Thursday, July 20, 2017

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ Performance

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ Performance နဲ႕ပတ္သက္ျပီး ပိုင္းျခားၾကည့္ရင္ ပံုစံ (၈) မ်ိဳးေလာက္ရွိတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။


A အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
-----------------------
A အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ သူတို႕မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈရယ္၊ သူတို႕လုပ္ေနရတာရယ္၊ သူတို႕ထမ္းေဆာင္ခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ရယ္ အားလံုးနီးပါးဟာ ကိုက္ညီမႈရွိေနတဲ့၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြကိို ဟန္ခ်က္ညီညီဆက္လက္ထိ္န္းသိမ္းထားဖို႕ လိုပါတယ္။

အၾကံျပဳခ်က္
-------------
ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို ထပ္မံျမင့္တင္ခ်င္ တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၀န္ထမ္းကိုယ္တိုင္ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုမို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ပိုေတာ္လာေအာင္ သင္ယူလိုစိတ္အျပည့္အ၀ရွိလာေအာင္ အရင္ဖန္တီးပါ။ အားေပးပါ။ Motivation ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ ထပ္ျမွင့္တင္ခ်င္တဲ့အပိုင္းကို သင္ေပးပါ။ တတ္ေျမာက္ျပီးရင္ေတာ့ ထိုက္တန္တဲ့လုပ္ငန္းတာ၀န္နဲ႕ ခံစားခြင့္ေတြ ေပးအပ္ပါ။

B အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
------------------------
B အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ သူတို႕မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈရယ္၊ သူတို႕လုပ္ေနရတာရယ္က ကိုက္ညီမႈရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႕က အလုပ္တာ၀န္ နည္းပါးေလးေကာင္းေလ။ မလုပ္ရေလေကာင္းေလျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ၀န္ထမ္းအမ်ိဳး အစားျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ေနရလဲဆိုတာ လစာနဲ႕ ခံစားခြင့္ နည္းပါးတာေတြ၊ အသိအမွတ္မျပဳတာေတြစတဲ့ အေၾကာင္းအရာအမ်ားၾကီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းလုပ္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္က (၁၀) ေလာက္ရွိတယ္၊ လုပ္ေနရတာလည္း (၁၀) လံုးလုပ္ေနရတယ္။ ဒါေပမဲ့ (၅) ေလာက္ပဲ လုပ္ခ်င္တယ္။ အဓိကျပသနာကေတာ့ Motivation က်ေနတဲ့သေဘာတရားပါပဲ။

အၾကံျပဳခ်က္
--------------
ဒီလို၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ Motivation က်ေနတဲ့၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့အတြက္္ ဘာေၾကာင့္ Motivation က်ေနတာလဲဆိုတာကို အေျဖရွာပါ။ ၀န္ထမ္းကို ေခၚယူေဆြးေႏြးပါ။ Motivation Techniques ေတြအမ်ားၾကီးထဲကမွ သင့္ေတာ္မယ့္ နည္းလမ္းကိုရွာေဖြအသံုးခ်ပါ။

C အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
------------------------
C အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ (၁၀) ေလာက္လုပ္ႏိုင္တဲ့၀န္ထမ္းေတြျဖစ္ျပီး လုပ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ Motivation လည္းရွိတဲ့၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ေနရတဲ့လုပ္ငန္းတာ၀န္က သူတတ္ကၽြမ္းနားလည္ထား သေလာက္၊ သူစြမ္းေဆာင္ခ်င္သေလာက္ မလုပ္ရဘဲ (၅) ေလာက္ပဲ လုပ္ေနရတတ္ပါတယ္။ ဒီလို၀န္ထမ္းေတြအတြက္ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျပသနာကေတာ့ Job Design ျပသနာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႕တတ္သေလာက္အသံုးခ်ခ်င္တဲ့သေဘာပါ။

အၾကံျပဳခ်က္
-------------
ဒီလို၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ မတတ္တာလည္းမဟုတ္သလို၊ လုုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္မရွိတာလည္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ သင္တန္းေပးတာမ်ိဳးလုပ္လည္း အေျဖမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္သင့္တာကေတာ့ သူ႕အရည္အခ်င္းနဲ႕ထိုက္တန္တဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ကို တိုးျမွင့္တာ၀န္ေပးအပ္ဖို႕လိုပါတယ္။ Theory အေခၚအရေတာ့ Job Enlargement လို႕ေခၚပါတယ္။ ဆုိလိုရင္းကေတာ့ ကိုယ့္မွာ ဆင္တစ္ေကာင္လံုးရွိေနရင္ သစ္လံုး ဆြဲတဲ့ေနရာသံုးရမွာျဖစ္ျပီး လယ္ထြန္မခိုင္းသင့္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာပါ။

D အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
------------------------
D အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ (၁၀) ေလာက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လက္ရွိတာ၀န္ေပးအပ္ထားတဲ့အလုပ္ကလည္း အဲေလာက္ လုပ္စရာမလိုဘဲ (၅) ေလာက္ပဲလုပ္ေနရတာမ်ိဳးျဖစ္ျပီး ၀န္ထမ္းကိုယ္တုိင္ကလည္း တတ္ထားတာေတြကို အကုန္အသံုးမခ်ခ်င္ဘဲ (၅) ေလာက္ပဲအသံုးခ်ခ်င္ေနပါတယ္။ ဒီလို၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြအတြက္ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ျပသနာကေတာ့ Motivation & Job Design ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အၾကံျပဳခ်က္
---------------
ဒီလုိ၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ လက္ရွိတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ အလုပ္နယ္ပယ္ေလးထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနျပီး သူကိုယ္တိုင္ တတ္သိနားလည္ထားတာေတြကို အသံုးခ်ခ်င္စိတ္ မရွိတဲ့အတြက္ အရင္ဆံုးလုပ္သင့္တာကေတာ့ C အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းလိုမ်ိဳးပဲ Motivation ေတြတက္လာေအာင္လုပ္လို႕ရတဲ့နည္းလမ္းေတြနဲ႕ တတ္ထားသေလာက္ အသံုးခ်င္စိတ္ရွိလာေအာင္ဖန္တီးယူပါ။ Motivation ရလာျပီးရင္ေတာ့ သူထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေစပါေတာ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုလုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြေပးအပ္လိုက္ျပီဆိုရင္ ျပန္လည္ေပးအပ္မႈ Reward တစ္ခုခု တြဲလိုက္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ Motivation ျပန္ၾကသြားတတ္ပါတယ္။

E အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
-----------------------
E အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ လက္ရွိလုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို တာ၀န္ေက်ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသလို လက္ရွိလုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြထက္ျမင့္မားတဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို သင္ယူေလ့လာလိုစိတ္၊ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လိုစိတ္္ ရွိတဲ့၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားဟာ အဆင့္ျမင့္လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို မတတ္ေျမာက္ေသးေပမဲ့ သင္ယူလုိစိတ္ ၾကိဳးစားလုပ္ကိုင္လုိစိတ္ျပင္းျပသူျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ၀န္ထမ္းလို သတ္မွတ္လို႕ရပါတယ္။ မတတ္တာနဲ႕ မလုပ္ခ်င္တာနဲ႕ယွဥ္ရင္ မတတ္တာကို သင္ေပးလိုက္ရတာကပိုလြယ္တာမ်ားပါတယ္။

အၾကံျပဳခ်က္
--------------
ဒီလို၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ သင္ယူလိုစိတ္အျပည့္အ၀ရွိတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္စြမ္းေဆာင္ရည္ ေတြတိုးတက္လာေအာင္ သင္ေပးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ လိုအပ္တာေတြကို သင္ေပးပါ။ နည္းေပးလမ္းျပလုပ္ပါ။ သင္ေပးတဲ့အတြက္ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြတက္လာတဲ့အခါ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ကိုက္ညီတဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ေစပါ။

F အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
-----------------------
F အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ သူ႕မွာရွိတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕လုပ္ခ်င္္ကိုင္ခ်င္စိတ္ထက္ ပိုမိုတဲ့လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့၀န္ထမ္းေတ ြျဖစ္ပါတယ္။ တန္နဲ႕အားနဲ႕ မမွ်တဲ့သေဘာပါပဲ။

အၾကံျပဳခ်က္
--------------
ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြကို လက္ရွိလုပ္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႕လိုအပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြတက္လာေအာင္ သင္ေပးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့၀န္ထမ္းကိုယ္က သင္ယူလိုစိတ္မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိလုပ္ငန္းတာ၀န္ကို သူ႕ကိုတာ၀န္မေပးေတာ့ဘဲ သူနဲ႕လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမယ့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္ကိုပဲ ေပးအပ္တာမ်ိဳးလုပ္ဖို႕လုိအပ္တဲ့သေဘာပါ။

G အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
-----------------------
G အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းတဲ့၀န္ထမ္းေတြလို႕ သတ္မွတ္လို႕ရပါတယ္။ လက္ရွိသူတို႕ကိုတာ၀န္ေပးအပ္တဲ့လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြ ကိုျပည့္ျပည့္၀၀ထမ္းေဆာင္ဖို႕ လုိအပ္တဲ့ ဗဟုသုတ၊  ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ အေတြ႕အၾကံဳေတြ မရွိေပမဲ့ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားလိုစိတ္ရွိျပီး မသိမတတ္တာကို သင္ယူေလ့လာေလ့ ရွိတတ္တဲ့၀န္ထမ္းမ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။

အၾကံျပဳခ်က္
-------------
ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြကို သင္ေပးပါ။ သင္ေပးသေလာက္အက်ိဳးရွိႏိုင္တဲ့ ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိုမဟုတ္ဘဲ လိုအပ္တာေတြကုိ သင္မေပးရင္ ဒီလို၀န္ထမ္းမ်ိဳးဟာ ၾကိဳးစားလိုခ်င္စိတ္ေတြက်လာျပီး လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို မထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အထိျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

H အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္း
------------------------
H အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြဟာ A အမ်ိဳးအစား၀န္ထမ္းေတြလိုပဲ သူတို႕မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈရယ္၊ သူတို႕လုပ္ေနရတာရယ္၊ သူတို႕ထမ္းေဆာင္ခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ရယ္ အားလံုးနီးပါးဟာ ကိုက္ညီမႈရွိေနတဲ့၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ A ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားနဲ႕မတူတာကေတာ့ H ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြဟာ A ၀န္းထမ္းေလာက္ေတာ့ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ မေကာင္းတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြကိို ဟန္ခ်က္ညီညီဆက္လက္ ထိ္န္းသိမ္းထားဖို႕ လိုပါတယ္။

ေဖၚျပခဲ့တဲ့ ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္မွာၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ၀န္ထမ္းအမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္တဲဲ့အတြက္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို အသံုးခ်သြားရင္ေတာ့ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြကတဆင့္ လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိဖန္တီးႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႕ယံုၾကည္မိပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္

ပုိင္စိုး (Management)

Credit:  ဆရာပိုင္စိုးရဲ႕ Page

No comments: