Sunday, August 4, 2013

"မွန္တဲ့ဘက္ကပဲ လိုက္ခ်င္တယ္"



Written by ေနထြန္းႏိုင္၊ ေက်ာ္ဇင္၀င္း

 

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားသည့္ ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)မွ ျပင္ဆင္ေပးရန္ တင္ျပထားသည့္ အခ်က္မ်ား မပါ၀င္သည့္နည္းတူ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) မွ ေရးဆြဲေသာ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကိုလည္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ပယ္ခ်ၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ မတင္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္ထားသည္။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ကတိေဖာက္ဖ်က္မႈေၾကာင့္ ျပႆနာ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ရေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)၏ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးအား ဇူလိုင္ ၃၁   ရက္က ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း ခဲ့သည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ေမး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)မွာ ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ဘယ္သူက တာ၀န္ေပးအပ္ ခဲ့တာပါလဲ။ သမၼတႀကီးနဲ႔ နီးစပ္မႈရွိလို႔ ဒါမွမဟုတ္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးနဲ႔ နီးစပ္မႈရွိလို႔ ဥကၠ႒တာ၀န္ ေပးအပ္ျခင္း ခံခဲ့ရတာလား။ ဒီတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ ဆိုတာကို ရွင္းျပေပးေစ လိုပါတယ္။

ေျဖ။ သတင္းစာ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့မွ ပါလာတာ သိရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္က တရား႐ံုးခ်ဳပ္က အနားယူၿပီးေနၿပီ။ အသက္ကလည္း ၇၀ ေက်ာ္ေနၿပီ။ အဲဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားတယ္။ ဒီအသက္အရြယ္မွ လုပ္လို႔ရွိရင္ေတာ့ တာ၀န္က အသစ္ေပါ့ေနာ္။ ေၾကာက္တာေတာ့ မေၾကာက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ပါ့မလားေပါ့။ သားသမီးေတြကလည္း မလုပ္ေစခ်င္ဘူး။ ေအးေအးေဆးေဆး တရားဓမၼန႔ဲ ေနရမယ့္ အခ်ိန္ဆိုေတာ့  ပထမ ေနျပည္ေတာ္ကိုတက္ၿပီး သမၼတႀကီးကိုပဲ ေမတၱာရပ္ခံရမလား။ မလုပ္ပါရေစနဲ႔လို႔။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္က ကြၽန္ေတာ္ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္တို႔၊ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ပင္စင္ေပးထားတာ ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ပင္စင္ေပါ့။ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ လုပ္ေစခ်င္လို႔ တာ၀န္ေပးတာပဲဆိုၿပီး လုပ္မယ္ဆိုတဲ့အခါ ဦးေအာင္ၾကည္ ေခၚေတြ႕တုန္းကလည္း အန္ကယ္ႀကီးလုပ္ပါ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ၀ိုင္းကူပါ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္ျဖစ္တာ။ ဘာမွ အဆက္အသြယ္ မရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဟိုတုန္းက အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီးေတာ့ သမၼတႀကီးကပဲ တာ၀န္ေပးတယ္ ထင္တယ္။ သမၼတႀကီးက န၀တ တက္ခါစတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေစာေမာင္ရဲ႕ အခန္းမွာ တာ၀န္ခံ။ ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီးပဲ ရွိေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီမွာ အျမဲတမ္းသြားၿပီး ဥပေဒကိစၥေတြ ရွင္းျပရတယ္။ သမၼတႀကီးကို ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘ၀ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္သိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဥပေဒဆြဲတာလည္းသိေတာ့ လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြ ဒါေတြကို သူသိျမင္ၿပီး ေရြးလိုက္တာ ျဖစ္မယ္။

ေမး။ စာနယ္ဇင္း အျမဳေတေကာင္စီ ဖြဲ႕တုန္းကလည္း ဥကၠ႒ တာ၀န္ေပးျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးက ဦးေက်ာ္ဆန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဆန္းနဲ႔ ရင္းႏွီးလို႔ ဒီတာ၀န္ကို လက္ခံရရွိ ခဲ့တာလား။
ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္တုန္းက သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕မွာ တစ္ခါတစ္ေလ သြားၿပီးရွင္းရတယ္။ ျပည္ထဲေရးကဖြဲ႕တဲ့ ေကာ္မတီေတြမွာ အမ်ားႀကီး လုပ္ရတယ္။ သတင္းထုတ္ျပန္ေရးမွာ မူးယစ္ေဆး၀ါးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထုတ္ျပန္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေခၚတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ေငြျဖဴေငြမည္း ဥပေဒေတြ ထုတ္ျပန္ရင္ အဲဒီသတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲေတြမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေခၚတယ္။ အဲဒီဟာပဲ ရွိတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ႏွစ္ဦးခ်င္း သူ႔႐ံုးခန္းထဲမွာ ေတြ႕တာမ်ဳိး တစ္ခါမွ မရွိဘူး။ ဦးေအာင္ၾကည္နဲ႔လည္း မေတြ႕ဖူးဘူး။ သူ႔ကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ျမင္ဖူးေနတာေပါ့။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတာေတြၾကည့္ၿပီး သူေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ေလးစားခဲ့ပါတယ္။

ဒီအသက္အရြယ္ ေရာက္ရင္ေတာ့ မွန္တဲ့ဘက္ကပဲ လိုက္ခ်င္တယ္။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒ ဆိုတာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာပါတဲ့ လူေတြရဲ႕ အက်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပန္ၾကားေရး အက်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အားလံုး ျပည္သူလူထုရဲ႕ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဳိးျပဳႏိုင္တဲ့ ဥပေဒတစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါေလးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ေနတာ။ သူတို႔ေႏွာင့္ေနွးေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္းမွာ ဘယ္သူတရားခံ ျဖစ္မလဲ . . . . .

ေမး။ အခုခ်ိန္မွာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ကတိဖ်က္မႈ အပါအ၀င္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း ကိစၥရပ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အစိုးရနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဖို႔ ျဖစ္လာပါၿပီ။ လက္ရွိအေျခအေနကို ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၂၄ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္ကို သြားၾကတယ္။ အတြင္းေရးမွဴး အပါအ၀င္ ရွစ္ေယာက္သြားၾကတယ္။ သူတို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ တင္လိုက္တဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒဟာ သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးတုန္းက ဖ်က္ပါမယ္။ မထည့္ေတာ့ပါဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ အကုန္ျပန္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒါကိုဦးတည္ၿပီး ေတြ႕ခြင့္ေတာင္းလိုက္ေတာ့ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ေခၚလိုက္တာပါ။ စာနဲ႔ေပနဲ႔ ဖိတ္လိုက္တယ္။ ဘယ္ေန႔အေရာက္လာပါ။ သြားလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ တစ္နာရီခြဲေလာက္ တင္ျပခြင့္ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ရသလဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ စာနယ္ဇင္းသမားေတြကို ဟိုတုန္းကလို "မွတ္ပံုတင္အရာရွိ" က ႏွိပ္ကြပ္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မခံပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ျပန္ၾကားေရးက ညႊန္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့ ဖ်က္ပါမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပန္ပါလာတယ္။ ဒါေတာ့ မေကာင္းပါဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္ျပတယ္။ ေနာက္ဆံုး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက လက္ခံတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ၿပီး သူတို႔ဘက္က အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးတယ္။ အဲဒီလို သြားတဲ့အခါ သူရဦးေအးျမင့္တို႔ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အားကစား ေကာ္မတီက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အဲဒါၿပီးရင္ ေတြ႕ခ်င္ပါတယ္ဆိုလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ဘာသြားေတြ႕လဲဆိုေတာ့ သူရဦးေအးျမင့္ရယ္၊ ျပန္ၾကားေရး ဒု၀န္ႀကီးႏွစ္ပါးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြရဲ႕ အဖြဲ႕၀င္ေတြရယ္၊ အၾကံေပး အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ သူရဦးေအးျမင့္က ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒကို ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာ သူရွင္းျပပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဦးရဲထြဋ္ကေနၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္လိုက္တဲ့ ဥပေဒမွာ ၅၁ ခ်က္ကို လက္ခံၿပီး ၁၇ ခ်က္ကို လက္မခံဘူးဆိုတာ ရွင္းျပတယ္။ ရွင္းျပၿပီးေတာ့ PSM (အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒမူၾကမ္း) ကို Power Point နဲ႔ျပဖို႔ ျပင္ဆင္ထားျပီးသား၊ သူတို႔က စားပြဲထိပ္မွာ ထိုင္တယ္။ 

ကြၽန္ေတာ္တို႔က သူတို႔နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ ထိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ Power Point ေတြထိုးၿပီး က်န္တဲ့ ေကာ္မတီ၀င္ေတြကို ရွင္းျပတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘက္ကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အလွည့္ေရာက္ေတာ့ အဲဒီ ၁၇ ခ်က္ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရးဆြဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ေပးဖို႔ ခံယူထားတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြမွာ ျပ႒ာန္းတဲ့ ဥပေဒေတြထဲမွာ ပါတဲ့ ဥပမာ ေကာင္စီ၀င္ တစ္ေယာက္ကို လုပ္ငန္းတာ၀န္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ သေဘာ႐ိုးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ရင္ သူ႔ကို တရားမေၾကာင္း ဥပေဒအရ မစြဲရဘူးလို႔ ဥပေဒထဲမွာ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဟိုးတစ္ေန႔ကထြက္တဲ့ ေကာ္မရွင္ ဥပေဒထဲမွာလည္း ဒီအခ်က္ ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီလိုလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ေျဖရွင္းရမယ့္ ညႇိႏိႈင္းေရး ေကာ္မတီ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ရွိတယ္။ အျငင္းပြားလို႔၊ တိုင္လို႔ရွိရင္ ေခၚရတာေပါ့။ ေခၚႏိုင္ေအာင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ ေကာင္စီ၀င္ေတြဟာ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ရာဇသတ္ပုဒ္မ ၂၁ အရ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဒီမွာျပ႒ာန္းထားၿပီး ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က်မွ ကန္႔ကြက္သလဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အလုပ္သမား ဥပေဒ၊ လူမႈဖူလံုေရး ဥပေဒမွာ ဒါေတြအကုန္ပါတယ္။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ကန္႔ကြက္သလဲ။ တမင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေႏွးေကြးေအာင္ လုပ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အဓိက အခ်က္က သတင္းမီဒီယာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေကာင္စီဟာ တစ္ခုတည္းေသာ ေကာင္စီျဖစ္ရမယ္။ လိုင္စင္ေပးတာ မဆိုင္ဘူး။ သတင္းမီဒီယာႏွစ္ခု အျငင္းပြားရင္ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီက တစ္ခုတည္း ရွိရမယ္လို႔။ တစ္ခုတည္း ဆိုတာကို သူတို႔က လက္မခံဘူး။ ဘာေၾကာင့္ လက္မခံလဲဆိုေတာ့ PSM မွာ ေကာင္စီတစ္ခုေထာင္ဖို႔၊ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔က လက္မခံဘူး။ ဇြတ္ျငင္းတယ္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ၁၇ ခ်က္ကို မျပင္ရင္ သူတို႔မေပးႏိုင္ဘူးဆိုတာ ျဖစ္လာတာေပါ့။ သူရဦးေအးျမင့္ကလည္း သူတို႔လက္မခံရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဆိုၿပီး ဒါျဖင့္ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားမယ္။ သူရဦးေအးျမင့္တို႔ ေကာ္မတီကပဲ တင္မလား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တျခားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးဦးကပဲ တင္မလားဆိုတာ ေျပာတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကပဲ တင္လို႔ရတယ္။ 

ကြၽန္ေတာ္တို႔က တင္လို႔မရဘူး။ အဲဒါကိုပဲ မၾကာခင္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီး အၾကံဥာဏ္ယူမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ၀န္ႀကီးေျပာတဲ့ ကတိအရဆိုရင္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒနဲ႔ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တင္ေပးမယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္းတင္ရင္လည္း လႊတ္ေတာ္က ေပါင္းသြားမယ္။ ခြဲခ်င္လည္း ခြဲမယ္ဆိုၿပီး။ အဲဒီဟာ ကတိကို သူတို႔ကဖ်က္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုက (လႊတ္ေတာ္ကို) တင္ေပးရင္လည္း တင္ေပး။ မတင္ေပးဘူးဆိုရင္လည္း သမၼတႀကီးဆီ၊ သမၼတႀကီးကတစ္ဆင့္ တင္ေပးဖို႔အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။

ေမး။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥမွာ ႏွစ္ပိုင္း ရွိေနပါတယ္။ ပထမပိုင္းက ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီဌာနက ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို ဂ်ာနယ္လစ္ အားလံုးက ကန္႔ကြက္ထားတယ္။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကလည္း ျပင္ဆင္ေပးပါဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျပင္မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒုတိယပိုင္းက စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြ၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ၊ အျခားတတ္သိ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကို တင္ေပးပါလို႔ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကို ေျပာပါတယ္။ အခ်က္ ၁၇ ခ်က္ကို မျပင္တဲ့အတြက္ တင္မေပးဘူး။ တင္ခဲ့ရင္လည္း အဆင့္ဆင့္ ကန္႔ကြက္မယ္လို႔ ျပန္ၾကားေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ေျပာပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ သေဘာထားကို ဘယ္လိုသံုးသပ္ ပါသလဲ။

