Sunday, June 26, 2022

တရုတ်နိုင်ငံ၏ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စားမေးပွဲနှင့်ဆိုင်သော ဗဟုသုတများ

တရုတ်နိုင်ငံ၏ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စားမေးပွဲနှင့်ဆိုင်သော ဗဟုသုတများ 




တရုတ်နိုင်ငံမှာ စာမေးပွဲသမိုင်းကြောင်းကတော့ ရှည်လျားစွာရှိနေနှင့်ပြီးသားပါ။ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ပေါင်း ၁၃၀၀  တရုတ်မင်းဆက်များခေတ်မှာထဲက အချိန်ကာလသတ်မှတ်ပြီး အရာရှိစာမေးပွဲဆိုတာ ကျင်းပလေ့ရှိပါတယ်။ စာမေးပွဲရလဒ်ကောင်းတဲ့ထူးချွန်သူတွေကို ရွေးခြယ်ပြီး ရာထူးရာခံပေးပြီးတာဝန်ထမ်းဆောင်စေပါတယ်။ ၁၉၀၅ ခုနှစ်မန်ချူးမင်းဆက်လက်ထက် အနောက်နိုင်ငံရဲ့ အနိုင်ကျင့်မှုကိုခံရပြီးတဲ့နောက်မှာ အရာရှိစာမေးပွဲ ကိုဖျက်သိမ်းခဲ့ပြီး အနောက်တိုင်းပညာရေးစနစ်နဲ့ စာမေးပွဲပုံစံတွေသို့ ပြောင်းလဲခဲ့ပါတယ်။ နောက်ပိုင်းမှာတော့ နိုင်ငံရေးအခြေအနေတွေမတည်ငြိမ်မှုကြောင့် တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ပညာရေးစနစ်ဟာလည်း အတည်တကျမရှိခဲ့ပါဘူး။ 


၁၉၅၂ ခုနှစ်ရောက်မှ တနိုင်ငံလုံး တပြေးညီစနစ်နဲ့ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲကို စတင်ခဲ့ပါတယ်။ သို့ပေမယ့်လည်း ယဉ်ကျေးမှုတော်လှန်ရေးကြောင့် ကျောင်းတွေကို ၁၀ နှစ်ကြာ ရပ်နားခဲ့ရပါတယ်။ ၁၉၇၇ ခုနှစ် တိန့်ရှောင်ဖိန် နိုင်ငံတော်ဒုတိယဝန်ကြီးချုပ်ရာထူးကို တာဝန်ယူခဲ့ချိန်ကျမှ တရုတ်နိုင်ငံဟာ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲကို ပြန်လည်ကျင်းပနိုင်ခဲ့ပါတယ်။ ဒါဟာ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ပညာရေးစနစ်ကို ကယ်တင်လိုက်ရုံသာမကပဲ တရုတ်နိုင်ငံ တစ်နိုင်ငံလုံးကို ကယ်တင်လိုက်ခြင်းပါပဲ။ ထိုနှစ်ရဲ့ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲဟာ လူ့သမိုင်းတလျှောက်မှာ အကြီးဆုံးသော စာမေးပွဲဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ စာရင်းပေးဖြေကြားသူဦးရေ ၁၁.၆သန်းရှိပါတယ်။ လက်ရှိ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ နာမည်ကျော်ပညာရှင် တော်တော်များများဟာဆိုရင်ဖြင့် ထိုနှစ်က ဆယ်တန်းစာမေးပွဲကြောင့် ဘဝပြောင်းလဲလာခဲ့ကြတာ ဖြစ်ပါတယ်။


၂၀၀၃ ခုနှစ်မှာ တရုတ်နိုင်ငံပညာရေး၀န်ကြီးဌာနမှ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲအချိန်စာရင်းကို နှစ်စဉ် ဇွန်လ ၇ - ၉ ရက်မှာ ကျင်းပဖို့ အတည်ပြုဆုံးဖြတ်ခဲ့ကြပါတယ်။ ဒါ့အပြင် တက္ကသိုလ်တချို့ကိုလည်း ကိုယ်တိုင်ကျောင်းသားရွေးချယ်ခွင့်ရစာမေးပွဲကို ကျင်းပခွင့်ပေးလိုက်ပါတယ်။အဆိုပါ စာမေးပွဲကို တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်းစာမေးပွဲပြီးနောက်မှာ စီစဉ်ထားပါတယ်။ ရေးဖြေနဲ့ နှုတ်ဖြေ ၂မျိုးခွဲထားပါတယ်။ သို့ပေမယ့်လည်း ၄င်းစာမေးပွဲခေါ်ဆိုနိုင်သည့် ကျောင်းသားဦးရေက ကျောင်းက ခေါ်ဆိုတဲ့ ကျောင်းသားဦးရေစုစုပေါင်းရဲ့ ၅% မျှသာရှိပါတယ်။ တရုတ်နိုင်ငံ တက္ကသိုလ်၀င်တန်းစာမေးပွဲဆိုတာကလည်း တနိုင်ငံလုံး မေးခွန်းတစ်စုံပဲထုတ်တာမဟုတ်ပါဘူး။ စီးပွားရေးအခြေအနေနဲ့ ပညာရေးအခြေအနေပေါ်မူတည်ပြီး ပိုတိုးတက်တဲ့ပြည်နယ်နှင့် မြို့တွေက ကိုယ်ပိုင်မေးခွန်းထုတ်ခွင့်ရှိပါတယ်။ ဥပမာ- ပေကျင်းမြို့၊ ရှန်ဟိုင်းမြို့၊ ကျန်းစူးပြည်နယ်၊ ကျန့်ကျန်းပြည်နယ် စသဖြင့်ပေါ့။ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲက များသောအားဖြင့် ၇ ရက်နဲ့ ၈ ရက် ၂ ရက်ဖြစ်ပြီး ၉ ရက်နေ့ကတော့ အင်္ဂလိပ်စာမှအပ တခြားသောဘာသာစကားကို ဖြေဆိုရတာဖြစ်တာကြောင့် ကျောင်းသားတိုင်းတော့ဖြေစရာမလိုပါဘူး။ 


မေးခွန်းတင်မတူတာမဟုတ်ပါဘူး။ စာမေးပွဲပုံစံကလည်း အမျိုးမျိုးရှိပါတယ်။ ဥပမာ- တနိုင်ငံလုံးကျင့်သုံးတဲ့ စာမေးပွဲပုံစံက 3+X ဖြစ်ပြီး 3 က စာပေ၊ သင်္ချာ၊ နိုင်ငံခြားဘာသာစကားဆိုတဲ့ ဘာသာရပ် ၃ မျိုးဖြစ်ပြီး၊ X ကတော့ ဝိဇ္ဇာဘာသာရပ် (နိုင်ငံရေး၊ သမိုင်း၊ ပထဝီ) နဲ့ သိပ္ပံဘာသာရပ် ( ရူပဗေဒ၊ ဓာတုဗေဒ၊ ဇီဝဗေဒ) ထဲက တစ်ခုကိုရွေးခြယ်ရတာဖြစ်ပါတယ်။ ဒီပုံစံအောက်မှာ ရမှတ်ပေါင်း ၇၅၀ မှတ် ( စာပေ ၁၅၀ မှတ်၊ သင်္ချာ ၁၅၀ မှတ်၊ နိုင်ငံခြားဘာသာစကား ၁၅၀ မှတ်၊ ဝိဇ္ဇာ/သိပ္ပံ ၃၀၀ မှတ်) ရှိပါတယ်။ တရက်ကို မနက်ပိုင်းနဲ့နေ့လည်ပိုင်းခွဲပြီး နှစ်ဘာသာစီဖြေရတာ ဖြစ်ပါတယ်။


သို့ပေမယ့် ရှန်ဟိုင်းရဲ့ပုံစံကတော့ 3+3 ဖြစ်ပါတယ်။ ပထမ 3 က တနိုင်ငံလုံးနဲ့အတူတူ စာပေ၊ သင်္ချာနဲ့ နိုင်ငံခြားဘာသာစကား ဖြစ်ပြီး ရမှတ်ကလည်း ဘာသာတိုင်းအတွက် ၁၅၀ မှတ်ဖြစ်ပါတယ်။ ဒုတိယ  3 ကတော့ ဝိဇ္ဇာ၊ သိပ္ပံ တွဲမခွဲတော့ပဲ ရူပ၊ ဓာတု၊ ဇီဝ၊ နိုင်ငံရေး၊ သမိုင်း၊ ပထဝီ ၆ဘာသာထဲမှ ကြိုက်နှစ်သက်ရာ ၃ ဘာသာရွေးခြယ်ဖြေဆိုနိုင်ပြီး ဘာသာတိုင်းအတွက် ၇၀ မှတ်သတ်မှတ်ပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် ရှန်ဟိုင်းရဲ တက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲရမှတ်စုစုပေါင်းက ၆၆၀မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။


တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ ဒေသအသီးသီးကစာမေးပွဲပုံစံ၊ မေးခွန်း နဲ့ ပညာရေးအခြေအနေတွေမတူညီတာကြောင့် အရည်အချင်းတွေကလည်းမတူညီပါဘူး။ တက္ကသိုလ်တိုင်းရဲ့ပညာရေးအနေအထားတွေလည်းမတူညီကြတာကြောင့် တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်စာရင်းတွေလည်း မတူညီကြပါဘူး။ ဥပမာ- ပေကျင်းမြို့ရဲ့ပေကျင်းတက္ကသိုလ်၊ ဆင်းဟွာတက္ကသိုလ် နဲ့ ရှန်ဟိုင်းမြို့ရဲ့ ဖုတမ်းတက္ကသိုလ်တို့ဟာ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့အကောင်းဆုံးတက္ကသိုလ်ကြီး ၃ခုဖြစ်ပြီး ထိုတက္ကသိုလ် ၃ ခုရဲ့ တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်သတ်မှတ်ချက်က အမြင့်ဆုံးဖြစ်ပါတယ်။


တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ ကျန်းစူးပြည်နယ်ဟာ တနိုင်ငံလုံးမှာ မေးခွန်းအခက်ဆုံးဖြစ်တာကြောင့် ကျန်းစူးပြည်နယ်ရဲ့ တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်သတ်မှတ်ချက်က အနိမ့်ဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ ဟော်ပေပြည်နယ်မှာတော့ နာမည်ကြီး အလယ်တန်းကျောင်းတစ်ကျောင်းဖြစ်တဲ့ ဟန်ဆွေကျောင်းရှိတာကြောင့် ( ပြင်ဦးလွင်က စိုးစံ ကိုယ်ပိုင်အထက်တန်းကျောင်းကဲ့သို့သော) ဟော်ပေပြည်နယ်ရဲ့ တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်သတ်မှတ်ချက်က တနိုင်ငံလုံးမှာအမြင့်ဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာထပ်ပေးရမယ်ဆိုရင် ပေကျင်းတက္ကသိုလ်ရဲ့ ၂၀၁၈ ခုနှစ်အတွက် တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်သတ်မှတ်ချက်က ကျန်းစူးပြည်နယ်မှကျောင်းသားများအတွက် ဝိဇ္ဇာတွဲရမှတ် ၄၀၈ မှတ်၊ သိပ္ပံတွဲရမှတ် ၄၁၃ မှတ်လို့သတ်မှတ်ထားပြီး၊ ဟော်ပေပြည်နယ်မှကျောင်းသားတွေအတွက် ဝိဇ္ဇာတွဲရမှတ် ၆၉၁ မှတ်၊ သိပ္ပံတွဲရမှတ် ၇၀၇ မှတ် သတ်မှတ်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် မြန်မာနိုင်ငံနဲ့မတူတာတစ်ခုကတော့ တရုတ်နိုင်ငံတက္ကသိုလ်၀င်ခွင့်စာမေးပွဲ  ဟာ တက္ကသိုလ်တိုင်းကခေါ်ယူတဲ့ ဝင်ခွင့်ရမှတ်ကိုမှီမမှီပဲကြည့်တာဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် အမှတ်စာရင်းမှာ အောင်မှတ်၊ ကျမှတ် ဆိုတာမျိုးမရှိပါဘူး။ တခြားသော ပုံမှန်စာမေးပွဲတွေမှာတော့ ဘာသာရပ်တစ်ခု၏ အောင်မှတ်ကို ၆၀ မှတ် သတ်မှတ်ထားပါတယ်။ 




ဒါကတော့ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ တက္ကသိုလ်ဝင်တန်းစာမေးပွဲအကြောင်းပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါဆို တက္ကသိုလ်ဝင်တန်းစာမေးပွဲထဲက မေးခွန်းတွေအကြောင်းကို ဆက်ပြီး လေ့လာကြည့်ရအောင်နော်။


စာစီစာကုံးမေးခွန်းမှ ဖော်ပြနေသည့် တရုတ်ပညာရေးစနစ်


ကိုဗစ်-၁၉ ကပ်ရောဂါနှင့် တနိုင်ငံလုံးအတိုင်းအတာဖြင့် ရေကြီးရေလျှံမှု ဖြစ်ပေါ်နေသော တရုတ်နိုင်ငံသည် ၎င်း၏ တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲကို တစ်လနောက်ဆုတ်ပြီး ဇူလိုင်လ ၇ရက်နှင့် ၈ရက်နေ့တွင် ကျင်းပလိုက်ပါတယ် ကမ္ဘာ့ဖြေဆိုသူအများဆုံးစာမေးပွဲဟု ဆိုနိုင်သော တရုတ်နိုင်ငံ တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲသည် ယခုအကြိမ်တွင် ကျောင်းသားကျောင်းသူပေါင်း ၁၀၇.၁ သိန်း ပါဝင်ဖြေဆိုသည်ဟု သိရှိရပါတယ်။ 


ယခုနှစ်တွင် တရုတ် တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲသည် မေးခွန်း (၁၀) စုံရှိပြီး၊ ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန စာမေးပွဲစင်တာမှ မေးခွန်း (၅)စုံနှင့် ပေကျင်းမြို့၊ ထျန်းကျင်းမြို့၊ ရှန်ဟိုင်းမြို့၊ ကျဲ့ကျန်းပြည်နယ်နှင့် ကျန်းစုပြည်နယ်တို့၏ ကိုယ်ပိုင်မေးခွန်း (၅) စုံ ဖြစ်ပါတယ်။ 


မည်သည့်နိုင်ငံမဆို တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲတွင် အရေးကြီးဆုံးဘာသာရပ်မှာ မိမိနိုင်ငံ၏ ဘာသာစကားပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ အမိဘာသာစကားဘာသာရပ်ကို စစ်ဆေးရာတွင်လည်း စာစီစာကုံးသည် အရေးကြီးဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် စာစီစာကုံးသည် ဖြေဆိုသူ၏ဘက်စုံ အရည်အချင်းနှင့် ဘဝအတွေးအမြင်ကို အပေါ်လွင်ဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ ပညာရေးစနစ်၏ ရည်ရွယ်ချက်၊ ထိရောက်မှုနှင့် လိုအပ်မှုကိုလည်း အထင်ဟပ်နိုင်ဆုံး ဖြစ်ပါတယ်။ ထို့ကြောင့် တရုတ်နိုင်ငံ၏ ပညာရေးစနစ်အခြေအနေကို လေ့လာသိရှိနိုင်ရန်အတွက် ထိုမေးခွန်းလွှာ (၁၀) စုံ၏ စာစီစာကုံးမေးခွန်းကို ဘာသာပြန်ပြီး တင်ပြလိုက်ရပါတယ်။


တနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ မေးခွန်း (၁)


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


ချွမ်းချိုခေတ်တွင် ချီပြည်ထောင်၏ မင်းသားကျိုးနှင့် မင်းသားရှောင်ပိုင်တို့ ထီးနန်းရာထူးကို လုကြသည်။ ကွမ့်ကျုံးနှင့် ပေါင်ဆုတို့က မင်းသားနှစ်ဦးထံအသီးသီး ခစား အမှုထမ်းသည်။ ကွမ့်ကျုံးက မင်းသားရှောင်ပိုင်ကို တပ်ဖြင့်တိုက်ခိုက်ခဲ့ရာ မင်းသားရှောင်ပိုင်၏ အင်္ကျီချိတ်ကို မြားထိမှန်ခဲ့သည်။ မင်းသားရှောင်ပိုင်က သေချင်ဟန်ဆောင်ပြီး လွတ်မြောက်ခဲ့သည်။ နောင်အခါတွင် ရှောင်ပိုင်က ထီးနန်း ဆက်ခံရရှိခဲ့ပြီး ချီဟွမ်ကုန်းမင်းကြီးဟု အမည်တွင်သည်။ ထိုစဉ် ပေါင်ဆုက “မင်းကြီး၏ မဟာရည်မှန်းချက်များကို အောင်မြင်စေလိုပါက ကွမ့်ကျုံး၏ အကူအညီသည် မရှိမဖြစ် လိုအပ်လိမ့်မည်” ဟု လျှောက်သည်။ ချီဟွမ်ကုန်းမင်းကြီးလည်း ကွမ့်ကျုံးကို ကြီးလေးသည့်တာဝန်ရာထူးပေး၍ အမှုထမ်းစေခဲ့သည်။ ပေါင်ဆုသည် ကွမ့်ကျုံး၏ အောက်တွင် မိမိ၏ တာဝန်ကို ကျေကျေနပ်နပ် ထမ်းဆောင်ခဲ့ပြီး ချီဟွမ်ကုန်းမင်းကြီး၏ မဟာရည်မှန်းချက်များကို ဖြစ်မြောက်အောင် အတူ ကူညီပံ့ပိုးပေးခဲ့သည်။ ချီဟွမ်ကုန်းမင်းကြီးသည် တခြား တိုင်းပြည်မင်းကြီးများကို ၉ ကြိမ်တိုင်တိုင် စည်းရုံးဦးဆောင်ကာ တတိုင်းပြည်လုံးကို ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်နိုင်ခဲ့ပြီး ချွမ်းချိုးခေတ် မဟာမင်းကြီး ၅ ပါး၏ ခေါင်းဆောင် အဖြစ် သမိုင်းတွင်ခဲ့သည်။ ကွန်ဖြူးရှပ်က “ချီဟွမ်ကုန်းမင်းကြီးသည် တိုင်းပြည်မင်းကြီးများကို ၉ ကြိမ်တိုင်တိုင် စည်းရုံးဦးဆောင်နိုင်ခဲ့ခြင်းသည် စစ်တပ်မြင်းတပ်အင်အားကြောင့်မဟုတ်ဘဲ ကွမ့်ကျုံး၏ အစွမ်းကြောင့် ဖြစ်သည်” ဟု မှတ်ချက်ပြုခဲ့သည်။ ဟန့်ခေတ် သမိုင်းဆရာကြီး စီးမာချန်းကလည်း “ပြည်သူလူထုက ကွမ့်ကျုံးအစွမ်းကို ချီးကျူးခြင်းထက် ပေါင်ဆု၏ မွန်မြတ်စိတ်ဓာတ်ကို ပို၍ ချီးကျူးကြသည်” ဟု ရေးသားခဲ့ပါသည်။


စာသင်ခန်းထဲတွင် အထက်ပါ သမိုင်းအကြောင်းအရာနှင့် ပတ်သက်ပြီး စာဖတ်ပွဲ ကျင်းပနေသည်။  ချီဟွမ်ကုန်း၊ ကွမ့်ကျုံး၊ ပေါင်ဆု သုံးဦးထဲမှ မည်သူကို သင်အနှစ်သက်ဆုံးလဲ။ မိမိ၏ စဉ်းစားတွေးခေါ်မှုနှင့် ခံစားချက်ကို ပေါင်းစပ်၍ စာဖတ်ပွဲတွင် ဆွေးနွေးရန် စာမူတစ်စောင် ရေးသားပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ အထက်ပါအကြောင်းအရာကို အသုံးချပြီး၊ ရှုထောင့်တစ်ခုကို ရွေးချယ်ပါ။ မိမိ၏ ရပ်တည်ချက်ကို ချမှတ်ပြီး၊ စာစီကုံး၏ ရသအမျိုးအစားကို ဆုံးဖြတ်ပါ။ ခေါင်းစဉ်ကို ကိုယ်တိုင်သတ်မှတ်ပါ။ သူတစ်ပါး၏ အရေးအသားကို ပုံစံအတုခိုးခြင်း၊ ကူးချခြင်း မပြုလုပ်ရ။ မိမိ၏ ကိုယ်ရေးအချက်အလက်မပါစေရ။ စာလုံးရေ ၈၀၀ ထက် မနည်းရ။


တနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာမေးခွန်း (၂)


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


ဒဿနပညာရှင် မော့်ကျစ်က “သူတစ်ပါးနိုင်ငံကို ကြည့်ရှုခြင်းဖြင့် မိမိနိုင်ငံကို တွေ့မြင်ပါ၊ သူတစ်ပါးမိသားစုကို ကြည့်ရှုခြင်းဖြင့် မိမိမိသားစုကို တွေ့မြင်ပါ၊ သူတစ်ပါးကို ကြည့်ရှုခြင်းဖြင့် မိမိကိုယ်ကိုယ် တွေ့မြင်ပါ” ဟု ပြောခဲ့သည်။ အင်္ဂလိပ်ကဗျာဆရာ John Donne က “မည်သူမှ တစ်ကိုယ်တော်ဖြစ်တည်နေခြင်း မဟုတ်ပေ၊ မည်သူမှ လောကနှင့် အဆက်အသွယ်မရှိသည့် ကျွန်းငယ်ကလေး မဟုတ်ပေ၊ လူတိုင်းက ဒီကြီးမားကျယ်ပြန့်သည့် ကမ္ဘာမြေကြီး၏ တစိတ်တပိုင်းဖြစ်သည်” ဟု စာဆိုခဲ့သည်။


“စိမ်းလန်းတောင်တန်းတစ်လျောက်ဆီ မိုးတိမ်တပြေးညီ၊ နှစ်ရွာမခွဲပါ လမင်းဝင်းထိန်သာ”၊ “တစ်ပင်တည်းမှကိုင်းဆက်တည် အတူရင်မှ မျှော်ပြီခါနွေဦး” ဒီကဗျာစာသားများဟာ ၂၀၂၀ခုနှစ် နွေဦးတွင် နိုင်ငံတကာ အသိုင်းအဝိုင်းမှ တရုတ်နိုင်ငံသို့ ပံ့ပိုးခဲ့သော ထောက်ပံ့ပစ္စည်းများပေါ်တွင် ရေးသားထားသော စာသားများ ဖြစ်သည်။ ဤသည် ကမ္ဘာ့ပြည်သူလူထုမှ တရုတ်နိုင်ငံအပေါ် ထောက်ခံကူညီခြင်းကို ပြသခြင်း ဖြစ်သည်။


“တောင်နှင့်တောင်စွယ် မဆုံဖွယ်၊ လူလူချင်းတော့ ဆုံကြမယ်” “ကွယ်ပျောက်ဟဲ့ မှောင်မိုက်တဲ့ ည။ မိုးသောက်ယံနေအထွက် တို့များနိုင်မည်ကွဲ့။” ဒီစာသားများသည် တရုတ်မှ နိုင်ငံတကာသို့ ပံ့ပိုးသည့် ထောက်ပံ့ပစ္စည်းပေါ်တွင် ရေးသားထားသောစာသားများဖြစ်သည်။ ဤသည်မှာ တရုတ်နိုင်ငံမှ ကမ္ဘာ့ပြည်သူလူထုအတွက် ဆုမွန်ကောင်းတောင်းခြင်း ဖြစ်သည်။


“ကမ္ဘာ့လူငယ်နှင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းဖွံ့ဖြိုးရေးဖိုရမ်”မှ တရုတ်လူငယ်ကိုယ်စားလှယ်အဖြစ် တက်ရောက်ရန် သင်ဖိတ်ကြားခြင်းခံရသည်။ ဖိုရမ်တွင် “တစ်ခုတည်းသော ကမ္ဘာအတွက် လက်တွဲစို့၊ အနာဂတ်ကို လူငယ်များ အတူဖန်တီးစို့” ဟူသည့် ခေါင်းစဉ်ဖြင့် မိန့်ခွန်းပြောရမည်။ ထို့ကြောင့် မိမိပြောကြားမည့် မိန့်ခွန်းကို စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ ပေးထားချက်အကြောင်းအရာနှင့် အနှစ်သာရကို ပေါင်းစပ်ပြီး စာစီကုံးပါ။ ရှုထောင့်ရွေးချယ်ပါ၊ ရပ်တည်ချက်ထင်ရှားပါ၊ ရသအမျိုးအစားသတ်မှတ်ပါ၊ ကိုယ်ပိုင်ခေါင်းစဉ်ဖြင့် ရေးသားပါ။ သူတစ်ပါးအရေးအသားကို ပုံတူအတုခိုးခြင်း၊ ကူးချခြင်း မပြုလုပ်ရ။ ကိုယ်ရေးအချက်အလက် မပါစေရ။ စာလုံးရေ ၈၀၀ထက် မနည်းရ။


တနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ မေးခွန်းလွှာ (၃)


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


လူဆိုသည်မှာ ကိုယ့်မျက်လုံးနှင့် သူတစ်ပါးကို ကြည့်ရှုသည်၊ ကမ္ဘာကို ကြည့်ရှုသည်၊ သို့သော် မိမိကိုယ်ကိုယ်တော့ အလုံးစုံ မမြင်တွေ့နိုင်ပေ။ ထို့ကြောင့် လူ့ဘဝရဲ့ ခရီးတလျှောက် ကျွန်တော်တို့သည် “ကြေးမုံ” အမျိုးမျိုးကို ရှာဖွေတွေ့ရှိရန်လိုအပ်သည်။ “ကိုယ့်ကိုယ်ကို ပုံဖော်ရေးခြယ်၍” ပြန်လည်စစ်ဆေးရမည်။ မိမိ ဘယ်လိုလူစားမျိုးလဲ၊ မိမိ မည်ကဲ့သို့ ဘဝမျိုးကို လိုချင်သလဲ၊ မိမိ ဘာစွမ်းဆောင်နိုင်သလဲ၊ ဘဝအဓိပ္ပါယ်ရှိအောင် ဘယ်လိုလုပ်ရမလဲ ဆိုသည့် မေးခွန်းများကို ကြိုးစားဖြေကြားရမည်။


သင် ကျောင်းပြီးဆုံးချိန်တွင် အသစ်ဝင်ရောက်လာမည့် အထက်တန်း ပထမနှစ်ကျောင်းသားကျောင်းသူများအတွက် စာတစ်စောင်ရေးထားပေးရန် ကျောင်းမှ တောင်းဆိုသည်။ “မိမိကိုယ်ကိုယ် ပုံဖော်ရေးခြယ်ခြင်း” ဟူသည့် အကြောင်းအရာကို ရေးသားစေလိုခြင်း ဖြစ်သည်။ ဤစာမှ တစ်ဆင့် မိမိ၏ ဘဝအတွေ့အကြုံနှင့် စဉ်းစားတွေးခေါ်မှုများကို သူတစ်ပါးနှင့် ဝေမျှစေလိုခြင်းဖြစ်သည်။


တောင်းဆိုချက်။ ။ ပေးထားချက်ကို အသုံးချပြီး၊ ရှုထောင့်တစ်ခုကို ရွေးချယ်ပါ။ မိမိ၏ ရပ်တည်ချက်ကို ချမှတ်ပြီး၊ စာစီကုံး၏ ရသအမျိုးအစားကို ဆုံးဖြတ်ပါ။ ခေါင်းစဉ်ကို ကိုယ်တိုင်သတ်မှတ်ပါ။ သူတစ်ပါး၏ အရေးအသားကို ပုံစံအတုခိုးခြင်း၊ ကူးချခြင်း မပြုလုပ်ရ။ မိမိ၏ ကိုယ်ရေးအချက်အလက်မပါစေရ။ စာလုံးရေ ၈၀၀ ထက် မနည်းရ။


တနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ မေးခွန်းလွှာသစ် (၁)


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


ယခုလို ရုတ်တရက်အရေးပေါ်ဖြစ်ပေါ်လာသော ကိုဗစ်-၁၉ ကပ်ရောဂါကို ရင်ဆိုင်ရာတွင် နိုင်ငံတော်မှ ပြည်သူ့အသက်သည်သာ ပဓာန၊ လူ့အသက်သည်သာ အဓိကဟု ဆွဲကိုင်ပြီး ရောဂါကာကွယ်ရေးလုပ်ဆောင်ချက်များကို ပြတ်ပြတ်သားသား ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ တနိုင်ငံလုံး၏ ပြည်သူလူထုသည်လည်း အရေးပေါ် ပါဝင်လုပ်ဆောင်ခဲ့ပါသည်။


လူအများက မိမိအိမ်တွင်းမှ “ကန့်သတ်ချက်ဖြင့်နေထိုင်ခြင်း (Quaratine)” ပြုလုပ်ကြသည်။ အပြင်ထွက်ခြင်း၊ လူစုလူဝေးပြုလုပ်ခြင်းကို ရှောင်ရှားလိုက်သည်။ ဖျော်ဖြေမှုနှင့် အားကစားနေရာများကို ပိတ်ပင်လိုက်သည်။ အစိုးရဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများကို အွန်လိုင်းသို့ ပြောင်းရွေ့လိုက်သည်။ စာသင်ကျောင်းများ ကျောင်းဖွင့်ရက်ကို ရွေ့ဆိုင်းလိုက်သည်။ အများပြည်သူဝန်ဆောင်မှုနေရာများတွင်လည်း “တစ်မီတာ” အကွာအဝေးကို သတ်မှတ်လိုက်သည်။ ရောဂါကာကွယ်ရေးအတွက် လူတွေအချင်းချင်း ဝေးကွာစေခဲ့သည်။


မြို့ရွာဝန်ထမ်းများ၊ စေတနာ့ဝန်ထမ်းများဟာ ဆေးဖြန်းခြင်း၊ စားနပ်ရိက္ခာနှင့် ဆေးဝါးဝယ်ယူခြင်းနှင့် ပို့ဆောင်ခြင်းများကို တာဝန်ယူလိုက်သည့်အတွက် အရေးပေါ်လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းနိုင်ခဲ့သည်။ ဆေးပညာရှင်များက ၂၄နာရီ အွန်လိုင်းတွင်တာဝန်ယူပြီး သိပ္ပံနည်းကျကျ ညွှန်ကြားချက်များပေး၍ ရောဂါတိုက်ဖျက်အောင်မြင်ရေးယုံကြည်ချက်ကို တိုးပွားစေခဲ့သည်။ အမြန်ချောပို့သူများက နေပူမိုးရွာမရှောင် မြို့ရွာမရွေး ကုန်ပစ္စည်းများကို ပြေးလွှားပို့ဆောင်ပေးနေသည်။ ကားမောင်းဆရာများက နေ့ညမနား ထောက်ပံ့ပစ္စည်းပို့ဆောင်မှုကို စွမ်းစွမ်းတမံဖြစ်မြောက်စေခဲ့သည်။ ကျောင်းဆရာများသည် မိမိ၏ သင်ကြားရေးတာဝန်များကို အွန်လိုင်းမှ တစ်ဆင့် ဆက်လက် ထမ်းဆောင်နေပါသည်။ သတင်းပြန်ကြားရေးတာဝန်ရှိသူများက ရှေ့တန်းသို့ ဝင်ရောက်၍ နွေးထွေးမှုနှင့် ခွန်အားများကို ပေးပို့ခဲ့သည်။ ရောဂါတိုက်ဖျက်ခြင်းဟာ လူတို့၏ ဆက်ဆံရေးကို ပိုရင်းနှီးစေခဲ့သည်။


အထက်ပါ အချက်အလက်များကို အခြေခံပြီး “ကပ်ရောဂါကာလတွင်း Social Distance” ဟူသည့် အကြောင်းအရာနှင့် ပတ်သက်ပြီး စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ ပေးထားချက်ကို အသုံးချပြီး၊ ရှုထောင့်တစ်ခုကို ရွေးချယ်ပါ။ မိမိ၏ ရပ်တည်ချက်ကို ချမှတ်ပြီး၊ စာစီကုံး၏ ရသအမျိုးအစားကို ဆုံးဖြတ်ပါ။ ခေါင်းစဉ်ကို ကိုယ်တိုင်သတ်မှတ်ပါ။ သူတစ်ပါး၏ အရေးအသားကို ပုံစံအတုခိုးခြင်း၊ ကူးချခြင်း မပြုလုပ်ရ။ မိမိ၏ ကိုယ်ရေးအချက်အလက်မပါစေရ။ စာလုံးရေ ၈၀၀ ထက် မနည်းရ။


တနိုင်ငံလုံးဆိုင်ရာ မေးခွန်းလွှာသစ် (၂)


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


စာပေထောင်ချီဖတ်ရှုပြီး၊ ခရီးမိုင်ထောင်ချီလျှောက်ပါ။ စာဖတ်သည်ဖြစ်စေ၊ ခရီးသွားသည်ဖြစ်စေ ကျွန်ုပ်တို့သည် ဒေသအမည်များနှင့် ကြုံတွေ့ရမည်။ တချို့သော ဒေသအမည်များသည် ထိုဒေသ၏ သဘာဝရုပ်လက္ခဏာ၊ ဌာနေယဉ်ကျေးမှု၊ သမိုင်းအကြောင်းအရာနှင့် ကျော်ကြားပုဂ္ဂိုလ် တို့ကို အလွယ်တကူ တွဲမြင်စေပါသည်။ တချို့ဒေသအမည်များမှာမူ မိမိ၏ အတိတ်နှင့် ခံစားချက်များကို ပြန်ပေါ်လာစေပါသည်။ မေ့မရသော အဖြစ်အပျက်ပုံပြင်တစ်ပုဒ်ဖြစ်နိုင်သကဲ့သို့ မိမိအနေဖြင့် အဓိပ္ပါယ်ထူးခြားလေးနက်သည့် အဖြစ်အပျက်လည်း ဖြစ်နိုင်ပါသည်။


ရုပ်မြင်သံကြားဌာနမှ သင့်အား “တရုတ်၏ ဒေသအမည်”ဟူသော အစီအစဉ်၏ အခမ်းအနားမှူးအဖြစ် ဆောင်ရွက်ရန် ဖိတ်ခေါ်သည်။ “_____ သို့ ချည်းကပ်ခြင်း” (ဒေသအမည်တစ်ခုကို ဖြည့်စွက်ပါ) ဟူသည့် ခေါင်းစဉ်ဖြင့် အခမ်းအနားတင်ဆက်ခြင်း မိတ်ဆက်စကား ပြောကြားရန် စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ ပေးထားချက်ကို အသုံးချပြီး၊ ရှုထောင့်တစ်ခုကို ရွေးချယ်ပါ။ မိမိ၏ ရပ်တည်ချက်ကို ချမှတ်ပြီး၊ စာစီကုံး၏ ရသအမျိုးအစားကို ဆုံးဖြတ်ပါ။ မိမိနှင့် လိုက်ဖက်သည့် အကြောင်းကို ရေးပါ။ သူတစ်ပါး၏ အရေးအသားကို ပုံစံအတုခိုးခြင်း၊ ကူးချခြင်း မပြုလုပ်ရ။ မိမိ၏ ကိုယ်ရေးအချက်အလက်မပါစေရ။ စာလုံးရေ ၈၀၀ ထက် မနည်းရ။


ပေကျင်းမြို့မေးခွန်းလွှာ


အောက်ပါ ခေါင်းစဉ် ၂ခုမှ ၁ ခုကို ရွေးချယ်ပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့် အညီ ဖြေဆိုပါ။ စာလုံးရေ ၇၀၀ ထက်မနည်းရ။ ခေါင်းစဉ်ကို အဖြေလွှာတွင်လည်း ရေးသားပါ။


(၁) ၂၀၂၀ခုနှစ် ဇွန်လ ၂၃ရက်နေ့တွင် ပေတုန်အမှတ်(၃) ၏ နောက်ဆုံး ဂြိုလ်တုတစ်လုံးသည်လည်း အောင်မြင်စွာ လွှတ်တင်နိုင်ခဲ့သည်။ ဤသည် ကျွန်ုပ်တို့နိုင်ငံ၏ ကိုယ်ပိုင်တည်ဆောက်၊ ကိုယ်ပိုင်လည်ပတ်လုပ်ကိုင်သည့် ပေတုန်ဂြိုလ်တုစနစ်သည် ကမ္ဘာ့ကွန်ရက်ချိတ်ဆက်မှု ပြီးမြောက်ကြောင်း သင်္ကေတဖြစ်သည်။ ထိုဂြိုလ်တုစနစ်သည် ဂြိုလ်တု ၅၅လုံး ဖြင့် ဖွဲ့စည်းထားပြီး ဂြိုလ်တုတိုင်းတွင် ကိုယ်ပိုင်စွမ်းဆောင်ရည်များကို ပိုင်ဆိုင်ထားသည်။ ထိုဂြိုလ်တုများသည် စုပေါင်းပြီး “ကောင်းကင်ကွန်ရက်”တစ်ခုကို တည်ဆောက်နိုင်ခဲ့ပြီး ကမ္ဘာ့တစ်ဝန်းတွင် ဝန်ဆောင်မှု ပေးနိုင်ပါပြီ။


အထက်ပါ အချက်အလက်ထဲမှ “ဂြိုလ်တုတိုင်းတွင် ကိုယ်ပိုင်စွမ်းဆောင်ရည်များကို ပိုင်ဆိုင်ထားသည်” ဟူသော စကားသည် သင့်ကို မည်သို့သော စဉ်းစားတွေးခေါ်မှုများကို ဖြစ်ပေါ်စေသနည်း။ မိမိ၏ နေ့စဉ်ဘဝနှင့် တွဲဖက်၍ ကိုယ်ပိုင်ရှုထောင့်တစ်ခုရွေးချယ်ပြီး ကိုယ်ပိုင်ခေါင်းစဉ်ဖြင့် သုံးသပ်ဆောင်းပါး တစ်ပုဒ်ကို စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ သုံးသပ်ချက်အမြင် ထင်ရှားရမည်၊ သုံးသပ်သည့် အချက်အလက်ပြည့်စုံရမည်၊ သုံးသပ်သည့်အကြောင်းအရာ ကျိုးကြောင်းဆီလျော် ရမည်။ အရေးအသားချောမွေ့ပြီး၊ လက်ရေးသေသပ်ရမည်။


(၂) ယနေ့ခေတ်တွင် ကျွန်ုပ်တို့သည် နေ့စဉ် သတင်းအချက်အလက်ပေါင်းစုံကို လက်ခံရရှိနေပါသည်။ တချို့သော သတင်းအချက်အလက်သည် သင့်ကို သဘောတရားတစ်ခုကို နားလည်သွားစေခြင်း၊ သို့မဟုတ် သင့်ဘဝကို အပြောင်းအလဲဖြစ်စေခြင်း ဥပမာ အားတက်ခြင်း၊ အပြစ်ရှိကြောင်းခံစားရခြင်း၊ အမှားအမှန်ခွဲခြားသိရှိစေခြင်း များ ဖြစ်ပေါ်စေသည်။


“သတင်း တစ်ကြောင်း” ဟူသည့် ခေါင်းစဉ်အောက်တွင် မိမိ၏ဘဝနှင့်ဆက်စပ် တွေးခေါ်ပြီး မှတ်တမ်းဆောင်းပါးတစ်ပုဒ် စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ အတွေးအခေါ်မှန်ကန်ရမည်၊ အကြောင်းအရာပြည့်စုံရမည်၊ အသေးစိတ်အချက်အလက်ပါဝင်ရမည်၊ အရေးအသားချောမွေ့ပြီး၊ လက်ရေးသေသပ်ရမည်။


ထျန်းကျင်းမြို့ မေးခွန်းလွှာ


အောက်ပါအကြောင်းအရာကို ဖတ်ရှုလေ့လာပြီး တောင်းဆိုချက်နှင့်အညီ စာစီကုံးပါ။


“တရုတ်ရုပ်သွင်” ဟုဆိုလျှင် ယနေ့ကမ္ဘာ့တစ်ဝန်းတွင် လူကြိုက်များနေသည့်မှတ်တမ်းရုပ်ရှင်ထဲမှ ထန်ခေတ် မျိုးချစ်ကဗျာဆရာ သုဖူ၊ တရုတ်တိုင်းရင်းဆေးပညာနှင့် လူသားများကို ကောင်းကျိုးပြုနိုင်ခဲ့သည့် နိုဗယ်ဆုရှင် ထူရိုးရိုး၊ တစ်ကိုယ်ရည်ရောဂါကာကွယ်ရေးဝတ်စုံအထပ်ထပ်ကို ဝတ်ဆင်ထားသော ကျန်းမာရေးဝန်ထမ်း၏ မောပန်းနွမ်းနယ်နေသောအပြုံးမျက်နှာ၊ တိတ်ဆိတ်ငြိမ်သက်နေသော ရပ်ကွက်လမ်းကြားများတွင် ပစ္စည်းပို့ဆောင်ပေးနေ့သည့် အမြန်ချောပို့ဝန်ထမ်းလေး၏ နွေးထွေးသောလက်တစ်စုံ စသည်တို့ကိုတန်းမြင်နိုင်သလို မတူညီသည့် အသွင်ဖြင့် ပုံဖော်နေကြသည့် ကျွန်ုပ်တို့ အားလုံးလည်းပါဝင်ပါသည်။


၂၀၂၀ခုနှစ် နွေဦးကာလကို ကျော်ဖြတ်လာပြီးနောက် သင်သည် “တရုတ်ရုပ်သွင်”နှင့် ပတ်သက်ပြီး မည်သည့်ခံစားချက်အသစ်များ ရရှိထားသနည်း။ ဤအကြောင်းနှင့်ပတ်သက်ပြီး စာစီကုံးပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ (၁) ကိုယ်ပိုင် ရှုထောင့်နှင့် ကိုယ်ပိုင်ခေါင်းစဉ်သတ်မှတ်ပါ။ (၂)ရသအမျိုးအစား အကန့်အသတ်မရှိပါ (ကဗျာမှလွဲ၍)။ ရသအမျိုးအစားထင်ရှားအောင်ရေးသားပါ။ (၃)စာလုံးရေ ၈၀၀ထက်မနည်းရ။ (၄)စာသားခိုးကူးခြင်း၊ ပုံစံတုယူခြင်း မပြုရ။


ရှန်ဟိုင်းမြို့ မေးခွန်းလွှာ


လူ့လောကတွင် အရေးကြီးသည့် အချိုးအကွေ့များစွာသည် မထင်မှတ်သည့်အချိန်တွင် ဖြစ်ပွားတတ်ကြသည်။ ဤသည် လူသားများက လောကရဲ့ဖွံ့ဖြိုးရေးဖြစ်စဉ်ကို မည်သို့မျှ စီမံနိုင်စွမ်းမရှိခြင်းကို ဖော်ပြနေသည်လော။


ဤမေးခွန်းနှင့်ပတ်သက်ပြီး မိမိ၏ နားလည်မှုနှင့် စဉ်းစားတွေးခေါ်မှုကို စာစီကုံး တစ်ပုဒ်ရေးသားပါ။


တောင်းဆိုချက်။ ။ (၁) ကိုယ်ပိုင်ခေါင်းစဉ်သတ်မှတ်ပါ။ (၂) စာလုံးရေ ၈၀၀ထက် မနည်းရေးသားပါ။


ကျန်းစုပြည်နယ် မေးခွန်းလွှာ


အောက်ပါ အချက်အလက်ကို အခြေခံပြီး ကိုယ်ပိုင်ရှုထောင့်နှင့် ခေါင်းစဉ်ဖြင့် စာလုံးရေ ၈၀၀ ထက်မနည်းသော စာစီစာကုံး တစ်ပုဒ်ရေးသားပါ။ ကဗျာပုံစံမှ လွဲ၍ ကြိုက်နှစ်သက်ရာ ရသပုံစံဖြင့် ရေးသားနိုင်သည်။


တူညီသည့်အသံသည် ပဲ့တင်ထပ်မြဲဖြစ်ပြီး တူညီသည့်အနံ့သည် ပေါင်းစပ်သွားမြဲဖြစ်သည်။ လူတိုင်းသည် မိမိနှစ်သက်သော လူနှင့်အရာကိစ္စများကို အာရုံပိုစူးစိုက်ကြသည်။ အချိန်ကြာမြင့်လာသောအခါ တူညီသည့်သတင်းအချက်အလက်များ၏ ဝိုင်းရံခြင်းနှင့် ပုံဖော်ခြင်းကို ခံကြရသည်။ အင်တာနက်နည်းပညာခေတ်တွင် ယခုလို ဝိုင်းရံမှုသည် ပို၍ နီးကပ်လာပြီး ပို၍ ပုံဖော်လာနိုင်ကြသည်။ သင်၏ အနာဂတ်ပုံသဏ္ဍာန်သည် လက်ရှိ သတိမပြုမိသော အင်တာနက်ပေါ်ဖတ်ရှုခြင်း၊ နှစ်သက်ကြောင်း like တစ်ချက်နှိပ်လိုက်ခြင်း၊ ဝေမျှလိုက်ခြင်းနှင့် စိတ်ကြည်နူးသွားခြင်းမှ အုတ်မြစ်တည်သွားနိုင်သည်။


ကျဲ့ကျန်းပြည်နယ်မေးခွန်းလွှာ


လူတိုင်းတွင် မိမိ၏ဘဝရပ်တည်ချက်နှင့် အနာဂတ်ရည်မှန်းချက်များရှိကြပါလိမ့်မည်။


မိသားစုသည် ကျွန်တော်တို့အပေါ် မတူညီသည့် မျှော်မှန်းချက်ထားရှိနိုင်သလို လူ့အဖွဲ့အစည်းမှလည်း ကျွန်ုပ်တို့ထမ်းဆောင်ရမည့် တခြားသောတာဝန် ပေးနိုင်ချေရှိသည်။


အဆက်မပြတ်ပြောင်းလဲနေသည့် လက်တွေ့ဘဝမှာ မိမိနှင့် မိသားစု၊ လူ့အဖွဲ့အစည်းအကြား မျှော်လင့်ချက်မတူညီမှုများ ဖြစ်တတ်သည်မှာ ရှောင်လွှဲ၍ မရပေ။


ဤကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ မိမိတွင် မည်သည့် အတွေ့အကြုံများရှိခဲ့သနည်း။ မည်သို့ စဉ်းစားတွေးခေါ်ထားသနည်း။ စာစီစာကုံးတစ်ပုဒ်ဖြင့် မိမိ၏ အမြင်ကို ဖော်ပြပါ။


(သတိပေးချက်) (၁) ကိုယ်ပိုင်ရှုထောင့်၊ ကိုယ်ပိုင်အယူအဆ၊ ကိုယ်ပိုင်ခေါင်းစဉ်ဖြင့် ရေးသားပါ။ (၂) ရသပုံစံတိကျထင်ရှားပါ၊ ကဗျာပုံစံဖြင့် မရေးရ။ (၃) စာလုံးရေ ၈၀၀ထက် မနည်းရ။ (၄) သူတစ်ပါး အရေးအသား ပုံစံအတုယူခြင်း၊ စာသားခိုးကူးခြင်း မပြုရ။


*Seize China မှ ကူးယူဖော်ပြပါသည်*


#林圛朙「天下第一」


စာကြွင်း ။     ။ နောက်တစ်ခုပြောဖို့ ကျန်ခဲ့တာက တိုင်းရင်းသားတွေဟာ ဟန့် (တရုတ်) လူမျိုးတွေထက် အခွင့်အရေးပိုရကြပါတယ်။ ဥပမာ ဟန့်လူမျိုးတွေအတွက် တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်အမှတ်တွေ ၅၀၀ လောက်ဖြစ်နေချိန်မှာ တိုင်းရင်းသားဒေသက တိုင်းရင်းသားတွေကိုတော့ ဝင်ခွင့်အမှတ်ကို ၄၀၀ လောက်နဲ့ခွင့်ပြုပေးခဲ့တာမျိုးတွေ ရှိပါတယ်။ ချင်းဟွာတက္ကသိုလ်ရဲ့ ဝင်ခွင့်အမှတ်က ဟန့် (တရုတ်) ဆိုရင် ၇၀၀ လောက်မှ ရပေမယ့် တိုင်းရင်းသားတွေဆို ၆၀၀ ကျော်လောက်နဲ့တင် ဝင်ခွင့်ပေးပါတယ်။ ဒါက တက္ကသိုလ်ဝင်ခွင့်ဆိုင်ရာ တိုင်းရင်းသားအခွင့်အရေးကဏ္ဍ ဖြစ်ပါတယ်။

No comments: