ေမတၲာတရားတို႕၊ ေက်းဇူးတရားတို႕ဆိုတာ
လုပ္ရပ္နဲ႕ရုပ္၀တၳဳ နည္းတာမ်ားတာ
ပဓာနမဟုတ္ပါဘူး။
သူထားတဲ့ ေစတနာ
ၾကီးမားရင္ ၾကီးမားသေလာက္
ပမာဏလည္း ၾကီးမားပါတယ္။
ျမန္မာ့ဆိုရိုးစကားထဲမွာ ‘စိုတဲ့လက္မေျခာက္ေစရ’ လို႕အဆိုရွိတယ္။ ‘စိုတယ္’ ဆိုတာ ေမတၲာတရား၊ ‘ေျခာက္တယ္’ ဆိုတာ ေဒါသတရား ကို ရည္ညႊန္းတာပါ။
ဟုတ္ပါတယ္၊ ေမတၲာတရားတို႕၊ ေက်းဇူးတရားတို႕ဆိုတာ လုပ္ရပ္နဲ႕ရုပ္၀တၳဳ နည္းတာမ်ားတာ ပဓာနမဟုတ္ပါဘူး။ သူထားတဲ့ ေစတနာ ၾကီးမားရင္ ၾကီးမားသေလာက္ ပမာဏလည္း ၾကီးမားပါတယ္။ ေက်းဇူးခံသူရဲ႕ ေက်းဇူးသိမႈပမာဏ ၾကီးမားရင္လည္း ေက်းဇူးျပဳသူက သာမန္ေစတနာကေလးပင္ ျဖစ္ဦးေတာ့ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္သြားတာပါပဲ။
သာ၀တၳိျပည္မွာ ‘ရာဓ’ ဆိုတဲ့ ပုဏၰားၾကီးဟာ လူ႕ေလာကထဲမွာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေနတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ကို သြားျပီး ေပါင္းရွင္း၊ တံျမက္လွည္း၊ ေရခပ္စတဲ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥေဆာင္ရြက္ရင္း ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကလည္း သူ႕ကို စားစရာမ်ား ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ပါတယ္။ သူက ရဟန္းျပဳလိုတဲ့ဆႏၵ ျပင္းျပေပမယ့္ အဲဒီဆႏၵကိုေတာ့ ဘယ္ရဟန္း ေတာ္ကမွ လက္ခံကူညီမေပးဘူး။
ဒီကိစၥကလည္း ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ တာ၀န္က သိပ္ေပါ့လွတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က ဆရာအျဖစ္နဲ႕ လက္ခံျပီး ရဟန္းျပဳေပးထားရင္ သူ႕ကို အနီးေန (အေႏၲ၀ါသိက)တပည့္အျဖစ္နဲ႕ အစစ တာ၀န္ယူေစာင့္ေရွာက္ရမွာ။ ေနမေကာင္း ထိုင္မသာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သူ႕ကိစၥေတြကို အကုန္လံဳး လုပ္ေပးရမယ့္ ၀တ္ေတြက အမ်ားၾကီးဆိုေတာ့ သက္ၾကီးရြယ္အိုကို တပည့္အျဖစ္ ေမြးရတာဟာ ကိုယ္က သူလုပ္ေကြၽးျပဳစု တာကို ခံရဖို႕ထက္ သူ႕ကို ကိုယ္က လုပ္ေကြၽးျ႔ပဳစုရဖို႕က ပိုျပီးေသခ်ာေနတာကလား။ ပုဏၰားၾကီးဟာ သူ႕အလိုဆႏၵ မျပည့္၀တဲ့အတြက္ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ညစ္ျပီး ပိန္ခ်ံဳးလာတယ္။
တစ္ေန႕မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႕ေတြ႕ေတာ့ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ ပုဏၰားၾကီးက သူ႔ရဲ႕ဆႏၵမျပည့္၀ပံုကို ေလွ်ာက္ထား တယ္။ ဒါနဲ႕ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းသံဃာအားလံုးကို စုေ၀းေစျပီး ‘ဒီပုဏၰားၾကီးျပဳခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးတရား ရွိခဲ့ဖူးတာကို ဘယ္ရဟန္းမ်ား ေအာက္ေမ့သတိရမိတာရွိသလဲ’ လို႕ေမးေတာ္မူပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္က 'တပည့္ေတာ္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ထဲမွာ ဆြမ္းခံသြားစဥ္က ဒီပုဏၰားၾကီးက ဆြမ္းတစ္ဇြန္း ေလာင္းလွဴဖူးပါ တယ္။ အဲဒီေက်းဇူးတရားကို တပည့္ေတာ္ ေအာက္ေမ့ သတိရပါတယ္ဘုရား' လို႕ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ 'ဒီလိုဆို မိမိအေပၚ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ ဖူးသူကို ဒုကၡကလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္မေပးသင့္ဘူးလား' လို႕မိန္႕ၾကားေတာ့ 'မွန္လွပါ၊ တပည့္ေတာ္ ရဟန္းျပဳေပးလိုက္ပါမယ္ဘုရား' လို႕ေလွ်ာက္ထား တာ၀န္ယူလိုက္ပါတယ္။ ရာဓပုဏၰားၾကီးလည္း ရာဓရဟန္းေတာ္ျဖစ္လာတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးလည္း ရာဓရဟန္းကို အနီးေနတပည့္အျဖစ္ လက္ခံျပီး မိမိက အနီးကပ္ ဆံုးမရတဲ့ ဥပဇၩာယ္ဆရာ၊ နိႆရည္းဆရာျဖစ္လာတဲ့အတြက္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္လည္း တာ၀န္ယူစီမံေပးရတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေရွာင္သင့္တဲ့ကိစၥ၊ ျပဳလုပ္ သင့္တဲ့ ကိစၥမ်ားကိုလည္း ဆြမ္းခံသြားရာမွာ ေနာက္ပါရဟန္းအျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားျပီး အျမဲဆံုးမ ညႊန္ၾကားေပးတယ္။ ရာဓရဟန္းေတာ္ ဟာ ဆံုးမလြယ္ကူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တာနဲ႕အညီ မေထရ္ျမတ္ ဆံုးမသြန္သင္သမွ်ကို ဦးထိပ္ရြက္ခံ ယူျပီး လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့အတြက္ မၾကာ ခင္ အာသေ၀ါကုန္ခန္းျပီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားပါတယ္။
မေထရ္ျမတ္ၾကီးက ရာဓရဟန္းနဲ႕အတူ ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ ရွိခိုးကန္ေတာ့တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက အတူေနတပည့္ရဲ႕ အေျခ အေနကို ေမးေတာ့ 'အလြန္ဆံုးမရ လြယ္ကူပါတယ္ဘုရား။ ဘယ္လုိအျပစ္မ်ိဳးကိုပဲ ျပဆို ဆံုးမ ဆံုးမ မ်က္ႏွာ တစ္ခ်က္မပ်က္ဘဲ ေလးစား နာယူပါတယ္' လို႕ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ 'ဒီလိုတပည့္မ်ိဳး ရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လက္ခံႏိုင္မလဲ' လို႕ေမးေတာ့ 'ဘယ္ေလာက္ပဲရရ လက္ခံပါမယ္ဘုရား' လို႕ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အရႈင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးရဲ႕ တစ္လုတ္စားဖူး သူ႕ေက်းဇူး ကိုသိတတ္တဲ့စိတ္ထားေၾကာင့္ ပါရမီရွင္ျဖစ္လ်က္ ဒုကၡနဲ႕အခက္အခဲ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ရာဓပုဏၰားၾကီး ရဟန္းဘ၀ရရွိျပီး ကိေလသာအားလံုးခ်ဳ႔ပ္ျငိမ္းတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ရသလို ရာဓရဟန္းေတာ္ ရဲ႕ ဆရာသမားေက်းဇူးကိုသိျပီး က်ိဳးႏြံေလးစားမႈေၾကာင့္ ဆရာရွင္ျဖစ္တဲ့ မေထရ္ျမတ္ၾကီးမွာလည္း 'ဒီလိုတပည့္မ်ိဳးေတြသာဆိုရင္ ဘယ္ ေလာက္ပဲ လာလာ လက္ခံမယ္' ဆိုတဲ့ေမတၲာ၊ ကရုဏာစိတ္ေတြပိုျပီး တိုးပြားလာေစတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
မေထရ္ႏွစ္ပါးတို႕ရဲ႕ စိုတဲ့လက္ကို တိုးလို႕ စိုေစတဲ့ ႏွလံုးေကာင္းစိတ္ျမတ္မ်ားဟာ ေက်းဇူးျပဳ ေက်းဇူးခံ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တို႕အတြက္ အတုယူ အားက်စရာပါ။ဆရာတပည့္ႏွစ္ပါးတို႕ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားစကား ေျပာၾကားရာမွာေတာ့ -
"ေလာကမွာ အျပစ္ကိုၾကည့္သူ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ အမ်ားေရွ႕မွာ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ေတြေဖာ္ျပျပီး ႏွိပ္ကြပ္ဖို႕အတြက္ အျပစ္ကိုၾကည့္သူဟာ ရန္ရွာသူနဲ႕ အတူတူလိုျဖစ္လို႕ နာခံရသူကို က်ိဳးမဲ့ျပစ္ရ ျဖစ္ေစတယ္။
မသိတာသိေအာင္၊ မျပည့္တာ ျပည့္ေအာင္ ခီးေျမႇာက္ေပးလိုက္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ၾကီးပြားတိုးတက္ေရးအတြက္ အျပစ္ကိုၾကည့္ျပီး ေျပာဆိုဆံုးမသူဟာ ဖံုးေနတဲ့အရာကို ဖယ္ျပီး၊ ျမဳပ္ကြယ္ေနတဲ့ေရႊအိုးကို ထုတ္ေဖာ္ေပးလိုက္သလိုျဖစ္လို႕ ဒီလို ဆရာသမား (မိတ္ေဆြ သဂၤဟ)ရဲ႕စကားကို နာခံရသူဟာ ျပစ္မဲ့က်ိဳးရွိျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ အရႈံးမရွိေစဘဲ အျမတ္သာရွိေစတယ္" ဆိုတဲ့အေၾကာင္း (ဓမၼပဒဂါထာ ၇၆) ဆံုးမေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အတုယူအားက်ျပီး ျပစ္မဲ့က်ိဳးရ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း)
၁၂-၃-၂၀၀၇
အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္
လုပ္ရပ္နဲ႕ရုပ္၀တၳဳ နည္းတာမ်ားတာ
ပဓာနမဟုတ္ပါဘူး။
သူထားတဲ့ ေစတနာ
ၾကီးမားရင္ ၾကီးမားသေလာက္
ပမာဏလည္း ၾကီးမားပါတယ္။
ျမန္မာ့ဆိုရိုးစကားထဲမွာ ‘စိုတဲ့လက္မေျခာက္ေစရ’ လို႕အဆိုရွိတယ္။ ‘စိုတယ္’ ဆိုတာ ေမတၲာတရား၊ ‘ေျခာက္တယ္’ ဆိုတာ ေဒါသတရား ကို ရည္ညႊန္းတာပါ။
ဟုတ္ပါတယ္၊ ေမတၲာတရားတို႕၊ ေက်းဇူးတရားတို႕ဆိုတာ လုပ္ရပ္နဲ႕ရုပ္၀တၳဳ နည္းတာမ်ားတာ ပဓာနမဟုတ္ပါဘူး။ သူထားတဲ့ ေစတနာ ၾကီးမားရင္ ၾကီးမားသေလာက္ ပမာဏလည္း ၾကီးမားပါတယ္။ ေက်းဇူးခံသူရဲ႕ ေက်းဇူးသိမႈပမာဏ ၾကီးမားရင္လည္း ေက်းဇူးျပဳသူက သာမန္ေစတနာကေလးပင္ ျဖစ္ဦးေတာ့ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္သြားတာပါပဲ။
သာ၀တၳိျပည္မွာ ‘ရာဓ’ ဆိုတဲ့ ပုဏၰားၾကီးဟာ လူ႕ေလာကထဲမွာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေနတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ကို သြားျပီး ေပါင္းရွင္း၊ တံျမက္လွည္း၊ ေရခပ္စတဲ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥေဆာင္ရြက္ရင္း ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကလည္း သူ႕ကို စားစရာမ်ား ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ပါတယ္။ သူက ရဟန္းျပဳလိုတဲ့ဆႏၵ ျပင္းျပေပမယ့္ အဲဒီဆႏၵကိုေတာ့ ဘယ္ရဟန္း ေတာ္ကမွ လက္ခံကူညီမေပးဘူး။
ဒီကိစၥကလည္း ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ တာ၀န္က သိပ္ေပါ့လွတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က ဆရာအျဖစ္နဲ႕ လက္ခံျပီး ရဟန္းျပဳေပးထားရင္ သူ႕ကို အနီးေန (အေႏၲ၀ါသိက)တပည့္အျဖစ္နဲ႕ အစစ တာ၀န္ယူေစာင့္ေရွာက္ရမွာ။ ေနမေကာင္း ထိုင္မသာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သူ႕ကိစၥေတြကို အကုန္လံဳး လုပ္ေပးရမယ့္ ၀တ္ေတြက အမ်ားၾကီးဆိုေတာ့ သက္ၾကီးရြယ္အိုကို တပည့္အျဖစ္ ေမြးရတာဟာ ကိုယ္က သူလုပ္ေကြၽးျပဳစု တာကို ခံရဖို႕ထက္ သူ႕ကို ကိုယ္က လုပ္ေကြၽးျ႔ပဳစုရဖို႕က ပိုျပီးေသခ်ာေနတာကလား။ ပုဏၰားၾကီးဟာ သူ႕အလိုဆႏၵ မျပည့္၀တဲ့အတြက္ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ညစ္ျပီး ပိန္ခ်ံဳးလာတယ္။
တစ္ေန႕မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႕ေတြ႕ေတာ့ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ ပုဏၰားၾကီးက သူ႔ရဲ႕ဆႏၵမျပည့္၀ပံုကို ေလွ်ာက္ထား တယ္။ ဒါနဲ႕ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းသံဃာအားလံုးကို စုေ၀းေစျပီး ‘ဒီပုဏၰားၾကီးျပဳခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးတရား ရွိခဲ့ဖူးတာကို ဘယ္ရဟန္းမ်ား ေအာက္ေမ့သတိရမိတာရွိသလဲ’ လို႕ေမးေတာ္မူပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္က 'တပည့္ေတာ္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ထဲမွာ ဆြမ္းခံသြားစဥ္က ဒီပုဏၰားၾကီးက ဆြမ္းတစ္ဇြန္း ေလာင္းလွဴဖူးပါ တယ္။ အဲဒီေက်းဇူးတရားကို တပည့္ေတာ္ ေအာက္ေမ့ သတိရပါတယ္ဘုရား' လို႕ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ 'ဒီလိုဆို မိမိအေပၚ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ ဖူးသူကို ဒုကၡကလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္မေပးသင့္ဘူးလား' လို႕မိန္႕ၾကားေတာ့ 'မွန္လွပါ၊ တပည့္ေတာ္ ရဟန္းျပဳေပးလိုက္ပါမယ္ဘုရား' လို႕ေလွ်ာက္ထား တာ၀န္ယူလိုက္ပါတယ္။ ရာဓပုဏၰားၾကီးလည္း ရာဓရဟန္းေတာ္ျဖစ္လာတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးလည္း ရာဓရဟန္းကို အနီးေနတပည့္အျဖစ္ လက္ခံျပီး မိမိက အနီးကပ္ ဆံုးမရတဲ့ ဥပဇၩာယ္ဆရာ၊ နိႆရည္းဆရာျဖစ္လာတဲ့အတြက္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္လည္း တာ၀န္ယူစီမံေပးရတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေရွာင္သင့္တဲ့ကိစၥ၊ ျပဳလုပ္ သင့္တဲ့ ကိစၥမ်ားကိုလည္း ဆြမ္းခံသြားရာမွာ ေနာက္ပါရဟန္းအျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားျပီး အျမဲဆံုးမ ညႊန္ၾကားေပးတယ္။ ရာဓရဟန္းေတာ္ ဟာ ဆံုးမလြယ္ကူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တာနဲ႕အညီ မေထရ္ျမတ္ ဆံုးမသြန္သင္သမွ်ကို ဦးထိပ္ရြက္ခံ ယူျပီး လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့အတြက္ မၾကာ ခင္ အာသေ၀ါကုန္ခန္းျပီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားပါတယ္။
မေထရ္ျမတ္ၾကီးက ရာဓရဟန္းနဲ႕အတူ ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ ရွိခိုးကန္ေတာ့တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက အတူေနတပည့္ရဲ႕ အေျခ အေနကို ေမးေတာ့ 'အလြန္ဆံုးမရ လြယ္ကူပါတယ္ဘုရား။ ဘယ္လုိအျပစ္မ်ိဳးကိုပဲ ျပဆို ဆံုးမ ဆံုးမ မ်က္ႏွာ တစ္ခ်က္မပ်က္ဘဲ ေလးစား နာယူပါတယ္' လို႕ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ 'ဒီလိုတပည့္မ်ိဳး ရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လက္ခံႏိုင္မလဲ' လို႕ေမးေတာ့ 'ဘယ္ေလာက္ပဲရရ လက္ခံပါမယ္ဘုရား' လို႕ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အရႈင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးရဲ႕ တစ္လုတ္စားဖူး သူ႕ေက်းဇူး ကိုသိတတ္တဲ့စိတ္ထားေၾကာင့္ ပါရမီရွင္ျဖစ္လ်က္ ဒုကၡနဲ႕အခက္အခဲ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ရာဓပုဏၰားၾကီး ရဟန္းဘ၀ရရွိျပီး ကိေလသာအားလံုးခ်ဳ႔ပ္ျငိမ္းတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ရသလို ရာဓရဟန္းေတာ္ ရဲ႕ ဆရာသမားေက်းဇူးကိုသိျပီး က်ိဳးႏြံေလးစားမႈေၾကာင့္ ဆရာရွင္ျဖစ္တဲ့ မေထရ္ျမတ္ၾကီးမွာလည္း 'ဒီလိုတပည့္မ်ိဳးေတြသာဆိုရင္ ဘယ္ ေလာက္ပဲ လာလာ လက္ခံမယ္' ဆိုတဲ့ေမတၲာ၊ ကရုဏာစိတ္ေတြပိုျပီး တိုးပြားလာေစတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
မေထရ္ႏွစ္ပါးတို႕ရဲ႕ စိုတဲ့လက္ကို တိုးလို႕ စိုေစတဲ့ ႏွလံုးေကာင္းစိတ္ျမတ္မ်ားဟာ ေက်းဇူးျပဳ ေက်းဇူးခံ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တို႕အတြက္ အတုယူ အားက်စရာပါ။ဆရာတပည့္ႏွစ္ပါးတို႕ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားစကား ေျပာၾကားရာမွာေတာ့ -
"ေလာကမွာ အျပစ္ကိုၾကည့္သူ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ အမ်ားေရွ႕မွာ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ေတြေဖာ္ျပျပီး ႏွိပ္ကြပ္ဖို႕အတြက္ အျပစ္ကိုၾကည့္သူဟာ ရန္ရွာသူနဲ႕ အတူတူလိုျဖစ္လို႕ နာခံရသူကို က်ိဳးမဲ့ျပစ္ရ ျဖစ္ေစတယ္။
မသိတာသိေအာင္၊ မျပည့္တာ ျပည့္ေအာင္ ခီးေျမႇာက္ေပးလိုက္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ၾကီးပြားတိုးတက္ေရးအတြက္ အျပစ္ကိုၾကည့္ျပီး ေျပာဆိုဆံုးမသူဟာ ဖံုးေနတဲ့အရာကို ဖယ္ျပီး၊ ျမဳပ္ကြယ္ေနတဲ့ေရႊအိုးကို ထုတ္ေဖာ္ေပးလိုက္သလိုျဖစ္လို႕ ဒီလို ဆရာသမား (မိတ္ေဆြ သဂၤဟ)ရဲ႕စကားကို နာခံရသူဟာ ျပစ္မဲ့က်ိဳးရွိျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ အရႈံးမရွိေစဘဲ အျမတ္သာရွိေစတယ္" ဆိုတဲ့အေၾကာင္း (ဓမၼပဒဂါထာ ၇၆) ဆံုးမေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အတုယူအားက်ျပီး ျပစ္မဲ့က်ိဳးရ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း)
၁၂-၃-၂၀၀၇
အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္
No comments:
Post a Comment