Wednesday, January 18, 2017

ကေလးေတြကို ထိန္​း​ေက်ာင္​း လမ္းၫႊန္ရာမွာ

အနာဂတ္​ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေလးေတြကို လက္​ဦးဆရာ မိဘေတြက ဘယ္လိုထိန္းေက်ာင္း လမ္းၫႊန္ေပးၾကမယ္ဆိုတဲ့နည္းေပးလမ္းၫႊန္ေတြဟာ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ပါပဲ။ ကိုယ္ေတြ ျမန္​မာတိုင္းရင္းသားေတြမွာ ကေလးသူငယ္မ်ား ထိန္​း​ေက်ာင္​း ျပဳျပင္​ လမ္းၫႊန္တဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အားသာခ်က္​ထက္​ အားနည္းခ်က္မ်ားေနသလား ေတြးစရာ စာတိုေလးေတြကို အြန္​လိုင္​းေပၚမွာေတြ႔လို႔ ျပန္ Share ေပးပါရေစ။


'ဂ်ပန္က ကေလး မ်ားနဲ႔  ျမန္မာ ကေလးမ်ားရဲ႕ ကြာဟ ခ်က္မ်ား'

1. ဂ်ပန္က ကေလး ေတြ ေလးလံလွတဲ့ ေက်ာင္းသုံး ေက်ာပိုးအိတ္ႀကီးေတြ လြယ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ ရထားစီး၊ကားစီးၿပီး ေက်ာင္းတက္ေနရ ခ်ိန္မွာ ျမန္မာ က ကေလးမ်ား ကုန္းပိုးစီးၿပီး ေက်ာင္းတက္ၾကတယ္။

2. ဂ်ပန္က ကေလးမ်ား မူလတန္းမွာ အလွည့္က် စားဖိုဝင္ ေနရခ်ိန္မွာ ျမန္မာက မူလတန္းကေလးမ်ား ေနာက္က ထမင္း လိုက္ခြံ႔ ေနရတယ္။

3. ဂ်ပန္က မူၾကဳိကေလး ေတြ အမ်ားသုံးအိမ္သာမွာ ကိုယ့္ ဂ်ဳိး ကိုယ္ ထုတ္ၿပီး ရႈးရႈးပန္းေနခ်ိန္မွာ... ျမန္မာက ကေလးေတြ
'ရႉး ရႉး 'ဆိုၿပီး ေဘာင္းဘီ မစိုေအာင္ ေသးတည္ ေနရတယ္။

4. ဂ်ပန္က ကေလးေတြ ေျခေခါက္ လဲ၊ စက္ဘီးလဲ တဲ့ အခ်ိန္မွာ( မိဘက ရပ္ၾကည့္ေနပါတယ္...ကူၿပီးမထူပါဘူး) ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ထ ရပါတယ္။ျမန္မာက ကေလးမ်ား တစ္ခုခု ျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔  'ဟဲ့သားေလး/ဟဲ့ သမီးေလး ' ဆိုၿပီး အရင္ သည္းသည္းလႈပ္ၾကတယ္။

5. ဂ်ပန္က ကေလးေတြ 'ဆရာမ အခုသင္တာ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မသိဘူး  ...ျပန္ရွင္းျပပါ' ေတာင္းဆို ရဲ တဲ့ အခ်ိန္မွာ  ျမန္မာက ကေလးမ်ား ...' 'ဟဲ့ ငါစာသင္တုန္းက ေကာင္းေကာင္း နားမေထာင္ ဘူး ေနာက္တခါ အဲ့လို အေမးျမန္းထူရင္ အ႐ိုက္ခံရမယ္' ....ႀကိမ္းေမာင္းခံေနရတယ္...

6. ျမန္မာ က ကေလးေတြ ....'ေဟွာင့္ ယီးလား လို႔ ဆဲလိုက္စမ္း ' သင္ေပးေနခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္က ကေလးေတြကို ခါးကုန္း ဦးၫႊတ္တာသင္ေပးေနၾကတယ္။

7. ျမန္မာက ကေလး ေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္ က ခ်စ္လို႔ဆိုၿပီး ငိုေအာင္၊ စိတ္မတို တိုေအာင္ စေနခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္က ကေလးေတြ ဂိမ္းတစ္ခုခု ေပး ေဆာ့ၿပီး 'မင္း လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ဆိုတဲ့ စိတ္' ေမြးေပးေနၾကတယ္။

8. ျမန္မာ က ကေလးမ်ား သားေရ...လမ္းထိပ္က ဆိုင္မွာ အရက္တစ္လုံး သြားဝယ္စမ္းကြာ....ခိုင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ...                 ဂ်ပန္က ကေလးေတြ သဘာဝ ေဘး(ငလွ်င္လႈပ္၊ မုန္တိုင္းတိုက္၊ ဆူနာမီ ) လာမယ့္ အခ်ိန္မွာ အစာ ေရစာနဲ႔ ေဆးဝါး ဘယ္လိုရယူရမယ္၊ အသက္ဆက္ဖို႔  ဘယ္လိုနည္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ကို သင္ေပးေနၾကတယ္။

9. 'သား ေရ... က စမ္းကြာ က က' ဆိုၿပီး ေဆာင္းေဘာက္စ္သံ အက်ယ္ႀကီးဖြင့္ေျမႇာက္ေပးေနခ်ိန္မွာ ...ဂ်ပန္က ကေလးေတြ  'ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဆူညံျခင္းမျပဳဖို႔ ကိုယ့္ၾကာင့္သူတပါး အေႏွာက္ယွက္ မျဖစ္ဖို႔  သင္ေပးေနၾကတယ္။

10. ျမန္မာက ကေလးေတြကို 'ရန္ျဖစ္ရင္ မင္းက အရင္ဦးေအာင္ လုပ္ခဲ့ေနာ္...ခံလာရရင္ မင့္ကို အရင္ ႐ိုက္မွာ...ခံမလာရေစနဲ႔ ' သင္ေပးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္က ကေလးေတြ 'လူနဲ႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဘယ္လို သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ ေနရမယ္၊ ဘယ္လို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရမယ္'....ဆိုတာ သင္ယူေနၾကရတယ္။  

ကဲ.....ဘယ္သူေတြ ၊ ဘာမ်ား လြဲေနၾကသလဲ.....။
 
                                              မင္းယ်ာ
                                            2017.1.7

ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ား ကေလးပ်ဳိးေထာင္နည္း
__________________________

အစၥေရး လူမ်ဳိးလိုုလည္း ေခၚၾကပါတယ္။

 ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားဟာ ကမၻာ႔ေရွးအက်ဆံုုးေသာ လူမ်ဳိးထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

သမိုုင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးဖိနိပ္ခံရၿပီး

တိုုင္းျပည္ေပ်ာက္ဆံုုးသြားတဲ့အထိ ဆံုုးရံူးခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးကိုု ကမၻာမွာ ဥာဏ္ပညာအေကာင္းဆံုုးလူမ်ဳိးလိုု႔

သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

၂၀၁၅ခုုႏွစ္ ကမၻာတစ္ခြင္မွာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး လူဦးေရး ၁၄.၂ သန္းရိွပါတယ္။

ကမၻာ႔လူဦးေရရဲ႔ ၀.၂%ရိွတဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးဟာ....

ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားဟာ ၂၀ ရာစုုအတြင္း ႏိူဘယ္စုုရွင္မ်ားရဲ႔ ငါးပံုုတစ္ပံုု ၊

အေမရိကန္ႏိုုင္ငံ ၾသဇာအရိွဆံုုးသူမ်ားစားရင္းထဲက ၅၀% ၊

အေမရိကန္ နာမည္အႀကီးဆံုုးေသာ ပါေမာကၡေတြထဲမွာ ၃၀% ၊

အေမရိကန္ စာေပ၊ ေတးဂီတ၊ ျပဇာတ္ေလာက မွာ ၆၀%၊

ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆံုုး လုုပ္ငန္းရွင္မ်ား စာရင္းထဲမွာ ၅၀%၊

Forbes စားရင္းအရ ကမၻာ႔အခ်မ္းသာဆံုုးေသာ ပုုဂၢိဳလ္ ၄၀ ထဲမွာ

 ဂ်ဴးလူမ်ဳိးက ၁၈ ဦး တိုု႔ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ၾကသလိုု၊

သမိုုင္းမွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားၾကတဲ့

အိုုင္စတိုုင္း၊ ကားလ္မတ္စ္၊ တာအုုိ၀င္ စသည္တိုု႔ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးျဖစ္ၾကပါတယ္။

သုုေတသနအရ ဒီလိုုေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းအားလံုုးထဲမွာ

 ဂ်ဴးလူမ်ဳိးတိုု႔ရဲ႔ မိသားစုုနီတိနဲ႔ ကေလးျပဳစုုပ်ဳိးေထာင္တဲ့နည္းလမ္းမ်ားဟာ

အဓိကက်တယ္လိုု႔ဆိုုပါတယ္။

သူတိုု႔ဘာေတြကိုု တန္ဖိုုးထားလိုု႔ ကေလးမ်ားကိုု

ဘယ္လိုုသင္ၾကားပ်ဳိးေထာင္ၾကပါသလဲ။
_______________________

၁။ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ရပ္တည္ အားကိုုးေစျခင္း

ေကာင္းမြန္တဲ့ ကေလးပညာေရးဟာ တိုုးတက္မူ အားလံုုး ၊ ေကာင္းက်ဳိးအားလံုုးရဲ႔ အေျခခံျဖစ္တယ္လိုု႔ ဂ်ဴးတိုု႔က ယံုုၾကည္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့ေတြးေခၚမူနဲ႔ ကိုုယ့္ကိုုကိုု ရပ္တည္ႏိုုင္မူ၊ မိမိကိုုယ္ကိုု အားကိုုးတတ္မူကိုု အေလးထား ပ်ဳိးေထာင္ပါတယ္။ ကေလးကိုု အခ်စ္လြန္ကဲတာမ်ဳိး၊ ပိုုးေမြးသလိုု ေမြးတာမ်ဳိးကိုု လံုုး၀ဆန္႔က်င္တယ္။ သူတိုု႔စကားပံုုတစ္ခုုက ဒီလိုုဆိုုပါတယ္။ “ ၅ ႏွစ္ကေလးဟာ သင့္ရဲ႔ အရွင္သခင္၊ ၁၀ ႏွစ္ကေလးဟာ သင့္ရဲ႔ကြ်န္၊ ၁၅ ႏွစ္ကေလးဟာ အေဖနဲ႔တန္းတူျဖစ္သြားၿပီ” တဲ့။ ဆိုုလိုုတာက ၅ ႏွစ္ကေလးဆိုုရင္ အတတ္ႏိုုင္ဆံုုး ခ်စ္မယ္။ ပ်ဳိးေထာင္မယ္။ ၁၀ က်ရင္ သူႏိုုင္တဲ့၀န္ကိုု ထမ္းခိုုင္းမယ္။ မိဘမ်ားက သူႏိုုင္သမွ် အခ်ိန္ရရင္ရသလိုု ခိုုင္းရမယ္။ ၁၅ ႏွစ္က်ရင္ ကိုုယ္ပိုုင္ဆံုုးျဖတ္တတ္ေစရမယ္။

၂ ။ စာအုုပ္ခ်စ္တဲ့ဓေလ့

ကေလးမ်ားသိတတ္ခါစအရြယ္မွာပဲ ဂ်ဴးမိသားစုုမ်ားဟာ ပ်ားရည္တစ္စက္ တိုု႔ထားတဲ့ က်မ္းစာအုုပ္ကိုု ကေလးအားႏွမ္းရူပ္ေစပါတယ္။ ဆိုုလိုုရင္းကေတာ့ စာအုုပ္ဟာ အလြန္ခ်ဳိၿမိန္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္သက္စရာ အလြန္ေကာင္းေၾကာင္း သိေစတဲ့ သေဘာပါ။ ဂ်ဴးမိသားစုုတိုုင္းလိုုလိုု စာအုုပ္စင္ထားရိွၿပီး စာအုုပ္စင္မ်ားကိုု ေခါင္းအံုုးဘက္မွာ ထားရပါတယ္။ စာအုုပ္ဆိုုတာ ခ်စ္ရံုုတင္နဲ႔ မၿပီးပဲ ေလးစားရတဲ့သေဘာပါရိွပါတယ္။ သူတိုု႔ကိုုသူတိုု႔လည္း စာအုုပ္ခ်စ္တဲ့လူမ်ဳိးလိုု႔ တင္စားၾကတယ္။ သုုေတသန စာတမ္းအရ အသက္ ၁၄ ႏွစ္အထက္ ဂ်ဴးကေလးမ်ားဟာ တစ္လအနည္းဆံုုး စာအုုပ္တစ္အုုပ္ဖတ္ၿပီးတယ္လိုု႔ဆိုုပါတယ္။

၃။ ဥာဏ္ပညာကိုု အေလးထားတတ္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးျခင္း

ဂ်ဴးမိသားစုုထဲမွာ ကေလးမ်ားနည္းနည္းအသိရိွလာၿပီဆိုုရင္ မိခင္ျဖစ္သူက ဒီလိုုေမးျမန္းေလ့ရိွတယ္။ “တကယ္လိုု႔ သားရဲ႔အိမ္က မီးေလာင္သြားတယ္၊ ပစၥည္းေတြလည္း ဘာမွမက်န္ေအာင္ အလုုခံရတယ္။ သားဘာကိုုယူၿပီးထြက္ေျပးမလဲ” တဲ့ ၊ ကေလးက ေရႊတိုု႔ ၊ ေငြတိုု႔ ေျဖဆိုုရင္ မိခင္က ျပန္စဥ္းစားအံုုး၊ အဲဒီပစၥည္းဟာ အေရာင္မရိွဘူး၊ အန႔ံအရသာလည္း မရိွဘူးလိုု႔ ျပန္ေျပာေလ့ရိွပါတယ္။ သားက “ ဥာဏ္ပညာ” လိုု႔ ေျဖဆိုုႏိုုင္တဲ့ အထိ မိခင္က တစ္ျဖည္းျဖည္း လမ္းေၾကာင္းေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တိုု႔ ဆီက ပညာေရႊအိုုး လူမခိုုးနဲ႔ ခတ္ဆင္ဆင္တူပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တိုု႕က ကေလးေတြ သူဖာသာသူသိေစတာမ်ဳိးမဟုုတ္ပဲ မိဘနဲ႔ဆရာမ်ားက တိုုက္ရိုုက္ေျပာျပတာမ်ားေနပါတယ္။

၄။ စာအုုပ္အမ်ားႀကီးကိုု ၀န္တင္ထားတဲ့ “လား” မျဖစ္ပါေစနဲ

စာတအားဖတ္ေတာ့ ဒီစကားပံုု ေပၚေပါက္လာတယ္လိုု႔ ယူဆရပါတယ္။ ကေလးမ်ားကိုု ငယ္ငယ္ကတဲက စာဖတ္ေအာင္ သြန္သင္ေပးၾကတယ္။ ၿပီးရင္ စဥ္းစား တတ္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးၾကပါတယ္။ သူတိုု႔အယူအဆအရ ဖတ္မွတ္ေလ့လာျခင္းဟာ အတုုခိုုးျခင္းတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္ၿပီး စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ျခင္း၊ ကိုုယ္ပိုုင္အျမင္ရိွျခင္းနဲ႔ အသစ္ဖန္တီးတတ္ျခင္းသည္သာ အဓိကက်တယ္လိုု႔ ယူဆပါတယ္ ။ ဗဟုုသုုတ ၾကြယ္၀ၿပီး ဘာမွမလုုပ္တတ္တဲ့သူကိုု စာအုုပ္ကိုု၀န္တင္ထားတဲ့ “ လား” လိုု႔ စကားပံုုနဲ႔ ခိုုင္းႏိူင္းထားပါတယ္။

၅။ ေတြးေခၚျခင္းဆိုုတာ သံသယနဲ႔ အေျဖတိုု႔ ပူးေပါင္းၿပီးျဖစ္ေပၚလာတာပါ။

ဒါလည္းသူတိုု႔ရဲ႔ နာမည္ႀကီးစကားပံုုပါ။ မိဘစကား၊ ဆရာစကားအပါအ၀င္ ဘယ္သူေျပာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ သံသယ အရင္၀င္ခုုိင္းပါတယ္။ သံသယ၀င္မွပဲ အေျဖမွန္ထြက္တဲ့သေဘာပါ။ က်ေနာ္တိုု႔ဆီက ေျပာတဲ့အတိုုင္း နာခံမွ လိမၼာမယ္ဆိုုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ကြဲလႊဲပါတယ္။

မိဘမ်ား အေထာက္အကူ ျဖစ္ဖိုု႔ တင္ျပေပးလိုုက္ပါတယ္။ ႏွစ္သက္ႏိုုင္ၾကပါေစ။

Ref: WeChat
Credit: Sayar Aung Ko Latt

No comments: