ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာ ေ၀ဖန္ပါ
ယခုေခတ္ၾကီးမွာ ေနရာတကာ ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြ သိပ္ေပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေ၀ဖန္မႈတစ္ခုသာရွိျပီး ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားမပါလွ်င္ မိစၦာသေဘာတရားေတြ ကိန္းေနတတ္တယ္။
ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားလည္း အားေကာင္းတယ္၊ ခ်င့္ခ်ိန္ေ၀ဖန္မႈ အသိဥာဏ္ပညာလည္း ၾကြယ္၀တယ္။ အဲဒီလို သဒၶါ၊ ပညာ ႏွစ္ျဖာမွ်တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။
(ဘႏၵႏၲ ခမာ၀ုဓ ဆရာေတာ္)
မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အထက္ပါမွတ္သားနာယူဖြယ္ ၾသ၀ါဒထူးကို ဖတ္ရႈခဲ့ရသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရား ၾကီး၏အဆံုးမကို ေရွ႕ဆံုးစာမ်က္ႏွာတြင္ ထင္ထင္ရွားရွားေဖာ္ျပေပးခဲ့သည့္ ျမတ္မဂၤလာဘာသာေရးစာေစာင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕အားလည္း အထူးတလည္ ေက်းဇူးတင္မိသည္။
မိတ္ေဆြျဖစ္သူက ယင္းစာမ်က္ႏွာကို ဖတ္ျပီးလွ်င္ျပီးခ်င္း အေျပးေရာက္လာခဲ့ျပီး ဤၾသ၀ါဒကထာသည္ စာေရးသူတို႔လို ေဆာင္းပါးရွင္ မ်ားအတြက္လည္း အထူးမွတ္သားနာယူဖြယ္ေကာင္းသည္ဟု ယူဆေၾကာင္းေျပာလာသည္။ ဆရာေတာ္၏ၾသ၀ါဒကို ဖတ္ျပီးသည့္ေနာက္ စာေရးသူက မိတ္ေဆြကို ေက်းဇူးတင္စကားဆိုမိသည္။ ေဖာ္ျပပါအဆိုအဆံုးအမကိုလည္း အၾကြင္းမဲ့ေထာက္ခံခဲ့သည္။
မွန္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီး မိန္႔ၾကားသလို မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ စာေပနယ္ပယ္အသီးသီး၌ ေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးရွင္တို႔ အေျမာက္ အျမားေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၉၀ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေ၀ဖန္ေရးဟု ကင္ပြန္းတပ္ ႏိုင္ေသာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ တိုးတက္ေရးေဆာင္းပါးေကာင္းမ်ား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ သာသနာေတာ္ၾကီးတြင္ ကပ္တြယ္ျငိေနေသာ အညစ္ အေၾကး၊ ေၾကးေညႇာ္မ်ားကို တတ္စြမ္းသည့္ဘက္မွ ၀ိုင္း၀န္းတိုက္ ခြၽတ္ ေဆးေၾကာခဲ့ၾကသည္မွာ အားရစရာ ေကာင္းလွေပသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းလုပ္ရပ္တို႔ကပင္ မိမိတို႔၏ သမာအာဇီ ၀မက်ေသာ ၾကီးပြားတိုးတက္ရာ လမ္းေၾကာင္းအတြက္ အတားအဆီး ခလုတ္ တံသင္းျဖစ္ခဲ့ရသူတခ်ိဳ႕က မုဒိတာမပြား ႏိုင္ၾကသည္ကိုလည္း အထင္အရွားေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ – ဘာသာသာသနာ အက်ိဳးအတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာအဆံုးအမႏွင့္အညီ တတ္စြမ္းသမွ် စြန္႔လႊတ္သယ္ပိုးၾက မည္ဟူသည့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည့္ ေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးမ်ား၏ ေရစီးေၾကာင္း သည္ကား အဖ်က္အေမွာင့္သမား တို႔ကိုေက်ာ္လြန္လ်က္ အရိွန္အဟုန္ေကာင္းစြာ စီးဆင္းေနေပျပီ။
ထို႕ေၾကာင့္လည္း ဆရာေတာ္အရွင္ခမာ၀ုဓက ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲဆိုသကဲ့သို႕ မယိမ္းယိုင္ မတိမ္းေစာင္းရေလေအာင္ ဗုဒၶသာသနာ ဆိုင္ရာေ၀ဖန္ေရး ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားအား သတိေပးမွာၾကားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု စာေရးသူ အေလးအနက္ယံုၾကည္ ခံစားမိပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားက လိုရင္းကို တိုတိုရွင္းရွင္း မိန္႔ၾကားခဲ့သည္ျဖစ္ေပရာ အသိတရားႏုနယ္သူလူငယ္လူရြယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ အေကာက္ အယူ လြဲေခ်ာ္သြားမည္ကိုကား စာေရးသူ စိုးရိမ္မိသည္။ သို႕ေၾကာင့္လည္း ဤစာကိုေရးျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္က ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၾကရာတြင္ သဒၶါရွိဖို႔လည္းလိုအပ္ေၾကာင္း အေလးအနက္ထားမွာၾကားခဲ့သည္မွာ ဗုဒၶျမတ္စြာအဆံုးအမႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ်ပင္ျဖစ္သည္။ သဒၶါတရားမပါေသာ ေ၀ဖန္ေရးသည္ မိစၦာအယူကို ျဖစ္ေစႏိုင္ သည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို စာေရးသူ အၾကြင္း မဲ့ေထာက္ခံပါသည္။ သို႔ေသာ္ သဒၶါတရားဆိုသည့္ အသံုးအႏႈန္းအေပၚ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ၾကဖို႔ လြန္စြာအေရး ၾကီးလွေပသည္။
သဒၶါဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ယံုၾကည္မႈဟုသာ ခ်က္ခ်င္း အလြယ္တကူနားလည္တတ္ၾကသည္။ ယံုၾကည္သည္ ကေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ၊ ဘာကိုယံုၾကည္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသနည္း ဟုဆိုလွ်င္ကား အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပးတတ္ၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ဘုရား၊ တရား၊သံဃာအေပၚအၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ျခင္းေပါ့ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ အေျဖကားမမွားပါ။ သို႔ရာတြင္ ေယဘုယ်က်လြန္းအားၾကီးေနေပရာ ယင္းသို႔အေျဖေပးသူမ်ားထဲတြင္ပင္ နားလည္မႈ ခ်င္း ကြာျခားေနတတ္သည္။
စာေရးသူတို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ကြဲကြဲျပားျပားသိထားသင့္သည္မွာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ညီေသာ ယံုၾကည္မႈသည္ အသိဥာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာယံုၾကည္မႈကိုသာ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သာသနာပ ဘာသာတရားမ်ားတြင္ အသိ ဥာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးကို အၾကြင္းမဲ့ပိတ္ပင္ထားရာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တို႔၏ အဆိုအမိန္႕ကို မွန္သည္မွားသည္ အကဲျဖတ္ခြင့္မရွိၾကေပ။ အၾကြင္းမဲ့ မ်က္စိစုံမွိတ္၍ အကန္းယံု ယံုၾကရသည္။ အနည္းငယ္ ေ၀ဖန္ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားမိသူမ်ားကိုပင္ မိစၦာဒိ႒ိမ်ားအျဖစ္စြပ္စြဲကာ ၾကီးေလးေသာ ဘာသာေရးျပစ္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္တတ္ၾကသည္။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ေခ်။ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ဓမၼေဒသနာေတာ္တို႔၏ ထူးျခား ခ်က္ျဖစ္ေသာ ဓမၼ ဂုဏ္ေတာ္ေျခာက္ပါးတို႔၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါကေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ "လာေလာ့၊ ရႈေလာ့၊ ကိုယ္တိုင္လိုက္နာက်င့္သံုး ၾကည့္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စိတ္ျဖာၾကည့္ၾကေလာ့" ဟုေ၀ဖန္ေရးကို အစဥ္သျဖင့္ လက္ကမ္းၾကိဳေနသည္ကား ဗုဒၶဓမၼ၏ ျပိဳင္ဘက္ ကင္းေသာ ထူးျခားခ်က္ၾကီးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ဓမၼတရားေတာ္တို႔အေပၚ ဤေရြ႕ဤမွ်ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခံ၀ံ့သည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္ နည္းဟု ကြၽႏု္ပ္တို႔ေတြးဆသင့္ေပသည္။
အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားသမွ် တရားေဒသနာေတာ္တို႔သည္ သူ၏ကိုယ္ပုိင္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ေလာက ၏ ျဖစ္စဥ္သဘာ၀ (၀ါ) သဘာ၀ဓမၼ၊ တစ္နည္းဆိုေသာ္ အမွန္တရားကို အရွိ အရွိအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္တင္ျပခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူ၏ ဆံုးမျခင္းျပာဋိဟာ၏ အာနိသင္ကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္စိတ္ခ်ခဲ့သည္။ ေလာက၏ အမွန္တရားကို ရွာေဖြ ေနသူ၊ အမွန္တရား၏အစြမ္းသတၲိကို ယံုၾကည္သူ၊ အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူသာျဖစ္ပါေစ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဆံုးမျခင္းျပာဋိဟာကို လြန္ ဆန္ႏိုင္သူဟူ၍ ေလာက၌မရွိေခ်။
ေလာက၏ဓမၼတာျဖစ္စဥ္ကို အရွိအတိုင္းတင္ျပထားေသာ တရားေဒသနာျဖစ္ေပရာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၾကည့္ရမွ ယံုၾကည္လို သူတို႔ အတြက္ ဗုဒၶဓမၼသည္ လြန္စြာသင့္ေလ်ာ္ လိုက္ဖက္ညီေနခဲ့၊ ညီေနဆဲ၊ ညီေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူ၏ သာသနာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ရာ၌ အခ်ိဳ႕ေသာသာသနာပ ဘာသာ တရားတို႔ကဲ့သို႔ မစားရ၀ခမန္း စိတ္ကူးယဥ္စကားလံုး မ်ားျဖင့္ မက္လံုးေပးဆြဲေဆာင္ျခင္း၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ငရဲ ခန္းမ်ားျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းမျပဳခဲ့ေခ်။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အလိုေတာ္ႏွင့္အညီ သာသနာျပဳလာခဲ့ၾကေသာ စစ္မွန္သည့္ ဗုဒၶသာသနာ၀င္ အစဥ္အဆက္ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရး ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ တန္ခိုးျပာဋိဟာျပျခင္း၊ ေလာကီေရးရာမက္လံုးမ်ားျဖစ္သည့္ စား၀တ္ေနေရးေထာက္ပ့ံျခင္းတို႔ျဖင့္ ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းမႈ မရွိခဲ့ေပ။ ဓား စြမ္းျပ ျခိမ္းေျခာက္ကာ မိမိတို႔ဘာသာ၀င္အျဖစ္ မခံယူသူမ်ားအား ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ မ်ိဳးျဖဳတ္သည့္နည္းျဖင့္ သာသနာျပဳ ျခင္းမ်ိဳးလည္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ပါေခ်။
တစ္နည္းဆိုရေသာ္ ဗုဒၶျမတ္စြာႏွင့္တကြ ဗုဒၶ၏ေနာက္လိုက္တို႔သည္ 'ခြန္အားသည္ အမွန္တရား' (Might is Right) ဟုမယံုၾကည္ဘဲ 'အမွန္တရားသည္သာ ခြန္အား' (Right is Might) ဟုယံုၾကည္ခဲ့ၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္ရွိေသာ သဒၶါတရား (၀ါ) ယံုၾကည္မႈဆိုသည္မွာ 'အမွန္တရားသည္သာ ခြန္အားျဖစ္သည္' ဟူေသာ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးသာျဖစ္ ေၾကာင္း အေလးအနက္ သတိခ်ပ္သင့္ေပသည္။
ေလာကတြင္ အမွန္တရားသည္ရွိ၏။ ယင္းအမွန္တရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ျခင္းသည္သာ မိမိဘ၀တစ္သက္တာ၏ အဆံုးစြန္ ေသာ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္ျဖစ္၏ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳးသည္သာ စစ္မွန္ေသာ သဒၶါတရား ျဖစ္ေပသည္။ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးျခင္း ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္။ မိမိပတ္၀န္းက်င္သည္ အမွန္တရားကို ေက်ာခိုင္း ေကာင္း ေက်ာခိုင္းေနပါလိမ့္မည္။ အမွန္တရား ဆိတ္သုဥ္းေန သည့္ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ မွန္ရာကိုေျပာ၊ မွန္ရာကိုလုပ္လိုသူတို႔အဖို႕ လတ္တေလာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈတို႔ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေကာင္း ၾကံဳေတြ႕ ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မိမိက အမွန္တရားကိုသာ လက္ကိုင္ထားလ်က္ ဘ၀ခရီးၾကမ္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ေလွ်ာက္လွမ္းမည္ဆိုပါက တစ္ေန႔ ေသာအခါတြင္ အမွန္တရား၏တန္ခိုးသတၲိေၾကာင့္ မိမိေအာင္ပြဲခံႏိုင္ရမည္ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳး ရွိထားဖို႔ လိုေပသည္။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အဆံုးစြန္ေသာပန္းတိုင္သည္ သစၥာတရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ေရးျဖစ္သည္။ လြယ္လြယ္ ဆိုရေသာ္ အမွန္ တရားကို သိျမင္ေရးျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္ ခံယူလိုက္သည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ မိမိတို႔သည္ အမွန္တရားသည္သာ ခြန္အားသတၲိ ျဖစ္ေၾကာင္းယံုၾကည္လက္ခံလ်က္ အမွန္တရားကိုသိျမင္ေရးအတြက္ တတ္စြမ္း သမွ် ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ပါေတာ့မည္ဟု သႏၷ႒ာန္ခ်မွတ္ လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္တရားသည္ ဓမၼပင္ျဖစ္ေပရာ 'ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ' ဆိုသည့္ သရဏဂံုတစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသြားေပျပီ။
အမွန္တရားကို ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးသူအေနႏွင့္ ယင္းအမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပသြားသည့္ ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ယံုမွားသံသယျဖစ္စရာ လမ္းမရွိေတာ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ 'ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ' တည္းဟူေသာ သရဏဂံုႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသြားေလျပီ။ အမွန္တရားႏွင့္ ယင္းအမွန္ တရားကို ထုတ္ေဖာ္တင္ျပသူရွိခဲ့သလို ယင္းအမွန္တရားကို သိျမင္ေရးလမ္းစဥ္တို႔အား ေခတ္အဆက္ဆက္ ေဆာင္ၾကဥ္းလာခဲ့သည့္ စစ္မွန္ေသာသံဃာေတာ္တို႔ အေပၚ၌လည္း ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္မရွိေတာ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ 'သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ' ဆိုသည့္ သရဏဂံု ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသြားေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ သရဏဂံုတည္ျခင္းသည္ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးယံုၾကည္ျခင္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားအေပၚတြင္ မ႑ိဳင္ျပဳ ေနေၾကာင္း သိသာထင္ရွားလွေပသည္။ ႏႈတ္ဖ်ားက သရဏဂံုသံုးပါးကို မည္မွ်ပင္ တြင္တြင္ၾကီးရြတ္ေနေစကာမူ အမွန္တရားကိုယံုၾကည္ စိတ္၊ အမွန္တရားကိုသာ အားကိုးအားထားျပဳေသာစိတ္၊ အမွန္တရားကို ရွာေဖြသိျမင္လိုေသာစိတ္တို႔ႏွင့္ မျပည့္စံုပါက သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း မရွိႏိုင္ေခ်။ ယင္းသို႔ သဒၶါတရားကင္းမဲ့ေနမည္ဆိုပါက ဆရာေတာ္ အရွင္ခမာ၀ုဓ မိန္႔ၾကားသကဲ့သို႔ မိစၦာဒိဌိ ဧကန္မုခ်ျဖစ္ေန ပါလိမ့္မည္။
ေ၀ဖန္ေရး၏အထက္တြင္ ဘာမွ်မရွိ ဆိုေသာ ပညာရွိတို႔၏စကားကို စာေရးသူၾကားဖူးဖတ္ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းေ၀ဖန္ေရးသည္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး မိန္႔ၾကားသလို သဒၶါတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ေ၀ဖန္ေရးကိုသာဆိုလိုသည္ဟု စာေရးသူအေလးအနက္ယံုၾကည္ပါ သည္။ ေ၀ဖန္ေရးဟူသည္ အမွန္တရားကိုရွာေဖြေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ သာျဖစ္သည္။ တစ္ပါးသူအား ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ေျပာဆိုျခင္းသည္ ေ၀ဖန္ေရးမမည္ေခ်။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဦးတည္ခ်က္ထား၍ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ်ျခင္းသည္ မိုးေပၚေမာ့၍ တံေတြးေထြးျခင္းႏွင့္သာတူလွေပရာ အထူး ေရွာင္ရွားသင့္သည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ စကားမ်ား တြင္တြင္သံုးထားေစကာမူ သဒၶါတရားတည္းဟူေသာ အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုး စိတ္အား အေျခမခံဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္လိုစိတ္ကိုသာ အေျခခံထားေပရာ ထိုသူတို႔၏ေ၀ဖန္ေရးသည္ ေစတနာမမွန္ေသာ ေ၀ဖန္ေရးအတုအေယာင္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္က ေကာင္းစြာသိၾကပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးရွင္တိုင္း သတိခ်ပ္သင့္သည္မွာ ေ၀ဖန္ေရးစာတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့မည္ဆိုသည္ႏွင့္ မိမိကိုယ္ကိုျပန္လည္ စစ္ေမးသင့္သည္။ ငါသည္ ဤစာကိုေရးရာ၌ သဒၶါတရား၏တိုက္တြန္းေစ့ေဆာ္ခ်က္ ပါ၀င္ပါ ၏ေလာ ဆိုသည့္အခ်က္ကို အျပန္ျပန္အ လွန္လွန္ ဆန္းစစ္သင့္သည္။ မိမိေရးလိုက္ေသာစာသည္ အမွန္တရားထြန္း ကားေရးအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ အက်ိဳးျပဳႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္မွေရးသင့္သည္။ ထို႔သို႕မဟုတ္မူဘဲ ထင္ေပၚလို စိတ္၊ သူတစ္ဖက္သားကို အျပစ္တင္အႏိုင္ယူလိုစိတ္၏ ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ေရး မည္ဆိုပါက ေစတနာမသန္႔သလို စာကလည္း သန္႔လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။
တစ္ဖက္တြင္လည္း အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုးျခင္းဟူသည္ ဗုဒၶအလိုေတာ္က်သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေ၀ဖန္ေရးမ်ိဳးကို လက္လွမ္းၾကိဳ ဆိုသင့္ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္ ေ၀ဖန္ေရးသည္ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ေခ်။ ျမတ္ႏိုးစရာသာ ျဖစ္ေပသည္။ အမွန္တရားကို ျမတ္ ႏိုးစြာရွာေဖြေနသူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦး၏အမွားကို တစ္ဦးကေထာက္ ျပျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ လုပ္ငန္းတစ္ ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိအမွားကို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသူထက္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ိဳး ေလာကတြင္မရွိဆိုသည့္အခ်က္ကို အမွန္တရားျမတ္ႏိုးသူတိုင္း သိရွိနားလည္ထားၾကပါသည္။
ဤမွ်ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶအလိုေတာ္က်သဒၶါတရား၊ ဆရာေတာ္ အရွင္ ခမာ၀ုဓ မိန္႕ၾကားခဲ့ေသာ ၾသ၀ါဒလာသဒၶါတရားဆိုသည္မွာ အမွန္တရား ကိုယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးျခင္းကိုသာဆိုလိုေၾကာင္း သေဘာေပါက္ေလာက္ေပျပီ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႔ အေနႏွင့္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အဆိုအဆံုးအမႏွင့္အညီ အမွန္တရားျမတ္ႏိုးေသာစိတ္ကို အေျချပဳ လ်က္ ၾကံစည္ၾက၊ ေျပာဆိုၾက၊ လုပ္ ကိုင္ၾကျခင္း ျဖင့္ သစၥာတရားထြန္းကားေသာ ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္သည့္ လူ႕ေဘာင္ ေလာကသစ္ကို ထူေထာင္ႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳ ရင္းဤစာစုကို နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသတည္း။
၀င္းသိန္းဦး
(၃၀-၇-၉၄)
ဓမၼရံသီ၊ ၁၉၉၄ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ။
စာၾကြင္း။ ။ အထက္ပါေဆာင္းပါးသည္ ဆရာ၀င္းသိန္းဦးေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ျပီးလံုးခ်င္းအေနျဖင့္ 'ေရွးဘ၀ ေနာက္ဘ၀ ဗုဒၶမေ၀ဖန္ ႏွင့္ ဓမၼစာစုမ်ား' အမည္ျဖင့္ Future Publishing Houseကထုတ္ေ၀ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ ျပန္လည္ေ၀မွ် ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ကိုယ္တိုင္ေရးသားထားေသာစာမူမ်ားမဟုတ္ပါ။
No comments:
Post a Comment