Wednesday, January 6, 2010

Thu kan Ta theik Sin Tan Like thoe

သူကန္းတစ္သိုက္ စဥ္တန္းလိုက္သို႔

'ဘယ္လုိတုံုး ေစ်းသည္ၾကီးရဲ႕၊ ေရာင္းေရး၀ယ္တာမွ ေကာင္းရဲ႕လား'

'ဆိုင္ကေလးက ဖြင့္စဆိုေတာ့ ဒီလိုပဲေပါ့ ကို၀င္းရာ၊ ေစ်းဦးမေပါက္တဲ့ေန႔က မ်ားပါတယ္။ ကုန္မ်ိဳးစံုေအာင္တင္ႏိုင္ဖို႔ နဲ႕ ေစ်းမွန္ ပစၥည္းမွန္ေၾကာင္း စားသံုးသူေတြသိေအာင္ ၾကိဳးစားရတုန္းပါပဲ။'

'ေကာင္းတယ္ ကိုလင္းေရ၊ ေကာင္းတယ္။ ဆက္ၾကိဳးစားရင္ တစ္ေန႔ေတာ့ ေအာင္ျမင္ရမွာေပါ့။ အမယ္ ခင္ဗ်ားဆိုင္က ေသးသာ ေသးတယ္၊ ဘုရားစင္ေလးလုပ္ထားတာ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔နဲ႕ သပၸာယ္သားဗ်'

'ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ဦးထိပ္ထားျပီးလုပ္ကိုင္တဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ'

'ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ကို ပူေဇာ္ထားတာကေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ၊ ဒီဘက္နားကယွဥ္လ်က္ ပူေဇာ္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုၾကီးထဲကပုဂၢိဳလ္က ဘယ္သူ လဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ရတနာသံုးပါးထဲေတာ့ အက်ံဳး၀င္ဟန္မတူပါဘူး။'

'ဒီတစ္ခါလည္း ကို၀င္းတစ္ေယာက္ ေခတ္ေနာက္က်သြားျပန္ျပီ။ အဲဒါ ပူေဇာ္ကုိးကြယ္သူေတြကို ၾကံတိုင္းေအာင္လို႔ ေဆာင္တိုင္း ေျမာက္ ေအာင္ မစႏိုင္တယ္လို႔ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအၾကား ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတာ္စင္ ၾကီးေလဗ်ာ'

'ေနပါဦး ကိုလင္းရဲ႕၊ ဒီပုဂၢိဳလ္က သူေတာ္စင္လို႔ဆိုရေအာင္ သူ႕အေၾကာင္း ခင္ဗ်ားဘယ္ေလာက္သိလို႔လဲ၊ သူ႕အယူ၀ါဒကေရာ ဘာလဲ၊ သူသက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကာလကေရာ ဘယ္တုံးကလဲ၊ လူသားေတြရဲ႕ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ေမာဟ တရားေတြေခါင္းပါးျပီး ျငိမ္းခ်မ္း တဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ သူလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သလဲ'

'ဟူး...... ခင္ဗ်ာ့ေမးခြန္းေတြက မ်ားပါ့ဗ်ာ၊ သူေတာ္စင္လို႔ ဆိုရတာက လည္ပင္းမွာပုတီးဆြဲျပီး ေရွးေခတ္အိႏၵိယေယာဂီ ၾကီးတစ္ေယာက္ သဏၭာန္ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ဣေျႏၵရရထိုင္ေနပံု ထုလုပ္ထားတာကို ၾကည့္ျပီးခန္႔မွန္းလို႔ရတာပါ။ သူ႕ကိုသက္ရွိထင္ရွားေတြ႕ဖူးတဲ့ လူရယ္ လို႔မရွိခဲ့ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္၊ သူယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ အယူ၀ါဒနဲ႕ သူသက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕အက်ိဳးကို ဘာေတြသယ္ပိုးခဲ့တယ္ဆိုတာေတြကေတာ့ ဘယ္သိမလဲဗ်။ ကြၽန္ေတာ္သိရသေလာက္ကေတာ့ ဒီရုပ္တုကို အသိပညာရွင္ စာေရးဆရာ ၾကီးအျဖစ္နဲ႕ လူသိမ်ား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးတစ္ဦးကစတင္ျပီး လူသိရွင္ၾကားပူေဇာ္ခဲ့တယ္ဆိုတာပဲ'

'ဒီအတိုင္းဆို ခင္ဗ်ားတို႔က ဒီရုပ္တုရွင္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအဆင့္ကိုလည္း ဘာမွမသိဘဲ ပူေဇာ္စရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး လို႔ သတ္မွတ္ၾကတာကိုး၊ လည္ပင္းမွာ ပုတီးခ်ိတ္ထားတာျမင္တိုင္း သူေတာ္စင္လို႔သတ္မွတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခက္လွခ်ည္ေသးရဲ႕ ကိုလင္းရာ'

'သူ႕ကို ဘယ္သူမွ သက္ရွိထင္ရွားမေတြ႕ဖူးၾက၊ သူ႕အယူ၀ါဒကိုဘာမွန္းမသိၾကေပမယ့္ သူ႔ရုပ္ပံုကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္သူေတြ စီးပြားတက္ ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္တယ္၊ အဓိ႒ာန္နဲ႕ပူေဇာ္ရင္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ေရးထားတဲ့ ကိုယ္ေတြ႕ေဆာင္းပါး ေတြေတာ့ ဖတ္ဖူးတယ္ဗ်'

'ဒါမ်ိဳးေတြက စိတ္ကူးယဥ္ျပီးေရးရင္လည္း ျဖစ္တဲ့ကိစၥေတြပါဗ်ာ၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း တိုက္ဆိုင္မႈေလး တစ္ခုႏွစ္ခုအေပၚ ပံုၾကီးခ်ဲ႕ျပီးေရး ၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အမွန္အကန္ကိုယ္ေတြ႕ရွိသလို အၾကံအဖန္ကိုယ့္ေတြ႕ေတြနဲ႕ တန္ဆာဆင္ျပီး စာအုပ္ေရးစားေနတဲ့ ဂါထာမႏၲန္ဆရာေတြလည္းရွိတယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိဖို႔ေတာ့လိုတယ္ေနာ္။ ခင္ဗ်ားကိုယ္ေတြ႕ကိုပဲ ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ပါဦး။ ဆိုင္ဖြင့္က တည္းက ဒီဓာတ္ပံုၾကီးကို ပန္း၊ေရခ်မ္း၊ဆီမီး၊အေမႊးတိုင္ေတြနဲ႕ ပူေဇာ္လာခဲ့တာ အခုအခ်ိန္အထိ တျခားဖြင့္ကာစ ဆိုင္သစ္ေတြထက္ပို ထူးျခားျပီး ဘာမ်ားေရာင္းေရး၀ယ္တာေကာင္းလာလို႔တံုး။ သူလိုငါလိုပါပဲ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးျပီး ၾကိဳးစားေနရတုန္းပဲ မဟုတ္လား'

'ခင္ဗ်ားေျပာတာလည္း မွန္သင့္သေလာက္မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ထက္ဗုဒၶစာေပကို တတ္ကြၽမ္းနားလည္တဲ့ ဆရာၾကီးက ေကာင္း က်ိဳးေပးေၾကာင္း ေထာက္ခံေရးသားထားေတာ့ ကိုယ္ကေစာဒကမတက္၀ံ့ဘူးေလ၊ ယံုယံုၾကည္ ၾကည္နဲ႕ ဆက္ပူေဇာ္ရင္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ထူးျခားလာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိတာပဲ'

'ေစာဒကမတက္၀ံ့စရာ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ ၾကီးငယ္မဟူ တစ္ဦးကမွားေနရင္ တစ္ဦးကေစတနာေကာင္း ထားျပီး အျပန္အလွန္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပအၾကံျပဳရင္း တိုးတက္မႈရေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္တဲ့ အစဥ္အလာရွိျပီးသားပါ။ ဘုရားရွင္လက္ ထက္က အဂၢသာ၀ကၾကီးတစ္ဦး သကၤန္း၀တ္ပံု အခ်ိဳးမက်တာကိုျမင္တဲ့ သာမေဏတစ္ပါးရဲ႕ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပမႈကို လက္ခံလိုက္နာျပဳ ျပင္ခဲ့တဲ့ သာဓကေတာင္ရွိခဲ့ေသးတာပဲ။ အခုလို ရတနာျမတ္သံုးပါးမွာ တစ္ပါးနဲ႕မွလည္း အက်ံဳးမ၀င္၊ ဘယ္အခ်ိန္ကာလကရွိခဲ့ျပီး ဘာ အယူ၀ါဒကိုခံယူမွန္းလည္း မသိတဲ့သူ တစ္ဦးရဲ႕ရုပ္ထု၊ ဓာတ္ပံုေတြကို ပူေဇာ္ပသေနၾကတာက ဘုရားရွင္လက္ထက္က ျဗဟၼာနဲ႕အေပါင္း အေဖာ္ ျဖစ္ႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းကို လိုက္ရွာေနၾကတဲ့ ပုဏၰားေတြလို ျဖစ္ေနတာေပါ့'

'ဘုရားရွင္လက္ထက္က ပုဏၰားေတြ ျဗဟၼာနဲ႕အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္မယ့္နည္း ရွာပံုေလးလည္းေျပာစမ္းပါဦးဗ်ာ'

'ဒီလိုဗ် ကိုလင္းရဲ႕၊ ဗုဒၶျမတ္စြာသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါက ၀ါေသ႒နဲ႕ ဘာရဒြါဇဆိုတဲ့ ပုဏၰားႏွစ္ေယာက္က သူတို႔ဘိုးစဥ္ေဘာင္ ဆက္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ရာ မဟာျဗဟၼာၾကီးနဲ႕ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္ႏိုင္မယ့္နည္းကို ဗုုဒၶထံပါး ေမးေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္'

'ဒီေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ဘယ္လိုမိန္႔ၾကားခဲ့သလဲဗ်'

''ဗုဒၶျမတ္စြာက ပုဏၰားေတြကို 'ေ၀ဒက်မ္းတတ္ပညာရွင္ ပုဏၰားၾကီးေတြထဲမွာ သင္တို႔ကိုးကြယ္ရာျဗဟၼာကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ဖူးသူ ရွိသလား' လို႔ေမးခြန္းထုတ္လိုက္တယ္။ ၀ါေသ႒က 'မရွိပါဘူးဘုရား'လို႔ပဲအမွန္အတိုင္းေလွ်ာက္တင္တာေပါ့။ ဒီအခါမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာက 'အဲဒီ ေ၀ဒက်မ္းတတ္ဆရာၾကီးေတြ ရဲ႕ ဆရာ့ဆရာၾကီးေတြထဲမွာေကာ ျဗဟၼာကိုေတြ႕ဖူးသူရွိသလား' လို႔ထပ္ေမးျပန္တယ္၊ ဒီအခါမွာ လည္း ၀ါေသ႒က 'မရွိပါဘုရား' လို႔ပဲေျဖရွာတယ္''

'သူတို႔က ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ မိရိုးဖလာကိုးကြယ္ သင္ယူလာသူေတြဆိုေတာ့ ဘယ္ေတြ႔ဖူးပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ လက္ဦးပထမ ျဗဟၼာ ကိုး ကြယ္မႈအယူအဆကို စတင္တီထြင္ခဲ့ျပီး ေ၀ဒက်မ္းေတြကိုစီရင္ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာဏၾကီးေတြကေတာ့ ေတြ႕ဖူးေကာင္းေတြ႕ဖူးမွာေပါ့။ ဥပမာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာကို သက္ရွိထင္ရွားမဖူးေျမာ္ခဲ့ၾကဖူးေပမယ့္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ဆက္လက္လိုက္နာျပီး သာ သနာေတာ္ျပန္႔ပြားေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဘုရားရွင္လက္ထက္က သံဃာေတာ္ေတြ ဥပါသကာေတြကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာကို သက္ရွိထင္ ရွား ဖူးေတြ႕ခဲ့ရဖူးတယ္ဆိုတာ သမိုင္းေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြက သက္ေသခံေနသလိုေပါ့'

'ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာက ၀ါေသ႒ကို ထပ္ျပီး ျဗဟၼဏ၀ါဒကို စတင္တီထြင္ျပီး ေ၀ဒက်မ္းဂန္ေတြ စီရင္ခဲ့ၾကကုန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြကေရာ အဲဒီမဟာျဗဟၼာၾကီးကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္၊ သူ႔ရဲ႕ ဘံုဌာနသြားရာလမ္းကိုသိတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးသလား လို႔ ေမးခဲ့ျပန္တယ္ေလ'

'ဒီေတာ့ ၀ါေသ႒က ဘယ္လိုမ်ား ျပန္ေျဖလိုက္သတံုး'

''၀ါေသ႒က 'အဲဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြလည္း သူတို႔ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသရာ ျဗဟၼာၾကီးကို မျမင္ဖူးၾကဘူး။ျဗဟၼာ့ဘံု သြားရာလမ္းကိုလဲ သိတယ္ လို႔ မေျပာခဲ့ဘူး' လို႔အမွန္အတိုင္း ျပန္ေျဖလိုက္တယ္''

'ဘယ့္ႏွယ့္ဟာတံုးဗ်ာ၊ ျဗဟၼာကိုသက္ရွိထင္ရွား ဘယ္သူမွလည္းမျမင္ဖူး၊ မၾကားဖူးခဲ့ၾကပါဘဲနဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္ေရာ္ရမ္းမွန္းဆျပီး ကိုးကြယ္ ေနၾကတယ္ဆိုေတာ့.....'

''ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာက 'ေ၀ဒက်မ္းတတ္ ပုဏၰားေတြေရာ၊ သူတို႔ဆရာ့ဆရာၾကီးေတြေရာ၊ ေ၀ဒက်မ္းဂန္ကို စီရင္ခဲ့ပါတယ္ဆိုတဲ့ လက္ဦး ပထမ ဆရာၾကီးေတြေရာ ျဗဟၼာကိုသက္ရွိထင္ရွား မျမင္ဖူး၊ မေတြ႕ဖူးပါဘဲနဲ႕ ျဗဟၼာနဲ႕ေပါင္းေဖာ္ဖို႔ နည္းလမ္းကိုေဟာတယ္ဆိုတဲ့ စကား ဟာ အေျခအျမစ္ကင္းမဲ့တဲ့စကား မဟုတ္ေပဘူးလား၊ ဥပမာေျပာရရင္ – အခ်င္းခ်င္းဆြဲကိုင္ဆက္စပ္ေနၾကတဲ့ သူကန္းေတြရဲ႕ အစဥ္ အတန္းမွာ ေရွ႕ဆံုးကလည္းမျမင္၊ အလယ္လူကလည္းမျမင္၊ ေနာက္ဆံုးလူကလည္း မျမင္သလိုဘဲ၊ အဲဒီပုဏၰားေတြရဲ႕စကားဟာ သူ ကန္းတို႔အစဥ္ အတန္းနဲ႕ တူလွေခ်လား၊ ဒီစကားဟာ ရယ္ဖြယ္ အေျပာသက္သက္ အနက္အဓိပၸာယ္မဲ့ျပီး အခ်ည္းအႏွီးေပပဲ' လို႔ေဟာ ၾကားခဲ့တာကို ဒီဃနိကာယ္၊ သီလကၡႏၶ၀ဂ္၊ေတ၀ိဇၨသုတ္မွာ အက်ယ္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ''

၀င္းသိန္းဦး

(၃၀-၁၀-၉၂)

ဓမၼရံသီ၊၁၉၉၃ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာလ။

No comments: