Monday, October 27, 2008

Ethic of Office

လုပ္ငန္းခြင့္ က်င့္၀တ္
လုပ္ငန္းခြင္တြင္လိုက္နာအပ္ေသာထံုးတမ္းက်င့္၀တ္ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြကို လိုက္နာျခင္း အားျဖင့္သင့္ရဲ႕ အလုပ္ရွင္က သင့္ရဲ႕အလုပ္နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈကို သတိထားမိေစတဲ့အျပင္ သင့္အတြက္လည္း ထံုးတမ္း က်င့္၀တ္တစ္ခုအျဖစ္ အသံုး၀င္မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ
လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ေအာင္ျမင္မႈကိုရရွိေစႏိုင္ေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ကို စ၀င္ျပီဆိုကတည္းက ေသေသ သပ္သပ္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လိုက္ေလ်ာ္ညီစြာ ၀တ္စားဆင္ယင္ပါ။ တကၠသိုလ္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေက်ာင္းတက္ရင္းၾကိုက္သလို လြတ္လပ္စြာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္၀တ္စံု သတ္သတ္ မွတ္မွတ္ ၀တ္စားျခင္းဟာ သင့္အေနနဲ႔ သင့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ဂရုစိုက္တယ္၊ သင့္စိတ္ထဲမွာ အလုပ္ခြင္ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဂရုတစိုက္ရွိတယ္ ဆိုတာကို ျပသရာေရာက္ပါတယ္။
အလုပ္စတင္ေလ်ာက္ျပီး အင္တာဗ်ဴး၀င္တဲ့အခါမွာလည္း သင္ဟာအဲဒီရုံးမွာ အလုပ္သမား၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ေနျပီးသကဲ့သို႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ပါ။ အလုပ္ရျပီးရင္ေတာ့ ဘယ္လို၀တ္စားဆင္ယင္သင့္တယ္ဆိုတာကိုေမးပါ။ ငါဟာ အခ်ိန္တိုေလးလုပ္မွာပဲဆိုျပီး ၾကံဳသလို၀တ္ဆင္တာမ်ိဳးမလုပ္ပါႏွင့္။
(၂) လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို ရုိေသေလးစားပါ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြဟာ သင့္ထက္အသက္ပိုၾကီး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ သင့္ထက္ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ေရာက္ေနတာၾကာျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ သင့္အေနနဲ႔ သူတို႔ကိုရုိေသေလး စားမႈရွိရပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ သင့္အေနနဲ႔ သူတို႔ထံမွ သင္ယူစရာေတြအမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ေသာေမးခြန္းမ်ား၊ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းမ်ား၊ အလုပ္ခြင္ေနရာမွာ ဘယ္လိုက်င့္ၾကံရမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ား ေမးရာမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အေျခခံအခ်က္မ်ားကို သတိရပါ။
- ျပဳံးပါ။
- သင္စကားေျပာမည့္သူ၏ မ်က္လံုးထဲကိုၾကည့္ပါ။
- လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္တဲ့အခါ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ၀တ္ေက်တမ္းေက်မဟုတ္ဘဲ တင္းတင္းဆုပ္ကိုင္၍ ေလးေလးစားစားႏႈတ္ဆက္ပါ။
- အလုပ္ရွင္က သင့္အားတစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုေၾကာင့္ ငွားရမ္း လိုက္ျပီျဖစ္ပါတယ္။ သင့္အေနနဲ႔ မိမိကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈရွိစြာျဖင့္ အလုပ္လုပ္ပါ။ဒါမွသာ သင့္ကိုလည္းယံုၾကည္မႈရွိစြာနဲ႔ ဆက္ဆံၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမာင္
Ref: RD 2008, Sept.

No comments: