မားကက်တင်း 4Ps Mix က အခုခေတ်ဈေးကွက်မှာ အသုံးဝင်သေးလား ?
ယခုခေတ်ကာလမှာ ဈေးကွက်အခြေအနေတွေက တစ်ခါတလေ နေ့နဲ့ညတောင် မတူနိုင်ဘဲ တရိပ်ရိပ် လှုပ်ရှားပြောင်းလဲနေတယ်။
နည်းပညာတွေကလည်း တိုးတက်လာတာနဲ့အမျှ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက် လိုလား ချက်တွေကလည်း တဟုန်ထိုး ပြောင်းလဲနေပါတယ်။ဒီလို ဈေးကွက်အခြေအနေမှာ ၁၉၆၀ လောက်က လူကြိုက်များလာတဲ့ မားကက်တင်း ဈေးကွက်ထိုးဖောက်ရေး ဗျူဟာဖြစ်တဲ့ 4Ps Mix က အသုံးချလို့ ရသေးလား၊ ခေတ်မီသေးရဲ့လားလို့ မေးခွန်းထုတ်စရာတစ်ခု ဖြစ်လာပါတယ်။
4Ps Mix က အခုထိ အသုံးဝင်နေဆဲပါ။ခိုင်မာစနစ်ကျတဲ့ မားကက်တင်း အစီအစဉ် (Plan) တစ်ခု ရေးဆွဲတဲ့ နေရာမှာ 4Ps ကို ပစ်ပယ်လို့ မရသေးပါ။ 4Ps Mix နဲ့ အခြေခံပါမှ စနစ်ကျပြီး ရေရှည်တည်မြဲတဲ့ မားကက်တင်း Plan ဖြစ်အောင် လုပ်နိုင်ပါတယ်၊ မိမိရဲ့ လုပ်ဆောင်ချက်တွေရဲ့ အောင် မြင်မှု အတိုင်းအတာကို ဆန်းစစ်ရာမှာလည်း ဘယ် Mix က များနေလည်း၊ နည်းနေလည်း၊ လိုတိုးပိုလျှော့ ဘယ် Mix မှာ လုပ်ဆောင်သင့်လဲဆိုတဲ့ အမြင်နဲ့ ချိန်ထိုးလိုက်ရင် လွယ်ကူရှင်းလင်းပြီး၊ အလျင်အမြန် ပြောင်းလဲဆောင်ရွက်နိုင်တဲ့ ဗျူ ဟာဖြစ်လို့ ဈေးကွက်ထိုးဖောက်ရေးသမားတွေအတွက် သိပ်အသုံးဝင်ပါတယ်။ Service Marketing (ဝန်ဆောင်မှုဈေးကွက် ထိုးဖောက်ရေး) အတွက် 7Ps အထိ တိုးချဲ့ရင် ပိုကောင်းပေမယ့် 4Ps ကတော့ တကယ့် အခြေခံအုတ်မြစ်ပါပဲ။
4Ps Mix က ဘာတွေလည်းလို့ ပြန်နွေးပေးရရင် Product, Price, Place နဲ့ Promotion တို့ ဖြစ်ပါ တယ်။ P လေးလုံးပေါင်းရင် ၁၀၀% လို့ သဘောထားပြီး၊ ဘယ် P ကို ဘယ်နှစ်ရာခိုင်နှုန်း ထားမလဲဆိုတာကို ဈေးကွက်သုတေသနအချက်အလက်တွေပေါ် မူတည် ချိန်ဆလုပ်ဆောင်ရတာဖြစ်ပါတယ်။ဈေးကွက် အခြေအနေအလိုက် ကုန်ပစ္စည်း Product ကို ပိုကောင်းအောင်လုပ်ပြီး Promotion ကို လျှော့လုပ်တာမျိုး၊ ဈေးကွက်ဝေစု ပိုယူရမယ့်အချိန်မို့ Place ကို ပိုအားစိုက်လုပ်တာ၊ စသဖြင့် Mix တွေကို လိုအပ်သလို ချိန်ဆပြီး၊ မိမိရဲ့ ဖောက်သည်တွေ၊ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက် လိုလားချက်ကို အစွမ်းနိုင်ဆုံး ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်တဲ့ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ် တစ်ခုဖြစ်လာအောင်၊ ရေရှည်တည်တံ့အောင်၊ စဉ်ဆက်မပြတ် တိုးတက်အောင်မြင်နေအောင် လုပ်ဆောင်ရတာဖြစ်ပါတယ်။
မိမိတို့ရဲ့ လုပ်ဆောင်မှုတွေ အစဉ်လတ်ဆတ် ခေတ်မီနေအောင် Marketing 4Ps Mix နဲ့ ဘယ်လိုလုပ်ယူရမှာလည်း ကြည့်ကြရအောင် -
Product - ကုန်ပစ္စည်းအရည်အသွေးကို စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတို့ရဲ့ လိုအပ်ချက်လိုလားချက်ကို ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်အောင် လုပ်ဆောင်ခြင်း၊
အခုကာလ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေဟာ အရင်ကလူတွေထက် သူတို့ရွေးချယ်မယ့် ကုန်ပစ္စည်းအကြောင်းကို ပိုပြီးထဲထဲဝင်ဝင်သိလာပြီး သူတို့ လိုအင်တွေ ကလည်း ပိုများလာပါတယ်။အင်တာနက်ကျေးဇူးနဲ့ ဗဟုသုတပိုများလာတဲ့ အပြင် ကုန်ပစ္စည်းချင်းတူရင် အရည်အသွေးချင်း၊ ဈေးနှုန်းခြင်း ဘယ်လို ကွာခြားသလဲဆိုတာ ပိုပြီးနှံ့နှံ့စပ်စပ်သိလာနိုင်ကြတာမို့ ကုန်ပစ္စည်းထုတ်လုပ်၊ ဈေးကွက်ထိုးဖောက်သူတွေအနေနဲ့ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက်လိုလားချက် ပြောင်းလဲမှုအရွေ့နဲ့အညီ ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ဖို့ အစဉ်လေ့လာနေ ရမှာဖြစ်သလို မိမိရဲ့ကုန်ပစ္စည်းကိုလည်း အမြဲမွမ်းမံမြှင့်တင်နေရမှာဖြစ်ပါတယ်။မိမိကုန်ပစ္စည်းရဲ့ ဘယ်အပိုင်း (အသွေးအရောင်၊ အနံ့အရသာ၊ အရွယ်အစား စသည်) ကို ပြုပြင်မွမ်းမံရမယ်ဆိုတာကို မိမိရဲ့ အခိုင်အမာဖောက်သည် နှစ်မျိုးစလုံး (စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူနဲ့ လက်လီလက်ကားဆိုင်များ) ဆီကနေ feedback (ဝေဖန်အကြံပေးချက်များ) ကို ရယူလိုက်နာ ဆောင်ရွက်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်တစ်ခုဟာ - တစ်မူထူးခြားတဲ့ တန်ဖိုး (Unique Value) နဲ့ အဆင့်မြင့်အရည်အသွေး (High Quality) တွေကို စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူဆီ ပေးပို့နိုင်ရမှာဖြစ်သလို၊ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူရဲ့ တိုးတက်ပြောင်းလဲလာတဲ့၊ သူတို့နှစ်သက်တဲ့ အလေ့အကျင့်တွေနဲ့ လိုက်လျောညီထွေဖြစ်အောင် မွမ်းမံပြုပြင်ပေးဖို့ရာက ယနေ့ခေတ် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေအတွက် ဈေးကွက်ထိုးဖောက်သူက ဖြည့်ဆည်းပေးရမယ့် အရေးကြီးတဲ့ ကိစ္စတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။
စားသုံးသူအုပ်စုအလိုက်၊ စားသုံးသူတစ်ဦးခြင်းအလိုက် အကြိုက်ဆောင်ပေးနိုင်သော (Personalization & Customization) ကုန်ပစ္စည်းကို ဖန်တီးထုတ်လုပ်ပေးရမှာကလည်း တိုးတက်လာတဲ့ ယနေ့ခေတ် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေ အတွက် ဈေးကွက်ထိုးဖောက်သူက ဖြည့်ဆည်းပေးရမယ့် နောက်ထပ်အရေးကြီးတဲ့ ကိစ္စတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။
Price - ဈေးအတက်အကျကြမ်းသော ဈေးကွက်အခြေအနေအလိုက် ဈေးတက်ခြင်းကို စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေက လက်သင့်ခံနိုင်အောင် လုပ်ဆောင်ခြင်း။
ယနေ့ခေတ်ကာလမှာ အခြေအနေအမျိုးမျိုးပေါ် မူတည်ပြီး ဈေးအတက်အကျ ကြမ်းတတ်ပါတယ်။အကျထက် အတက်က ပိုများပါတယ်၊ တက်ပြီးရင်လည်း တော်ရုံနဲ့ ပြန်မကျတတ်ပါဘူး။အားလုံးသိပြီးတဲ့အတိုင်း ကုန်ကြမ်းပစ္စည်း ဈေးတက်တာ၊ ငွေဈေးတက်တာ၊ ကုန်ကြမ်းတင်သွင်းဖို့ ခက်ခဲတာ၊ ပေးပို့ရောင်းချစရိတ်ကြီးလာတာ၊ ဝယ်လိုအားကို လိုက်မဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်တာ၊ စတဲ့ အခက်
အခဲတွေကြောင့် ကုန်ဈေးနှုန်းတွေက အဆက်မပြတ် တက်လာတတ်ပါတယ်။ထို့အတူ မိမိရဲ့ကုန်ပစ္စည်းကိုလည်း ဈေးတန်းတစ်ခုမှာ တောင့်ခံမထားနိုင်တော့လို့ မတတ်သာဘဲ ဈေးလိုက်တက်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတို့ရဲ့ အမြင်မှာ ကုမ္ပဏီက အမြတ်ကြီးစားတယ်၊ ပေးရတဲ့ဈေးနဲ့ ရတာနဲ့ မတန်တော့ဘူးလို့ ထင်လာတတ်ပါတယ်။ဒါ့အပြင် အထွေထွေကုန်ဈေးနှုန်း တက်တဲ့အခါ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတို့ရဲ့ ငွေသုံးစွဲနိုင်မှု ကျဆင်းပြီး ကုမ္ပဏီမှာ အ ရောင်းကျဆင်းမှု ပြဿနာနဲ့ ကြုံတတ်တာ ထုံးစံပါပဲ။ဒီလိုဖြစ်လာရင် မိမိ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ကနေ အခြားကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ကို ပြောင်းလဲဝယ်ယူ (Brand Switch) သွားနိုင်ပါတယ်။ဒီလိုအခြေအနေမှာ ပြိုင်ဖက်တွေနဲ့ ရေရှည်ယှဉ်ပြိုင်နိုင်အောင် ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်/ပြောင်းလဲတဲ့ ဗျူဟာကောင်းကောင်းတစ်ခုရှိနေဖို့ လိုလာပါတယ်။
ဒီလိုအခြေအနေမှာ မိမိရဲ့ပြိုင်ဖက်တွေရဲ့ ဈေးပေါ်မူတည်ပြီး မိမိကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ရဲ့ ဈေးနှုန်းကို ပြောင်းလဲသတ်မှတ်တာ၊ မိမိအသုံးပြုတဲ့ ကုန်ကြမ်း၊ ထုတ်လုပ်မှု/လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှု ကုန်ကျ စရိတ်တို့အပေါ် တွက်ချက်အမြတ်တင်ပြီး ဈေးသတ်မှတ်တာတွေမျိုးက ဈေးကွက် အရွှေ့အပြောင်းနဲ့ မလိုက်ဖက်တော့ပါဘူး။အကောင်းဆုံးကတော့ Value Based Pricing လို့ ခေါ်တဲ့ မိမိကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ရဲ့ တန်ဖိုး (စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူက ထားရှိတဲ့တန်ဖိုး - ဈေးနှုန်းကို ဆိုလိုခြင်းမဟုတ်) ကို မြှင့်တင်အောင် ဆောင်ရွက်ထားပြီး တစ်နည်း မိမိကုန်ပစ္စည်းက စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူက အမြတ်တနိုး တန်ဖိုးထား ဂုဏ်ယူတဲ့ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ဖြစ်လာအောင် တည်ဆောက် ထားပြီး အဲဒီအပေါ် အခြေခံကာ ဈေးသင့်/ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်တဲ့နည်းက အသင့်လျော်ဆုံးဖြစ်ပါတယ်။
ဒီနည်းစနစ်အရ ကုမ္ပဏီက မိမိကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ရဲ့ သာလွန်တဲ့ အရည်အသွေး၊ ကောင်းမွန်တဲ့ ဂုဏ်သတင်း၊ တစ်မူထူးခြားတဲ့ အသွင်အပြင်တို့အပေါ် အခြေခံပြီး ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်နိုင်ပါတယ်။ဒီနည်းလမ်းမှာ အဓိကလုပ်ဆောင်ရမယ့် အချက်ကတော့ - မိမိရဲ့ အဓိကစားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက်၊ လိုလားချက် (Needs & Wants) ကို ထဲထဲဝင်ဝင် သိနားလည်ထားပြီး၊ အဲဒီသူတို့ရဲ့ လိုအပ်ချက်၊ လိုလားချက်ကို ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်တဲ့ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ဖြစ်ကြောင်း သူတို့သိအောင် ထိထိရောက်ရောက် ဆက်သွယ်၊ ပြန်ကြား၊ ကြော်ငြာပေး/သတင်းပေးပို့နိုင်ဖို့က အဓိကအရေးကြီးတဲ့ အချက်ဖြစ်ပါတယ်။
Place - ဖြန့်ချိရောင်းချတဲ့ အသင့်လျော်ဆုံး နည်းလမ်း၊ လမ်းကြောင်း၊ အမျိုးအစား (Omnichannel Distribution Strategy) အားလုံးနဲ့ တတ်စွမ်းသမျှ ဖြန့်ချိရောင်းချခြင်း။
မိမိကုန်ပစ္စည်းရဲ့ အရည်အသွေး၊ ဈေးနှုန်းတို့ကို စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူက ကောင်းစွာသိရှိနေစေပြီးနောက်မှာ နောက်ထပ် အရေးကြီးတာတစ်ခုက မိမိကုန်ပစ္စည်း အမှတ်တံဆိပ်ကို စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတို့ရဲ့ လက်တစ်ကမ်းမှာ လွယ်လင့်တကူ ဝယ်ယူရရှိနိုင်စေဖို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။ဒီလိုဖြစ်ဖို့ဆိုတာက စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေ ဝယ်ယူလေ့ရှိတဲ့ လက်လီဆိုင် (Convenience Stores ၊ ကုန်စုံဆိုင်၊ စတိုးဆိုင်၊ Online Store က အစ စားသုံးကုန်ဆိုရင်လဲ စားသောက်ဆိုင်၊ ဘား၊ ကလပ် စသည်) မျိုးစုံမှာ မိမိကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ကို ဖြန့်ချိထားရှိ ရောင်းချစေရမှာဖြစ်ပါတယ်။
အဲဒီဆိုင်တွေမှာ ဝယ်ယူရရှိနိုင်ကြောင်းလည်း စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေ သိဖို့လိုပါတယ်။နောက်တစ်ချက်က အဲဒီဆိုင်တွေမှာ ဘယ်တော့မှ ပစ္စည်းမပြတ်အောင်နဲ့ ရှိတဲ့ ပစ္စည်းတွေက လတ်ဆတ်ကောင်းမွန်တဲ့ ပစ္စည်းတွေ ဖြစ်နေအောင် ပစ္စည်းမှာယူ၊ ထားသို၊ ပေးပို့ရေးစနစ် (Logistic system, inventory system, delivery system) ကောင်းကောင်းထားရှိ သုံးစွဲဖို့ဖြစ်ပါတယ်။ထို့အပြင် ပြောင်းလဲလာတဲ့ ခေတ်မီဈေးကွက်အနေအထားအရ မိမိရဲ့ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ကို မြေပြင်ဆိုင် (Offline shops) တွေမှာ ဝယ်ယူရရှိနိုင်သလို အွန်လိုင်းစတိုး (Online shops) တွေမှာပါ ဝယ်ယူရရှိနိုင်အောင် (Various Utmost Distribution Channels) လုပ်ဆောင်ဖို့ လိုပါတယ်။
အခုလို ဖြန့်ချိရောင်းချရာမှာလည်း ကိုယ့်ဒေသ၊ ကိုယ့်နိုင်ငံ အဝန်းအဝိုင်းလေးထဲမှာပဲ တွင်ကျယ်နေရုံနဲ့ ကျေနပ်မနေဘဲ နိုင်ငံရပ်ခြားဈေးကွက်တွေမှာပါ ထိုးဖောက်ဖြန့်ချိ ရောင်းချနိုင်ရင် ပိုကောင်းပါတယ်။အနည်းဆုံး အွန်လိုင်းကနေ ဝယ်ယူနိုင်ပြီး၊ နိုင်ငံခြားအထိ delivery ပို့ပေးနိုင်တဲ့ အနေအထားလုပ်နိုင်ရင် ကောင်းပါတယ်။ဆိုလိုတာက Place ကို ချဲ့နိုင်သမျှ ချဲ့နိုင်လေ ကောင်းလေပါပဲ။
အလှမ်းကျယ် အလယ်အလတ် မဖြစ်ဖို့တော့ ဂရုစိုက်ရပါမယ်။ကိုယ့်ဈေးကွက်ထဲမှာ မြတ်သမျှ တခြားမှာသွားရှုံးနေလို့လည်း မဖြစ်ပြန်ဘူး။နိုင်ငံတကာမှာပါ ပေးပို့ရောင်းချနိုင်မယ်၊ အောင်မြင်မယ်ဆိုရင်ဖြင့် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ မိမိ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်အပေါ်မှာ အထင်အမြင်ကောင်းမှုနဲ့ သစ္စာစောင့်သိမှု (Brand Loyalty) ကိုပါ အလိုလိုရလာမှာဖြစ်ပါတယ်။တစ်ခုသတိထားရမှာကတော့ ပြည်တွင်းက စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက် လိုလားချက်ကို ဖြည့်ဆည်းနိုင်ဖို့လိုသလို မိမိရောင်းချမယ့် နိုင်ငံရပ်ခြားက စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ လိုအပ်ချက် လိုလားချက်နဲ့ သူတို့အကြိုက်ကိုဆောင်တဲ့ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ဖြစ်အောင် ပြုပြင်မွမ်းမံပေးဖို့ လိုတာကိုလည်း သတိလွတ်လို့ မဖြစ်ဘူး ဆိုတာပါ။
Promotion – စားသုံးသူ/ သုံးစွဲသူတွေနဲ့ အစဉ်မပြတ် ဆက်သွယ်ပါ။အခုခေတ် အနေအထားအရ Digital နည်းလမ်းဖြင့် ဝယ်ယူသူတွေကို အထူးသဖြင့် အမြဲထိတွေ့ ဆက်သွယ်ပါ။
ဒီမြှင့်တင်ရေး Promotion Mix ကို မှတ်မိဦးမယ်ထင်ပါတယ်။ကြော်ငြာခြင်း (Advertising)၊ အရောင်းမြှင့်တင်ခြင်း (Sales Promotion)၊ ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ ရောင်းချခြင်း (Personal Selling)၊ လူထုဆက်သွယ် ပြန်ကြားခြင်း (Public Relations) တို့ ဖြစ်ပါတယ်။တိုတိုပြောရရင် မြှင့်တင်ခြင်း Promotion ဆိုတာ Communication ထိတွေ့ဆက်သွယ်ခြင်းပါပဲ။
အခုခေတ်ကာလမှာ Digital Marketing လို့ ခေါ်တဲ့ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းလမ်းနဲ့ ဈေးကွက်ထိုးဖောက်ခြင်းဟာ အထိရောက်ဆုံးနဲ့ အတွင်ကျယ်ဆုံး ဖြစ်လာပါတယ်။ဒီဈေးကွက်ထိုးဖောက်ရေး နည်းစနစ်အရ လူမှုကွန်ရက်တွေကနေတစ်ဆင့် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေကို ထိတွေ့ဆက်သွယ်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်၊၊
ရှာဖွေရေးအင်ဂျင်တွေကို အစွမ်းကုန်အသုံးချခြင်း (Search Engine Optimization – SEO) နည်းလမ်း၊ Content Marketing လို့ခေါ်တဲ့ မိမိ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ရဲ့ ကောင်းခြင်းတွေ၊ ကမ်းလှမ်းချက်တွေ၊ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူရဲ့ လိုအပ်ချက် လိုလားချက်ကို ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်တဲ့ အချက်တွေ၊ စတဲ့ ဆွဲဆောင်မှုကောင်းတဲ့ အချက်တွေကို ဆောင်းပါးသဖွယ်ရေးသားခြင်း၊ ဗွီဒီယိုနဲ့တင်ပြခြင်း၊ စသဖြင့် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေကို မပြတ်ထိတွေ့ ဆွဲဆောင်စည်းရုံးရန် အွန်လိုင်းပလက်ဖောင်းတွေကနေ ဆက်သွယ်ဆက်ဆံပြန် ကြားခြင်းနည်းလမ်း၊ အီးမေးလ် မားကက်တင်းလို့ခေါ်တဲ့ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူရဲ့ အီးမေးလ်ထဲအရောက် အထက်ပါအချက်တွေ ပေးပို့ စည်းရုံးပြီး၊ မိမိရဲ့ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်ကို သိရှိစေအောင် (Brand Awareness) ဝယ်ယူလာအောင် (Sales Driving) လုပ်ဆောင်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။သြဇာကြီးမားပြီး လွှမ်းမိုးနိုင် စွမ်းရှိတဲ့ ပလက်ဖောင်းတွေနဲ့ ပူးပေါင်းပြီး (Influencer Partnership) စည်းရုံးတဲ့ နည်းကလည်း အလွန်ထိရောက်ပါတယ်။
ဒီနည်းရဲ့ အားသာချက်က တူညီတဲ့ စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူ အုပ်စုအတွက်၊ သီးခြားပုဂ္ဂလိက တစ်ဦးချင်းအတွက်၊ သူတို့အကြိုက် ဖန်တီးထားတဲ့ ကြော်ငြာ၊ content ၊ အီးမေးလ်တွေနဲ့ တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်ထိတွေ့ စည်းရုံးနိုင်ခြင်းပဲဖြစ်ပါတယ်။
နောက်ထပ်ဆက်သွယ်နိုင်တဲ့ နည်းကတော့ လက်ရှိသုံးစွဲနေသူတွေ (အထူးသဖြင့် ဆယ်လီတွေ၊ လေးစားလောက်တဲ့ ပြည်သူ့မျက်နှာဖုံးတွေ) နဲ့ သူတို့ရဲ့ သုံးစွဲမှု အတွေ့အကြုံ၊ နှစ်သက်မှု စတာတွေကို ပြောပြစေပြီး စည်းရုံးတဲ့နည်းဖြစ်ပါတယ်။ဒီခေတ် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေက အင်တာနက်ကနေတစ်ဆင့် အမြင်ကျယ်ကြပြီးဖြစ်တဲ့အတွက် ဖြောင့်မတ်မှန်ကန်မှုနဲ့ ပွင့်လင်းမြင်သာမှုတွေကို တန်ဖိုးထားလာကြပါတယ်။ဒီတော့ မိမိရဲ့ မှန်ကန်တဲ့ အရည်အသွေး၊ လုပ်ဆောင်မှုတွေကို များများဖော်ပြပြီး အစဉ်မပြတ် ထိတွေ့ဆက်ဆံ နိုင်ရင် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတွေရဲ့ ရင်းနှီးမှု ယုံကြည်စိတ်ချမှုကို ပိုမိုခိုင်မာစွာရရှိလာနိုင်တဲ့အတွက် ရေရှည်လက်တွဲမယ့် တံဆိပ်အပေါ် သစ္စာစောင့်သိမှု (Brand Loyalty) ရရှိဖို့အတွက်ပါ စည်းရုံးဆွဲဆောင်ပြီးသားဖြစ်တဲ့ အကျိုးကျေးဇူးကို ရရှိမှာဖြစ်ပါတယ်။
Marketing 4Ps Mix ကို ယနေ့ခေတ်မှာ အသုံးချရာမှာ P တစ်လုံးချင်းကို သီးခြား အသုံးချရမှာ မဟုတ်ဘဲ P လေးလုံးစလုံး တစ်လုံးနဲ့ တစ်လုံး ထိရောက်အောင် ချိတ်ဆက် အသုံးချရမှာဖြစ်ပါတယ်။ဥပမာပြောပြရရင် ခေတ်အကြိုက် ပြုပြင်မွမ်းမံ ဖန်တီးလိုက်တဲ့ Product ကို သူ့ရဲ့တန်ဖိုးကို ထင်ဟပ်စေမယ့် Price ဈေးနှုန်းသင့်ပြီး သင့်တော်ကောင်းမွန်တဲ့ ဖြန့်ချိရေးလမ်းကြောင်းနဲ့ Place ကာ ထိရောက်တဲ့ ဒစ်ဂျစ်တယ် မားကက်တင်း လှုံ့ဆော်မှုနဲ့ ဆက်သွယ် ဆက်ဆံ ပြန်ကြားပြီး Promotion လုပ်ရမှာပေါ့။
4Ps မားကက်တင်းဗျူဟာက ဒီနေ့ခေတ် ရှုပ်ထွေးနက်နဲပြီး အပြောင်းအလဲကြီးမား မြန်ဆန်တဲ့ ဈေးကွက်သဘာဝကို သိမြင်နိုင်ဖို့နဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ ဈေးကွက်ထိုးဖောက်ရေး ဗျူဟာကို ရေးဆွဲအ ကောင်အထည်ဖော်နိုင်ဖို့ အတွက် ထိရောက်တဲ့ လမ်းညွှန်ကိရိယာအဖြစ် ဒီနေ့အထိ ရပ်တည်နေဆဲပါ။ဆန်းသစ်တီထွင်မှု၊ ပြောင်းလွယ်ပြင်လွယ်ပြီး ဈေးကွက်အခြေအနေနဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်မှု၊ ထိရောက်တဲ့ ဖြန့်ချိရေးလမ်းကြောင်း/နည်းစနစ်ကိုရွေးချယ်မှု၊ မှန်ကန်ပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ မြှင့်တင်ရေးနည်းလမ်းကို ရွေးချယ်မှု အကောင်အထည်ဖော်မှုတွေကို အာရုံစိုက်လုပ်ဆောင်ခြင်းဖြင့်၊ မိမိရဲ့ စီးပွားလုပ်ငန်းဟာ ဒီနေ့ခေတ် စားသုံးသူ/သုံးစွဲသူတို့ရဲ့ လိုအပ်ချက်၊ လိုလားချက်တွေကို ထိရောက်စွာ ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်တဲ့ ရေရှည်တိုးတက် အောင်မြင်တဲ့ အကျိုးကျေးဇူးကို ရရှိဆုပ်ကိုင်ထားနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။
ဈေးကွက်ရဲ့ ကြီးမားတဲ့ ဆင့်ကဲပြောင်းလဲဖြစ်စဉ်နဲ့အညီ 4Ps ရဲ့ ပြောင်းလဲပြင်လွယ် ပရိယာယ်ကြွယ်ကြွယ် အသုံးချနိုင်မှုကို နက်နက်နဲနဲ သဘောပေါက်နားလည်ပြီး ပိုင်နိုင်စွာ အသုံးချတတ်ခြင်းဟာ ရေရှည်တိုးတက်အောင်မြင်မှုနဲ့ ပြိုင်ဖက်တွေကို ကောင်းစွာယှဉ်ပြိုင်နိုင်မှုကို ရရှိစေမယ့် အဓိကသော့ချက်ဖြစ်ပါတယ်။
ဒါ့အပြင် 4Ps Mix Marketing Strategy ဟာ FMCG လိုင်းတစ်ခုတည်းသာမက ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်း၊ နည်းပညာလုပ်ငန်း၊ စီးပွားလုပ်ငန်းအချင်းချင်းကြား ရောင်းဝယ်ဖောက်ကားမှုနဲ့ ကျန်းမာ ရေးစောင့်ရှောက်မှုကဏ္ဍတွေမှာပါ ကောင်းစွာအသုံးချနိုင်တာမို့ P တစ်လုံးခြင်းရဲ့ တန်ဖိုးနဲ့ အခန်းကဏ္ဍကို သေချာနားလည် သဘောပေါက်အောင် လေ့လာပြီး၊ ကောင်းမွန်ထိရောက် မှန်ကန်စွာ အသုံးချခြင်းဖြင့် အောင်မြင်တဲ့ ဗျူဟာတွေကို ချမှတ်ဖော်ဆောင်နိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။နောင်နှစ်ပေါင်းများစွာအထိ 4Ps Marketing Mix Strategy က ပျောက်ကွယ်ဦးမှာ မဟုတ်ဘဲ ဆက်လက်အသုံးဝင် တည်ရှိနေဦးမှာဖြစ်ပါတယ်။
အပြောင်းအလဲများတဲ့ ယနေ့ဈေးကွက်ထဲမှာ 4Ps ကို ကျင်လည်စွာ အသုံးချခြင်းဖြင့် ရေရှည်တည်တံ့ အောင်မြင်တဲ့ ဈေးကွက်ထိုးဖောက်ရေးသမားများ ဖြစ်ကြပါစေကြောင်း ဆန္ဒပြုလိုက်ပါတယ်။
မေတ္တာဖြင့် .....
သက်ထွန်း (သျှမ်း)
#OpinionLeadersMedia
#Article
No comments:
Post a Comment