ေျဖ။ ဒါကေတာ့ တမင္ေႏွာင့္ေႏွးေအာင္ လုပ္တာလား။ သူတို႔ စိတ္ရင္းေတာ့ မသိဘူးေပါ့ေလ။ ၿပိဳင္တူတင္ေပးမယ္၊ မတင္ဘူးဆိုတာ သူတို႔ကတိ ေဖာက္ဖ်က္တာပဲလား။ သူတို႔သတင္းစာေတြထဲ၊ ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ သေဘာ႐ိုးပဲ။ ဒီမွာပါတဲ့ ေကာ္မတီ၀င္ ၁၀ ဦးဆိုလည္း ၁၀ ဦး။ အကုန္ပင္စင္စားႀကီးေတြပါ။ စီးပြားေရးသမား ပါတယ္။ အႏုပညာ စာေပပါတယ္။ ဂ်ာနယ္လစ္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ပါတယ္။ အကုန္ပါပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ ဒီအသက္အရြယ္ ေရာက္ရင္ေတာ့ မွန္တဲ့ဘက္ကပဲ လိုက္ခ်င္တယ္။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒ ဆိုတာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာပါတဲ့ လူေတြရဲ႕ အက်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပန္ၾကားေရး အက်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အားလံုး ျပည္သူလူထုရဲ႕ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဳိးျပဳႏိုင္တဲ့ ဥပေဒတစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါေလးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ေနတာ။ သူတို႔ေႏွာင့္ေနွးေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္းမွာ ဘယ္သူတရားခံ ျဖစ္မလဲ။ အဲဒါကိုေတာ့ အမ်ားျပည္သူက ဆံုးျဖတ္မွာပဲ။
ေမး။ ျပန္ၾကားေရးက ကတိဖ်က္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို တင္လိုက္တဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အတည္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ျပင္ဆင္တာတစ္ခ်ိဳ႕ ရွိေပမဲ့ မူရင္းထက္ ပိုဆိုးသြားတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ၿပီး လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ထပ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို အစိုးရသတင္းစာေတြကတစ္ဆင့္ ျပန္ၾကားေရးက ျပန္ရွင္းပါတယ္။ ျပန္ရွင္းတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ မွန္တာေတြ ပါသလို၊ ခ်န္တာေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ထုတ္မရွင္းဘဲ ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက ဘာေတြပါလဲ။

ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပင္ခိုင္းတဲ့ အခ်က္ေတြေပါ့။ သူတို႔လႊတ္ေတာ္မွာ တင္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔က "မွတ္ပံုတင္အရာရွိ" ဆိုတာကို ဥပေဒမွာ မထည့္သင့္ဘူး။ သူတို႔ထပ္ထည့္တယ္။ ဒါကို သူတို႔ထည့္တာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီဥပေဒႀကီး တစ္ခုလံုးကို ၀န္ႀကီးကေနၿပီးေတာ့ ဆႏၵရွိလို႔ဆိုရင္ ဒီဥပေဒနဲ႔ မသက္ဆိုင္ရဘူးျဖစ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ သတ္မွတ္ႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ ၆၂ ဥပေဒရဲ႕ ပုဒ္မ၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီက ျပ႒ာန္းတဲ့ ဥပေဒပုဒ္မကို ျပန္ထည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျပန္ဆြဲေတာ့ ဒါႀကီးဖ်က္ေပးပါဆိုျပီး ဒီမွာေဆြးေႏြးေတာ့ ဖ်က္ေပးပါမယ္ဆိုၿပီး အဲတာ ျပန္ထည့္တာႀကီးက ေတာ္ေတာ္ကို ဆိုးပါတယ္။ ေနာက္ "မွတ္ပံုတင္အရာရွိ" နဲ႔ "မွတ္ပံုတင္အရာရွိ" ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို ျပန္ထည့္တာ။ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ။

ေမး။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ကေရးတဲ့ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေတာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ ၅၁ ခ်က္ကို ျပင္ေပးၿပီးၿပီ။ ၁၇ ခ်က္ကို ျပင္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ေနာက္ ဒီဥပေဒကို ဥပေဒပညာရွင္ေတြ၊ စာေပပညာရွင္ေတြ၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ၅ ႀကိမ္ေတြ႔ဆံုၿပီး ေရးခဲ့တယ္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ၂ ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ၿပီး အၾကံဥာဏ္ေတြ ယူခဲ့တယ္။ ဥေရာပ၊ အာရွ၊ အိႏၵိယ၊ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြက ဥပေဒေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ကို ေလ့လာၿပီး ေရးခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဘာေၾကာင့္လက္မခံ ရတာပါလဲ။

ေျဖ။ သူတို႔ဒါကို လက္ခံလိုက္ရင္ သူတို႔သတင္းစာေတြ အေပၚမွာ အရင္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈက လုပ္လို႔မရဘူးဆိုတဲ့အျမင္ ျဖစ္ရင္ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က သမၼတႀကီးရဲ႕ စတုထၴမ႑ိဳင္မူအရ သူတို႔လုပ္ခ်င္တယ္လည္း ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း အဲဒီမူအရ ေရးတယ္။ ဒါကို မလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုေတာ့ သူတို႔ထဲမွာ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရွိသလဲ ဆိုတာေတာ့ ဘုရားမွ သိမွာပဲ။

ေမး။ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပန္ၾကားေရးက လႊတ္ေတာ္ကို တင္မေပးဘူး ေျပာတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကို တိုက္႐ိုက္တင္ဖို႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တင္ေပးမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မေတြ႔ေသးဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ဖို႔ စီစဥ္ထားပါသလဲ။

ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေကာင္စီရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ဘယ္သူ႔သြားတင္ေပးပါလို႔ ေျပာရင္ေတာ့ ရတာေပါ့။ ဒါကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွာ ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြ၊ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အာေဘာ္ကိုလည္း လိုခ်င္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္သေဘာထားက ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ဘယ္ေလာက္အထိ အျမင္ရွိသလဲဆိုတာ လိုခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က စေနေန႔ (ၾသဂုတ္ ၃ ရက္)မွာ ဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြကိုဖိတ္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕အျမင္ကို ယူမွာပါ။ တင္ေပးမယ့္သူေတာ့ ရွိပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးရဲ႕ အရင္တုန္းက ကတိနဲ႔ သူရဦးေအးျမင့္တို႔ရဲ႕ သူတို႔တင္ေပးပါမယ္ဆိုတဲ့ ကတိက သူတို႔ လူႀကီးလူေကာင္း ကတိပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ယံုတယ္။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရးထားတဲ့ အထဲမွာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြမွာ ဘာမွတိုင္းျပည္ကို ထိခိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ "အီလက္ထေရာနစ္ မီဒီယာ" ဆိုတာနဲ႔ "အင္တာနက္ မီဒီယာ" ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဒါေလးကို အျငင္းပြားတာ ေလးခ်က္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က "အီလက္ထေရာနစ္ မီဒီယာ" ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္းမွာ အကုန္ေပၚလာမယ့္ ဟာေတြပါပဲ။ သူတို႔က ဒါမဟုတ္ဘူးတဲ့။ "အင္တာနက္ မီဒီယာ" ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္တဲ့။ ဒါကို ျပင္ပါဆိုေတာ့ အဲဒီမွာ ေလးခ်က္ကသြားၿပီ။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီဥပေဒတစ္ခု အသစ္ျပဌာန္းရင္ အရင္ရွိရင္းစြဲ ဥပေဒ ပယ္ဖ်က္ရမယ္ဆိုတာ ဒါလုပ္ထံုးပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့တာ။ ဒါကို သူတို႔က မထည့္သင့္ဘူး။ သူတို႔ေရးတဲ့ ပံုႏွိပ္ဥပေဒမွာ ထည့္ၿပီးၿပီးဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ ေနာက္ကြၽန္ေတာ္ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ "မီဒီယာေကာင္စီ" တစ္ခုတည္း ရွိရမယ္ဆိုတာ။ ေနာက္ၿပီး ပိုဆိုးတာတစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေကာင္စီ၀င္ အသစ္ေပါ့ေလ။ ဖြဲ႕တဲ့အခါ အမ်ားဆႏၵနဲ႔ တင္ေျမႇာက္တာ ေကာ္မတီ၀င္၊ ဥကၠ႒ အကုန္လံုးေပါ့ေလ။ 

ဒီအဖြဲ႕အစည္း ဖြဲ႕စည္းၿပီးတဲ့အခါ ဒီအဖြဲ႕အစည္းကို မေအာင္ျမင္ေအာင္ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးတဲ့ လူေတြေပၚလာရင္ ေကာ္မတီကေန ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ဒီလူကိုထြက္ဖို႔၊ ပယ္ဖ်က္ဖို႔ သမၼတႀကီးဆီ တင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ။ အဲဒီဟာ မထည့္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာတယ္။ အဲတာၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဥပေဒမွာ အဲဒီအတိုင္း သံုးပံုတစ္ပံုက ဆံုးျဖတ္ရင္တဲ့ အဲဒီေကာ္မတီ၀င္ကို ထုတ္ပစ္ရမယ္လို႔ ေရးထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚကို ဘယ္ေလာက္မ်ား မညီမမွ်ေပါ့ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဥပေဒသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီလိုပဲ ျမင္ပါတယ္။ ဟိုးေရွးက ဥပေဒေတြျပန္ၾကည့္ ေရးခဲ့တာေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ။

ေမး။ ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အားကစား ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီနဲ႔ ၄ ႀကိမ္ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ျပင္ဆင္ဖို႔ တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြကို လိုက္ေလ်ာျပီး တင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳၿပီးခ်ိန္မွာ သိပ္အေရးမႀကီးတဲ့ အခ်က္ငါးခ်က္ကိုပဲ ျပင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားစုကို ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္အေပၚ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဘယ္လိုယူဆ ပါသလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။ ဒါကိုေတာ့ သူရဦးေအးျမင့္လည္း ေျပာပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာပါတယ္။ သူတို႔အမွတ္တမဲ့ ျဖစ္သြားလို႔ ေသခ်ာမေဆြးေႏြးမိတာဆိုၿပီး။ ေနာက္ပိုင္း သူတို႔ဆီ ျပန္တက္လာရင္ ေသခ်ာေဆြးေႏြး ပါမယ္ဆိုၿပီး သူတို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ျပန္ၾကားေရးနဲ႔ ညႇိၿပီးၿပီဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ျပန္ၾကားေရးဘက္က တင္ျပသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတို႔က ထင္မွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လႊတ္ေတာ္ကို မတက္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ မသိဘူးေလ။ အဲတာေၾကာင့္ သူတို႔လက္ခံမိတာပါလို႔ ေျပာတယ္။ အခု အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က တင္မယ္။ တင္တဲ့အခါ သူတို႔ဆီ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ သူတို႔အေလးအနက္ထား စဥ္းစားမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာကေတာ့ ဥပေဒျပဳတဲ့အခါမွာ အျမင့္ဆံုး အဖြဲ႕အစည္းကိုး။ သူတို႔ကို ဒါျပင္ပါ၊ ထည့္ပါလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာခြင့္မရွိပါဘူး။ သူတို႔ တကယ့္တကယ္ကို လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိတယ္ထင္ရင္ သူတို႔လည္း ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြပဲ။ စတုထၴမ႑ိဳင္ ပီျပင္တယ္ထင္ရင္ သူတို႔လည္း ထည့္ၾကမွာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလိုပဲ ခံယူပါတယ္။

ေမး။ ဥကၠ႒က တရားေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး ကိစၥရပ္ေတြမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္ခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဘ၀မွာလည္း ဥပေဒမ်ားစြာကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး အေတြ႔အၾကံဳမ်ားစြာ ရွိထားသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကို ဘယ္လိုထင္ျမင္ မိပါသလဲ။
ေျဖ။ သူတို႔ ဥပေဒတစ္ခု ဆြဲတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေခတ္မွာ ေရးဖူးတယ္။ ဥပေဒ ဆြဲတယ္ဆိုတာ အမ်ားႀကီး အခ်က္အလက္ေတြ ရွိတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို မဆန္႔က်င္ရဘူးတို႔။ သူမ်ားအက်ိဳးကို မထိခိုက္ရဘူးတို႔။ ျပည္သူေတြအက်ိဳးကို မထိခိုက္ရဘူးတို႔၊ ရွိရင္းစြဲ ဥပေဒအေပၚမွာပဲ ဥပေဒရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မထိခိုက္ရဘူးတို႔၊ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ အက်ိဳးကို ဦးတည္ရမယ္တို႔၊ အမ်ားႀကီး ကြၽန္ေတာ္ေရးထားပါတယ္။ ဥပေဒရဲ႕ တကယ့္ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ၊ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ၊ ဥပေဒသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရးတဲ့ ဥပေဒဟာ အမ်ားျပည္သူအက်ိဳး ထိခိုက္မယ္လို႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မေတြ႕မိဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္ ဥပေဒေတြ အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ၿပီး အေျခခံဥပေဒကို ဆန္႔က်င္တယ္ ဆိုတာလည္း တစ္ခုမွ မေတြ႕မိဘူး။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ဆန္႔က်င္တယ္၊ မဆန္႔က်င္ဘူး ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ပါပဲ။

ေမး။ အကယ္၍မ်ား ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက တင္သြင္းတဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို လက္ရွိအေနအထားအတိုင္း ျပင္ဆင္ခ်က္ မလုပ္ေတာ့ဘဲ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုးက အတည္ျပဳလိုက္မယ္။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က တင္သြင္းတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းကိုလည္း ျပန္ၾကားေရးက အဆင့္ဆင့္ ကန္႔ကြက္လို႔ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ ေဆြးေႏြးမႈ မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ဖူးဆိုရင္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ရဲ႕ အနာဂတ္ အလားအလာက ဘယ္လိုျဖစ္လာ ႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္က၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီ သြားတယ္ဆိုရင္ အားလံုးသိၾကပါတယ္။ ဥပေဒျပဳ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ တရားဥပေဒတင္ မကပါဘူး။ စတုထၴမ႑ိဳင္ဆိုတဲ့ ဒီသံုးဦးကို ညႇိႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုကို အမွန္ကို ေထာက္ျပႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း ရွိရမွာေပါ့။ PSM ဆိုတာ ဒါပါပဲ။ သူက ျပည္သူလူထု သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို ေပးရမယ္။ အစိုးရလုပ္ငန္း ေကာင္းတယ္ခ်ည္း ေျပာလို႔မရဘူး။ သူတို႔မွာ မွားတာရွိရင္ ေထာက္ျပရမယ္။ အမွန္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဥပေဒထဲမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သတင္းမီဒီယာ သမားေတြဟာ ကိုယ့္က်င့္၀တ္အတိုင္း တိတိက်က် လိုက္နာရမယ္။ သတင္းေထာက္ကလည္း သတင္းေထာက္ရဲ႕က်င့္၀တ္ လိုက္နာရမယ္။ စာေရးဆရာက စာေရးဆရာက်င့္၀တ္၊ ထုတ္ေ၀သူက ထုတ္ေ၀သူက်င့္၀တ္၊ အဖြဲ႕အစည္းလိုက္ထားတဲ့ က်င့္၀တ္ေတြကို လိုက္နာရမယ္။  ဒီက်င့္၀တ္ေတြ ေဖာက္ဖ်က္ၿပီဆိုရင္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အေရးယူရမယ္လို႔ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ လက္လြတ္စပယ္ ေရးရမယ္ မပါပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ေရးထားသလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈကို ထိပါးတဲ့ အမႈဆိုရင္ တစ္ခါတည္းကို ရွိရင္းစြဲ ဥပေဒနဲ႔ကို ေထာင္ဒဏ္အျမင့္ဆံုး ျပစ္ဒဏ္ေတြ ခ်ႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္စြာနဲ႔ တရား႐ံုးက ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တယ္။ အဲလိုေတြ ထည့္ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒရဲ႕ သြားတဲ့ပံုစံပါ။ စတုထၴမ႑ိဳင္ ပီျပင္ေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာ တစ္ခ်ိဳ႕က လႊတ္ေတာ္မွာ ေျပာၾကတာေပါ့ေလ။ သတင္းစာေတြက လြတ္လပ္ခြင့္ရတိုင္း မတရား ေရးေနၾကတယ္။ ဟုတ္လား။ ပုဂၢလိက ဟာေတြေရာ။ ပုဂၢလိကဟာေတြက မေရးဘူး။ လူ႔အခြင့္အေရးအရ သူထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြက အမ်ားႀကီး လာမွာပဲ။ သတင္းေထာက္ေတြလည္း လာမယ္။ ပံုႏွိပ္ေတြလည္း လာမယ္။ စာေရးဆရာေတြလည္း လာမယ္။ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္ေတြလည္း လာမွာပဲ။ ဒါေတြက အမ်ားႀကီးလုပ္ရမယ့္ ကိစၥေတြပါ။ ဒါကို ျခံဳမိေအာင္ ဥပေဒထဲမွာ အကုန္ေရးလို႔ မရဘူး။ ဒါေတြေၾကာင္းထားၿပီးေတာ့ သူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔သူ ျပ႒ာန္းရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေကာင္စီကေန ညႇိႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ျပ႒ာန္းရမယ္ဆိုတာ ေရးထားၿပီးသားပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ စတုထၴမ႑ိဳင္ ပီျပင္ေအာင္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဥပေဒလို႔ ခံယူထားပါတယ္။ ဒါကိုမွ လက္မခံဘူးဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားျပည္သူက ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အေျခအေနေပါ့ေလ။ ႏိုင္ငံတကာကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ႕ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိလဲဆိုတာ အားလံုးက ေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လိုျဖစ္မယ္ဆိုတာ မေျပာခ်င္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ သံုးသပ္တဲ့အေပၚမွာ သြားတည္မွာပါ။

ေမး။ ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းကေတာ့ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)မွာ ပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ညီညြတ္မႈ ရွိသလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လြတ္လပ္စြာ ေျပာခြင့္ရွိတယ္။ ေျပာၾကတာကေတာ့ အျပန္အလွန္၊ ေဒါက္တာသိန္းျမင့္လည္း ေျပာတာပဲ၊ ကိုေက်ာ္မင္းေဆြလည္း ထေျပာတယ္။ ကိုတင္ထြန္းဦးတို႔ လာရင္လည္း သူတို႔က ဒါေလးလိုပါတယ္ေျပာ။ တစ္ေယာက္က ဒါေတာ့မလုပ္သင့္ဘူး။ ဒါျဖင့္ ဆံုးျဖတ္၊ သူတို႔ကို ဆံုးျဖတ္ခိုင္းတယ္။ အမ်ားသေဘာ တူတယ္ဆိုရင္ လက္ခံ။ ေနာက္ဆံုး ဘာေလာက္အထိဆိုရင္ ဒီအစည္းအေ၀းမွာ အဖြဲ႕၀င္အားလံုး ဆံုဖို႔မလြယ္ဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ တက္တဲ့လူေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အမ်ားသေဘာတူတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အဖြဲ႕ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဆိုတာကို လက္ခံရမယ္ဆိုတာ အားလံုးက ညီညီညြတ္ညြတ္ သေဘာတူထားတယ္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္အရ ေျပာခြင့္ရွိရမယ္။ ဥကၠ႒ သေဘာတစ္ခုတည္းနဲ႔ ဘာမွလုပ္ခြင့္ မရွိရဘူး။ ဒီဥပေဒ ဆြဲတုန္းကမ်ား တစ္ေယာက္ခ်င္း ပုဒ္မ ၁၊ ေျပာၾက၊ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြကလည္း ေျပာတယ္၊ ေရွ႕ေနေတြကလည္း ေျပာတယ္။ တရားသူႀကီးေဟာင္း အၿငိမ္းစားေတြကလည္း ေျပာတယ္။ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးက ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြကလည္း ေျပာၾကတယ္။ အကုန္လံုး ေျပာတာပဲ။ ေကာင္းၿပီ ဘယ္လိုေရး၊ ႏွစ္ဘယ္လိုေရး၊ အားလံုး အမ်ားသေဘာတူ ဒီမိုကေရစီ နည္းအရ ေျပာတာပဲ။ ေနာင္ကိုလည္း ဒီပံုစံ သြားမွာပဲ။ ေနာင္မွာလုပ္တဲ့ ဥပေဒေတြကိုလည္း အမ်ားသေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ အမ်ားႀကီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရးမွာပါပဲ။

ေမး။ အျခားျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားလိုတာမ်ားရွိရင္ ေျပာေစခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သြားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း လုပ္ငန္းခ်င္တူရင္ မတူတာေတြ အသာဖယ္ထား၊ တူတာေတြ လက္ခံရမယ္ဆိုတာ ခဏခဏ လူႀကီးေတြ ေျပာေနတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ သြားေနတဲ့အခါမွာ ေကာင္စီက သြားခ်င္တဲ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔၊ က်င့္၀တ္သိကၡာနဲ႔ စာနယ္ဇင္းေတြ ျဖစ္လာဖို႔ လိုသလို ျပန္ၾကားေရးက ဒါကို တကယ္လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘာမွလက္မခံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါကိုေတာ့ ေရရွည္မွာ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြေရာ လႊတ္ေတာ္မွာက်န္တဲ့ တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေရာေပါ့ေလ။ အဖြဲ႕အစည္းေတြက ဒါကိုသေဘာေပါက္သြားလို႔ရွိရင္ ေရွာေရွာ႐ူ႐ူ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ယံုၾကည္ပါတယ္။

ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
ဦးခင္ေမာင္ေအးသည္ ၁၉၃၃ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သူျဖစ္ၿပီး မိထၴီလာဇာတိ ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ပညာသင္ၾကားခဲ့ၿပီး ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ B.Sc(BL) ဘြဲ႕ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ နယ္ဘက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၀န္ထမ္းအျဖစ္ စတင္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ တရားသူႀကီးအဖြဲ႕ ဥကၠ႒တာ၀န္ကို စတင္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္၌ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၊  ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ကာ ဒုတိယ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ဥပေဒ ေျမာက္ျမားစြာကို ေရးဆြဲခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၂  ခုႏွစ္တြင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ အၿငိမ္းစားယူခဲ့ကာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ဖြဲ႕စည္းခ်ိန္မွ ယခုအခ်ိန္အထိ ေကာင္စီ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။

Credit: http://www.news-eleven.com 

No comments: