Sunday, September 22, 2013

ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏွင့္ အဆိပ္အစာမ်ား


အစာလည္းေဆး၊ ေဆးလည္းအစာတဲ့။ အခုေတာ့ျဖင့္ အစာလည္းအဆိပ္၊ အဆိပ္လည္း အစာျဖစ္လို႔ ေနပါၿပီ။ ရက္ပိုင္းအတြင္း ၾကားေနရတဲ့ထဲမွာ အစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၾကားရတဲ့ သတင္းေတြ စံုပါတယ္။ ငါးပိသိပ္တဲ့အထဲ ဓာတ္ေျမၾသဇာ ေရာသိပ္သတဲ့။ ဓာတ္ေျမၾသဇာ စိမ့္၀င္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စားမိလို႔ အစာအဆိပ္ သင့္လို႔တဲ့၊ စားေသာက္ကုန္ေပါင္းစံု အတုလုပ္ႏိုင္တဲ့ ပံုးခြံ၊ ပုလင္းခြံေတြ သြင္းလာတယ္တဲ့။ ခ်ေရးျပရင္ပဲ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးႏိုင္ပါတယ္။

ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏွင့္ အသင့္စားကုန္မ်ား
ေခတ္က ေစ်းကြက္စီးပြားေရးေခတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုန္ပစၥည္းကို အရည္အေသြးေကာင္းေကာင္း ေစ်းေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရာင္းမလား၊ ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိနဲ႔ အရည္အေသြးည့ံတာ ေရာင္းမလား၊ ရွင္းပါတယ္။ ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိ၊ အရည္အေသြး ည့ံတာေတြက ၀ယ္လိုအားမ်ားေတာ့ ေစ်းခ်ဳိသထက္ကေန ေစ်းေပါေပါနဲ႔ အရည္အေသြး ညံ့တာေတြသံုးၿပီး ေရာင္းလာၾကပါတယ္။ ၀ယ္ယူသူေတြကလည္း ၀င္ေငြနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္၀ယ္ယူၾကေတာ့ အေကာင္းစားေတြ လိုခ်င္ေပမယ့္ သူ႕အတိုင္းအတာနဲ႔သူ ၀ယ္ၾကရပါတယ္။ အခု ၂၁ ရာစုမွာေတာ့ လူေတြလိုသမွ် အကုန္၀ယ္ယူ နိုင္ေအာင္လည္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအသီးသီးက အမ်ဳိးမ်ဳိး ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ် ၾကပါတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး စားကုန္မွာေတာင္ အသင့္ခ်က္ျပဳတ္ႏိုင္ေအာင္ င႐ုတ္ေကာင္းမႈန္႔၊ င႐ုတ္သီးမႈန္႔၊ ဟင္းခတ္မႈန္႔ အစံုကေန ၾကက္သား၊ အသားငါး အသင့္စားဘူးေတြအထိ ရပ္ကြက္ေစ်းေတြမွာ၊ Supermarket ေတြမွာ လြယ္လြယ္ကူကူ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ ရွိပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ABC စတိုးေတြမွာခ်က္ၿပီး ထမင္းနဲ႔ဟင္း တြဲေရာင္းတဲ့ ထမင္းဘူးေတြကိုပါ လြယ္လြယ္၀ယ္စားႏိုင္ေအာင္ အသင့္စားထုတ္ကုန္ေတြဟာ အမ်ဳိးစံု ရွိပါတယ္။

အဘြားတို႔ အေမတို႔ ေခတ္ကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ င႐ုတ္သီး၊ ကိုယ္တိုင္ေနလွန္း၊ ေဆးေၾကာၿပီး အဖတ္မရွိဖို႔ ညက္ေနေအာင္ေထာင္း၊ အခ်ဳိမႈန္႔အတြက္ သား၊ ငါးျပဳတ္ရည္ခ်က္ရတဲ့ အခ်ဳိကို အားကိုး၊ လက္ဖက္၊ ငါးပိကို အိမ္မွာကိုယ္တိုင္ သိပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အိမ္ရွင္မ ေရြးမယ္ဆိုရင္ေတာင္ င႐ုတ္သီး ညက္ညက္ေထာင္းခိုင္းၿပီး ေရြးတယ္တဲ့။ ျမင့္တက္လာေနတဲ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ေနထိုင္မႈ စရိတ္ေတြေၾကာင့္ တစ္ဦးတည္းရွာေဖြ ေကြၽးေမြးလို႔ မလံုေလာက္ဘဲ အိမ္ရွိလူကုန္ ရွာေဖြၾကရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ အိမ္ရွင္မေတြလည္း ပါ၀င္ၿပီးခ်က္ျပဳတ္မႈေတြမွာ အသင့္ထုတ္ င႐ုတ္သီးမႈန္႔၊ ၾကက္သြန္ေၾကာ္၊ အခ်ဳိမႈန္႔၊ ဟင္းခတ္မႈန္႔ေတြ အသံုးျပဳၿပီး ႐ံုးခ်ိန္အမီ၊ ေက်ာင္းခ်ိန္အမီ လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာ ခ်က္ျပဳတ္ေနၾကရပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဓာတုေဆးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆိုးထားတယ္ေျပာေျပာ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာေတြနဲ႔ သိပ္ထားတယ္ဆိုဆို၊ မသန္႔ရွင္းတဲ့ေရ ထိုးေရာင္းတဲ့ အသားငါးေတြဟာ ဆက္လက္ေရာင္းရၿမဲ၊ ေရာင္းရဆဲပါပဲ။ စီးပြားေရး သမားေတြကေတာ့ ကိုယ့္ထုတ္ကုန္ မ်ားမ်ားေရာင္း၊ ျမန္ျမန္ကုန္၊ ပိုက္ဆံျမန္ျမန္ ရဖို႔အတြက္ အျမဲေတြးေတာၿပီး ေစ်းကြက္ရွာေန ၾကတာမွာ မသမာတဲ့ နည္းလမ္းေတြသံုးတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ တစ္ေန႔တျခား မ်ားလာပါေတာ့တယ္။

အသင့္စားကုန္ ေစ်းကြက္မွ တ႐ုတ္ႏွင့္ထိုင္း
ျပည္တြင္းအသင့္စား စားေသာက္ကုန္ ေစ်းကြက္မွာ ေစ်းကြက္ေ၀စု မ်ားမ်ားရထား တာကေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံေတြက စားေသာက္ကုန္ေတြက ရထားပါတယ္။ ကေလးေတြစားတဲ့ ေက်ာင္းမုန္႔ေစ်းတန္းမွာေရာင္းတဲ့ အသင့္စားကုန္ျဖစ္တဲ့ သၾကားလံုး၊ ပီေက၊ ေခ်ာကလက္ေတြကေန မုန္မ်ဳိးစံုကို ဒီဇိုင္းအေရာင္အေသြး အစံုနဲ႔ ၀ယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္မက မဂၤလာေစ်းမွာ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြက ၀င္လာတဲ့ အသင့္စားကုန္ လက္ကားဆိုင္ဖြင့္ၿပီး ေရာင္းခ်ဖူးပါတယ္။ ရပ္ကြက္၊ ေစ်းဆိုင္ေတြကေန ေစ်း၀ယ္စင္တာ Supermarket ေတြဟာ မဂၤလာေစ်း စားေသာက္ကုန္ေရာင္းတဲ့ အထပ္မွာ လာ၀ယ္ၾကတာပါ။ ကေလးေတြႀကိဳက္တဲ့ သေရစာေတြလည္း ေရာင္းသလို၊ ကန္ေတာ့ျခင္းေတြထဲ ထည့္တဲ့ ေကာ္ဖီမစ္၊ စေတာ္ဘယ္ရီဂ်မ္၊ မုန္ပံုးေတြပါ ေရာင္းပါတယ္။ ေက်ာင္းလိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ သာေရစာ စားကုန္မွာ ကေလးေတြအႀကိဳက္ အေရာင္စံု၊ အ႐ုပ္ပံုစံ အစံု၊ အလွအပ အစံုနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကသြင္းတဲ့ သၾကားလံုး၊ ေခ်ာကလက္၊ အခ်ဳိရည္၊ အခ်ဥ္ထုပ္ေတြဟာ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီမွာဆို အရမ္းေရာင္းရပါတယ္။ ဒီသာေရစာေတြမွာ သက္တမ္းကုန္တဲ့ရက္၊ အသံုးျပဳထားတဲ့ ကုန္ၾကမ္းေတြကို တ႐ုတ္ဘာသာနဲ႔ပဲေရး ထားတာပါ။ တ႐ုတ္စားေသာက္ကုန္ အမ်ားစုမွာ ထုတ္လုပ္တဲ့ ရက္စြဲသာပါၿပီး တစ္ႏွစ္အထိ စားသံုးႏိုင္တယ္လို႔ ေရးထားပါတယ္။ ဒါကို တ႐ုတ္စာ ဖတ္တတ္လို႔သာ သိတာပါ။ ထုိင္းကေတာ့ အဂၤလိပ္ ဘာသာနဲ႔ ေရးထားပါတယ္။ ထိုင္းစားေသာက္ကုန္ကေတာ့ ထုတ္လုပ္တဲ့ ရက္စြဲ၊ ကုန္ဆံုးတဲ့ ရက္စြဲ ေရးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းေစ်းတန္း၊ အိမ္စတိုးဆိုင္၊ Supermarket ေတြမွာ ေရာင္းခ်တဲ့ သူေတြကေတာ့ ဒါေတြကုိ အထူးတလည္ သတိထားၿပီး ေမးေလ့ေမးထ သိပ္မရွိပါဘူး။

ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ စားသံုးသူေတြဟာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ အျမတ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ျမန္ျမန္ေရာင္းရေရးအတြက္ အသံုးခ်ခံေတြ ျဖစ္လာရပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ေန႔စား၊ သာမန္လက္လုပ္ လက္စားနဲ႔ လစာနဲ႔ လံုေလာက္ေအာင္ စားေနရတဲ့ လခစား ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြပါပဲ . . . . .

သူတို႔ အဓိက ထားတာက အရင္းဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ။ အျမတ္ဘယ္ေလာက္ က်န္မလဲ။ အသစ္အဆန္းက ဘာေတြလဲ ဆိုတာပါပဲ။ စားေသာက္ကုန္ဆိုၿပီး အထင္မေသးပါနဲ႔။ ဒီဇိုင္း၊ ပံုစံ၊ အေရာင္အေသြးေတြကို ၀ယ္သူေတြက ၾကည့္ၿပီး၀ယ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လက္ကားဆိုင္ေတြဟာ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံက သြင္းလာတဲ့ ကုန္သည္ေတြ လာသြင္းရင္ ေစ်းႏႈန္းေရာ၊ ဒီဇိုင္း၊ အေရာင္အေသြးနဲ႔ ၀ယ္လိုအားအေပၚၾကည့္ၿပီး ေစ်းျဖတ္ပါတယ္။ သိသေလာက္ တစ္ဖက္က သြင္းလာရာမွာ နယ္စပ္ေတြကေန ပစၥည္းသယ္သူေတြကို ကုန္သည္ေတြက သယ္ခိုင္းၿပီး မဂၤလာေစ်းမွာ လာသြင္းၾကတာပါ။ ေစ်းေပၚေရာက္မွ ဒိုင္ေတြက ကုန္သည္ေတြရဲ႕ ပစၥည္းကို ေစ်းျဖတ္ၿပီး ဆိုင္ငယ္ေတြက တစ္ဆယ္၊ ႏွစ္ဆယ္စားနဲ႔ ျပန္ေရာင္းပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ ရပ္ကြက္ေစ်းဆိုင္ အသီးသီးနဲ႔ Supermarket ေတြကတစ္ဆင့္ ျပန္ေရာင္းၿပီး စားသံုးသူေတြထံ ေရာက္လာၾကပါတယ္။

ယွဥ္ၿပိဳင္ေရာင္းခ် စားေသာက္ကုန္ ေစ်းကြက္
အသင့္စားေသာက္ ကုန္ေတြျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္၊ ထိုင္းစားကုန္ေတြဟာ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းက တရားမ၀င္ဘဲ ျပည္တြင္းကို ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခိုဖမ္းမိတဲ့ အထဲမွာ တ႐ုတ္နဲ႔ ထိုင္းေတြကထုတ္တဲ့ စားေသာက္ကုန္ေတြကို အမ်ားဆံုး ဖမ္းမိတာပါပဲ။ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခို၀င္လာတဲ့ တ႐ုတ္နဲ႔ထိုင္းက အသင့္စားကုန္ေတြကို မေလးရွား၊ ဗီယက္နမ္က စားကုန္ေတြက ေစ်းကြက္ေ၀စု မယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႔က ေရလမ္း၊ သေဘၤာလမ္းက၀င္ၿပီး ကုမၸဏီပစၥည္း သြင္းတာေၾကာင့္ သယ္ယူစရိတ္၊ အခြန္ စတာေတြေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းပိုင္းမွာ မယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ နယ္စပ္ေတြက၀င္တဲ့ တ႐ုတ္၊ ထိုင္း အသင့္စားကုန္ေတြကို ေတာ္ေတာ္ယွဥ္ၿပီး ေရာင္းရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို မေလးရွား၊ ဗီယက္နမ္က စားကုန္ေတြကို Supermarket ေတြက ၀ယ္ယူေရာင္းခ်ၿပီး အိမ္ဆိုင္၊ စတိုးဆိုင္ေတြမွာေတာ့ သၾကားလံုး၊ ပီေကကေန မုန္႔ထုပ္အစံုမွာေတာ့ တ႐ုတ္၊ ထုိင္းက ထုတ္တာေတြကို ေရာင္းတာမ်ားပါတယ္။ ပါကင္လွလွ၊ ပစၥည္းႀကီးႀကီး ေစ်းေပါေပါရွိတဲ့ တ႐ုတ္စားကုန္ေတြနဲ႔ ေစ်းအသင့္အတင့္၊ ပစၥည္းအသင့္ အတင့္ေကာင္းတဲ့ ထိုင္းစားေသာက္ကုန္ေတြကိုပဲ ၀ယ္ယူသူေတြက ပိုႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ထိုင္းက အရင္လို မဟုတ္ဘဲ တ႐ုတ္နဲ႔အၿပိဳင္ ေရာင္းႏိုင္ေအာင္ အရည္အေသြးနဲ႔ အရြယ္အစားေလွ်ာ့ၿပီး ယွဥ္ေရာင္းလာရပါၿပီ။

အဆိပ္ကင္း အစားအစာမ်ားႏွင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏၀င္ေငြ
အသင့္စားေသာက္ကုန္ေတြကို စားေသာက္ၾကရတဲ့ ယေန႔ေခတ္ လူသားေတြဟာ အစားအစာေတြရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးအျဖစ္ ေရာဂါမ်ဳိးစံု ရၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကင္ဆာပါ။ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲေတြထဲမွာ မင္းသား၊ မင္းသမီး အမ်ားစုကို ကင္ဆာေရာဂါ အစံုနဲ႔ ဇာတ္သိမ္းလိုက္သလို ကြၽန္မတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ကင္ဆာျဖစ္ပြားႏႈန္းကလည္း ကမၻာ႔အဆင့္ ၂ ေနရာမွာ ေရာက္ရွိၿပီး ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးၾကတာကို နာေရးသတင္းေတြကေန ၾကားသိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စားသံုးသူေတြဟာ ဓာတုကင္းစင္တဲ့ အစားအေသာက္၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ သစ္သီးေတြကို ပိုမိုလိုလား ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေစ်းကြက္အတြင္းကို က်န္းမာေရး အတြက္ဆိုၿပီး သဘာ၀အတိုင္း စိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်တဲ့ Organic အစားအစာေတြနဲ႔ အလွကုန္၊ ေသာက္ေဆးအခ်ဳိ႕ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ Non-Organic စားေသာက္ကုန္ေတြထက္ ေစ်းပိုပါတယ္။ ေစ်းေကာင္းခ်က္ကေတာ့ သဘာ၀အဆီ အႏွစ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အသီးအႏွံ အာဟာရေဖ်ာ္ရည္ ပုလင္းတစ္ပုလင္းကို က်ပ္သိန္းခ်ီသလို Organic သစ္သီးကို အေျခခံတဲ့ အလွကုန္ေတြကလည္း က်ပ္ေသာင္းဂဏန္း ရွိပါတယ္။ Organic သစ္သီးတစ္လံုးကို က်ပ္ေထာင္ခ်ီ ရွိပါတယ္။ ဒီလို သဘာ၀ထြက္ အစားအစာကို လိုလားၾကေပမယ့္ ေစ်းႏႈန္းေတြကို လူတန္းစားအားလံုး လက္လွမ္းမမီပါဘူး။ အခြန္လြတ္ ေစ်းမွာေရာင္းတဲ့ ဟင္းရြက္၊ သစ္သီး၊ ငါးပိေတြကို ေစ်းခ်ဳိခ်ိဳနဲ႔၀ယ္ၿပီး စားရတဲ့ ေန႔စားလုပ္သားေတြ၊ ဘဲဥ၊ ၾကက္ဥနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့ သားငါးေတြကို ၀ယ္ယူၿပီး ထမင္းခ်ဳိင့္ ထည့္ၾကရတဲ့ လခစား ၀န္ထမ္းေတြအတြက္ Organic အစားအစာ၊ သစ္သီးဆိုတာ ၾကားဖူးၿပီး စားဖို႔ဆိုတာကေတာ့ အဆင္မေျပပါဘူး။

သာမန္ လက္လုပ္၊ လက္စားေတြဟာ အဆိပ္ရွိတယ္ ဓာတုေဆးေတြ သံုးထားတယ္၊ ပိုးသတ္ေဆး ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေစ်းခ်ဳိစားေသာက္ကုန္ေတြနဲ႔ပဲ စားေသာက္ကာ စား၀တ္ေနေရးကို ေျဖရွင္းေနၾက ရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအရည္အေသြးနိမ့္ ေစ်းေပါေပါ စားကုန္ေတြဟာ ပန္းပန္ျမဲ ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ စားသံုးသူေတြဟာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ အျမတ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ျမန္ျမန္ေရာင္းရေရးအတြက္ အသံုးခ်ခံေတြ ျဖစ္လာရပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ေန႔စား၊ သာမန္လက္လုပ္ လက္စားနဲ႔ လစာနဲ႔ လံုေလာက္ေအာင္ စားေနရတဲ့ လခစား ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြပါပဲ။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ေန႔စဥ္စားေသာက္ရတဲ့ အစားအစာေတြ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ ေကာင္းမြန္ဖို႔ဆိုရင္ ဘယ္သူေတြကို လက္တို႔အသိေပး ရမွာပါလဲ။

No comments: