Tuesday, December 21, 2010

တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရး သံုးကုန္ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ သြားတိုက္ေဆး

လူတိုင္းအတြက္ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် ထိေတြ႕ေနရတဲ့၊ က်န္းမာေရးအတြက္
အသံုးျပဳေနရတဲ့ တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရး အသံုး အေဆာင္ပစၥည္းေတြကလည္း
အမ်ားသားပဲ။ တခ်ိဳ႕ကုန္ပစၥည္းေတြက မရွိရင္ျဖစ္ေပမဲ့ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့
တကယ့္ကို မရွိ မျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြေလ။
အဲဒီအထဲမွာမွ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ေန႕စဥ္ေန႕တိုင္း မျဖစ္မေနအသံုးျပဳရတဲ့
ကုန္ပစၥည္း၊ မနက္ခင္းအိပ္ယာကထျပီဆို ကတည္း က ေတြ႕ရတတ္တဲ့
ကုန္ပစၥည္းလို႕ဆိုရင္ သြားတိုက္ေဆးလို႕ ေျပာရပါမယ္။ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ်
တစ္ကိုယ္ေရသန္႕ရွင္းေရး၊ ခံတြင္းက်န္းမာေရးအတြက္
မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းလို႕လည္း ေျပာရမွာပါပဲ။
ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းက သြား ပိုးစားတတ္လြန္းလို႕ အိပ္ယာႏိုးတာနဲ႕
မျဖစ္မေနသြားတိုက္ခိုင္းခဲ့တဲ့ အေမေၾကာင့္ သြားတိုက္တာဟာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္
ေတာ့ အေလ့အက်င့္ကေန အေလ့အထျဖစ္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႕သြားမတိုက္ရရင္
မေနႏိုင္ဘူး။

အိပ္ရာကထျပီး ကိုယ့္ခံတြင္းကို စင္ၾကယ္ေအာင္ သြားတုိက္ေဆးနဲ႕
တိုက္ျပီးမွ၊ မ်က္ႏွာသန္႕စင္ေဆးေၾကာျပီးမွ ဘုရားရွိခိုး တာ၊
တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႕ စကားေျပာတာ၊ မနက္ခင္းစာ တစ္ခုခုစားတာေတြ
ဆက္လုပ္ျဖစ္တယ္။ သြားမ်ားမတိုက္ရ ေသးဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အိပ္ရာကႏိုးတယ္လို႕ တယ္မယူဆခ်င္ဘူး။ စကားေျပာရတာကအစ၊ အစားစားရမွာကအစ
ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္မလံုခ်င္ဘူး။ တစ္ေနရာရာကိုမ်ား ခရီးသြားရေတာ့မယ္ဆိုရင္
ကိုယ္ယူသြားမယ့္အထဲမွာ သြားတိုက္ေဆး သြားတိုက္တံပါမပါ
ဂရုတစိုက္ၾကည့္ရတယ္။ သည္ေတာ့ သြားတိုက္ေဆးဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္
အေရးပါတဲ့ ကုန္ ပစၥည္း တစ္ခုအေနနဲ႕ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလို႕ သည္တစ္လေတာ့
သည္သြားတိုက္ေဆးအေၾကာင္း လက္လွမ္းမီ သေလာက္ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

သြားတိုက္ေဆးဆိုတာ သြားမ်ား ျဖဴေဖြးစင္ၾကယ္ လွပေစဖို႕၊ ခံတြင္းအနံ႕
အသက္ကင္းဖို႕၊ ခံတြင္းမွာ ေပါက္ပြားေလ့ရွိတဲ့ ဘက္တီးရီးယားပိုးမႊား
အႏၲာရာယ္ကေန ကာကြယ္ဖို႕၊ သြားပိုးစားျခင္းအႏၲရာယ္ကေန ကာကြယ္ဖို႕၊
ခံတြင္းေရာဂါ ကင္းဖို႕ အတြက္ ရည္ရြယ္ေဖာ္စပ္ စီမံထုတ္လုပ္ထားတဲ့
ညႇစ္ေဆးဘူးလို႕ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။

ခံတြင္းအန့ံ႕ကင္းဖို႕နဲ႕ သန္႕ရွင္းက်န္းမာေနဖို႕ သြားတိုက္ေဆးမႈန္႕
(သို႕မဟုတ္) အရည္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳျပီး သြား တိုက္ျခင္း
ခံတြင္းသန္႕စင္ျခင္းကို ေအဒီ(၄)ရာစုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက စတင္ေနျပီလို႕
အီဂ်စ္နဲ႕ေရွးေဟာင္းအိႏိၵယက်မ္း ေတြက ဆိုပါတယ္။ သြားတိုက္တဲ့ အေလ့အထကို
အီဂ်စ္၊တရုတ္နဲ႕ အိႏၵိယေတြမွာ အဲသည္ကာလေတြမွာကတည္းက
စျပီးဖြံ႕ျဖိဳးလာခဲ့ဟန္တူပါတယ္။

ေရွးလူေတြက သြားတိုက္ေဆးအမႈန္႕ေတြအျဖစ္နဲ႕ သတၲ၀ါေတြရဲ႕အရုိးေတြ၊
ငါးေတြရဲ႕အရိုးေတြ၊ ဥခြံခရုခြံေတြကို ျပာမႈန္႕ ေတြနဲ႕ ေရာေႏွာျပီး
သံုးခဲ့ၾကသလို ဆား၊မီးေသြးမႈန္႕၊သစ္ကိုင္းအရိုး(သို႕မဟုတ္)
အရြက္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို သြားတိုက္ေဆး အမႈန္႕အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႕
သိရပါတယ္။ တမာရဲ႕ ေဆးဘက္၀င္ပံုကိုလည္း အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက သိခဲ့ၾက
ဟန္တူပါတယ္။ စတင္အသံုးျပဳစဥ္တုန္းကေတာ့ သည္လို အမႈန္႕ေတြ၊
ညႇစ္ေဆးအႏွစ္ေတြကို အိုးေလးေတြနဲ႕ထည့္ျပီး အသံုးျပဳလာၾကတယ္။
တရုတ္ရာဇ၀င္ေတြမွာေတာ့ နန္းတြင္းအေလ့အထေတြထဲမွာ ခံတြင္းသန္႕စင္ဖုိ႕အတြက္
ေရႊ၊ေငြ တုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြမွာ ခံတြင္းသန္႕စင္ေဆးတစ္မ်ိဳးထည့္ျပီး
သြားတိုက္ခဲ့တာကေတာ့ ခုေခတ္သြားတိုက္ေဆးေတြရဲ႕ အစကနဦးေပါ့။

စနစ္က်လာတဲ့ သြားတိုက္ေဆးပံုစံကိုေတာ့ ၁၈၀၀ခုႏွစ္ေလာက္မွာ
စတင္ဖြံ႕ျဖိဳးလာခဲ့တယ္။ ၁၈၉၂ခုႏွစ္ေလာက္မွာေတာ့ ဘူးထဲထည့္ျပီး
ညႇစ္သံုးရတဲ့ သြားတိုက္ေဆးကို တီထြင္ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႕လာရတယ္။
သြားမ်ားကိုခိုင္မာေစတဲ့ ဖလိုရိုက္ပါတဲ့ သြားတိုက္ေဆးကိုေတာ့
၁၉၁၄ခုႏွစ္မွာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳလာၾကတယ္။ ဖလိုရိုက္ပါတဲ့ သြားတိုက္ေဆး
ေတြအေနနဲ႕ ၁၉၅၀ေနာက္ပိုင္းမွသာ ေစ်းကြက္မွာ
တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္နဲ႕ပ်ံ႕ႏွံ႕လာၾကေၾကာင္းသိရပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ သြားတိုက္ေဆးရယ္လို႕ တိတိက်က်မေပၚခင္ကတည္းက
တံပူနဲ႕ သြားတိုက္လာခဲ့ၾကတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ တမာေခ်ာင္းနဲ႕သြားမ်ားကို
စိမ္းေျပနေျပတိုက္လို႕ကေတာ့ သြားမ်ားေဖြးေနေအာင္ ျဖဴသြားတာဆိုပဲ။
ဟိုတုန္းက ေက်းလက္ေတာရြာေတြမွာ ဘုန္းၾကီးဦးဇင္းေတြအတြက္
တံပူတမာေခ်ာင္းေတြလုပ္လွဴျပီး ကုသိုလ္ယူတတ္ ၾကတာ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။
တမာေခ်ာင္းေတြနဲ႕ သြားကိုစင္ၾကယ္ေအာင္တိုက္ေလ့ရွိသလို အညာေဒသေတြမွာေပါတဲ့
တမာရြက္ေတြ၊ အရုိးေတြမီးရႈိ႕ျပာခ်၊ ျပာကိုဆားနဲ႕ေရာနယ္ျပီး
သြားတိုက္ေဆးမႈန္႕အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕လည္းဆားကို
ပါးစပ္ထဲပစ္ထည့္ပလုပ္က်င္းျပီး ခံတြင္းသန္႕စင္လိုက္ၾကတယ္လို႕ဆိုေပမယ့္
ခံတြင္းေဆးတဲ့ ခံတြင္း သန္႕စင္တဲ့အေလ့အထကေတာ့ သမိုင္းမတင္ခဲ့ေပမဲ့
ၾကာလွျပီလို႕ဆိုရပါမယ္။

ခုလိုေခတ္ေတြေရာက္ေတာ့ သြားတိုက္ေဆးဆိုတာ တစ္ေခတ္ရရွိလာျပီး
ေတာေရာျမိဳ႕ပါမက်န္ သြားတိုက္ေဆး သံုးၾကတဲ့ အေလ့အထရွိလာၾကျပီး
တမာရြက္ေတြစုစည္းမီးရႈိ႕၊ ျပာကိုဆားနဲ႕ေရာေႏွာစသျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး
လုပ္မေနေတာ့ဘူး။ တံပူ ေတြအတြက္ အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး
တမာေခ်ာင္းေတြမလုပ္ေနေတာ့ဘူး။ သြားတိုက္ေဆးတစ္ဗူးေလာက္၀ယ္လိုက္ရင္ တစ္
မိသားစုလံုးသံုးေပေရာ့။ တန္သင့္ရုံ ေစ်းႏႈန္းနဲ႕ဆို
သြားတိုက္ေဆး၀ယ္သံုးလို႕ျဖစ္ျပီဆိုေတာ့ သြားတိုက္ေဆးဆိုတာက မိသားစုသံုး၊
တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးသံုး ကုန္ပစၥည္းအျဖစ္
တစ္စတစ္စျဖစ္လို႕ေနပါေတာ့တယ္။

သည္ကေန႕ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာေတာ့ သြားတိုက္ေဆးကို
ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲကေစ်းကြက္ထဲမွာ ေတြ႕ေနရျပီျဖစ္ပါတယ္။ ခံတြင္း
နဲ႕ပတ္သက္လို႕၊ သြားနဲ႕ပတ္သက္လို႕၊ သြားပိုးစားျခင္းမွကာကြယ္ဖုိ႕
ထုတ္လုပ္တဲ့သြားတိုက္ေဆးအမ်ိဳးအစားေတြကို ေတြ႕ရသလို အနံ႕အသက္ႏွစ္သက္မႈနဲ႕
ပတ္သက္လို႕ ထုတ္လုပ္တဲ့သြားတိုက္ေဆးအမ်ိဳးအစားေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆိုဒီယမ္၊ ဖလိုရိုက္၊ကယ္လ္စီယမ္၊မင္ေသာ္(ပရုပ္) စသျဖင့္ကြဲျပားျခားနားတဲ့
ေဖာ္ျမဴလာေတြနဲ႕ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးစံု ကို ေတြ႕ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ အသက္အရြယ္အလိုက္ အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားေတြ၊ လိေမၼာ္
စေတာ္ ဘယ္ရီနာနတ္ စတဲ့ ကေလးၾကိဳက္သစ္သီးအနံ႕အသက္ပါတဲ့ အရသာမ်ိဳးနဲ႕
ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ သြားတိုက္ေဆး ေတြေတြ႕ရသလို အေရွ႕တိုင္းႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့
အိႏၵိယတို႕ ျမန္မာတို႕ မေလးရွားတို႕လို ကြမ္းယာၾကိဳက္ႏိုင္ငံေတြအတြက္
ကြမ္းေခ်းကြၽတ္ေစတဲ့ သြားတိုက္ေဆးဆိုျပီးေတာင္
ခြဲျခားျပီးထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္ခါ ရိုးရိုးသြားတိုက္
ေဆးနဲ႕ ဂ်ယ္ပါတာမပါတာ၊ ဂ်ယ္ပါတဲ့အထဲမွာေတာင္ ႏွစ္ထပ္ဂ်ယ္ပါတာစသျဖင့္
ခြဲျခားထားတာလည္း အေရးပါတဲ့စားသံုး သူေတြ
ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူတဲ့အခ်က္ေတြအေနနဲ႕ေတြ႕ရပါတယ္။

ထုပ္ပိုးမႈကလည္း သတၳဳဗူး၊ ပလတ္စတစ္ဗူး၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ေတြ႕ရျပီး
ညႇစ္ေဆးျဖစ္တဲ့အတြက္ ပလတ္စတစ္က်ဴ႕၊ သတၳဳ က်ဴ႕ေတြနဲ႕
ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေလ့ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ပလတ္စတစ္က်ဴ႕နဲ႕
ညႇစ္ေဆးဗူးအေနနဲ႕ ထုတ္လုပ္တာ ကိုအမ်ားဆံုးေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
ဆိုဒ္ဆိုရင္လည္း ထိုတစ္ခါသံုး (၅)ဂရမ္ (၆)ဂရမ္ေလးေတြကေန (၅၀၀)ဂရမ္ေလာက္
အထိ ဆိုဒ္ေပါင္းစံုနဲ႕ ထုတ္လာၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။

လက္ရွိျပည္တြင္းေစ်းကြက္ထဲမွာတံဆိပ္အမည္(၄၀)ေက်ာ္ လည္ပတ္ေနတာေတြ႔ရသလို
သြားတီုက္ေဆးအမ်ီဳးအစားနဲ႔ အရြယ္အစားမ်ားအလိုက္မခဲြမျခား
တြက္ၾကည္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ိဳးကြဲတံဆိပ္ေပါင္း ၂၀၀
ေက်ာ္အထိရွိေနတာကိုေတြ႔ရ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းဆိုရင္လည္းဗူးႀကီးတစ္ဗူး
၂၀၀က်ပ္တန္ေလာက္ကေန၅၀၀၀က်ပ္တန္ေလာက္ထိ ေစ်းကြက္မွာ
ေစ်းႏႈန္းအဆင့္အလိုက္အလႊာေတြ ရိွေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့၁၅ေက်ာ္ေလာက္ကေတာ့
ျပည္တြင္းေစ်းကြက္မွာတရုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြက အဓိကေနရာယူခဲ့ၾကတာ ေပါ့။
အရည္အေသြးေတြဘာေတြနားမလည္ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ သြားတိုက္လို႕ ပါးစပ္ထဲ
အျမဳပ္ထရင္ၿပီးေရာသြားတိုက္ေဆး လို႕ ယူဆပစ္တာပဲ။အဲသည္တုန္းက
ျပည္တြင္းတံဆိပ္မည္မည္ရရမရွိခင္ ဖုဟန၊ဖုဟ၀ုတို႕ေစ်းကြက္အေခၚျပာႀကီးတို႕၊
ၾကက္ေျခနီတို႔က ေစ်းကြက္၃ပံု၊၂ပံုေလာက္ကို
လႊမ္းမိုးေနခဲ့တာကလား။ကိုးလ္ဂိတ္တို႕၊ကလို႕စ္အပ္တို႕ရိွၾကေပမဲ့ လူတန္း
စား နည္းနည္းေလာက္ပဲ သံုးႏိုင္ၾကတာ။ က်န္လူလတ္တန္းစားကလည္းအစိုးရထုတ္တဲ့
ပက္ဆိုးဒန္႕ေလာက္သုံးၾက တယ္။ ၀င္ေငြနိမ့္နဲ႕ ေအာက္ပိုင္းလူတန္းစား
အလႊာကေတာ့ သည္တရုတ္သြားတိုက္ေဆးကိုပဲ အားထားၾကေတာ့ ေတာ ေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္
ဒါဘဲသံုးတယ္ေလ။ သြားတိုက္ေဆး သံုးရတယ္ဆိုတဲ့ အေလ့အထေၾကာင့္သံုးၾကေပမဲ့
အရည္ အေသြးကို မဆန္းစစ္ႏိုင္ဘူး။ ေစ်းႏႈန္းအရသံုးေပ်ာ္တဲ့
တရုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြကသာ ေစ်းကြက္ထဲကို အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာ လႊမ္းမိုး
ခဲ့ၾကတာေလ။

၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းေစ်းကြက္အေျပာင္းအလဲ၊လူေနမႈအေျပာင္းအလဲေတြ တစ္စတစ္စနဲ႕
ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သြား တိုက္ေဆးလုပ္ငန္းကုမၸဏီေတြေပၚလာတယ္။
အရည္အေသြးသင့္တင့္တာအျပင္ ေစ်းႏႈန္းကလည္း ထိုက္သင့္တဲ့ ေစ်းႏႈန္း
ျဖစ္လာတယ္။
အရင္ကအစိုးရကထုတ္လုပ္တဲ့ ပက္ဆိုးဒန္႕ေလာက္သာ
ျပည္တြင္းသြားတိုက္ေဆးအျဖစ္ေတြ႕ရေပမဲ့ လူသံုးကုန္ေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့
စူပါအုပ္စု၊ EACအုပ္စု၊ဗ်ဴးတီးပဲေလ့စ္အုပ္စု၊ဆုထိုက္တန္ အုပ္စုတို႕ကေန
အဆင့္မီထုပ္ပိုးကုန္ေတြနဲ႕ သြားတိုက္ေဆးထုတ္လုပ္
ေရာင္းခ်လာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀စုႏွစ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ
ထိပ္ဆံုးမွာ ေနရာ တစ္၀က္ေက်ာ္ယူထားခဲ့တဲ့ တရုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြေနရာကို
ျပည္တြင္းထုတ္တံဆိပ္ေတြက ေျပာင္းလဲယူလာတာ ကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ေလဆာတို႕၊ သရီးဒီတို႕၊ ဘက္စ္တီ၊ကူးလ္၊ဖရက္ရွ္အပ္တို႕ဆိုရင္
သြားတိုက္ေဆးေစ်းကြက္ရဲ႕ ထိပ္ဆံုးေနရာမွာရွိေနတယ္ လို႕ေျပာလို႕ရပါတယ္။
လက္လီအေရာင္းဆိုင္တိုင္းမွာ သြားတိုက္ေဆးတင္တယ္ဆိုရင္
သည္ျပည္တြင္းတံဆိပ္ေတြကို တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ရွိေနတတ္တာေတြ႕ေနရပါျပီ။
သံုးစြဲတဲ့သူေတြအၾကိဳက္ ဆိုဒ္ေပါင္းစံုနဲ႕ ထုတ္လုပ္လာတာ ဟိုးတစ္ခါ သံုး
ဆိုဒ္ကေန ၃၀၀ဂရမ္ေလာက္အထိ အစံုပဲလို႕ဆိုရပါမယ္။

အျမင့္တန္း လူတန္းစားသံုးတယ္လုိ႕ ေျပာရမယ့္ ကိုးလ္ဂိတ္တို႕
ကလို႕စ္အပ္တို႕ ေစ်းကြက္ကလည္း သူ႕ေစ်းကြက္နဲ႕သူ ေတာ့ ရွိေနေသးတာပဲလို႕
သိရပါတယ္။ သည္တံဆိပ္ေတြသံုးေနက် ပရိတ္သတ္ကလည္း သြားတိုက္ေဆးဆိုဒါပဲ သံုး
တတ္တယ္လို႕ ေျပာရမေလာက္ဘဲ။
ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ လူဦးေရ သန္း၆၀နီးနီး ျမန္မာျပည္မွာ ေနတာ။
အေလ့အထအားျဖင့္ လူတိုင္း သြားတိုက္ေဆးကို အသံုးမျပဳေတာင္ သံုးပံု
၂ပံုေလာက္ေသာ လူဦးေရကသာ သြားတိုက္ေဆး အသံုးျပဳလာတယ္ဆိုရင္ သည္ေစ်းကြက္
ပမာဏက မေသးဘူးလို႕ေျပာရမယ္။ဒါေပမဲ့ သံုးစြဲသူေတြဘက္ကလည္း
ခါတိုင္းထက္ပိုျပီး အသိဥာဏ္စြမ္းရည္နဲ႕ ကုန္စည္ အရည္အေသြး
ေရြးခ်ယ္မႈျမင့္လာျပီ။ အရင္က သြားတိုက္ေဆးဆို ေရြးစရာမရွိ
ေခါင္းထဲေပၚလာေလာက္ေအာင္ တံဆိပ္ အျမင္သေဘာထားမရွိတဲ့သူေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အရည္အေသြးေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ကိုယ္နဲ႕ကိုက္ညီတဲ့ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳး
ေရြးခ်ယ္တတ္ေနျပီ။ တစ္ခ်ိန္က ေစ်းကြက္တစ္၀က္ေက်ာ္ ေနရာယူခဲ့တဲ့
တရုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြ အခုဆို ေစ်းကြက္ထဲ မွာ ျမင္ရရုံ သက္သက္ပဲ
ေစ်းကြက္ေ၀စုရတာေတြ႕ရေတာ့တယ္။

အရင္က တရုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြအစား ကိုယ့္ျပည္တြင္းထုတ္သြားတိုက္ေဆးေတြ
ေစ်းကြက္၀င္လာတာကို ျပည္တြင္း ထုတ္ေတြ ကိုယ္စားဂုဏ္ယူေပမဲ့
တရုတ္သြားတိုက္ေဆးေစ်းကြက္ကို သခၤန္းစာယူ သံေ၀ဂယူသင့္တယ္ထင္ပါတယ္။
အေရအတြက္ေတြမ်ားမ်ားေရာင္းခ်ရဖို႕အတြက္၊ ေၾကာ္ျငာေတြ
အမ်ားၾကီးနဲ႕ဆြဲေဆာင္၊ ေစ်းႏႈန္းေတြေလ်ာ့၊ေစ်းကြက္ျမႇင့္ တင္ေရး
နည္းလမ္းေပါင္းစံုေတြနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ၾကေပမဲ့လို႕ အရည္အေသြးအားနည္းေနရင္ေတာ့
တရုတ္သြားတိုက္ေဆး ေစ်းကြက္ နမူနာေနာက္ လိုက္သြားရမွာေပါ့။

အထက္ကဆိုခဲ့သလို တစ္ခ်ိန္တုန္းက သြားတိုက္ေဆးအျဖစ္ ျပာေတြ၊
ဆားေတြသံုးခဲ့တဲ့ အေလ့အထကေနျပီးေတာ့ ဖလိုရုိက္ပါတဲ့၊
ကယ္လ္စီယမ္ပါတဲ့၊မာန္ေသာ္ပါတဲ့၊ ဂ်ယ္လ္ပါတဲ့၊ လိေမၼာ္နဲ႕
စေတာ္ဘယ္ရီနံ႕ပါတဲ့ သြားတိုက္ေဆးမွဆိုတဲ့ ကုန္စည္သုတရွိတဲ့အျမင္ကို
တစ္စတစ္စေျပာင္းေျပာင္းလာျပီဆိုေတာ့ အရည္အေသြးဆြဲေဆာင္မႈက ဘယ္ေလာက္အေရး
ပါလာသလဲဆိုတာ ျမင္သာပါတယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းရင္ သည္မွာဘဲ
ေစ်းကြက္အၾကီးၾကီးရႏိုင္သလို ျပည္ပကိုျပန္ တင္ပို႕ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ကို
ေနာက္တစ္ထစ္လွမ္းသင့္ျပီလို႕ ထင္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႕စားသံုးသူေတြဘက္ကေတာ့ ျပည္တြင္းတံဆိပ္ေတြ
ေစ်းႏႈန္းသင့္သင့္တင့္တင့္နဲ႕ အရည္အေသြးမီမီကုန္စည္ ေတြျဖစ္ဖို႕ပဲ
အျမဲဆုေတာင္းေပးေနပါတယ္။

PAOH
Resource: Business (Union of Myanmar Federation of Chambers of
Commerce & Industry) Vol: 10, No.10 – December 2010

No comments: