Wednesday, March 17, 2010

အျပဳအဖ်က္ ဤႏွစ္ခ်က္ကို.......


ေနသာေသာေန႔တစ္ေန႔က ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚရွိ တန္ခိုးၾကီးေစတီေတာ္တစ္ဆူအား သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ခဲ့သည္။ မိုးသားတိမ္လိပ္ကင္းစင္ကာ ၾကည္လင္ေတာက္ပေသာ ေနေရာင္ျခည္ေအာက္တြင္ ငြါးငြါးစြင့္စြင့္ေရႊေရာင္၀င့္ေနေသာ ေစတီေတာ္ၾကီးကား ၾကည္ညိဳ၍မ၀ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ သပၸာယ္လွေပသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၲကိုကိုယ္စားျပဳ၍ ေရႊေတာင္ေရႊထုၾကီးပမာ တည္ေနဟန္ကလည္း ဘုရားဖူးလာ သူမ်ားအား သဒၶါတရား ယိုဖိတ္ပြားေစေတာ့သည္။ သည္ေရႊေတာင္ေရႊထုၾကီးႏွင့္အတူ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္သည္လည္း ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာက္စာတိုင္ကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းစြာတည္တံ့ခိုင္မာ ေနလိမ့္ဦးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိေပသည္။

 

ေစတီေတာ္အား လက္ယာရစ္ပတ္၍ ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳရင္း ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ရာ ရင္ျပင္ေတာ္ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ဆုေတာင္းသလို လို၊ မႏၲန္ရြတ္သလိုလို ထူးျခားေသာေလယူေလသိမ္းျဖင့္ ရြတ္ဖတ္သရဇၩယ္သံမ်ားႏွင့္ တရုတ္ဆြဲလဲသံတခြၽင္ခြၽင္ကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ အသံလာရာဘက္ဆီသို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္မိသည္။ ေတြ႕လိုက္ရသည့္ျမင္ကြင္းက စာေရးသူအား အံ့ၾသတုန္လႈပ္သြားေစခဲ့သည္။

 

ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓာတ္ေတာ္တို႔ ကိန္း၀ပ္အပူေဇာ္ခံရာ ဤဌာနတြင္ ရတနာျမတ္သံုးပါးအနက္ တစ္ပါးတြင္မွ်အက်ံဳးမ၀င္သူမ်ား၏ ရုပ္တုၾကီးမ်ား ကို အေဆာင္အေယာင္ အခမ္းအနားျဖင့္ ပန္း၊ဆြမ္း၊ေရခ်မ္း၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ၊ အုန္းပြဲ၊အေမႊးနံ႔သာမ်ား ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ကာ ဆုေတာင္းဆုယူ လုပ္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

 

ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ေလာက၌ေစတီတည္၍ ကိုးကြယ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးဦးရွိေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔မွာ (၁) ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၊ (၂) ပေစၥကဗုဒၶါ၊ (၃) အရိယာျဖစ္ျပီးေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ရဟန္းေတာ္သာ၀ကႏွင့္ (၄) စၾကာမင္းတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ (ထူပါရဟသုတ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၲရနိကာယ္။) ယခုမူ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအားရည္စူး၍ တည္ထားကိုးကြယ္ေသာ ေစတီေတာ္ရင္ျပင္ ေပၚတြင္ ဘိုးေတာ္၊ဘေတာ္၊မယ္ေတာ္၊အစ္မေတာ္ အမည္ခံ ၀ိဇၨာဓိုရ္ႏွင့္ နတ္မ်ားက ဘုရားႏွင့္စင္ျပိဳင္ အကိုးကြယ္ခံေနၾကသည္မွာ အျမင္ မေတာ္၊ ဆင္ေတာ္ႏွင့္ခေလာက္ဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေခ်ေတာ့သည္။

 

သူတို႔အား ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူအခ်ိဳ႕က ေျပာၾကသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားသည္ ယခုပင္ ၀ိပႆနာလမ္းကိုလိုက္၍ က်င့္ၾကံအားထုတ္ လိုက္ပါက မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို လ်င္ျမန္စြာရျပီး နိဗၺာန္အားမ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အ၀ိဇၨာလႊမ္း၍ မသိနား မလည္ မိုက္မဲၾကကုန္ေသာ သတၲ၀ါအေပါင္းကို သနားသက္ညႇာလွသျဖင့္ ထိုက္သင့္သူတို႔အား ကယ္တင္ေစာင္မရင္း သာသနာျပဳေနၾက သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သတၲ၀ါတို႔အေပၚ မိဘ၊ ဆရာသမားသဖြယ္ ေစာင္မၾကည့္ရႈေနသူမ်ားျဖစ္၍ အနေႏၲာအနႏၲဂိုဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္ ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔အားကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ထိုက္သည္ဟုဆိုၾကသည္။

 

ဤေနရာတြင္ သတိခ်ပ္ရန္မွာ ရတနာျမတ္သံုးပါးႏွင့္ အနေႏၲာအနႏၲငါးပါးတို႔၏ ကြဲျပားျခားနားမႈျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အေနႏွင့္ ကိုး ကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ထိုက္သည္မွာ ဘုရား၊တရား၊သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္သံုးပါးသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ေနာက္လူတို႔က မိဘ ႏွင့္ ဆရာကိုေပါင္းထည့္ကာ အနေႏၲာအနႏၲငါးပါးအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ေသာ္လည္း ရတနာသံုးပါးႏွင့္တန္းတူထား ကိုးကြယ္ရန္ မဟုတ္ ေပ။

 

မိဘႏွင့္ဆရာသမားတို႔အား ေက်းဇူးရွင္မ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္ကာ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ သားသမီး၀တ္၊ တပည့္၀တ္တို႔ႏွင့္အညီ အရိုအေသေပး၊ အလုပ္အေကြၽးျပဳျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္သာျဖစ္သည္။ ရတနာျမတ္သံုးပါး ႏွင့္တန္းတူထား၍ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ဆည္း ကပ္ရန္ကား မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းတို႔ေျပာသလုိ သတၲ၀ါမ်ားအေပၚ အမွန္တကယ္ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္ပဲ ထားဦးေတာ့၊ စစ္မွန္ေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးအေနျဖင့္ကား ရတနာျမတ္သံုးပါးႏွင့္ တန္းတူထား၍ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရန္မလိုေၾကာင္း ထင္ရွားလွေပသည္။

 

တစ္ရံေရာအခါက ဗာရာဏသီျပည္တြင္ ျဗဟၼဒတ္မင္းစိုးစံစဥ္ ၀ိဇၨာဓိုရ္တစ္ဦးသည္ ညဥ့္သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္၌ မိဖုရားၾကီးအေဆာင္ေတာ္ သို႔ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ျဖင့္၀င္ေရာက္ကာ ကာမဂုဏ္က်ဴးလြန္ခဲ့သည္။ ထိုကိစၥကို မင္းၾကီးသိရွိသြားသျဖင့္ ၄င္းအားလိုက္လံဖမ္းဆီးေစခဲ့ရာ ၀ိဇၨာဓိုရ္သည္ ရဟန္းအသြင္ေဆာင္၍ သုသာန္အတြင္း၌ ညာေျခတစ္ဖက္တည္းႏွင့္ရပ္ကာ မႏၲန္ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ရင္း ေနကိုရွိခိုးဟန္ ျပဳေနေလသည္။ ထိုရဟန္းတုအား မင္းခ်င္းမ်ားက လိုက္လံဖမ္းဆီးရာ ၀ိဇၨာဓိုရ္တန္ခိုးျဖင့္ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားေတာ့သည္။ ထိုအ ခ်ိန္မွစ၍ ရဟန္းစစ္ႏွင့္ ရဟန္းတုမခြဲျခားတတ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္မင္းသည္ ရဟန္းမွန္သမွ် မင္းျပစ္မင္းဒဏ္သင့္ေစသျဖင့္ ရဟန္းစစ္မ်ားပါ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ရရာ ျပည္သူအမ်ား ကိုးကြယ္ရာမဲ့ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရဖူးသည္။ (၀ိဇၨာဓရဇာတ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ ဇာတက၀တၴဳ။)

 

ဤသည္ကား ၀ိဇၨာဓိုရ္ဆိုတိုင္း ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လိုသူမ်ားအတြက္ သတိခ်ပ္စရာသာဓကတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ၀ိဇၨာဓိုရ္က ရဟန္းအသြင္ေဆာင္ကာ လူေတြအံ့ၾသေအာင္လုပ္ျပီး ထြက္ေျပးသြားပံုမွာလည္း ယခုေခတ္တြင္ ရဟန္းဟုအမည္ခံကာ ရဟန္းကိစၥမ လုပ္ဘဲ ၀ိဇၨာဓရလမ္းလိုက္ေနသူမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္ဖြယ္ရာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းသို႔ ဘုရားအေရေတာ္ျခံဳျပီး ဘုရားလမ္း စဥ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားေၾကာင့္ ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္မ်ားအေပၚတြင္ပါ ၾကည္ညိဳသဒၶါပ်က္ေစႏိုင္ပါသည္။

 

အခ်ိဳ႕ကလည္း ယင္း၀ိဇၨာဓိုရ္ဆိုသူမ်ားသည္ သတၲ၀ါအေပါင္းကို ကယ္တင္ရင္း ေနာင္ပြင့္မည့္ အရွင္အရိေမေတၲယ် ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ယင္းသို႔ ကာလရွည္ၾကာစြာ ေစာင့္ဆိုင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ၄င္းတို႔၏သက္တမ္းကို ရွည္သည္ ထက္ရွည္ေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ ေနၾကရသည္ဟုလည္း ဆိုၾကျပန္သည္။ ဤသည္မွာလည္း ပညာဥာဏ္ရွိသူတို႔ လက္ခံႏိုင္စရာအ ေၾကာင္းမရွိေသာ ဆင္ေျခတစ္ရပ္သာျဖစ္ေခ်သည္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက 'ဤကမၻာတြင္ ပြင့္ၾကကုန္ေသာ ဘုရားငါးဆူတို႔ တြင္ တစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူအၾကားမွာ ဤမဟာပထ၀ီေျမၾကီးသည္ တစ္ယူဇနာ၊ တစ္ယူဇနာခန္႔တိုးတက္၏။ ေ၀ပုœေတာင္သည္ တစ္ယူဇနာ၊ တစ္ယူဇနာခန္႔ ေျမထဲျမဳပ္၀င္ေလ၏' ဟုေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။ (ေ၀ပုœသုတ္၊ အနမတဂၢသံယုတ္။) တစ္ယူဇနာတြင္ ရွစ္မိုင္ခန္႔ ရွိရာ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူအၾကား ေစာင့္ဆိုင္းရမည့္ ကာလကို ကြၽႏု္ပ္တို႔ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္သိရွိ ႏိုင္ပါသည္။

 

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏အလိုအရမူ မတည္ျမဲေသာ၊ ဆင္းရဲေသာ၊အစိုးမရေသာ ဤေလာကမွ တစ္စကၠန္႔ေစာ၍ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္လွ်င္ပင္ တစ္ စကၠန္႔ေစာ၍ ခ်မ္းသာသုခရျပီဟု မွတ္ယူရမည္သာျဖစ္သည္။ မိမိတို႔မ်က္ေမွာက္၌ပင္ ဆင္းရဲျခင္းအေပါင္းမွလြတ္ေျမာက္ရာ တရားစစ္ တရားမွန္တို႔ ရွင္သန္ထြန္းကားေနပါလ်က္ မလိုက္နာမက်င့္ၾကံေသးဘဲ ေနာက္ဘုရားအပြင့္ကို ေစာင့္ဆိုင္းမည္ဆိုျခင္းမွာ ဥာဏ္ပညာ နည္းေသာလုပ္ရပ္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာကို ဖူးေျမာ္လိုသျဖင့္ ကာလၾကာရွည္ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ေသာ စ်ာန္ရရေသ့ၾကီး ကာဠေဒ၀ီလပင္လွ်င္ ဗုဒၶအေလာင္းလ်ာ သိဒၶတၴမင္းသားေလးကိုသာ ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဗုဒၶအျဖစ္ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္တြင္မူ ကံတရား၏အလို ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ရွာဘဲ ရေသ့ဘ၀မွ စုေတသြားခဲ့ရသျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ အလြဲၾကီးလြဲခဲ့ရဖူးပါသည္။

 

ယခုေသာက္လွ်င္ ယခုပင္ေရာဂါေပ်ာက္ႏိုင္သည့္ ေဆးေတာ္ၾကီးကို လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရရွိထားပါလ်က္ႏွင့္ မေမြးေသးသည့္ ေဆးဆရာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမည္ဆိုပါက ဆရာမလာမီ ေရာဂါကြၽမ္းသြားႏိုင္ေပသည္။ စစ္မွန္ေသာ 'ဓမၼ'ဟူသည္ မည္သည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာကပင္ေဟာေဟာ တစ္ခုတည္းသာျဖစ္သည္။ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကကုန္ေသာ၊ ပြင့္ဆဲျဖစ္ေသာ၊ ပြင့္လတၲံ႕ေသာ ဗုဒၶမွန္သမွ်သည္ ဤဓမၼကိုသာ လမ္းညႊန္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္အတြင္း၀ယ္ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼေဒသနာေတာ္တို႔ တည္ရွိေနပါလ်က္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ကို မရည္သန္ဘဲ မတည္ျမဲေသာ ေလာကီတန္ခိုး ဣဒၶိပါဒ္မ်ားႏွင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူမ်ားကား ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားခဲ့သလို ခြင့္သာခိုက္ကမွ မလိုက္ခ်င္လွ်င္ အမိုက္နင့္ျပင္ ရွိေသးေလလိမ့္လား ဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ အမွန္အားျဖင့္မူ ထိုထိုေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔ကို တြယ္တာကပ္ျငိကာ မိမိတို႔သက္တမ္းရွည္သည္ထက္ရွည္ေရး၊ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ေတြ တိုးသည္ထက္ တိုးေရးအတြက္ လူအမ်ားကို ေလာကီစည္းစိမ္ ဥစၥာမ်ားႏွင့္ မွ်ားကာ ၄င္းတို႔လိုရာသံုးေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ယၾတာကိန္းခန္းမ်ားႏွင့္ အညီ ဘယ္ေနရာကိုသြား၊ ဘာဘုရားကိုတည္၊ ပုတီးဘယ္ႏွစ္ ပတ္စိပ္ စသည္ျဖင့္ ညႊန္ၾကားခိုင္းေစေနျခင္းကိုပင္ လူအခ်ိဳ႕က သာသနာျပဳသည္ဟု ယူဆေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အတၲစြဲကို မခြၽတ္ႏိုင္ၾက သျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အနတၲေဒသနာကိုပစ္ပယ္ကာ သံသရာတြင္ ဆက္လက္က်င္လည္ေရးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းေနသူမ်ား၏ သာသနာျပဳလုပ္ ငန္းသည္ အတၲသာသနာျပဳလုပ္ငန္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

 

အရိေမေတၲယ် ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူမည့္ကာလအထိ မိမိတို႔ အသက္ခႏၶာ တည္တံ့ေအာင္ၾကိဳးပမ္းရင္း ေ၀ေနယ်သတၲ၀ါတို႔အား ကယ္တင္ေစာင္မသြားမည္ဆိုေသာ အယူအဆသည္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ဘုရားအေလာင္း ေဗာဓိသတၲကိုးကြယ္ေရး၀ါဒမွ ဆင္းသက္လာျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ယင္း၀ါဒအလိုအရ အေနာက္ဘက္အရပ္ရွိ သုခ၀တီဘုံနန္းတြင္ အမိတာဘာ(အမိတ = အတိုင္းအ ဆမရွိ၊ အနႏၲ+အာဘာ = အလင္းေရာင္) အမည္ရွိ ထာ၀ရဘုရားသခင္ စံျမန္းေနေတာ္မူသည္။ ယင္းအမိတာဘာဘုရားသည္ ပါရမီျဖည့္ က်င့္ျပီးမွျဖစ္လာေသာဘုရားမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကနဦးအစကပင္ သူ႕အလိုလိုဘုရားအျဖစ္ကို ရရွိထားသူျဖစ္၍ အာဒိဗုဒၶဟုလည္း ေခၚတြင္ေပ သည္။ အမိတာဘာဘုရားႏွင့္ ၾကင္ရာေတာ္ ပါ႑ရာဘုရားမတို႔မွ အ၀ေလာကိေတႆရ (အ၀ေလာကိတ = ၾကည့္ရႈသူ + ဣႆရ = အစိုးရသူ) အမည္ရွိ ဘုရားအေလာင္းကို ဖြားျမင္သည္။ အ၀ေလာကိေတႆရသည္ ဘုရားအျဖစ္ကိုရရန္ ပါရမီအေပါင္းကို ျဖည့္က်င့္ ျပီးသူျဖစ္သည္။ သူ႕အေနႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ယခုပင္စံ၀င္လိုက စံ၀င္ႏိုင္ေသာ္လည္း သတၲ၀ါအေပါင္းအား ကယ္တင္ေခ်ခြၽတ္လိုေသး သည္။ ေလာကသားတို႔အား သနားသက္ညႇာေသာအားျဖင့္ ေလာက၌ သတၲ၀ါတစ္ဦးတစ္ေလမွ် မက်န္ေအာင္ နိဗၺာန္သို႔ပို႔ေဆာင္ျပီးမွသာ နိဗၺာန္သုိ႔စံ၀င္ရန္ သႏၷိဌာန္ခ်ထားသည္ဟုဆိုသည္။

 

မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အ၀ေလာကိေတႆရကိုပင္ သကၡကေလာကသရ၊ သီဟနာဒ၊ ေလာကနာထ (ျမန္မာတို႔အေခၚ ေလာကနတ္) ခသပၸဏ၊ ဟလာဟလ စသည္ျဖင့္ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပး၍ ရုပ္သြင္အမ်ိဳးမ်ိဳးထုလုပ္ကာ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ၄င္း ကိုပင္ ဣတၴိလိင္(အမ)အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ ပညာပါရမီတာနတ္သမီး၊ တာရာေဒ၀ီ စသည္ျဖင့္ အမည္သညာမ်ိဳးစံု၊ ပံုမ်ိဳးစံုထုလုပ္ ကိုးကြယ္ခဲ့ရာ ယခုေလးငါးႏွစ္အတြင္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အၾကားေရပန္းစားလာခဲ့ေသာ ကြမ္ယင္မယ္ေတာ္သည္လည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အ၀ေလာကိေတႆရ ဘုရားေလာင္းတစ္ျဖစ္လဲ ကြမ္ယင္မယ္ေတာ္ၾကီးမွာ ယခုအခါ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ေစတီေတာ္တခ်ိဳ႕၏ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံရန္ ေရာက္ရွိစံျမန္းေတာ္မူေနေလျပီ။

 

ဤေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္၍ေဖာ္ျပလိုသည္မွာ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယာနတို႔၏ နိဗၺာန္အယူအဆခ်င္း ကြဲျပားျခားနားပံုျဖစ္သည္။ မဟာ ယာနနိဗၺာန္မွာ အမိတာဘာဘုရား (ေခၚ) အစဥ္ထာ၀ရ တည္ရွိေနသည့္ ပရမတ္ဘုရား စံျမန္းေနထိုင္ရာ သုခ၀တီ ေကာင္းကင္ဘံုျဖစ္ သည္။ သတၲ၀ါတုိ႕သည္ နိဗၺာန္မေရာက္မီကာလတြင္ မိမိကုိယ္ကိုအစိုးမရၾကေသာ္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္သည္ႏွင့္ မိမိကိုယ္ကို အစဥ္ ထာ၀ရအစိုးရသြားျပီး မေဖာက္မျပန္ အစဥ္ထာ၀ရ တည္ရွိေနေသာဘ၀အျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားသည္ဟု မဟာယာနတို႔က ယူဆထားၾကသည္။

 

ေထရ၀ါဒအလိုအရ နိဗၺာန္အပါအ၀င္ ခပ္သိမ္းေသာတရားတို႔သည္ အစိုးမရ(အနတၲ)ဟုယံုၾကည္လက္ခံထားေသာ္လည္း မဟာယာန တို႔ကမူ နိဗၺာန္ဟူသည္ အစိုးမရေသာဘ၀မွ အစိုးရေသာဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းသြားျခင္းဟု ယံုၾကည္လက္ခံထားၾကပါသည္။ တစ္နည္းဆို ေသာ္ အနတၲမွသည္ အတၲသို႔ကူးေျပာင္းသြားျခင္းသည္သာ နိဗၺာန္ဟုယူဆျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 

ဘ၀အေပၚတြင္ တြယ္တာတပ္မက္ျခင္းမကင္းေသာ အ၀ိဇၨာဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳလွ်င္ ဘ၀ျပတ္ျပီဆိုသည့္ ဗုဒၶ၀ါဒ အစစ္အမွန္ကိုပစ္ပယ္ကာ ျဗာဟၼဏတို႔၏ အတၲ၀ါဒကို ဗုဒၶဘာသာဆိုင္းဘုတ္ေအာက္သို႔ ဆြဲသြင္းလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျဗာဟၼဏ ၀ါဒအလိုအရ ဤေလာကၾကီးသည္ ဣႆရ(ေခၚ) ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ေလာက လံုးသည္ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သတၲ၀ါတိုင္း၏ခႏၶာကိုယ္ထဲတြင္ မည္သို႔မွ်ေဖ်ာက္ဖ်က္၍မရ ေသာ ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာေကာင္ေလးရွိသည္။ ဘ၀ေတြ မည္သို႔ေျပာင္းေျပာင္း၊ ခႏၶာေတြ ဘယ္လိုလဲလဲ ထာ၀ရမေျပာင္းမလဲ တည္ရွိေန သည္ကေတာ့ ထို၀ိညာဥ္ေကာင္ေလးပင္ျဖစ္သည္။

 

ယင္းသည္ပင္ သတၲ၀ါတို႔၏ 'အမေတအႏွစ္သာရ'လည္းျဖစ္၊ အစိုးလည္းရေသာေၾကာင့္ 'အတၲ'ဟုလည္းမည္ေပသည္။ ယင္းအတၲ ကေလးသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ 'အတမန္'ေခၚ 'မဟာအတၲၾကီး'မွ ခြဲထုတ္ဖန္ဆင္းေပးလိုက္ေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။

 

သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ မိမိတို႔၏အတၲတြင္ တြယ္ကပ္လာေသာ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္သန္႔ရွင္းသြားေအာင္ ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ယင္းအတၲသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ မဟာအတၲၾကီးႏွင့္ ေပါင္းစည္းမိသြားျပီး ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းေသာသုခဘံု တြင္ စံျမန္းရလိမ့္မည္ဟု ခံယူထားၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမည္သညာအသံုးအႏႈန္းကြဲျပားေသာ္လည္း မဟာယာနဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ျဗာဟၼဏ ၀ါဒတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ပန္းတိုင္မွာ 'ျပီးျပည့္စံုေသာအတၲ' ျဖစ္ေျမာက္ေရးပင္ျဖစ္ရာ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ ထပ္တူညီလ်က္ရွိေၾကာင္းေတြ႕ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။

 

ျဗာဟၼဏ၀ါဒသည္  ဗုဒၶ၀ါဒအတြင္းသို႔ အသြင္မ်ိဳးစံုျဖင့္ စိမ့္၀င္ထိုးေဖာက္လာခဲ့ရာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕၌ပင္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒ အေငြ႕ အသက္မကင္းေသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈမ်ား ရွိေနေပသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓမၼအေမြေတာ္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို မေပ်ာက္ပ်က္ ေအာင္ေစာင့္ထိန္းေပးေနပါသည္ဆိုသည့္ သူရႆတီမယ္ေတာ္ ကိုးကြယ္မႈသည္ ထင္ရွားေသာ ျပယုဂ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

 

အမွန္အားျဖင့္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈသည္ ဣႆရ (ေခၚ) ေလာက၏ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ရွိသည္ဆိုေသာ အယူအဆကို ေနာက္ခံျပဳ၍ ေပါက္ဖြားလာေသာ ယံုၾကည္မႈတစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ ျဗာဟၼဏ၀ါဒအလိုအရ ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ဤေလာကကို ဖန္ဆင္းခဲ့ရာတြင္ လုပ္ငန္းသဘာ၀ေပၚမူတည္၍ တာ၀န္ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းႏိုင္ရန္ မိမိကိုယ္ကို သံုးကိုယ္ခြဲလိုက္သည္။ တစ္ကိုယ္က ေလာက ၾကီးကို ျပည့္စံုစြာဖန္ဆင္းရန္တာ၀န္ယူရျပီး သူ႕အမည္ကို ျဗဟၼာ ဟုေခၚတြင္ေစသည္။ ေနာက္တစ္ကိုယ္က ဖန္ဆင္းျပီးေသာ ဤေလာက ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ယူရျပီး သူ႕ကို ဗိႆႏိုး ဟုအမည္တြင္ေစျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ကိုယ္ကမူ ဤေလာကၾကီး အား ဖ်က္သိမ္းပ်က္စီးေစလိုသည့္အခါ အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရန္တာ၀န္ယူရျပီး သူ႕အား သီ၀(သွ်ီဗ)ဟု ေခၚတြင္ေစခဲ့ပါ သည္။ ဤထာ၀ရဘုရား ဣႆရ၏ ကိုယ္ပြား သံုးဆူေသာနတ္ဘုရားတို႔မွာ လိင္အားျဖင့္ ပုရိသလိင္ (အဖို)မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါ သည္။

 

ေလာက၏ သဘာ၀အရ ေကာင္းကင္ရွိလွ်င္ ေျမၾကီးရွိရမည္၊ အလင္းရွိလွ်င္ အေမွာင္ရွိရမည္၊ အဖိုရွိလွ်င္ အမလည္း ရွိရေပမည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ယင္းသံုးဆူေသာ နတ္ဘုရားတို႔တြင္လည္း ၾကင္ရာေတာ္နတ္သမီးၾကီးမ်ားလည္း ရွိရမည္ျဖစ္ရာ ျဗဟၼာ၏ၾကင္ရာေတာ္ကား သူရႆတီ၊ ဗိႆႏိုး၏ၾကင္ရာေတာ္ကား လက္ခ်မီး၊ သီ၀၏ၾကင္ရာေတာ္ကား စႏၵီ(ကာလီ)ဟူ၍ ဒြိယံဒိြယံ ၾကင္ဖက္သက္ႏွံမ်ားေပၚ ေပါက္လာရေတာ့သည္။ အ၀ေလာကိေတႆရ ဘုရားေလာင္းအား ကိုးကြယ္ၾကသည့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အာဒိဗုဒၶ(ေခၚ) အမိတာဘာထာ၀ရဘုရားတြင္ ၾကင္ရာေတာ္နတ္ဘုရားမ ပါ႑ရာရွိသည္ဟူေသာအယူအဆသည္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒ၏ နတ္ဘုရားစံုတြဲအယူ အဆမွ ဆင္းသက္လာရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေရွးအခါကျဗာဟၼဏ၀ါဒီတို႔သည္ သူတို႔၏အတၲ၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ခဲ့သည့္ ေဂါတမ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ခ်ိဳးႏွိမ္၊ႏွိမ့္ခ်လိုသျဖင့္ ဗိႆႏုိးနတ္မင္း၏ ကိုယ္ပြား လူ၀င္စားတစ္ဦးျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုေရးသားခဲ့ၾကေသးသည္။

 

ျဗာဟၼဏ၀ါဒ လႊမ္းမိုးဖ်က္ဆီးမႈကို ခံထားရေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ကလည္း ေဂါတမဗုဒၶအား အမိတာဘာ ထာ၀ရဘုရား သခင္က လူသားတို႔ကိုေခြၽခြၽတ္ရန္ ေစလႊတ္ျခင္းခံရသူတစ္ဦးအျဖစ္ တစ္ဆင့္ႏွိမ့္ခ်ခဲ့ၾကျပန္သည္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အ၀ေလာကိေတႆရ ဘုရားအေလာင္းရုပ္တုႏွင့္ ေဂါတမဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တို႔အား လက္၀ဲ၊ လက္ယာရံေစ၍ အလယ္တြင္ အမိတာဘာ ဘုရားဆင္းတုကို အထြတ္အျမတ္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။

 

ျဗာဟၼဏ၀ါဒအရ သူရႆတီသည္ ပညာဥာဏ္ကိုလည္းေကာင္း၊ လက္ခ်မီးသည္ စီးပြားဥစၥာကိုလည္းေကာင္း၊ စႏၵီ(ကာလီ)သည္ ရက္ စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကိုလည္းေကာင္း ကိုယ္စားျပဳသည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ ယံုၾကည္ လက္ခံထားၾကပါသည္။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕က သူရႆတီကို ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ သည့္ မယ္ေတာ္နတ္သမီးၾကီးအျဖစ္ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ္လည္း သူအမွန္တကယ္ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္မွာ ျဗာဟၼဏတို႔၏ အတၲ၀ါဒဆိုင္ရာ ေ၀ဒေလးက်မ္းသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ဆာရီ၀တ္ ဟိႏၵဴနတ္သမီး ကို ျမန္မာတို႔က စည္းပံုေဆာင္း၊ ထိုင္မသိမ္းအက်ႌ ေျဗာင္ထမီ၀တ္ေပးကာ ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ရာမွ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ မယ္ေတာ္ၾကီးအျဖစ္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေလာကတြင္ ၀င္ေရာက္ေနရာယူလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အနတၲ၀ါဒဆိုင္ရာ ပိဋကတ္သံုးပံုႏွင့္ ျဗာဟၼ ဏတို႔၏ အတၲ၀ါဒဆိုင္ရာ ေ၀ဒေလးက်မ္းတို႔ လံုး၀ကြဲျပားျခားနားေနသလို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ သူရႆတီ ကိုးကြယ္မႈမွာလည္း ျပဒါး တစ္လမ္း သံတစ္လမ္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။

 

အကယ္၍ သူရႆတီ၊ လက္ခ်မီး၊ စႏၵီတို႔အား ယံုၾကည္လက္ခံသည္ဆိုပါက သူတို႔၏ခင္ပြန္းမ်ားျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုးႏွင့္ သီ၀ဆိုသည့္ နတ္ဘုရားၾကီးမ်ား အမွန္တကယ္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းတို႔သံုးပါး ေပါင္းတစ္ဆူျဖစ္ေတာ္မူထေသာ ဣႆရ (ေခၚ)  ထာ၀ရဘုရားသခင္ (ေခၚ) မဟာအတၲၾကီးကို လက္ခံလိုက္ရာေရာက္ေပေတာ့မည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ေလာကတြင္ အစဥ္ထာ၀ရ မေဖာက္မျပန္ဘဲ အစိုးရေနေသာ အမေတ အႏွစ္သာရ (၀ါ) အတၲၾကီးတစ္ခု တည္ရွိေန သည္ဟု လက္ခံလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

 

ထို႔အတူပင္ ဘုရားမပြင့္မီကာလအတြင္း သတၲ၀ါအေပါင္းအားကယ္တင္ ေခြၽခြၽတ္ေနပါသည္ဆိုေသာ ၀ိဇၨာဓိုရ္မ်ားႏွင့္ အ၀ေလာကိေတ ႆရ ဘုရားေလာင္းတစ္ျဖစ္လဲ ေလာကနတ္၊ တာရာေဒ၀ီ၊ ပညာပါရမီတာနတ္သမီး၊ ကြမ္ယင္မယ္ေတာ္အစရွိသည့္ နတ္ဘုရားမ်ားကို ယံုၾကည္လက္ခံသူသည္ သူတို႔၏အရင္းခံျဖစ္ေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၏ အာဒိဗုဒၶ(ေခၚ)အမိတာဘာ (ေခၚ) ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္လက္ခံရာေရာက္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အမိတာဘာဘုရားသည္ ျဗာဟၼဏတို႔၏ ဣႆရကို အမည္ေျပာင္းထားျခင္းပင္ျဖစ္ရာ ဤေလာက၌ အတၲ ရွိသည္ဟု လက္ခံလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

 

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေလာက၌ခပ္သိမ္းေသာ တရားတို႔သည္ အစိုးမရ၊ အနတၲသာတည္းဟု သူ၏ဓမၼတြင္အ တိအလင္း ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာထားျပီးျဖစ္သည္။ ဤသည္ကိုဆန္႔က်င္ကာ ေလာက၌ အစိုးရေသာတရား (၀ါ) အတၲရွိသည္ဟု လက္ခံ လိုက္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဓမၼကို ဆန္႔က်င္ပစ္ပယ္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ထိုသူသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဓမၼေဒသနာ တရား ေတာ္တို႔သည္သာ ကိုးကြယ္အားထားရာဟူ၍ ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ပါ၏ (ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ)ဆိုေသာ သရဏဂံုတစ္ပါး က်ိဳးပ်က္သြားေလ ျပီ။ ဗုဒၶ၏ဓမၼကို ျငင္းပယ္သူသည္ ဗုဒၶႏွင့္တကြ ဗုဒၶ၏ေနာက္လိုက္ တပည့္သံဃာတို႔ကိုပါ ျငင္းပယ္ရာလည္း ေရာက္သည္ျဖစ္ရာ က်န္ သရဏဂံုႏွစ္ပါးလည္း အလိုလိုက်ိဳးပ်က္ သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ထိုသူအဖို႔ မဂ္ဥာဏ္၊ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရန္ေ၀းစြ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟုပင္ အမည္ မခံထိုက္ေတာ့ေပ။ ၄င္း၏ကိုယ္စိတ္ႏွလံုးအတြင္း တည္ရွိေသာ အဇၩတၲသာသနာ ပ်က္စီးသြားေခ်ျပီ။

 

ဤမွ်ဆိုလွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶအား ရည္စူးတည္ထားကိုးကြယ္သည့္ ေစတီအခ်ိဳ႕တြင္ တေဆာင္တေယာင္၊ တခမ္းတနား ဗုဒၶႏွင့္စင္ျပိဳင္ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ခံေနၾကေသာ ဘိုးေတာ္၊ ဘေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ အစ္မေတာ္ အမည္ခံထိုထိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးတို႔သည္ စစ္မွန္ေသာဗုဒၶသာသနာ စည္ ပင္ဖြံ႕ျဖိဳးေအာင္ အက်ိဳးေဆာင္ေနၾကသည့္ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြင္း ေထြးေရာ ယွက္တင္ ၀င္ေရာက္ကာ အတၲ၀ါဒ အျမစ္တြယ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ရင္း ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္အား ဖ်က္ဆီးေနၾကသူမ်ားေလာဆို သည္ကို သိသာေလာက္ေပျပီ။

 

ေလာကတြင္ ရန္သူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိရာ မိတ္ေဆြဟန္ျပဳ၍ ပူးကပ္၀င္ေရာက္ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ရန္သူမ်ိဳးသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္အေကာင္း ဆံုးျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒအဆံုးအမမ်ားကိုသာ သန္႔ရွင္းစြာခံယူလိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့သည့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြင္းသို႔လည္း ေထရ၀ါဒအေရျခံဳထားေသာ အတၲ၀ါဒသည္ မိတ္ေဆြဟန္ျပဳလ်က္ ခ်ဥ္းကပ္စိမ့္၀င္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ ထိုသို႔ ခ်ဥ္းကပ္စိမ့္၀င္လာေသာ အတၲ၀ါဒေရာဂါပိုးကို အခ်ိန္မီ သုတ္သင္ဖယ္ရွား မပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါက ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ၾကီး ဗုန္းဗုန္းလဲ ျပိဳကြဲပ်က္စီးသြားမည္ကို စိုးရိမ္ရေပသည္။

 

ယခုအခါ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ သာသနိကအေဆာက္အအံုတခ်ိဳ႕တြင္ ၀င္ေရာက္ေနရာယူလာၾကသည့္ ဘိုးေတာ္၊ ဘေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ အစ္မေတာ္မ်ားကို ဤအတိုင္းလက္ပိုက္ၾကည့္ေနပါက ေနာင္အႏွစ္ ငါးဆယ္အတြင္း သူတို႔၏အေပါင္းအေဖာ္ အေဆြခင္ပြန္း မ်ား၊ ဆရာ့ဆရာၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကကုန္ေသာ အမိတာဘာ၊ ျဗဟၼာ၊ဗိႆႏိုး၊ သီ၀ အစရွိသည့္ နတ္ဘုရားၾကီးမ်ားပါ တက္ေရာက္စံျမန္း၍ အပူ ေဇာ္ခံအကိုးကြယ္မခံၾကပါဟု မည္သူကအာမခံႏိုင္ပါမည္နည္း။ ၄င္းတို႔အလယ္တြင္ ေဂါတမဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္သည္ အမိတာဘာဘုရား၏ ေစလႊတ္ျခင္းခံရသူ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဗိႆႏိုးနတ္ဘုရား၏ ကိုယ္ပြား လူ၀င္စားတစ္ဦးအျဖစ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာငယ္ရရွာေပေတာ့မည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္အား အစြန္းအထင္းမခံ ရွင္သန္ထြန္းေတာက္ေစလိုသူတိုင္းသည္ အသြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ထိုးေဖာက္ စိမ့္၀င္လာၾကေသာ အတၲ၀ါဒဆိုင္ရာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျပဳမႈ က်င့္ၾကံမႈမွန္သမွ်ကို စြမ္းအားရွိသမွ် ဆန္႔က်င္ဖယ္ရွားပစ္ၾကရေပမည္။ ဤ သည္ပင္လွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ စစ္မွန္ေသာသာသနာေတာ္ စည္ပင္ဖြံ႕ထြားကာ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ တတ္စြမ္းသမွ် သာသနာျပဳျခင္းမည္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရေပေတာ့သည္ ။          

 

၀င္းသိန္းဦး

(၁၇-၈-၉၀)

ဓမၼရံသီ၊၁၉၉၁ခုႏွစ္၊ေဖေဖာ္၀ါရီလ။

 

စာၾကြင္း။           ။ အထက္ပါေဆာင္းပါးသည္ ဆရာ၀င္းသိန္းဦးေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ျပီးလံုးခ်င္းအေနျဖင့္ 'ေရွးဘ၀ ေနာက္ဘ၀ ဗုဒၶမေ၀ဖန္ ႏွင့္ ဓမၼစာစုမ်ား' အမည္ျဖင့္ Future Publishing Houseကထုတ္ေ၀ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ျပန္လည္ေ၀မွ် ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ကိုယ္တိုင္ေရးသားထားေသာစာမူမ်ားမဟုတ္ပါ။

No comments: