ဘယ်တော့မှမလုပ်သင့်တဲ့Windowsအမှားတွေ
ဆောင်းပါးရှင် - ဧဧသက် (ဖြိုးဓနဒစ်ဂျစ်တယ်ဓာတ်ပုံ)
#Windows_OS
#ကွန်ပျူတာအသုံးပြုခြင်း
(ကွန်ပျူတာတစ်လုံးကို အသုံးပြုပြီဆိုတာနဲ့ စက်တစ်လုံးစလုံးကို အဓိကမောင်းနှင်တဲ့ OS အကြောင်း မသိမဖြစ်ပါဘဲ။ ကွန်ပျူတာ လောကမှာ အဓိကသိတဲ့ OS နှစ်မျိုးက Windows OS နဲ့ macOS ဖြစ်ပါတယ်။ အျခား Operation System များကိုတော့ နားသိပ်မယဉ် ကြတာများပါတယ်။ အခုမျှေ၀မယ့်ဆောင်းပါးကတော့ Windows OS အသုံးပြုထားတဲ့ ကွန်ပျူတာများကို အသုံးချတဲ့အခါ မပြုလုပ်သင့်တဲ့ အချက်အလက်အချို့ပေါ့နော်။ အသုံးပြုသူတွေ အများစုလုပ်တတ်ကြတဲ့ ကိစ္စလေးတွေမို့ပါ။)
Windows သုံးပြီဟုဆိုလျှင် မလုပ်သင့်မလုပ်ထိုက်သော ကိစ္စများရှိသည်။ အထူးသဖြင့် OS ထဲရွိ ဖိုင်များနှင့်ပတ်သက်သည့် ကိစ္စဖြစ်သည်။ ထိုမလုပ်သင့်သည့်ကိစ္စများကို လုပ်မိလျှင် OS တည်ငြိမ်မှုကို ထိခိုက်မည် သာမက အလုပ်လုပ်ရာတွင် ကသောင်းကနင်းဖြစ်လာနိုင်သည်။ Windows နှင့်ပတ်သက်ပြီး မလုပ်သင့်သည့်အမှားများကို အောက်ပါအတိုင်းတွေ့ရပါမည်။
(၁) C: Drive ထဲမွာ ဖိုင်များကို ကြုံသလိုဖျက်ခြင်း။
Hard Drive ထဲတွင် Software မ်ား ဖိုင်များ ထည့်ရင်းထည့်ရင်းဖြင့် နေရာလွတ်မကျန်လောက်အောင် ပြည့် သိပ်လာသည့်အခါ ကွန်ပျူတာ အလုပ္လုပ္ပုံ နှေးကွေးလာပါမည်။ ထိုကိစ္စကိုဖြေရှင်းရန် နည်းလမ်းတစ်ခုသာ ရှိသည်။ မိမိအတွက် အသုံးသိပ်မလိုသော ဖိုင်များကို ဖျက်ပစ်ရန်ဖြစ်သည်။ ထိုကိစ္စကိုဆောင်ရွက်ရာတွင် အမြင်ဖြင့်ကြည့်ပြီး ဖိုင်များကို ကိုယ်တိုင်ရွေးချယ်ဖျက်နိုင်သည်။ Windows သည် အချို့သော System ဖိုင်များ ကို မှားယွင်းမဖျက်မိစေရန် ကာကွယ်ထားပါသည်။ သို့သော် ထိုမျှအရေးကြီးသော ဖိုင်များကိုပင် အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့ အလွယ်တကူဖျက်ပစ်မိတတ်ပါသေးသည်။ System ဖိုင်များကိုမှားယွင်းပြီး ဖျက်မိသည့်အခါ အချို့သော program များနှင့် feature မ်ား အလုပ်လုပ်တော့မည် မဟုတ်တော့ပါ။ အဆိုးဆုံးအနေဖြင့် Windows လုံးဝ မတက်သည်အထိ ဖြစ်နိုင်ပါသည်။
မိမိဖျက်လိုသောဖိုင်များကို စနစ္တက် ဖျက်မည်ဆိုလျှင် user folder များဖြစ်သည့် Documents, Music, Pictures နှင့် Video ဖိုင်များကို စနစ္တက် ရှာဖွေဖွင့်လှစ်ပြီး မိမိလုံးဝအသုံးမလိုတော့သည့် ဖိုင်မှန်း သေချာအောင်လုပ်ပြီးမှသာ ဖျက်သင့်ပါသည်။ ပို၍ကောင်းသည်မှာ အရေးကြီးသောဖိုင်များကို ဦးစြာ back up လုပ်ထားသင့်သည်။ ပြီးမှသာ ကွန်ပျူထာထဲတွင်ရှိနေသည့် အမှိုက်ဖိုင်ဆိုသောအရာများကို ဘေးကင်းလုံခြုံစွာ ဖျက်နိုင်ပါမည်။ မလိုသောဖိုင်များကို စိတ်ချစွာလုပ်လျှင် Disk Clean-up ကိုသုံးနိုင်သည်။
ယင်းကိစ္စအတွက် start တွင် ကလစ်နှိပ်ပါ။ ပြီးလျှင် ပေါ်လာသောအကွက်ကြီးထဲမှ ကွက်လပ်နေရာတွင် disk ဟု ရိုက်ထည့်ပါ။ ပြီးလျှင် Disk clean-up link တွင်ကလစ်နှိပ်ပါ။ Clisk clean-up ပွင့်လာလျှင် မိမိဖျက်လိုသောဖိုင်အမျိုးအစားတို့၏ ဘေးတွင်ရှိသော လေးထောင့်ကွက်တွင် အမှန်ခြစ်ပေါ်အောင် ကလစ်နှိပ် ပေးရပါမည်။ ဥပမာပွရလြှငျီDownloaded Program Files, Temporary internet files စသည်တို့ဘေး ရှိလေးထောင့်ကွက်တွင် အမှန်ခြစ်ပေါ်အောင် နှိပ်ပေးခြင်းဖြစ်သည်။ ပြီးလျှင် OK တွင် ကလစ်နှိပ်ခြင်းဖြင့် ဖိုင်များကို စနစ်တကျဖျက်ပေးပါ လိမ့်မည်။ ပို၍နက်နက်နဲနဲစစ်ဆေးပြီးဖျက်လိုပါက CCleaner ကိုအသုံးပြုနိုင် ပါသည်။
(၂) Windows Service တို့ကို disable လုပ်ခြင်း။
နှေးကွေးသော ကွန်ပျူတာတစ်လုံးနှင့် အလုပ်လုပ်ရခြင်းသည် ဒုက္ခတစ်ပါးဖြစ်သည်။ ကွန်ပျူတာအလုပ်လုပ်ရာ တွင် ပိုမြန်လာစေရန် အချို့သော Windows Service မ်ားကို disable လုပ်သင့်သည်ဟု အချို့ ပညာရှင်များက အကြံပြုပါသည်။ အမှန်တကယ်တွင် services များသည် OS တစ္ခု၏ တွဲဖက်အစိတ်အပိုင်းများဖြစ်သည်။ OS တက်လာသည့်အခါ ယင်းတို့ပါ တစ်ပါတည်းတွဲ၍ပါလာသည်။ ပြီးလျှင် နောက်ကွယ်မှနေ၍ ယင်းတို့အလုပ်လုပ် နေပါသည်။
ယခင်ကမူ Windows ၏ service မ်ားအား disable လုပ်ပစ်ခြင်းသည် ကွန်ပျူတာ အလုပ္လုပ္ပုံ ပိုမြန်လာမည်ဟု ယူဆခဲ့ကြပါသည်။ Hardware များအဆင့်နိမ့်စဉ်ကမူ ယင်းလုပ်ရပ်က မှန်ကောင်းမှန်ပါလိမ့် မည်။ ယခု Hardware မ်ား စွမ်းဆောင်ရည်အလွန်မြင့်လာသည့်အခါ ထိုကဲ့သို့ disable လုပ်ခြင်းသည် ကွန်ပျူတာစွမ်းဆောင်ရည်ကိုအနည်းငယ် မျှသာတိုးတက်စေသည်။ သို့မဟုတ် လုံးဝတိုးတက်မှုမရှိဟူ၍ တွေ့ လာရပါသည်။ မပိတ်သင့်သော service တစ္ခုအား disable လုပ်မိလျှင် အကောင်းထက် အဆိုးဖြစ်လာဖို့က ပိုများပါသည်။ ထိုသို့ disable လုပ်မည့်အစား start up တွင်လိုက်ပါလာမည့် Program အရေအတွက်ကိုလျှော့ ချခြင်းနှင့် Uninstaller ကိုသုံး၍ အသုံးမရှိသလောက်ဖြစ်သော software တို့အားဖယ်ရှားခြင်းကသာ ကွန်ပျူတာအလုပ်လုပ်ပုံကို ပို၍မြန်လာစေ နိုင်ပါသည်။
(၃) User Account Control ကို လုံးဝပိတ်ပစ်ခြင်း။
User Account Control (UAC) သည် Windows လုံခြုံမှုအတွက် ထည့်သွင်းပေးထားသော စွမ်းဆောင်ချက် တစ်ရပ်ဖြစ်ပြီး Windows Vista မွ စတင်၍ ပါဝင်လာပါသည်။ Windows System ထဲတွင် အဓိကကျသည့် အပြောင်းအလဲတစ်စုံတစ်ရာလုပ်တိုင်း (ဥပမာ software အသစ်တစ်ခုတင်ခြင်း) Pop up message တစ္ခု တက်လာပြီး သတိပေးသည်ကို ကွန်ပျူတာသုံးသူအတော်များများ ရင်းနှီးနေပြီးဖြစ်ပါသည်။ ကွန်ပျူတာတွင် အပြောင်းအလဲလုပ်သည့်အခါတိုင်း ခွင့်ပြုချက်တောင်းပါသည်။ များသောအားဖြင့် Admin account ကိုသုံးခိုင်း ပြီး Admin password ထည့်ပေးရန် တောင်းခံလေ့ရှိပါသည်။
ထိုဖြစ်ရပ်ကို ကွန်ပျူတာသုံးစွဲသူအတော်များများက သေဘာမက်ပါ။ ငါးမိနစ်တစ်ကြိမ်လောက် UAC dialogue box တက်လာခြင်းကို ကွန်ပျူ တာသုံးသူများစိတ်ကသိကအောက်ဖြစ်ကြပါသည်။ ထို့ကြောင့် Windows 7 မှစပြီး UAC ၏သတိပေးချက်အား အဆင့်လေးဆင့်ခွဲခြားပြီး ထိန်းချုပ်ခွင့်ပြုလာပါသည်။ မည်သည့်အရာကို လုပ်လုပ် Notification တက်သည့် အဆင့်မှနေ၍ Notification လုံးဝမပေါ်စေသည့်အဆင့်ထိ ထိန်းချုပ်ခွင့်ရှိ ပါသည်။ ယင်းကိစ္စအတွက် Control Panel ကိုဖွင့်ပါ။ User Account တွင် ကလစ်နှစ်ချက်နှိပ်ပါ။ ပြီးလျှင် change user account control settings တွင် နှစ်ချက်နှိပ်ပါ။
UAC မှပေးသော notification မ်ား လုံးဝမပေါ်အောင် ပိတ်ပစ်ခြင်းသည် အန္တရာယ်ရှိပါသည်။ အဘယ်ကြောင့် ဆိုသော် မိမိ၏ကွန်ပျူတာ တွင် မိမိ၏ခွင့်ပြုချက်မရှိဘဲ အပြောင်းအလဲတစ်စုံတစ်ရာ ပြုလုပ်သွားခြင်းသည် အန္တရာယ်ရှိနိုင်သောကြောင့်ဖြစ်ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ခွင့်ပြုချက်မရဘဲ ပြုလုပ်သောအပြောင်းအလဲများကို ပိတ်နိုင်ရန်အတွက် UAC ကို လိုအပ်ပါသည်။ ထို့ကြောင့် UAC ရွိ notification မ်ားကို လုံးဝပိတ်ရန် မသင့်ဘဲ ဒုတိယအမြင့်ဆုံးလုံခြုံရေး setting တွင်သာထားသင့်ပါသည်။
(၄) Windows 7 နှင့် 8 တွင် Guest User account ခွင့်ပြုခြင်း။
Windows 7 နှင့် 8 တွင် Admin account standard user account နှင့်အတူ Guest Account ကိုလည်း ထည့်သွင်းပေးထားပါသည်။ Windows 10 တွင်မူ Guest account ပါ မလာတော့ပါ။ Guest account ပေးခြင်း၏ ရည်ရွယ်ချက်မှာ လုပ်ပိုင်ခွင့်များ ကန့်သတ်ရန်နှင့် အချို့သောခွင့်ပြုချက်များမပေးရန် (ဥပမာ program installation) အတွက်ဖြစ်ပါသည်။ Guest account အတွက် password မလိုသောမူကို Windows 7 နှင့် 8 တွင် default အဖြစ်ပေးထားပါသည်။ ထို့ကြောင့် Guest account ဖြင့် ဝင်ရောက်အသုံးပြုသူသည် မိမိ၏ကွန်ပျူတာကို အလွယ်တကူဖွင့်၍ သုံးနိုင်ပါမည်။ အွန်လိုင်းပေါ် တက်နိုင်ပါမည်။ မိမိ၏ကွန်ရက်အတွင်းရှိ အခြားသော device မ်ားအား access လုပ်နိုင်ပါသည်။ ထို့ကြောင့် Guest account ခွင့်ပြုထားခြင်းသည်။ ကွန်ပျူတာအတွက် လုံခြုံမှုမရှိစေပါ။ Gusest account ကို ပယ်ဖျက်ရန်အတွက် Control panel ကိုဖွင့်ပါ။ add or remove user accounts တွင် ကလစ်နှိပ်ပါ။ ပြီးလျှင် Guest account တွင် ကလစ်နှိပ်ပါ။ Turn off the guest account ကိုရွေးပါ။ မိမိ၏ကွန်ပျူတာကို အျခားသူမ်ားအား အသုံးပြုခွင့်ပေးလိုပါက တစ်ဦးချင်းအတွက် password ထားပြီး အသုံးပြုနိုင်သော standard user account သည်သာ အသင့်တော်ဆုံးဖြစ်ပါသည်။
(မူလမျှေ၀သူ - MWS)
ဘယ္ေတာ့မွမလုပ္သင့္တဲ့Windowsအမွားေတြ
ေဆာင္းပါးရွင္ - ဧဧသက္ (ၿဖိဳးဓနဒစ္ဂ်စ္တယ္ဓာတ္ပုံ)
#Windows_OS
#ကြန္ပ်ဴတာအသံုးျပဳျခင္း
(ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးကို အသံုးျပဳျပီဆိုတာနဲ႔ စက္တစ္လံုးစလံုးကို အဓိကေမာင္းႏွင္တဲ့ OS အေၾကာင္း မသိမျဖစ္ပါဘဲ။ ကြန္ပ်ဴတာ ေလာကမွာ အဓိကသိတဲ့ OS ႏွစ္မ်ိဳးက Windows OS နဲ႔ macOS ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား Operation System မ်ားကိုေတာ့ နားသိပ္မယဥ္ ၾကတာမ်ားပါတယ္။ အခုမွ်ေ၀မယ့္ေဆာင္းပါးကေတာ့ Windows OS အသံုးျပဳထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားကို အသံုးခ်တဲ့အခါ မျပဳလုပ္သင့္တဲ့ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ေပါ့ေနာ္။ အသံုးျပဳသူေတြ အမ်ားစုလုပ္တတ္ၾကတဲ့ ကိစၥေလးေတြမို႔ပါ။)
Windows သုံးၿပီဟုဆိုလွ်င္ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္ေသာ ကိစၥမ်ားရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ OS ထဲရွိ ဖိုင္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ထိုမလုပ္သင့္သည့္ကိစၥမ်ားကို လုပ္မိလွ်င္ OS တည္ၿငိမ္မႈကို ထိခိုက္မည္ သာမက အလုပ္လုပ္ရာတြင္ ကေသာင္းကနင္းျဖစ္လာနိုင္သည္။ Windows ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မလုပ္သင့္သည့္အမွားမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရပါမည္။
(၁) C: Drive ထဲမွာ ဖိုင္မ်ားကို ႀကဳံသလိုဖ်က္ျခင္း။
Hard Drive ထဲတြင္ Software မ်ား ဖိုင္မ်ား ထည့္ရင္းထည့္ရင္းျဖင့္ ေနရာလြတ္မက်န္ေလာက္ေအာင္ ျပည့္ သိပ္လာသည့္အခါ ကြန္ပ်ဴတာ အလုပ္လုပ္ပုံ ေႏွးေကြးလာပါမည္။ ထိုကိစၥကိုေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းတစ္ခုသာ ရွိသည္။ မိမိအတြက္ အသုံးသိပ္မလိုေသာ ဖိုင္မ်ားကို ဖ်က္ပစ္ရန္ျဖစ္သည္။ ထိုကိစၥကိုေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အျမင္ျဖင့္ၾကည့္ၿပီး ဖိုင္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ေ႐ြးခ်ယ္ဖ်က္နိုင္သည္။ Windows သည္ အခ်ိဳ႕ေသာ System ဖိုင္မ်ား ကို မွားယြင္းမဖ်က္မိေစရန္ ကာကြယ္ထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမွ်အေရးႀကီးေသာ ဖိုင္မ်ားကိုပင္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ အလြယ္တကူဖ်က္ပစ္မိတတ္ပါေသးသည္။ System ဖိုင္မ်ားကိုမွားယြင္းၿပီး ဖ်က္မိသည့္အခါ အခ်ိဳ႕ေသာ program မ်ားႏွင့္ feature မ်ား အလုပ္လုပ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အဆိုးဆုံးအေနျဖင့္ Windows လုံးဝ မတက္သည္အထိ ျဖစ္နိုင္ပါသည္။
မိမိဖ်က္လိုေသာဖိုင္မ်ားကို စနစ္တက် ဖ်က္မည္ဆိုလွ်င္ user folder မ်ားျဖစ္သည့္ Documents, Music, Pictures ႏွင့္ Video ဖိုင္မ်ားကို စနစ္တက် ရွာေဖြဖြင့္လွစ္ၿပီး မိမိလုံးဝအသုံးမလိုေတာ့သည့္ ဖိုင္မွန္း ေသခ်ာေအာင္လုပ္ၿပီးမွသာ ဖ်က္သင့္ပါသည္။ ပို၍ေကာင္းသည္မွာ အေရးႀကီးေသာဖိုင္မ်ားကို ဦးစြာ back up လုပ္ထားသင့္သည္။ ၿပီးမွသာ ကြန္ပ်ဴထာထဲတြင္ရွိေနသည့္ အမွိုက္ဖိုင္ဆိုေသာအရာမ်ားကို ေဘးကင္းလုံၿခဳံစြာ ဖ်က္နိုင္ပါမည္။ မလိုေသာဖိုင္မ်ားကို စိတ္ခ်စြာလုပ္လွ်င္ Disk Clean-up ကိုသုံးနိုင္သည္။
ယင္းကိစၥအတြက္ start တြင္ ကလစ္ႏွိပ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ ေပၚလာေသာအကြက္ႀကီးထဲမွ ကြက္လပ္ေနရာတြင္ disk ဟု ရိုက္ထည့္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ Disk clean-up link တြင္ကလစ္ႏွိပ္ပါ။ Clisk clean-up ပြင့္လာလွ်င္ မိမိဖ်က္လိုေသာဖိုင္အမ်ိဳးအစားတို႔၏ ေဘးတြင္ရွိေသာ ေလးေထာင့္ကြက္တြင္ အမွန္ျခစ္ေပၚေအာင္ ကလစ္ႏွိပ္ ေပးရပါမည္။ ဥပမာပြရလျှင်ီDownloaded Program Files, Temporary internet files စသည္တို႔ေဘး ရွိေလးေထာင့္ကြက္တြင္ အမွန္ျခစ္ေပၚေအာင္ ႏွိပ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ OK တြင္ ကလစ္ႏွိပ္ျခင္းျဖင့္ ဖိုင္မ်ားကို စနစ္တက်ဖ်က္ေပးပါ လိမ့္မည္။ ပို၍နက္နက္နဲနဲစစ္ေဆးၿပီးဖ်က္လိုပါက CCleaner ကိုအသုံးျပဳနိုင္ ပါသည္။
(၂) Windows Service တို႔ကို disable လုပ္ျခင္း။
ႏွေးေကြးေသာ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လုံးႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရျခင္းသည္ ဒုကၡတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာအလုပ္လုပ္ရာ တြင္ ပိုျမန္လာေစရန္ အခ်ိဳ႕ေသာ Windows Service မ်ားကို disable လုပ္သင့္သည္ဟု အခ်ိဳ႕ ပညာရွင္မ်ားက အႀကံျပဳပါသည္။ အမွန္တကယ္တြင္ services မ်ားသည္ OS တစ္ခု၏ တြဲဖက္အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖစ္သည္။ OS တက္လာသည့္အခါ ယင္းတို႔ပါ တစ္ပါတည္းတြဲ၍ပါလာသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေနာက္ကြယ္မွေန၍ ယင္းတို႔အလုပ္လုပ္ ေနပါသည္။
ယခင္ကမူ Windows ၏ service မ်ားအား disable လုပ္ပစ္ျခင္းသည္ ကြန္ပ်ဴတာ အလုပ္လုပ္ပုံ ပိုျမန္လာမည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကပါသည္။ Hardware မ်ားအဆင့္နိမ့္စဥ္ကမူ ယင္းလုပ္ရပ္က မွန္ေကာင္းမွန္ပါလိမ့္ မည္။ ယခု Hardware မ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္အလြန္ျမင့္လာသည့္အခါ ထိုကဲ့သို႔ disable လုပ္ျခင္းသည္ ကြန္ပ်ဴတာစြမ္းေဆာင္ရည္ကိုအနည္းငယ္ မွ်သာတိုးတက္ေစသည္။ သို႔မဟုတ္ လုံးဝတိုးတက္မႈမရွိဟူ၍ ေတြ႕ လာရပါသည္။ မပိတ္သင့္ေသာ service တစ္ခုအား disable လုပ္မိလွ်င္ အေကာင္းထက္ အဆိုးျဖစ္လာဖို႔က ပိုမ်ားပါသည္။ ထိုသို႔ disable လုပ္မည့္အစား start up တြင္လိုက္ပါလာမည့္ Program အေရအတြက္ကိုေလွ်ာ့ ခ်ျခင္းႏွင့္ Uninstaller ကိုသုံး၍ အသုံးမရွိသေလာက္ျဖစ္ေသာ software တို႔အားဖယ္ရွားျခင္းကသာ ကြန္ပ်ဴတာအလုပ္လုပ္ပုံကို ပို၍ျမန္လာေစ နိုင္ပါသည္။
(၃) User Account Control ကို လုံးဝပိတ္ပစ္ျခင္း။
User Account Control (UAC) သည္ Windows လုံၿခဳံမႈအတြက္ ထည့္သြင္းေပးထားေသာ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ တစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး Windows Vista မွ စတင္၍ ပါဝင္လာပါသည္။ Windows System ထဲတြင္ အဓိကက်သည့္ အေျပာင္းအလဲတစ္စုံတစ္ရာလုပ္တိုင္း (ဥပမာ software အသစ္တစ္ခုတင္ျခင္း) Pop up message တစ္ခု တက္လာၿပီး သတိေပးသည္ကို ကြန္ပ်ဴတာသုံးသူအေတာ္မ်ားမ်ား ရင္းႏွီးေနၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာတြင္ အေျပာင္းအလဲလုပ္သည့္အခါတိုင္း ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ Admin account ကိုသုံးခိုင္း ၿပီး Admin password ထည့္ေပးရန္ ေတာင္းခံေလ့ရွိပါသည္။
ထိုျဖစ္ရပ္ကို ကြန္ပ်ဴတာသုံးစြဲသူအေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘာမက်ပါ။ ငါးမိနစ္တစ္ႀကိမ္ေလာက္ UAC dialogue box တက္လာျခင္းကို ကြန္ပ်ဴ တာသုံးသူမ်ားစိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Windows 7 မွစၿပီး UAC ၏သတိေပးခ်က္အား အဆင့္ေလးဆင့္ခြဲျခားၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ျပဳလာပါသည္။ မည္သည့္အရာကို လုပ္လုပ္ Notification တက္သည့္ အဆင့္မွေန၍ Notification လုံးဝမေပၚေစသည့္အဆင့္ထိ ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ရွိ ပါသည္။ ယင္းကိစၥအတြက္ Control Panel ကိုဖြင့္ပါ။ User Account တြင္ ကလစ္ႏွစ္ခ်က္ႏွိပ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ change user account control settings တြင္ ႏွစ္ခ်က္ႏွိပ္ပါ။
UAC မွေပးေသာ notification မ်ား လုံးဝမေပၚေအာင္ ပိတ္ပစ္ျခင္းသည္ အႏၱရာယ္ရွိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မိမိ၏ကြန္ပ်ဴတာ တြင္ မိမိ၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ အေျပာင္းအလဲတစ္စုံတစ္ရာ ျပဳလုပ္သြားျခင္းသည္ အႏၱရာယ္ရွိနိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ျပဳလုပ္ေသာအေျပာင္းအလဲမ်ားကို ပိတ္နိုင္ရန္အတြက္ UAC ကို လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ UAC ရွိ notification မ်ားကို လုံးဝပိတ္ရန္ မသင့္ဘဲ ဒုတိယအျမင့္ဆုံးလုံၿခဳံေရး setting တြင္သာထားသင့္ပါသည္။
(၄) Windows 7 ႏွင့္ 8 တြင္ Guest User account ခြင့္ျပဳျခင္း။
Windows 7 ႏွင့္ 8 တြင္ Admin account standard user account ႏွင့္အတူ Guest Account ကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါသည္။ Windows 10 တြင္မူ Guest account ပါ မလာေတာ့ပါ။ Guest account ေပးျခင္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ကန႔္သတ္ရန္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာခြင့္ျပဳခ်က္မ်ားမေပးရန္ (ဥပမာ program installation) အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ Guest account အတြက္ password မလိုေသာမူကို Windows 7 ႏွင့္ 8 တြင္ default အျဖစ္ေပးထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Guest account ျဖင့္ ဝင္ေရာက္အသုံးျပဳသူသည္ မိမိ၏ကြန္ပ်ဴတာကို အလြယ္တကူဖြင့္၍ သုံးနိုင္ပါမည္။ အြန္လိုင္းေပၚ တက္နိုင္ပါမည္။ မိမိ၏ကြန္ရက္အတြင္းရွိ အျခားေသာ device မ်ားအား access လုပ္နိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Guest account ခြင့္ျပဳထားျခင္းသည္။ ကြန္ပ်ဴတာအတြက္ လုံၿခဳံမႈမရွိေစပါ။ Gusest account ကို ပယ္ဖ်က္ရန္အတြက္ Control panel ကိုဖြင့္ပါ။ add or remove user accounts တြင္ ကလစ္ႏွိပ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ Guest account တြင္ ကလစ္ႏွိပ္ပါ။ Turn off the guest account ကိုေ႐ြးပါ။ မိမိ၏ကြန္ပ်ဴတာကို အျခားသူမ်ားအား အသုံးျပဳခြင့္ေပးလိုပါက တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ password ထားၿပီး အသုံးျပဳနိုင္ေသာ standard user account သည္သာ အသင့္ေတာ္ဆုံးျဖစ္ပါသည္။
(မူလမွ်ေ၀သူ - MWS)
No comments:
Post a Comment