Tuesday, March 7, 2017

ေမ့တယ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုလ်ွင္.....


အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ တတိယသံဂါယနာတင္တဲ့
အေသာကမင္းႀကီးဟာ ယခင္က ဗုဒၶဘာသာ
မဟုတ္ဘူး။ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျဗာဟၼဏေတြကို
ပင့္ဖိတ္ၿပီးေတာ့ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံတဲ့
“ျဗာဟၼဏဘာသာဝင္” တစ္ဦးေပါ့။

သို႔ေသာ္ အစဥ္အလာအရ ျဗာဟၼဏေတြကို
ကိုးကြယ္ေနရေသာ္လည္းပဲ စိတ္ထဲမွာ မေက်နပ္ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျဗာဟၼဏေတြရဲ႕ အမူအရာကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးမႈ မရွိဘူး။
စကားလည္း ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾကတယ္။
အမူအရာလည္း ၿငိမ္သက္မႈ မရွိဘူး။
လူကို ၾကည့္လိုက္ရင္ တရားရတဲ့သူႏွင့္
တရားမရတဲ့သူ သိပ္ကြာတယ္။

ႏႈတ္ကို ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိဘူး။
ႏႈတ္ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိတာ စိတ္ထိန္းသိမ္းမႈ
မရွိလို႔ပဲ။

ကိုယ္အမူအရာ ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိဘူး။
ကိုယ္အမူအရာ ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိတာလည္း
စိတ္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မရွိလို႔ပဲ။

အဲဒီလို ကိုယ္အမူအရာ ၿငိမ္သက္သြားတယ္။
ႏႈတ္အမူအရာ ၿငိမ္သက္သြားတယ္ဆိုတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ဟာ တရားထူး၊တရားျမတ္ ရွိတယ္
လို႔ အကဲခတ္လို႔ ရတယ္ေပါ့။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“နိေျဂာဓသာမေဏ”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
တစ္ေန႔က်ေတာ့ “နိေျဂာဓသာမေဏ”ဆိုတဲ့
ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေလးတစ္ပါး နန္းရင္ျပင္က
ျဖတ္ၿပီး ဆြမ္းခံႂကြသြားတယ္။ ကိုရင္ေလးေပမယ္လို႔
ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သြားတာ၊လာတာ
အလြန္ ဣေႁႏၵရတယ္။ ေျပာတာဆိုတာ
ဣေႁႏၵရတယ္။လူကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သိတယ္ေလ။
ေျပာတာဆိုတာ ဣေႁႏၵရသလား မ်က္ႏွာပိုး
ေသသလား။ ေနတာထိုင္တာ ေသေသသပ္သပ္
ရွိရဲ႕လားလို႔ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တစ္ေယာက္ႏွင့္
တစ္ေယာက္ မတူဘူး။ အဲဒီလို နန္းရင္ျပင္က
ျဖတ္သြားတဲ့ နိေျဂာဓသာမေဏေလးကို
ျမင္လိုက္တဲ့အခါ အေသာကမင္းႀကီးက
ဘယ္လိုေတြးမိသလဲဆိုလွ်င္

“ၾကည့္စမ္းပါ၊ ဒီ-ကေလး။ ဒိျပင္ကေလးေတြလို
ေျပးလႊား၊ ခုန္ေပါက္၊ ေဆာ့ကစားတဲ့ အမူအရာ
လံုးဝ မရွိဘူး။ တကယ့္ကို လူႀကီးဣေႁႏၵႏွင့္
မေထရ္ႀကီးတစ္ပါး ႂကြသြားသလို စကၡဳေႁႏၵခ်ၿပီး
သူ႔လမ္းသူ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ေလွ်ာက္သြားတာ၊
ေဆာ့ကစားတဲ့ ကေလးအရြယ္ ဒီေလာက္
ၿငိမ္သက္ေနတယ္ဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ
ထူးျခားတဲ့တရား ရွိေလာက္တယ္”တဲ့။
ဒီ အေတြးမ်ိဳး သူေတြးလိုက္တယ္။

အဲဒီလို ေတြးလိုက္တာႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္
သေဘာေပါက္သြားၿပီ။ ဒီကိုရင္ကေလး ႏွလံုးသားထဲ
တရားရွိ၊မရွိ သူသိခ်င္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ နန္းေတာ္ကို ပင့္တယ္။

ကိုရင္ေလးက နန္းေတာ္ကို ေရာက္လာတဲ့အခါ
သူ႔ထက္ ႀကီးတဲ့ ရဟန္း ရွိ၊မရွိ ၾကည့္ၿပီး
မရွိလို႔ ရွင္ဘုရင္ထိုင္တဲ့ ရာဇပလႅင္ေပၚ ထိုင္လိုက္တယ္။

အေသာက မင္းႀကီးက သိပ္သေဘာက်သြားတယ္။
အမူအရာ ၾကည့္တာႏွင့္ ရင္ထဲက တရားကို
ခန္႔မွန္းႏိုင္သြားၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီကိုရင္ေလး အေၾကာင္းကို ေမးျမန္း
စံုစမ္းၿပီး ေနာက္ဆံုး သူ႔ကို တရားေလးတစ္ပုဒ္
ေဟာပါဆိုေတာ့ ကိုရင္ေလးက သူသိတဲ့
တရား ေဟာတယ္။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“အပၸမာေဒါ အမတပဒံ၊
ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္တဲ့။
ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြထဲမွာ စိတ္ဝင္စားေနတာကို
“ပမာဒ” လို႔ ေခၚတယ္။ “ပမာဒ-ေမ့ေလ်ာ့တယ္”
ဆိုတာ တျခား ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ေမ့ေနတာ။

အရပ္ထဲက လူေတြ ေျပာၾကတယ္။
“ဟာ-ငါသြားစရာရွိတယ္။ ေမ့ေနလိုက္တာ။”
အဲဒီအေမ့-မ်ိဳးကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။

❖ေမ့တယ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုလွ်င္ ကာမဂုဏ္ကိစၥ၊
အေပ်ာ္အပါးကိစၥေတြထဲ စိတ္ကို လႊတ္ထားတာ။
တရားဓမၼဘက္ကို လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ဘူး။
အဲဒါကို ေမ့ေနတယ္လို႔ ေခၚတယ္။
အလုပ္ကိစၥေတြႏွင့္ပဲ ႏွစ္ျမႇဳပ္ထားတာကို
ေမ့ေနတယ္လို႔ ေခၚတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားဆိုလိုတဲ့ “အပၸမာဒ”ဆိုတာ
ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုထဲမွာ စိတ္ကို ႏွစ္ျမႇဳပ္မထားဘူးတဲ့။

ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြဆိုတာ ဘာလဲဆိုလွ်င္
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူ႔ဘဝမွာ စား၊ဝတ္၊ေနေရး
ကိစၥေတြပဲ လုပ္တယ္။
မိသားစုကိစၥေတြပဲ လုပ္တယ္။
စီးပြားေရး ကိစၥေတြပဲ လုပ္တယ္။
တျခားကိစၥေတြပဲ လုပ္တယ္။
ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈဘက္ကို စိတ္လံုးဝ မလွည့္ဘူး။
အဲဒီလို သာမန္ ကိစၥေတြထဲမွာ စိတ္ကို
ႏွစ္ျမႇဳပ္ထားတာကို ေမ့တယ္လို႔ ေျပာတာ။
“ပမာဒ” ဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာ။

“အပၸမာဒ”ဆိုတာ အဲဒါရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ဖို႔ စိတ္ကို ဦးတည္တယ္။
ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္ဖို႔ စိတ္ကို လွည့္တယ္။
သီလဘက္ကို စိတ္ကို လွည့္တယ္။
သမာဓိဘက္ကို စိတ္ကို လွည့္ထားတယ္။
ဒီကိစၥေတြက ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ သတိထားတယ္။
အဲဒါက အပၸမာဒပဲ။

❖“ပမာေဒါ သဗၺဝိပတၱီနံ မူလံ”-
ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြထဲမွာ စိတ္ကို ႏွစ္ျမွဳပ္ထားတဲ့
ပမာဒဟာ ပ်က္စီးမႈအားလံုးရဲ႕ အေျခအျမစ္ပဲ
လို႔ ဆိုတယ္။

ပ်က္စီးမႈအားလံုးဆိုတာ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုထဲမွာ
ႏွစ္ျမွဳပ္ထားေတာ့ တရားဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို
ေသြဖည္ၿပီး ေနတဲ့အတြက္ အကုသုိလ္ေတြ
လုပ္မိၿပီး ဘဝတစ္ခုလံုး ပ်က္စီးသြားတယ္။
သံသရာထဲ နစ္ျမဳပ္သြားတယ္။
ဒါက ပ်က္စီးျခင္းပဲ။

အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲႏွင့္ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုထဲ
အခ်ိန္မျဖဳန္းဘဲႏွင့္ တရားဓမၼဘက္ကို ဦးတည္ၿပီး
သတိရတယ္၊သတိထားတယ္။
ေအး လူ႔ဘဝရလာလွ်င္ ဒါန ေကာင္းမႈလည္း
လုပ္ရမယ္။သီလလည္း ေဆာက္တည္ရမယ္။
ဘာဝနာလည္း လုပ္ရမယ္။
တရားဓမၼကို မေမ့ေလ်ာ့သင့္ဘူး။
တျခားကိစၥဆိုတာ ဘဝရလာသည့္အတြက္ေၾကာင့္
မတတ္သာလို႔ လုပ္ၾကရတယ္။
တရားဓမၼက အဓိက အလုပ္လို႔ သိျမင္လာၿပီဆိုရင္
ဒါ “အပၸမာဒ” ျဖစ္လာၿပီလို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒါကို ကိုရင္ေလးက ရွင္းၿပီး ေဟာတယ္။

❖“အပၸမာေဒါ အမတပဒံ- ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြမွ
စိတ္ကို ခြာၿပီး တရားဓမၼဘက္ ဦးလွည့္ၿပီးေနတဲ့
အပၸမာဒ တရားဟာ အစဥ္ထာဝရ မေသရာ
နိဗၺာန္ရဲ႕ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ပါတယ္”တဲ့။

❖ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ- ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြထဲကို
ဦးလွည့္ထားမယ္ဆိုလွ်င္ သံသရာထဲမွာ ခဏခဏ
ေမြးဖြားရေတာ့ ခဏခဏ ေသရျခင္းရဲ႕
အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။

❖“အပၸမတၱာ န မီယႏၲိ၊ ေယ ပမတၱာ ယထာ မတာ-
ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြဘက္သာ ဦးလွည့္ မေနဘဲ၊
တရားဓမၼကို ဦးလွည့္ၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ေနတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ေရးရာမွာ
ေသေနတာ မဟုတ္ဘူး။
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ဦးတည္ၿပီး လုပ္ေနသည့္
အတြက္ေၾကာင့္ မေသတာႏွင့္ အတူတူပဲတဲ့။”

ဒီတရားေလးကို ေဟာလိုက္တဲ့အခါ အေသာက
မင္းႀကီးက သေဘာက်ၿပီး ဗုဒၶဘာသာဘက္
ကူးေျပာင္းသြားတယ္။

ၾကည့္- မွန္ကန္တဲ့အေတြးႏွင့္ အရိယာသူမြန္ေတြရဲ႕
အေနအထားက အဲဒီလို ရွိတယ္။

❖တရားလိုက္နာသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ကိုယ္စိတ္ဟာ
ယဥ္ေက်းလာသလား၊
ေလာဘေတြ နည္းလာသလား၊
ေဒါသေတြ နည္းလာသလား၊
အရင္က တစ္ေန႔ကို ဆယ္ခါေလာက္ စိတ္ဆိုးရင္
တရာနာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ တစ္ခါေတာင္မွ အႏိုင္ႏိုင္
ဆိုးေတာ့တယ္ဆိုရင္ ဒါ တိုးတက္မႈပဲ။
ေလာဘျဖစ္တဲ့၊ ေဒါသျဖစ္တဲ့ အႀကိမ္ေတြ
နည္းလာၿပီဆိုရင္ ဒါ တိုးတက္မႈပဲ။

❖ျမတ္စြာဘုရားကလည္း အဲဒီ “စံ”ကို ေပးထားခဲ့တယ္။
ဘုရားေဟာ တရားမွန္သလား၊ မမွန္ဘူးလား
ဆိုတာ အဲဒါႏွင့္ပဲ တိုင္းပါတဲ့။
Criterion ဆိုတဲ့ ဒီ “စံ”၊ ဒီ “မွတ္ေက်ာက္”ေပၚ
တင္ၾကည့္ပါတဲ့။
သူမ်ားကို သြားေမးဖို႔ မလိုဘူး။
ကိုယ့္ရဲ႕ တိုးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈဟာ
ကိုယ့္ေပၚမွာသာ ရွိပါတယ္။ ။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ
အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ]
Credit to :
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

အပုိင္း(၁) ►
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.1275958262414183.1073741933.129054333771254/1494101120599895/?type=3&theater

အပုိင္း(၂) ►
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.1275958262414183.1073741933.129054333771254/1494917327184941/?type=3&theater

အပုိင္း(၃) ►
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.1275958262414183.1073741933.129054333771254/1495870907089583/?type=3&theater

No comments: