက ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြားက ဆာေဂ်ာ့စေကာ့ကို ကမ္းလွမ္းခဲ့ဖူးတယ္။ ပေလာင္ပ်ဳိတစ္ေယာက္ကို ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးႏြယ္စု လူထူးလူဆန္းအေနနဲ႔ အဂၤလန္ကိုေခၚသြားဖို႔ပါ။ ပေဒါင္ေတြက လည္ပင္းမွာ ေၾကးကြင္းစြပ္ၿပီး ကမၻာေက်ာ္သလို ေငြပေလာင္ေတြကလည္း ခါးမွာ ေငြကြင္းစြပ္တယ္။ေနာင္ႏွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ၾကာတဲ့အခါမွာ ဒီသေဘာမ်ဳိး ေတြ႔လာရျပန္တယ္။ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုံးမွာ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့ရတာ က 'တိုင္းရင္းသားေက်းရြာ' ဆိုၿပီး တိုင္းရင္းသား လူေနအိမ္အတုေလးေတြ ေဆာက္ၿပီး တိုင္းရင္းသား၀တ္စုံ ကိုယ္စီနဲ႔ သ႐ုပ္ျပ ေနထိုင္ၾကပုံကို တိုးရစ္ေတြ အပါအ၀င္ အမ်ားျပည္သူ ေလ့လာႏိုင္ဖို႔ ဖန္တီးခဲ့တယ္။


ပေလာင္နီရြာ တစ္ရြာနားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရာက္လာၿပီ။ ပေလာင္အိမ္ေတြက စပါးက်ီေတြလို ႀကီးမားၿပီး ခိုင္ခန္႔တယ္။ ဘင္ကေျပာျပတယ္။ အရင္ကဆိုရင္ အိမ္အႀကီးႀကီးေတြမွာ မိသားစု တစ္ဒါဇင္ေလာက္ စုေပါင္း ေနထိုင္ေလ့ရွိခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အခုေတာ့ ေနာက္ဆုံးႏွစ္၂၀ ေလာက္မွာ အိမ္ေထာင္ခြဲသလို အိမ္ေတြ ခြဲသြားၾကေၾကာင္းဆိုတယ္။ ရြာရဲ႕ အျမင့္ဆုံးေတာင္ထိပ္မွာ ေစတီေတာ္တစ္ဆူရွိၿပီး အနိမ့္ဆုံးမွာ ေရစက္နဲ႔ နတ္စင္ရွိတယ္။ ဧရာမ ေညာင္ပင္ႀကီးသံုးပင္ေအာက္မွာ ဖုံးကြယ္ေနတယ္။ ရြာအႏွံ႔အျပားမွာ ၀က္ေတြ ေမြးထားတာေတြ႔ရၿပီး ၾကြက္မည္းႀကီးေတြလို ၀က္ေပါက္ေတြက ရြာထဲကအိမ္ေတြေအာက္က ေျမႀကီးေပၚမွာ ႏႈတ္သီးထိုးၿပီး အစာရွာေနတယ္။ ေဆးဆရာအျဖစ္လည္း နာမည္ႀကီးတဲ့ ဘင္ကို ရြာလူႀကီးက ေခၚတယ္။ မီးခိုးအူေနတဲ့ အခန္းထဲက မီးဖိုေဘးမွာ ဖ်ားနာေနတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေစာင္အထပ္ထပ္ ျခံဳထားေပးတယ္။ ဘင္က လူနာမိန္းမကို အဖ်ားစမ္းေနစဥ္မွာ ေဘးကေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ေနသူ သူၾကီးသားက ျဖစ္စဥ္ကိုေျပာျပတယ္။

''သူေျပာတာက သူ႔အေမက သေဘၤာသီးေတြ အမ်ားႀကီးစားမိလို႔ဖ်ားတာတဲ့'' လို႔ ဘင္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ျပန္ေျပာရင္း သက္ျပင္းခ်တယ္။ အလြန္ေရွးက်တဲ့ အစြဲအလမ္းေတြ ရွိေနတယ္။ ထမင္းစားၿပီးၿပီးခ်င္း ေရခ်ဳိးရင္၊ ေျမနတ္ေရနတ္တို႔ကို ေစာ္ကားေမာ္ကားလုပ္မိရင္၊ အေစာင့္အေရွာက္ေတြရွိတဲ့ ဧရာမသစ္ပင္ေတြ ေအာက္မွာ အခင္းႀကီးအခင္းေလး သြားမိရင္စသျဖင့္ ပေလာင္ကဲ့သို႔ ေတာင္တန္း ေနေတြမွာ ေနမေကာင္းျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာ ရွိေနတယ္။


ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း နမ့္စန္ၿမိဳ႕နယ္ ခိုလမ္ရွိ တိုင္းရင္းသားေဒသ ပေလာင္ ေက်းရြာကို ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ခြန္စည္သာ)

အဘြားႀကီးမွာ ကိုယ္ပူသိပ္ႀကီးေနျပီ။ ဘင္က အက္စပရင္ ေဆးႏွစ္ျပားကို လက္ဖက္ရည္ေသာက္ ပန္းကန္လုံးထဲ ထည့္ေျခလိုက္တယ္။သေဘၤာသီး အမ်ားႀကီးစားတာေၾကာင့္ ဖ်ားတာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေဆးေသာက္ေနတဲ့ အဘြားႀကီးကို သူေျပာျပတယ္။ သေဘၤာသီးမွာ အေရးႀကီးတဲ့ ဗီတာမင္ေအ ပါတယ္လို႔ ရွင္းျပတယ္။ သေဘၤာေစ့ကို အခ်ဳိ႕တိုင္းရင္းသားေတြက ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ရာမွာ သုံးသတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ ကေလာကေန ဗီတာမင္အားေဆးမ်ဳိးစုံ ၀ယ္လာတာ။ ဘင္က အားေဆး ၁၀ လုံးကို ထုတ္ယူ ေရတြက္ၿပီး စကၠဴအပိုင္းထဲ ထည့္ေခါက္လိုက္ၿပီး ေပးလိုက္တယ္။ အဘြားႀကီးက ေဆးထုပ္ကို ဖ်ာေအာက္မွာ ထားလိုက္တယ္။ ေစာင္ကိုဆြဲျခံဳၿပီး မီးဖိုေဘးနားေရႊ႕ကာ မ်က္ရည္ေတြ က်လာၿပီး တဖြဖြ ေျပာေနျပန္တယ္။

''အဘြားႀကီး ဘာေတြေျပာေနတာလဲ''လို႔ ကြၽန္ေတာ္ကေမးေတာ့ ဘင္ကျပဳံးၿပီးရွင္းျပတယ္။
''သူေျပာေနတာက သူတကယ္ဆိုရင္ သေဘၤာသီးေတြကို ဒီေလာက္ၾကီး မစားသင့္ဘူး။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ သူေနမေကာင္း ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးတဲ့ဗ်''

ေနာက္ႏွစ္နာရီေလာက္အတြင္းမွာ ဘင္ဟာ ရြာ႐ုိးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္ျပီး အက္စပရင္ေတြ ဗီတာမင္ အားေဆးေတြကို ေလွ်ာက္ေ၀ေပးတယ္။ အဲဒီမွာနာမက်န္းျဖစ္သူ အေတာ္မ်ားေနတယ္။ အေရာင္လြင့္ၿပီး ညစ္ေပေနတဲ့ ႐ုိးရာ၀တ္စုံေတြ ၀တ္ထားတဲ့ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးေတြအမ်ားႀကီး လာျပၾကသလို ကေလးေတြလည္း ရြံ႕ရြံ႕နဲ႔ လိုက္လာၾကတယ္။ဘင္က နာမက်န္းသူေတြကို စမ္းသပ္ၿပီးပညာေပး စကားေျပာကာ ကုသေပးတယ္။ ၀ိုင္းအုံလာတဲ့ ကေလးသူငယ္အမ်ားစုက ဗိုက္ပူနံကား နပ္ေခ်းတြဲေလာင္းေတြနဲ႔။


ဘင္ရဲ႕ အက္စပရင္ေဆးျပားေတြနဲ႔ ဗီတာမင္ ေဆးျပားေတြက ေနာက္လူနာတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ မကယ္တင္ႏိုင္ပါဘူး။ သူဟာၿမိဳ႕နဲ႔ေ၀းရာ ေတာင္ကုန္းေပၚက တဲကေလးထဲမွာ ျပင္းထန္တဲ့ ငွက္ဖ်ားေရာဂါတစ္မ်ဳိးကို ေသလုေျမာပါး ခံစားေနရသူပါ။ သူ႔နံေဘးမွာ မိသားစု ေဆြမ်ဳိးညာတိ တစ္ဒါဇင္ေလာက္ ရွိတယ္။အစ္ကိုတစ္ေယာက္က သူ႔မ်က္ႏွာကို သုတ္ေပးေနတယ္။ အစ္မတစ္ေယာက္က သူ႔လက္ေတြကို ပြတ္သပ္ေပးေနတယ္။ က်န္တစ္ေယာက္က သူ႔ေျခေထာက္ေတြကို ဖက္ထားတယ္။ ဒီလူငယ္ရဲ႕ မူလကတည္းက ပိန္တဲ့ ပေလာင္မ်က္ႏွာက အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ၿပီး ၾကံဳလွီေနၿပီ။ သူ႕ေမး႐ုိးေတြက ေငါထြက္လို႔။ ျပဴးထြက္ေနတဲ့ သူ႔မ်က္လုံးေတြက ေခါင္မိုးဆီကို ေၾကာင္ေတာင္ေငးရီလို႔။

ဒီလူငယ္ဟာ ဒီေလာက္ျပင္းထန္တဲ့ ငွက္ဖ်ားကို ဒီေဒသမွာ ေနရင္းရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအရပ္က ျခင္ေတြအတြက္ အရမ္းေအးလြန္းတယ္။  သူက ပေလာင္တို႔ရဲ႕ ေတာင္ယာခုတ္-မီး႐ိႈ႕ေရႊ႕ေျပာင္း စိုက္ပ်ဳိးေရးစနစ္ရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္ရတာပါ။ ေရႊ႕ေျပာင္း ေတာင္ယာခုတ္စနစ္ေၾကာင့္ ဒီေဒသဒီေတာေတာင္မွာ သစ္မရွိေတာ့ဘူး။ ထင္းမီးအတြက္ေတာင္ အေ၀းႀကီး သြားေရာက္ရွာေဖြရတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပိုေ၀းၿပီး ပိုပူေႏြးစိုစြတ္တဲ့ ငွက္ေတာ ေခြးေတာေတြအထိ သြားရတာ။ ဒီသူငယ္ဟာ အဲဒီအေ၀းေတာေတြဆီ သစ္ခုတ္ သြားရင္းနဲ႔ ငွက္မိလာတာပါ။
ဒီလူက ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို ေငါက္ခနဲ ထထိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါေလေရာ။ သူမ်က္လုံး ကလယ္ကလယ္ေတြက ေၾကာင္စီစီနဲ႔။
''အိမ္မီးေလာင္ေနၿပီ''လို႔ သူက ႐ုတ္တရက္ ကေယာင္ကတမ္း ထေအာ္တယ္။
''အိမ္မီးေလာင္ေနၿပီ''
''အိမ္မီးေလာင္ေနၿပီ''လို႔ထပ္ေအာ္ျပန္ေတာ့ သူ႔ေမြးခ်င္းေတြက သူ႔ကို ၀ိုင္းဆြဲထားၾကရင္း ယဲ့ယဲ့ျပဳံးျပၾကတယ္။

ဒီလူ သက္သာ ေနေကာင္းေရးအတြက္ နတ္တင္ဖို႔ လုပ္ေနေၾကာင္း မိသားစုက ဘင့္ကိုေျပာျပတယ္။ ဘင္က ေခါင္းညိတ္႐ုံမွတစ္ပါး အျခားဘာမွမေျပာႏိုင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့မွ မိသားစုကိုၾကည့္ကာ ဒီလူနာကို ကေလာေဆးရုံ အျမန္ပို႔သင့္ေၾကာင္းေျပာတယ္။
''ဒါက အျမဲတမ္းခြက်တဲ့ ကိစၥပဲ'' လို႔ ေနာက္က်ေတာ့ ဘင္ကက်ေနာ့္ကို ရွင္းျပတယ္။
''ပေလာင္ေတြက ေဆးရုံေတြကို အယုံအၾကည္မရွိၾကဘူး။ ေဆးရုံတက္ရင္ ေသမယ္ခ်ည္းပဲ ထင္ေနၾကတာ''တဲ့။

ဘင္၊ရြာလူၾကီးနဲ႔ ေဒသခံ ဘုန္းၾကီးတို႔က ေဆးရုံပို႔ဖို႔ တိုက္တြန္းနားခ်ရေလ့ရွိတယ္။ ဆင္းရဲသား ပေလာင္ေတြက ေဆးရုံေဆးဖိုး ကုန္က်စရိတ္မ်ားမွာကိုလည္း ေၾကာက္တယ္။ ေဆးဖိုးနဲ႔ ကုသစရိတ္ အဲဒီေခတ္(၁၉၉၀မ်ားဆီက) က်ပ္ ၅၀၀၀ ေလာက္ကုန္တာကိုေတာင္ သူတို႔တတ္ႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္လြန္ေနျပီေလ။ ဘင္နဲ႔က်ေနာ္က ေဆးရုံတက္စရိတ္ေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္းတယ္။ ထူးမျခားနားပါပဲ။ ထမ္းစင္နဲ႔ ၅ နာရီေလာက္ သြားရရင္ ကေလာမေရာက္ခင္ ေသလိမ့္မယ္လို႔ သူတို႔က စိုးရိမ္ပူပန္တယ္။ တကယ္က ခုအတိုင္းဘာမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္ၾကည့္ေနရင္သာ ေသသြားေတာ့မွာလို႔ ဘင္က သတိေပးတယ္။ သူတို႔ေဆးရုံတက္မတက္ ေနာက္ေန႔မွာသြားၾကည့္ဦးမယ္လို႔ ဘင္ကေျပာတယ္။

က်ေနာ့္တို႔ရြာထဲကို ေရာက္တယ္။ သစ္သားတံခါးကို ေသာ့ၾကီးၾကီးခတ္ထားတဲ့ အေဆာက္အအုံကိုေတြ႔ရတယ္။ အေဆာက္အအုံျပင္ပက ဆိုင္းဘုတ္ေဖာ္ျပခ်က္အရ ယူအင္ဒီပီကဖြင့္ထားတဲ့ က်န္းမာေရးစင္တာတဲ့။ ၾကာေတာ့ၾကာခဲ့ပါျပီ။

  က်မ္းကိုး-ဆာေဂ်ာ့စေကာ့ရဲ့'ဗမာ'
   -အင္ဒရူးမားရွယ္ရဲ့ 'ေဘာင္းဘီ၀တ္သူမ်ား'
   ပုံစာ(၁) ေငြခါးပတ္မ်ားႏွင့္ ေငြပေလာင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ေတြ႔ရစဥ္
    (က်န္ပုံမ်ား) ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ နမ့္စန္ျမိဳ႔နယ္၊ခိုလမ္ရွိ တိုင္းရင္းသားေဒသ ပေလာင္ေက်းရြာရႈခင္းမ်ားကို၁၀-၁-၂၀၁၅က ေတြ႔ရစဥ္ 
 
Writer: ကိုေန(မန္း)

No comments: